-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gabady
aktív tag
Hali!
Klíma problémával állunk szembe, egy 2007es skoda fábián. A klímakompresszort a szerelő már 2. alkalommal cserélte ki. Csere/töltés után jó volt kb fél évig, majd meghalt. Mostmár a kezeit tárja szét, hogy vigyük ahova tudjuk.
A jelenség az, hogy az AC gomb megnyomása után nem hallani hogy kattanna a relé, se nem indul el a ventillátor. Hibakódot nem találtunk a tárolóban, de a hétvégén le fogom ellenőrizni ismét. Olvastam több helyen is, hogy a nyomásszabályzó szelep az megy tönkre ezekben és akkor megkukul a rendszer.A szerelő meg mikor ránézett valami olyat magyarázott, hogy áll a közepe neki... Amit nem annyira értettem, mert ez örökhajtós kompresszor.
[ Szerkesztve ]
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
Motion_Blur
félisten
válasz golfvariant #167651 üzenetére
5w30 olaj 28e
pollenszűrő 12eEzek valami nagyon spéci anyagok lehetnek
ismerősöm ford/volvo márkaszervízben dolgozik, mondta a munkadíjakat:
Ford 15e/óra
Volvo 20e/órade pl. BMW, Merci-nél ez 30-40e Ft/óra...
én meg felháborodtam a vezérléscserénél a 8500 Ft-os óradíjon
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
molnarpeter
nagyúr
válasz golfvariant #167651 üzenetére
Karbantartási periódusok, hátha érdekes
-
-
válasz molnarpeter #167656 üzenetére
Azt mondjuk nem tudjuk h új volt-e.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
zoo8800
veterán
válasz golfvariant #167651 üzenetére
Gödöllőn neken csak olajcserére 60-at mondtak. (G7 1.4 TSI)
rip and tear, until it is done
-
Gabady
aktív tag
válasz molnarpeter #167656 üzenetére
Elvileg úgy volt, hgy a gyári helyett felpattintottak egy új kompresszort, az ment egy darabig, majd aztán most legutóbb egy bontott de jó kompresszort tettek fel. És ELVILEG átmosták a rendszert és nem találtak semmi problémát.
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Gabady #167653 üzenetére
Nem örök forgó a kompresszor, hanem mágnes kuplungos. Ha kevés benne a gáz, írja a vezérlő, hogy kevés, ezért nem ad áramot a mágneskuplungra, nem a kezüket kell széttárni, hanem elég kiolvasni a hibakódokat.
El tud romlani a mágneskuplung is a kompresszoron.
[ Szerkesztve ]
-
golfvariant
aktív tag
válasz molnarpeter #167655 üzenetére
2016-os Golf VII, 1.4 TSI
dízelt csak a b...k vesznek
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz Gabady #167653 üzenetére
Én még örökhajtós kompresszort nem láttam.
Meg olyat se amit ha nem megy nem dob hibakódot.
Ha a közepe nem forog na akkor valóban nem megy.
Ha nem megy és a nyomás/töltet megvan benne, akkor vagy a nyomáskapcsoló, vagy kábele.
Illetve a mágneskuplung, vagy csatlakozója, adta meg magát. Ki kell próbálni a kompresszort direktbe megtáplálva a kuplungot, hogy indul-e. De úgy használni tilos, ezt csak tesztelés céljából mondom.Múlt évben amit a klímával végig lehetett szívni azt végig szívtam .
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Lacess
tag
& Mágus2
Köszönöm!!
Érzem én valahol, hogy nem lesz ez olyan egyszerű történet...
Esetleg van még valami azon a környéken, amit érdemes lenne "simogatni", ha már lent van a levélrács? Ablaktörlő mechanikát megzsírozni pl.? Mivel? Fehér zsír, Würth HHS?Jah, és szélvédő cseréhez le kell venni a levélrácsot? Mert ha nagy a baj akkor már nem tenném vissza addig...
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
veterán
válasz golfvariant #167651 üzenetére
Az egyes tételeket vizsgálva, az utóbbi ajánlat kedvezőbbnek tűnik. Pl. hiába több itt a fékfolyadék-csere munkadíja, ha nem számolják fel mellé külön a kuplung-légtelenítést is.
Az olajat érdemes cserélni évente, ha nem mész sokat, akkor is. (én vinni szoktam az olajat, de nem az éves szervizkor cseréltetem, mert olyankor nem lehet vinni a gari miatt és a mobilitás-garancia miatt sem)
(#167654) Motion_Blur: Hány órát számítottak fel a vezérlés cserére? Mindent kidobtak vagy csak a láncot cserélték, esetleg feszítőpatront?
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz Gabady #167653 üzenetére
Üdv.
Nyomást ki lehet olvasni, azt összehasonlítani a csőben mért nyomással. Azt is lehet látni élő adatba, hogy kapcsolta e a kompresszort.
Ha azt érzed, hogy nem változik a fordulatszám egy picit is, akkor nem is kapcsolja...nyomás nincs vagy hibásan érzékeli.
Állandó meghajtású kompresszornak forognia kell a középének, és csak egy megkerülő csatornát nyit zár a klíma vezérlő.
Új kompresszor lett felrakva?
-
Gabady
aktív tag
válasz Attix82 #167671 üzenetére
Volt fent új kompresszor is, de az is megállt, most bontott jó van fent. Ezt ahogy néztem, a kompresszorban van egy kis szolenoid, és az vezérel, nem kuplungos. Amúgy ránézésre a szíjtárcsa forog, de a közepe valóban nem. Fordulatot emel, illetve diagnosztikán lehetett látni nyomás értéket, de már nem emlékszem mennyi volt az. (talán 3 bar ?? )
[ Szerkesztve ]
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
Attix82
őstag
válasz Gabady #167672 üzenetére
Ha fordulatot emel akkor kapcsol, A közepének forognia kell, sajnos akkor az is kuka.
Itt igazándiból 2 dolog teheti tönkre a kompresszort, a megmaradt fémszemcsék vagy a tartós túlnyomás elnyírja a kompresszor közepe és a tárcsa közti kapcsolatot. (gumiágy egyébként)
Próbáld megforgatni a közepén levő anyát, ha nincs megszorulva akkor gyanus a túlnyomás.....fontos , hogy csak álló motornál nyúlj oda
[ Szerkesztve ]
-
L1ZRRR
senior tag
-
Mágus2
Közösségépítő
-
The DJ
addikt
Sziasztok!
Néhány itteni fórumtárs kérésére beírom a sztorit, mert lehet, hogy érdekes és mások számára is hasznos lesz.
Saját autóm, Audi A6 C5 Quattro Avant Tiptronic. Sajnos egy olyan probléma történt pár hete, hogy a feszítőgörgő csavarja valószínűsíthető anyaghiba miatt egy az egyben beletört a pajzsba, a görgő leesett, a feszítésem értelemszerűen megszűnt, de rögtön el lett kapva a dolog és így került a szerelőhöz. Kép: [kép] Nem tudtuk mekkora a gond, azt se, hogy ugrott-e a vezérlés, azt sem, hogy a szelepek épek-e, tehát fogalmam se volt, hogy mennyire lesz zsebbenyúlós móka.
Meg lett bontva a motor, mondhatni darabokra lett szedve és ha már ott voltunk akkor teljes felújítás, új vezérműtengelyek, hidrók, himbák, az összes tömítés ami létezik, rézalátétek, tűzkarikák, szívósor takarítás, kartergázszűrő csere, alsó karter is leugrott mivel a főtengely pajzsot is cserélni kellett, akkor ha már ott voltunk tömítés csere, olajpumpa lánc csere, a végén olajcsere, stb. Ami kicsit is gyanúsnak tűnt, az cserélve lett. Szerencsére a szelepek épek maradtak, nem kellett sem motort sem hengerfejet cserélni. Himbák voltak lepotyogva (valószínűleg nem most történt) és a tengelyek voltak egy kicsit kopva, de erről tudtam és nyáron akartam intézni a cserét, de közbeszólt az élet és előbb került rá sor. Végül összeállt a motor, sikeres első indítás, egyedül az előtöltés beállítás maradt még hátra. Ekkor jött az X-akta: A tiptronic meg se akart mukkanni.
Mi történt: Beraktam D-be vagy R-be és semmi. Fék fel, meg se mozdul. Már a berakás is fura volt, mert nem "kattant be" ahogy szokott, olyan volt mintha a váltó meg se kapná a jelet, pedig ez sem volt igaz, mert VCDS-ben látta szépen, hogy mi a kar pozíciója. Aztán rá következő nap magától megoldódni látszott a gond, aksi saru levétel után gyönyörűen hátra sikerült állni, én is próbáltam előre-hátra, olyan volt, mint korábban. Persze hűtőfolyadék még nem volt benne, így ezek ilyen pillanatnyi próbák voltak. Következő nap ismét mentem az autóhoz, akkor előre akartam állni a műhely elé és akkor már ismét nem vette a váltó a sebességet. Végül aztán sikerült megindulni, de olyan csúnyán, hogy azt hittem temethetem a dolgot. D-ben 3000 fölé pörgetve épp hogy megmozdult az autó pár métert. Ezek után jöttek a telefonok a V6 szakiknak, a váltó szakiknak. Jött az összes kábel ellenőrzése, az ECU ellenőrzése, a kapott tippek végrehajtása. Sehol semmi gyanús, semmi se segít.
Hozzátartozik a dologhoz, hogy az autóban a tiptronic hibátlan állapotban volt mindig is, hibakódot egyszer nem találtam az "auto trans" modulban és sosem csinált semmi gyanúsat, nem rántott a váltások között, nem csúszott, kúszott ha felengedtem a kuplungot, megtartotta a kocsit mikor kellett. Pedig ugye van Iveco csúcs, van Krisztián chip, tehát nem mindig vezetek öregurasan én sem, mégis gyönyörűen dolgozott nehezebb láb mellett is. Nézték szakik is, hozzáértők is, a verdikt mindig az volt, hogy ez egy hibátlan váltó és sokáig maradjon is így. Váltóolajcsere is volt benne kb másfél éve, azután sem történt semmi gond. Tehát igen nehezen akaródzott elhinni, hogy ez most így lerakás után állásában meghalt mikor csak a motorhoz lett hozzányúlva és az sem lett levéve a váltóról. De mégis mindenki akit elértünk azt mondta, hogy ez bizony váltó gond lesz, készüljek fel, zsebbenyúlós buli. Az egyedüli kiolvasható hibakód az előtöltésre vonatkozott az engine modulban.
Mindenkitől kérdeztük, hogy az előtöltés nem szólhat ebbe bele? Egyöntetű válasz: Nem, kizárt. Aztán jött a szerencse, vészüzemmódba állt a váltó a próbálkozások alatt. Akkor már tudtam, hogy ezzel hibakód is jön, jött is az "auto trans" modulban: "18265 Load Signal: Error Message from ECU"
Túl sokat nem mondott a ross-tech kifejtés, csak annyit, hogy ellenőrizzük az ECU hibakódjait és ha azok megszűnnek, akkor ez is törölhető és orvosolható lesz. Hoppá! Az ECU-ban viszont csak egy hiba van, az előtöltésre vonatkozó. Mégis befolyásolna valamit?
A poén, hogy azért nem vergődtünk vele, mert az volt a terv, hogy az egész eleje le lesz bontva úgyis a hibakeresés miatt, tehát nem töltjük fel hűtőfolyadékkal, mert felesleges egyelőre. Az előtöltést pedig üzemmeleg motornál állítjuk, tehát elmaradt. Na most nekiugrottunk, G12 bement, melegítés, teszt, állítás, teszt, állítás és mikor meglett a 2.0, akkor törölhetővé is vált az engine-ből a hibakód és vissza se jött utána. És nézzenek oda, az auto trans-ból is.Vészüzem eltűnt, D-be berak, és: HIBÁTLAN a váltó előre, hátra, minden irányba. Olyan szintű megkönnyebbülés lett úrrá rajtam, hogy ihaj Ha ráhagyom és másokra hallgatok, akkor már tréleren lenne az autó egy váltós irányába és hogy ott mi történt volna az erősen kérdéses. Valószínűleg tette volna a dolgát és szétszedi a váltót. Csak éppen feleslegesen.
Ennyi a sztori, hosszú lett, de hátha másoknak is hasznos. Remélhetőleg hamarosan összeáll végre teljesen az autó és egy teljesen felújított motorral még jó ideig el fog ketyegni.
Külön köszönet bitpork-nak a telefonos helpdeskért és Ck. barátomnak, aki nem hagyta annyiban a dolgot és meggyőzött bennünket, hogy csak essünk neki annak az előtöltésnek annak ellenére is, hogy mindenki azt mondta, hogy esélytelen, hogy emiatt nem megy a váltó.
https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.
-
prannk
őstag
Audi b8 2010-2012 tdi között van valami különbség kívülről?
Galaxy s7 akksit és hátlapot vennék
-
prannk
őstag
Olyan mint ha máslenne a hátulja. Vagy a hátsó lámpa
A faceliftesekbe mint változtattak?
[ Szerkesztve ]
Galaxy s7 akksit és hátlapot vennék
-
-=Vacsek=-
senior tag
hali. nem működik az eső szenzorom, így vettem már. azt tudom h volt cserélve az első szélvédő. szenzor a hibás esetleg valamit a cserénél cseszhettek el? járt már valaki így? Skoda Superb 2es 2011
-
i-sti
senior tag
válasz prannk #167688 üzenetére
"Audi released the first official pictures of the B8 series A4 in August 2007"
"The B8 A4 was facelifted in early 2012. During a model cycle changes are made to integrate new technologies and to keep the model competitive. These changes are referenced based on the model year (MY) of the car."
"With the 2012 facelift (the B8.5) came additional 163ps TDIe and TDI Ultra engines, the latter requiring the addition of adblue allowing for cleaner running, both of which fell into the lower emissions tax bracket for the UK, yet presenting a significant performance improvement over the base 136ps and mid-range 143ps models."
"bluetooth audio streaming - applicable to 2012 facelift onwards, B8.5 models"
"The facelift model Audi A4 came in 2011. It features redesigned LED headlamps and tail lights, front air dam with fog lamps, and closely set twin exhausts. Interior changes include bluetooth connectivity for audio streaming (nav equipped models only) and a redesigned ignition key. Controls for air-conditioning, infotainment, and power windows gain chrome clasps. Other detail interior changes include larger steering column stalk switches first seen in the D4-series Audi A8 and a simplified layout for the HVAC control panel – for example the temperature setting for the heated seats is now directly set by a single button and is no longer controlled using the MMI dial. The A4 includes radio with eight speakers as standard, while MMI navigation system with voice dialogue is optional. A new "Drive Select System" allows drivers to choose comfort, dynamic, individual, or efficiency modes for fuel efficiency. Power output of the 1.8 TFSI engine is 170 BHP and 320 Nm of torque – up 10 BHP and 70 Nm from the previous versions. Electro-mechanical power steering is standard."
Novum Forum Siculorum
-
Mágus2
Közösségépítő
Kezdődik...
szeretem a kihívásokat, de amit az ismerősi körömben művelnek az autók, az néha kiveri a biztosítékot. Tegnap hívott a szomszéd. Megállt alatta a golyóálló 1.9TDI 66kw AGR. Egyszerűen leállt. Hazahúztam, még este alap dolgokat átnéztem. Üzemanyag van, delej van, teker, de nem indul, hibakód nincs. Most jön a jó rész. Élő adatban indítózásnál nincs fordulat jel. Juhéj. Mondom mez lesz az... de nem. G28 kimérve, jó, kábel az ECU és a fordulatjeladó között kimérve, jó, de ha kihúzom a kábelt a jeladóból, akkor sincs hibakód. Lehet lehalt az ECU nem ad áramot a fordulatjeladóra és nem is tud róla, de persze ez még csak teória. Majd még jelentkezem ha felgyújtottam, vagy beindítottam.
-
c00per
tag
Udv!
Technikai kerdes:
A4 B7 2.0 TDI. A gepben van egy nagy mmi(utolagos gyari dolog,bekapcsolaskor rs4 felirat van)vagy mifene es eleg nehezkes a tekergetese mivel nincs multikormanyom.Nos ha vennek bele egy multikormanyt nehez belevarazsolni az autoba,hogy mukodjon? -
Doki16
addikt
válasz c00per #167697 üzenetére
Erre a fajtára gondolsz? [link]
Ezzel csak hangerőt meg csatornát lehet váltani lényegében. Amúgy meg VCDS-el érdemes belenézni a kormányelektronikába. És ott kitudod deríteni, hogy a vezérlő támogatja-e a multikormányt.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
DJ. Ru$y
félisten
válasz c00per #167697 üzenetére
Ha van benne tempomat, akkor egyszerűbb elvileg, ha nincs akkor neccesebb, de megoldható.
Kérdezz rá náluk esetleg. Ha MMI-s autót vettem volna és nincs benne multikormány, én berakattam volna velük utólag, de végül sima rádiós lett.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!