-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dond
csendes tag
válasz Zoli bácsi #88547 üzenetére
-
Zoli bácsi
őstag
Ebéd után asszony kitalálta, hogy délután vasal, meg főz. Holnap dolgozunk. Na, hirtelen felindulásból úgy döntöttem, motorra pattanok. A kitámasztó problémát összehajtott gumis anyag és szigetelőszalag segítségével átmenetileg orvosoltam, tuti nem ver bele a láncba a kitámasztó. Asszonynak lelkére kötöttem, telefon legyen nála, ha jönni kell értem... Csináltam egy 200km-re kört, Bakonybél utáni kis faluig, Somhegypusztáig elmentem. Tervbe volt Zirc, de felhősödni kezdett, úgyhogy Bakonybélen néztem körül.
Ez volt az első túrám a Benellivel. Rengeteg motoros volt, sőt, még annál is több. Kb 80% visszaintett, vagy valamilyen módon visszaköszönt. Azért ennek már motorformája van, bár farmer, kiskabát, kesztyű..Ez volt az öltözetem, nincs motorosruhám, ehhez a teljesítményhez nem is akarok venni.
Na, ha valakit érdekel a tapasztalat, robogó kontra motor:
Kényelmes, nagyon a motor. Robogóval 30-40km után meg kell állni, minden baja van az embernek. Ezzel is megálltam, de inkább megszokásból, és inni. Nem fárad el az ember, jobb a rugózás is, meg kényelmesebb a testhelyzet.
Robogóval is vágtam a 80-at, néha kissé többet is. Ezzel 90-el mentem, ugye bejáratás. Robogónak (125-os Liberty) a 90 nagyon a vége volt, pörgött, meg egy kis emelkedő, vagy szél hamar visszavetette.Itt a 90 szinte alap gázas pöfögés. Azért belehúztam egy egyenes szakaszon a 120-ba, és kissé jobban kihúzattam a fokozatokat. Ez a 120-as "kínzás" alig ötezer feletti fordulat az Imperiale-nak, nem vette kínzásnak, inkább kedvére volt, úgy érzésre...
Ahogy az Indiai tesztekben írják, 4500-as fordulatnál van egy "lyuk", kicsit visszaesik a nyomaték, aztán megint húz.
Fékek jól beálltak, nyoma sincs az újonnan tapasztalt gyengeségnek, elsőféket meghúzva leböknek a telók, harap a fék, hátsó is jó. Nem kellett vészfékelnem, mindig kapok elsőbbséget, ezt nem nézik villanybiciklinek. Tekintélye is nagyobb, senki nem ránt el mellettem, megvan a kellő oldaltávolság.
Amúgy keveset kell fékelni, erős a motorfék, szinte csak befejezni kell a fékkel a lassítást. Azért nagyobb emelkedőnek visszanéz 5.-be, de ahol az Ignis 3.-ba alig bír felmenni, ott a motor 4. fokozatba simán ment.
A fordulatszám 2500-tól használható, alatta rángat. Sajnos gyorshajtó lettem, egyszerűen ahogy alapgázon pöfög, nem érezni a sebességet, nem egyszer arra lettem figyelmes hogy faluba 80-al megyek. Oda kell figyelnem.
Lakptt területen pöfögve sokan odanéznek, a visító sportgépek után más a hang, főleg idősebb korosztályú férfiak odakapják a fejüket a hangra.
A kanyarokban ahol szalagkorlát van, és visszaveri a hangot a korlát, valami zene a kipufogó hang motoros embernek. Pöfög, gázelvételre hörög, olyan a hangja mint egy motornak. Hosszú útnak hála most megszűnt a leállás, meg az alapjárat ingadozás. Szépen pöfög alapjáraton, nincs ingadozás.
Ahogy Macilaci78 minap mondta, szoknom kell a motor súlyát. Úgy néz ki igaza van, ma sokat mentem, toltam is földúton mikor megfordítottam..Nem akar elrántani. Az ember keményebben fogja, vagy nem is tudom, egyszer nem éreztem hogy nem tudom megtartani.
Lassan megint kivágok egy tank benzint, nem pontosan számolva, de saccra úgy tűnik, 3l a fogyasztás, egy picivel inkább kevesebb is lehet.
Ja, és asszonynak nem kellett értem jönnie, probléma nélkül volt meg a 200km.
Meghűlt, lemosom a bogarakat, iszonyú mennyiséget összeszedtem, sisakon alig láttam ki.
Képek: Bakonybél, faluban. Másik Somhegypuszta után, a motor háta mögötti erdőben van a Kerteskői szurdok. Na, azt nézzétek meg ha arra jártok.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #88552 üzenetére
Szia Zolibácsi, na örülök, hogy már nem húz el a motor. Látod, csak beletelt egy kis időbe, de elmúlt a "nehéz érzet" a motoron.
(A múltkor volt szerencsém kipróbálni a szomszédom GS500-asát, szerintem nekem is alaptalan lesz a régikori félelmem a súlytól)Visszatérve: szerintem a Benellivel nyugodtan és bárhova el tudsz indulni, semmiféle technikai gondod nem lesz vele. A kínaisága szerintem kimerül ezekben az apróbb dolgokban. (A keewaynél is volt azért ilyen, ami részben a vacak magyar összeszerelésből, részben a kiegészítő alkatrészek elnagyoltságából fakadt, pl. kitámasztó, meg hogy nálam pl. semmilyen mozgó alkatrész nem volt bezsírozva rendesen. pl. fékkarok, fékpedál csapja)
Harmadszor: mentősként azért légyszi szerezz már magadnak legalább egy protektoros kabátot, de minimum egy gerincvédőt. Értem én, hogy nem mész nagy sebességekkel, de azért mégis. Nem csak rajtunk múlik.
Hova tovább, valamilyen elzárt úton érdemes néha gyakorolgatni a vészfékezést. alacsonyabb sebességeken mindenképpen, de mondjuk 50-el tutira. Nem kell-nem kell, de azért tudd, hogy hol a motor határa és hogy mi csúszik meg legelőbb.Sok balesetmentes kilométert kívánok továbbra is!
(én ma jobbhíján autóval mentem el visegrádra.. az nagyon nem motor, cserébe feltekertem innen tőlünk a János hegyre bicajjal, de az sem motor. :-D :-( ) -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #88553 üzenetére
Ez az elhúzás dolog..Úgy képzeld el, mosás után megkaptam a motort, és mindkét oldalra szinte lábtartó leérésig megdöntögettem az udvaron, hogy kifollyon a víz a résekből, hűtőbordák közül. Magam sem értem, a félelmetes súly a múlté. Ugye keményen megfogom, megszoktam mostanra, hogy ennyi a súlya. Valóban, ez a titok, meg kell szokni. Lazán tartottam eddig, ahogy megszoktam a 110 kilós robogónál.
Igen, tisztában vagyok a védőfelszerelés fontosságával, de első körben egy pár motoros bőrkesztyűt vettem. Nagyon nem akarok belefolyni, nekem ez hobbimotor, csak száraz időben, kis forgalmú úton, ésszel használom. Bár ezzel csökkentem a kockázatot, tudom az ördög sosem alszik. Tolom bele a kilómétert, legyen meg az ezres szerviz, míg szervizelik, körülnézek még védőfelszerelés ügyében, ez volt eredetileg is a terv. -
FeniX-
aktív tag
Attól függetlenül, hogy a múltkor említettem, hogy nagyobb motort (is) nézek, valamelyikőtöknek van bármilyen infója a régi kymco people-ról?
Ezekben milyen blokk lehet? (250-es, vízhűtéses) -
printer71
csendes tag
Üdv mindenkinek !
Az alany egy egy 20 éves 125-ös Beverly . Megállt menet közben , nincs szikra . Nem értek a motorokhoz de tudom használni a multimétert , és a guglit .
A diagnózisom az , hogy az alaplap-jeladó jó gyújtótrafó gyertyakábel jó , szakadások nincsenek , viszont a CDI-ből nem mindíg jön ki az 50-60 volt a gyújtótrafó felé , van hogy 5-15 voltot küld ki magából .
Az lenne a kérdésem , hogy ha sikerűl vennem egy gyári új CDI-t , mivel van benne immobilizer , az immot hozzá kell-e tanítani az új CDI-hez valamilyen módon , vagy csak összedugom , és tudomásúl veszi , hogy az adott immo gyűrűvel dolgozik együtt ?
-
Honda567
junior tag
Sziasztok!
70-es taiwani hengerhez ez az ékszij megfelelő szerintetek [link] ?
A hajtásba minden gyári rajta. -
nyogo83
Topikgazda
válasz printer71 #88557 üzenetére
Igen, ha gyari uj CDI-t veszel, akkor az meg ures lesz, nincs hozza kulcs kodolva. Ilyenkor "szerviz" uzemmodban megy, kb 2000-es fordulatig engedi porgetni, felette elgyengul.
Hozza kell tanitani a kulcsodat, viszont ehhez szukseges hogy meglegyen a gyari barna mester kulcs.
A barna kulccsal raadod a gyujtast, 2 masodpercet varsz, leveszed a gyujtast.
Utana ha van potkulcsod(fekete), akkor sorban ugyezt megcsinalod, majd a vegen ujra a mester kulcsot rakod be es gyujtas 2 masodpercig, majd le.
A kulcsok cserelese kozott ne nagyon teljen el 10 masodpercnel tobb ido. -
Zoli bácsi
őstag
Jöttem kérdezni..be is írtam a kérdést, aztán józan paraszti ésszel végiggondoltam, és kiderült, én vagyok hülye....Hiába, nem való a motor mindenkinek....
Elmentem tankolni, meg kerültem egyet. Oldalkitámasztón beröffentettem, aztán jött a szokásos érzés, hogy megint találtam egy hibát, van ott egy kapcsoló, aminek az a célja, hogy ne lehessen oldalkitámasztó lehajtásakor indítani..Vagyis úgy tudtam.
Meg is akartam kérdezni hogy kell ennek pontosan működni, aztán eszembe jutott, azt is tudja mikor vagyok üresben. Szóval kimentem, gyújtásra tettem, lehajtottam az oldaltámaszt, semmi. Egyesbe tettem, azonnal levette a gyújtást. Aham, így működik...l. Okos.... Eddig nem is indítottam soha oldalkitámasztón, azt hittem nem lehet.
Tankoltam, ma már világított a figyelmeztető lámpa. Több is ment bele, mint a múltkor, a fogyasztás is több, mint amit vártam, 3,2L/100km.
Hosszú úton, óra szerint 90-el (Valójában 82-83 km/h) sebességgel hajtva (Járatva, pontosabban). Ha húzom neki, ez csak több lesz. Pontosan 1L-el eszik többet mint a 125-ös robogó.
Kerültem a városba, nem hagyhattam ki. Robogóval nagyon óvatosan közlekedtem. Sajnos, hogy egy nagyobb vas van az ember alatt, amibe erő is több van....Máshogy vezetek. Hamar ráelőzök a kullogókra, pofátlanabb vezetésre csábít a gép. És igen, nem szokásom, de ezzel rendszeresen gyorsabban megyek. Mert már 4.-be kapcsoláskor túlmegyek a megengedetten. Persze, ha ránézek korrigálok, de egyszerűen nem érzem, hol van az ötven. Még.
Annyira duhajkodni nem lehet, ballagott a traktor mögött a kocsisor, kinéztem, a régi TS250 (MZ) érzés alapján "visszakettőtkoppgázonlezúzomasort" reflex előzés után be kellett állnom a sorba, 2. nekifutásra abszolváltam a feladatot.
Nem, ez nem az a stílus, meg nincs meg a ménes. A TS250 durván lealázná sprintbe.
De emlékeim szerint, ahogy ment az MZ, igaz hogy jobban ugrott, de 5. fokozatban már jobban megérezte a szelet, emelkedőt. Meg többet kellett váltogatni. És persze, megemlítem, hogy az MZ lazán bevágta a 6 litert. Ezt a 3L körüli fogyasztást a TS125 tudta, a tíz lóerejével.
Jó volt egyet "duhajkodni", érezni a szelet. Meg ahogy kuplung kiengedéskor váltás után emeli a nyomaték az elejét. Mármint egy picit a felső teleszkópszárakat, persze, ne másra gondoljatok. De bennem van az érzés, mikor a TS250 2. fokozatba kapcsolva, kuplungot gázzal rávágva felvette az első kerekét a földről, igaz, centikre, de fölvette. Jó, akkor voltam 55 kiló most meg.... (x2+20 a megoldóképlet, akit érdekel)
Elröfögtem a munkahelyem felé. Nem-e dolgozik a kolléga, aki vette a sornégyes hatszázas Hondát. Múltkor kérdeztem, kipróbálhatom-e. Nem szólt sennit, odadobta a kulcsot. Most itt volt a sisakom, de nem volt a kolléga. Majd máskor csavarom meg a fülét. Mármint a Hondának.
Szoktam mondani a kollégáknak, mi férfiak valahol mindig gyerekek maradunk....Egy a különbség: Drágábbak a játékaink. -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #88562 üzenetére
A sebesség tartásával nincs gondom. Néha rápillantok az órára ellenőrzésképp, de mivel régóta robogózok ebben a sisakban, nagyjából érzem a rezgésén, hangján, hol az 50, hol a 30. A 70-et nem érzem, mert hát atekintetben nincs robogós tapasztalatom.
A sebesség tartásával nincs komoly bajom, ha ingadozik is a sebességem, csak 2-3 km/h-s tartományon belül. Meg ugye ez tanóra, meg lett mondva, hogy max alatt 5 km/h-val jó időben, esőben 10 km/hával alatta. Azért így is 28-30 km/h, illetve 47-49 km/h szokott az lenni, ha én megyek elöl.
Van erő, 99 paci, más dimenzió, de már a 125-ös váltós gyorsulását sem lehetett összemérni a robogóval, pedig az csak az első rutinórán volt.
Forgalomban egyik feladat, hogy a hátul lévő, bal oldali motoros megelői az elöl, sáv jobb szélén haladót. Kapom az utasítást a kanyarodás után, húzok egy kövéret, 45-50 közé kigyorsul egyből és már elöl vagyok, irányjelzővel sorolok is a sáv jobb oldalára. Következő alkalommal kapja az utasítást a másik, hogy engem előzzön, kb 50 méter múlva 30-as tábla, elveszem a gázt, ő picit gyorsít, irányjelzővel cserélünk oldalt, ez is kész.Hát igen, más ez, mint a robogó, nagyon más.
Alacsony, 2,5-3,5k rpm fordulaton motorozok, pedig a piros skála 13k-nál kezdődik, a nyomatékcsúcs meg 6-7k-nál lehet. Azzal a tempóval, ahol a robogót is használom, nem hangosabb a motor, csak gyorsításkor van erősebb, öblösebb, morajlósabb hangja.
Viszont fura, hogy 60 km/h-nál már veszi a 6.-at és onnan nincs feljebb, csak hangosabb lesz.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #88562 üzenetére
'Irígykedve' hallgatjuk a beszámolókat. :-D
Én még mindig nem döntöttem egyik használt "vacak" mellett sem.
Egy érzésre várok, valami belső sugallatra. -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #88564 üzenetére
Vagy egy hirdetésre.
Kár hogy nem lakunk közelebb, odaadnám a Benelli-t, kíváncsi lennék a 125-ös Keeway után a véleményedre.
macilaci78: Csak lesek miket írsz, miket csináltok. Nekem 1-2 rutinpályás menés után emlékeim szerint a forgalmi vizsga volt, semmi más, illetve egyszer gyakoroltunk forgalomban a vizsgára..Ennyi.
Arra kellenék valami megoldást találni, hogy ne felejtsem kint az irányjelzőt, mindig kint marad. Robogónál szembetűnő volt a visszajelző, itt alig látni. Megszoktam, hogy autó kanyarodás után automatikusan visszavált. Lehet kellene egy pittyegő, láttam egy motoros videóban ilyet. -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #88565 üzenetére
Igen, az irányjelző gyakori gond a tanulóknál is. A robogómon kattog, hallom, de a motorok többségén nem. Van, aki elfelejti kirakni, van, aki visszavenni.
Szokj rá, hogy a manőver után akár 3* is rányomsz. Vagy nézzél kattogós indexrelét.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #88565 üzenetére
:-D nagyon kedves vagy. Nem'tom, nekem ezek a nehéz motorok mindig ilyen gombócok a torkomban.
Az irányjelzőre: nekem szokássá vált egy idő után, hogy minden nagyjából második-harmadik alkalommal amikor a bal kézzel matattam (váltás) akkor rányomtam egyet az index kapcsoló közepére, biztos ami biztos.
-
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #88565 üzenetére
Szia!
Lehet kapni 12V-os zümmert, 22x12 mm a mérete. Én nálunk a műszaki boltban vettem 400 Ft-ér. Így néz ki: [kép] -
szimi57
őstag
Több évtized után újra két keréken. 14 éves voltam, amikor örökre letettem a KRESZ könyvet. Akkor vizsgáztam le segédmotorra. Annyira biztosra mentem, hogy utána elő sem kellett vennem. Következett még az "A" és "B" kategória, "csont nélkül" vittem mindet. Komár, 125-ös Danúvia, MZ TS250, majd pár évtizedes kocsikázás után most újra összejött a két kerék egy kis 50-es robogó formájában. Még így is kicsit más a robogózás... [kép]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz KTMHobby3 #88568 üzenetére
Oh, köszönöm, ez kellene nekem.
Ezt a visszajelzőre kellene rákötni ugye, vagy máshova egyszerűbb..?
szimi57: Gratula. Akinek volt motorja, azért mindig vágyik két kerékre. TS250 nekem is volt, nem a "peregyes", az előző, a négyfokozatú váltóval szerelt.
Nekem nem jött be a robogó, nemrég újítottam be egy motort. Bár azt mondom, a robogó praktikusabb.
Ilyen robogója volt egyik kollégának. Használtan vette, évekig nyúzta, gyakorlatilag karbantartás nélkül használta. Télen, hidegen elindítva azonnal koppgázon. Bírta, szóval strapabíró konstrukció. Kétütemű ugye? Kollégáé az volt, amiről beszélek. -
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #88571 üzenetére
Oda érdemes kötni, mert ott biztosan szinkronban működik a sípolás.
-
szimi57
őstag
válasz FeniX- #88570 üzenetére
Köszönöm, igyekszem! Habár volt már egy borulásom még az MZ-vel. Melóba mentem a megszokott útvonalon amikor jött egy kanyar, de ez nem a megszokott kanyar volt! Egy aprócska különbség volt csupán. Előző nap felszórták apró kőzúzalékkal, nem is túl vastagon. Szépen megköszöntem és irány a sebészet. Összevarrták a bőrt a térdemen, a motornak szinte semmi baja nem lett.
Zoli bácsi: Igen, két ütem. Szintén használtan vettem kb. két hónap vadászat után. Nagyobb kalibert a megye katasztrofális úthálózata miatt sem nézegettem (JNSZ).A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Honda567
junior tag
-
macilaci78
nagyúr
Lehet, elakadtunk kicsit a szereléssel.
BWS 50-es, álló Minarelli hosszú, gyári karbi.
Kicseréltem a légszűrőt, visszaraktam és erőtlen lett a gép, alacsony tartományban nagyon nehezen vette a fordulat, sztenderre állítva is, feljebb sem volt olyan dinamikus, mint korábban, a végsebességből is esett 5-10 km/h.
Tankoláskor kiderült, hogy +1 liter/100 km...
Visszacseréltem a légszűrőt, alapos pucolás után, hátha. Rosszabb lett, menni se mertem vele. Okádja a füstöt, a garázs 1 perc alatt telepöfögi, a fordulatot szinte nem is veszi.Szerelő elvitte pénteken. Hidegen, 1 hét állás után indítom, szívató nélkül pöccre indult, füstöl, mint állat. Túl dús a keverék. Betolta a Transporterbe, elvitte.
Most kérdezem, mizu. Nem csinálta nála, szétszedte, nem látott semmit, összerakta, nem csinálja.Szerk: a manuális szívató jó, legalábbis amikor húzok rajta, akkor torpan, fullad.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
szimi57
őstag
válasz Honda567 #88574 üzenetére
Bátran bele mertem vágni. A motorszerelés nálam nem akadály. A filléres hiányosságokat pótoltam, jól megy, nincs vele gond. Durván egy tanknyi benzin ment el 200 km-re. Nem pörgettem mivel egy általam még kevésbé ismert, ráadásul használt eszközről van szó.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
macilaci78
nagyúr
válasz macilaci78 #88575 üzenetére
Úgy néz ki, átenged az olajpumpa, nem kicsit, nagyon.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #88577 üzenetére
Engedj meg egy - talán - kéretlen és offos hozzászólást, de : most csinálod a nagymotor jogsit. Kell még neked ez a sz*rakodás a 2ütemű kicsivel?
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #88578 üzenetére
Mármint, hogy amiről mindig is beszélünk, hogy ez pont az a kaliber, ami már ilyen széthajtott, kifutó dolog. Mea culpa.
Nem néztem az árakat, de egy 4T 50-es sokkal drágább használtan mint a 2T?
Azt szerintem sokkal izgalmasabb lehet szerelni. Van benne igazi szelep, stb. Csomó csemege alkatrész. -
macilaci78
nagyúr
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #88582 üzenetére
Na, sorry, azt hittem, hogy ez is valami "felújítós" projekt.
-
Rivaul
addikt
válasz Árpi001 #88584 üzenetére
Én pl 4t szintén nem is vállalok. A 2t-n gyorsan végig zongorázza az ember az alapokat és mehet vissza legtöbbször. Szerintem sokan vannak így vele. Az idő, pénz. Mondjuk valószínűleg az is közrejátszik, hogy rutintalan is vagyok velük.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeniX-
aktív tag
válasz Rivaul #88586 üzenetére
Én is csak amiatt mondtam a tippet, hogy akkor előbb-utóbb jöhet valami 4 ütemű 125-ös, vagy ilyesmi, ami azért kultúráltabb, mint a 2 ütem.
Ezekről nekem azért még mindig leginkább az ugrik be, hogy ül rajta a 16 éves gyerek és visíttatja, meg büdös a füstje.
Na, de sem tegnap, sem ma nem akartam senkit megbántani a kijelentéseimmel.
Csupán a szubjektív véleményemet tükrözik.
Imádok szerelni, de azért menni mégiscsak jobb. -
Madball
csendes tag
válasz Rivaul #88588 üzenetére
Ezek az 50-es libakergetők, bár van, akinek élethosszig egy közlekedési eszközt/módot jelentenek, sokaknak csak kapudrog a nagyobbak felé.
Nekem is van mellette nagyobb, de élvezem, hogy fillérekből fenntartható (ha nem megyek vele, napi 10 Ft a biztosítás és ennyi). Továbbá szeretem szerelni, mert a komplett generálozás is kivitelezhető otthon, ráadásul idővel minden részéről tudom, miért van, hogyan működik, stb.. És sokkal könnyebb a kis 50-es szerelésére hobbiként tekinteni, ha mellette a nagyobbal lehet motorozni, nem vagyok nyomás alatt, hogy itt a jó idő, el kell vele készülni mihamarabb -
Madball
csendes tag
válasz FeniX- #88590 üzenetére
A technika izgalmasabb a 4T-nél, ez igaz, de kezdésnek a 2T szerintem sokkal kifizetődőbb, főleg a kis 50-eseknél. Egy működő, bontott kínai minarelli blokk 20 eFt körül van, a legtöbb alkatrész hozzá párezerért kapható (mármint az olcsó és gagyi kínai, de tanulni az épp elég). Ha rosszul rak össze valamit az ember, de a főtengely túléli, nagy anyagi kár nem lesz jó eséllyel. Ehhez képes ha egy félrerakott vezérlés bedarálja a szelepeket..
-
Rivaul
addikt
válasz Madball #88589 üzenetére
Van egy picike benzines autóm. Kevesebbet eszik mint a robogóm. Mellé van egy batár SUV-om. Valahogy soha nem vonzott a nagy motor ezek mellé. Jobban szeretek azokkal közlekedni. De a robogó érdekes. A 2T egyszerűsége, gyerekjáték szerű használata, mobilitása igazi szerelem. Ha felmész a járdára egy bolt elé hogy letedd az ajtóban, a kutyát nem zavar. Ezt egy nagyobbal már nem nézik jó szemmel, hiába 2 kerék.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Rivaul #88588 üzenetére
Csak hogy ON is legyen: egy olajszelep lett beépítve a robogómba, ami meggátolja, hogy az olaj akkor is kijöjjön a csőből, ha a motor nem is jár.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz Rivaul #88594 üzenetére
Nem nagyon értek a robogó lelki világához, szezon elején szerelő, illetve az a minta, hogy még egyszer el szokott kelleni vinni, mert pár hét használat után előjön valami.
Plusz ugye gumizni, prémiumot tankolni, indokolatlanul drága olajjal kínálni, stb.
Nagyon az jön ki a matek végére, hogy 1 km a robogóval kb annyiba kerül, ha nem drágább, mint 1 km a 23 éves dízel Passattal.
Ha mellé teszem, hogy a havi 20 liter benzin önmagában több, mint a BKV havibérlet, akkor abszolút nem rentábilis a robogó munkábajárásra.A felárít mégis megfizetem, mert szeretem, illetve időt spórol nekem a BKV-hoz képest.
Amúgy volt olyan szomszéd, aki kvázi megtiltotta, hogy a társasházakkal körbezárt, amúgy közterületnek számító belső udvart (teret) használjam, oda beálljak a robogóval. Nem zavart a dolog, a ház előtt szabályosan tettem le egy parkolóhelyre, amiből úgyis mindig kevés volt. Amikor szóvá tették az autósok, néven neveztem a szomszédot.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Rivaul #88588 üzenetére
Igazából egy kicsit megfoghatatlan, hol a határ.(Kismotor-nagymotor) A mai világban, a 250-es igazából kismotornak számít. 500ccm-től felfele van "a motor", amihez "A"jogsi kell.. Az Imperiale megvétele után én is nézegettem a nagymotoros topikot, de amekkora vasak vannak ott, az én 21 lóerős rettenetemmel nem is tudom hova tartozok....Ide nagy, oda meg kicsi. Legalábbis úgy érzem. A2 alja, 25 paciig, ilyen topik nincs.
Persze, hivatalosan a kismotor a rendszám nélküli, ötven köbcenti.
Fél hivatalosan a 125-ös is kismotornak számít, amire jó az A1-es jogsi.
Az én szememben aminek két kereke van, motor hajtja, az motor, annyira nem kategorizálok. Olyan meg mindig van, aki kisebb motorról nagyobbra vált, meg fordítva is.
Az én szememben két kategória van, a munkábajárós, szaladgálós kategória, mint amivel általában ti közlekedtek. Általában 50-125 ccm, néha több, de 300 fölött ritka.
Meg van a hobbimotor, hétvégi csapatós..Mint az enyém, ez általában 350, de inkább 500 ccm fölött. -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #88597 üzenetére
Manapság már egyre divatosabb 125-250ccm-es váltós gépeket vásárolni, amik a motoros topikban eltörpülnek, így kiegészítettük a topikcímet. Ezen túl mehet ON-ban minden váltós kismotor csevej is. - idézve az összefoglalóból. Tehát 250 ccm-ig itt ON, mindegy, hogy váltós, vagy automata.
Viszont az én megközelítésem szerint az A1, A2, A rutin és forgalom feladatsor, sebességhatárok, stb egyeznek, így azok mindegyike ugyanolyan értékű motor, az AM marad rendszám nélküli SMKP, amolyan fekete bárány.
Annak örülök, hogy ebből a topikból nem nézik ki a "nagyfiúkat", de Rivaul-nak is jogosak az érzései, hogy szétoffoljuk újabban a topikot.
Amikor sisakra kértem ajánlást, a nagymotoros topikba is bedobtam a kérdésem, gyakorlatilag 100k alatt nincs vállalható sisak, kb ez jött vissza. Elfogadom a véleményt, az ott megszokott felhasználásra igaz is lehet. Itt azért szelidebb a dolog.
Aztán kiderült, hogy 5*-os sisak is van megfizethető áron, akár a Lidl-ben is, pinlock-kal, réteggel együtt. Persze most már tapasztalom én is, hogy zajban, szélben van még feljebb, de az SMKP adta keretek között teljesen vállalható. Úgy 20 percnyi összefüggő országúton kezd bántó lenni a monoton zaj, de városi dinamikával (változó sebesség miatt változó zaj és mellette sokkal több egyéb inger) 40-60 perc sem olyan fárasztó a sisak vonatkozásában.Azért a kávé topikban sokkal több a fanatikus. Indukciós főzőlapra tehető kotyogósra kértem ajánlást és az első 20 válasz abból állt, hogy 100 ezres gőzgép alatt nem lehet fogyasztásra alkalmas kávét készíteni. Ha pénzt szánnék is egy ilyen gépre, a 120 centi konyhapulton helye tuti nem lenne, ezért is kerestem kotyogóst.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #88597 üzenetére
Kismotorra az a határ hogy rendszám nélküli. Aki nagyobb motorokról szeretne értekezni, az nyisson új topikot. Nem jó hogy ide bekeverednek a nagymotorosok, mert hozzák magukkal a rongyrázást, meg a nagyképűséget az erősebb motorjukkal. Persze azok, akik kismotorokkal kezdték, akiket itt megismertünk és megszerettünk, azok kivételek, mert érzésükben velünk vannak.
Én ezt így gondolom, remélem mások is így látják. -
Rivaul
addikt
válasz macilaci78 #88595 üzenetére
Ohh erről azt sem tudtam hogy létezik
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ASUS routerek
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Disney+
- HBO Max & OD topic
- Mobilinternet
- Ukrajnai háború
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest