Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dorian #27128 üzenetére

    Hahh.
    Én a panelt és a fekete káva tetejét szoktam törölgetni, a függőleges felületét nem. :DDD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz WhiteWalker #27131 üzenetére

    A HD4 is tud 23.976Hz-et.
    HD5-öt csak előrelátóan szoktam javasolni a 3D miatt, mert minimális az árkülönbség 4-es és 5-ös, vagy akár 6-os belépő kártyák közt (hirdetőktől függően akár olcsóbban is találsz 5-öst, mint 4-est, mert HD7 alatt minden kifutott és polcon ragadt, vagy használt, így hirdető kedvétől függően árazott termék, de minimális árkülönbségekkel, mert az eredeti listaár sem verte ki senkiben a biztosítékot).

    Illetve itt APU-król volt szó, és az AMD az evergreen-t (HD5) integrálta először a CPU-ba (CPU+GPU=APU), tehát hiába is keresne APU-t HD4-el.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Gabor970 #27137 üzenetére

    Hát, szerintem nem kötelező érvényűen, de a "látszódik" mégis hordoz olyan másodlagos jelentéstartalmat, hogy a láthatósága a megfigyelttől, míg "látszik" inkább a megfigyelőtől függ. De ennek persze csak akkor van értelme, ha a megfigyelt és/vagy a megfigyelő időben képes változtatni látási vagy láthatósági körülményeit. :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz anonym1s #27147 üzenetére

    VSUS általában LOW, de nem menti el HIGH-ra, ha külön le nem OK-ézod a teszt után.
    Ettől legfeljebb rosszabb lesz a fekete, nem jobb, hisz növeli a sustain voltage értéket, amit te lefelé akarsz nyomni.

    Samun még vannak potméterek, de nem éri meg.
    Panasonic-nál az EEPROM-ban kéne turkálni, szoftveres a vezérlés.

    Amúgy de, tudsz olyat csinálni, amiből nem jön vissza.
    A binárisokat és a paneltípust inkább ne piszkáld. ;]

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #27155 üzenetére

    A szervizmenüs tesztábrákon is láthatóak a sávok, tehát nem forrásfüggő.

    (#27156) hunspikey

    A legsötétebb szürke az a ditherzaj, ami a "kvázi feketén" kezd el derengeni.
    Ez az első sub-field. Pontosabban Panasonicnál már a fene se tudja hanyadik, mert össze-vissza kavargatják a sub-fieldek sorrendjét és már a számát is. De a lényeg, hogy a legsötétebb, nem "kvázi fekete" árnyalat alkotja azokat a halvány zajokat.

    Amit a "kvázi feketéből" látsz ki vonalaknak, az a cellainicializáció, amit sorváltásban ditherel a Panasonic vezérlője már 2011 (vagy 10?) óta.

    A kettő drasztikusan más módon áll elő. Az egyik elnyújtottan, a másik pulzálás szerűen adja rá a feszültséget a cellákra. (És 2012 óta van egy extra lépcső a Panasonic-nál, amit senki sem tud pontosan mikor és hogy lép be, de a kettő közt áll, és elvileg finomabb sötétszürkéket tud rajzolni bizonyos körülmények közt.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz anonym1s #27184 üzenetére

    Nem. Nem tesztel és állít be frissen magától semmit.
    A VSUS áll valahol gyárilag, de 99%, hogy LOW értéken.
    Te elindítod a tesztet, ahol kipróbálhatod HIGH-on és LOW-on is.
    A végén elmentheted az aktuális beállítást (akár LOW, akár HIGH).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz liszi70 #27268 üzenetére

    Á, senkie sem rak több falsh chipet pendrive-ba vagy SSD-be, mint kell.
    Kivéve persze a tartalék területeket, amikre a megfáradt cellákat lehet áthelyezni (erre a már HDD gyártók által is régóta alkalmazott bit->gigabájt váltás módszeréből visszamardó területet szokták használni, ezért kisebb a formázott kapacitás az SSD-ken is, csak itt tartalék marad az, amit egy HDD-ről elspórolnak), vagy azokat, amiket a vezérlő használ a belső pakolászás közben, de utóbbit már le szokták vonni a névleges kapacitásból is (60 és nem 64Gb-osként adják el, ha van rajta 4Gb, amihez te nem férsz hozz, csak a vezérlő).

    Ő arról beszél, hogy a valójában 2Gb-os pendrive-ot átkeresztelik hamis 64Gb-osnak (nem rejtett tárhelyet feloldva, csak átütve a vezérlő konfigurációját) és 64Gb-osként adják el. Magyarul átb@sszák. De ilyet normális gyártó nem csinál, csak kamu cégek és saját szakállukra működő csalók.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz anonym1s #27261 üzenetére

    Nem látok rá esélyt, de egyszerű kideríteni.

    Rakj ki a képernyőre egy homogén fehér képet (és húzd fel maxra a fényerőt Kiemelt módban).

    Mérd meg a képernyő (aktív részének) szélességét egy pontos mérőszalaggal.

    Ragassz vagy fogj a káva belső pereméhez is egy normális mérőszalagot (érjen a panelhez és a kávához is, hogy párhuzamos legyen a panel soraival, és célszerűen nézzen a panel felé a besztása), csinálj nagy felbontású képet (a legalacsonyabb ISO-val és fókusztávval, amit a géped/lencsés tud, lehetőleg a szenzor dinamikatartományának 50%-a köré ejtve a képet a záridővel).

    Számold meg a pixeleket egy jól kivehető kerek hosszúság mentén (a kinagyított képről), oszd le a számot a hosszal, szorozd be a képernyő hosszával.

    Ezzel megkaptad hány pixeled van egy sorban (elvégezheted oszlopokra is, csak az RGB mátrix miatt sorban egyszerűbb számolgatni, így ezzel kezdeném).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz KTTech #27519 üzenetére

    Miért kedvezne a 4k a plazmának?

    A Samsung-nál is jobb a 60"-os plazmák kontrasztja, mint az 51"-osoké (és talán épp ezért nem is gyártanak FHD 42"-t, ahogy a HD-Ready 42"-osuk is bujkál az 51"-os FHD-jük mögött ebben is), mert könnyebb stabilan tartani a nagyobb cellákat.
    Idén még a Panasonic-nál is van kontrasztkülönbség 60" felett, a 65VT50 a kontrasztkirály.

    Bár ha a marketing nyomására kötelezően összehozzák a 4k-t anélkül, hogy emiatt visszalépnének mással, akkor tényleg jó lesz az nekünk, hisz a ditherzaj is kevésbé lesz látható. Ha négy pixel jut egy forrásban lévő pixelre, és elég messze ülünk, akkor sohasem látjuk majd a zajt, ellenben megkapjuk a teljes geometriai részletességet és precizitást, ami az FHD forrásban van. (Na persze ezt is el lehetne érni más irányból, de így eleget tesznek a 4k-nak is.)

    És idén is elspórolták még a plazmákból az 1080p60 3D módot, pedig már nem lenne luxus a fullos HDMI 1.4 chip, és a 120fps feldolgozás. A PC játákosok már ma, de a next-gen konzolokkal nemsoká még többen használhatnák. Még sincs nyoma egyelőre.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz KTTech #27525 üzenetére

    Külső megfigyelésekből ez nem olyan egyértelmű. Legalább is PDP-re.
    Senki sem gyárt 42"-tól kisebb FHD plazmát (a Samsung 51"-ról indul, de csak 60"-tól kezd rendesen működni), míg LCD-kből évek óta ott vannak a 22"-on FHD, vagy 27"-on 2560-as felbontású monitorok (amik persze sok tekintetben mások, mint az ~50-55"-os LCD TV-k - amik még szintén nem érik be a plazmákat).
    A 4k-t is inkább demózzák LCD-vel, mint PDP-vel. Bár itt persze az OLED az, amivel érdemes, mert azzal duplán üt (és az már nagy felbontású telefon kijelző méretekben is bizonyított élesben).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz GrooveHero #27533 üzenetére

    Mennyit szánsz rá és milyen messziről nézed?

    Bár később pár dolgot azért figyelembe kéne majd venni ezzel kapcsolatban, de egyelőre felejtsd el, amit itt lentebb olvastál, hogy nem jó PC-hez a plazma.
    Én már a második PDP-t járatom így, ez a 42G30 már kicsit több, mint egy éve megy nálam PC-vel, és nem is lennék hajlandó megint LCD-t kötni rá.

    Az nem hülyeség, hogy megtartod a mostani monitorodat is netezéshez és hasonló elfoglaltságokhoz, és csak filmezésre, illetve játékra használod a plazmát, de még ez sem kötelező. És emiatt ne vegyél TV méretű LCD-t, hogy eladhasd a régi monitorod. Max cseréld el valami gagyibbra, de ha TV, akkor plazma.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz GrooveHero #27540 üzenetére

    Ha teljesen szabadon variálod a távolságot, akkor nem fontos nagyot venni.

    Ha világos szobában is akarod használni / nem akarsz mindig besötétíteni: 42ST50
    Ha nem gond mindig elhúzni a függönyt / leengedni a redőnyt: 50UT50

    Ezeken ~16ms az input lag. :B

    Egyáltalán nem nagy az 50" még akkor sem, ha előtte elégnek tűnt egy ~24"-os monitor.
    Én 51"-ra ugrottam 24"-ról, és élvezetes volt, most pedig lassan egy éve már, de még mindig hiányzik az a méret, mióta visszaléptem 42"-ra. (Pedig szabadon tologatom a fotelt.)

    Monitor méret után viszont látványos a 42" is, ellenben az ST-n hasznos az AR filter, anélkül világos szobában olyan az UT, mint egy tükör.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz GrooveHero #27546 üzenetére

    A beépített lejátszót felejtsd el!
    Vegyél minimum egy régi használt, de Sigma chipes lejátszót, mint pl. a WDTV Live (ilyen TV mellé akár drágábbat is), vagy kösd rá egy normális PC VGA-ra, amiből kijön 23.976Hz.

    Ha csak játékra és PC-s tevékenységre használnád, valamint a távolság miatt szükséges lenne a >=50" méretre, akkor megkockáztattam volna a Samsung 51E550-et. De ha már filmezel is, viszont nem kötelező az >=50"-os méret ilyen ársávban, akkor szerintem mindenképp Panasonic a befutó.

    Az LG-k minden szempontból kerülendőek, hacsak nem az abszolút minimál árra törekszünk. A Samsung-nak pedig van néhány használható modellje, ami néha jó megoldás lehet, de a Panasonic idén ár/érték arányban is messze jobb, mint a legtöbb Samsung.

    Ezért mondtam, hogy ilyen egyszerű: válassz 42ST50 vagy 50UT50 körül aszerint, hogy probléma-e mindig besötétíteni a szobát.

    A Smart okosságokat, ahogy a 3D képességet sem nagyon tudod kikerülni. A jobb készülékekben ez már alapszolgáltatás, nem felár, amit meg tudsz spórolni.

    Garancia Panasonic-nál alapból 2 év, felárért vehetsz többet.
    Szerintem hasonló termékekre a Samsung is ennyit ad. Vagy akcióznak most 3 évvel?

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dexar007 #27563 üzenetére

    Azért, ha csak egyet választhatnék, én az OLED-et kérném tesztelésre. :DDD
    Még akkor is, ha valószínűleg egy hosszú béta tesztes bugreportnak tűnne, amit mondhatok róla, mert valószínűleg így lesznek ezzel az első béta teszterek... izé... vásárlók. :))

    Az a fehér sub-pixel első hallásra elég nyugtalanító.

    A Sharp fantáziáját sem hagyta békén, hogy a gyártástechnológiai lehetőségek és a marketingszempontok együttesében négy felé osszák a pixeleket. De ők még LCD-kel játszották ezt el, ahol minden sub-pixel ugyan azt a háttérfényt szűri. Itt most mindegyik pixel egymástól függetlenül állít elő fényt, így a spektrális tulajdonságaik is eltérőek lehetnek.
    Mikor a fehér van kikapcsolva és az RGB egyensúly úgy van beállítva, hogy XYZ rendszerben ugyan azt a színt adja, mint ha csak fehér alpixel égne egyedül, akkor is más spektrális eloszlású fény jöhet ki a panelből, tehát mégsem lesz teljesen ugyan az a fény.
    Ez most is szülhet már apróbb problémákat, mikor jelentősen eltérő spektrális tulajdonságú fényforrásokat akarunk azonos színűre kalibrálni. Nehéz dolog, mikor egy WLED-es és egy WGCCFL-es LCD-n akarjuk ugyan azt a WLED gamutba is beférő színt látni. Számszerűen kijön, nem is a műszer mér félre, egyszerűen csak ezek az alkalmazott CIE XYZ alapú színkezelési rendszer (illetve a megjelenítés és az érzékelés) határai/tulajdonságai.

    Egy képzeletbeli ideális szoftver elvben tetszőleges dimenziójú vektortérben is tökéletesen elboldogul, de ha így növelgetik a változók számát, azzal drasztikusan nehezebb lesz ezt úgy optimalizálni, hogy tényleg gazdaságosan működtessék az összes sub-pixelt és a színek is rendben legyenek.
    Na de máig nincs olyan otthoni felhasználásra szánt HDTV, ami legalább a standard 3 színből hibátlanul keveri a köztes színeket, nekik viszont kell még egy pluszba, csak hogy könnyebb legyen. :D

    A Sharp is bekamuzta az Elit-ek megjelenésekor, hogy javítják a színkeverési hibát, aztán egy év múlva a következő bemutatón ugyan úgy hibásan mutatták a sötét ciánt a friss szoftveres Elit-ek is. :DDD

    Ehhez szerintem kötelező lenne minden panelt gyárilag kalibrálni. De nem úgy, ahogy a mai TV-ket szoktuk, hanem olyan EIZO féle gyári kalibráció stílusban. Itt már mindenképp 3D-ben kéne kezelni a színteret, és az egyes foszforok tulajdonságaiból szabni peremfeltételeket az optimalizáláshoz, amik viszont időben változhatnak, tehát pl. évente újra el kéne végezni egy teljes kalibrálást (nem olyat, mint amit az RGB mátrixos plazmákkal csinálunk).

    Ettől sokkal jobb megoldásnak tűnik, amit a Samsung és Panasonic is csinál a plazmákkal: a foszforoknak megfelelő arányokban osztják fel három felé a pixeleket.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz nuke7 #27602 üzenetére

    Na, ilyen irányba szerintem azért ne vigyük el. :(
    (Most kötelezőnek érzem ideírni, hogy külsőleg és futólag emberileg semmi különös nincs benne. Bizonyos dolgokról alkotott véleményét leszámítva, ránézésre ő is ugyan olyan ember, mint te vagy én.)
    A véleményével szállj vitába (erre kérlek is :DDD), ne az a mögé fantáziált torz emberképet figurázd ki (így elveszik a te szavahihetőséged is).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz rappit4 #27610 üzenetére

    LZMA2-vel tömörítve nem annyira. :DDD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz katalin888 #27642 üzenetére

    A kijelző panel minden 2012-es Panasonic FullHD modellben ugyan az. Sőt, még 2013-ban is ugyan ez lesz a helyzet (a ZT60-at leszámítva).
    Az itt említett két modellnél (ST<->GT) a tükröződés gátló bevonat is egyezik.

    A körítés viszont más. Eltér például a tápegységük, de az alaplapjuk is. A szoftverük is más.
    Ezekben az UT50 és ST50, illetve a GT50 és a VT50 az egymással közelebbi rokonok.

    Nem égbekiáltó a különbség, de közelebbről vizsgálgatva azért meglátszik, hogy nem alaptalanul mond nagyobb számokat a specifikáció például a szürkeárnyalatok számára. Ez szabad szemmel is megfigyelhető, hogy ebben igaz az UT50<ST50<G/VT50 sorrend. Bár persze nem olyan ugrásszerű mértékben, ahogy a marketinges számok duplázódnak, inkább csak tesztábrákon és tüzetesebb vizsgálódás, mintsem egy véletlenszerű filmjelenet közben bukik ki egyértelműen a dolog. De persze ez az előny folyamatosan jelen van, és néha éles használat közben is éreztetheti kedvező hatását.

    Aztán ott van még a GT oldalán az elvben kicsit tágabb kalibrálhatóság, és olyasmik, mint az YCC 4:4:4 mód (AKA "1080p Pure Direct", ami PC-s használatkor jöhet jól), stb.
    -> ezt azért emeltem ki, hogy elvben, mert egy szoftveres ?bug?/?feature? miatt kerülendő a Professional mód, ami azt jelenti, hogy a gyakorlatban igazából kevésbé kalibrálható, mint az ST50. :(((

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #27719 üzenetére

    ő mondta, hogy ezt a szart felesleges kalibrálni

    Ez talán azért erős túlzás. Nem hiszem, hogy ilyen szélsőségesen fejeztem volna ki magam. Ha mégis így tűnt, akkor szerintem sikerült egy kicsit félreértetnem magam.

    Régen volt már. Amire emlékszem, hogy gyönyörködtem a szürke-skála tesztábrán, hogy mennyit javult a sötétszürkék precizitása a VT30 óta (már-már olyan "samsungos" lett), valamint lehengerlő volt a THX mód kontrasztja is. Ezt is biztos megemlítettem az egyik fekete hátteres demóvideó alatt.

    elrontott (0.02 lm/m2) fényes feketével bír rendelkezni pro mód esetén.
    Emiatt aki ezeken a TV-ken a pro módot nyomatja az időutazik egy jó pár generációt.

    Persze azon is lehökkentem, hogy a Prof módokban ránézésre pont 2011-es készülékekre jellemző feketét látok. -> De ez csak egy generáció (legalább is a Panasonic-ok közt).
    Ez önmagában is meglepő volt, de úgy, hogy előtte egyetlen tesztoldal sem írt erről semmit, így még furább volt a dolog.
    Nekem pedig nyilván halmozottan kellemetlen volt, hisz így azt kellett mondanom, hogy feleslegesen mentem ki. (Ilyenkor kényes ügy, hogy vajon hülyének leszek-e nézve, aminek a híre szájról szájra éleződve terjedhet. :)))

    Ezzel kapcsolatban jelentettem ki, hogy érdemes inkább a THX módot használni.

    Normál módot sötétítetlen nappali TV-zéshez szoktam javasolni 2011-es modelleken, amiknél nincs még nappali THX profil, és még visszafogottabb a Prof módok fényereje.

    A THX: Janos megmérte piros mint az állat. Szóval ez is: felejtő.

    Sajnos nem mentettem le azt a pár eredményt, amit csak érdekességképp és tájékoztató jelleggel méricskéltünk, illetve amúgy sem született elég adat, ami megválaszolná most az összes felmerült dilemmát.

    De szinte biztos vagyok benne, hogy a Normál mód, Normál fehérpont beállítással sokkal pontatlanabb, mint a THX mód!

    A THX alapból a Meleg fehéret használja, ami a te készülékednél talán vöröses volt (ez ugye véletlenszerű, ezért is kalibrálunk minden TV-t egyedien, műszerrel), de a Normál erősen kékes szokott lenni (direkt kifejezetten kéknek tervezik a gyári beállításait). Nem hiszem, hogy a Normal fehér közelebb lenne nálad a D65 fehérhez, mint a Meleg. Legfeljebb szubjektíven jobban tetszik a két rossz közül a kékes. (Nem véletlen. Az LCD-k imádnak kékesek lenni, ezért általában így vannak beállítva Normál vagy bolti módokba. Ehhez szokik az ember szeme, akié máshoz -kalibrált képhez- nem.)

    Ezen felül a Normal mód teljes foszfor szaturációt használ a színek keveréséhez, míg a THX mód gyárilag egész közel áll a Rec 709-es szabványhoz. Ez legalább annyit számít, mint a fehéregyensúly, és nagyobb a szaturáció hiba Normál módban, mint amennyire vélhetően a Meleg fehéregyensúly vöröses lehet nálad.

    Mi marad: normál mód

    Mikor én a Normál mód használatát javaslom, akkor annak beállítom a fehéregyensúlyát, ugyanis az a mód megengedi ezt (mást nem, de ezt még igen).

    Neked azért nem nyúltunk hozzá, mert egyrészt a THX használatát javasoltam (a VT-n elég világos a nappali THX mód, és egész használhatóak a színei - jobbak, mint egy kalibrált Normál módban), másrészt abban maradtunk, hogy mielőtt bármit is tennénk, előbb inkább utánajárunk ennek a Prof módos fekete bugnak, és majd visszatérünk a kalibrálásra, ha jön egy javított szoftver. (Ezek közül ugye egyik sem történt meg. Még a bug mibenléte sem tisztázott a mai napig sem, és mi sem találkoztunk többé...)

    Sajnálom, ha a meglepetésszerű körülmények közepette félreértéseket okoztam.

    De akkor most mondom, hogy én a helyedben a két THX módot használnám, aszerint, hogy nappal vagy este nézem a VT50-et.

    És akkor megint leírom, hogy szerintem érzékelhetően jobb képet lehetne összehozni egy kalibrált Professional módban (amennyiben az megfelelően működne), de a THX mód messze nem szar. Teljesen élvezhető a TV képe így is.

    Normál módban viszont nem igen használnám. Szerintem a nappali THX profil is van olyan világos, a színei pedig valószínűleg jobbak.
    (Kár, hogy nem rendeztünk egy bővebb mini-tesztet ezek megállapítására, de akkor még úgy volt, hogy itthon is tesztelhetem majd a 2012-es Panasonic plazmákat, így nem akartalak feltartani. Pedig úgy tűnik hasznos lett volna...)

    --------

    Amúgy most én magam is bajban vagyok ezek kapcsán, mert szeretnék magamnak egy 50GT50-et 42G30 helyett (leginkább a méret miatt, mert a 42" eleve átmeneti megoldásnak volt szánva, és akkor is mostanra terveztem a cserét vissza 50"-ra), viszont az ST50 jobban kalibrálható, ami mellett talán eltörpül a GT50 kicsit jobb precizitása és az YCC 4:4:4 képessége (amiket én tudnék értékelni / aktívan használni).

    Elég nehéz lenne, ha csak olyan 50GT50 jönne szóba, amin egy meghatározott régi firmware van, és sohasem szabadna frissíteni (pl. akkor sem, ha kompatibilitási gondjai lennének a Conax kártyával, vagy hasonló...).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #27858 üzenetére

    Szerintem március-április körül (mikor megjönnek) az 50ST60 kerül majd kb. annyiba, mint ma az 50GT50. És lehet, hogy jobb lesz az előbbi, de most nem tartom valószínűnek. De érdekes kérdés, hogy lesz-e CMS és/vagy YCC 4:4:4 mód az ST60-on. A GT60 pedig sokáig drága lesz.

    Most úgy érzem, már így is elég sokáig néztem 42"-t azután, hogy 51"-al kezdtem. Még egy teljes évet már nem feltétlenül akarok várni. Főleg, ha kb. ugyan azt a készüléket kapnám majd meg akkor is, vagy csak minimálisan jobbat.

    Épp átépülőben van a hangrendszerem, ami miatt nagyobb szobába akarom költöztetni a TV-t, és ezzel együtt égetőbbé válik a méret kérdése, hogy elég messze tudjak ülni a hangsugárzóktól is (amiket ugye nem lehet a TV takarásába tenni, de nem célszerű közel ülni hozzájuk...).

    Megjegyzés: Most kamu neveket aggattam a 60-as széria feltételezett utódmodelljeire, mert lehet, hogy a gyakorlatban kicsit más lesz a paletta, és hiányoznak majd idén ismert betűk.
    Talán nem is lesz ST, csak UT, GT, VT, és a GT ára a mostani GT és ST közt lesz.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #27860 üzenetére

    Most egy Denon AVR2808 ül itt egy Zensor 1 párral, várva egy Concept 6 párt (ha nem tartogatnám a pénzt a TV kérdés miatt, akkor már mehetnék is értük).

    De ebben a szobában és ilyen elrendezéssel borzalmasan szól most magához képest a jelenlegi felállás. Nem is hallok semmi különbséget a bögreszett után (ha lehet, még talán kicsit rosszabb is, egyáltalán nem jön ki semmi mély a Zensor-okból, csak a régi szett sub-ja ad neki valamit, de az ugye nem nagy szám), a Concept 6-ot pedig nem is tudnám most itt rendesen elhelyezni (ha lehet, akkor még szarabb lenne a hang azokkal, ha beállítanám oda, ahova most elférhetnek).

    Ezért költözik nagyobb szobába a cucc, és kell távolabb kerülnöm a TV-től is.

    Amúgy az új szobához talán nekem is jobb lenne az 55", de nagy most az ugrás árban, az 55ST50 is lényegesen drágább, mint az 50GT50, UT50-ből pedig nincs 55"-os. Ha pedig "túlköltekezek", akkor nem marad pénz hangra még vagy egy éven át, pedig már bűn nem kihasználni ezt az erősítőt, ami már megvan.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #27868 üzenetére

    Egy Zensor 1 pár + egy Concept 6 pár + egy sub az hány csatorna? :D

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz VT3BB #27908 üzenetére

    Hacsak nem szobadísznek veszed, akkor egy percig se gondolkozz, a külső megjelenését leszámítva (bár ez szubjektív, hogy neked melyik mennyire tetszik) a GT50 mindenben jobb (minden képminőséget érintő paraméterében, de épp úgy smart szolgáltatásokban is, stb).
    A VT20 csak lényegesen olcsóbban érné meg, valahol kicsivel az ST50 ára alatt. Ha pedig bemutató példány, akkor valahol az UT50 ára körül, de én még akkor is inkább az UT50-re böknék, ha nem fontos a tükröződésgátló bevonat.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mayday00 #27916 üzenetére

    Lehet, hogy eleve így egyeztek meg a vevővel, hogy tudatában volt annak mit vásárol. Talán így alkudtak ki alacsonyabb árat, vagy egyszerűen így nyerészkedtek, hogy rábeszélték kb. teljes áron is a bemutatópéldányra, mert hogy azt láthatja, hogy hibamentes. De szerintem tudott róla, különben nem az orra előtt csomagoltál volna vissza.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz nuke7 #27923 üzenetére

    Eyefinity -> Én véletlenül sem cserélném el 3x24"-os FHD LCD-re a 42"-os FHD plazmát se, nem még az ~50"-ost. (Próbáltam már, mikor tesztelésre volt nálam egyszerre több 24"-os LCD monitor.)
    Jó dolog kitölteni valamivel a perifériát, de nagyobb élmény nagyobb képátlójú plazmán játszani.
    Inkább tennék a középső plazma mellé régi PDP/LCD-ből kettőt. Oda még durván pixelhibásak/felhősek/sávosak is tökéletesek.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mayday00 #27993 üzenetére

    Nem lesz gond.

    Ha az alsó fekete sávba rakod a feliratot, akkor a fekete háttéren láthatsz enyhe derengést, a feliratok halvány elmosott pacáját, de ez hamar eltűnik, ha valami 16:9-es képet (pl TV sorozatot) nézel.
    Ha eleve 16:9-es anyagon van a felirat, akkor nem is nagyon lesz nyoma, legalább is még kevesebb, ami már fel sem tűnik és tényleg nagyon hamar eltűnik.

    Ezek a kis szellemképek semmik ahhoz képest, amik sok LCD-ben gyárilag adottak ("felhők").

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz kovadika #28034 üzenetére

    nem egy állandó jelenség. Van, hogy másodpercekig, akár percekig sincs az adott felületen

    Ja, a megfogalmazások miatt sokan félreértik ezt, hogy mitől is alakulnak ki a szellemképek.

    Gondolj erre inkább úgy, mint ha egy nagyon kis érzékenységű filmszalag lenne a panel, amit folyamatosan exponálsz egész élete során.

    Ha minden nap csak 1 percre kapcsolod be a TV-t egy vegyes, kontrasztos állóképpel, akkor az is beleragad mondjuk pár hónap alatt.

    Ha felváltva villogtatsz egy homogén fehér és egy kontrasztos állóképet, akkor előbb-utóbb azok közül is beleragad az állókép.

    Ha folyamatosan ott hagysz rajta egy nagy kontrasztú mozgóképet, például ismételt lejátszásban egy rövid jelenetet, amin minden változik, de a képkockákat egymásra vetítve mégis jól elkülöníthetők világos és sötét területek, akkor hosszú idő után attól is inhomogén lesz a panel.

    Tehát pl attól is, ha 60fps videóban a képernyő bal fele 30 fehér, 30 fekete, a jobb fele 40 fekete, 20 fehér közt vibrál. Te jobbára csak gyors vibrálást látsz, mindig minden változik, de ha így hagyod hónapokra, majd megállítod úgy, hogy mindkét oldal épp fehér, akkor akkor más lesz a kép jobb és bal oldalán.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz liszi70 #28078 üzenetére

    Nekem úgy rémlik a hordozható gépek gyártói is panaszkodtak már, mikor megálltak az EeePC eladások, mert kezdtek rájönni az emberek, hogy igazából nem sok mindenre jó (tényleg legfeljebb emailek olvasgatására, szöveges weblapok böngészése, mérsékelt mennyiségű szövegszerkesztés, de már egy weblapos flash animációtól is meghal).

    De a laptop gyártók is panaszkodtak már évekkel korábban, hogy nagyon lelassult a növekedés, pedig remélték, hogy mindenki laptopra cseréli az otthoni PC-jét.

    Persze, hogy nekik ez így jobb, még akkor is, ha gyártanak / forgalmaznak PC alkatrészeket is. Laptopokat szinte mindig egyben adnak el, vagy magas a prémium az egyedileg összeállított konfigokra (néha szinte olyan, hogy amiből nagyobbat kérsz bele, ott pluszba felszámolják a nagyobb alkatrész árát, de nem vonják le a kisebbik alapfelszerelését, amit viszont nem kapsz meg mellé zacskóban). És ha lejárt a garancia, akkor sokszor annyiba kerülhet a javítása, mint egy új gép, mert drágább az alkatrész és magasabb az integráltság, illetve több a munkadíj. Sokan nem is merik szétszerelni a laptopjukat egyedül, akik egyébként játszva cserélnének VGA-t egy asztali PC-ben. És részben igazuk is van, mert sokkal bonyolultabb művelet, ezért joggal magasabb a munkadíj is.

    Sohasem voltam oda a noteszgépekét.

    Kényelmetlen a kis monitorral egybeépített billentyűzet. Vagy nem tudsz hátradőlni a fotelben, vagy ölbe veszed, de akkor még a kis fogyasztású gép is elkezdi szép lassan irtani a spermádat. :DDD
    Esetleg veszel 17"-ost, ami asztalra is jó lehet hártradőlve is, de ott meg épp a hordozhatóság sérül, és még mindig nem az igazi.
    Ha pedig el kéne indítani egy PhotoShop-ot, AutoCAD-et, stb, akkor rögtön töltőre kell dugni, és még akkor is sokkal hosszabbak lesznek a "cigiszünetek", míg izzik a kis proci a felpörgő kis hűtő alatt, ha erős vasat vettél, amivel már megint csak sérült a mobilitás, mert netezgetve is rövidebb az akkumulátoros üzemidő.

    Használni sok mindent lehet sok helyen, de a laptop szerintem oda való, ahol nem lehet rendesen asztali PC-t használni, de sehova máshova, ahol ugyan olyan nyugodtan elfér az is. Illetve nyilván azokra az időkre, mikor utazás közben, vagy terepre kiszállva kell számítógépet használni, mert ez lenne az elsődleges felhasználási körük. A házon belüli kényelmi szempontokból történő PC kiváltás már csak másodlagos.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz liszi70 #28112 üzenetére

    51E6500 és szívesen kipróbálnám. Csak az a fránya feketeszint, na attól félek, nagy csalódás lenne az ST után.

    Ha leraknád azt a két TV-t egymás mellé, akkor azzal a lendülettel indulnál neki visszadobozolni, amelyikkel leoltottad a villanyt.

    Azt a ditherzajt, ami az ST50-en van, azt már nem mondanám kifejezetten zavarónak. A G30-on is lényegesen több volt (nálam ez a határeset), ahogy a G20-on még ahhoz képest is (na az nekem már sok volt).

    A Samsung-okban lehet gyönyörködni, hogy milyen finom rajtuk a zajmintázat, de csak a <=60"-osokon, mert az 51"-osakon mindez eltörpül a világos fekete zavaró hatása mellett.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    A kontraszt érték leginkább azért változik TV-ről TV-re, mert a fehéregyensúly értékek is eltérőek lesznek a kalibrálás végére, amik lényegében R,G,B színcsatornánkénti kontrasztok (de sokszor eltérnek a szervizmenüben található értékek is, amik a hagyományos menü kezdőállípotát állítják be -> a panel valódi natív fehéregyensúlya általában nézhetetlen lenne még a kevéssé igényesek számára is).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dorian #28162 üzenetére

    Mindkét készülék ugyan azt a panelt használja, tehát a foszfor gamut a véletlen gyártási szórást leszámítva megegyezik (még a tükröződésgátló bevonat is közös rajtuk), tehát ténylegesen azonos beállításokkal ugyan olyan szaturált színeket képesek előállítani, ami ezekkel a panelekkel minden irányban egy kicsit tágabb is, mint az Rec.709 színtér, így mindkettőt megfelelően beállítva elvileg teljesen ugyan olyan színeket produkálnak az élénk, szaturált és fakó jelenetekkel is. Amikor mégsem egyeznek tökéletesen, akkor már csak az olyan tényezők játszanak majd szerepet, hogy az ST és GT szoftvere kicsit más (utóbbin jóval több a beállítási lehetőség).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dorian #28357 üzenetére

    Azonos távolságból nézve nyilván élesebbnek látszik az azonos felbontású, de kisebb kijelző.

    AR filteres plazmákat kb. úgy érdemes nézni, mint az LCD-ket: leginkább csak szemből.
    És itt főleg a vízszintes szög okozhat problémát, mert úgy alakítják ki a réteget, hogy kevéssé legyen zavaró azok számára, akik a kanapé szélein ülnek, a plafonon lévő lámpát viszont "zavarják" meg.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz batagy #28233 üzenetére

    Ilyen diavetítéshez mehet 60-as kontraszt, ECO nélkül, Kiemelt módban is.
    De javaslom helyette ezt. Legalább olyan hatékony, csak kevésbé zavaró, mint villogást nézni (akár csak a perifériáról, a szomszéd szobából szűrődő fényen).

    De amiatt ne hanyagold a TV-t. Mikor ráérsz, akkor használd értelmesen (szemnek kellemes kontraszttal TrueCinema módban). Ezt csak akkor told rá, mikor úgysem néznéd.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz rappit4 #28358 üzenetére

    A videó, amit küldtem (hl2ep2) az hogy fest rajta?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz liszi70 #28363 üzenetére

    Bejáratás, nem bejáratás, ez csak annyi, hogy eleinte érzékenyebb, de sohasem tökéletesen ellenálló a panel IR-el szemben.

    Én is így szoktam. Mikor új a TV-m, akkor egész sokat (szinte mindig, mikor nem használom másra), később csak kevesebbet, de hagyok néha rajta 20-30 percekre fehér képet (mikor felállok kicsit nyújtózkodni). Ez alatt szépen eltűnnek a játék HUD-ok, böngésző címsávok, mozivásznak, vagy feliratok foltjai.

    Szerintem meglennék nélküle, de így nem is félek, hogy valami egyszer agresszíven beleragad.
    Jobb megoldásnak tartom, mint ha hagynám, hogy a TV mondja meg egy nap milyen arányban kéne játszanom és sorozatot néznem, vagy ha néha feltűnnének a szellemképek.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #28433 üzenetére

    Tarantino általában jó, a Brigantik viszont nem túlzottan jött be nálam, gondolom így ez sem fog.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    A Debrecenieknek (illetve a kis kitérőkkel a lehetséges Jászalsószentgyörgy-Dedrecen útvonalakra illeszthető fórumozóknak) üzenem, hogy szervezek most a hétvégére egy kalibráló körutat.
    Akit érdekel, az írjon egy privát üzenetet. :R

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #28463 üzenetére

    De amit az USA-ban most ST60-nak címkéznek, az külsőre, tudásban és felszereltségben állítólag közel megegyezik majd azzal, ami itt az EU GT60 név alatt fut majd. Azt pedig még nem tudjuk lesz-e emelett EU-s ST60, vagy GT után az UT jön, esetleg még ez is félreértés, vagy régi információ, és mégis a GT tűnik el nálunk.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Hsanyika1 #28478 üzenetére

    Nekem nagyon tetszik. :B
    Szerintem szép ez a vékony és matt fekete káva a csillogó/áttetsző helyett.
    Ettől komolyabb, monitoros jellege van (mint a Panasonic broadcast monitorainak).
    És "dizájnos" a talpa, de leszerelhető, és úgy falon már kifejezetten elegáns lehet.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mayday00 #28689 üzenetére

    Lejátszó: Ha azóta nem cserélted vagy resetelted, akkor biztos jó, mert addig nem szoktam nyugodni, míg 1080p forrásból nincs 1:1 pixel mapping (kicsinyítés/nyújtás/levágás nélkül épp a képernyő keretén van a kép széle). A DeepColor lehet 36-bit, ha most nem az (a TV tuti bírja, esetleg a kábeled adja fel, ha azóta hosszabbra cserélted).

    TV-n az advanced/haladó/speciális (mikor hogy fordítják) képbeállítások alatt kapcsold ki a 16:9 overscan/túlpásztázást. A képarány ilyenkor lehet Auto vagy 16:9 is, mert ugyan azt kéne csinálniuk, de 16:9 a biztosabb (az Auto akkor jobb választás, ha nézel még 4:3-as DVD-ket).

    Ja, a Just/valós mód kerülendő, az mindig nyeseget össze-vissza. Esetleg fura TV adásokhoz jó, amiket már a szolgáltató és/vagy beltéri dekóder doboz sem helyesen küld a TV-nek.

    TV adásohoz amúgy 4:3-at érdemes beállítani. Akkor a 4:3 adások nem lesznek szétnyújtva, a 16:9 adásokra kapcsoláskor viszont figyelmen kívül hagyja ezt, és azokat sem szorítja össze, hanem 16:-ben hagyja. (Hacsak nem nyomod meg ismét a képarány gombot a távirányítón, és kérsz kézileg 4:3 módot ismét. Akkor elkapcsolásig erőltetett 4:3 lesz.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz batagy #28758 üzenetére

    A lejátszód és/vagy set-top-box beállításainál válassz YCC 4:2:2-t, vagy Rec709-et, esetleg Limited RGB-t, vagy ha nincs más, akkor Normál-t, vagy hasonlót (ne RGB Full-t, vagy Extended-et), és azon legyen minden kontraszt, fényerő, élesség és hasonló alapállapoton.

    Javaslom használd a True Cinema módot, azon belül pedig állítsd a Kontraszt értéket oda, ahol a szemednek kellemesen világos a kép. A Fényerő-nek legtöbbször (YCC-vel és Limited RGB-vel) -2 és 0 közt a helye, esetleg (Full, avagy Extended RGB-vel) 4-5 körül.

    A szemedet nem kell bántani, míg bejáratós a panel, nem lesz annak baja 60-as kontraszttól sem, ha nem használod tartósan eltérően a pixeleket, az RTL Klub logó pedig 5000 üzemóra után is be fog égni, ha tartósan túlnyomórészt csak azt nézed.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz batagy #28763 üzenetére

    Ha Conax kártyát használsz, akkor a TV adáshoz is olyan beállítások kellenek, mint amikor YCC-re állítod a lejátszódat. Szinte minden videót ebben szokás kódolni, ezért javasolt ezt küldeni a TV-nek, ami szintén szívesebben dolgozik ezzel, mint RGB-vel (persze a legvégére mindig RGB lesz belőle, mert ilyen sub-pixelekből áll össze a kép).

    A Realtek-ekkel nem tudsz variálni. A DeepColor-t bedobhatod 12-bitre, ha bírja a kábel. Egyébként is javasolt váltani Sigma chipesre.

    Y/C Delay , Cue Correction -> Ezek maradjanak alapbeállítások, vagy OFF
    De-Interlacing Mode -> legyen csak Auto
    Video Mode -> szerintem az 1-es nyer, de olvasd el a leírásukat a kézikönyvben.
    Color Space -> Erről már írtam, hogy ha lehet, akkor legyen YCC

    Ha Conax kártya, akkor -2 és 0 közt lesz jó a fényerő, a kontrasztra pedig ez reális tartomány (bár a 45 már inkább világos szobához passzol), tedd oda, ahol neked jól esik ránézi a képre világosabb jeleneteknél.
    Ha set-top-box, és tudod, akkor állítsd YCC-re, vagy Normál-re a kimenetét, és ugyan ez. Ha nem, és Full RGB jön csak ki belőle, akkor reális a +5 körüli fényerő, de 10 már biztos túl sok, hacsak nem tologatok a fényerő és kontraszt csúszkákat a lejátszón is, de olyat ne csinálj.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz batagy #28788 üzenetére

    Bitekhez: Szerinte minden ma beszerezhető forrásanyag (és minden, amit a te lejátszód képes lejátszani) 8 bites. A lejátszóból csak azért érdemes többet kiengedni, mert ezzel mindig csinál valamit, és jobb ha inkább továbbdobja minél nagyobb bitmélységgel, mint ha ő ditherel. Bízd a TV-re, hogy miből mit dob el és mit mire használ.

    Az, amit a marketinganyagban írnak, nem mindig igaz. Azon túl pedig ez az érték a megjeleníthető árnyalatok számára vonatkozik. Az elektronika megeszi a 12 bitet, indulhat abból a számítása attól, hogy csak kevesebb marad a végére.

    Egyébként pedig a 6144 szürke árnyalat az 11 és fél bit, amiből a fél bit nyilván értelmezhetetlen (a megjelentés RGB-ben történik, és ez a szám szürke árnyalatokra vonatkozik, mikor mindhárom egyformán aktív). Ez csak egy ilyen "effektív érték". Elvileg ennyinek felel meg a tényleges precizitás, amit a sokbites feldolgozás összehoz a lánc végére (erős dithereléssel, mert amúgy 8 bitre sem képesek a plazmák).

    (#28810) gomzol

    Sokszor leírtam már, hogy tesztábrákon egyértelműen látszik, ahogy nő a precizitás UT50-ről ST50-re, és GT/VT50-re. Viszont még így sem nem égbe kiáltó a különbség, és átlagos hétköznapi körülmények közt már tényleg minimális.

    Kevés olyan jelenetet lehetne keresni jó képminségű filmekben, amiken látható a különbség, de még akkor sem ártana egymás mellé tenni őket, és közelről nézegetni a képet.

    Példa lehetne mondjuk az Immortals., ami tegnap alaposan térdre kényszerítette a G30-asom.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #28814 üzenetére

    Szerintem ott csak a warezvérpistikék kódolják 10 biten a 8 bites forrásokat.
    Bármikor foghatok egy DVD-t és újrakódolhatom 16 bites XYZ-be 8 bites YCC-ből.

    Esetleg az önálló gyártású anyagok (amiket otthon renderelnek, pl. Machinima projektek) lehetnek igazi 10 bitesek, de szerintem ez is elég ritka. Eddig egyetlen félig házi projektről tudok, ahol 8 bitnél többel is képes dolgozni a DX11 renderer, de akcióban még azt sem láttuk, magáncélokra használják.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz batagy #28815 üzenetére

    Ettől függetlenül az olcsóbb kábeleknek lehet vele gondja, mert ilyenkor több adat megy át rajtuk.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Zozzy #28984 üzenetére

    Egy pár évnél nem régebbi, HDMI kimentes laptop is megbirkózik a BD3D-vel.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Sanyyka #29270 üzenetére

    Teljes képernyős fehéren egy plazma sem fog téged megvakítani.
    A 42G30-am pl ~42 cd/m^2 köré csökkenti a fényerejét teljes képernyős fehérrel, ami kis ablakon Kiemelt módban közel 200 cd/m^2 lehet, Professional módban pedig ~84 cd/m^2.
    Az idei Samsung-ok még agresszívebben vágnak vissza a fényerőből, ahogy nő az APL. De sokszor a képátló növekedésével is egyre agresszívabb az ABL. Ez az egyetlen, amiért nem bánom, hogy csak 42"-os kijelzőm van.

    Az ST50-eken ezt mindig elfelejtem megmérni (teljes képernyős fehér).
    Legközelebb majd emlékeztessen már rá valaki. :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dedy70 #29449 üzenetére

    A 20-ast kihagytad, de segítek: sok G20 zúgott, miután elrepedt a trafóban a vamag. ;]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák