Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dexar007 #36225 üzenetére

    "The panel is processing RGB correctly going well below video black (16) and well above white (235), further improving contrast ratio."

    Ez a mondat keresztben kasul úgy hülyeség, ahogy van.
    Az nem a panelen, hanem a megelőző képfeldolgozáson múlik, hogy kezeli a jelformátumokat, és ettől nem lesz magasabb a kontrasztarány, hogy elbánik 0-255 RGB-vel is (ami egyébként hasznos, de legtöbbeknek nem igazán érdekes).

    "and also offers a Judder Corrector feature"

    Biztos volt, aki hiányolta, de én biztos, hogy nem, és csak félek, hogy az efféle funkciók miatt talán kicsit magasabban landol az input lag, vagy alacsonyabban a színhelyesség még akkor is, mikor nincs bekapcsolva (mert úgy kell megtervezni a szoftverfejlesztőknek a CPU használatot, hogy minden képjavítót bekapcsolva is elég legyen a hardware teljesítménye, tehát kvázi fixen fenn van neki tartva a CPU teljesítmény egy része).

    Gyűlölöm a tapizós távirányítókat. Kár volt ezt átvenni a Panasonic-tól.

    Úgy tűnik, hogy 50%-os APL mellett megütötték a VT50 (E, THX) kontrasztját, és alacsony APL mellett még látványosan magasabb is lehet a pillanatnyi kontraszt.
    Ez így nem kényszeríti térdre a PDP világot, de ha kicsit sem állították alacsonyabbra a VT60 feketéjét, mint a VT50-é volt, akkor azt már megverte kontrasztban.

    Viszont alaposan szemügyre kéne majd venni, hogy zavaró-e ez a papíron igen agresszívnek tűnő kontraszt szabályozás. Ugyan úgy, vagy még jobban ugrál mindkét irányba, mint az utóbbi években minden Samsung PDP. Bár így, hogy abszolút értelemben elég sötét már a fekete és visszanyesve is elég világos a fehér, így lehet, hogy nem lesz már olyan zavaró. Nem "majdnem fekete" és "szürke", hanem "egész jó fekete" és "szép sötét fekete" közt ugrál majd, és fehérből nem is állítanám magasabbra, mint ahová visszavágja magát 50%-on, szélesvásznú filmmel pedig nagyon nehéz 50%-os APL fölé menni (a fehér képkockás jelenetváltást kivéve, de az nem gond).

    Végre ~2.4-es gammát céloz a gyári alapbeállítás. :B

    Szokás szerint bugosak a Cal-Day/Night módok. :(((
    Sebaj, azok az EU-ban általában atombiztosan le vannak tiltva. :DDD

    "Panasonic first takes the signal to 60Hz inserting 2:3 pull-down before then converting the signal to 96Hz."

    Erről még sohasem hallottam, és hihetetlen nagy ökörségnek hangzik. (Az is, ha tényleg pont ezt csinálja a Panaosnic, de ha nem ők vallották be, akkor eszembe sem jutna ilyet feltételezni, ha csak annyit látnék, hogy egyszerűen szar a 24Hz-es videók kezelése, hogy ez történik. Egyszerűen csak azt mondanám, hogy szar, de ilyen nyakatekert mesét nem szőnék össze belőle. Egy 24->60->96 konverzió sorozat iszonyatos szar eredményt adhat. Hogy fejti ezt vissza ránézésre? :U)

    De ha igaz, akkor úgy tűnik az USA-ban is megvolt a VT50 saját "apró" bakija. :(((

    Ez alapján képminőség szempontjából is szívesen látnám itthon. :B

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz z123456789 #36137 üzenetére

    "Gondolom nem szivesen beszélnél az árakról fórumon"
    "Ha nem, mert üzleti titok"

    Erre mégis válaszolok, mert a hallgatás itt úgy tűnhet, mint a némán helyeslő bólogatás. :DDD

    Egyáltalán nem titok. Bárkinek bármikor szabad privátban (első vagy akár új) ajánlatot kérnie, és felőlem szintén bárki bármikor leírhatja azt is, hogy ő konkrétan menyit fizetett nekem (néhány rendhagyó esetet kivéve ;]).

    Mondjuk igaz, hogy fenntartom a folyamatos árváltoztatás, pontosabban a mindenkinek személyre szóló árajánlat küldésének jogát, de körülbelüli irányárakat is azért csak nagyon mellékesen ejtek meg itt néha, mert ez szigorúan véve ellenkezik a fórum alapelveivel (szakmai fórumtémában terméket/szolgáltatás hirdetni/reklámozni).

    De szerintem így is meg lehet itt találni, és el lehet érni az aláírásomra pislantva. ;)
    -> Igen, lebuktam. Csak azért szólok hozzá, hogy beszúrjam az aláírásom. ;]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DVlad #36228 üzenetére

    Az egyetlen, ami jó a LED-LCD-kben, az a vékony káva. ;]
    Néha nagyon jól tudnak mutatni a szobában. Így hirtelen visszagondolva az 55ES8000 is szép volt világos tapéta fölé fogatva, és a tavalyi csúcs LG is asztalon állva.
    Csak ne kelljen őket bekapcsolni. :P Vagy legalább is süssön a nap, vagy égjen a lámpa, és lehetőleg ne mozogjon a kép. Akkor még bekapcsolva is szép lehet. :))

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #36234 üzenetére

    Az apró hülyeségekkel kapcsolatba az a legnagyobb baj, hogy Kevin Miller egy veterán TV-s szakember, akinek annyi, többek közt ISF-es THX-es titulusa van, hogy "meg sem próbálják felsorolni", mikor felkonferálják. :)

    Bár oda is írta, hogy ez csak egy gyors pislantás, és ahhoz képest nagyon korrekt volt, hogy megnézte és leírta az alacsony és magas APL mellett vett kontraszt mérések eredményeit is. Ahogy az is korrekt dolog, hogy még ha kicsit fura is a körítő mese, kereken leírta, hogy szerinte kakis az (US) VT50 23.976fps kezelése.
    Bár azt nem nem értem korábban erre miért nem derült fény, mikor a VE show-n kint volt a falon, és ott ment HDMI elosztóról a VT50 mellett másik 4-5 (vegyesen LCD és PDP) kijelzőn is ugyan az, köztük Hollywood-i filmes jelenetek, és a közönség is szavazhatott több kategóriában.

    Bekapcsolva hagyták a "24p Smooth Film"-et Low-on, vagy minden TV-re fixen 60Hz-ben küldték a mozifilmek képét is? Miért...?
    Ennek annyi értelme lehetett volna, ha állt volna ott köztük olyan TV, ami nem is fogad 23.976Hz-et. De mind az adott márka csúcsmodellje volt, így fogadni biztos fogadták volna, ha a panelfrissítés valamiért nem is vált ennek egész számú többszörösére. Ezt viszont csúnya dolog eltusolni.
    És az IFC-t sem szép dolog bekapcsolni úgy, hogy a Samsung 2012-es modelljén nincs is olyan, a 23.976Hz-el viszont nagyon szépen boldogul, és videofileknek szerintem nem is kérdés, hogy jobb a 4:4 FRC, mint az interpoláció.
    Utóbbinál még képbe jön az is, hogy bekapcsolt IFC-vel javul a mozgóképfelbontás a Panasonic plazmákon, és bizony úgy, hogy IFC nélkül a Samsung nyer, IFC-vel a Pana. Nade...

    Már Zhon-ban sem lehet bízni. Lehet, hogy nem véletlenül van kitiltva a HDJ fórumról. :DD

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #36232 üzenetére

    "Én nem érzem ezt trónfosztásnak."

    Én igen. Legalább is ez alapján, és addig, míg megérkezik a GT/VT60.

    Az itt leírtak alapján a hagyományos filmnézés közben tapasztalható kontraszt körülbelül a VT50 THX módjának a szintje, de alacsony APL mellett, ahol a legszembetűnőbb a fekete mélysége, ott határozottan magasabb lehet a pillanatnyi kontraszt, és legrosszabb esetben sem marad el sokkal a VT50-étől, így összességében egálnak nevezném.

    Viszont itt nincs VT50 szoftver hiba a kalibrálható módok feketéjével.

    És le merném fogadni, hogy az új Samsung csúcsmodell nem visszafelé fejlődött azon a területen, ahol már egy belépő FullHD modelljük is megverte a Panasonic csúcsmodellt.

    Ha ezt mind összeadjuk, akkor szerintem az F8500 jobb, mint a VT50.
    Persze látni kéne. De szívesen látnám. :B
    És persze a VT60, vagy talán a ZT60 lesz az igazi ellenfele, nem a kifutott VT50 (ehhez a kérdéshez a tényleges árcímkéket kell majd látni). De jelenleg ez már kapható, az új Panasonic-ok még nem.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #36237 üzenetére

    Az F8500-at egy világos (fehér vagy szürkés, nem sárga vagy barack) tapéta, esetleg burkoló klinkertégla előtt képzeld el a falon.
    Úriember nem lép be a nappalidba hegymászó bakancsban. :DDD

    "a gyerek magyarázó sora" -> #36294 Annak a gyereknek lassan őszül már a szakálla.

    (#36299) Cha-b

    Az USA $ MSRP mellett azért kíváncsi leszek a tényleges $ és HUF árakra. :U

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #36238 üzenetére

    Az AVR-nek (ami nálad nincs) kéne adni netet (WiFi-n vagy inkább UTP kábelen), és akkor a rákötött lejátszó(k) és TV(k) kaphatnának IP-t a routertől (nem az AVR-től, ami csak egy switch).

    Az új AVR-ek fel lehetnek készítve erre, hogy ethernet swith-ként üzemeljenek, a TV nem igazán. Szerintem még kliensként sem tud HDMI-n hálózatra csatlakozni a VT50, de kifelé tovább osztani a hálózatot...? Nem hiszem. :N

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #36307 üzenetére

    Nem azt mondja, hogy nem 96Hz-en ketyeg a panel, hanem azt, hogy 96Hz-es módban (az USA-ban mindig is volt egy kapcsoló 60, 48 és 96Hz közt, vagyis S(T)-nél csak fixen 60, GT-nél már 60 vagy 48, VT-nél mindhárom elérhető, és ízlés szerint válaszható volt, mióta van 96Hz mód) sem 4:4 FRC dolgozik, hanem idiótán kevergeti a képkockákat, és jobban akadozik, mint 2:3 FRC-vel (feltételezése szerint 24-ből előbb 60, majd 96Hz lesz, tehát össze vissza jön ki, hogy melyik képkocka hányszor villan fel).

    (Az USA-ban most, 2013-ban kapja meg a GT és talán az ST is a 96Hz módot, de még továbbra is menüből kapcsolgathatóan 60-48-96 közt.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #36329 üzenetére

    Tényleg hihetetlen. Talán úgy képzelhető el ilyesmi, ha nem tudta a bal kéz, hogy mit csinál a jobb. Pl. az egyik mérnökcsoport beépített egy hardware-es vagy software-es elemet az alaplap oldalán, ami fixen 60Hz-re konvertálja a 23.976Hz-es bemenő jelet még a további képfeldolgozás előtt (például a kiválasztott chipsetről későn derült ki, hogy valamiért nem tudja rendesen kezelni a 23.976Hz-et egy feldolgozási fázisban, és már vagy raktáron is volt belőle egy nagy adag, vagy késő volt már újratervezni az alaplapot és a software-t másik chipsettel), a másik pedig a panelvezérlő oldalán előkészítette a 96Hz üzemmódot, és mivel ez kötelező feature (ha már a korábbi években is jelen volt, most nem lehet elhagyni -> mint a 3D mód :DDD), akkor valamelyik oldal, vagy egy harmadik gárda összehackelte valahogy a software-t úgy, hogy legyen ott a menüben a 96Hz mód és tényleg 96Hz-en járjon a panel, de a fixen beépített 24->60-al nem tudtak mit kezdeni.

    Ennek nagyon kicsi a valószínűsége. De azután, hogy kikapcsolhatatlan a képélesítés az 50-es szérián, amit azzal indokoltak, hogy könnyebben olvasható betűket szerettek volna a web böngészőben, és az a chip, ami ezt csinálja, utólag már nem konfigurálható az alaplap software-ével, már nem is lepődnék meg rajta annyira. Illetve a VT30-nál is volt egy nagyon hülye kifogásuk arra, hogy miért keveri össze-vissza a színeket, és miért nem lehet software-esen orvosolni.
    Mindkét esetnél a chipseten verték el a balhét, hogy annak vannak beépített, nem csak a software-en múló "korlátai".

    Ez valahol mindig is igaz volt a Panasonic-ra, hogy visszaüt a "merevség". Bizonyos szempontból nekik van a konkurenseik közt a legjobb technológiájuk, de mire odakerülnek, hogy kézzel fogható és megvásárolható piaci termék, akkor mindig van benne valami szúrós hiba, amit fel sem fog az ember, hogy kerülhetett oda.

    Erre jobb híján csak ennyi magyarázatot látok csak, hogy erősen szét vannak szeparálva az egyes csapataik, és senki sem vizsgálja elég alaposan úgy a majdani SKU-kat, mint kész termék, hogy az alkatrészek tényleg úgy működnek-e együtt, ahogy kell. Az egyik részleg nem tudja mit csinál a másik, mert "nincs köze hozzá". Egy valaki kiadja parancsba, hogy mi kell neki, külön-külön elkészülnek az elemek, összerakják, és imádkoznak, hogy menjen.

    Ezt be is vallották, mikor tavaly elkezdték átszervezni az ügyeiket, és megengedték, hogy nyíltan beszélgessenek, úgymond egy nagy csapatként barátkozzanak azok a mérnökök, akik ugyan azon termékek más-más részegységein dolgoznak. Akkor ezt állítólag örvendetes hírként fogadták a mérnökök és a középvezetők is, mert korábban minden apróság miatt a főnökéhez fordult a mérnök, aki beszélt a másik mérnökcsapat főnökével, aki beszélt az ő beosztottjával, és vissza ugyan így. De mindent egyben csak egy még magasabb szintű vezető látott, a komplett egészet még ezek a "tolmácsok" sem.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz kovadika #36280 üzenetére

    "János666 lehet tud erre választ adni, ha kalibrált már több E530-ast."

    Ha tudna, akkor már azokban a sorokban megtette volna. ;)

    Így visszatekintve 2012-ben kevésbé voltak népszerűek a Samsung plazmák a fórumozók körében, ami érthető is, hisz a Panasonic duplát lépett előre, míg a Samsung gyakorlatilag csak leporolta és átnevezte a készülékei. Én magam is ritkán javasoltam Samsung PDP-t (csak oda tartottam őket jó vételnek, ahová viszonylag nagy kellett véges pénztárcából). Így a kifejezetten tesztelésre szánt példányokon kívül kevés E szériás Samsung PDP-t láttam, 51E530-asból például csak ezt az egyet.

    Talán nem újdonság, ha most mondom, de ahogy én láttam, a fórumozók körében ST50-ből fogyott a legtöbb, amit az UT50 követett. Mindkettő leginkább 50"-os méretben fogyott. Elvétve voltak kisebb-nagyobb méretek és modellek, de a GT/VT párossal nem tudtam sokat foglalkozni, mert nem működtek velem együtt.

    Az LG számomra már nem is létezett idén. Friss gyártmányokból szinte kizárólag a tesztpéldányokat láttam, és esetleg régebb óta meglévő TV-ként találkoztam évekkel korábbi modellekkel.

    Már persze, ha PDP-kről beszélünk, mert LCD-knél majdnem annyi volt az LG, mint PDP-ből a Samsung, amik hemzsegtek az LCD-k közt. Itt a Panasonic volt olyan, mint PDP-nél az LG. Még a drága Sony-kból is többet láttam (és LCD-k közül azokat láttam legszívesebben).

    De több PDP-t kalibráltam december-január környékén, mint LCD-t. Február óta pedig pangás van ezen a téren (igaz, most a hó miatt sem mászkáltam).

    Most reméltem, hogy a Samsung megint felkavarja egy kicsit az állóvizet, de első pillantásra (mármint Kevin úr tolmácsolt pillantására) nem dobbantott akkorát az F8500, hogy messzire fodrozódjon. Ha nem kaptak a kisebb modellek is új kijelzőpanelt, akkor 2013 megint olyan lesz, mint 2010: aki ide téved, annak megmondjuk, hogy a pénzéből melyik Panaosnic modellre futja. :((( :D

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz kovadika #36334 üzenetére

    Én ezeket néztem végig szívesen a látvány vagy akár a tartalom miatt is:
    How to Train Your Dragon
    Resident Evil: Afterlife
    Legend of the Guardians

    Nem volt véletlenül felcserélve a jobb és bal szem?
    A lejátszó szoftverében és a TV menüjében is lehet állítani. Néha próbálgatás útján derül ki, hogy mikor mi a helyes beállítás. (Ehhez jó az Avatar, pl. mikor ferde szögben a képernyőből kifelé néz egy puskacső. Vagy az a jelenet is jó, mikor első este faenyvbe mártogatja botra tekert rongyait főhősünk.)

    Amúgy pedig szokni is kell. Van, aki simán végignéz egy 2 órás filmet úgy, hogy semmi térhatást nem kap, de a 2., 3. nekifutás után elkezdi látni.
    Moziban gyakoribb a passzív 3D, azzal nem szokod meg az aktívat.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Hehehe. Már meg is feledkeztem erről a képről: [link]

    Eredetileg arra jó, hogy egyértelműen kiderüljön, hogy összejött-e az 1:1 pixel mapping, vagy van valahol némi túl- vagy alulpásztázás. De ettől sokkal érdekesebb dolgot is csinál: nálam teljesen kiakad tőle a G30. Ha kirakom rá, akkor pár másodpercig össze-vissza állítgatja a színeket, majd beáll egy nagyon sötét és kb. nulla árnyalatfelbontású üzemmódba, ami a képernyőmenün is látszik. Átgörgetve a képmódokat a THX mutat csak valami távolról értelmes dolgot, ha 60-tól legalább 1-el lentebb állítom a kontrasztot, a többi mód mind sárga szürke helyett (a THX 60-al kékes).

    Persze így is jó 1:1 pixel mapping tesztelésére, mert nem minden kijelzőt hülyít meg, de olyankor is egyértelmű, ha át lett méretezve a kép, mert finom, távolról homogén szürkévé összeolvadó szemcsés minta helyett mindenféle látványos geometriai minták rajzolódnak ki (zoom, vagy kényszerített 4:3 módban egyértelmű lesz). És a G30-on is jó erre is, mert ha megbomlik az eredeti minta, akkor nem hülyül meg, hanem ugyan azt látni, mint más kijelzőkön.

    Érdekességképp megnézhetné ezt valaki 2012-es Panasonic plazmával. Kíváncsi vagyok, hogy örökölték-e ezt a hibát. (Teljes képernyőben kell megjeleníteni átméretezés nélkül.)

    Úgy megtetszett, hogy még egy videót is csináltam vele, amin a saját tükörképébe vált át 60Hz-es sebességgel: [link]

    Ennek pedig az az érdekessége, hogy hacsak nem stoppolom le, akkor nem húzza le teljesen a kontrasztot, és a leggyengébb pixelek elkezdenek hibázni (szemetel a képernyő, néhol jobban, néhol kevésbé). Érdekes...

    Így videó formában még biztosabb lehet jobb overscan tesztelésre, mert sok lejátszó másképp kezeli a képeket, mint a videókat.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz modflow #36375 üzenetére

    Papíron 2x, szemre kicsit jobb árnyalatfelbontás, THX Cinema/Brightroom módok.
    Viszont a jelenlegi software-el nincs használható és kalibrálható képmód. A teljesen testre szabható Prof/IFS, de még a minimálisan paraméterezhető Cinema mód sem működik jól (felvilágosodik a fekete). Így lényegében a THX Cinema módra vagy utalva, ami egész jó egy gyári módhoz képest, de az elnevezésekkel szemben leginkább közepesen világos nappali környezeti fénybe ideális.
    Én hétköznapi használatot feltételezve úgy használnám, hogy THX Cinema módban bekapcsolom az ECO módot, és feltolom a Contrast-ot addig, míg szemre elég világos. (De konkrétan én, itthonra már nem lennék így megelégedve vele, miután hozzászoktam a kalibrálható kijelzőkhöz. Viszont ha az előző sem volt kalibrálva, akkor összességében biztos lehengerlő élményt nyújt majd THX Cinema módban is. ;))

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Sanyyka #36383 üzenetére

    Nehéz ilyen kérdésben véleményt alkotni.

    Azt már leírtam decemberben is, hogy én magam is nagy dillemában lettem volna, ha minden áron TV-t szerettem volna cserélni a 2012-es széria kifutása, és a '13-as széria árnormalizálódása előtt. (Már a 42G30 megvásárlásakor tervben volt az 50GT50, de csak ha jól jönnek ki a dolgok.)

    De ebben a mérlegelésben benne lett volna az egyes készülékek vételára, és azok a tényezők is, amik szinte csak rám érvényesek, illetve számomra szubjektíven más súllyal bírnak, mint az átlagos vásárlóra.
    Gondolok itt például arra, hogy nekem kifejezetten hiányzik a 4:4:4 pixelformátum támogatása, míg egy átlagos felhasználónak teljesen felesleges, így náluk ez nem ad plusz értéket a GT50-hez. De épp így érdekes kérdés a tágabb kalibrálhatóság is, mert ha feltételezzük, hogy megfelelően működnének a Pro/ISF módok, akkor sem kalibráltatja mindenki, így nekik ez is holt tömeg a drágább készülékben, ami az ő potenciálmezőjükben súllyal már nem bír.

    Emellett még mindig nincs kőbe vésve, korábban pedig még reményteli volt várni, hogy elrendeződnek a GT/VT software-es gondjai.

    Aki nem használja ki az extra funkcióit, annak nem feltétlenül érte meg a ST helyett a GT, bár ha megengedhette magának, akkor sem volt teljesen pénzkidobás, mert bizonyos szempontból (például árnyalatfelbontás) jobb, amit minden mástól függetlenül is élvezhet (ebben csak a forrásanyag minősége a korlátozó).

    Minden esetre, én mindent egybevéve, magamra nézve az ST50-et választottam volna még talán akkor is, ha egy árban adják.

    De ha minden funkciója úgy működött volna, ahogy illene, vagy legalább a THX mód gammáját át lehetett volna állítani, akkor szívesen megfizettem volna az ST és a GT közti különbözetet (már a Decemberi árak mellett is). Sőt, csak azzal lettem volna boldog, és ha arra nem futja, akkor is marad még a 42G30.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz liszi70 #36434 üzenetére

    Azt hittem tudom, de listáztattam a hsz-eit, és még sem az linkelte, akire gondoltam.
    Úgy tűnik sok hasonló szoba van ugyan olyan TV-k körül. :DDD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #36441 üzenetére

    Persze. Sokszor elfelejtjük itt odaírni a hozzászólások végére, hogy igazából apróságokról beszélgetünk. Legfeljebb arról, hogy kinek mennyi ártöbbletért éri meg a magasabb kategóriájú Pana plazma, de nem írjuk mellé, hogy LCD-ből még UT50 szintűt sem találni ötször ennyiért sem, és már egy ST50-nél se nagyon lehet eget verő panasza senkinek (kivéve persze, ha hibás). Az, mikor már jó helyett "tökéletesért" ácsingózunk, az már elve jó. :K

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz modflow #36466 üzenetére

    Sok lejátszó és TV is kínál egy opciót, ami felcseréli a bal és a jobb szem képét.

    Állítólag arra is jó, hogy ha elfáradt a szemed. De mikor próbálgattam, akkor teljesen tönkre vágta a térhatást, a szemnek pedig fogalmam sincs miért lehetne kellemesebb (talán ha valaki bandzsít a szemüveg mögött, akkor ezután az ellenkező irányba térnek ki a szemtengelyei, de igazából passzolom). Szerintem többet ér visszaváltani 2D-re, ha bizsereg a fejed a 3D-től, mert a térinformáció ebben a felcserélt módban is szertefoszlik, a szem pedig szerintem még mindig jobban fárad így (csak most már teljesen feleslegesen), mint 2D módban.

    Talán az a valódi értelme, hogy ha egyik gyártó beépítette (bármi okból), akkor a többinek is be kellet, mert ha egyik készüléken valamiért fordítva van az alapbeállítás, de mélyen elrejtve a menüben, akkor a másikon is meg lehessen találni. Vagy elképzelhető, hogy attól féltek, hogy már maguk a kiadványok is lehetnek véletlenül fordított sorrendű képekkel. Ezt nem tudom.

    A lényeg, hogy ha egyértelműen baj van egy 3D-ben forgatott, BD-ről vagy ISO-ból játszott film térhatásával, akkor érdemes kipróbálni, hogy az egyik eszközön átbillentjük ezt a kapcsolót.

    Ugyan így, hogy elkezdjük veszettül nyomkodni az univerzális szemcsi gombját, ha nincs hozzá használati utasítás, hát ha azzal átvált a mi TV-knek megfelelő üzemmódra. :DDD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz rszp #36524 üzenetére

    Ha jobb nem is, érezhetően gyengébb szerintem nem lesz képminőségben.
    Ha nem örökli a 2012-es software-es hibákat, már jobban megéri az árát a GT60.
    Amit veszthetsz, és már ma is eldönthetsz, az leginkább a külső megjelenés.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dexar007 #36499 üzenetére

    "The VT60 panel includes a new red phosphor for deeper (less orange) reds."

    Kár, hogy megmérni ezt nem tudták, hogy igaz-e.
    Ez az új foszfor állítólag nagyban megdrágítja a ZT60 panelének gyártását, és ezért készül belőle kevés, kizárólag a csúcskészülék számára (nem például GT-ig lefelé).

    Szóval vagy ez a kijelentés a kamu, vagy pedig az a téves információ, hogy a VT60 is megkapta ezt a foszfort.

    De már maga ez a "project velvet" is furán ködös (ez volt a fejlesztési kódneve).
    A marketinganyagban egyedül a vörös foszfort emlegetik, hogy ez hiányzott a DCI gamuthoz, holott a vörös foszfor fénye eddig is erősen szaturált volt, DCI-nál pedig a zöld irányában is erősen tág színtér, csak a kékben egyezik a Rec709-el. A régi kék szín pedig épp csak hogy megüti a Rec709 gamut határát (mikor úgy esik, akkor a szoftveres újrakeverés miatt nem is sikerül tökéletesen megütni), és a zöld is túlszaturált már évek óta, de nem olyan nagy mértékben, hogy könnyebben üsse meg a DCI-t, mint az eddigi vörös.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #36538 üzenetére

    Ez körülbelüli saccolás volt, de alaptalan, ha azt nézzük, hogy rendszerint az EU modellek szoktak többet tudni.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz modflow #36663 üzenetére

    Ne összidőt, hanem arányokat számolj a játékra.
    Ha napi 1 órát játszol, de minden nap csak játszol heteken át ugyan azzal, abból baj lesz. Viszont minden nap játszhatsz akár 3 órát is, ha mellette másik 6+ órában valami más tartja világosan a játék-HUD területeit.
    Ha sokat akarok játszani egy nap, akkor úgy tartok szünetet (ami kell a testednek és szellemednek is néha), hogy addig kirakok egy fehér képet (ilyenkor 20 perc fehérség többet érhet, mint 2 óra normál képanyag). Ha már nincs ott a HUD foltja, mikor visszajövök, akkor bátran játszom tovább. Ha még ott van, akkor megnézek inkább egy sorozatrészt vagy filmet (amit időm enged). Bár mióta több ezer óra van a panelemben, azóta igen csekély a szellemképesedési hajlama. Nem igazán szokott már előtűnni olyan folt, ami nem csak "jön és megy", hanem be akar költözni.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz elmerfudd30 #36670 üzenetére

    Hah. Nem is tudtam, hogy van ilyen. Én játszani is Professional 1 módban szoktam, használd te is nyugodtan a Cinema, vagy THX módot erre, ha nem érzed zavaróan lassabbnak a reakciót (nem minden készüléken gyorsabb a Game mód, van amelyiken csak a képminőséget rontja, mint a Kiemelt mód).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz elmerfudd30 #36678 üzenetére

    Akkor Cinema és Professional módok kilőve, marad a THX Cinema.
    Kontraszt ízlés szerint, de feleslegesen ne legyen magas, inkább alulról, mondjuk 30-tól indulva keresd meg, hogy mennyire van szükséged. Vagy kapcsold be az ECO módot, és akkor mondjuk 50-től indulj.
    Fényerő elsőre 0, csak akkor állítsd, ha tesztábrát nézel közben, vagy egyértelműen rossz (zajosan szürkék a bizonyosan fekete sávok is, vagy sok a fekete paca, ami be van olvadva sötét részletek helyett).
    Élesség 0, IFC és 24p Smooth Film: KI
    Mást kár piszkálni szemre.

    Ha nem elég fényes nappalra az 50-60 közti kontraszt THX Cinema móddal, amit éjszaka hangoltál be ECO móddal, vagy nem akarod használni az ECO módot, akkor THX Bright Room és magas kontraszt. (Az ECO mód azt hiszem nem állítható képmódonként, az csak ki vagy be, a többitől függetlenül. De nappal talán még erősebbre tekerni a kontrasztot az ECO, mint anélkül tudod a Kontraszt csúszkával, éjszakára pedig elég kell legyen, amit megenged az ECO 60-as Kontraszt-al.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz elmerfudd30 #36684 üzenetére

    Az IFC másik neve, mikor 24Hz-es képet kap a TV (jellemzően Blu-Ray mozifilm, vagy arról készült RIP).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz modflow #36687 üzenetére

    A fehérmosás már inkább kék, mint fehér. A D65 fehér, amit THX, Cinema, Film, stb. módban közelíteni illene (kisebb nagyobb véletlen eltérésekkel) ~6500 Kelvin, az a fehér pedig 10000 felett van. Ez a kijelzőpanel saját, kontrollálatlan fehéregyensúlya. De mivel csak ezt látod, így hozzászokik a szemed, elfogadja fehérnek, mert van benne többféle hullámhossz is (bár meredek arányban, de még mindig piros, zöld és kék is található benne). Ha egy természetes színeket tartalmazó jelenetet néznél meg így (szervizmenüben minden DRV értéket FF-re állítanál), akkor nem ismernél rá a bőrszínekre, mindennek erősen kékes árnyalata lenne. Főleg, ha lenne mellé összehasonlítási alapod, például rásütne mellette a nap egy fehér falra, és ülne a napfényben egy valódi ember a képernyő mellett, amin az ő arca látható.

    A teljes képernyős fehér nem ég be.
    Ez a "beégés" a pixelek egymáshoz képesti eltérő igénybevétele. a mindet ugyan annyi ideig járatod fehér képpel, attól nem kapnak egymáshoz képest eltérő hatást.

    RTL-t mosni is többet ér teljes képernyős fehérrel, akkor kiegyenlítődik a képernyő összes pixele.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ZEN1TH #36714 üzenetére

    Fasza. Tömören: Egy Panasonic TV-hez képest bugos, mint az állat. :O

    Van dísznek egy Panel Brightness kapcsoló, ami nem jó semmire, mellé több hasonló jól hangzó, de "káros" funkcióval, amiket kerülgetni kell a menüben, illetve a Vérpistikék majd jól szétb@sszák vele a képet, aztán szidják a Pana plazmákat.

    Van 10 pontos szürke-skála kalibrálási funkció, ugyanakkor látványosan rosszabb a színkeverés (adott lehetőségek korlátai közt a legjobbnak tűnő beállítások mellet), mint a tavalyi készülékeken. :F (Látszólag precízebben lesz beállítható, a gyakorlatban viszont kevésbé lesz színhelyes, mint egy ST50 volt. :W) Én itt egy szolid lépést vártam előre, nem lendületből kettőt előre, aztán rögtön három vaskosat hátra. :(((

    A kontraszt növekedés viszont figyelemre méltó. Nem lesz már "ég és föld" egymás mellé tenni egy ST50-et és egy ST60-at (esetleg vak sötétben fekete képernyővel, de nem vegyes kontraszt mellett), de számszerűen kb. a duplájára nőtt ez az érték, pedig már a tavalyi is szép teljesítmény volt. :R
    A Samsungnak így az F8500-al sem lesz túl sok keresnivalója a kontraszt versenyben, a régi paneleikre épülő készülékek pedig már erősen bajban lesznek.

    Nőtt az input lag. :O

    Végre olcsó készüléken is elérhető a teljes chroma felbontás, csak épp mégsem, mert bugos a szoftver, így ebben a módban szar a kép. :o

    Nagyon jó TV lehetne, ha nem lenne tele szoftveres hibákkal. :U

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Aki Budapest környéki településekről, de még inkább Budapesttől nyugatabbra (pl. Győr, Sopron, vagy a Balaton környéke) érdeklődött (vagy onnan már nem is mert árat kérni :D) TV kalibrálás ügyben, de sokalltuk a távolságot Kelet-Magyarországról: Ma magáncéllal is autóval jöttem Budapestre (azt hittem már jó idő lesz, így nem gáz kilométereket gyalogolni a legközelebbi ingyen parkolótól az albérletig :D). Így március 3.-án este Budapest közelében, aztán 4.-én a távolabbi Nyugat-Magyarországi helyekre csak Budapesttől számolnám a kilométereket (igény szerint még 5.-én is, ha 4.-re lesz programom és nem megyek haza keletre).

    Érdeklődni privát üzenetben célszerű.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz rappit4 #36757 üzenetére

    Számomra nem egyértelmű, hogy pontosan mit takar az a "full luma/chroma" táblázatsoruk. Az inkább a WTW és BTB lehet (a 0-255 tartomány 16-235-ön kívüli része).

    Az ST50 biztos eldobta a chroma pixelek egy részét minden képmódban, ahogy a GT/VT50 is, ha nem volt bekapcsolva az "1080p PureDirect" -> ami most névlegesen megjelent az ST60-on, de leírták, hogy nem egészen azt csinálja, mit kéne neki.

    Amúgy a Samsung-ok is eldobják a chroma térkép egy részét, míg nem címkézed meg PC-nek a bemenetet, de ott akkor a CMS kapcsol. Bár játékhoz még elmennek a túlszaturált színek, ha cserébe éles a kép és alacsony az input lag. De legjobb az, ha mindez egyszerre teljesül. -> A GT/VT50-en már majdnem sikerült (YCC 4:4:4 már megvolt), és idén elvileg meglesz (az RGB 4:4:4 is).

    ----

    És legalább annyi "villog a hocky meccs", ha a teljes képernyős fehér nem lett világosabb, és csak addig éget, míg el nem kezd vágni az ABL.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BBéci #36812 üzenetére

    Óhh. :DDD Igen, április. :D
    Először az órák tűntek el, aztán a napok, legközelebb már az éveket sem fogom követni. :))

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Locutus #36817 üzenetére

    Még a GT60-ban bízom. Az most egy friss chipsetet kap, a Smart turbózáshoz és komolyabb "képjavító" algoritmushoz izmosított SoC-al. Ha okosan írják a szoftvert, akkor az extra képmanipulálást kikapcsolva gyors lehet a feldolgozás, miközben remélhetőleg még pontos is (2010, '11, '12 apró lépésekben egyre jobb volt, mostanra szinte tökéleteset reméltem, de úgy tűnik ehelyett inkább vettek egy hátraarcot a színkezeléssel - remélhetőleg csak a belépő modell esetén). :U

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz rgeorge #36823 üzenetére

    Néhány lejátszónak szokott ilyen gondja lenni.
    Ott kezdődik, hogy a TV HDMI EDID-jában 50Hz tűnik alapértelmezettnek a lejátszó számára (a PC VGA-m is ezt állítja be bootoláskor), az automata váltás pedig nem működik, hiába van felsorolva az EDID-ban az 1080p23 is, mint támogatott képmód.
    Esetleg próbálj egy frissebb szoftvert adni a lejátszónak.

    Fixen 1080p23 módban akadozó a menü, mert 24fps nagyon kevés, ha nyers mű képkockákat pakolsz össze motion blur nélkül.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Shadowbull #36920 üzenetére

    Közvetlenül a falra? :C

    Végül is megoldható a klasszikus konzol elem elhagyása, de azért nem olyan egyszerűen, hogy fúrsz négy lukat, beletekersz a TV hátába négy menetes szárat, aztán így együtt bekalapálod a falba. :))

    Egy nagyobbacska, vagyis inkább egy nagy, és köré több kisebb lukat kéne fúrni a falba (mind a négy felfogató ponthoz), és beépíteni egy elemet (pl. egy "nagyon bonyolult" acéllemez darabot középen egy szárnak való, a peremeken a falra fogató lukakkal), ami tartja neked a falban a felfogató csavarokat úgy, hogy szabadon el tudjanak fordulni a tengelyük körül, és ahhoz képest legyen pár foknyi mozgásterük (hogy ne kelljen mindent milliméter pontosan csinálni, és még úgy is feszegetni). Illetve célszerszerűen még nem árt ráhegeszteni kívül is egy anyát a szárra, hogy egy hosszú csavarkulccsal be tudd őket tekerni a TV hátába. De amúgy sem ártana legalább annyi légrést hagyni, mint az anyák vastagsága, attól közelebb ne akart vinni a falhoz, legyen legalább egy ujjnyi rés...

    De nem látom, hogy ez miként változtat azon, hogy mi történik a TV takarásából kilépő kábelekkel, mert a konzolt is eltakarja a TV. :F

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz patakidr #36930 üzenetére

    Na de mutass jobbat, aminek hasonló a képminősége, és nincs közte tömeggyártási selejt, de nem is kerül kétszer vagy inkább háromszor annyiba (mert ez esetben 3-5 éven át minden évben cserélgetheted, egyre feljebb lépkedve a minőségben, és várva egy hibátlant, de belefér az is, hogy 3-at 4-et visszaküldesz egy évben pár ezer forintos futárdíjakért).

    Én is szoktam szidni a Panasonic-ot, de még többet a Samsungot, viszont ha azt nézzük, akkor az árukhoz képest mégis csak hihetetlen jók mostanában ezek a PDP-k a konkurenciához képest (mármint LCD konkurencia, de akár PDP-n belül is LG-hez képest a Samu is elhúz, aki házon belül is jobbat ad PDP-ből, mint LCD-ből ugyanannyiért).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz sinick #37090 üzenetére

    1: A vibrálás egyéni érzékenység, beállítások, valamint megszokás kérdése is.

    Ha régóta csak hagyományos LCD-ket láttál (mert abból is van, ami vibrál), és plazmára váltasz, akkor ami csere után vibrálónak tűnik, az egy két hónap után valószínűleg észre sem veszed.

    Minél magasabbra tekered a fényerőt, annál erősebb a hatás. -> Alulról haladva kell megkeresni a kellő fényerőt, nem feleslegesen magasra állítani csak azért, mert a régi TV-n olyan volt az alapbeállítás, és azt szoktad meg.

    Ha a hagyományos CRT monitorokat és TV-ket elviselted, akkor ezt szerintem még könnyebben el fogod.

    A tápzúgás az véletlenszerű. Nem igazán köthető modellekhez. De durva közelítéssel a Panasonic-ok a leghalkabbak, a Samsung-oknál gyakoribb a ciripelés. Illetve minél nagyobb a képátló, annál hangosabb lehet.

    Ezt erősen befolyásolja a szoba akusztikája is. A meszelt fal visszaveri a hátoldalon jelentkező tápzúgást, és igény szerint érdemes lehet hanglágy anyagot tenni a falra a TV mögé (legalább akkorát, amit még kitakar a TV, így nem zavarva senkit).

    2: Hú. Nem nézek TV adást. Passz, de szerintem ilyet nem nagyon találsz.
    A képarányokat talán a Samsung-ok kezelik egy kicsit ügyesebben, de mint ha 2012-ben náluk is eltűnt volna a bővebben paraméterezhető "fél-automata" mód (nem emlékszem pontosan, mert én ezt ritkán használom), és digitális adásnál szerintem pont azt csinálja a Panasonic féle "Auto" mód is, amire be lehetett pöcögtetni a Samsungok "fél-automata" módját. De ha egy analóg adásnál a kép része a fekete sáv, az nehéz ügy. Ez utóbbival azt hiszem épp a Panasonic bánik jobban.

    3: Ez az előfizetői kártyás rendszer késése, míg ellenőrzi, hogy van-e jogosultságod a kiválasztott DVB-C csatornához.

    4: Ez se fog menni. Imádnak "mute"-olni mindent, képet és hangot is. (Én az FM rádióknál nem szeretem, hogy még kézi adókeresési módban is kiirthatatlanul ezt csinálják. TV-nél nem zavar, hogy nem nézhetem ilyenkor a statikus háttérzaj hangyaháborúját.)

    5: Ilyen távolságra szerintem ne add 50" alá. Inkább ~55"-os lenne jó, a 60-as sem lenne túlzás, ha kizárólag 1080p anyagot néznél.

    6: Szerintem most már mindenképp várj pár hónapot, mert a 2012-es modellek már elfogytak, a 2013-asok pedig még kezdőáron ketyegnek. Nem rossz ötlet még hozzágyűjteni, és akkor a képátlón sem elspórolni.

    Plazmából szerintem vedd ki az LG-t, és Samsung-ból is esetleg a 60"-oson gondolkozz, de ez még halovány kijelentés a 2013-as modellek bővebb ismerete nélkül (egyelőre majdnem minden csak megalapozott saccolás).

    A műszaki eladó mindig elsősorban eladó, és csak opcionálisan műszaki. (Ha ért hozzá, akkor is a profit az elsődleges, ami LCD-ken általában magasabb.)

    Megjegyzés:

    Ha veszel egy normális TV-t, akkor ne sajnáld az internet sávszélt, és ne xvid-eket és 720p-s anyagokat "kölcsönözz ki a virágboltból", hanem lehetőleg eredeti BD anyagokat (25-40Gb, BD struktúra szerinti mappástól, vagy ISO-ba pakolva).

    Illetve lehetőleg Sigma chipes médialejátszóval használd.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz sinick #37134 üzenetére

    A képátlós kérdésre ökölszabály a "ménél nagyobb, annál jobb", csak az a kérdés, hogy mikor mennyire. Panasonic-nál általában minimális, Samsungnál viszont jelentős a különbség. Az LG PDP-it nem ismerem annyira, de biztos, hogy náluk sem érvényesülnek fordítva a fizika törvényei és a marketingszempontok sem azt diktálnák, hogy az kisebb és így olcsóbb modelleket szándékosan jobbra gyártsák még akkor is, ha azokat nehezebb még azonos szintre is.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BBéci #37213 üzenetére

    Én nem szeretem a "bejáratott" lemezeket. Általában akkor bővítek tárhelyet, ha már elkezdenek hangot adni. Igaz, az inkább ~300 nap (mint üzemóra, nem naptári életkor). És ebből azért sem veszek soha használtat, mert van egy olyan mániám, ha RAID tömbbe csak egymást követő sorozatszámú lemezeket teszek. :D
    Most meg még mindig utálom a cunamikat. :(((

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #37219 üzenetére

    A hőingás és a vákuum nem zárnák ki egymást, sőt... Az anyagok tágulnak hő hatására, az "űr" nem. (Bár ki tudja. Ha tényleg tágul az univerzum, akkor lehet, hogy azért, mert a vákuum is tágul a napok fényétől. :)))
    Viszont ha a háznak adsz esélyt a szabad hőtágulásra, az erősen korlátozza a szigetelés lehetőségeit (ha mereven összeragasztod az elemeket, azzal a dilatációt is korlátozod).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gabaly #37363 üzenetére

    harcolni akar! Kalibrálással, sávosodással, beégéssel, bejáratással, mosatással

    Kalibrálni semmit sem kötelező, de mindent ajánlott, akár CRT, LCD, vagy PDP

    Az itt emlegetett sávosodás probléma igazából lóf@sz egy átlagos LCD homogenitási hibáihoz képest. "Kicsit" elszalad vele a gyeplő, sokan addig nézegeti, míg végre talál pár sávot (persze van kivétel, láttam már valódi problémás készüléket), közben LCD-ből szinte lehetetlen olyat találni, amire nem elég egyetlen gyors pillantást vetni, hogy legalább ilyen mértékű hibákat találj.

    Beégés: szintén elmondható, hogy egy átlagos LCD-n könnyen van annyi homogenitási hiba, mint mikor beégetsz pár csatornalogót. Előbbi az első perctől kezdve ott van, míg utóbbinak csak a veszélye áll fenn, illetve ha be is ragad pár logó, az idővel valószínűleg kifakul majd.

    kb 50"-os plazma bő 3000 + t jelent áram fogyasztásban havonta!!!!

    És? Ezzel a durva saccolással számolva ez 3 év alatt ~100k, amit hiába teszel hozzá egy 50ST50 árához, közel sem kapod meg ugyanazt a minőséget LCD-ből. Még véletlenül sem, 5 évvel számolva sem!

    nem fogok hibásabbnál hibásabb plazmákat vissza vitetni

    Akkor vegyél inkább egy felhős LCD-t és ne küld vissza! Az a legjobb megoldás!

    én csak 1 géplakatos és betanított gyári munkás voltam és mint ilyennek talán el megy a helyesírásom

    Nem szoktam ilyet mondani, de szerinted a mi oldalunkról hogy néz ez ki, hogy ugyan abban a hozzászólásban mented fel magad valami (itt konkrétan helyesírás) alól arra hivatkozva, hogy átlagon aluliak az intellektuális képességeid, amiben épp hülyének nézel mindenki mást?

    Itt mindenki egy nagyképű idióta barom, csak te vagy az aki, amúgy bevallottan buta, de épp csak annyira nem, hogy még átlásson a ködön, amin más a saját egója mögül nem képes?

    Gondolom a "csak egy géplakatos vagyok" kártya most az alól is feloldoz téged, hogy gyakorlatilag minden itt fórumozó plazmatulajt lehülyéztél, hisz te fel sem fogtad ezt a tényt, ugye...?

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz nobeige #37405 üzenetére

    Az avforums tavaly is össze-vissza kevert-kavart a VT50 fekete értékekkel, így ha elképzelhetőnek is tartom, hogy épp most ment tönkre David műszere, amíg csak az a két érték áll rendelkezdésre, addig én David-nek hiszek. Ő korrektül leírt minden hibát is, nem kicicomázott reklámanyagot gyártott (tavaly kicsit úgy csengett nekem az avforums féle VT50 teszt).

    Az viszont látszik, hogy egész nagy a szórás a képen, amin az ANSI sakktábla minden kis téglalapját végigmérték. Na persze csak annyira "nagy", hogy ez már a 3. tizedes jegybeli eltérés. Szerintem igazából már minden szép fekete, aminél az első két tizedes nulla.

    Amúgy azt hiszem akarok egy 50GT60-at! :D

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BBéci #37373 üzenetére

    Én pedig akarok egy zsebszámítógépet, amin az egyik felület >=90%-a kijelző, és képes vezeték nélküli kommunikációra, beleértve a hagyományos GSM telefonbeszélgetések lebonyolítását is. :DDD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    :))Az előbb átgörgettem az avforums GT60 tesztet, és erősen gondolkoztam: "Miért raktak be egy fényképet egy Panasonic neoncsőről a TV távirányító fotója mellé?" Aztán leesett, hogy: "Ja, ez a Touchpen." :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Palika71 #37505 üzenetére

    A THX-es közepesnek nevezném, mert agresszívabb, mint a Cinema, de visszafogottabb, mint egy feltekert Normál (legalább is álltanosságban a legtöbb eddigi Panasonic plazmán, mert az ST50-en fel lehet tekerni a TruCinema-t is, a 60-as szérián pedig már midet fel lehet majd szemégetően világosra).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz patakidr #37475 üzenetére

    Ahogy ott helyben is mondtam, szerintem semmi hibának nevezhetőt nem fedeztem fel rajta. Viszont ha jól rémlik, akkor te magad is láttál már hibásat, tehát tagadni kár, hogy sajnos volt azért idén pár ténylegesen hibás példány (pontosabban egész sok ahhoz képest, amit a Panasonic-tól várnánk, főleg miután 2011-ben is a panelhomogenitással volt a legtöbb és legkomolyabb problémájuk, csak akkor zajos sávok és zöld/magenta pacák voltak terítéken).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Smith Ügynök #37506 üzenetére

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #37510 üzenetére

    Nem csak plazma, de nézőbarát is. Egy sötét jelentnél az áttetsző fehér logó is zavaró tud lenni. Noha igaz, hogy az is leginkább plazmán, hisz egy alacsonyabb kontrasztú LCD-n tej-feketéről pilácsolva nem vakít el úgy, mint a tényleg sötét "fekete" háttérről lelógva. ;]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Smith Ügynök #37521 üzenetére

    Itt (jobbklikk a lejátszóablakon, filters, madvr, aztán már a képen is látod hova tovább)-

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Smith Ügynök #37533 üzenetére

    Szerintem válassz inkább a software (none) vagy a DXVA (native) közül. A CUVID az inkább egy tanulmányprojekt féleség, és oda való, ahol a DXVA nem működik (pl. hülyén újrakódolt videók), a CPU pedig nem elég gyors.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Locutus #37600 üzenetére

    LCD-t elvileg gyártani is drágább.
    Bár most már a fene se tudja, mióta durván visszavágtak a PDP darabszámon (a fajlagos, darabonkénti előállítási költség szinte mindig csökken az össz darabszám növelésével), az LCD pedig töretlenül folyik lefelé, az évek során szinte változatlan technológiával, így mára bizonyára szintén alaposan finomhangolt gyártósorokon, és jól bejáratott üzemrendben (és szintén egész jól előrebecsült eladási terveknek megfelelő darabszámban).

    Emellett kicsi a vásárlói kereslet a PDP-re, így a kis számú legyártott példányon fajlagosan is kicsi az árrés. A gyártóknál és a boltoknál is egyaránt. Mivel pár, a témának alaposan utánaolvasgató, vagy ilyen ismerősökkel rendelkező, azokban megbízó embert leszámítva a kutya sem keresi kifejezetten a PDP-ket, így a gyártónak és a kereskedőknek is óvatosan kell bánni az árcímkével, ha el akarnak adni pár PDP-t azoknak, akik direkt ezt keresik. A többieket pedig (akiket csak lehetséges különösebb erőfeszítés nélkül) szépen rávezetik az LCD-kre.

    Ennek megértéséhez hozzátartozik, hogy igazából a Panasonic az egyetlen gyártó, aki komolyan gondolja a PDP üzletágát. Ő az, aki szeretne minél több PDP-t gyártani és értékesíteni, ha tudna. A Samsung csak azért gyárt és árul PDP-t is, hogy még több vásárlót tudjon elszívni a Panaosnic elől, mint az LCD-ivel tudna (vagyis a kizárólag PDP-t kereső vásárlók közül i tudjon elszívni pénzt a Panasonic elől). Az LG pedig ennek a láncnak a legvégén, amolyan "szopóágon" áll, mert ha már a Samsung is gyárt PDP-t, nem csak a Panasonic, akkor "muszáj" neki, pedig nem igazán sikerült. (A Samsung PDP-k bár elmaradnak a Panasonic termékei mellett, viszont általában olcsóbbak is, és még mindig határozottan jobbak, mint akármelyik gyártó LCD-i. Az LG-ről ezt már nehezebb elmondani. Minőségben csak az olcsó LCD-kkel versenghetnek, a Samu PDP-ihez képest nem tudnak elég olcsók lenni a közepes LCD szintű, ugyanakkor szellemképesedésre egész hajlamos PDP-ikkel.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #37736 üzenetére

    A szűrő egy olyan dolog ami csak akkor kap szerepet, ha van környezeti fény.

    Plusz mikor maga a TV gyárt környezeti fényt, például egy 2.35:1 arányú film világos jelenete visszatükröződik a világos falról (vagy épp bútorokról, esetleg egy világos ruhadarabról, amit viselsz), és elkezded látni a falat (vagy akár önmagad) az alsó-felső fekete sávokban a film körül...

    Egy jó filter erre tökéletes. Bár sokkal jobb, mint a semmi, az igazán erős nappali fénnyel csodát azért mégsem tesz, ezt a jelenséget viszont gyakorlatilag maradéktalanul elhárítja egy közepesen jó szűrő is.

    (A jó szűrő másik ismérve pedig, hogy csak tükröződést vesz el, mást, például csillámporos hatást nem ad hozzá a képhez, és nem maszatolja össze a pixeleket. -> Ugye aggressive 3H AR filteres matt LCD-k? :P)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz norral #37768 üzenetére

    A "nem fogyaszthat többet mint" szerintem csak a gyári (otthoni, nem bolti üzemmódra értett) alapbeállításokra vonatkozik, ezért olyan sötét alapértéken a Normál mód, ami amúgy az egyik legvilágosabb, ha tolod neki a Kontrasztot.

    Drágább elektromos alkatrészek kellenének, amik egyenletesebben tartják a feszültséget és áramerősséget a terheléstől függetlenül.

    Emellett a Kuro-knál pedig nem feltétlenül (főleg nem kizárólag) emiatt, de ennek is kedvezett a panelmeghajtási mód, ami kicsit közelebb állt a CRT féle "pontról pontra" (és akkor nehezebben zavarják egymást a szomszédos pontok), mint a mostani progresszív (bár Panasonic-nál valamelyest [duplázott] váltott sorosnak tekinthető, de itt már könnyebben zavarhatják egymást az egy sorban lévő pontok).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák