Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz MasterMark #85244 üzenetére

    Azért írjuk hozzá, hogy nem a Powerline és hasonlók, hanem eleve az IPTV miatt, mert általában alacsony bitrátán kapja a fogyasztó az adást (mindegy mi hogy van kötve házon belül), ami így teljesen mindegy, hogy milyen közegen (fém, vákuum üvegszálban, levegőben rádiókkal, stb), vagy szoftveres protokollon (TCP/IP vagy UTP, stb) megy (az 1Mbps video stream az akkor is 1Mbps lesz, ha 10Mbps WiFi és akkor is ha 10Gbps lézeroptikás kapcsolaton megy...).

    Sohasem használtam ilyet, de legjobb tudomásom szerint használható IPTV switch/bridge eszközökön keresztül, amennyiben ezek a hálózati eszközök tudják (és engedélyezve van a konfigurációjukban) az IGMP snooping és(/vagy?) multicast streams (ez utóbbi nem tudom előfeltétele-e az előbbinek, viszont a legtöbb SOHO eszközön úgyis működik kérdés nélkül) funkciókat (megint: a közeg lehet bármi; aluminium, réz, üvegkábel, rádiók, a lényeg hogy ezt tudják a kütyük, illetve férjen be a gyakorlatban is elérhető/tartható sávszélbe az IPTV adás).

    Viszont... az ilyen szabvány SOHO hálózati eszközön csak a szabvány adatcsomagok mennek majd át adatként, tehát a kódolt IPTV adás utazhat, a szolgáltató video/audio dekódere (ami esetleg a titkosítási kulcsot is kezeli, ami lehet esetleg connax kártyán, vagy "beégetve" a dobozka eeprom-jába, stb [vagy nincs is, passz]) ugyan úgy kelleni fog a TV és IPTV közé.

    ... és itt jön a probléma ...

    Ha üvegszálat kapsz kintről, és most ugyan az a "szolgáltatói dobozka" csinál neked HDMI-re képet/hangot és 8 eres UTP kábelre hálózatot (internetet), akkor valószínűleg nem jut át a dobozon az IPTV a hálózati részre (ő maga nem csinálja ezt a snooping dolgot; akár szándékosan nem, vagy szimplán nem "mert, csak, mert épp így sikerült") és amúgy sincs másik dobozod, ami "HDMI-t csinál az UTP-ből". Itt csak az optikai kábelt vághatod el és tehetsz bele switch/bridge eszközt, de ezzel szerintem nem leszel előbbre (1: az ilyen eszköz bonyolult és drága, nehéz kitalálni milyen kéne neked, 2: ha az internet elérésed is a boboz "hitelesíti", akkor csak "buta" repeater-t vagy passzív toldó-csatlakozót tehetsz be az üvegszálba, ami semmire nem jó most neked).

    Viszont, ha most van két doboz, az egyik optikából csinál 8 eres rezet, a másik 8 eres rézből HDMI-t (bocs, hogy egyszerűsíteni kezdek, hogy értsük is), akkor elvileg te vagy a kis világod ura, bárhol elnyisszanthatod a 8 eres rezet, és tehetsz bele bármit, ami tud snooping-ot (ha ez a konkrét IPTV tényleg úgy működik, ahogy én sejtem).

    A másik opció, hogy a szolgáltatós dobozról a HDMI kimenetet konvertálod valami más formátumba, ha kell, majd azt "lövöd" át tetszőleges protokollon és közegen (pl. előre ilyen célra készített wireless HDMI adapter, vagy "mókolós" passzív HDMI->UTP->HDMI átalakítók, stb) és visszaadod a TV-nek a HDMI-t. Ez önmagában lehet akár lossless is (ha pl. csak fizikailag alakítod át a HDMI kábelt UTP kábellé, nem tömöríted be és ki). Ez már mind "házibarkács", ezerféleképp lehet, így lehet veszteséges vagy veszteségmentes.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz HUNgabus #85284 üzenetére

    Valószínűleg az 50ST60 a legjobb, a 42GT50 biztos a legrosszabb ár/érték arányú (nem csak öregebb, de kisebb is, annyira pedig nem nagy az árdifi), a GT60 pedig a legjobb képminőségű, és játékra is jobb, de kétlem, hogy annyival jobbnak látja bárki, amennyivel drágább az ST-től (persze ez nem mindig számít, főleg ha az egyik legjobb FHD SDR TV-t szeretnéd 50"-ban, akkor eleve csak GT/VT60 vagy Pio 9G a komplett teríték, amiről válogatsz, és a 200 még nem irracionális, bár személy szerint nem adnék érte 180-tól többet, mert annyiért is lehet néha találni ilyeneket [ha nagy mákod van, még kicsit olcsóbban is]).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz arcitec #85294 üzenetére

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz arcitec #85306 üzenetére

    Ha mindkettőt igyekeznénk alaposan egyformára beállítani, és letakarnánk a kávákat (tegyük fel még a lagot is kompenzálnánk kintről), aztán csak szimpla film, vagy játékjeleneteket néznénk rajtuk átlagos üzemszerű távolságból (nem specifikus tesztábrákat/videókat, és nem lehetne fél-egy méteren belülre hajolni a képhez), én nem mernék nagy tétekben játszani, hogy melyik az ST60 és melyik a GT60.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz balisz #85313 üzenetére

    Valahogy így... A GT/VT60 mint ha kicsit szebben, részletesebben árnyalna, főképp a sötét árnyalatokat, és azon belül is inkább mozgás közben, amitől mint ha picit simább érzetű is lenne a mozgás (de nem tudom, hogy ahhoz lehet-e köze, hogy tényleg jelent valamit a papírra írt FFD frekvencia, hogy kisebb a duty cycle, vagy csak amiatt, hogy kicsit kevéssé látszik a ditherzaj a mozgóképen).

    Viszont ez az egész szerintem elég ritkán figyelhető meg hétköznapi tartalmakkal, ideális távolságból, én ezeket csak közel hajolva és/vagy összeválogatott "kényes jeleneteket" nézegetve figyelgettem és sohasem mondtam volna rá, hogy nagy dolog (ég és föld, és júdeai égő csipkebugyi...).

    Leginkább akkor mernék beszállni ST<->G/VT vaktippelő játékba, ha néznénk rajta stabil 60fps-el futó, látványosnak számító videojátékból sötét barlangban játszódó, közepesen mozgalmas jelenetet.
    Ez az a szitu, amiben szerintem "szinte ég és föld" a két utolsó generációs Panasonic és Pioneer (részben emiatt szerettem bele a Pio-ba, hogy azon mozgás közben sem esik szét ditherzajjá a mozgó barlagfal textúrája --- pont egy ilyen játékkal játszottam, mikor volt itthon egymás mellett Pana és Pio). Szóval ha valaki szerint komoly a Pana házon belüli különbsége, akkor ha teszünk ilyen szituációban oda harmadiknak egy Pioneer-t, akkor hozni kell csere alsóneműt. :B

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz MaUser #85323 üzenetére

    Kérd kölcsön a dokitól a TARDIS-t, vagy tedd be egy közepes-nagyobbacska személyautó hátsó ülésére (állva, némileg ferdén, ha kell, és józanon indulj neki).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #85345 üzenetére

    Szerintem csak az 50-es széria volt teljes nagy váltás, aminek kellett még egy év, mire teljesen kiforrja magát (szerintem >90% csak szoftveres, ami a javulást hozza, akkor is ha a hardware elemek is kaptak egy új revíziót), és még ez is csak az EU-ra igaz, mert az USA-ban már az 50-es szérián is lehetett Panel Fényerőt állítani, és a Medium fokozaton lényegében úgy viselkedik náluk az 50-es, mint aztán a 60-as (persze az apró finomhangolás jellegű javulásokat leszámítva, amik minden évben voltak, de teljesen racionális is, ha egy nagyobb váltás után még lehet mit finomhangolni egy évre...).

    A 60-as széria pedig arra érzékenyebb, hogy egyenetlenül melegszik fel a kijelző, és ettől átmenetileg elszíneződik (vöröses lesz, ahol meleg), bár ez sem újdonság, már az 50-es is csinálta, de ott mint ha kevesebben figyelték volna meg (és inkább csak a ventilátor nélküli modelleken és/vagy monitorként használva), bár ebben biztos szerepe van annak is, hogy a használható képmódokban jelentősen vissza van fogva az 50-es EU széria maximális fényereje (így ha világos nappaliban indokolt módon rá van tolva a kontraszt, akkor nyilván jobban fűthet a 60-as, így jobban színeződhet a melegedéstől...).

    Szerintem az a baj ezeknél, hogy a drágább modellek kaptak ventilátort, viszont átment rajtuk az úthenger, (LCD vékonyra próbálták őket lapítani), így ventivel együtt sem szellőzik elég jó ahhoz, hogy közben valamiért érzékeny lett a hőmérsékletre a paneljük (a 30-as szériánál még nem volt ennyire). Az UT/ST kicsit vastagabbak, de azokban meg ventilátor nincs (és igazából csak a vázuk a vastagabb, a belük hasonlóan egymásra lapolnak a cuccok.

    (#85344) balisz - Nagyon sokáig vacilláltam ezen, de végül úgy érzem, hogy a Medium panelfényerő a legjobb. Kicsit megtévesztő az, ahogy a Low ditherel. Első ránézésre kevesebb a zaj, de fényesség (gamma) tekintetben kicsit harsányabbak, és mozgás közben kicsit "merevebbek" a sötét árnyalatok. A Low jobban hasonlít (ami a sötét, de főleg egyszerre mozgó és sötét árnyalatokat érinti) a 30-as Panasonic szériához, míg a Medium a kortárs Samsung PDP-khez (amiket jobban is szerettem e tekintetben a 30-as Panasonic és D-s Samsung időkben mozgásügyileg, mielőtt jött a Panasonic-nál az FFD fantázianevű új megoldás).

    Ebben amúgy még mindig vastagon a Pioneer nyer (még kevesebb zaj, még pontosabb gamma a sötét részeken mozgás közben is).

    Ha elég messze ülsz (nem hajolsz oda fél méterre, hogy direkt ezt nézegesd), akkor egyik sem túl zajos, de Medium-al sötétebb a fekete és finomabb az átmenet feketéből világosba a sötétszürkéken át. Low-on minden nagyon sötét terület egy "összeragadt paca", túl világos, így "hamis" részleteket fed fel, amiknek szinte bele kéne veszniük a feketébe. A Medium-nál ezek táncoló zajból állnak össze (nem egy nagy pacából), amik távolról nézve jobban visszaadják a helyes fényességet a részletesség kárára (de mozgás közben a Low féle pacán is kukába dől a részletesség, "begyűrődik a zaj" míg a Medium-nál ugyan úgy táncikálnak tovább a pixelek).

    Ezt mindig nehéz megítélni, mert a legtöbb PDP-n mindig túl harsány a sötétszürke (rögtön a fekete felett), a LCD-ken nincs is fekete, de még a korai OLED-ek is küszködtek a sötétszürkékkel, szóval nehéz is ismerni az "igazat".

    *** Itt most viszonylag apró dolgokról beszélek Semmi "ég és földindulás". ***

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz pataslogeza #85390 üzenetére

    Putty + ControlCAL (de ez igazából felesleges otthoni filmezéshez készülve).

    Fogalmam sincs honnan szedted ezeket az értékeket. :DDD
    Én ezek közt csak az RSTP-t szoktam tekergetni (mindig 1-et célozva, ha lehet), a számozott FS-ek helyett az A-t (ami mint All, együtt húzza a számozottakat, mert elvileg úgy érdemes) csökkenteni, míg lehet, majd az X és Y-t együtt csökkenteni, míg kell (ez visszafelé működik, a nagyobb lenne "jobb"), esetleg néha még a VSUS-t emelni kicsit, miközben két-három beépített tesztábrát nézegetek.
    Ja, és "persze" az ABL-t húzom el 254-re (hogy "monitoros" legyen). ;]
    Még egy megjegyzés: ha valamit 0-ra teszel, az általában visszaugrik alapértékre (és néha ugyan ez, ha valamit plafonig húzol, ezért 254 az ABL és nem 255).

    Olyan baj lehet, hogy romlik a képminőség (nem mindig sikerül felvillannia feketéből minden [al]pixelnek). Próbáld ki, hogy letekered az FSAD-t mondjuk 50-re, és biztos azonnal látni fogod, hogy mire gondolok.

    A pulse counter-t reset-elted?
    Ha nem, akkor inkább ne tedd, mert erősen be fog sárgulni (és műszerrel kéne visszapakolni a fehéret), viszont úgy lenne "igazi" (ha hiszed, ha nem, de még jobb lesz a kép ;]).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bgabesz75 #85441 üzenetére

    A legrövidebb út egy ban-hoz mindig az, ha vitázni próbálsz egy moderátorral/adminnal. Abból azonnal személyes/elvi kérdés lesz, reflexből előrántják a bicskát, majd először szúrnak, aztán nem kérdeznek és nem hallgatnak, csak kirúgnak a házukból (bár az értelmesebbek átlagosan 2-3 hónap után már beismerik, hogy túlkapás volt és visszaengednek). [Ez most nem Ph, hanem "ANagyZinternet" sok év tapasztalata nézőként.]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz arthymus #85446 üzenetére

    Esetleg adj neki te magad kézileg egy factory reset-et. Szerintem van egy menüben is ("gyári álapot visszaállítása" vagy ilyesmi), de kipróbálhatod a szervizmenüs "SVC Reset" (service reset) funkciót is. Viszont tippre nem úszod meg a szerelést, akár komplett alaplap cserét (ezt majd egy szerelő jobban tudja, de pl. egy hibás EEPROM-ot nem biztos, hogy tud cserélni, vagy van annyi meló és költség, hogy még "ekonomikus garázs szervizben" is olcsóbb a komplett modulcsere, ha pl. van ebay-en olcsón bontott...).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz rappit4 #85463 üzenetére

    Mindig fog. Nekem külön érdekesség volt figyelgetni, hogy melyik Gyártó/generáció készüléken mit csinálnak az ilyen nagy kontrasztú mozgó élek: mennyire látható ez az "áttetsző dupla kép", homogén vagy random zajos, színes vagy fehér, illetve az él másik oldalán homogén vagy fekete-zajos.
    Amiatt van, mert PDP-n sem abszolút nulla a retinal persistence jelentség (nem "csóváz" annyira, mint a folyamatosan világító LCD vagy OLED, de ha túl agresszív lenne a dolog, akkor zavaróan erősen vibrálna és nehezebben érne el kellően magas fényerőt), na meg beleszólhat a ditherelés típusa (zaj ügyben), vagy hogy mennyire van kicentizve a fekete mélysége (alkalmankénti random misfire), stb.

    Előfordul, hogy néha kicsit "szemetes" a fekete az elérhető beállításoktól függetlenül is. Főleg az üregedő Samsung-okon szoktam ilyet látni. De lehet, hogy jelszint beállítás probléma. HDMI Feketeszint és hasonló nevekkel szokott felbukkanni a menüben (de régebbi Panasonic-okon nincs ilyen, azokat problémás beállítani Full Range RGB-hez), Alacsony és Magas, esetleg Normal és Extended, vagy ilyesmi állásokkal, kapcsolgasd oda-vissza.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Gabor970 #85499 üzenetére

    Ahogy én néztem, az E és F szérián gyakori a függőleges csík. A D széria talán tartósabb és másképp szeret tönkremenni (pl. a normál ABL-től is sötétebbre zuhan be, és akár "szemetes" is lesz a kép világos tartalomnál). De az, hogy mi látunk pár tucat TV-t itt-ott, az nem jelent sokat (az se, hogy az apróhirdetések közt sok ilyen csíkos felbukkan, mert valahol evidens, ha elromlik egy TV, azt cserélni próbálják hibátlanra, míg a jól működőt használják egészséggel...).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #85512 üzenetére

    Ha egyedül használod (oda teszed a fotelt, ahova akarod), akkor semmi baj nincs az 55" UHD-val.
    A filmek általánosságban úgyis nagyjából ugyan úgy néznek ki rajta, mint hasonló méretű FHD-n **, a játékok pedig kapnak optikai SSAA-t, amitől nincs is jobb minőségű megoldás a recékre (nekem ez a legfeltűnőbb a 4k-ban, illetve PC-n kényelmes a nagy munkaterület a grafikonoknak és hasonlóknak, lényegében olyan mint 4db FHD monitor kávák nélkül összeragasztva).

    ** Kipróbáltam úgy is, hogy fél-egy mérette ültem eléjük a padlón, és 2-3 méterre is elmentem tőlük. Csak pár nagyon jól világított, digitális kamerás jelenetben, vagy a CGI elemeken lehet látni, hogy "gazdagabb" a 4k kép, egyébként úgyis ottvan rengeteg faktor: lencse mélységélesség, szenzorzaj/filmgrain, motion blur már a forrás képkockáin (vagy hogy szimplán nincs mit kirajzolni, mert nem minden jelenet tartalmaz annyi geometriai részletességet, amit van értelme nézegetni), stb

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #85517 üzenetére

    "Plazma egyébként nem a felbontás miatt problémás közelről, sokkal inkább a dither zaj miatt."

    Majdnem egy és ugyan az a probléma. A ditherzaj azért van ott, mert (sub)pixel szinten elégtelen a precizitás, avagy alacsony az árnyalatfelbontás, ezért több szomszédos pixel "táncoltatásával" kapod meg az illúziót (legalább is dinamikus dithernél, ami a plazmákon elsősorban látható, de létezik statikus dither is, ami LCD-ken divat, a gagyi LCD-ken látványos/zavaró is). Ez bizonyos körülmények közt ronthatja az effektív geometriai felbontást, ami nem mindig probléma, mert a forrásanyag is szinte mindig tökéletlen akár csak a tömörítés, és sok-sok-sok más dolog/tényező miatt (és nem is mindig áll fenn számottevő mértékben a jelenség, PDP-ken is általában csak a sötét árnyalatokkal van baj, mert ott van egy szakadék a fekete és legelső szürke közt, illetve csak mozgás közben kezd szétesni az illúzió, ha nincs jól optimalizálva a zajmintázat és az, hogy a szemünk követi a képet és többféleképp "ég rá a retinára" a zajminta is ugyan úgy, mint a blur... innen ered a "foszforlag", ami igazából legtöbbször nem is a foszfor hibája).

    Amúgy a Pioneer 9G-n sokkal kevéssé látványos a dither, mert több a "valós" árnyalat, főleg a fekete mellett, és jobb a zajminta. Közel hajolva látni, hogy sokkal dinamikusabb az a dinamikus zaj, "gyorsabban táncol", és olyankor is kevéssé "borul a bili", ha követi a szemünk a mozgást.
    Ez az egyik, amiért sokkal jobban szerettem a Kuro-t, mint az Panasonic, vagy Samsung utolsó szériáit.
    De az is igaz, hogy még ettől a szinttől is nyilván még jobb, ha ennyi sincs ott, ez triviális (sokkal jobb egy dither nélkül is 8+ bit precizitású kijelző ilyen szempontból, mint a <6 bit + akármilyen dither).

    De amire itt ki akartam még lukadni, hogy a gemometriai felbontás is pótolhatná az árnyalatfelbontást (ha pl. plazmán eleve négy pixel lenne minden megjeleníthető pixelre, csak azért, hogy több árnyalatot tudjon látható zaj nélkül kikeverni). Ugyan ez történne, hogy ugyan abból a távolságból kevésbé látnád a zajt.

    És ugyan ez történik játékokban az aliasing-el, ha nem dugod bele az orrod 4k-ba...

    Én amúgy 1:1 az 50" PDP helyére akasztottam az 55" OLED-et, én így beszélek erről hosszabb tapasztalatként. Előtte pedig cserélgettem őket, hogy a 4k kijelző a talpán állt a padlón, a PDP lógott a konzolon és nézegettem közelről/távolról, filmmel/játékkal. Elbasztam erre két hétnyi szabadidőt, és még mindig nem tudtam dönteni, mikor lejárt a 14 nap, csak hagytam "magamon veszni". :DDD

    Szóval most sem úgy gépelek, hogy karcolgatja az orrom a kijelzőt (pedig niem kicsi ... mármint az orrom). :P

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz pataslogeza #85525 üzenetére

    A 60"-os, viszonylag öreg 9G Kuro-kkal még nem volt sok jó tapasztalatom. Persze nagy átlagban nem olyan rosszak, összességében hozzák a Panasonic szintet (ha vöröses és picit világosabb a fekete, mint az legutolsó Pana generációnál, azért kárpótol a kevesebb ditherzaj / jobb árnyalatfebontás, jobb mozgáskezelés, jobb színhelyesség, alacsony lag, kevesebb IR, stb), de nem lehet őket olyan állejtegetősre tuningolni, mint az 50"-osokat (főleg a korukhoz képest viszonylag megkímélt 50-eseket). :( Ha jól emlékszem, eddig mindig visszaállítottam inkább a pulse counter-t (EPROM backup/restore) és csak az RSTP-t, illetve FSA-t próbáltam lehúzni, ameddig lehetett (de az se volt sok ezeken a nagyobb kijelzőkön).

    Ez lenne az AVS fórum szerint a legjobb taktika 60"-hoz:

    0. lower RSTP to 1 and SAD to no less than 108 (whatever value between 128 and 108 that doesn't cause magenta misfires).
    1. Perform safe method reset and set all voltages to default (except set RSTP to 18).
    2. Access factory menu and display Combi Mask 10.
    3. Raise SAD in 10 tick increments until Combi Mask 10 is clear of misfires.
    4. Lower S1 from 86 to 1 to remove sparkles near black.
    Black clipping pattern from AVSHD709 can be used to see the effect of this adjustment.
    5. Put up a black field pattern. If red tint is still present, lower RSTP.
    5. If red tint persists after lowering RSTP to the minimum value (1), follow the below steps.
    a. Put up a white field pattern and lower VOL SUS in 10 tick decrements until misfires appear.
    b. Once misfires appear, increase VOL SUS by 10 ticks until misfires disappear.
    This is the lowest VOL SUS that the panel can handle (typically 98).
    c. Set VOL SUS back to default (128).
    d. Put up a black field pattern and lower VOL SUS in 10 tick increments,
    making sure to not go below the value determined in step b, until red tint is either gone or acceptable.
    6. Use a black clipping pattern to set brightness setting. It will end up being around +1 or +2.
    7. If you lowered SUS, you will lose some peak light output (especially in ISF day mode).
    To counter this, you will have to raise ABL on all drive modes by the same amount you lowered SUS.
    8. You will have to perform calibration if you elect to keep the reset.

    Ugyan innen az 50" instrukciók nagyon jól beváltak nálam annyi különbséggel, hogy az RSTP 1-ről indultam és néha emeltem a VSUS-t is (illetve iterálgattam oda-vissza az FSAD-vel és X/Y SUSB-vel, nem csak sorban egyszer állítottam rajtuk):

    1. Perform safe reset.
    2. Set all voltages to default, RSTP at 18.
    3. Raise FSAD until combi mask 6 is free of magenta sparkles / misfires.
    You must look closely and ensure that there are absolutely no magenta sparkles.
    Usual value is between 158 and 188, depending on panel age.
    4. Put up combi mask 1 (all white field) and if magenta or aqua colored sparkles are visible,
    lower XSUSB and YSUSB simultaneously by 1 tick each until the sparkles go away.
    Usual end values for both are between 127 and 124.
    5. Put up an all black field. If no red tint, you're done. If some red tint, lower RSTP gradually
    (this may bring forth a dark blotch in the middle of the screen).
    If dark blotch in middle, raise RSTP gradually (though this may bring back some red tint).

    És ezt kellett volna csinálnod a reset előtt:

    1. open service menu and go to etc > digital eeprom > delete
    2. hold enter button for 5 seconds
    3. red led turns on and blue led flashes
    4. go to panel information screen
    dig. eep should say no data!
    backup should say adjusted
    5. reset pulse meter
    6. put tv on standby and take it out of standby, do not turn off or unplug.
    7. Make sure all voltages are at default (except RSTP, set it to 18).
    access factory menu and display Combi Mask 6.
    8. Raise SAD in 10 tick increments until Combi Mask 6 is clear of misfires.
    9. Put up a white field. If aqua colored misfires appear, raise SAD in 10 tick increments until misfires clear. If magenta misfires appear, lower XSUSB and YSUSB simultaneously in 1 tick decrements until misfires clear.
    11. Put up a black field and, if red tint persists, lower RSTP. You may raise SAD to counter any black lag / black splotch caused by lowering RSTP.
    12. Exit factory mode and test content.
    13. to keep the reset, go to etc > digital eeprom > repair and hold enter button for 5 seconds
    14. to undo the reset, go to etc > backup data > transfer and hold enter button for 5 seconds
    15. put tv on standby and take it out of standby, do not turn off or unplug.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Márk #85528 üzenetére

    120k? Ilyen ütemben az enyém itt marad támasztani a falat. :DD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz pataslogeza #85551 üzenetére

    Hideg-bekapcs után más paraméterekkel megy, látni is, hogy világos a fekete, majd pár lépcsőben lemászik pár percen belül, szerintem ezért nem látod ilyenkor az alul-hajtás hibákat.

    Az FSA együtt tolja a többit, mert elvileg úgy kéne. Ha nagyon ráérsz, játsz velük külön.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz tutitibi #85568 üzenetére

    Talán lehagyták volna a Pioneer 9G-t 10 éven belül. ;]
    Ha már ilyenekkel dobálózunk, én inkább azt nézném meg, hogy a Pio mire vitte volna még pár év alatt.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dorian #85605 üzenetére

    Én szerintem összesen egyetlen egy Blu-Ray filmet láttam, ami ennyin futott. Persze európai volt, azon belül valami felejthető ... horror-vígjáték ... talán ... ? Bár nyilván nem néztem meg az összes film ilyen adatait, amit végignéztem.

    Maga a mozi-mozi pedig szerintem az USA-ban is 24, csak a TV és amiatt BD a kap szorzót.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz B.F.G. #85608 üzenetére

    Néhány TV bizonyos beállításokkal visszabányássza ám neked a 24-et a 60-ból, és aztán úgy kezeli, mint ha 24-et kapna.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz B.F.G. #85619 üzenetére

    Olvasd el megint, mit írtam: néhány TV-n + beállítással egyszerűen nem tudod letesztelni a 2:3 arányú akadozást, mert mindegy mit adsz a TV-nek, az rájön, hogy 24fps az anyag, és visszahámozza (jellegezetes a minta és direkt számít rá, hogy lehet ilyen).

    Mondjuk legtöbbször szerintem csak 1080i60-ból működik ez, (olyankor hivatalosabban "inverse pulldown" néven fut, de általában valami Film Mode, Real Cinema, vagy hasonló kapcsoló szabályozza, ami bemeneti formátumtól függően többféle dolgot csinál [és nem mindig azt, amit a leírása mond]), de szerintem néhány esetben megy 1080p60-ból is.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz B.F.G. #85625 üzenetére

    Az INFO gomb általában azt írja ki, hogy mi a bemenet formátuma, tehát pl. 1080i60-at ír ki, ha 60Hz-es interlaced anyagot kap, függetlenül attól, hogy utána van-e inverse telecine.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz B.F.G. #85638 üzenetére

    Volt átfedés, mikor már szivárgott be a 4k és ki a 3D (LCD és OLED, 4k PDP nincs).

    Mondjuk engem nem zavart, hogy már megint kimaradtam a 3D-ből, mert még mindig is adós vagyok magamnak a Hobbit trilógia újragörgetésével 2D-ben, miután elszúrtam magamnak a fantasy élményt a 3D "erőltetésével" (mikor épp 3D-s Pana PDP volt nálam).

    A következő iróniakupac az lesz, ha majd pár film után ugyan ez lesz a véleményem a HDR-ről (és teljes kört zárna a fenti story, ha most elérhető lenne a Hobbit HDR-ben). Már egy hónapja van HDR-es TV-m, de még csak egyetlen filmet néztem azóta végig, úgyhogy még nem tudom, hogy "szokni kell és majd jó lesz", vagy az Alien Covenant-al is adós leszek, hogy egyszer megnézem majd "rendesen" is = SDR-ban (bár ez elég gyenge film volt, szóval nem fogom). :))

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dave567 #85649 üzenetére

    Hát, azért nem biztos. 42" csak kicsi, és az ST60 sohasem volt "kvázi-tökéletes csúcskészülék" (lásd lag), garancia már szinte biztos nincs. A 130k szerintem a max., nem a min., de persze kinek mit ér... Magamat ismerve én 80k-ért adnám el a második érdeklődőnek, vagy épp emiatt inkább el sem adnám (mint ahogy most az LX5090H is a falnak döntve pihen, mert sajnálnám 130-ért eladni).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz pataslogeza #85654 üzenetére

    LX6090 kerek 100-ért? Kapitulál a használtpiac? Hivatalosan halott a plazma? :Y

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dobcsi #85660 üzenetére

    Öregen már csak az utolsó egy-két Panasonic generáció szintjét hozzák (attól függ mennyire viseltes, és hogy van beállítva), nem a "legendás Kuro" élményt kapod, amit annak idején az első tulaj, de az 50"-ost jó eséllyel vissza lehet tekerni az újhoz közeli szintre.

    200 ERU-ért szerintem ajándék, ha alapvetően jól működik még (nem zúg túl hangosan, nincs tele pixelhibákkal, stb), én még ma is bármikor adnék érte 500 EUR-t is, ha szükségem lenne egy hasonló készülékre.

    Várható volt ugyan, de mégis kicsit abszurd megélni, hogy mennyire lezuhant a PDP-k ára, pedig 4k és HDR ide vagy oda, az LCD az ugyan az az LCD maradt minden LCD bajjal, az OLED pedig drága (és használható, de kicsit még mindig "kiforratlan", főleg ha azt nézzük mennyi idő eltelt köztük, az említett 9 éves Kuro jobban megfelelt az akkori kor követelményeinek, mint most egy LG OLED a maiaknak...).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz pataslogeza #85678 üzenetére

    Szerintem egy programozható IR távirányítón is jó átküldeni a FAY parancsot, de sohasem próbáltam (és nem is tudom hogy kell, nem volna még Harmony féle "nagyonokos" IR távirányítóm, hogy játszogassak vele). Sőt, egy IR adós mobiltelefon is jó lehet, ha valami programmal rá tudod venni egyedi parancsok küldésére (az LG C7 szervizmenübe pl. így léptem be legutóbb, bár ott eleve volt egy LG Service preset, nem én írtam be a kódokat).

    Soros port pedig hamarabb lesz asztali PC-n, még a legújabb alaplapokon is szokott lenni máig egy COM Header nevű kis tüskesor, amire rá lehet dugni egy RS232 csatit (vagy ha nagyon sufibarkács kedvedben vagy, akkor csinálsz hozzá rögtön közvetlenül egy kábelt). Laptop-on ilyet ritkán találsz, csak 10+ éves készüléken fordulhat elő, USB adaptert sokkal könnyebben és hamarabb találsz (én se vettem még mindig, pedig néha kérdezgetnek Kuro-król privátban :D).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz pataslogeza #85685 üzenetére

    Igen, azt használtam LG-hez, de Pioneer-al nem próbáltam (az én telefonom nincs IR, csak kölcsönkértem egyet).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz salapp #85747 üzenetére

    Pink Orange Nanofilm OLED? :Y

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BBéci #85779 üzenetére

    Egyszerű a megoldás, én évek óta alkalmazom: hagyd el a redundáns center-t. ;)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BBéci #85784 üzenetére

    Ebben nem értünk egyet, de szerencsére nem muszáj megölni egymás felette.

    Az én álláspontom az, hogy a center nem egy eredendően kívánatos, hanem egy tökéletlen világban szükséges rossz megoldás arra, mikor nem tudod ideálisan elhelyezni a front-okat és/vagy a hallgatói pozíciót.
    Ez a probléma általában hamar előjön egy viszonylag telezsúfolt moziteremben, ahogy egy átlagos nappali/házimozi méretű szobában néhány nézővel (vagy ha egyszerűen csak nem egy főre rendezted be a szobát ennek dedikálva, hanem más esztétikai igényeket is figyelembe vettél és másra is hazsnálod a szobát, vagy nem egyedül, stb).

    Magyarul a center azért van ott, hogy ha össze-vissza ülnek a szobában az emberek, vagy messze nem ideálisan vannak szétszórva a front-ok, akkor is "középről" halld azokat a hangokat.
    -> De ez az általad felvázolt tesztkörnyezetre sem igaz.

    De felteszek inkább egy egyszerűbb kérdést példaképp: ezek szerint a stereo zenehallgatás is jobb inkább 1 center-ből, mint 2 front-ból?
    U.i.: Kérlek gondold végig a választ, mielőtt esetleg valami olyan badarságot próbálsz eljátszani, mint a klasszikus "de az más" (mert nem, alapvetően nem más, ugyan az a kérdés/probléma, a hangok síkbeli pozicionálásának előállítása és percepciója).

    Ha egyedül nézed egy erre dedikált szobában, akkor a front-okból is úgy fogod hallani, mint ha egyenesen a képernyő közepéből eredne a hang ... onnan, ahova nem is tudod berakni azt a koloncot, mert még egy vetítő-vászon sem mindig teljesen transzparens akusztikailag, főleg nem egy OLED TV (hát még Plazma), szóval máris jön az ideálistól való elmászás, hogy a képernyő alá, vagy fölé teszed a center-t, ami így nem lesz egy magasságban a front-okkkal, se geometriailag/vizuálisan, se vakon hallgatva a fül számára (ha őszinte vaktesztet csinálsz, akkor adott esetben ordíthat a hiba, hogy nem stimmel a magasság, mászkál a hang fel/le, ahol körbevonul a front-ok és center közt).

    De kanyarodjunk vissza még egy saroknyit:
    - Az egész probléma onnan indul, hogy te saját magadtól egyedül nagyon szépén felismerted, és nyíltan őszintén be is vallottad, hogy bizonyos körülmények fennállása mellett (ami most nálad véletrlneszerűen kialakult) probléma a center megléte.
    - Javasoltam, hogy szüntesd meg a problémát a center kiiktatásával.
    - Elutasítottad a javaslatot, mert ... "csak" ?
    - Profit?!? :DDD

    Ez nekem majdnem ugyan az a vicc, mint:
    - Doktor úr! Ááá!!!
    - Mi a gond?
    - Fáj a kezem, mikor ezzel a villával döfködöm!
    - Akkor ne szurkálja magát villával!
    - De muszáj Azt úgy kell! Pontosan 3 percenként 300 Nm erővel 30 fokos szögben! Le van írva ebben a könyvben, ábrákkal illusztrálva! Minden barátom és szomszédom így csinálja.
    - Hmm... Rendben. Akkor felírok napi 3x100mg morfiumot. Ha mellékhatásként hányingert tapasztal, majd felírok arra is valamit. Esténként öblítse ki a sebet jódos alkohollal és kötözze be. Jó szórakozást!

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ozzy711 #85787 üzenetére

    Nálam az AVR is tudja, alternatívaként ott lenne a PC.

    Ahogy próbáltam kifejteni, a Center olyan, ami bizonyos esetben jó, máskor rossz (és van amikor mindegy). Ha ideális közeli a front-ok és a hallgató elhelyezkedése, akkor csak mindegy és negatív közt lesz, ha ideálistól távoli, akkor mindegy és pozitív közt.
    De ebben benne van az is, hogy sohasem tudod beműteni a center-t a képernyő közepébe (kivéve a hangáteresztő vetítővásznakat, de itt most TV-kről beszélünk), szóval minden egyébtől függetlenül úgy indulsz, hogy a center kissé rossz helyen van (és így kéne neki javítania az összképet, hogy ő maga nem úgy van elhelyezve, ahogy kéne).

    De a hangsúly itt inkább azon lett volna (ezért mentem bele egy halva született vitába is), hogy a legfontosabb mégis csak az kéne legyen, hogy teszteljük le magunknak és döntsünk az alapján. Márpedig itt pont úgy indul a történet, hogy már meg is vannak a teszteredmények, csak a következtetések levonásánál jön a katyvasz.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BBéci #85799 üzenetére

    "Ha ezt rákevered a frontsugárzókra, akkor egyértelműen hangzás és hangminőség romlás lesz a következménye."

    Valamennyi biztos, de a fontosabb kérdés, hogy ez észlelhető/számottevő mértékű-e, sőt, hogy ha mérlegre állítod azzal, amit potenciálisan "nyersz" (most az elmélkedés kedvéért tegyük fel, hogy nyersz valamit, ha elhagyod a center-t), akkor hova billen a mérleg, megéri-e összességében vagy sem.
    Szerintem megéri, mert nem tapasztalok zavaró minőségromlást, de zavarnak a center sajátosságaiból fakadó hibák (nincs beműtve a TV közepébe, stb).
    Sőt, elköltheted a center árát egy jobb AVR-re, amiben jobb a DSP, és csökken a negatív oldal súlya (feltéve, hogy tényleg volt számottevő).

    Ezt a logikát egy az egyben alkalmazhatod arra, mikor átirányítod az összes többi csatorna alacsony frekvenciatartományát a sub-ra. Ugyan az a DSP-s keverési minőségromlás jelenik meg, de általában nem szokott gondot okozni, hanem egyértelműen megéri. (Konyhanyelven ez a 80Hz-es LFE crossover cucc, általában mindenki használja legalább a surround-okra, főleg ha azok kis polcsugázók, de divat a nagy front dobozokhoz is, főleg ha jóféle a sub).
    Szóval akkor ezt se használd, ha nem bízol az AVR DSP-jében. Kapcsold ki! ;]

    "A házimozis topikokban teljesen egyhangú vélemény"

    Tudod, hogy irtózom attól, hogy vakon kövessem a tömegeket, az elmélet és saját tapasztalat jobban érdekel. Fontosabb a tényszerű igazság, mint a többségi vélemény.

    Itt azért mentem bele ebbe a vitába, mert onnan indult, ha te önállóan megállapítottad, hogy adott szituációban nálad többet ártott a center, mint használt, így gondoltam segítek eljutni a potenciális megoldásig, hátha esetleg kipróbálod, aztán majd eldöntöd az alapján.
    Ne nekem higgy, magadnak, tesztel le annyira pártatlanul, amennyire őszinte tudsz lenne magaddal. Én több látogatómmal is csináltam ilyen vaktesztet, mindenki egyetértett, hogy a fantom center egyenesen a TV közepéből szól, a TV alá/fölé rakott center meg... nos, a TV alól vagy fölől...
    Daahh!! Ki gondolná, he? Hazusság! Boszorkány! Égessük meg! :P
    Persze nálam is a ~1.5m távolságra és ~50" TV-re igaz ez, nem univerzális dolog.

    "sztereó zenét sztereóban rögzítették"

    Ja, meg általában 10-20x átkeverték mindenféle DSP-n. Ja, és izé... sokszor mono-ban rögzítenek, pl. egy szál mikrofonba énekel bele az énekes.
    Ajaj! Óóóóó... (Na jó, inkább megyek aludni. :DDD)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #85813 üzenetére

    A projektornál is ugyan úgy "szivárog" a fény a "feketébe", ez nagyon szépen látni, hogy ha nagyon közel viszed a vászonhoz (odavilágít egy egyenetlen fényességű és színű kis téglalapot), tehát ugyan úgy értelmezhető a kontraszt ilyen tekintetben is. Pont, hogy inkább rosszabb a helyzet amiatt, hogy ha nem sötétek a falak, akkor a vászonra vetített világos részek visszatükröződnek a vászon sötét részeire a falakról...

    A dinamikus írisz pedig olyan, mint a hagyományos LCD monitor/TV "global dimming" féle dinamikus kontraszt, vagyis rosszabb, mert fizikailag is korlátozva van a sebessége. Csak akkor használható jól, ha a teljes kép viszonylag hosszú időn át sötét vagy világos, nem nagy kontrasztú a tartalom, illetve nem túl dinamikus ilyen értelemben.

    (#85812) pataslogeza --- Passz. Hallottam már róla, de még nem jártam a Pana hex editorában. Inkább te meséld el, hogy léptél be és mi vele a célod. ;]

    OCD karakterfelismerő, mint pl. https://www.onlineocr.net/?
    (Vágd körbe csak a jobb kék mezőt.)
    Vagy esetleg külső EEPROM olvasóval full képfile, aztán raw text módban megkeresed a kép alapján a file elejét és végét...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #85825 üzenetére

    Huh? A '17-es Pana OLED simán hoz mindent, amit egy plazma után remélhetsz, vagy akár többet, és a kompromisszum is csak maximalista PC monitorként felhasználva mutatkozik meg (az is elsősorban a HDMI 2.0 sávszélre fogható). De még az LG '17-es sorozat is jól használható: nem tudom kell-e sokkal többet magyarázni, mint hogy végül én is megtartottam az LG C7-et a Pioneer 5090H után (és azután sem rohantam nyakat törve Pana OLED-re cserélni, miután normalizálódott a Pana ára és láttam élőben "otthoni körülmények" közt a Panasonic-ot).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #85830 üzenetére

    Na jó, igaz, hogy úgy néztem a kérdést, hogy azt vetem össze milyen ma megvenni a Pana OLED-et ahhoz képest, mint a saját megjelenése évében volt megvenni az adott Pana plazmát, nem úgy hogy puszta heccből ledobod a falról a még hibátlanul üzemelő plazmát és rohansz a boltba egy új OLED-ért, ahogy nyilván az új sohasem versenghet a régi használtakkal árban...
    De amúgy ja, legye hatalmas, tökéletes minőségű és occó, vagy kuss van! ;]

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz taurus1962 #87191 üzenetére

    A túlpásztázás szerintem megőrzi a képarányt, de levág az oldalak mentén, és életlenebb lesz a kép a nagyítás miatt. Ha csak SD csatornákkal látod a csíkot, akkor az az adó/szolgáltató hibája, nem a TV-é, avagy annak beállításaié.

    Sőt, ha jól rémlik, akkor a G10-en még nincs CI+ foglalat, szóval valószínűleg HDMI-s set-top-box -ot használsz. Akkor lehet még annak a hibája, akár konfigurációs. Esetleg nézz be a menüjébe, hogy tudod-e állítgatni a felbontást, próbáld ki 1080i50-en és Auto-n is (vagy original/bypass/direct/eredeti..., akármi, ami nem fix érték, hanem automatikusra utal), ha vannak ilyenek (most nem az a lényeg, hogy melyik jobb elvileg [az Auto], hanem hogy változik-e az anomália, ha átállítod másra, mint ahol most áll).

    A képarány a képarány beállítástól függ. Az általában Auto-n jó, de néha "beragadhat", és ha lépteted Auto, illetve 16:9 közt (feltéve hogy 16:9 a bemenet), akkor helyére ugrik.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Márk #88226 üzenetére

    Nem tűnik szemre kicsit sárgásnak sem a VT60? Ha néha látok "öreg" Panasonic-ot (50-es, 60-as széria), azokon általában a sárgába van már csúszva a fehér, így sokezer óra után.
    Persze ez nem olyan feltűnő, mint hogy LCD-s lesz a fekete a 20-as és öregebb szériákon, ahogy öregszenek.

    A John Wick 3-on azért mosolyogtál, mert már paródia? (Szerintem az, pedig szerettem az elsőt, és még a második is elment. De szerintem szándékosan ilyen.) HDR-ben még szebb OLED-en mindhárom része, hidd el. :P

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Márk #88231 üzenetére

    Most egy pár napig én is újra plazmás vagyok (míg cserélem az OLED-et).
    Talán holnap majd megnézem 1 év alatt (míg TV volt, nem monitor) mennyit mászott el a 42G30 (ez még az, amit annak idején 2-3 évig monitornak használtam, azóta pedig TV adással volt nyúzva). De most azonnal látom rajta szabad szemmel (miután PC-re kötöttem), hogy elkezdett némileg szemetelni a képe (a "plazma zizi" nem egyenletes homogén háttereken, az alja felé a jobb oldalhoz közel vörösesen kásás kicsit), ami TV adásnál még nem tűnt fel, de így már zavaró (szerk.:bár 50-ről 60Hz-re váltva a PC-t sokkal jobb).
    Ezek sem élnek azért örökké, pedig nemrég javasoltam egy ismerősnek, hogy keresek inkább neki használt Pana plazmát (pont egy G30-on akadt meg a szemem aprón, elég olcsón hirdettek egyet), mintsem, hogy belépő Samsung LCD-t vegyen kb. kétszer annyiért, csak mert az 4k (de TV adáshoz használná, és 2k-hoz is túl messziről nézné...).
    Most átkozom magam, hogy tavaly eladtam az LX5090H-t. Azzal sokkal boldogabban "húznám ki" a hetet (már csak azért is, mert az nagyobb, de főleg az AR filter miatt... megszoktam, hogy éghet egy gyenge kis LED a plafonon, ami ebbe nagyon belevilágít).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    A legtöbb AVR csak HDMI-n fogad DD+ formátumot (pl. Netflix), SPDIF-en nem (hiába tudja kiküldeni ezt az optikai portján több TV is, mikor a bitráta belefér az SPDIF sávszélbe, ami egyben az ARC limitje is).
    Amúgy pedig több TV is ki tudja küldeni SPDIF-en a hangot, amit HDMI-n kap.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz tobias40 #88253 üzenetére

    Automata a kép (sávszél függően <= natív) és a hang is (DD, esetleg DD+)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz tobias40 #88255 üzenetére

    Van amúgy Netflix topic is, de egyébként valóban évek óta jó a minőség, főleg a saját gyártású tartalmaik többségénél (amik közt vannak jó néznivalók is).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Nálam az F szériás Samsung plazmán még hibátlanul működik a Youtube és Netflix (mikor legutóbb láttam egy durva vízszintes pásztázást egy Netflix-es rajzfilmben, azon lepődtem meg, hogy még kadenciahelyes is volt, nem láttam a 2:3 judder-t), pedig évek óta nem frissült semmi (a firmware 2016/12, a Netflix az előtelepített 2016/01, a youtube pedig választható és 2017/09). Most kíváncsiságból megnéztem, és a UK oldalon van hozzá 2019/12 firmware, amit az auto kereső nem talált meg, de USB-ről feltelepült (az előtelepített Netflix verzió nem változott tőle).

    A Pana G30-on fogalmam sincs volt-e valaha youtube, de ahogy most ránéztem, már a hálózati része sem működik (a switch szerint 10 Mbps-en kapcsolódik, és nem kap IP címet, pár hónapja még jó volt így, ahogy be van kötve).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz KTTech #88286 üzenetére

    Ebben nem vagyok biztos, de ha tud(na) a készülék DD+ passthrough-t (akár SPDIF-en, akár ARC-n), akkor átmehet(ne) az Atmos-os DD+ is anélkül, hogy bármi füstje lenne a forráseszköznek arról, hogy mi van a bitstream-ben (még magát a DD+ formátumot sem kell tudnia dekódolni, csak bitstream-elni, szóval az Atmos rész onnantól teljesen mindegy neki). De lehet, hogy gyakorlatilag mégsem, akár csak valami új másolásvédelem hiánya miatt se működik, amit az Atmos-os DD+ használna (de ez csak tippelgetés). Ami pedig még valószínűbb, hogy ha tudná a hardware, akkor sem kínálja fel a szoftver (már pusztán lustaságból se - itt inkább gondolok a Netflix app-ra, mint a beépített lejátszóra, hogy azzal talán működhetne a DD+ Atmos).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz szazbolha #88288 üzenetére

    A szám fontosabb, mint a betű. Az jelöli az évjáratot, és az utolsó években elég sokat ugrált felfelé a minőség: 30-ról 50-re (a 40 kimaradt) jobb lett a kontraszt, árnyalatfelbontás, és mozgás is, 50-ről 60-ra ezek mind tovább javultak (a kontraszt még markánsan, a többi már csak kicsit) és jelentősen nőtt a maximális fényerő is (ami rosszul sötétíthető nappaliba lehet érdekes nappal, sötétbe elég a <60-as sorozat fénye is). Az "okos" rész is sokkal jobb 30 felett (30-on még/már nincs olyan, hogy Youtube vagy Netflix), bár csodát ne várj tőle (olvass vissza, épp nemrég volt ez téma). A betű jelöli a kategóriát az adott évből (U,S,G,V), de az utolsó három évben szinte mindig az évjárat nyer (bár a legszélső U <> V összehasonlítás már neccess, de pl. inkább ST50, mint VT30, a GT60 pedig szó nélkül jobb, mint a VT50, de az UT60 már nem biztos).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz KTTech #88290 üzenetére

    A wikipedia szerint elvileg működhet, míg belefér az interfész sávszélesség korlátjába az adott DD+ stream (de a Netflix és hasonlók jellemzően egyébként sem lépik ezt túl). Bár ott is írják, hogy a legtöbb eszköz nem viszi, de mint ha olvastam volna már fórumon, hogy van, akinek működik (újabb féle TV és AVR közt). Pl. az én AVR-em is csak HDMI-n fogad DD+ stream-et (de nem ARC-s, úgyhogy TV felől sehogy), már próbáltam "ráerőltetni".
    "IEC 61937-3: defines how to transmit Dolby Digital (AC-3) and Dolby Digital Plus (E-AC-3) bitstreams via an IEC 60958/61937 (S/PDIF) interface."
    Sima ARC-vel pedig biztos, hogy működik (persze csak a sávszél limiten belül).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Puszta statisztikai kíváncsiságból kérdem, de nem érzi úgy senki, hogy 5000+ óra után elcsúsztak volna kicsit a színek a TV-jén, pl. besárgul vagy kékül kicsit a fehéregyensúly?
    (Főleg azok véleménye érdekelne, akik annak idején kalibráltatták, főleg ha velem.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz szika87 #90423 üzenetére

    Igen, de PC-ről nem tudsz direktben YCC-t kiküldeni, csak oda-vissza konvertálással.
    Állíts mindent Full-ra, a GPU-t, a madVR-t és a TV-t is. A Kuro jól kezeli a Full RGB-t.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz KTTech #90427 üzenetére

    Én azt írtam, hogy "PC-ről nem tudsz direktben YCC-t kiküldeni". MasterMark leírta a többit.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz szika87 #90508 üzenetére

    Szerintem nyugodtan fújj bele a szellőzőrácsokba (én porszívóval szoktam beleszívni), de a passzív hűtéseseket szerintem felesleges takarítani, csak a ventilátorosaknál érdemes a ventilator közelében (azok gyűjtik igazán a port).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák