-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
bull84ghia
őstag
válasz bull84ghia #167584 üzenetére
A kartelban levő olajszint érzékelő okozhat ilyen hibát?
Hazámat szolgálom...............ameddig tart a cérna :
-
tomy_cz
senior tag
válasz Mágus2 #167406 üzenetére
A váltó/difi (1.6 cr-nél már teljesen egyben van, jól tudom?) búgására visszatérve, ha hallhatóan és a váltó kezelésében nem tapasztalok hibát, érhet váratlanul meghibásodás?
Mármint törik/szakad vagy beáll esetleg? Vagy esetleg ez egy fokozatos állapotromlás?Ahogy keresgéltem neten, 130e környékén van bontott váltó. Mondta a szerelő, hogy nem vállalná szétszedni, mert ez nem egy "suzuki" váltó...máshol nem tudom mennyibe kerül egy felújítás vagy javítás.
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=tomy_cz
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tomy_cz #167604 üzenetére
Menj be szalonba és tesztvezess egy ilyen autót. Vittem sok ilyet, 0 hangja van a váltónak Ha nem létszükséglet az autó, Nyíregyháza környékén van egy jó váltós szakember, oda elküldeném (jófogáson Jumper/Boxer/Ducato váltó felújítást hirdet, úgy megtalálod). Nekem egyébként úgy hangzott, mintha kevés olajjal ment volna egy darabig, bár nem sok ilyen tapasztalatom van, és hasonló váltóhibát láttam már az egyik Octavia csoportban, valószínűleg nem egyedi eset. Javítás után szerintem gyári olaj, kicsit esetleg túltöltve, aztán néhány olajcserénként szint ellenőrzés
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tomy_cz #167604 üzenetére
Ha valamelyik váltó csapágy a ludas akkor előbb utóbb jelentkezni fog. Erősödni fog, és a motort is jobban fogja fogni. Magasabb lesz a fogyasztás, gyengébb a menetteljesítmény. Nem biztos, hogy megéri hanyagolni sokig. Én egy bontott váltót néznék bele karambolos autóból aminek a hátulja törött. Azon egy olajcsere és mehet tovább. Ha tényleg a váltó adja a hangot. Csak videón hallottam, szóval nem is biztos, hogy a váltó. Egyben van a difi és a váltó, szóval mindegy melyik a ludas.
Nekem eddig mindegyik skodámban motorfék üzemben a 2. és 4.-ben van pici hangja difinek, sír, de a hangot csak én hallom, a többiek nem. Ez tulajdonság szerintem, nem hiba. De a tiédnél azért sokkal erősebb a hang.
[ Szerkesztve ]
-
Lya013
újonc
Sziasztok. Olyan problémám lenne, hogy valamiért a csomi ajtót nem akarja nyitni az autó, se távirányítóra, se gombra, illetve olyan hangot ad mintha nem kapna elegendő áramot. Eddig 10 ből 1x, de most abszolút nem akarja nyitni és a tankajtót se, viszont a nyitás érzékelő valamit észlel mert halványan világít mintha nyitva lenne (ezáltal a központi nem nyit, zár) plusz a kormánynál valamelyik relé kattog, mintha akarna valamit és eközben az ajtóban lévő kapcsolók is vibrálnak. VAlakinek valami ötlet, hogy mi lehet ?? Illetve van e valaki aki elektronikával foglalkozik és tud segíteni????? Skoda superb 2006
Köszönöm -
MunezXBK
nagyúr
válasz bull84ghia #167603 üzenetére
Nem hiszem, hogy Ganxstáéknál van érzékelő.
-
tomy_cz
senior tag
válasz Mágus2 #167606 üzenetére
Köszönöm. Fontolóra veszem, szerintem több szerelővel is megnézetem.
Én, mint laikus , a tapasztalt tünetek, vélemények és netes cikkek-források alapján úgy gondolom, hogy az lesz.
Plusz én nem vagyok 100%-ig biztos, hogy nincs-e szivárgás is, mert amikor volt a váltóolaj csere, akkor én nem láttam porszáraznak a váltót. Szóval gyanús, a héten ismét megnézetem, azóta kb 2000km-t mentem vele.Fogyasztásom jelenleg 4,4-4,6 vegyesben. Haverom azt mondta, hogy neki úgy tűnik jobban "húz", mint az ő 1.6 cr passatja amin valamiféle optimalizálás vagy tuning is van.
Az (is) a baj, hogy egyre inkább figyelek a hangra vezetés közben, és már néha zavar. Szóval már csak ezért is meg kell oldani.
Jut eszembe:
Ha váltót keresek, a motorkódnak is stimmelni kell? (CXXB) Vagy csak elég a váltókód (MWW)?[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=tomy_cz
-
aszti75
senior tag
válasz MunezXBK #167589 üzenetére
Rövid,tömör válasz.Sokat segítettél.Köszönöm.
@Mágus2: Először is,elnézést,hogy nem off-ba tettem fel a kérdésemet
A tank biztosan nincs eldugulva,mert a szűrön lévő csatlakozó csövek átlátszóak,buborék mentesek.Egyébként kosaras a tank.Nincs tápszivattyú.Kiszedtem már azt is.Tiszta,mint a babapopsi.A mellékelt képen lévő alkatrész érdekelne,hogy az mi?Tegnap arról lehúztam a csatit és szépen beállt az alapjáratom 800-850-re.Viszont a motornak sokkal kopogósabb hangja lett és 2000 fölé nem is pörgött.Vissza is dugtam a csatit,az alapjáratom le is esett kb 500-ra.Gyújtáson hagyva az autót kattog azon a részen.Ez valami solenoid?Esetleg előtöltés szabályozó?[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz bitpork #159254 üzenetére
Ahogy itt megtudtam thermo top tt-v kiegészítő fűtés van a kocsiba
Létezik hogy így 13 fok környékén is bekapcsol?
Mert most reggel is első indítás után alapjáraton kiállok, és utána még ketyeg egy két percet mielőtt elindulok és mintha hallanám hogy beindul
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
aszti75
senior tag
válasz MunezXBK #167616 üzenetére
Az lehet,hogy vannak külön topikok,de én a típusomnak megfelelő,aktív topikot nem találtam.Ahol meg feltettem a kérdésemet(autószerelő topik)félválról,vagy egyáltalán nem válaszoltak.
Most komolyan!Neked valóban ez a legnagyobb problémád,hogy nem a megfelelő topikban tettem fel a kérdésemet,vagy szimplán kötekedsz csak itt a kérdezőkkel?Engem speciel nem zavar,de ha a segítséged csak ebből áll,akkor én inkább a helyedben nem is válaszolnék.
Úgy látom minden topikban van egy troll vagy rosszindulatú ember.Ebben a topikban Te vagy az,úgy veszem észre.
Részemről lezártnak tekintem a veled való kommunikációt,ha már segíteni nem akarsz,tudsz,akkor kerüld a kérdésemhez való hozzászólást. -
Csabadi
tag
válasz Mágus2 #167611 üzenetére
Szia, nem kaptam választ sajnos a vákum csövek és az üzemanyag csövek beszerzésére. Az üzemanyag csöveket gondolom gyárit fogsz javasolni, csak ahogy nézegettem az egyiken van csak cikkszám szivó/nyomó ág, a visszaterőre nincs és sajnos az néz ki rosszul. Egyebént nincs szivárgás csak gondoltam kicseréltem, a vákum csövek re viszont nincs ötletem.
-
aszti75
senior tag
válasz Gyula84 #167619 üzenetére
Köszönöm szépen!
Én is erre tippelek.Az indítás előtöltését állítja.Nagy eséllyel ezért nem is indul spray nélkül még üzemmelegen sem.Az alapjárathoz nem tudom mi köze,de a csatlakozó lehúzása után 500-ról beállt a kb 850-es alapjáratra.Amikor meg vissza dugtam,újból leesett az alapjárat 500-ra.Egyébként ezt a szelepet hívják scv solenoidnak?Mert akkor érthető,hogy az autó miért nem megy rendesen.Hiszen ez állítja az adagolóban az üzemi nyomást és az kihat az alapjáratra is.Nem?
[ Szerkesztve ]
-
prannk
őstag
Golf 4 nél jobb első abs jeladót szeretném cserélni. Kiszedtem a csavart de marhára nem akar kijönni sehogy. Valami ötlet?
Galaxy s7 akksit és hátlapot vennék
-
Tylla66
csendes tag
Sziasztok!
Kocsi csere előtt állok és van egy dilemmám, amiben szeretném a véleményeteket kérni.
Két típus között vacillálok, az egyik a Skoda Octavia 1.6 Ambiente (II), a másik a Seat Toledo (III.) 1.6 MPI. Mindkét autó ára szinte azonos (1.6 milla) életkoruk némileg eltér, Seat 2007 évi, Skoda 2009-es. Futásteljesítmény Seat 70.000 km, Skoda 170.000 Km. Felszereltség elég hasonló. Mindkét autó magyarországi, első tulajos.
Feltételezem a két típusban a jelölés alapján ugyanaz a motor található (102 LE). Melyik lenne a jobb választás szervizelési költségek és karosszéria "tartósság" (korrózió) szempontjából?
Mik a tapasztalataitok a két típust illetően?Előre is köszönöm a segítő jellegű válaszokat!
[ Szerkesztve ]
-
-
lord_devil
tag
Sziasztok!
Egy hozzártő leírná röviden, hogy dieselbe miért kell lamdba szonda?
-
rob210
nagyúr
-
diablo1984
veterán
válasz lord_devil #167629 üzenetére
katalizátor működéséhez, motor helyes működéséhez, stb....
-
Winchester95
őstag
válasz diablo1984 #167631 üzenetére
Lambdaszonda nélkül is működik tökéletesen egy dízel autó.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz lord_devil #167629 üzenetére
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
rob210
nagyúr
válasz lord_devil #167629 üzenetére
A kipufogógáz oxigénszintje alapján feszültséget generál ami az ecuban elég komoly folyamatokat indít meg.
Ez alapján dúsít vagy szegényít a befecskendezők állításával. Ha rossz komoly erőtlenséget füstölést tud okozni. Hosszú távon kinyírja a katalizátort dpfet etc.Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz Winchester95 #167632 üzenetére
persze, működik, de a kipuffgázból pár dolgot állítana a motorvezérlő, egy modern dízelnél amiben van Fap, annak még hangsúlyosabb a szerepe pl a regenerálásnál!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz lord_devil #167629 üzenetére
Csak a Dpf miatt kell.
-
rob210
nagyúr
-
L1ZRRR
senior tag
Krvajó... vezető oldalon beázik valahol....
Reggel szállok be mondom, mi ez a tócsa a gumiszőnyegen.....
Nem szedtem még szét, mert szakad az eső, de a motorháztető nyitó kar felől csordogált valahogy/honnan.
[ Szerkesztve ]
You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.
-
gzbotii
veterán
válasz L1ZRRR #167640 üzenetére
Bal oldalon, a vízelvezető csatorna lesz leghamarabb. Az ablaktörlő karok alatti rácsnál felgyűlt a kosz, eldugult az elvezető. Nekem is volt tavaly ilyen problémám, amit csak lehetett kitakarítottunk, egy hosszabb dróttal lekotortam és eddig úgy néz ki, gond, szerencsére.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Keef_Lee
senior tag
Mi a leghatásosabb lopásgátlás ezekbe a masinákba? (A topic autói elég népszerűek voltak mindig ...)
Ahogy nézem az újabbakba már nem is nagyon szereltettek riasztókat. Elég sokan azt a véleményt vallják, hogy az csak vinnyog, de nem foglalkozik vele senki sem.
A váltózárat javasolják néhol.
Szóval mi a legmegnyugtatóbb megoldás? -
newmoonlight
senior tag
válasz gzbotii #167643 üzenetére
Jahh... Bőr+alcantara kárpitos Passatban ugyanez volt. BE ülés ronggyá ázva, ülésfűtés kuka. Fűtőszál csak kárpittal cserélhető lett volna, ami GTK, ezért inkább kicseréltettem a JE kárpittal. Legalább azon is elkezdett kopni a bőr... (Oldallégzsák-perforáció mondjuk nem stimmel, de ez van.)
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz L1ZRRR #167647 üzenetére
Nincs eldugulva az elvezetője a Tetőnél? Ilyenkor az A oszlop borításán lefolyik a víz és pontosan a géptető nyitónál csorog ki.
Volt már ilyennel dolgom...[link] Itt leesett az elvezető cső, és minden víz befelé ment, nem kifelé. Erdemes meglocsolni a zárt tetőablakot, ha folyik, fogod tudni hol kell a hibát keresni.
[ Szerkesztve ]
-
Lacess
tag
Sziasztok!
Valaki próbált már leszedni 18éve fent lévő ablaktörlő karokat? Valami trükk vagy tipp esetleg? Gondolom nem a "rángassadhülyegyerek" lesz a megoldás...
Még nem álltunk neki, mert manapság kell az ablaktörlő, a helyén. Vettem egy szép levélrácsot, mert a meglévő nagyon elfáradt. Azt szeretném cserélni, biztos nem szop@s az sem... Valaki próbálkozott már vele?
Illetve akkor már letömíteném a pollenszűrőház alját is.(Bora, vagy Golf 4, egy kutya...)
[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.