-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kiskokó
veterán
"Nehezebb a nagyobb felni. "
Még akár igaz is lehetne, de pont nem, mert érdekességképpen le lett mérve és 1,5kg-al könnyebb a 20-as magnézium felni gumival, mint a 19-es sima alufelnim volt gumival.
Amúgy igen, minél nagyobb annál puhábbak, szerintem már csak szándékosan is, hogy aki nagy felnin jár, annak férjen bele, hogy többször vesz rá gumit... lemerném fogadni, hogy pénz van a háttérben
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
veterán
Mutassatok egy nem versenyautóra készült "magnézium felnit" ami nem a 70-es évekből maradt.
(Minimális, 1% körüli magnéziumot tartalmaznak a könnyűfémfelnik. Igény esetén kiguglizom a pontos számot.)
-
Morris
veterán
Van valahol egy jó leírás hogy mire kell számítani ha egy 7 sebességes szárazkuplungos dsg megdöglik?
Nagyon szimpi a kinézett vas, de nem tudom bele merjek e ugrani. -
imyourfriend
őstag
válasz grizlisandor #205984 üzenetére
Be is szereztem 2 liter dot4 sl6 olajat, ha már filterabc-nel jártam erkezik 5 liter Shell helix hx8 etc 5w30 olaj, eddig total volt most is az lesz a következő majd Shell
-
dzsampi
junior tag
Sziasztok!
2014-es Audi A3 8V-ben sajnos az MMI fejegység valószínűleg kezdi megadni magát. Egyszer szól, egyszer nem, de inkább nem.
Volt bárkinek ilyen problémája? Hogyan sikerült megjavítani? Kit érdemes keresni?Köszönöm
-
gycs02
tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék (1.6 CRTDI CAYC). Sajna eljutottam odáig, hogy ismét cserére szorult az EGR szelep. Most cseréltük másodszor, 190e körül pierburgot kapott, ami sajnos csak kb. 2,5 hónapot, 45e km-t bírt. Hogy akkor a gyári került-e ki belőle már nem tudom. Az akkor kivett alkatrészt szétkaptuk, hogy hátha látszik mi halt meg benne. Azt tapasztaltuk, hogy a benne lévő "kilincs" mozgatásra több pozícióban is megszorult, de ilyen állapotokra nem emlékszem:
Jól gondolom, hogy ennek alapból nem kellene ilyen kormosnak, olajsárosnak lennie?
Ha igen mi miatt, hogyan kerülhetett ilyen állapotba az EGR?köszi gycs
-
Kiskokó
veterán
Ja neeeem, csak mondom, hogy nálam pont ez sem játszott, hogy nagyobb felni nehezebb.
Focvis : Persze ezek már mittom én milyen ötvözetek, nem hagyományos magnézium felni. Most bezzeg az istenért nem találom a képet róla, benne van a pontos ötvözet vegyjele.
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz gycs02 #206009 üzenetére
A csaló szoftver javítása okozza ezt a gondot. Sokkal többet használja az EGR szelepet. Mondjuk a motor kopása is befolyásolja a dolgot, minél kopottabb a turbó, annál jobban kormol mindent.
2.5 év akart az lenni, nem 2.5 hónap.
A következő EGR már nem lesz ilyen hosszú életű. Max 1 évet adok neki.
-
veterán
-
Kiskokó
veterán
válasz focvis #206012 üzenetére
Aha ez lesz az, az RS6 szett 20"-ban amit eladtam az az első volt (AlSi7Mg), de szerintem az R8 szett is az. Nem találtam meg a képet majd holnap megnézem.
De hát attól még magnézium, csak kevesebb van benne. De súlyban számít így is.
A 20-as R8 felnim egy régebbi 18" Audi gyári felnihez képest 2,5kg-al volt könnyebb, gumival együt értve. Nem hiszem, hogy a gumiban lenne a súlykülönbözet.
Gumi nélkül nem tudtuk megmérni sajnos.
(nem emlékszem már pontosan ... 20,5 vagy 21,5kg 255 gumival a 20" R8.)[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
válasz Morris #206004 üzenetére
Erős tipp: ha a mechatronikát cserélni kell, 500k talán, de ha már szét van borítva, akkor ugye cseréli az ember a DMF-t és a kuplungot, sacc 1 millió. Amúgy légyszi, dobj nekik egy érdeklődő mailt, hogy ez így mégis mennyire várható, esetlegesen jótanáccsal is tudnak szolgálni, én is kíváncsi lennék. Profi szinten javítanak DSG-t.
autovalto@gmail.com -
Morris
veterán
-
-
-
realist
őstag
VAQ differenciálművel van valakinek tapasztalata? Van ezekkel vmilyen probléma/igényel e különösebb odafigyelést vagy időnként egy olajcsere és kimegy ab világból?
2018-19 körüli RS245 Octaviaban már van ill. a hasonló áron mozgó elsőkerekes Cupraban is (AWD nem fér bele a keretbe és az nem kéziváltós)Leon cupra kombi / Octavia RS viszonylatban a fő különbség ennyivel leírható:
Octavia nagyon beltér, simple clever megoldások, kicsit minőségibb anyagok.
Leon kisebb beltér, kicsit gyengébb beltéri anyaghasználat, erősebb, jobb alapfelszereltség, sportosabb vezethetősége
-
tibbike01
őstag
Egy ilyen 2.0 TFSI DSG A4-nek pontosan ugyanolyan karbantartása van mint egy Passat/Arteon/Oktáv/Leon, amiben 2.0TSI DSG van?? Váltóolaj csere 60k, motorolaj 15k. Fék, gyertya, szűrők, vezérlés szett alkatrészek teljesen ugyanazok, mint a többinél?
Gondolom azért a vezérlés csere munkadíja drágább, mivel hosszában van a motor és nehezebb hozzáférni. Van bármi extra költség a többihez képest?
U.i.: szerintetek ez a világos szürke belső mennyire koszolódik?
[ Szerkesztve ]
-
DonThomasino
veterán
Az olaj topicban tettem fel egy kérdést,
VW minősítéssel kapcsolatban.
[link]
Betszem ide is, hát ha valaki többet tud a témáról,
illetve hasznos lehet másnak is.[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz DonThomasino #206034 üzenetére
Az a minősítés kerül rá a dobozra, amire tesztelték, simán lehet azonos olaj csak nem tesztelték az adott norma szerint.
-
gyenesmartin
őstag
Sziasztok!
Nagy dilemmában vagyok, hogy a Passat GTE variantomat lecseréljem-e, ha igen akkor mire.
250 000 km van már benne, és félek, hogy elkezd értéktelenődni.
Családi házból panelba költöztem így már nem tudom kihasználni a PHEV által nyújtott előnyöket. Valamint az első gyerek is jön.
Gyerek mellé kellene egy ekkora autó, de félek, hogy a fenntartása többe kerülni lassan már.
ha vennék másikat akkor meg az új Golf lenne csak 1.5 etsi motorral. Akár még Variant kivitelben is.
De a probléma ott kezdődik, hogy nagyon szeretem a GTE instant nyomatékát. Viszont jó lenne lecserélni is.
Ti hogyan döntenétek a helyemben?
Megtartani ezt a gyerek fél-1 éves koráig és utána GOLF vagy most az új GOLF? -
hellomi
tag
válasz gyenesmartin #206036 üzenetére
Passat utan a Golf visszalepes mindenben. Minoseg, meret, kenyelem(gyerek mellett a meret nagyon fog kelleni).
En a helyedben vennek egy ugyanilyen Passatot, kevesebb km-el, ha meg nem kell PHEV, akkor dizel/benzin motorral. Pl a 190 lovas 2.0TDI, esetleg ha szereted az erot, a 240 lovas BiTDI motor is nagyon jo benne. Ezekben szinten olajos DSG van, nem kell felni tole mint a kis benzines szarazkuplungos valtojatol.
Golfra ha lecserelned, 1-2 honap utan visszasirnad ezt es utana ha uj(ha szalonautorol beszelunk) auton csak nagy osszeget buknal.
Nem johetne szoba nekem semmikeppen sem a Golf egy Passat GTE utan. Vagy kevesebbet futott Passat, esetleg Tiguan, de mivel az trendi SUV, tularazott erosen.ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
macilaci78
nagyúr
válasz gyenesmartin #206036 üzenetére
Új, vagy használt autó? Egy Passat kombi azért méretben és minőségérzetben is odateszi magát, ha ezen szempontok fontosak, akkor feladja a leckét az utód kiválasztása.
Azt is lásd, hogy egy kisgyerek nagyon könnyen csinál kárt a kocsi belterében, ami ugye csak esztétikai dolog. De sáros lábbelivel keni össze az üléseket, inivalót locsol ki, morzsák, kilincstől kilincsig keni szét a kaját, stb. Mindenki mondhatja, hogy az övé ugyan nem fogja, mert nem kap enni-inni és a beszállás előtt leveszik róla a halőrcsizmát, de mindig van egy első alkalom. Az isofix gyerekülés is megkínozhatja a kárpitot.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
gyenesmartin
őstag
Hát akkor lehet lesz egy tádáé passat majd. Pedig a golf még tetszene is belülről. De abból is jobb lenne egy gti.
Bitdi nem problémás?[ Szerkesztve ]
-
F_Zolee
veterán
válasz gyenesmartin #206039 üzenetére
Ismeretlen előéletű autóra minek cserélnél? Még ráérnél váltani talán. Elértéktelenedés meg minden autónál lesz.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gyenesmartin #206036 üzenetére
Használd túl jó, nem nagyon van mire cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
Ha jól emlékszem írtátok, hogy a DSG váltó nem szereti a sok rámázást. Ezt mennyire kell komolyan venni? Mélygarázsban parkolok, illetve a cégnél, ahol dolgozom szintén mélygarázs van (bár havonta 2-3szor járok csak autóval). Ráadásul olyan szar a rámpa a cégnél, hogy pont a közepén van a kártyaolvasó, ahol ki kell csekkolni, ergó mindig meg kell állni a közepén, majd gáz.
Elég sokat járunk az Árákádba, ahol szintén elég magas rámpa van. Ezek hazavágják a DSG-t? -
molnarpeter
nagyúr
válasz gyenesmartin #206039 üzenetére
BiTDI esetén katalógust kene pontosan megnézni, Transporterben problémás az EGR hűtő volt - a cikkszám elárulja, ugyanaz-e, szerintem nem. Amarokot turkáltam ki egyszer, azzal semmi baj nem volt soha.
-
gyenesmartin
őstag
válasz molnarpeter #206041 üzenetére
Most fogom elvinni Kecskemétre a kocsit váltó miatt. Kiírta egyszer hogy alacsony nyomás a váltóban. Úgyhogy váltófelújításban lesz része az autónak.
Emiatt is lehet kár lenne eladni. Ha tudom hogy műszakilag rendben van.
Ugyanakkor már nem is tudom kihasználni, nem tudom valaha ki fogom-tudni.
Nrm tudom később meglehet-e majd növelni az elektromos hatótávját jobb cellákkal (már most is vannak ugyanabban a méretben nagyobb kapacitású cellák) legálisan. -
Qru
MODERÁTOR
válasz gyenesmartin #206036 üzenetére
Megtartanam, barmit veszel hasznaltan az lutri. Mondjuk amennyi sw bug van a 8-as Golfnal ott meg az uj is...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tibbike01 #206042 üzenetére
Ha nem napi 10x mesz akkor nem. Cegnel nalunk is rampa vt, en kitettem M-be es 1-esben jottem fel mert nem tetszett, hogy a rampa felenel felvalt 2-esbe es ugy erolkodik.
Felbor/alcantara ules vt a mienkben en szerettem. A fapados Skoda muszalas uleshuzatnal 100000x jobb.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz gyenesmartin #206044 üzenetére
Osztom az aggodalmad, miszerint mondjuk 300 ezer km-rel nehéz lesz jó áron kiszállni belőle.
-
DonThomasino
veterán
válasz Mágus2 #206035 üzenetére
Nem tudlak követni.
Ez a minősítés már felkerült egy konkrét típus dobozára, és évekig ott is volt.
Egyszer csak lekerül a minősítés, (gondolom változott az olaj összetétele)
így viszont már nem ugyanarról az olajról beszélünk.[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek