-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
válasz szimi57 #88197 üzenetére
Alapvetoen egy 50-esnek nincsenek hivatalos "papirjai", csak egy adasveteli szukseges az elado es kozotted. Ha igazoltatnak vagy barmi van, akkor az az adasveteli a papirja.
Viszont ha az alvazszam is gebaszos vagy hianyzik, akkor en hanyagolnam. Az egy dolog, hogy biztositaskotesnel meg kell adni es nem feltetlenul jo, ha valamit bekamuzik az ember. De ha igazoltatnak, akkor azt siman megnezi a rendor, egyfelol lekerdezni a lopott jarmu adatbazisban, masfelol beazonositani, hogy tenyleg 50-es robogorol van-e szo.
Egy hianyzo alvazszam mindig gyanus egy alapvetoen papirok es rendszam nelkuli jarmunel. -
Zoli bácsi
őstag
válasz szimi57 #88540 üzenetére
Csak megnéztem amit linkeltél, oldalt.
Ezen akadt meg a szemem:
"FONTOS: Ha a motorkerékpár alapjárati fordulatszáma mellett a generátor kapocsfeszültségének az értéke 14.0V - 15.0V közötti, NEM szükséges átalakítani a motorkerékpár töltési rendszerét. "
Akkor ha alapjáraton mondjuk 13,8V-ot tol a generátor/tekercs, akkor át kell alakítani valamit a motoron..?
Nem volt lítium akkum, vagyis csak a telefonokban van, de én nem erőltetném. Motornál/robogónál amúgy is kis aksi van, nem jelentős a súly megtakarítás. Amíg egy savas akkumulátornak az a jó, ha teljesen feltöltve pihen, lítium aksinál kb.40% töltöttség az ideális, sőt, nem is szereti ha mindig csontra töltik. Telefonok akku kímélő programja 80%-ig enged tölteni, a laptopomnál ugyanez 60%-ig enged. Balesetnél, ha sérül a vezetékelés, zárlat van.....Hát, veszélyesebb a lítium. (Kigyullad, ha zárlat van)
Lítium aksi a hidegre, meg a melegre is háklisabb. Persze, könnyebb, meg minden, de szerintem egyenlőre nem egyértelmű a dolog. A motorok töltése is savas aksihoz van kalibrálva.
Nemrég adtam el a Piaggio robogómat, 3,5 éves volt. Gyári, savas akkuval adtam el. Keveset használtam, persze az akkunak pont ez rossz. De 1 hónap állás után is rátéve a töltőt, szinte azonnal csepptöltésre váltott, nem volt önkisülése az akkunak. Tekert is rendesen.
Én egy jobb minőségű hagyományos akkut vennék. Hozzáteszem, szubjektív vélemény. -
Honda567
junior tag
-
tupper
újonc
válasz szimi57 #88658 üzenetére
A 3 db-os szerelő vas készletet úgy küldték, hogy mellé járt 3 db íves kb. 15 cm / db hosszú felni perem védő műanyag idom, keresztmetszetben u alakú
Elvileg ha a már leengedett abroncs enged annyit, be tudom rakni a peremre
Ez lenne a feladata
Ez volt az eredeti terv
Persze egy guminak két szélét kell leszedni, és kettőt visszarakni
Rá lehet sülve, az új nem ugrik egyből a helyére
Sejtem a nehézségeket.
Valamikor ZIL keréken tanultam, de az kicsit más rendszerű volt.[ Szerkesztve ]
-
Debilon
addikt
válasz szimi57 #88658 üzenetére
mondjuk ilyen kereket, nem is feltétlenül az autós centrir gépen csinálja, hanem egy gravitációs centrír-el
ilyesmivel: [link]a nagymotor kerekét (17/19 col) ilyennel csinálja (akihez én hordom)
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
mumtaz
senior tag
válasz szimi57 #88852 üzenetére
Nincs ott semmi. Most meg pláne, mert szét van borítva a blokk.
De nem is volt. Egyetlen talptömítés volt, semmi több.
Tegnap hagytam a fenébe. Ma majd méregetek még, mert ez már tiszta X-akta.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Zoli bácsi
őstag
válasz szimi57 #89163 üzenetére
Emlékeim szerint normál körülmények közt (menetszél) a zöld mezőbve sem nagyon ment bele a mutató. Olyan 60 fok lehetett a borda széle, ahova a patront beszúrtam. Ha kevés volt az olaj, belement egyszerre a pirosba, szóval azonnal kiszúrta az ember ha baj van. Trabantnál a ventillátor felőli henger hűvösebb volt.
Téli motorozásnál alig mozdult ki a mutató.
Ez egy vízhőmérő volt, gondolom pontos értéket nem lehetett vele léghűtéses hengernél mérni. De ha baj volt, azt észrevette az ember, szóval hasznos volt. -
macilaci78
nagyúr
-
Zoli bácsi
őstag
válasz szimi57 #89616 üzenetére
Igen
Nem mai darab lehet.
macilaci78: Nekem ez tetszik, ezt tényleg szépnek találom, sajnos itthon nem forgalmazzák: [link] Szerintem ilyet vettem volna.
Régebben felröppent a hír, hogy lesz újra motorgyártás MO.-on, feltámasztják a Pannóniát. Mármint a nevet, aztán vártam, hogy előjönnek valami ilyesmivel, mint amit linkeltem. De már nem lesz belőle tuti semmi. Ugyan van félig magyar robogógyártás (Motowell), de nem igazán látok az utakon belőle, a régi 2T típusok futnak még. -
FeniX-
aktív tag
válasz szimi57 #89616 üzenetére
Ilyen suzuki ekó-t én is néztem (az, igaz?) de a mai fővárosi forgalomban ezek mennyire "életképesek" ? Gyanítom, hogy ugyanaz a kategória, mint az 50-es 4 ütemű. (Amúgy simán vennék, a szomszédom aki 1 hónapja megvette az 50-es 4 ütemű jog-ot, és felgumizta, már be is fizetett a B125-re, így eladó a robogója) csak hát, ezekkel tényleg minden vicc nélkül mondanám, hogy zsákmányállattá válnék. Sajnos, innen a kerületből nincsenek trükkös kivezető utak, ahol megúsznám, hogy ne kelljen egy 70-es sodratú forgalmi szituba belemenni.
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz szimi57 #89641 üzenetére
Ennek mi értelme? Ha a olajozás elromlik, akkor kevés ahoz, hogy a motor ne süljön be. Akkor már kikötném az olajozást ha úgy is méricskélek, aztán 1:40, vagy 1:50 keverékkel járnék.
Szerintem így annyit érsz el, hogy feleslegesen sok az olaj, sok a koksz. Oké, tudom, annyira nem kokszolnak ezek a szintetikus 2T olajak, de a működési sajátosságokból adódóan csapódik ki a kipufogórendszerben.
Bajt nem csinálsz vele, egyszerűen fölösleges, szerintem, csak a füst nagyobb. -
Tamás9x
őstag
válasz szimi57 #89675 üzenetére
Ez igaz, nekem azért esnek ki kapásból, mert koszosak, büdösek. a fenntartásuk is nagyobb, amíg nem kell hozzányúlni nincs baj, de a műanyag idomos verziók iszonyat minősíthetetlen ropogós pattanós műanyagból van amire a nap rátesz egy lapáttal. Jó minőséget még nem láttam belőle. SMKP-ban már lehet találni, illetve nagyobb verziókban, de az neked, nektek nem jöhet ezek szerint szóba a jogsi miatt.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz szimi57 #89848 üzenetére
2-3 literes fogyasztással akar 70 km/h utazótempót smkp kategóriában.
Gondoltam, összegzem a sarokpontokat, ha lemaradtál volna az elmúlt pár napról.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
b_g_v2
csendes tag
válasz szimi57 #89875 üzenetére
Jogos, fogok futtatni egy deckni nélküli tesztet...
teljesen jogos, hogy simán lehet a motor nem elég erős és itt a vége, a fura az hogy az erősebb kontraszt rugóval 7800ig is elpörög terhelés alatt, míg a gyengébbel meg 7200 a vége terheléssel.
Valahol azt vártam volna, hogy ha behúzza a motor hátúl teljesen a szíjat, azaz a legnagyobb fokozatban van, akkor még a fordulat növekedésével gyorsulhat, nő a végsebesség. De a gyenge rugóval nem ez történik, az erőssel meg kb igen, azért kb mert meg kell még mérjem (fordulat az magasabb, óra szerint gyorsabb).
a kuplung az most biztos nem jó / nem idelás, valszeg az lesz a következő célpont.
köszi
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Van itt pár kép a Sony Xperia 1 VI-ról is
- Aliexpress tapasztalatok
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Szemüveges topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Videós, mozgóképes topik
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Megérkezett az új Nokia 3210 4G Magyarországra, ennyit kérnek érte
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen