Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
1, marketing, ráadásul az egyik táblázatban Amsoil 0W-20 másikban Amsoil 5W-30
2, Házi teszt az olaj néhány feladatára, a minimum 40 fajta közül
3, OK
4, két olajcsere után még nem lehet észrevenni semmit, max hogy annyira vastag 0W-40-es meleg oldalon, mint egy 10W-40-es, az helyett jobb választás, mint a többi 0w-40-es olaj
Ettől függetlenül jó olaj, tölteném az autómba.
A kopás védelme, dugattyú tisztasága, és a hidegen folyóssága figyelemre méltó.
Az olcsó ára alapján viszont olyan ellenérzésem van, mint az Eneos olajoknál. Gyanúsan olcsó, ha tényleg ennyire jó, simán lehetne rajta egy 1,5-ös szorzó. -
válasz
polonic #4458 üzenetére
+-0,2 eltérés simán lehet a gyártási szórás, azok az adatok csak a laborban leadott mintára érvényesek.
A motul méri a HTHS, a többi azért ad meg simán csak 3,5-öt, mert annyit minimum tud az olaj, még a gyártási minőség ingadozás ellenére is.
Ez csak egy tulajdonság a sok közül. De minden értéknek jelentősége van.
Ha jót akarsz, akkor a gyári szigorú előírás szerinti intervallumba cseréled az olajat, akár egy olcsóbb fajtát választva.
A légszűrőt is érdemes időben cserélni, mert az azon átjutó részecskék is koptatják a motort.
Ha autópályázol, vagy csak nagyon hosszú utakra használod az autót, akkor érdemes gyári intervallum és drágább olaj használata felé menni. -
válasz
BUZZLGHTYR #4378 üzenetére
Ok, csak olajfogyasztást mindig 1000km-re számítva adják meg.
Ha 2-3 deci/1000km, akkor inkább maradjon az 5W-40.
A PCV szelepet és a szelepszár szimeringet érdemes megvizsgálni, ezeken a helyeken is lehet olajveszteség. -
válasz
BUZZLGHTYR #4376 üzenetére
1000km alatt megeszik 2-3 litert?
-
A legtöbb 5w-40-es általában kicsivel vékonyabbak szoktak lenni, mint a 10w-40es olajok.
De amiket kiválasztottál, azok pont olyan vastagok melegen, mint a 10w-40-es olajok.
Viszont ezek az 5w-40-ek motorindításnál mindig jobbak lesznek, mint bármelyik 10w-40-es.
Ha évente 12000km kevesebbet használod, akkor inkább a Total Quartz-ot lenne érdemes választani, viszont gyakoribb olajcserével, az előírásnál gyakrabban, akár felezett távolság/idő periódus. Mert a éves 12000km azt jelenti, hogy többet van használva rövid utakra az autó.
A gyakoribb olcsó olajcsere jobb a motornak, mint drága olaj ritkán cserélve. Árban, pedig ugyan ott vagy. -
válasz
grizlisandor #4347 üzenetére
nagyon vicces
Itt van kép arról, milyen amikor ablakmosót öntenek az olajhoz (hölgy tulajok):
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz
zsolti1 #4252 üzenetére
Akkor a sustina nem vált be.
Helyette Full szintetikus C3-as olaj, 3-5000km-ként cserélve. Mert a feloldott kosztól hamar kimerül a tisztító adalék, és csak újból lerakódna a motorban.
Pl shell helix ultra ECT
Ennyire lerakodott motorba motormosó olajadalékot nem raknék bele, csak saját felelősségre.
Üzemanyag: Maxmotion 95 vagy V-power 95 (akár váltogatva), hogy a dugattyú tetejéről és a szelepekről is leszedje a kokszot.
Szétbontásos tisztítás valószínűleg gazdaságilag nem éri meg. -
Ennek a -30'C olajtesztnek nincs sok értelem, mert a viszkozítási osztályon kívűl nem sok közös van az olajok között.
Például egy alacsonyabb HTHS olaj, aminek alacsonyabb a lobbansás pontja is, persze hogy gyorsabban fog lefojni. De ettől még lesz olyan autó amibe nem szabad beletölteni, a legfolyósabb 0W-30-at.
Pédául ebben a tesztben a Castrol Edge Professional 0W30 lett az utolsó, de lehet hogy az lenne a legerősebb a kopásvédelemben alacsony hőfokon. -
-
3,5 liter olaj fér bele, meg egy 1300 Ft-os szűrő kell hozzá.
Az évi 2× 10000Ft nem vág földhöz, főleg, hogy tegnap a gumisnál többet hagytam ott gumicserére.
Ha mannol olajat használnék és SCT szűrőt, akkor egy olajcserét megúsznék 4400 Ft-ból.
Néha elfog a gépszíj és úgy érzem, ha valaki ezen akarna spórolni, akkor jobb ha busszal jár.
Nagyon sajnálom azokat az autókat, amik 15-30 ezrenként kapnak olajat. -
Melyek az ajánlott olajszűrő és levegőszűrő márkák?
Sport változatok (pl K&N) nem érdekelnek. -
válasz
BlacKSouL #4098 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Dare2Live #4094 üzenetére
Attól még bármit belelehet önteni?
Nem hinném.
Ezért jobb, ha megadnak gyári jóváhagyást. De a japánok és a koreaiak ilyet nem tesznek.GM ennek az ellenkezője, saját olajat adnak ki, például Dexos1 Gen2, ami túlteljesíti az API SN és az ILSAC GF5 szabványt.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Dare2Live #4081 üzenetére
Köszi.
De nekem nem a viszkozitás az elsődleges problémám.
SN minősítés meg olyan gyenge, hogy kár nézni.
A megfelelő HTHS értéket kéne megtalálni.
Mivel nem Start-Stop-os üzemmódban működik az autó, ezért az ilyen olajok nem érdekelnek.
Hybrid olajok, meg nem ehhez az öreg motortípushoz lettek fejlesztve.
Kicsi a bizodalmam egy olyan fórumban, ahol az ENEOS a vezető olaj.
Olajkeresők meg akkora baromságokat dobálnak, hogy égnek áll a hajam. -
Toyota prius 2-be szeretnék olajat.
2007-es 255 ezer kilométerrel, olajból egy cseppet sem eszik.
85%-ban városi rövid utak (max 10km)
Az eredeti régi olaj adatlapja (ez már rég elavult olaj), ettől lerakódások lesznek.
A mostani C2 olaj adatlapja (ez már 10 éves fejlesztés), ettől is lesz lerakódás.
Hasonló C2-es Fully Synthetic olajat keresek. Ami üzemanyag takarékos.
Ahogy nézem az adatlapokat, ezek inkább 0w-30-as olajok, mint 5w-30-asok.Feltételek:
0W-30
C2-16 (tehát 2016 után kapta meg a C2-es minősítést)
Fully Synthetic (nem sima Synthetic)
Kinematic viscosity @ 40 °C, mm2/s 53-60 között
Kinematic viscosity @ 100 °C, mm2/s 9,5-10,5 között
Dermedéspont -45°C vagy alattaMOL DYNAMIC STAR PC 0W-30 ezeknek a feltételeknek megfelelne, de nem lehet kapni.
MOL DYNAMIC STAR PC 0W-30 marketingben jól mutat.
Van egyáltalán ilyen olaj?
Esetleg más ajánlás, vagy nagy hülyeségeket írogatok?
0w-20-at csak, novembertől februárig mernék belerakni.[ Szerkesztve ]
-
A filléres nepper trükk:
-PCV szelep csere, mert már elzáródott a lerakódástól. Olaj fogyasztás nagy része innen jön.
-Kompresszió méréssel megnézni, hogy kell-e szelepszár szimeringet cserélni.
-EGR és járulékos koromlerakódás eltávolítása. A sok koromtól már nem kap levegőt az autó.
-Esetleg olajteknő leszerelése és lerakódás eltávolítása.
-Aztán C-s olajjal (amilyen kell bele C2 vagy C3 vagy C4 stb...), kb 1000 kilométerenként 4-szer olaj- és szűrőcsere, így lejön annyi lerakodás az olajlehúzókról is, hogy lecsökken fél liter alá az olajfogyasztás.
-Gyertyákat ellenőrizni.
Ha sikerült, akkor 5000 kilométerenként vagy fél évente (amelyik előbb bekövetkezik) olaj- és szűrőcsere. PCV szelep és EGR ellenőrzése 2 évente.A drágábbik és végleges megoldás:
Motor bontás, de abból könnyen lehet már motor csere is.
Amit csinál, azzal csak növeli az olajfogyasztást, a korom lerakódás és kinyírja a motort és a katalizátort. -
Úrak kérdésem van.
Alany: Prius 2 (1NZ-FXE) 2007 250k km
Valószínűleg olajsár van benne, viszont a takarítás előtt még kell menni 2000km-t.
Olyan olajat raknék be, ami legkevésbé oldaná fel vagy rakodna hozzá az olajsárhoz.
Gyári olaj specifikációja itt található, valószínűleg ez lesz, mert másik a Toyota “Premium Fuel Economy” már C2.Feltételezéseim:
Valószínűleg 15000km helyett 15 mérföldenként cserélték az olajat, ami bármilyen 5w-30 lehetett, vagy sokat használták egy helyben az autót, ami rengeteg hideg üzemet jelent.
A nívópálca majdnem teljes hosszában világos sárga volt a (rászárad/ráégett?) olajtól, ami csak polírozással jött le.
Mit rakjak bele a következő 1500-2000 km-re, ami max 95km/h, de lesznek hegyek is, (Bosznia-Horvátország).-HTHS 2,9 felett
-Viszkozitás 100°C 10körül
- A hideg oldal most nem olyan lényeges, mert nyár van és -18°C felett mehet bele 10w30,
-10°C felett pedig 15w30 is.
-API SL
-energiatakarékos
+ melyik szűrő legyen? -
-
válasz
molnarpeter #2674 üzenetére
az hogy a HTHS nem éri el a 3,5 mPa.s, azt meg kit érdekel
-
A nyírásstabilitás a folyadék ellenállása a viszkozitáscsökkenéssel szemben, magas nyírófeszültség mellett. A jó nyírásstabilitással rendelkező olajok jobban tartják a viszkozitásukat, és optimális olajfilmet biztosítanak a kritikus motoralkatrészek számára a teljes olajcsere-periódus alatt. Egy rossz nyírásstabilitású olaj a folyamatos nyíróhatás eredményeképp kiléphet eredeti viszkozitási osztályából, a túl alacsonnyá váló viszkozitás miatt fém-fém érintkezés léphet fel, ami kopáshoz és motorhibához vezethet.
A HTHS viszkozitás az olaj dinamikus viszkozitása 150 °C-on, magas (106 s-1) nyírófeszültség mellett. Azért mérik az olaj dinamikus viszkozitását ilyen körülmények között is, mert ez jól szimulálja az olaj viselkedését nagy terhelésnek kitett tengelycsapágyak esetében. A magasabb HTHS érték alacsonyabb csapágykopást és hosszabb motortartósságot jelent, viszont rontja az üzemanyag-fogyasztást és csökkenti a leadott teljesítményt.[ Szerkesztve ]
-
-
válasz
1stVikman #1432 üzenetére
vezetési helyzet és stílus durván változtat az olaj állapotán
ez a cikk kb semmipl találtak 5000 éves mézet agyagedénybe lezárva, teljesen ehető állapotban. (az évekre nem emlékszem, de több ezer év volt)
Ez nem jelenti azt, hogy bármit megehetsz aminek 10 éve lejárt a szavatossága. -
Lehet, hogy én vagyok béna, de én évi 9000km-t megyek, nagyrészt városban, 10km-es utakat.
Így félévente cserélem az olajat, április 20 körül vastagabb (5w-40) és október 20 körül vékonyabb (0w-40) olajat.Mert használatiban le van írva, hogy rövid utak, hosszú üresjárat, földes utak, városi használat 30°C felet és dombok esetén, 7500km vagy 6 hónap az olajcsere periódus. (az eredeti feleződik)
Itt meg mindenki 1 év után akar olajat cserélni.
Hűtőfolyadék, és egyéb folyadékok cseréjéről már nem is esik szó.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest