Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz J00hnny #34162 üzenetére

    Ha futja rá, és van igény arra a minőségre, akkor mindenképp ST50, de kevésbé kritikus szemmel nézve és normálisan beállítva az E550 is szerethető készülék azért az árért. Bár én inkább UT50-et vennék, ha még kapható. Az ST50-től elmarad, de még mindig jobb, mint az E550, és közelebb vannak az áraik.

    UT50 és E550 közt leginkább sötét szobában látszik a különbség,sötét jeleneteket nézegetve. ST50-nél is igaz ez is, de még nagyobb lesz a különbség olyan környezeti fény mellett, amit az ST50 bevonata még jól tompít, az E550 viszont elkezd láthatóan tükröződni.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dexar007 #34171 üzenetére

    Bár kisebb a különbség, a 60ST50 is jobb, mint a 60E550. Kontrasztarányban a 64"-os 2012-es Samuk is csak a 2011-es Panasonic-okkal vetélkednek, nem a 2012-esekkel. Azokkal talán az ideiek, de szerintem csak az egyedi fejlesztésű csúcsmodell.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dexar007 #34302 üzenetére

    Mondjuk ha már hozná az ST60 a VT50 szintjét,az már bőven okés lenne.
    Az nem nehéz. Kontrasztban az ST50 is hozza. Hol voltál 2012-ben? :DDD

    A fej-fej mellett képekhez pedig.
    Ha feltesszük, hogy a ST60-nak lényegesen sötétebb a feketéje, mint a VT50-nek, akkor helyesek a képek. Magas záridő mellett így kell kinézniük (az egyik fekete, a másik sötétszürke). Nem lehet máshogy, mert egy olyan záridő, amivel a végleges RGB képen a VT50 is fekete, akkor a még sötétebb ST60-nak (megint mondom, csak feltesszük, hogy az ST60-nak sötétebb a feketéje) nem lehet negatív értékű RGB színe, ahogy a monitorod sem fogja azt megjeleníteni apró fekete lukak gerjesztésével, ha még is. :))

    De mutatok inkább pár példát:
    Hasonló IPS LCD kijelzők különböző szögekből: [link]
    Mégis mit látnánk, ha úgy állítom be a fényképezőgépet, hogy a legvilágosabb is fekete legyen csak azért, mert tudom, hogy fekete képet tettem ki mindháromra?
    Megmutatom, ezt:[link]
    Bár itt azért volt alacsonyabb a záridő, hogy a fehér ne égjen be. De a fekete mindhármon bebukott 0-ba. Hogy hasonlítsam így össze a kontrasztjukat? (Jelen teszt esetében a különböző irányú ferde szögekre érvényes kontrasztokat? Itt az volt a cél, mert amúgy meg is mértem a feketét erre való műszerrel is, és hasonló volt, a képek a fekete ferde irányból látható felfénylését próbálják érzékeltetni...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz 89Csabi89 #34325 üzenetére

    Ezek az S2 mérései. Az S1-esét most nem találtam, de úgy emlékszem valamivel alacsonyabb a kontrasztja (de persze még még mindig elbújhat mögötte az ST50 is, itt a G30 adatait írtam ellé):

    Black luminance: ~0.0022 cd/m^2 (0.021)
    White luminance: ~302 cd/m^2 (85)
    Contrast ratio: ~137000:1 (4000:1)

    (#34326) DM-Fan

    Nem! :N Van egy kis derengése. Főleg az S1 kijelzőnek.
    Sötétben szoktam aludni, és ha ránézek a kijelzőre mikor véletlenül felébredek (daydream módba megy, ha be van dugva USB-re, ilyenkor halványan dereng rajta fehérben az óra:perc kijelzés fekete háttéren), akkor látom, hogy nagyon nem tökéletes az a fekete. Ilyenkor álmomból ébredve teljesen besötétített szobában épp úgy nem elég fekete, mint ahogy a G30-amra is mérges voltam, mikor a The Walking Dead-el játszottam, és sokat mászkáltunk az éjszakában. :D

    De nézd meg a fenti számokat is. Az S2 feketéje olyan Kuro-s. Átlagos körülmények közt könnyen tűnket annak, de nem valójában mégsem abszolút fekete.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dexar007 #34349 üzenetére

    Nappal igen.
    Sötétben nem lehet nagyon más. Akkor a fehérből is feketét csinálna, ha nem engedné át a fény nagy részét, ami a panelből jön. :U

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #34357 üzenetére

    Bocs, rosszul emlékeztem, hogy az első képeken még nem volt virág. :W
    Kösz a pontosítást. :R

    Így még Prof módba tenni sem elég, de ott is csak kb. a duplája, ~0.022 cd/m^2 körül lesz a VT50 feketéje, nem 0.03-on (szintén masszív kerekítés a másik cikkben). Ja, így tuti feltolt Fényerőről van szó.

    (#34366) DVlad

    Na, az már kb. stimmelni fog.

    (#34358) hunspikey

    Hú, azok az input lagok! :Y
    Bár még igaz is lehet. Más oldalakon tavaly csak annyi derült ki, hogy mennyi az ST50-é Game módban, és hogy a VT50-é magasabb. De akkor talán a VT50 legalább más képmódban is egyforma, viszonylag alacsony késésű, nem kötelező Game módot használni (az ST50-en viszont célszerű lehet, ha igazak ezek a számok, de a többi sem az :DDD).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #34356 üzenetére

    Sok volt az ilyen picit hibás Galaxy OLED kijelző, aminek különböző formákban "piszkos" volt a feketéje. Bár nem egyszerű észrevenni, és gyakorlatban nem is túl zavaró.
    Az én S1-em és húgom S2-je sem tökéletesen fekete, viszont teljesen homogén a derengésük. Viszont az S1-emen picit piszkos a szürke (olyasmi, mint sok 2011-es Pana plazmán voltak a zöld/lila foltok a sötétszürkén, csak kevésbé durva), az S2 ezt megúszta (de van, akinek komolyabb ez a hibája).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz kovadika #34447 üzenetére

    A 2D-3D konverzió játékokkal nálam még több egyértelmű hibát csinált, mint filmekkel, értelme pedig egyikkel sem volt számomra.

    1080p25 volt a legtöbb, amit össze tudtam hozni egy HD5850 + 51D550 párossal, ami játszahatatlan képkockasebesség, de gyönyörű 3D élmény volt. Jobb volt, mint sok valódi, két nézetből filmezett mozianyaggal.
    Másik alternatíva a frame packed 720p60, vagy az 1080p60 SBS volt, de úgy a térhatás is csorbult, így nem ért semmit az egész, a szekrényen pihent a szemcsim és játszottam 1080p60 2D módban.
    Szívesen játszanék néha szemüvegben, ha végre támogatnák a TV-k az 1080p60 3D-t is. 1-2 éve képesek már rá a VGA-k, ahogy a PS4 is az, és gondolom az új MS játékkonzol is az lesz, csak a TV gyártók vannak lemaradva. (Ami szomorú, hogy ők sem a kijelzőkkel, csak a HDMI dekóderrel és a szoftveres támogatással. Magyarul csak lustaságból szarnak rá.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #34518 üzenetére

    Csak legyen hozzá egy szép nagy csarnok, ahova elfér. Kültérre nem az igazi. ;]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz modflow #34623 üzenetére

    Ha PC-ről játszol, akkor adj neki 2x SSAA-t. Ne FXAA-t, az mindent elmaszatol, néha viszont az éleket sem.
    Bár hozzáteszem, én nem játszottam még vele, mert erősen vissza kellene venni a képi beállításokból, hogy stabil 60fps-el fusson a kártyámon, de úgy elveszik a látványosság. (A Crysis 3 pl. sokkal szebb olyan beállításokkal, amikkel többnyire megvan a 60fps. És ez is szép Ultra módban, de csak úgy, viszont akkor zabálja a VGA-kat...)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Szemikee #34668 üzenetére

    Majd inkább gyűjtök és veszek full hd-s led lcd-t.

    Na ezen most szakadtam! :DD :DD :DD :DD :DD :DD

    Ha nem vehetsz meg egy gyenge PDP-t drágán, akkor veszel egy LCD-t?
    Ezt hogy adtad össze? :W

    Ha kell, akkor gyűjts még egy kis pénzt, és vegyél nyugodtan akár használt PDP-t is, csak ne LG-t, és ne 4 éveset. Panasonic-ot, esetleg Samsung-ot, és 2011-es, vagy fiatalabb modellt. Keress pl. egy használt Samsung 60E530-at.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz kovadika #34715 üzenetére

    Ezt a technológiát nem erre találták ki.

    A PC is CRT monitorokkal kezdte, és ma már sok LED-LCD-ben is vibrálnak a LED-ek (ha mást nem magas frekvenciás PWM miatt, de akár alacsonyabb frakin is, "plazmát emulálva").
    Persze nem mondom, hogy abszolút irodai munkára (egész nap világos, 99%-ban állóképet bámulva) nem lehet jobb a statikusabb LCD. De a plazma sem elvből halott állóképpel sem. Csak erre kevésbé ideális.

    (#34713) Locutus

    Samsung PDP-t néztél? Azoknak kicsit nyugodtabba a képük.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Shadowbull #34769 üzenetére

    Nem mindenki szereti a klasszikus mozi atmoszférát.
    Én sem rajongok érte, nem is nagyon járok moziba.

    A 3D szerintem nagyon is változtat rajta! Néha akár túl sokat is, mikor épp rossz irányba. Már kezdjük ott, hogy a kukorica és kóla mellé kötelező kellék az idióta szemüveg, amit tényleg mindenki menetrend szerűen a fejére biggyeszt. De a látáványbeli eltérés, a térhatás is sokat változtat az egészen.

    Aztán ott van még a vicces rész, hogy én azért sétálok ki óvatosan a teremből, mert félek, hogy valaki leköppenti a cipőmet. :DDD Na ne mondd, hogy az nem "feeling". Én ezt úgy szoktam elképzelni, hogy mindenki be van tépve, mint az állat (vegyesen pia, fű, papír mindenkiben, hogy ilyen sokan szédülnek és kavarog a gyomruk). Imádnivaló ott kommandózni, ha így képzeled el magadnak. ;] :P

    Rossz irányba leginkább akkor megy a film a térhatástól (ez főleg a 21. század első, de már valódi 3D-s filmjeinél volt megfigyelhető), mikor lesüt egy jelentről, hogy csak azért van a filmben, mert jól mutat 3D-ben. (Ezt még 2D-ben nézve is fel lehet néha fedezni, mert amúgy semmi értelme a jelentnek, de 2D módban is látni, hogy nagy benne a térbeli mélység.) Ez minden tekintetben kizökkentő.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz pokerarcsuny #34780 üzenetére

    Semmit? :U Oda akkor kell írni, ha van megjegyzésed, egyébként hagyd üresen.
    Én olyanokat szoktam, hogy a szállítás ügyében az X vezetékes számot hívják, mert abból derül ki legegyszerűbben, hogy van-e itt valaki, minden egyéb kérdésben viszont a regisztrációhoz megadott mobilszámot tárcsázzák. Vagy írtam már be olyat is, hogy a regisztrált név helyett X számlatulajdonostól megy az utalás, közleményben az én nevemmel. Ilyesmik...

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz polgcsabi #34835 üzenetére

    Egyszerű: tegyél ki rá egy mikroszemcsés tesztképet, és ha minták rajzolódnak ki rajta, akkor át van méretezve a kép. Ha nagyon közelről pettyes, messziről szürke, akkor nincs.
    Ilyen pl. az AVSHD709 test disk / Misc / Sharpness jobb alsó területe.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Azért mocskos dolog ez a TV adás ügy itt az EU-ban. :(
    Kénytelen vagyok újratelepíteni a Windows-t az asztali gépen, és gondoltam addig nézek valamit DVB-C tunerrel. Megörültem, hogy épp most kezdődik a Trónok harca a HBO-n.
    Ezt először 1080i60-ban néztem, az USA-ból összekalózkodott stream-rip-ekből, Gyönyörű volt a kép, és folyamatos a mozgás.
    De most 1080i50-ben teljességgel nézhetetlen. Nem csak a képminőség sincs köszönőviszonyban az USA adással, de úgy, vagy még rosszabbul hat a mozgás így 60-ról 50fps-re konvertálva, mint ha 24Hz-es bemenethez bekapcsoltam volna a SmoothFilm-et. :W
    Hihetetlen, hogy a HDTV átálláskor nem szüntették meg ezt az 50-vs-60 Hz problémát. Bár már azt is nehezen értem, hogy miért nem terjedt el az 1080p24 adásformátum se, hogy ne gyorsítsák fel 25fps-re a mozifilmeket. Bár az nekem kevésbé zavaró, mint ez. :U

    A másik vicc kevésbé OFF topic:
    Ahogy görgettem az EPG-t, először mindent korrekt magyar ékezetekkel listázott, de mire föléért a kurzor, már valami istentelen népek ABC-je került a szemem elé. :))

    Amúgy az se rossz, hogy már vagy 2 hónapja lejárt a hűségidő, és vissza is mondtam a HBO-t, de még mindig fogható. ;]

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz polgcsabi #34850 üzenetére

    Ja, tényleg, ez még egyszerűbb. A "fehérmosás" az beépített anyag. Ahová az nem jut el, ott nincs használható cella!
    Minden PDP peremén van még üveg, ami alatt látod a fémszálakat, amik a pixelekhez viszik az áramot, ettől tűnhet úgy, hogy még ott is vannak cellák (rácsos, mint ha pixelek lennének ott is).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz polgcsabi #34855 üzenetére

    Pontosabban nem is volt probléma, de azért megnézheted a korábban említett tesztvideót, hogy tényleg jó-e. Szemre csalóka lehet, ha pár pixellel mégis kisebb képet kapsz HDMI-ről, mint ahogy a "fehérmosás" mozgó fehér hasábja tölti ki a képernyőt a széleken. Mert amúgy tényleg trükkös lehet megtalálni azokat a beállításokat (lejátszón és TV-n egyaránt), amikkel korrekt képméretet kapsz. Tesztvideóval viszont biztosra lehet menni.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mayday00 #34863 üzenetére

    Én pl. szoktam használni. Ezzel kalibrálom a 3D módot anélkül, hogy magamnál kéne tartani egy külön BD lemezt, amin 3D-be konvertálva van feldobva van ugyan az a tesztábrasor. Erre tökéletes, és hiányozna is.

    (#34864) DM-Fan

    DVD visszatekerő? Úr Isten! :Y

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Locutus #35016 üzenetére

    Ez inkább a kijelentés mellett szóló érv. Azt tudjuk, hogy szoftveresen feltuningolták egy kicsit (többek közt végre lesz rendes Full Range RGB-re is 4:4:4 támogatás, ami a 2012-ben csak a drágább modelleken volt opcionálisan bekapcsolható, és akkor is csak YCC-vel). Ha a CPU maradt, akkor nem törvényszerű, de nyugodtan, sőt, akár valószínűleg nőhetett az input lag.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #35056 üzenetére

    "mely ha nem találtatik később igaznak, akkor inkább ár"

    Pedig könnyű kimagyarázni: a 3D és Smart miatt összességében jobb.
    Ezt már a VT50-ről is elsütötték sokan, még nagyobb tesztoldalak is.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mayday00 #35068 üzenetére

    Nálunk itt vidéken 60/5 a legnagyobb rendelhető csomag, és még élek. :DDD
    Off: Nekem pont jó lenne az a moncsi bizt. kamerás DVR-hoz. Tegnap úgy törtek be a telepünkre, hogy elvitték a kamerák felvevőjét is monitorostól. Biztos bosszú, amiért párszor lefülelték őket a felvételekkel, mikor csak gázolajért jöttek. :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz whappela #35273 üzenetére

    Én pedig pont fordítva érzem ezt a két példát.

    A tökéletes és maximális kifejezéseket sohasem fokoznám, hisz a skála tetejétől már soha sincs még fentebb. Ez teljesen egyértelmű önellentmondás, amit szerintem sehogy sem lehet kimagyarázni, viszont annál egyszerűbb belátni.

    Az "optimális" már sikamlósabb kérdésnek tűnik. Adott probléma lehetséges megoldásai közül, adott körülmények közt, az általunk felvett peremfeltételek mellett a számunkra legjobbnak tűnő megoldás. Hmm... Ez közel sem olyan egyszerű, hogy 0...100 skálán 100-tól egyszerűen nincs tovább. Benne van ugyan, hogy "a legjobb", de megannyi maszlag mellette, ami azt írja körbe, hogy ez mindig csak nézőpont kérdése, és a gyakorlatban sohasem ismerhető meg igazán (mert nem végtelenek az ismereteink, végtelenül precízek a számításaink, stb, hogy tényleg megállapíthassuk). Egy komplex kérdésre annyi optimális megoldást tudsz találni, ahány embert megkérdezel, vagy ahányszor te elölről kezded. Ilyenkor mit mondasz, ha Józsinak is van egy saját optimális megoldása, és neked is, ami nem ugyan az? Vagy kérdezhetném: "Kié az optimálisabb?" :))

    Hú, de pihent vagyok már ma. Csak trollkodok, mikor offal teli topicba lépek. :DD

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Zsoca_D #35284 üzenetére

    Leginkább csak kötözködni akartam. Ezt szoktam csinálni, ha úgy nyitok be ide, hogy 200 új hsz, de felébe se olvasok bele, mert amit elkezdek, arról mindről kiderül, hogy iszonyatos offtopic. Ilyenkor durcizok egyet, és szaporítom én is a hülyeségeket. :DDD

    De amúgy te is épp azt írtad, mint én: az "optimális" a gyakorlatban inkább csak egy lokális maximum, nem "a maximum", mint az "a maximum", amire az előbb mondták, hogy az már "a maximum.
    Érted? :))

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #35797 üzenetére

    Én a valós idejű hisztogramot szoktam nézni, és ott döntöm el, hogy ha minden nem megy, akkor alul vagy felül vágjon (vagy bekapcsoljam-e a bracketinget, bár azzal nehéz lesz színhelyesen kijönni a dologból, viszont szépen nézhet ki, illetve később is eldöntheted melyiket választod, ha nem HDR képbe fűzöd őket).

    Ajánlom a DCRAW-ot (vagy az arra épülő UFRAW-ot), az tud olyan TIFF-et gyártani, ami komolyabb módosítás nélkül rakja át RGB csatornákba a RAW csatornákat, még a fehéregyensúly is érintetlen marad (a PhotoShop-ot még nem bírtam rávenni ilyesmire), csak az x bites kódolás fekete és fehér pontja közti képinformációt szorozza fel, vagy osztja és kerekíti le 16/8 bitre, ami feltételezhetően lineáris szenzorviselkedés mellett nem probléma (ugye pl. egy 14 bites RAW-ban ritkán 0 a fekete és 16384 a fehér, hanem kicsit több-kevesebb -> DCRAW-al akár ezt is lehet kézileg finomhangolni, ha nem jó a preset módja az adott géphez ... a tiff meg ugye vagy 8, vagy 16, nem 12-14, így ha 1:1 vennéd át a RAW csatornát, akkor elveszne a kontraszt, bár ezt még megteheted, és kézileg is megvághatod akár PhotoShop-ban is hisztogram alapján).

    Mindazonálta... kábelt így NEM lehet tesztelni. :P

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #35808 üzenetére

    Nem erre gondoltam. Ne nézz ilyen amatőrnek. ;]

    A RAW-nak is van fehéregyensúlya: az, ahogy a szenzor a saját színszűrőivel látja a fényt.
    Általában valóban nincs értelme közvetlenül ezt nézegetni, mert semmi különöset nem árul el így vizuálisan, de több okból is lehet értelme így konvertálni RGB-be a RAW csatornáit, hogy ne babráljon a fehéregyensúllyal a feldolgozó software.

    1: Így lehet elérni azt, hogy érintetlen, mégis színhelyes legyen a kép: módosítás nélkül veszed át a RAW csatornákat, és hozzácsapod a saját ICC profilod, aztán ebben szerkeszted a képet (a kamera színprofilja a PS féle working color space -> nem vágsz le semmit, és nem is pazarolsz a precizitással). Így a monitorodon helyesen jelenik meg minden szín. Sőt, nem is tippelgetés útján állítod be te, vagy az automata algoritmus a fehéregyensúlyt, hanem mérések alapján történik, egzakt módon.

    2: Ez is egy újabb bukta lehet, mert többféleképp lehet csinálni a fehéregyensúly korrekciót: vannak automata "highlight recovery" algoritmusok (PhotoShop-ban is biztos - talán teljesen kikapcsolhatatlanul), amik gyakorlatilag tippelgetés útján rajzolják újra a kép egyes területeit, és akkor azt hiszed jó volt expozíció, pedig igazából már beégetted a képet, csak nem mindhárom csatornán, így a maradékon látszott a geometria, és a fehéregyensúly kezelése során ezt ki lehetett így trükközni egy saccolt színnel újrarajzolni az érintett területeket...

    Nem tudom, hogy a magadféle fotósok miért nem alkalmazzák szélesebb körben ezt az eljárást, mikor beltéren dolgoznak (persze, természet-fotózni nem az igazi, akár lehetetlen, de kontrollált megvilágítás mellett akár még időt is spórolhat, nem csak színhelyességet javíthat egy ilyen munkarend).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gprspeter #35788 üzenetére

    Annyit, hogy: Jézus, borogass!

    Kedven egy gyors átfutás után: A Monster kábelek közül az 1000HD 10/10, a 700HD viszont csak 7.63/10 azért, mert idézem: "The cable lacks support for some advanced color features including sYCC601 and Adobe YCC601."
    Az ilyen színtereket nem a kábeleknek kell támogatniuk, hanem az eszközöknek, amiket összekötnek. Ez csak ennyi, hogy épp mit írt rá a gyártó vásárlócsali gyanánt a dobozra. Csak ezt ők úgy kajálják, mint ha ez lenne a főfogás.

    Emellett pedig leginkább a névlegesen elérhető maximális sávszélesség alapján pontoznak, amiben van némi ráció (pontosabban lenne, hogy ha nem a gyártó által ráírt számokat néznék, hanem maguknak méricskélnének), ugyanakkor jelenleg még a 10Gb/s-t is nagyon nehéz kihasználni. Például 1080p60-as 3D-vel sikerülhet, amit a TV gyártók még nem igazán akaródznak támogatni (talán majd jövőre, ha már a piacon lesznek az új játékkonzolok).

    Ez már az a kategória, hogy olcsó kábellel ugyan az a nő ugyan abban a filmben vagy csont sovány vagy egy kövér disznó, drága kábellel viszont pont jól néz ki. :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #35819 üzenetére

    Persze hogy van értelme, és hogy sokszor hasznos lehet bizonyos helyzetekben. De nem olyan körülmények közt, mint amiről itt beszéltünk. Noha kicsit meddő volt beleszólnom, hogy miként tökéletesíteném (igen, direkt a múltkori nyelvészkedés miatt írom így ;]) a felvázolt kábeltesztelési metodikát, ha eleve lehetetlen ez az út. De ha mégis ilyesmi a célunk, mint a kábelteszt példa, akkor szerintem érdemes kikerülni az ilyesmit, mint a highlight recovery, ami sok motorban (nem véletlenül) összefügg a fehéregyensúllyal (mert az egy elég durva skálázása a csatornánknak, így addigra el kell döntenünk mit akarunk a beégett részekkel, mert ettől még jobban beéghetnek, ha nem okoskodik a program, vagy más úton veszik el feleslegesen sok információ).

    Egyáltalán nem kötelező lemászni konkrétan 8 bitre. Pár éve vannak már 10 bites monitorok és nyomtatáskor is elég, ha csak a legvégső lépésben történik a ditherelés, miután az adott nyomtató CMYK színterébe konvertálod a ... nos, az én példámban a szenzor színprofiljában tárolt színeket (kihagyva egy szenzor->akármi, pl. AdobeRGB vagy ProPhotoRGB lépést).

    A másik kérdéshez pedig úgy állok hozzá, hogy ha a végén egy sárgás, álomszerű szűrőt teszek rá, és addig maszatolom a képet, míg rá sem lehet ismerni az eredeti jelenetre, akkor sem kár eredetileg a "nyersen tökéletes" színekből kiindulni. Ez nem gátol meg később semmiben. Ettől később még azt csinálsz, amit akarsz. Viszont néha előny is lehet. Akár a pontosság, akár a precizitás (utóbbi még akkor is, ha a felismerhetetlenségig átszínezed).

    Esküvőfotósoknak, természetjárónak ez tényleg zsákutca, de ha pl. lenne egy kis házi studiód, ahol mondjuk ásványokat fotózgatsz egy katalógushoz, akkor biztos értékelnéd. (És mivel unatkozom mostanság, még fel is ajánlanám, hogy elugrom és megmutatom a gyakorlatban is, hogy miről beszélek. De egyik látványos, és közérthető jellemzője a dolognak, hogy sohasem nyúlunk hozzá a fehéregyensúlyhoz. Sem kézzel, sem auto módban. Nem toljuk el a színcsatornák eredeti arányait, csak közvetlenül a megjelenítéskor a háttérben automatikusan, akár monitor, akár nyomtató a megjelenítő. - Kivéve persze a szándékos átszínezést, pl. "retusálást", ha van rá igény.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz rappit4 #35823 üzenetére

    Először 12-re, ha nem veszi be, akkor 10-re, ha azt se, akkor 8-ra.
    Ha nem veszi be a TV-d a 12-t, és noname kábel, akkor érdemes lehet kipróbálni egy másikkal is.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Locutus #35683 üzenetére

    20% rendundancia van hibajavításhoz. Viszont nincs "kérem újra, mert nem értettem", esetleg, "leállunk, mert ez így nem megy".
    Utóbbival találkoztam már pár "noname, de aranyozott csatis és olcsó" kábel esetén. (Néha kiírja a megjelenítő, hogy "no signal", jellemzően pl. mikor képmódot vált a lejátszó.)

    Olyan nagy különbségeket még nem láttam attól, hogy más a kábel (átlagos TV és lejátszó közt szerintem szinte mindegy, hogy melyik átlagos kábel van - vagy működik, vagy nem), de nyugodtabb vagyok, ha minimum az olcsóbbik féle KáCSa kábellel (vagy más hasonló értelmes márka normális termékeivel) vannak drótozva körülöttem a cuccok, mint ha full noname, vagy budget kategóriás HAMA, és hasonlók futkosnak. Olyankor azért benne van az emberben, hogy "na ez most vagy úgy működik, ahogy kell neki, vagy sem". Ha pedig 1-2m-től hosszabb a madzag, akkor már én is javaslom, hogy ne ezen akarjon spórolni az ember. 5m fölött pedig már kifejezetten parázok, és a csodarezes-ezüstös-agyonnszigetel-méregdrága kábelnek is megköszönöm, hogy működik, a noname előtt pedig meghajolok, ha egyáltalán kijön valami a túloldalon. :))

    Ugyanakkor mindig hozzáteszem, hogy a komolyabb monitorokat vagy HD-SDI-al hajtják (ami végül is egy szimpla koax kábel, tehát a HDMI-vel szemben egyetlen rézér viszi a jelet), vagy mondjuk DisplayPort-al. És utóbbiból még nem láttam mást (nem csak élőben, de árlistán se), csak a szokásos ~1500Ft/m OEM változatokat, amiket HDMI-s szemmel "tyúkbeleknek" hívnak, mégis azt dugod a méreg drága Quadro/FireGL és EIZO cuccok közé és eszedbe sem jut, hogy baj lenne ebből.
    Bár igaz, hogy a DisplayPort átvitel azért sokkal okosabb, mint a HDMI. Ott tényleg csomagok mennek, mint USB-n és etherneten. A HDMI pedig csak egy átszabott single-link DVI + néhány extra ér (tehát a digitális képátvitel hajnala óta húzza magát).

    És ez a bajom a kábellobbival. Néha átfut az agyamon, hogy vajon a méregdrága HDMI kábelek gyártói lobbizzák-e ki, hogy véletlenül se vegyék át a TV gyártók is a DisplayPort-ot. De lehet, hogy elkezdtem összeesküvés elméleteket látni minden bokorban. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #35945 üzenetére

    "Márpedig ha van, akkor beégés is ki tud alakulni"

    Sohasem tudom megállni, hogy ebbe belekössek. :N
    Ez a kijelentés így, ebben a formában nem állja meg a helyét. Logikailag nem következik egymásból a kettő, hogy ha képes vagy átmeneti változást előidézni, akkor képes vagy örökre szóló sérülést is előidézni ugyan azzal a hatással.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #35952 üzenetére

    Durva közelítéssel talán nézhetjük úgy, mint az acélt.

    Kis (folyáshatás alatti) terhelés hatására alakváltozást szenved, ami tehermentesítés után megszűnik.
    Sokszor ismétlődő dinamikus, vagy hosszan tartó statikus terhelés alatt viszont veszít a rugalmasságából, így nem nyeri vissza teljesen az eredeti alakját.
    Viszont az utóbbi jelenég (fáradás) teljesen más, mint ha akkora terhet teszel rá, amitől megfolyik, tehát azonnal maradó alakváltozást szenved (ami bizonyos körülmények közt tönkremenetelnek is tekinthető, bár nem mindig, sőt, van ahogy ezt még tervezett módon kihasználják).

    A kétféle anyagi viselkedésből (amikre már nem a fizika, hanem a kémia tud, és ad is magyarázatot) nem tudsz egyenes arányban következtetni a másikra. Esetleg tippelgetni tudsz, hogy a merevebb acél, ami nagyobb statikus terhet bír folyás előtt, az kevésbé viseli majd jól a dinamikusat (lassabban fárad). De ha csak az egyik féle kísérletet végzed el egy mintán (egy konkrét acélon, aminek megvan a saját fémösszetétele és előállítási múltja), akkor a másik jellemzője ismeretlen marad, esetleg iránymutató tippelgetést adhatsz (azt is csak empirikus úton, ha már sok hasonló acélt vizsgáltál).

    Ugyan úgy, ahogy nem tudod megmondani, hogy hol van egy acél folyáshatára, ha csak azt nézted meg, hogy hányszor tehettél rá folyáshatár alatti terhet, mielőtt fáradni kezdett az anyag, ugyan így nem tudod megmondani, hogy hol van egy plazma kijelzőpanel "beégési határa" (elnézést mindenkitől, hogy most egy példa kedvéért új kifejezéseket teremtek :DDD) abból, hogy a "kép-visszamaradási határt" vizsgálgatod.

    És a PDP-ről is tudjuk, hogy különböző fizikai jelenségek is okozhatnak képvisszamaradást:

    Egyik az, mikor az egyes cellák anyagai (magnézium oxid, foszfor, stb) egymáshoz képest különböző mértékben használódnak el.
    Ez az, amire azt szoktam mondani példaképp, hogy olyan, mint ha nagyon lassan exponálnálnál magadnak egy fényképet a panelbe, csak a beérkező helyett a kifelé haladó fényt kell gondolatban integrálni. (A legtöbbet és legintenzívebben világító cella halványul el leghamarabb.)
    Viszont ez nagyon lassú folyamat, hisz a gyártó szerint ~100000 óra alatt csökken a fényerő a felére, tehát ehhez nem elég egy éjszakára elaludni az RTL Klub előtt (még 10-20 óra is lóf@sz ilyen szempontból több ezer normális körülmények közt betermelt üzemóra mellé). Ugyan úgy, ahogy nekem sem elég akár 100 órát is játszani ugyan azzal az RPG játékkal (agresszív HUD-al együtt ; persze több hónapra szétosztva).

    A másik pedig, mikor elektromos töltés halmozódik fel, mint ha egy kis kondenzátor lenne a cella, ezért átmenetileg (rövid időre) megváltozik a viselkedése a többihez képest.
    Ez az, mikor itt van pár percig a Windows háttérképem, aminek jól kivehetően látom még pár másodpercig a nyomát, ha homogén kép jön a helyére (de "olyan gyorsan megy, ahogy jött").

    Aztán állítólag van még egy olyan hatás is (még csak egyszer hallottam erről motyogni a plazma technológia szakállas atyját, aki abszolút laikus fejjel érthetően próbálta ezt fejtegetni), hogy a szomszédos cellák nincsenek teljesen elszigetelve egymástól, így a nemesgáz a kisülések hatására átvándorolhat egyik cellából a másikba, ami szintén inhomogén fénykibocsátást eredményez.
    Ez lehet a "makacs képvisszamaradás" magyarázata, vagyis az, mikor elalszol az RTL Klub előtt, és utána még akár hetekig látod a logó foltját, ami végül mégis elkopik. (Nálam ez az, mikor belemerülök egy agresszív HUD-os játékba, és utána kirakok egy fehér képet ~20 percre, amitől eltűnik a halvány foltja.)

    A NeoPDP-ben nagyobb a gáznyomás. Talán ez lehet a magyarázata annak, hogy érzékenyebb a közepesen makacs képvisszamaradásra (ha az a gáz cellák közti vándorlásának az eredménye).

    A Samsung pedig a valamire való >=60" paneleknél már "ITU-less" cellastruktúrát használ. Állítólag (tapasztalatok alapján is) ez segít elkerülni a képvisszamaradásokat (legalább is a "minden cella egy kis kondenzátor" hatást). És valószínűleg a gázösszetételük is más, mert állítólag a Panasonic NeoPDP-je is emiatt küzdött sokáig a viszonylag magas foszforlaggal (aztán az évek során, főleg a 3D miatt is, de inkább a vezérlés oldaláról) javítgattak a dolgon (a 2012-eseken engem már nem zavar, a G30-on még kicsit, de a Samsung-ok 2011-ben és '12-ben is jobbak ilyen téren).

    Viszont valószínűleg az UT50-től VT50-ig minden panelben ugyan akkora a gáznyomás, dacára annak, hogy melyik régióban döntenek úgy, hogy rácímkézik-e a NeoPDP reklámlogót vagy sem, mert ma ez ma már gyakorlatilag csak ennyin múlik. Igazi tartalma csak akkor volt az elnevezésnek, mikor a Panasonic bevezette ezt az új gázkeveréket, de még vele párhuzamosan gyártott olcsóbb készülékeket a régivel is (S20 biztos, S30 talán ilyen volt, de 2012-ben egyetlen FHD kijelzőpanellel oldották meg a termékskálát - most 2013 érdekes lesz, hogy hányféle panelük lesz, mert legalább 2 féle FHD, de az eddigi marketing-leírások alapján talán 3 is + a HD-Ready, de szerintem 2012 óta már az is osztozik a cellastruktúra alapjain és gázkeveréken is, mert kontrasztban az X50 is hihetetlenül a VT50 szintjén állt).

    Persze a vezérlésen is sok műlik. Nem mindegy, hogy ~65, ~80, vagy ~140 cd/m^2 maximális fényerőt enged-e a szoftver. Főleg, hogy sejthetően ezzel exponenciálisan nő a cellák igénybevétele. De a mozgáskezelésbeli különbségek (azok a mágikus több száz és ezer Hz-ek) is nyugodtan beleszólhatnak, hisz másként sütik ki a cellákat, időben és akár "térben" is (akár feszültség-idő grafikonra gondolva, akár a 2D-s dithermintázatra, stb).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz kovadika #35980 üzenetére

    Tényleg, ezt elnéztem (rossz táblázat sor). Csak 3D-ben megy le az X50 feketéje ~0.01-re, amúgy ~0.05, ami valóban olyan 51"-os Samsung-os, és LCD-s. Köszi a helyesbítést. ;)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ZEN1TH #35993 üzenetére

    Mármint az a HD-Ready panel az XT-ben, mikor az 3D módba vált, igen. :D

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz tom_tol #35997 üzenetére

    Az m2ts átlag bitrátája sokféleképp összejöhet. Lehet benne vékony HD kép akár több HD hanggal, mellé egy SD kép, temérdek SD hang és feliratsáv, vagy épp izmos HD kép, egy HD hang, kevés SD hang és felirat. Azon túl is lehet bonyolultabb, CPU igényesebb kódolása a második példa amúgy bitrátában is vaskosabb videójának, amivel együtt még több a számításigény dekódoláskor. Főleg, hogy ő 3D-s filmről beszélt, ahol a másik szem képét is dekódolni kellhet, amitől a dekódolás is tovább bonyolódik (az első szemhez képesti eltérésből kell összerakni a második szem képét), és a végére kétszer annyi nyers adatot kell mozgatni (addigra már mindkét szem teljes képét).

    (Egyszerre nyilván csak egy kép+hang+felirat sávot használsz, így a ténylegesen beolvasott és dekódolt anyag mérete erősen eltérő lehet.)

    Aztán pedig ott jön az átlag szó. A pillanatnyi bitráta hullámozhat az átlaghoz köze, vagy lehetnek benne kisebb-nagyobb tüskék.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz rappit4 #36019 üzenetére

    A legtöbb TV ezt csinálja. A fekete vagy marad, vagy emelkedik, és jobb esetben a fehér is fentebb megy, vagy legalább megmarad 2D-hez képest. De szemüvegen átnézve már más a helyzet, mert az sötétít az egészen. Bizonyára szemüvegen át mért értéket közöltek, mert a fehér is nagyon sötét. Úgy reálisak a számok. 50XT50 @ televisioninfo.com
    Vannak fura dolgok is ezen az oldalon, de ez a teszt egész jónak tűnik. Bár zavarosan szerkesztett, mert első átfutásra egyértelműnek tűnt, hogy a 2D kontrasztot látom, csak később figyeltem, hogy van még ott egy másik skála is.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BBéci #36028 üzenetére

    Írta, hogy nem. Normál-THX-THX.

    Én nem mernék ilyen céllal plazmát fotózgatni. Hiába veszed fel a panelfrissítési frekvencia reciprokának egész számú többszörösére a záridőt, ezt az időintervallumot nem tudod úgy ellőni, hogy épp egész számú képkocka kirajzolását örökítsd meg elejétől a végéig.

    Azzal csak minimalizálódik a hiba, ha nagyon hosszú a záridő, alacsony a szenzorérzékenység (ISO), és esetleg szűk a zárnyílás (bár az egy új problémát vet fel azzal kapcsolatban, hogy sikerül-e mindig egyformára behúznia magát, de talán fontosabb a minél hosszabb integrálási idő), de nem ejted ki teljesen (annyira nem, hogy perdöntő lehessen egy kép ilyen kérdésben).

    Kinyílik a zár és integrálni kezd a szenzor egy időpillanatban, mikor a panel épp képkocka kirajzolása közben jár, majd elkap valamit ebből a frissítésből, az ezt követő üresjáratból, és még valahányszor ugyan ezt, majd véletlenszerűen megáll vagy ismét egy kép, vagy egy üresjárat közben.

    A három lejátszónak ez nem lesz ugyan az, hacsak nem teszel érte valami nagyon bonyolult dolgot (valami szoftver sütné el a gépet, ami egy gyorsabb mintavételű szenzorral figyeli hol jár a képfrissítés).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #36032 üzenetére

    Példaképp lefotóztam a G30 féle "fehérmosást" (egy viszonylag keskeny, kb a képernyő nyolcadát kitevő, viszonylag gyorsan balról jobbra szaladgáló fehér csík) 60 másodperces záridővel, és ezalatt nem tudott kiátlagolódni a kép fehérré:[link]

    A másik pedig, hogy mit láthatunk egyetlen képkockából rövid záridővel: 1/60 - 1/200 (fent egy PDP, lent egy CRT)

    Ugyan ez megtörténik akkor is, mikor nem égbekiáltó a hiba.
    CRT-nél a kép egy része hosszabb ideig exponálódik, mint a többi, más része pedig rövid záridőnél egyáltalán nem is exponálódik. Azonos beállításokkal végzett sorozatfelvételben ez mindig véletlenszerűen más és más terület.
    PDP-nél még bonyolultabb, mert ott a sub-field driver nem sorról sorra frissít, hanem több alképből pakolgatja össze a teljes képet, így véletlenszerűen fotózgatva véletlenszerűen maradnak ki alkép frissítések.

    Csinálj egy sorozatfelvételt ugyan azzal a lejátszóval, és hasonlítsd össze azt is!

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #36035 üzenetére

    2 sec exponálási időnél már tényleg nem lehet ebből gond. (Általában annyira állítom a kalibráló műszert is. ;)) Én olyan 1/60-ot saccoltam abból, mert ránézésre pont olyan hatású az egyik kép, mint "amiről hiányzik egy réteg". :U

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #36041 üzenetére

    Válaszd a Mozi-t. Az is egy korrekt képmód, és mindig elérhető. Kb. olyan, mint egy gyárilag nagyjából beállított Professional 3: a THX-hez hasonló színek, csak kisebb a maximális fényerő (ami nem árt, ha hosszan akarsz exponálni), és ezzel együtt kicsit jobb precizitás.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz z123456789 #36043 üzenetére

    Megfelelő hard- és szoftverekkel egy PC egy megbízható és jó minőségű lejátszó is lehet. Épp ezért a hozzá tartozó megjelenítő beállítások is csereszabatosak bármelyik másik eszközzel, amiről ez elmondható (pl. Sigma chipes médialejátszók, Pio és Oppo BD-lejátszók, stb.)

    Ettől függetlenül jobb, ha olyankor mennek ki, ha minden lejátszó a helyén van, mert akkor azoknak is szét lehet nézni a menüjében, és kiderülhet, ha valami baj van.

    Mások árait nem ismerem, nálam még kb. stimmel (konkrét modelltől is függ, a 3D mód is opcionális, a kiszállás pedig kilométer alapú).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Gabesz26 #36138 üzenetére

    Nem bíznék benne. Decembertől általában már kizárólag az új modellekre koncentrálnak, amik prototípusait használhatóvá kell tenni a CES-ig, majd márciusig a boltokba kerüléshez is. Ez pedig elég régóta ismert tényállás. Ha szerették volna, akkor a termék életciklusának aktív részében már rég kijavíthatták volna.

    Persze később is jöhet frissítés:
    - A Smart Viera keretrendszerhez, főleg a Viera Market-hez, hogy a korábbi készülékeken is biztosítva legyen az új univerzális kisalkalmazások megvásárolhatósága és használhatósága. (Minket itt ez nem igazán hoz lázba, de azért köszönjük meg. :D)
    - Ha valami kompatibilitási gond van, ami sok olyan felhasználót érint, aki zajong miatta.

    Én reméltem, hogy a Cinema/Prof módok ezen "hibája" (nem láttam még hivatalos állásfoglalást a kérdésben, hogy ez szándékosan vagy véletlenül lett ilyen az új szoftverben) nagyobb sajtóvisszhangot kap. De nagyon kevés teszt született már a frissítés után az érintett készülékekről, így a nagyobb tesztoldalak sem panaszkodtak róla harsányan (ezzel amúgy el is évültek és részben félrevezetővé váltak a régi tesztek, miután nem kaptál már olyan készüléket, amit nem a frissebb szoftverrel dobozoltak be), az otthoni felhasználók (az a kevés, akit valaha is érdekelt) pedig gondolom inkább beletörődtek valami olyan formában, hogy "nem baj, nem kalibráltatom, elég jó nekem a THX mód is" (ami tényleg egész jó ezeken a készülékeken), és nem állt neki hetente leveleket irkálni a Panasonic-nak (bár páran innen a fórumról megeresztettek egy-kettőt).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #36150 üzenetére

    Amúgy személyesen nem vagyok elégedett a Panasonic-al.

    Az a része OK, hogy az első 42G30-am tele volt zöld foltokkal és pár óra után előpattanó pixelhibákkal, mert ezeket megoldotta pár nap múlva egy készülékcsere.

    Viszont mindkét, és a boltban kibontott bemutatókészüléken, illetve más fórumozókén is egyformán volt (és gondolom egyformán van azóta is) egy enyhén zajos felső sáv. Így akkoriban nem tudtam tovább cseréltetni (legjobb tudomásunk szerint az akkori raktérkészletből mind ilyen volt).
    Viszont, mikor eldőlt, hogy idén mégsem cserélem le (kezdettől tervben volt 50"-os GT50-re, ez a 42-es átmeneti TV-nek volt szánva), akkor írtam a Panasonic-nak. Kértek és küldtem róla fényképeket (nem hamisakat, de olyanokat, hogy minél durvábbnak tűnjön a dolog, hogy lássanak belőle valamit, mert amúgy lágy, nagyon ritkán veszem észre csak azért, mert tudom, hogy ott van), és úgy 2 hónap átfutással azt mondták hívjam ki a szervizt.

    És itt jön az, amit fájlalok. Kihívtam a szervizt, de nem jöttek, mert...

    ... kiderült, hogy épp kívül esem a Budapesti szerviz hatótávolságán, így a Kecskeméti céggel kell beszélnem.
    Írtam nekik E-mailt, csatolva a korábbi levelezést. Hetekig nem válaszoltak, pedig megadtam a telefonszámomat is.
    Ma felhívtam őket, és azt mondták lehetőleg nekem kéne elvinnem a TV-t Kecskemétre, vagy begyűjtik ők, aztán a szervizükben kb. egy héten belül megvizsgálják, hogy javítható-e.

    Mivel épp nincs itthon másik használható kijelzőm, csak egy laptopom, így nincs kedvem határozatlan időre megválni a TV-től egy olyan apróság miatt, amiért valószínűleg nem lesznek hajlandók alkatrészt cserélni. Főleg így, hogy egyedül vizsgálják meg, esélyem sincs bemutatni nekik, hogy mikor válik zavaróvá ez a zaj, ami általában elveszik a képen. Illetve elképzelhető, hogy ha minden egyes alkatrészt kicserélnének kétszer, akkor is ott maradna a zajos sáv, mert sok G30-on ott van.

    Hihetetlen, hogy nem képesek kijönni, megnézni, aztán vagy visszajönni cserealkatrész(ekkel) és itt beszerelni (mint Budapesten teszik a Panasonic TV-kkel, vagy itt vidéken is a Samsung TV-kkel), vagy itt eldönteni, hogy érdemes lenne-e elvinniük, vagy eleve nem akarnak belenyúlni, úgyhogy kár meghurcolni.

    Szóval ez most már így marad. Majd ha lesz másik 50"-os TV-m, akkor elvitetem velük mielőtt meghirdetem eladni.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DVlad #36159 üzenetére

    Olyan szempontból mindegy, mert mindkét esetben (ha Kecskemétre, ha Budapestre viszem -> szerintem bevihetem személyesen a Budapesti szervizbe is, ami alig van messzebb) ott kéne hagyni akár hetekre, vagy idióta módon ide-oda hurcolászni, ugrásra készen várva a következő alkalmat.

    Ha komoly hibája lenne, akkor pattantam is volna a kocsiba és viszem Budapestre, csak legyen jó, de így szerintem necces kvázi bérbe adni nekik akár hetekre, hogy nem is garantált a javulás.
    Ha házhoz jönnének, felőlem jöhetnének minden héten, mindig valami mást cserélni, én ráérnék, míg vagy örülnék, hogy nincs zajos sáv, vagy feladják, és akkor beletörődnék, hogy tényleg nincs mit tenni.

    Láttam már 50G30-at zajos sáv nélkül, de 42-est még nem, utóbbiból zajjal viszont többet is.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DVlad #36161 üzenetére

    Így van. Csak szintem mindegy, hogy Budapesten egy magánszemélyhez viszem el, és a szervizesek ott nézik/javítják meg nála, vagy Budapesten közvetlenül a szervizig viszem. Sőt, akkor már jobb bevinni a szervizig, mert gyorsabb lehet, mint ha többször szállnak ki házhoz, és nem mindig ér rá, akinél otthagyom... A TV egyformán hurcolódik és hosszú ideig nincs itthon. Az a kár, hogy vidéken nem jönnek házhoz csak elvinni, de itt helyben meg sem vizsgálják, és hozzák, mikor hozzák (saccra ígérhetnek egy hetet, törvény szerint három is bőven belefér, így ha sok a dolguk nyugodtan lehet annyi).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Pilács #36194 üzenetére

    Nem akartam közzétenni a látatlanul elhamarkodott megérzésem, de valóban keserű szájízzel tettem le a telefont. Úgy hogy "akkor majd átgondolom és jelentkezem", de igazából arra gondoltam "kell-e ez így nekem?" mert már telefonon sem volt szimpatikus, akivel beszéltem. Ezért is mondtam, hogy ha már házhoz nem jönnek onnan se, akkor inkább Budapestre vinném, és ezért számoltam be róla itt is, hogy ebben a Panasonic szerviz-régióba nem olyan rózsás a helyzet, mint Budapest vonzásközetében.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz buci30 #36199 üzenetére

    Plazma, mert 2D-re és 3D-re is jobb, ha mozgóképről beszélünk, és érdekel minket az ár/érték arány is adott méretben, amit a szoba határoz meg).

    Aktív, mert a passzív elmaszatolja a képet (megfelezi a felbontást) és szétesik az illúzió, mikor mozgatod a fejed/szemed (vagy lenyeled, hogy néha széthullik a térhatás, vagy úgy ülsz ott, mint aki TV kérpenyő helyett töltött pisztolycsövet néz, és rákiáltottak, hogy: Ne mozdulj! ;]).

    Passzívnál pozitívum: alternatíva annak, aki az átlagostól sokkal érzékenyebb a vibrálásra, vagy abszolút minimális pénzből akarja megúszni 3D-t (passzív csak LCD-nél van).

    Aktívnál negatívum: vibrál (szokható, tűrhető, az átlagos embert pár film után nem zavarja), drágább a szemüveg (de ma már elég olcsó a Samsung és pár noname univerzális shutter szemcsi, és akár ajándékba is kaphatsz párat a TV-hez).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BBéci #36212 üzenetére

    Szép lassan befejezi a Panasonic a Samsung külső koppintását (persze pár év késésben). :DD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz nuke7 #36215 üzenetére

    Áruhitelt én még egy kenyérpirítóra sem mernék kérni, de mikor legutóbb 1.2M-et kértem másra, akkor pár nap alatt különösebb kérdezősködés nélkül ideadták. Megmutattam nekik, hogy átlagosan havi 20k a nettó bevételem, amiből láthatták, hogy nem esik majd nehezemre kifizetni a havi 30k törlesztőt. :DDD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #36222 üzenetére

    Én külső alapján most az F8500-at látnám legszívesebben, ha az ajtónál leveszi a cipőjét.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák