-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz DM-Fan #14382 üzenetére
Én meg ma vettem meg egy régi ismerőstől a használt ASUS O!Play-t (Realtek).
Na nem mint ha a szüleimnek feltűnhet majd ilyesmi. Sőt, a TV még mindig nincs véglegesen kiválasztva. Lehet, hogy nem is tud majd 24p-t. De azért jókor hallom ezt.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Az LG 50PV350 képéről tudna nyilatkozni valaki?
A fekete pl. mennyivel gyengébb, mint a 2011-es FHD Samu plazmákon? Legalább a Samu PVA LCD-ivel felveszi a versenyt kontrasztban? (Az LG IPS-eivel nem nehéz. )
(Épp most láttam egyet egész elfogadható áron aprón...)TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz hunspikey #14398 üzenetére
Mikor tegnap írtál az ötletről, én ezt durván máshogy képzeltem el:
Fixen minimális ISO, fixen maximális zárnyílás és érzésre beállított záridő.
Feketéhez akár több tíz másodperc (persze letámasztva/állványról, nem kézből, de ilyen nagy képernyő közepére még ez is mindegy) amivel lehetőleg legalább ~20% körüli fényerőt kapsz a VT50 feketéjére (lineáris RAW-nál [0-1] normálalakban gondolkodva 0.5 köré esnek az értékek). Majd fehérre ugyan ezt, csak a záridőt csökkentve olyan alacsonyra, hogy a fehér essen legfeljebb ~80% közelébe.
De ha elég rugalmas a gép (hajlandó akár perceken át exponálni), akkor célozd mindkettővel az ~50%-ot).Így csökkentheted a leginkább fekete közelében jelentkező szenzorzaj hatását és elkerülöd a kevésbé lineáris near-black és near-white tartományokat (véletlenszerű hibákról beszélünk, de általában valahol 50% körül lehet a leginkább lineáris a szenzorérzékenység, alul és felül már kissé "görbülhet").
Bár én csak kontár fotós vagyok, úgyhogy most lehet, hogy igazából hülyeséget mondtam, mert valamelyik tényezőt figyelmen kívül hagytam a képletből.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Arwald #14415 üzenetére
De szép is lenne
Ja, hé Dzsó. Figyelj... Tegyétek már be a legjobb 50"-os plazma panel és meghajtó kombótokat a legjobb CPU-tokkal a legolcsóbb vázatokba egy stabil táppal, tartsátok meg a tunert, az AR filtert, a hangszórókat, töltsétek rá a legújabb software build-et, de ne engedélyezzetek benne semmi mást, csak a képbeállításokat, az internetért és a többi Smart-ért fizessen aki már elitta az agyát.
Mennyi is lesz így?
Várj csak egy kicsit... Nem lehetne inkább a legolcsóbb CPU, amire feldobtok egy custom software-t, ami csak 1:1 átengedi magán a képet mindenféle újraszámítás nélkül, én pedig építek elé egy saját video processot-t ugyan annyiért, amiért ti beleteszitek ezt a drága sokbites vackot?
Na, megbeszéltük. Itthon leszek egész héten, hozhatjátok bármikor.Ha valaki kitalálná, hogy megépíti az új Kuro-t, akkor ingyen elvállalnám a C(G)PU+software rész koncepciótervezését.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz DM-Fan #14426 üzenetére
A 2011-es modellek közül már nem ajánlunk semmit, mert kifutottak, nincsenek már készleten sehol, mindenhol csak a bemutatódarabok maradtak meg
Egyébként tud esetleg valaki PS51D450-ek létezéséről olyan boltban, ahol lehet értelmesen alkudni a még ott ragadt bemutatódarabok árából?
Vicces, hogy ilyenkorra már felkúsznak a régi modellek diagrammjai árgep-en.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Én ezt úgy képzeltem el, mikor olvastam a hsz-ét, hogy kapsz 2-3 üres presetet, amiket külön-külön beállíthatsz és a távirányítóval (akár dedikált gyorsbillentyűvel) váltogathatsz köztük aszerint, hogy merre jársz.
Nagyon elvetemülteknek még lehetne társítani szenzorokkal, amik érzékelik, hogy merre jársz a szobában, vagy ha többen vannak ott, akkor hol van a többségük, vagy hol az "embermassza súlypontja", és dinamikusan interpolálgatna az előre elvégzett sok-sok mérés közt (pl egy méteres rácspontokra helyezgetnéd le a mikrofont egy-egy ponthoz, amit mind letárol).
És az igazi vadállatoknak még a hangszórók is motoros állványon ülnének és az is fordulna velük. Illetve már ezeket a szögeket is ő találná ki a mikrofonos mérésekből.
Lehet ezt fokozni a végletekig.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Jajj.
Az előbb néztem egy nagyot a képernyőre, közelebb hajoltam és toltam neki, hogy WHAT? és akkor leesett, hogy itt van a tálcán egy MPC-HC 50Hz-es videóval. Ettől (100Hz mód) olyan kásás a Window animációja, ahogy a zöld töltőcsíkon végigfutkos a fényes árnyalat.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz -HajTömeg- #14455 üzenetére
Ott elég sok eltérés van. Ha nem nagy árkülönbözettel vennéd őket, akkor erősen javaslom a G30-at.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Lehet olvasni róla neten, hogy a VT50 is csak általában FullHD 3D-ben.
Bizonyos fényerő szinteken mellett veszít a felbontásból.Nekem ez csak azért fura, hogy ennyire kiemelte ezt a HDTVtest.co.uk-s David a 3D-nél és a Panasonic-nál, mert igazából minden plazma ezt csinálja 2D-ben is, csak nem túl látványos. Nem tudom miért akkor kezdett ezen lovagolni, mikor egy adott tesztábrával épp kibukott neki 3D-ben (amiben vélhetően durvább a helyzet, mint 2D-ben). A VT30-on nem volt ez hatalmas baki, rosszabb pedig nem lett.
Meg van a panel celláinak minimális fényereje, amitől sötétebben nem tud felvillanni. De néha kellenének ettől jóval sötétebb árnyalatok is. Ilyenkor felváltva villódznak az egymáshoz közeli pixelek, hogy távolról nézve kikeverjék a kívánt kép látszatát -> aka spatial+temporal dither, mi mindig ott van, csak a fekete közelében a leglátványosabb, mert nagy az ugrás a 0 fekete "háttér" és a legelső felvillanás közt (3D-ben meg még nagyobb, mint 2D-ben, mert jobban "kínlódik" a panel a magasabb frissítési gyakoriság miatt).
Tekintve a mai 3D egyéb gyermekbetegségeit, én nem lovagolnék ezen annyit.
(Az a tavalyi Samsung LCD ügy, ahol már az elektronika eldobálta a pixelek felét az más kérdés.)[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Így ahogy írtad igen, mert azt mondod hogy növeljük egy nullától nagyobb értékről nulláig. De amit először kiolvastam belőle, hogy az első villanás és a háttérfekete közé szúrjunk be egy világosabb feketét, az létezik a Pioneer Kuro-kon és talán a Panasonic VX300-on is (studio plasma monitor).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
A gyakorlatban egyelőre nem nagyon lehet megoldani megfizettethető gyártási költségek mellett, mert nagyon nehéz kellő időn belül újra kisütni a cellákat, ha nincsenek kicsit előgerjesztve. (Azért nem full fekete a fekete, mert -bár ezzel variálgatnak, hogy mikor és hogy- általában minden frissítési ciklusban kell pár inicializáció, ami minden cellát feltölt addig, hogy szükség esetén már megbízhatóan kisüthető legyen kellő időn belül.)
Ha szétszeded otthon és kiiktatod az inicializációs lépést (vagy akár csak túl alacsonyra állítod, ami még mindig messze nem zero black egy mai Samu vagy LG panelen -> Panán már nincsenek potméterek, így nem játszik vele senki), akkor úgy viselkednek a cellák, mint a halott pixelek. Néha egyáltalán nem sülnek ki, feketék maradnak (vagy egy cella színes, mert csak egy subpixel a fekete).
A Pioneer-nek volt egy Etreme Contrast Concept kijelzője, amit a kutatásaikat felvásárló Panasonic is újraépített már a maga módján. De az állítják, hogy még mindig nem életképes megoldás a consumer piacra.
Én abban bízom, hogy mikor a pletykák szerint átállnak MgO-ról SrO-ra, akkor valamilyen formában átveszik a Pioneer féle CEL megoldást és akkor látványosat ugorhatnak nem csak a kontrassztal, de a natív színárnyalatok számával is.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz whited #14477 üzenetére
Legyen "42 col és felfelé", mert évek óta ez a legkisebb méret, amit plazmából gyártanak.
100k elég soványka, ide talán a Samsung PS42E450 jöhet szóba (pillanatnyilag ~106k a legjobb webshop ajánlat).
Ez egy abszolút belépő HD-Ready plazma (sőt, mai divatnak megfelelően anamorfikus felbontással, hogy még kevesebb legyen a pixel). De ennyiből jobbat szerintem nem kapsz, esetleg 1-2 éves használt modelleket.
Milyen messziről néznéd?
(Ugye nem 2m-től távolabbról, ahova már kicsi ez a méret?)
Sötétíthető a szoba?
(Belépő plazmákon nincs, vagy csak vicc az AR filter, ami fényes nappaliba problémás lehet.)-> Ha kicsit elriasztónak hangzik a fenti információ, azt azért hozzátenném, hogy 100e Ft-os LCD-t csak ~24"-os PC monitor kategóriában keresgélj. Ami 3x" vagy 4x" LCD TV ennyiért, az... jujj...
Áh. DM-Fan leírta, miközben itthagytam a gépet elkezdett hsz-el.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz nightshadow #14495 üzenetére
"Not quite as deep as those of the ST50 series and above, but miles ahead of anything you’ll get from any other budget big-screen TV right now"
Egy ilyen kijelentés mellé jó lenne tudni, hogy mennyi az az annyi, mert az 51E550 olcsóbb is, mint az 50UT50, és abból saccolva, hogy az E550 sem nagyságrendekkel marad el az ST50 mellett, valahol egész közel lehet egymáshoz az UT50 és E550, nem "miles ahead".
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz nightshadow #14503 üzenetére
Egyébként az 50UT50 már olcsóbb
Ha csak a "Raktáron, azonnal" jelzésű ajánlatokat vetettem össze, nem azt, ahol "x munkanapon belül", ott még mindig a Samu az olcsóbb.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz < CyberBob > #14502 üzenetére
teljes sötétben ritkán nézek tv-t, rontja a szemet és fárasztó is
Talán épp azért, mert túl világosra állítod be őket a sötét szobához is?
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Plazmánál a legtöbb, amit láttam az 140 cd/m^2, 2011-es Samsung-okon.
De ez persze kis ablakon, nem teljes képernyőn, illetve régi, általános képminőséget tekintve gyengébb software-el történt. Ahogy én általában hagytam őket (gradiens vágás nélkül D65-re állított fehérrel és 2.4-es gamma görbéhez közelítő beállításokkal), úgy valahol 90 cd/m^körül álltak meg.A G30-ak például ~80 cd/m^2-ig mennek. A VT30 viszont csak 65 környékéig, amire már én is azt mondom, hogy még élvezhető, de azért erős határeset és tényleg kötelező a sötétítés.
LCD-knél nagy a szórás, de kalibrált beállításokkal is elérhető szokott lenni minimum 120 cd/m^2, a plafon pedig lehet irreálisan magas, akár 200 felett, amire én még egy közepesen bevilágított nappaliban sem szívesen állítanám, csak ha árnyékolatlan ablakra néz, de az már régen rossz bárhová állítod.
(#14508) < CyberBob >
Nem javasolják a magas kontrasztot, mert a szemed a perifériához alkalmazkodik és fáj neki a világos, ami középről jön. De ha nincs túl világosra állítva, akkor nem égeti ki a szemed.
Illetve, ha nincs feketére festve a fal, akkor nem lesz tökéletes fekete a szoba sem. Ha maga a TV megvilágít egy világos falat, az a szórt fény már elég lehet. Illetve, ha elég közel ülsz a TV-hez, akkor elég szépen kitölti a látóteredet is. Nem egy zseblámpaszerű pont vakít a szemedbe a fekete közegből.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Sötétbe én 80-90 cd/m^2 környékét preferálom és javaslom, de ha kifejezetten világosat szeretnének, akkor feltolom 100-ig (ha lehet). Nappali TV-zéshez 120-140.
A VT-k ~65 körüli szintje már szerintem is kompromisszumos, de jó sötétítéssel és egyéb előnyeiket mérlegelve szerintem még épp vállalható.
Azt ne felejtsük el, hogy az US Panákon elkezd zajosodni a kép, ha magasabbra állítják a Panel Brightness kapcsolót. A High-ot senki sem javasolná, csak ha nappal sincs mód sötétítésre, és Medium-ot is csak akkor, ha valakinek nagyobb örömöt nyújt a világosabb, mint a tisztább kép.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz DM-Fan #14515 üzenetére
Én is olvasgattam már erről (illetve még egyetemen tanulgattam hobbiból a kognitív tanszéken mindenfélét az emberi érzékelésről), és hihetőnek tartom, hogy egy apró fényes pont folyamatos és rendszeres bámulása korom sötét közegben a kelleténél gyorsabban öregíti a szemben a fénynek kitett receptorokat, mert a pupillák nem szűkülnek össze eléggé, ha csak pontszerű fényt látnak a nagy feketeségben (az ezt szabályzó idegi mechanizmusok nem a legfényesebb ponthoz igazodnak, hanem valamennyire átlagolnak, még ha nem is kezelik egyenrangúan a teljes látómezőt). Ahogy azt sem fogod soha megszokni, ha egy zseblámpával világítanak a szemedbe este, pedig verőfényes napsütésben bele is tudnál bámulni abba a zseblámpába, mert jobban vakít a tűző nap fénye amit egy fehérre vakolt fal ver vissza az arcodba.
De a nagy felbontásuk miatt elég közel ülünk a TV-khez, a széles képaránnyal együtt egész jól kitöltik a periférikus látómező egy jelentős részét is, így nem olyan rossz a helyzet, mint a zseblámpa példánál. Illetve nem is tekerjük olyan világosra a TV-t, mint a zseblámpák...
De azt is elhiszem, hogy bárhogy nézed, jobban öregíti a szemet a TV képernyő bámulása, mint ha egész nap a szabadban sétálgatnál, amire a testünket kitalálták. (Én még az éjszakai vezetéstől szoktam parázni, mikor nem érzem biztonságosnak, hogy pislantsak egy hosszút, vagy végig csak jobbra nézzek, míg mások is járkálnak az ellenkező irányú sávban.)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz whited #14524 üzenetére
Az E450 szerintem nem lehet olyan rossz (ennyi pénzért és LCD-hez képest főleg).
A C3 és a D450 se lenne megvetni való, csak olyat már nem igen kapsz. Főleg olyat, ami nem visszacsomagolt bemutatódarab.
(Amúgy ha lenne, én a D450 mellett döntenék, mert többet ki tudnék belőle hozni.)TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz DM-Fan #14530 üzenetére
A Samsung PDP-k 2011 óta nem interpolálnak semmit sehova.
Az E490 pedig nem tud ilyet.Esetleg azt lehet megnézni, hogy be szervizmenüből (netán Top Debug Menu-ből) bekapcsolható-e még a 24p, mint a D szériánál volt a kisebb modelleken.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz pereces #14541 üzenetére
Kisebb a felbontása (a specifikációkat elnézve idén már a Samsung is Pana módra téglalaposította a pixeleket a HD-Ready modelleken), viszont gyárilag is friss logic borad software-el jön, amit a D szériára külön lenne érdemes felügyeskedni, hogy ne ugráljon a fekete. És az abszolút feketeszint is alacsonyabbra van állítva idén, de belépő modelleken nem biztos hogy annyival, mint a nagy képátlós közép és felső kategóriás modelleken, amikről rendes méréseink vannak külföldi tesztekből.
Idén nincs sok érdemi újítás a Samsung-nál (esetleg új Smart funkciók, de az egyrészt amúgy se legyen szempont, másrészt a belépő modelleken nem igen engedélyeztek belőlük sokat, még azt sem amit bírna a kisebb CPU).
3D-vel szerintem kár erőlködni PS51E550 alatt!
3D élményhez kell a nagy méret és nagy felbontás kombinációja, hogy kellően közel ülhess hozzá és szépen kitöltse a látómeződet. Még a FullHD 51"-os 3D is egyszemélyes élmény, vagy többszemélyes lemondás.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Mezga Aladár #14572 üzenetére
Ezt hol hallottad?
A lassan 3 éves Radeonom gyönyörűen adja a 23.976Hz-et a HDMI csatin.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz hunspikey #14579 üzenetére
Ez úgy hangzik, mint egy véletlen bug!
(Kipróbáltam a G30-on THX és Prof1 módban is, de 60-ig tolt Contrast mellett sötétben és felkapcsolt villany mellett is lefelé szabályoz csak az Eco mode, nem felfelé.)TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz DuracL #14610 üzenetére
Szerintem a K-lite a gond.
Tölts le egy friss MPC-HC-t és használd a beépített DXVA filtereket. Hagyd a munkát a GPU-ba integrált H.264 dekóderre, akkor nem izzad annyit a CPU.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Mezga Aladár #14621 üzenetére
Geforce-al most nem tudom kipróbálni, de szerintem ott is inkább a program mér félre, nem az órajelegenerátor a ratyi. Az szerintem zavarná a 60Hz-es üzemmódot is, ha ennyire instabil lenne. (Az sem valószínű, hogy nem tud 23.976-ot és úgy hazudták össze, hogy ennyi körül átlagoltatják a környező értékek közt váltogatva.)
A madVR nálam 23.976Hz-re vált és annyit is mér vissza, csak az 5. tizedesjegy ingadozik. De direkt betettem mellé a képet, hogy azt azért vegyük észre, miszerint az AMD évek óta nem javította ki a bugot, hogy a CCC 24-et jelez ki 23 helyett, noha 1080p23-ba kell váltani a 23.976-hoz és az 1080p24 mód 24.000-t ad.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz hunspikey #14646 üzenetére
32bit / csatornás HDR-t akarsz egy monitoron megjeleníteni, úgy az kontraszt nélküli szürke vacak lesz
Miért? Vagy lekerekíted vagy jobb esetben dithereled és kész.
Ettől csak a precizitás csökken (még az sem egyesen arányban, ha ditherelsz).Amit mondasz csak akkor áll fenn, ha például a 32 bites tartomány közepére pakolod a 16 bites képet anélkül, hogy minden értéket felszoroznál előtte, majd mégis úgy kerekítesz vissza, mint ha 0-ban lenne a 0 és 1-ben a 1 (a számokat most nomálértékben értve, mert az a 32 bit általában float32 és nem tudom fejből a decimális max értékét ).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Csabroncka #14652 üzenetére
Ha tudod, akkor tiltsd le az xvYCC-t az eszközök menüjében!
Papíron hasznosnak hangzó feature, de mai körülmények közt mást nem tud csinálni, csak semmit vagy rosszat, így utóbbit jobb elkerülni (és akkor legalább ilyeneken sem kell filózni, hogy miért írja ki ).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
válasz Mezga Aladár #14669 üzenetére
Ja, beböktem google-be és nézt mit találtam, mikor megakadt a szemem az Anandtech szón: Discrete HTPC GPU Shootout.
Itt képekkel együtt leírják hogy tudod addig finomítani a pixel clock értéket a control panelben egy egyedi képmódban, míg eltalálsz a 23.976 Hz-ig.
De én azért megnézném előtte a madVR OSD-t is.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz DM-Fan #14676 üzenetére
Pedig jól mondja. A film 24.000-on pereg és az NTSC-ből jön az 1/1.001 szorzó.
PC-n vissza lehet gyorsítani 24.000-ra hangtorzítás nélkül is ReClock-al (eredetileg a PAL DVD visszalassítására való, de erre is használható).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz hunspikey #14732 üzenetére
Vannak gyors plazmák is. Az MStar-os Samsungok (pl. tavaly D8000-től kisebbek) PC (nem Game!), most az ST50 Game módban (vagyis én remélem, hogy nem csak ott, de a tesztoldalak ott mérték, mert így van esély a legjobb eredményre) 16ms körül van, ami 60Hz-en egy képkockányi késés. Ez, de még a két képkocka is bőven elmegy szórakozás céljából folytatott játékra, főleg offile single play módban.
Persze, ha visszamennék Counter-Strike-ozni (mint gyermekkoromban), akkor csak >=120Hz analóg CRT, semmi más! De szórakozni kiváló a G30 is, aminek szintén elég magas a lagja, ami nálam 10 és 40ms közt mozog. Sokkal jobb játékélményt nyújt, mint bármelyik gyors LCD monitor, mert mozgás közben is elés marad a kép. Nem csak addig látod szépnek, míg megállsz csodálni a DX11-es effekteket.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz t-bali3 #14752 üzenetére
A CCC ilyen már évek óta. De csak GUI bug, a frekvencia jó lesz ha a 23-at választod.
Nem hiszem, hogy ettől szaggatna a kép. De attól még érdemes kikapcsolni, az 1:1 pixel mapping sokkal jobb, mint ide-oda nyújtogatni a képet.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz hunspikey #14773 üzenetére
Én is mondtam már párszor, hogy az US modelleken romlik a képminőség, mikor Low-tól magasabbra állítják a Panel Brightness értéket.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Ha max 160-at akarsz elkölteni és azt mondják, hogy megérné beletenni 180-at is egy plazmába, attól még ne az LCD topicban keresd a megoldást.
az tuti, hogy az LG és a Samsung kizárt
Szinte az összes valamire való LCD panel ettől a két gyártótól jön, a többi márka csak az elektronikát szereli alá. Az LG IPS-ie gyorsak és precizek, de eleve világos a feketéjük, ami fel is fénylik ha nem szemből nézed. A Samsung VA paneleinek jobb a kontrasztja és még mindig elég jók a színeik is. Itt a fekete helyett leginkább a sötétszürkék csúsznak el oldalról és ezek csóváznak jobban mozgás közben.
Illetve mindketten ontják a TN paneleket is, ami szerintem már irodai felhasználásra is kompromisszumos megoldás, de az olcsó TV-kben is összefuthatsz vele. Azokon láthatsz mindenféle fura színt, csak azt nem, amit kéne.Na, de amiért ezt kiemeltem -> Szerintem pont, hogy Samsung kell neked, méghozzá PS51D530, ami elvileg beszerezhető lehet 160k körül. Esetleg hívd fel azt a webshopot, hogy tényleg hoznak-e neked ennyiért garancialevéllel együtt, és úgy mikorra várható.
De most visszaolvasta, hogy akár 200-ig is elmehetsz, így ha sürgős, akkor 180k körül raktáron is találsz ilyet.Az idei palettán ez a legolcsóbb 2D-s FullHD plazma ~50"-os méretben, ami elmarad ugyan a Panasonic NeoPDP-itől, de ennek sem rossz a képe és az ára is reálisan van belőve, ár/érték-ben akár jobb is, mint a Pana vetélytársa. (És akinél az ár az elsődleges szempont az szerintem okosabban teszi, ha ezt nézegeti, nem a márkaneveket rangsorolja és a japán márkából akar budget modellt.)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz janos666 #14810 üzenetére
Bocs, ezt most kicsit benéztem. Ez D530, nem E530, így nem passzol az a rész, hogy "az idei palettán". Mondjuk meg is voltam kicsit lepődve, hogy így lementek az árak, de így sem esett le.
Minden esetre a max 200k-ba még beleesik, amire gondoltam: PS51E530, más viszont nem nagyon, ha kell a FullHD, csak ha elég a 42" -> TX-P42UT50. De itt már mérlegeld, hogy ez nem NeoPDP, így ne várj akkora kontrasztkülönbséget a Samsung-hoz képest, mint amekkora a méretkülönbség. Ha több, mint 1.7m-ről nézik és tényleg viszegetsz nekik FullHD filmeket is, akkor szerintem jobban járnak az 51"-ossal.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Rábeszélni nem akarlak semmire, csak javasoltam, hogy ha elsődleges szempont a viszonylag alacsony ár, akkor a drágább márka egyik leg-leg-olcsóbb megoldása helyett talán többet ér az adott árkategóriában jobb ár/érték arányt felmutató modellek közt nézelődni, mert 'kis pénztárca - nagy igények' páros esetén talán célravezetőbb.
A minőségek ára van, ami felfelé haladva egyre meredekebben nő...
És a minőség is addig szép dolog, míg belegondolsz, hogy ha mindkettőt két év garanciával veszed, akkor ezt követően mindkettőnél a vak szerencsén múlik, hogy az adott készülék épp mikor pusztul meg.Kicsit arra emlékeztet ez, mikor valaki 50k-ért akar VGA-t venni, szétnéz neten, látja a grafikonokon, hogy az nVidia csúcskártyája ~5%-al gyorsabb (de akkor legalább 20%-al drágább), mint az AMD csúcskártyája, és akkor keres egy nV kártyát 50k-ért, amit már meg sem néz rendesen, mert eldöntötte, hogy neki nV kell, tőlük pedig ennyi pénzért ezt kapja, így nincs miért tovább nézelődni.
A képminőséget >=80%-ban a panel határozza meg.
Persze a képfeldolgozó résszel is könnyű elszúrni, de "szarból nem lehet várat építeni" és általában azért teljesülni szokott, hogy aki normális panel köré épít terméket, az nem rontja el szándékosan az olcsóbb komponensek, amik aránytalan mértékben visszafogják a többit (vagyis néha sajnos előfordul, de az rettegett modell lesz és bármelyik fórum topicban azonnal lebeszélnek róla...). De e tekintetben szét kell nézni a tesztek után a neten és összehasonlítani az ár alapján szóba kerülő típusokat, ami plazmánál nagyon egyszerű, mert az LG szinte mindig kukázható kérdés nélkül (hacsak nem mindent felülíró szempont a minimális ár, mert egyáltalán nincs több pénz, nem csak elkölteni nem akarod), így marad 2-3 Pana és Samsung.És a te esetedben azért szorgalmaztam még, hogy ne márka alapján dönts, mert írtad, hogy nem magadnak veszed, és neked lehet hogy sokat jelent a tudat, hogy "ez legalább Panasonic", ha a használóinak talán ez semmi, attól viszont leesett volna le az álluk, ha közel ugyan az a képminőség nem 42, hanem 51"-on tárul eléjük, mert ez látványos dolog, ami adott esetben keretfeltétel is (ha messze ülnek tőle, akkor nem csak kellemes, de szükséges is a méret).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz jamaicamaci #14817 üzenetére
Abból ered, hogy ha a FullHD modelleken végignézel, akkor a feketeszint például:
Panasonic ___ 0.01 cd/m^2
Samsung ____ 0.02 cd/m^2
LG _________ 0.12 cd/m^2
De a színkeverés és ditherelés minőségében is kb. ez a sorrend. Most talán a Panasonic a legjobb, de nagyon közel van a Samsung és sokkal hátrébb az LG.Én tehát csak a Samsung-al szemben látok néha enyhe márkaellenességet, mikor olyat olvasok, hogy "ha plazma, akkor Panasonic" (függetlenül attól, hogy kinek mire kell és mennyi a pénze), mert bizonyos árkategóriákban (ráadásul pont ott, ahová az érdeklődők jó részének pénztárcája nyúlik), ott igen is versenyképes a Samsung és vannak olyan helyzetek, mikor szerintem jobb megoldás is lenne, mint a Panasonic társa.
Ilyen például az, ha kikötés a FullHD, de messziről néznék és szűkös az anyagi keret, akkor szerintem többet ér az 51"-os Samsung, mint a csak kicsit jobb kontrasztot felmutató 42"-os Panasonic. (A fenti kis példában a NeoPDP nyeri a kontraszt csatát, a legolcsóbb FullHD plazmáiknál már nincs ekkora előnyük! Ott már kezd ez elenyészni.).
Ennyi erővel még mindig mondhatnánk azt is, hogy "ha plazma, akkor csakis Pioneer Kuro", kár figyelembe venni, hogy már amúgy sem forgalmazzák, de ha árulnák, akkor is nagyon kevesen tudnák megvenni a friss modelleket.
Szerintem közel sincs olyan hatalmas előnye a Panasonic-nak (főleg ha az ST széria alatt nézelődünk!), hogy ilyen kijelentéseket tegyünk, hogy a plazma az csakis Panasonic.Esetleg akkor, ha minimum egy 50ST50-ben, de inkább egy VT50-ben gondolkozik az illető. Akkor, ha ez el van döntve, és ezeken modellcsaládokon belül is megengedi a pénztárca a szobádhoz optimális képátlót, akkor igaz, hogy kár is megnézni a Samsungokat.
De az LG az ilyen: Csak akkor érdemes foglalkozni vele, ha az olcsóság áll mindenek előtt. Viszont az is igaz, hogy egy hasonló árú LCD mellett az LG PDP is jobb. Én például nem mondtam, hogy nem szabad LG plazmát venni. Már személyesen javaslom is, ha valaki a leárazott bemutatódarabok közt nézelődik és a lehető legolcsóbban akar valami használható megoldást. -> Ez az LG plazma.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Mezga Aladár #14847 üzenetére
Nem. Ehhez nincs elég precíz műszerem.
Legutóbb egy colorimeter-t használtam erre, ami eredetileg nem épp erre való, tehát már ez is tisztességes teljesítmény, hogy -/+ 0.1 Hz pontossággal betippeli a frekvenciát (mondjuk valamelyest felkészítik erre a mérnökök, mert vibráló fénynél illik adaptálódnia a frissítési frekvenciához, különben csak nagyon lassan mérhet).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Mezga Aladár #14850 üzenetére
Ez két külön dolog.
Én PC-n pontosan tudom, hogy mikor mennyi és tesztelhetem mindkét kimeneti módot. Így én kevésbé félek a forráseszköz oldaltól.
Azon viszont én is filóztam már, hogy vajon a TV-ben megbújó chipsetek gyártói közt is van-e aki úgy gondolkozik, mint a Realtek a lejátszóba szánt SoC-ok esetén, hogy 24.000 az igazi.
Visszagyorsítani nem tud a TV, mert akkor elcsúszna a kép és a hang (a hanghoz csak akkor nyúlhat, ha átmegy rajta, de kötheted közvetlenül az erősítőbe). De ha a lejátszó gyorsítana, akkor senki sem látná ahogy eldobálja a képkockákat, illetve ha a TV dobálna el belőle, akkor azt is észrevette volna már valaki.
A szabványokban azért szépen benne van a 23.976Hz. Ezt szerintem csak a Realtek spórolta el (gondolom valamit spóroltak ott valamit az órajel-generátornál és nincs regiszter az ilyen tört értékek pontos beállításához).
(Van is most nálam egy ilyen lejátszó, de még nem vettem rá magam, hogy végignézzek vele egy filmet, mert szerintem egy picit gyengébb a képminősége ahhoz képest, amit én PC-ből küldök ki. -> Na nem mint ha Sigma SoC-al szerelt Dune-nél nem láttam volna még apró furcsaságot...)Szerk.: Bocs hogy minden hsz-em szerkesztett, de ösztönösen próbálom sortöréssel is tördelni a szöveget, ami mindig hülyén jön ki, mert a szövegdobozban máshogy néz ki, mint mikor megjelenik a fórumhasábban. És várom, hogy mikor tapasztalom ki végre.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Mezga Aladár #14853 üzenetére
Ja, igen. Ezt az eshetőséget lehagytam, hogy ha 24.000Hz-et kap a TV, akkor azt úgy is jeleníti-e meg, vagy 23.976-ra lövi be magát és dobálja a képkockákat.
Ez jó kérdés.
Ha a TV be tud állni 24.000-ra is, akkor teljesen jó megoldás PC-n felgyorsítani. Sőt, igazából így kapod az eredeti mozi sebességet! Csak picit veszítesz a hangminőségből, de ott is inkább csak elméletben, mert a HD hangok úgyis túl vannak méretezve. Ha 32 biten mintázza újra a sotware és 24/96-ra kerekíti vagy dithereli vissza, azt ember, akinek valahol a 16/48 körül van a határ, ezt nem igen hallja meg.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz DM-Fan #14855 üzenetére
Jah, én sem hiszem, hogy egy SoC nékiáll gyorsítani.
Ezt a 0.001%-ot szerintem senki sem hallaná meg, hisz sokan elviselték a DVD ~4.27%-os gyorsítását, amit kiadótól függően vagy pitch korrekcióval csináltak, vagy anélkül.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
válasz Mezga Aladár #14861 üzenetére
Megjeleníteni (ennyire belőni az órajel-generátort, amit direkt úgy illene választani, hogy erre is biztos jó legyen) és visszamérni teljesen más kérdés.
Gondolj akár csak olyan zavaró körülményekre, mint például a foszforlag.
Amúgy egy nagyon gyors mintavételre képes szenzor kell és magát a mérést, illetve a nyers szenzoradatok kiértékelését is direkt arra kell kihegyezni, hogy te pontos frekvenciát szeretnél kapni a végére.Biztos ki lehet hozni olcsóbban is, mert itt elég ha relatív fényerőkülönbséget tudsz mérni (bár elég precízen és gyorsan kell, hogy a foszfor afterglow szakaszt ki tudd majd szűrni a digitális feldolgozás során). De akkor neked kell összeszerelni a cuccot és írnod kell hozzá egy software-t is, szóval nem árt, ha szeretsz barkácsolni és konyítasz a programozáshoz. De ha már TV, akkor egy ilyet javasolnék: Pritchard® PR-880 Automated Filter Photometer
NE nézd meg az árát! De ilyennel szokták mérni az LCD panelek válaszidejét is, amit a gyártói specifikációkban tüntetnek fel (nem a marketinganyagban, hanem a sok oldalas PDF-ekben, amit csak az OEM gyártóknak adnak ki).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Mezga Aladár #14873 üzenetére
Akartam mondani, hogy szerintem legalább egy perc legyen az eltérés, mert nem feltétlenül várnék másodperc pontos kiírást az OSD-n. De ez már egyesen vicces, hogy 4-4 másodperc fölé-alá.
Bár bevallom még nem tiszta nekem, hogy pontosan mit csinálsz.
Mindkét videót 23.976fps-el kódoltad, csak a belepakolt képkockák száma tér el?
Vagy ugyanannyi képkockát pakoltál először 24.000, másodszor 23.976 videóba?Mert azt sem várnám egy SoC-tól, hogy korrektül felismeri a fejlécben a 24.000-t.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Mezga Aladár #14875 üzenetére
Mérd le stopperrel.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Mezga Aladár #14892 üzenetére
Feltöltöd magát a filet is? (Több szem többet lát alapon én is ránézek pár progival.)
Ez mi?
Legkisebb képkockasebesség : 23,976 fps
Legnagyobb képkockasebesség : 24,000 fps
Biztos jól kódoltad?[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Mezga Aladár #14896 üzenetére
Javaslom a 7-zip progit LZMA2-vel, Ultra módban szerintem szépen becsomagolja.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Mezga Aladár #14926 üzenetére
Ha van kedved lemérni, akkor összedobhatok én is filet másik programmal.
De én is arra tippelek, hogy rögtön a file megnyitása után van egy kis csúszás.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz hunspikey #14949 üzenetére
A 96Hz ugyan olyan, mint a 100Hz -> sokkal zajosabb, mint a 60Hz
Csak kevésbé feltánő, mert a képhibák csak mozgáskor jönnek ki, viszont a 24fps filmeknél nincs olyan gyors mozgás, mint egy 50fps TV adás esetén. EU TV adással látványos, emiatt nevezték el "50Hz bug"-nak, másképp "false contouring"-ra keresve találsz róla sok panaszt.Idén (ha mást nem, hát papíron mindenképp - hogy aztán gyakorlatban emnnyi jön ki belőle, az más kérdés) javult a panel és a képfeldogozás precizitása is, így jobb a helyzet. (60Hz-en eddig sem volt túl zavaró, most már 50Hz-nél sem ordít. - Legalább is a beszámolók alapján.)
---
Nem felejtettem el a videót, csak ma egész este Lniux-ban "szórakozgatok", ezt pedig Win-ben akarom összerakni. De leghamarabb holnapra összeütöm.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Mezga Aladár #14924 üzenetére
Na, ez biztos szentség 02:00:00:033 hosszú, ha nincs kompatibilitási probléma: klikk
AVCHD kompatibilis módban kódoltam szoftveresen "fastdecode" presettel. Tehát elvileg minden valamire való médialejátszónak vinnie kéne és még megnyitás után se nagyon szabadna lagolnia. De ezért is vibrál, hogy talán kiszúrd a framdrop-ot az elején. (Ne próbáld végig bámulni, mert abból baj lesz! )TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik plazma televíziókkal foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- LED / LCD TV topic topic
- Projektor topic topic
- Házimozi erősítő és minden, ami hozzá csatlakoztatható topic
- Házimozi belépőszinten topic
- Milyen asztali médialejátszót? topic