-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz mandras81 #87025 üzenetére
Ránt, próbáld ki minden használati módban, de inkább vigyél valakit, aki tapasztalt benne. Olajból érdemes mintát venni, ha fekete, ott kell hagyni.
Horpadás biztosan javítható, kérdés az ár. Nem látszik, hogy van-e éles nyomáspont vagy él, attól függ, elég-e fényezés nélküli módszer, vagy kalapáccsal lehet csak. Kalkulálj egy bontott csomagtérajtó cserével.
-
Petyyyyy
addikt
válasz mandras81 #87027 üzenetére
Persze: a világításkapcsoló mellett jobbra a tekerőkapcsolók száma segít. Xenon esetén ott csak egy kapcsoló van, ami a műszerfal világítás fényerejét szabályozza. Halogén verziónál a második kapcsoló a magasságállító.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
molnarpeter
nagyúr
válasz mandras81 #87211 üzenetére
Hívj fel egy szervizt. Egyébként könnyen röpködnek a százasok, nézz utána, mennyi lenne egy bontott hivatalos helyen, ahol garancia is van. Pluszban kalkulálj bele egy teljes átnyomásos olajcserét, pl. V60service.hu csinál ilyet, a legtöbb helyen csak leengedni és feltölteni szokták sűrű egymásutánban, amivel elég sok régi olaj benne tud maradni.
-
Szada85
aktív tag
válasz mandras81 #87211 üzenetére
A C Vectra klubban volt párszor hasonló téma, ott is elég vaskos árak repkedtek. Egyik srácnak egy komplett AF40-es automataváltó felújítást (ismétlem, komplett felújítás, hütöcsere, szeleptömb, minden folyadék, stb.) 875e Ft-ért csináltak meg (nem fusi, hanem rendes, számlás szervizben).
Szeleptömb javításra/cserére másik tagnak ~400 ezres ajánlatot adtak. Nyilván pontosat az állapot függvényében lehet mondani, de az ársáv érzékeltetéséhez ezek is jók lehetnek. -
molnarpeter
nagyúr
válasz mandras81 #87219 üzenetére
Mennyi a km? Le kell engedni a váltóból pár csepp olajat fehér zsepire, nem nagy ügy, és menni kell hidegen-melegen változatos próbakört, figyelve, hogy ne rántson. Én javaslom a teljes töltet cseréjét, látod, mennyi a kockázat javításban. Utána 60 ezrenként frissítő csere (amennyi lejön magától).
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz mandras81 #87219 üzenetére
Ezért is emeltem ki, hogy az egy komplett felújítás volt (új szeleptömb, új wandler, új hütö, minden tömítés, folyadék, egyebek ), tehát gyakorlatilag egy új váltót kapott ezért a pénzért.
Azért az 520 ezres - elvileg - új váltónál a fél év garancia engem kicsit aggasztana, de lehet túlgondolom.
Hogy álló helyzetben max - ahogy már írták - az olajat tudja a szerviz is megvizsgálni, annál jobban állapotfelmérésre nem fogják megbontani a váltót szerintem sem.
Próbaút kell, és mindenféle körülményt kipróbálni, lassan gurulni, intenzíven gyorsítani, rugalmasságteszteket csinálni, kézi módban is megnézni. Ha bárhol ránt, bármilyen rendellenességet mutat (Insignia csoportban írtak többen olyan jelenséget, hogy nagy gázra csak felbög a Motor, de nem megy az autó, majd a váltó tanakodik mi legyen), akkor gyaníthatóan igényel némi foglalkozást. Tapasztalatom nincs automatával, de nekem is rajta van az opciós listán, így igyekszem annyit megtudni róla, amennyit csak lehet.
-
-
Szada85
aktív tag
válasz mandras81 #87461 üzenetére
Szia.
Igen, a Vectrákat többféle automata váltóval is gyártották. Alapvetöen két széria volt, a "hagyományos" automata váltók, ezek jellemzöen az AF majd két szám kódnéven futnak (AF23/AF40).
Az Easytronic váltó pedig egy robotizált kézi váltó, ennek a kódneve F17+ MTA néven volt a Vectrában. Ez felépítésében gyakorlatilag egy kéziváltó, amire pluszban szereltek motorokat, amik a kapcsolóvillákat és a kuplungot mozgatják.A kettö közül az Easytronic (elvileg ez az újabb) a problémásabb, ezért szokták javasolni inkább a "hagyományos" automata vonalat, az kiforrottabb, strapabíróbb.
Ha a motortérbe nem is látod a váltó adattábláját (bár elvileg meg lehet találni), akkor maga a váltókar is tud árulkodni.
A hagyományos automata (AF) váltókarja [ilyen], míg az easytronic karja [ilyen]. -
Szada85
aktív tag
válasz mandras81 #87491 üzenetére
Amennyire utánaolvastam az Easytronic-ot azzal a céllal fejlesztették a ZF-el közösen, hogy a hagyományos automata váltóknál olcsóbb megoldást kreáljanak.
Gyakorlatilag egy hagyományos manuális váltót vettek (aminél ugye a váltókartól elörefutó mechanizmusokkal kapcsolóvillákat mozgatsz a váltóban, így párosítva össze a fokozatok fogaskerekeit ) alapnak, majd motorizálták a kapcsolóvillák mozgatását, tehát amit te korrábban kézzel csináltál, azt az Easytronicban kis szervomotorok teszik meg helyetted, illetve a kuplungot is szervomotorral kapcsolják/oldják.
Tehát van több kis motor, ami a folyamatot végzi, és pluszban kapott egy vezérlöt (ECU) is, ami ezeket a motorokat szinkronizálja.[Ez egy német nyelvü oldal ugyan, de elég jól le van írva, pár ábrával is]
Itt egyébként egy origo cikk 2006-ból, Vectra 1.8 easytronic próbáról.
Ha rákeresel, hogy "easytronic problem", "easytronic probleme" lesz találat, egyrészt maga a vezérlö (ECU) szokott meghibásodni, ami javítható persze, ezen az oldalon írnak elég sokfélét, ~100e Ft körül javítják (+ki-be szerelés költsége), de több fórumban írtak, hogy maguk a szervomotorok romlottak el.
Ettöl persze még nem mondja senki, hogy rossz váltó, pusztán csak annyit, hogy - ahogy persze bármi mással is - lehet vele gond, a hagyományos automatáknál is megvannak persze a költséges dolgok (wandler, szeleptömb).
-
Szada85
aktív tag
válasz mandras81 #87498 üzenetére
Én általában a legtöbb karbantartási területen a szigorúbb/óvatosabb irány híve vagyok, így én is azt mondanám, hogy 60 ezrenkénti csere ártani biztosan nem árt, szóval én is tartanám ezt. Mert ha szeleptömb nincs is az easytronicban, maguk a fogaskerekek, csapágyak biztosan meghálálják a friss olajtöltetet.
A zajkomforttal az a baj, hogy más-más ember másként éli meg. Mi gyakran pályázunk az enyémmel, abban is 5 sebességes váltó van csak, de nekem egyáltalán nem zavaró a zaj 130-nál. Gördülési zajt hallani persze, picit a motort is, de sem a beszélgetést, sem a zenehallgatást nem zavarja. Nem sok tapasztalatom van "prémiumabb" autókkal nekem sem, szóval lehet, ha vinnének Volvoval, Passattal, BMW-vel, akkor más lenne a vélemény.
-
Lajos1966
tag
válasz mandras81 #87535 üzenetére
Alapvetően egyetértek az írásoddal.Viszont a tapasztalat inkább azt mutatja,hogy hangszórók cseréje után nagyobb hangerő erőltetése esetén nem a hangszóró tekercsek,hanem a fejegység harmatos végfokai szoktak elszállni,mivel nem tudják kiszolgálni teljesítménnyel a hangszórókat.
[ Szerkesztve ]
-
mandras81
senior tag
válasz mandras81 #87700 üzenetére
Illetve, az is kérdés lenne, hogy lehetséges olyan eset, amikor ki lett cserélve a szolenoid, viszont mégis dobja a hibakódot az autó, és csak annyi a baj, hogy be kell állítani.
A háttérsztori: venni akarok egy autót, és a fentit állítja a tulaj. Egy esetleges alku miatt van szükségem arra, hogy tisztábban lássak.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz mandras81 #87703 üzenetére
A szolenoid szelepet állítgatni nem tudod.
Lehet, hogy volt cserélve a szelep, de olcsó fosch minőség, és az is bekrepált. Kérdezd meg a tulajt, mennyit fizetett a javításkor. Abból tudsz következtetni esetleg, hogy mit cseréltek.(szolenoid, okoskerék)
Esetleg hivatkozz a szerelőre, aki szerint az okoskerék (bordáskerék) hibás, annak cseréjéhez meg le kell bontani a vezérlést, így sok a munkadíj,.. ennyit így már nekem nem ér meg…stb…hátha enged.."...A mechanikai hiba nem lehet, hogy inkább a bordáskerékre utal? A szerelő valami ilyesmit emlegetett, ha jól értettem..."
Minden lehet, döntsd el te:P0014 = Vezérműtengely-állító, (szolenoid szelep) kipufogó oldal (jobb hátsó), hengersor 1 - vezérlés túl előre állítva/működési hiba
Van akik szerint erre a hibakódra ez gyógyír.:[P0014]= Vegye le a változó bütyköstengely helyzetének kipufogó oldalán található mágnesszelepet….stb ( A szűrőket kiszedik)
Ez is a szolenoid szelep vezérlésének meghibásodását írja.
Az okoskerék nem elektromos működtetésű, annak működése hidraulikus, és az olajnyomás változtatásával történik. Az ECU a szolenoid mágnesszelepeket működteti elektromosan, és a motor terhelésétől függően a szolenoid mágnesszelepek annyi olajat küldenek az okoskeréknek, amennyit az ECU szerint kell.
Az okoskerék ellenőrzéséhez le kell bontani a vezérlést, és a kerekeket jobbra, balra mozgatni. Ha stabilan áll jó, ha mozog, kotyog, csere.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Tikakukac
titán
-
Petyyyyy
addikt
válasz mandras81 #87816 üzenetére
Friss élmények, no.
Nyitható az - oldható a retesz az ablakemelő alatti jobbos kapcsolóval.
Megér egy misét ha elolvassa az ember a teljes kezelési kézikönyvet. Olyan barbatrükkök derülnek ki, amikre nem is gondolnál.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
#81556480
törölt tag
válasz mandras81 #87823 üzenetére
Előfordulhat hogy az autó tudja, csak nincs engedélyezve. sok új autónál benne van az extra, csak fel kell programozni. TMPS-hez meg 4 szenzort venned kell a kerékbe, és megnézni hogy fel lehet e programozni. vagy venni aliexpresszes gagyi kijelzőt és kitenni a műszerfalra
-
-
Petyyyyy
addikt
válasz mandras81 #87823 üzenetére
TPMS utólag is berakható, FL előtti darabokhoz 40-ért kapni érzékelőt az ellenőrzőkkel együtt.
Az ASR/ESP-re meg ahogy látod Szada megírta a tutit - bővebb fejtágítás okán várunk teljes erővel a topiktalin.Szerk.: szerintem a TC ikonja felvillan az óracsoportban ha aktív.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz mandras81 #87849 üzenetére
A kérdés remek, ajánlom tedd fel az autós topicban is, ott nagyobb a merítés.
Igazából mindegy egyébként, mert ha ilyen mértékben előre látó a gondolat, adja magát hogy nyugodtan gurítsd el most olajcserére. Legfeljebb megmondják hogy marad az álláson a járgány, mert váltógenerál következik.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz mandras81 #87853 üzenetére
Nem paranoia ez, nem magától értetődő a dolog. Ha kifejezetten automata váltókkal foglalkozó műhelybe tolod a gépet, nagyobb az esély. Ezen belül is szűrhető hogy melyik műhely melyik szerkezetekkel foglalkozik. Volt egy TC videó, ahol egy négy karikás gépjárművet vittek olajcserére és menten meg is szakértették helyszínen.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
F_Gergely
őstag
válasz mandras81 #88528 üzenetére
Az ülésre én is pályázom, de nem tudom, hogy ami hűthető, annak van-e valami speckó bekötése vagy csak a ventiknek kell táp és ennyi?
Nekem is elektromos kéne elektromos gerinctámasszal
De ha meglesz az autó belevetem magam a témába
B vectrát is faszántosan felextráztam utólag -
-
Petyyyyy
addikt
válasz mandras81 #88528 üzenetére
FB csoport. Van egy marék ember, akiknél egyrészt bármit megkapsz, másrészt bármit be is tudják szerelni szakszerűen.
Villanyos vázat nem szereltek szövet ülés alá - legjobb tudomásom szerint persze - szóval ezzel nem lesz gond. A hűthető verzió már neccesebb, de nem elérhetetlen. Más kérdés, hogy túl sokat állítólag nem ér a hűtés. Más kapcsoló kell hozzá, ez biztos és csak a sofőr ülése szellőzik.[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Tikakukac
titán
válasz mandras81 #88539 üzenetére
Erre is van megoldás: angol ülés. Most én is Veci angolt keresek aminek az alsó részét bedobálom a mostani helyett.
De itt már olyan költségek lesznek szummázva, hogy az autó vételi árának jelentős része belehullana csak ilyenekbe.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Volvo és Saab topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen notebookot vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Microsoft Surface
- Milyen légkondit a lakásba?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen