Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mandras81
senior tag
válasz Szada85 #88536 üzenetére
Igen, kb. ez tart vissza a dologtól, hogy a plusz, amit nyújt, az nem éri meg ezt a költséget.
Petyyyyy: én vagyok a sofőr, úgyhogy elég az alá az ülés alá. Ha eljön az idő, akkor felteszem a megfelelő kérdést a csoportban, de még már van prioritásban, illetve erre is igaz, mint fentebb a xenon-ra, hogy gondolkozom azon, mennyire van szükségem rá egyáltalán. A combtámasz fontosabb lenne. A mostani konfigból csak ez a kettő hiányzik.
[ Szerkesztve ]
-
mandras81
senior tag
válasz F_Gergely #88531 üzenetére
Ja, én is az FB csoportokat favorizálom (a Vectra C, Signum Club Hungary-nek is van, még külön adás-vételije is, és ott megfordul minden - ha képben vagy ezzel, akkor nem szóltam).
Nem tudom, hogy a lentebb említett ülés mennyit kóstálhat, kíváncsi lennék rá...
[ Szerkesztve ]
-
mandras81
senior tag
válasz F_Gergely #88523 üzenetére
Én AFL szettet minden sallanggal együtt 170-ért láttam használtan FB csoportban, és még a beszerelés erre jön rá (én nem tudom magamnak megcsinálni), így kénytelen voltam letenni róla.
Combtámaszos ülés nekem is jó lenne, csak kérdés, hogy honnan lehet beszerezni? Nehezíti a dolgot, hogy elektromos bőr kellene, ideális esetben nem csak fűthető, hanem hűthető is.
-
mandras81
senior tag
válasz Petyyyyy #87852 üzenetére
Áhh, erre nem is gondoltam! Most lehet hülye kérdés, de ahol meg tudják csinálni az átfolyós olajcserét, ott tuti, hogy a váltógenerálra is képesek? Úgy értem, hogy nem kell valami Easytronic specialista hozzá? Lehet, kicsit paranoiás vagyok, de félek, hogyha rákérdezek, hogy vállalnak-e váltógenerált adott esetben, akkor valahogy az is lesz belöle.
A szervízt meg megkérdezem az autósban.
[ Szerkesztve ]
-
mandras81
senior tag
Korábban kaptam ajánlást, hogy Easytronic-kal szerelt, nemrég vásárolt Vectra C-met érdemes elvinni átfolyós váltóolaj cserére. V60service.hu volt a konkrét cég, rajtuk kívül én még az Autodelta-t találtam a 17. kerületben. Van tapasztalat velük kapcsolatban (ők közelebb vannak), vagy esetleg más, megbízható szerviz észak Pest környékén?
Illetve, az fordult meg a fejemben, hogy mivel fogalmam nincs, hogy mikor volt olajcsere a váltóban, nem csinálok-e nagyobb baszt, ha lecseréltetem (ami esetleg kiold valamit, amit nem kéne), és nem lenne inkább ildomos azt a pénzt egy váltógenerálra (úgyis kell majd címszóval) félretenni?
-
mandras81
senior tag
válasz Szada85 #87828 üzenetére
Ez nagyon jó hír lenne, nekem az előzőtulaj mondta, hogy nincs benne... Az egy dolog, higy nincs kapcsoló, de visszajelző sem kellene legyen a műszerfalon, hogy mikor lép működésbe?
Szerk.: azt milyen adatból lehet megállapítani, hogy sima, Edition Plus, vagy Cosmo Plus a felszereltség?
[ Szerkesztve ]
-
mandras81
senior tag
válasz Petyyyyy #87822 üzenetére
Az biztos, hogy az én példányom egy jó felszerelt darab, és az ülések is memóriásak. Azért van két dolog, ami hiányzik az autóból: ASR/ ESP és a TPMS.
Ezeket utólag lehet belerakatni? Gondolom, az ASR horribilis lenne (talán alapból hülye a kérdés, és egyáltalán nem is lehetséges), de vajon a TPMS mennyiből oldható meg? Gondolom a szenzorok 50-60e Ft-ból kijönnek összesen a kerekekbe, de ezen kívül? Vagy a központi érzékelő gyárilag benne lehet?
-
-
mandras81
senior tag
-
mandras81
senior tag
A kocsin (Vecra C) nem zárható a tank (sem a tankajtó, sem a tanksapka). Jellemző még manapság, hogy illetéktelenek leszívják az üzemanyagot?
-
mandras81
senior tag
Vectra C 2007-be aftermarket fejegység beszereléséhez ezen kívül másra van szükség? Ebben van keret, CAN-bus adapter, kormánytávirányító.
Egy DVD90-et váltana.
-
mandras81
senior tag
válasz mohabá 007 #87709 üzenetére
Nagyon köszi a részletes választ!
-
mandras81
senior tag
válasz mandras81 #87700 üzenetére
Illetve, az is kérdés lenne, hogy lehetséges olyan eset, amikor ki lett cserélve a szolenoid, viszont mégis dobja a hibakódot az autó, és csak annyi a baj, hogy be kell állítani.
A háttérsztori: venni akarok egy autót, és a fentit állítja a tulaj. Egy esetleges alku miatt van szükségem arra, hogy tisztábban lássak.
-
mandras81
senior tag
válasz mohabá 007 #87698 üzenetére
Ahogy látom, 30e Ft-ból kijön, és akkor ebből kell kettő, ha párban cserélem.
A mechanikai hiba nem lehet, hogy inkább a bordáskerékre utal? A szerelő valami ilyesmit emlegetett, ha jól értettem.
-
mandras81
senior tag
Sziasztok,
P0014 - Kipudogó oldali vezérműtengely fázisszabályozása - Mechanikai hiba (Vectra C 1.8, 2007)
Ennek a javítása nagyságrendileg mekkora összeg lehet? Meg lehet ennyiből mondani?Tényleg csak nagyságrend érdekelne.
Visszakeresve a témára látom, hogy erről volt már szó korábban, de összeget nem találtam...
-
mandras81
senior tag
Olyannal találkozott már valaki, hogy kombi elektromos csomagtérajtó szépen felnyílik, viszont lecsukásnál csak kb. 1/3-áig csukódik, majd kis gondolkozás után visszanyílik, és csak kézzel lehet teljesen lecsukni. Arra gyanakszunk, hogy nem teleszkóp probléma, hanem valami programozási gond lehet... (Vectra C)
-
mandras81
senior tag
válasz ricsi8800gt #87532 üzenetére
Egyáltalán nem egyértelmű, hogy egy új hangszóró jobb eredményt produkál, mint a gyári, sőt sokszor ezzel ellentétes az eredmény. Ugyanis, a gyári hangszórók jó esetben a gyári fejegységhez, - ne adj' Isten - az akusztikus körülményekhez vannak méretezve (nyílván ez annál igazabb, minél prémiumabb az autó).
A hangszóró terhelhetőségénél (passziv elemként nincs teéjesítménye) sokkal fontosabb az erzékenysége, amit jellemzöen dB/W/m-ben szoktak megadni, és kb. azt jelenti, hogy 1 méterről 1W-nál mekkora hangerőre képes, azaz milyen könnyű meghajtani. Mivel a gyári fejegységek (és általában bármilyen fejegység beépített) erősítője a valóságban ~10W teljesítmény leadására képes csatornánként (legyen bármi ráírva), így gyárihoz hasonlóan minél érzékenyebb (mondjuk 92-93 dB/W/m feletti) hangszórót érdemes csatlakoztatni hozzá, ellenkező esetben sokkal jobban ki kell tekerni adott hangerő eléréséhez, aminek eredményeképpen elkezd - már hallhatóan is - torzítani, és ezzel a torz jellel leégeti a hangszóro tekercseit. -
mandras81
senior tag
válasz Szada85 #87496 üzenetére
Köszi a részletes választ!
Közben én is találtam ezt-azt, és kb. én is arra a következtetésre jutottam, hogy persze nem fokozatmentes, mert nagyobb az esély a meghibásodásra a kézihez képest, de valamit-valamiért. Viszont, a kocsit több része is annyira egyben van, hogy szerintem bevállalom.
Talán itt is, de máshol is a neten láttam, hogy a karbantartást illetően is megoszlanak az álláspontok. Valaki azt mondja, hogy easytronic-ban nem kell olajat cserélni, valaki meg 60e-renként javasolja. Erről tudsz valamit? Ilyen átfolyatásos olajcserét mindenképpen fogok rajta csináltatni, aztán meg a 60e-renkéntire tenném a voksom, csak érdekelnek a vélemények.
Köszi a linkeket is, az első nagyon részletes! A cikket már láttam, ott ugye a működés nem hagyományos automata mivolta lehet valakinek probléma, de én tudok vele élni.
Egy valami aggaszt (szintén a cikkből): "Az ötödiken már látszik, hogy nem a gyorsításra van, autópálya-tempónál odalépve hosszú másodpercekig nem igazán történik semmi. A motor ennél a sebességnél nem hangos, mégis nagy a zaj: a búgásnak, szélzajnak, surrogásnak egyfajta elegye rontja az egyébként kiváló utazási komfortot." - ezt én is érzékeltem, csak nem tudom, hogy egy hasonló kategóriás autóhoz (Passat V-VI), vagy egy Volvo V50-hez képest (sajnos semelyiket nem volt még lehetőségem kipróbálni, és ez a vétel olyan gyorsan jött, hogy addig nem is lesz) mennyivel rosszabb zaj szempontjából az utazókomfort 130-as tempónál, mert ez eléggé kardinális témakör nálam.
[ Szerkesztve ]
-
mandras81
senior tag
válasz Szada85 #87487 üzenetére
Túl vagyunk a próbán, Easytronic volt. Nekem tökéletesnek tűnt (nincs nagy tapasztalatom automaták terén), hidegen is próbáltam, hajtottam egy fél órát, nem rángatott automatán, illetve kézi módban váltáskor sem, persze automata módban az ominózus gondolkodás megvolt a fokozatok között, de engem nem zavar, és ahogy az ember kiismeri az autót, ezt lehet minimalizálni.
Miben problémásabb, konkrétan? Sajnos erről nem találtam infót a neten.
[ Szerkesztve ]
-
mandras81
senior tag
válasz MasterDeeJay #87473 üzenetére
Ez elvileg 5 sebességes Easytronic, ha minden igaz.
@Luck Dragon: viszont tiptronic-ot emlegetett... Az öt sebességre nem kérdeztem rá, csak az adatlapon van rajta, szóval bármelyik lehet... Kettő közül veszélyesebb valamelyik a másiknál?
[ Szerkesztve ]
-
mandras81
senior tag
Sziasztok!
Adott egy 2007-es, 1.8-as, benzines, automata Vectra C. Azt mondja a tulaja (én lennék a leendő vevő), hogy a szerelője azt mondta neki, hogy ebben még egy korábbi verziós automata váltó van, amit egyszerűbb szerelni is, illetve kevésbé problémás, mint a későbbiek. Hogy most a későbbiek alatt a későbbi automata váltóval szerelt autókra gondolt úgy en bloc, vagy a Vectra C-kbe később (WTF 2008-ig gyártották talán) szerelt váltókra, arra nem tértünk ki.
Szerintetek mire gondolhatott? Tudtok ilyesmiről, hogy több féle automatával gyártották esetleg ezeket a kései Vectra C-ket?
-
mandras81
senior tag
válasz molnarpeter #87220 üzenetére
260e, de nincs róla papír, viszont az állapot alapján el tudom hinni. Egy barátom él kint, ő menne megnézni, és nem akarnám terhelni a váltóolaj leendedéss,(alámászni, stb.). Van olyan jó ár, hogy elvigyük kint márkaszervízbe, aztán majd őket megkérjük (ha nem csinálnák maguktól), hogy nézzenek rá.
De, ha tegyük fel semmi problémát nem érzékel vele a próbaúton, miután mindenféle módon tesztelte, akkor jó esély lehet rá, hogy egy olajcsere után nem lesz gond vele?
Szada85 nagyon köszi, akkor így lesz tesztelve!
[ Szerkesztve ]
-
mandras81
senior tag
válasz Szada85 #87218 üzenetére
Köszi! Uhh, ez tényleg elég vaskos. Én ilyen 3-400e Ft-tal számoltam felujításra... Telefonáltam egy-kettőt, 520-ért pl. van (illetve, most nincs raktáron, de ha lenne, akkor ilyen áron adnák) gyári, új váltó fél év garival, munkadíj nem tudom mennyi lehet.
Svájcból jönne az autó, de akkor megpróbálom elintézni, hogy kint elvigyük állapotfelmérésre márkaszervízbe. Kérdés, hogy ők vajon mennyire pontosan tudják felmérni pl. a váltót egészségét...
[ Szerkesztve ]
-
mandras81
senior tag
válasz molnarpeter #87212 üzenetére
"Pluszban kalkulálj bele egy teljes átnyomásos olajcserét" - úgy érted, ha nincs is érzékelhető gond a váltóval, azért csapassak neki egy ilyet, és egy "sima" olajcserét?
-
mandras81
senior tag
Be lehet valahogy árazni, hogy egy 2008-as automata C Vectra 2.2 kombinak mennyi lehet a max. összege a váltó rendbetételének, ha rossz? Van egy autó, aminek nem tudom ellenőrizni a váltóját, mert külföldön van, csak próbaútra tudok vele menni, szóval próbálok a legrosszabbal kalkulálni. Gondolom a legrosszabb eset a csere. Az mennyiből jöhet ki?
[ Szerkesztve ]
-
mandras81
senior tag
válasz molnarpeter #87026 üzenetére
Köszi!
Ez most lehet hülye kérdés, de vajon meg lehet állapítani egy nappali, fel nem kapcsolt világítás esetén képről, hogy az xenon, vagy sem?
-
mandras81
senior tag
Még mindig Vectra C 2.2 benzin (már elengedtem a korábbi autót, most másikat keresek): egy automatánál mit nézzek, amikor elmegyek próbálni? Mennyibe kerülhet bele egy olajcsere?
Illetve, egy ilyen sérülést ki lehet horpasztani (Opel jel mellett balra-jobbra), vagy csomagtérajtó csere (tudom, rossz minőség, de csak ez van)?
-
mandras81
senior tag
Sziasztok!
Tervben van egy 2.2 direct-es 2005-ös Vectra C (FL) vásárlása. Amikor utánanéztem ennek a motornak, láttam hogy benne van az ominózus 20 nem ajánlott motor listájában. Viszont, ami az érdekesség, hogy itt a fórumon visszaolvasva a korábbi kommenteket, a cikk 2014-es megjelenése előtt ajánlott volt ez a motor, és csak ezutáni kommenteknél látom, hogy savaznák.
Szóval az a kérdés, hogy akinek valóban van ilyen autója, annak mi a véleménye róla? Teljes vezérléscsere után kell izgulnom, hogy nagyobb eséllyel cserben hagy? Azt olvastam még, hogy a vezérlés problémái mellett a másik dolog a nagynyomású szivattyú kehe, viszont ebból 60e Ft körül lehet felujítottat venni, ami nem tűnik húzósnak.
Egyszóval, a cikket figyelmen kívül hagyva, szimplán az itteni saját tapasztalatokra építkezve ajánlott ez a motortípus?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest