-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #88499 üzenetére
Zolibácsi, ilyen 4 hengeres, 220 kilós teheneket ábszolúte nem akarok. (Ráadásul ez már annyit fogyaszt, mint egy autó: 5-6 liter)
A gs lenne a plafon.. de arról is lebeszélem magam.
Várok, amíg nem lesz valami jobb 250-es. ..vagy marad a bicaj.
Kaptam másik tippet is. yamaha mt-03. 150 kiló. de árban már az is 1mil 4.
"kösz, nem" -
Árpi001
senior tag
Sziasztok
Egy kis segítséget szeretnék kérniVettem március elején egy Suzuki address 4t 50 robogót.
Nagyon örültem hogy milyen jó vétel volt.
Van egy robogó szerelő közel, vele megbeszéltem hogy mit szeretnék.
Azt mondta jó ez a típus.
Tavaly már beszéltem vele, robogó ügyben, akkor mondta hogy ő nem szerel már csak Japánt, és olaszt.
Ez is befolyásolt a döntésemben.
A Suzuki tette dolgát, de néha nehezen indult hidegen, ekkor önindító, és plusz gázadásra azért mindig beindult.
De olyan is volt hogy pirosnál befulladt többször is.
De rögtön újra is indult mindig.
Két hete, egy nap állás után nem indult be többet.
Gyertyat kiszedtem nagy nehezen, szikra van, de biztos ami biztos alapon lecseréltem.
Persze ettől nem lett jobb a helyzet.Mivel a szerelő srác nem vette fel sokáig, elkezdtem keresgélni másik szerelőt.
És itt van a bibi.
KB 3 helyről pattantam visza azzal, hogy nem vállalják, mert ez Japán belpiacos, és szivas az egész.
Alkatrész is necces hozzá. Stb..
Az én szerelőm időkben visza hívott, azt mosta kedd este vihetem,(BP 17 ker) de mikor ma ráirtam hogy akkor viszem az adresst, vissza írta hogy covidos, és majd keres Ő engem...
Nem tudom hogy ő keresett volna magától....Ha kicsit is műszaki beállítottságú lennék, nyilván kevésbé volna gond, de nem vagyok az mint kiderült.
Most itt vagyok szerelő nélkül, egy lehet hogy feleslegesen vett robogóval.
Mit javasoltok?
Létezik hogy azért mert ez japán belpiacos,
emiatt ennyire problémás volna?A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
FeniX-
aktív tag
válasz Árpi001 #88502 üzenetére
Szia, én is keresztúri vagyok. Melyik szerelő volt ez? (utcanév elég ide)
Szerintem nem sokkal vészesebb, max a belpiacosokhoz nehezebb alkatrészt szerezni.
Valahogy meg kéne bizonyosodnod róla, hogy kap-e üzemanyagot. Ez karburátoros, vagy befecskendezős modell?
Ha van szikrád, akkor - egyszerű paraszti ésszel - azt mondanám, hogy a benzinellátással lehet gondod.
Vagy elromlott a benzincsap, vagy - általában ilyen vákuumos szelep van benne - az nem jó.
A többiek szerintem tudnak érdemben válaszolni még este. -
Árpi001
senior tag
válasz FeniX- #88503 üzenetére
Üdv, szomszéd!
Kuzma Balázs aki fogadta volna.
507 utca
Sosem voltam nála, de ajánlottak a Pesti úti motoros boltbanÉn is üzemanyag ellátásra gondoltam, de laikusként így is megsértettem két elemet is, mikor bontottam le az elejét, amit nem is kellet volna
Akksit kerestem ott , de mint kiderült alul van[ Szerkesztve ]
A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
Tamás9x
őstag
válasz Árpi001 #88502 üzenetére
Ilyen nincs hogy belpiacos, és azért ne hozd, olyan van, hogy kellene egy full generál, és valószínüleg rengeteg ideig állna dobozolva mire minden meg jönne hozzá, akkor tényleg ne hozd katagória
Féktisztítót öninditózás közben a légszűrőbe , de ésszel és keveset ha elkezd pöfögni akkor nagy baj nem lehet
Felemelt hátsó kerékkel! meg ne induljon, mint egy ismerősnek....
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
FeniX-
aktív tag
válasz Árpi001 #88504 üzenetére
Hehh, kicsi a világ. volt egy ilyen nevű volt-osztálytársam, aki ott lakott.
Nem tudom, hogy milyen minőségben szerel, de ha egy emberről beszélünk, ő korábban inkább autókkal foglalkozott. Ez csak valamilyen mellék téma lehet neki.
A robogónál minden a hátuljában van. -
Árpi001
senior tag
válasz FeniX- #88506 üzenetére
Tamás9x :de erről szó sincsen.
De tényleg több helyről elhajtottak, valamiért nem szeretik...
Koszi a tippet, kíváncsi vagyok be indul e.
Bár attól még nem javul megFeniX:Akkor sanszos hogy ő lesz az. 🙂
Volt egy videó egy hasonló robogórol, ott elöl volt az aksi.A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
FeniX-
aktív tag
válasz Árpi001 #88507 üzenetére
Hát, ezzel legalább a hibát be tudod határolni. Túl sok dolog nem lehet rossz rajta. Vagy el van már tömődve a karbi, vagy ez a membrános benzincsap lehet rossz, szerintem.
Legrosszabb esetben a kucorgó fele félúton a bárdi / vagy unix? mindig keverem mögött van egy telephely, ott is van egy motorszerelő.
Őket is meg lehet még kérdezni. -
Tamás9x
őstag
válasz Árpi001 #88507 üzenetére
Javulni nem javul, de akkor legalább tudod, hogy kompresszió van, a gyujtás jó, csak nem kap enni, így hátha könynebben átveszik.
Nekem ugyan ez volt egy jóó nagy eső után ment a nagyszülők emlegetésem féktisztító megindította, majd szedtem szét koszos is volt meg állt a víz a karbi aljába.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
FeniX-
aktív tag
válasz Árpi001 #88510 üzenetére
Oh, sajnálom.
Akkor ez nehezebb dió, de talán nem reménytelen.
Egy csendes helyen próbáld ki, hogy hallod-e "felpörögni" az elektromos benzinszivattyút.
Gyújtást ráadod, és kis bugó hangot kell hallanod pár másodpercig, amíg felépíti a nyomást a pumpa.
Ha nem hallasz semmit, akkor lehet, hogy a szivattyú ment tönkre, vagy a kapcsoló relé adta meg magát.
De azt fel lehet újíttatni. Mármint, a pumpát.Elvileg kell hogy legyen hozzátartozó biztosíték is. Azt kéne megnézni még.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
-
FeniX-
aktív tag
válasz Árpi001 #88514 üzenetére
A régit le kéne fotózni. Túl sok dzsuva nem lehetne rajta, mert akkor nem indul be, illetve kopott a motor. Egy minimális fekete lerakódás oké, de amúgy a gyertyaelektródának barnának kéne lennie. Ha benzines az "ok", akkor a fent leírtak egyike lehet, ha olajos, az viszont probléma.
[ Szerkesztve ]
-
J&P
tag
Sziasztok keresztúriak!
-
FeniX-
aktív tag
-
Árpi001
senior tag
válasz FeniX- #88521 üzenetére
Szia.
Most az előbb igen.
Sokadjára beindult!
Járattam egy 5 percet, azután menetek vele egy kisebb kört.
Most működik!
Fogalmam sincsen mi volt, van vele!
Köszönöm a tanácsokat!Ui, mi rákos borzasztóiak összefuthatnánk egy körre valamikor.
A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
Tamás9x
őstag
-
Winne
nagyúr
Géles és savas akksiknál mi a pro/contra?
Tegnap még az egyiket sztárolták a boltban, ma meg a másikat, mikor visszavittem a rossz méretűt amit kaptam.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
Tamás9x
őstag
Mikor melyikre van jobb akssssió, a savast után tudod tölteni, tudod mosni, DE nem szereti a rázkódást. Tudod ellenőrizni az elektrolitszintet, akár 10 évig is jó, Akár, ez nem garancia semmire.
A gélest nem tudod karbantartani, vagyis oylan könnyen nem, de jobban tűri a rázkódást.
Ha felfő a gél és kipárologtatja a vizet akkor az ciki, és lehet észre sem veszed. De ez csak fesszabályzó hiba esetén jellemző, vagy kitudja még mikor.Lithium, 2-3* annyiba kerül, de lehet még drágább, sokkal nagyobb kapacitás, és indítóáram, -40 fokig használható Sok tapasztalat nincs vele, mert nem veszik, a fene se tudja mennyíre megbízható, amit én építettem az brutál jól bírja de köszönő viszonyban nincs a boltival mert ipari 18650... az meg öö na...
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tamás9x #88528 üzenetére
A lítium akku nagyon kényes a töltésre tudomásom szerint. Nem kér külön elektronikát, ami a generátortól kapott akármilyen feszültségű áramot kezeli?
Eddig savas akkujaum voltak a robogóban egy kis üregben van a helye, a kiszellőzőnek is van külön helye, de ennek ellenére mindig volt valami nyálkás cucc az üreg belsejének falán. Gondolom, volt valami kipárolgása az akkunak. Most zselés van benne, télire úgyis kiveszem az akkut, majd kitakarítom a helyét rendesen.
Ez most érezhetően kisebb a savasnál, szó szerint zörgött a helyén, minden kis úthibán verődött. 4 mm vastag parafából vágtam mellé csíkot, hogy megtámassza elöl és oldalt, azóta kuss van.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Tamás9x
őstag
-
KTMHobby3
tag
válasz Tamás9x #88532 üzenetére
Én már találkoztam több "gyári" akkuval, amiknek tönkre ment az elektronikájuk. Egy új túl drága, ezért az elektronikát kiiktatva továbbra is lehetett használni. Két fontos dolod van, amit meg kell oldani. Az egyik hogy túltölteni nem szabad, a másik, korlátozni kell a töltőáramot. Így használva még sokáig bírja.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tamás9x #88532 üzenetére
Azért ezt a pakkot csak így nem dobnám a robogómba. Ha a helyére kerül egy kis víz, könnyen lesz zárlatos, az pedig nem egy nagy öröm. A hagyományos robogóakkuk pólusai elég messze vannak egymástól, hacsak nem vízben áll, nincs gond. Ennél a pakknál csakorlatilag 1 centis távolságok vannak a sokkal több pólus között.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Tamás9x
őstag
válasz macilaci78 #88534 üzenetére
Miért lenne zárlatos? Ez a méretezés és cellaszám demonstráció miatt van fotózva, még össze kell kötni, felönteni gyantával, zsugorcsövezni. Utána nyugodt szívvel kimoshatod a mosógépben, semi baja nem elsz. -40/+75 fokig
Az elektonika 100A után, hőre, és mélymerülésre is biztosítja a cellákat, de van víz ellen védett BMS is. itt nincs mélymerült halál.
15Ah és 120A indítóáram.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz macilaci78 #88536 üzenetére
De hiába van távtartóza a rezgés.... én abba nagyon nem bízok még.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
2 db külső gumit hogyan csomagolnátok a futárnak? Semmilyen anyagom nincs hozzá :/Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
macilaci78
nagyúr
válasz BLUE TORNADO #88538 üzenetére
Akkor sehogy.
Amit láttam webshopot is üzemeltető gumisnál: folpakkal körbetekerte a futófelületet és az oldalfalat fedve, aztán erre ragasztotta a futár az etikettet.
A súlya, mérete megengedi, csomagold egybe.
Sima háztartási folpakk is jó, tekerd be őket először külön-külön, majd akár barna ragasztószalaggal pántold össze őket.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
szimi57
őstag
Valszeg beújítok egy lítiumos akkut. [link] Esetleg tapasztalat?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz szimi57 #88540 üzenetére
Csak megnéztem amit linkeltél, oldalt.
Ezen akadt meg a szemem:
"FONTOS: Ha a motorkerékpár alapjárati fordulatszáma mellett a generátor kapocsfeszültségének az értéke 14.0V - 15.0V közötti, NEM szükséges átalakítani a motorkerékpár töltési rendszerét. "
Akkor ha alapjáraton mondjuk 13,8V-ot tol a generátor/tekercs, akkor át kell alakítani valamit a motoron..?
Nem volt lítium akkum, vagyis csak a telefonokban van, de én nem erőltetném. Motornál/robogónál amúgy is kis aksi van, nem jelentős a súly megtakarítás. Amíg egy savas akkumulátornak az a jó, ha teljesen feltöltve pihen, lítium aksinál kb.40% töltöttség az ideális, sőt, nem is szereti ha mindig csontra töltik. Telefonok akku kímélő programja 80%-ig enged tölteni, a laptopomnál ugyanez 60%-ig enged. Balesetnél, ha sérül a vezetékelés, zárlat van.....Hát, veszélyesebb a lítium. (Kigyullad, ha zárlat van)
Lítium aksi a hidegre, meg a melegre is háklisabb. Persze, könnyebb, meg minden, de szerintem egyenlőre nem egyértelmű a dolog. A motorok töltése is savas aksihoz van kalibrálva.
Nemrég adtam el a Piaggio robogómat, 3,5 éves volt. Gyári, savas akkuval adtam el. Keveset használtam, persze az akkunak pont ez rossz. De 1 hónap állás után is rátéve a töltőt, szinte azonnal csepptöltésre váltott, nem volt önkisülése az akkunak. Tekert is rendesen.
Én egy jobb minőségű hagyományos akkut vennék. Hozzáteszem, szubjektív vélemény. -
szimi57
őstag
válasz Zoli bácsi #88541 üzenetére
Bizonyos felhasználási körülmény esetén domborodhat ki az előnye. Sok rövidtáv, pl. motoros futár. Átlagos felhasználás mellett is dupla élettartammal számolhatunk. A töltési feszültséget ellenőrizni kell. A legtöbb fesszabályzóból kijön a 14 Volt még alapjáraton is. Lényegesebb, hogy ne legyen több 15 Voltnál. Egy intelligens töltővel a töltési problémák orvosolhatók. Én pl. ezt használom kocsihoz, alkalmas lesz a lítiumos akkuhoz is.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Zoli bácsi
őstag
Napokban észrevettem, hogy a "Kínai Rettenet" eddigi vaj puha középtámasz visszacsappódása erős, fémes koppanó hanggá változott.
Szemrevételeztem......A tartós használatban..( kb. 400km) a gumibak, ami a csillapítást és távolságtartást végzi, egy része lemorzsolódott.
Képen az alsó rész az, a gumibak alja lemorzsolódott.
A felhajtott oldalkitámasztó szerintem menet közben néha belenyal a láncba, felhajtáskor legalábbis jót odavág neki.
Félre ne értsétek, eszembe nem jut hibákat keresni.....Én lennék a legboldogabb, ha semmi hiba nem lenne, de gondolom a vaj puha kitámasztó visszaugrás után ha erős fémes csattanás lenne, ti is megnéznétek.
Arra gondoltam, van itthon ilyen öntapadó szivacskorong, amit szék lábra kell ragasztani. Azt ragasztanék a fém nyúlványra, amihez a gumibak csapódik. Átmenetileg megoldás lenne...
Első gondolat az volt, hogy kiveszem a gumibakot, és teszek alája alátétet. De nem csavar tartja, át van dugva egy lyukon, olyan a megoldás, hogy nem hiszem hogy szét lehet szedni, elszakad.
Ti hogyan oldanátok meg a problémát..? Nem akarok minden apróság miatt szervizbe menni...Bár hamar meglenne a bejáratás... (2x voltam már)
Köszönöm!
Más. Bekötöttem az Optimate4 töltő gyors csatlakozóját, nem kell levenni az oldaldeknit, ha rá akarok tölteni (Hobbimotor, előfordul hogy hetekig nem megy)
Egy vízálló dugó. Van a pozitív szálon biztosíték. Azon gondolkodtam, erre egyszerű lenne rákapcsolni egy USB töltőt, a megfelelő csatlakozó kellene. Nem a kormánynál lenne, de vésztöltőnek jól jöhet. Ilyen csatlakozó kellene nekem, gondolom nem egyedi, az Optimate4 kábele ilyennel variálható. Ez milyen dugó, felismeri valaki? Hol kapok, villanyszerelési boltba?
Köszönöm! -
Rivaul
addikt
válasz Zoli bácsi #88547 üzenetére
Csak bántottad Te magadat ezzel a motor cserével
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Zoli bácsi #88547 üzenetére
Eh, hülyeséget írtam, természetesen a középállvány ér bele a láncba, nem az oldalkitámasztó.
Elforgattam a gumibakot (Először nem jutott eszembe), nem a lemorzsolódással van baj, elforgatva sem jó. Mintha összeült volna a gumi anyaga. Szerintem iszonyú erős a két rugó, ami visszahúzza a kitámasztót, és idővel összébb ült a gumibak anyaga. Kínai.
Rivaul :Jah, beigazolódott a félelmem, mikor féltem a kínaitól. De úgy döntöttem félreteszem az előítéleteket. (Kár volt.... ) -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #88547 üzenetére
Ebből a szögből tamiya csatlakozónak tűnik, a legtöbb modellboltban van polcon. Nem vízmentes.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest