-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
b_g_v2
csendes tag
-
-
setup
junior tag
válasz b_g_v2 #89727 üzenetére
A fekvő Minarelli nekem is megy ennyit, hasonlóan is kezdtem, csak én már végig csináltam pár telet is (balesetmentesen) és az utolsó olyan szituban, amikor nagyon meleg volt a pite megfogadtam, hogy még egy telet nem csinálok végig pici kerékkel. Aztán egész nyáron ment a "dög meleg van, hej ráérünk arra még" most meg már lépni kéne mert télen nem nagyon lesz kínálat. 4T-be viszont beleteszik az átok elektronikát, ami nem engedi még 50 fölé sem, ergo hiába próbálom ki, zsákbamacskát veszek ez az egyik, a másik meg hogy mindenki azt mondja örülhetek, ha 60-at megy. De az meg pláne nagyon nem mindegy, hogy 60-at megy vagy 50-et. Viszont ha megy, ha nem, télen amikor fagy van reggel nem megyek nyélen most sem, a 2T-vel sem és akkor előzgetnek és egyre vacakabb az út a szélén.
A másik irányba van egy gömbtükrös kereszteződés és hát para, hogy megölnek. Én belátom, csak a többi tudod... Ma reggel is megyek. Főút nekem jobbra kanyarodik én balra mennék, idexelek a felezőtől 1 méterre a saját sávomban a kanyar felé közeledve. Szemből jobbról érkezik egy nő, kanyarodik együtt a főúttal, tehát nem indexel, de bele az én sávomba, így kvázi jön velem szemben. Látja, hogy jövök szemből lelassít még a kanyarban, de úgy megijed tőlem, hogy majdnem megáll, aztán odaérek és kiszól nekem, hogy baromarc én meg mutatom neki a felezőt, de látszott rajta, hogy fogalma sincs hol van a sávja és én vagyok a baromarc, mert robogóval nem az út szélén megyek forgalmi helyzettől függetlenül. Ha a szélén megyek akkor hiába indexelek, mert akkor meg az Audista gyökér ha megelőzni nem tud is bejön mellém , mert akkor 2 méterrel előrébb van és nem enged kanyarodni. Szóval nem azzal van a baj, hogy nem lehet motorozni, hanem, hogy mindenki meg akar ölni. -
setup
junior tag
válasz b_g_v2 #89733 üzenetére
Lehet, hogy nekem is ez a kerékméret marad és veszek 2010 körülről valami idősebb 2T-t, Piaggió blokkal, csak ennél jóval fiatalabbat akartam. Minarelli után gyengének is fog tűnni és akkor az lesz, hogy költöttem egy kalap pénzt és még olyan sincs, mint eddig volt.
Csak puffogok magamban, hogy ebből az EU-ból is csak a hülyeség tud átragadni ide, hogy pont azt nyírják ki, aminek értelme van. Az olcsó autót, meg a használható kismotort. Indiában 2,6m Ft egy új Suzuki Swift itt meg 10,5m és hibrid, de hogy mi a francnak hibrid egy ilyen aszfaltpattanás városi kis ezres akármi? Függönylégzsák kell bele, amikor 50-et mehetsz városban. Értelmetlen hülyeségek, miközben Indiának le tudják gyártani a fapadost, amiben úgyanúgy van klíma, ami az egyetlen extra, amit autóban egyébként tényleg használok. 10,5-ért vegyél ilyen vackot és akkor milliós kár azonnal, ha ondós esőben ráfutsz valamire, csak mert tört a LED lámpatest, elrepedt a lökhárító, meg kilyukadt a hűtő. A homloklemez persze papír vékony, a klímahűtőt meg előre teszik, hogy az lyukadjon először, mert akkor még töltheted azt is. Menekülnék egy "új" SMKP-re inkább vénségemre, erre mind 4T 45-re megfojtva. Guta üti meg az embert, ha ezekbe belegondol.Lemértem a fejem, 56, felpróbáltam egy S-est, kicsi volt. Rám jött, de a fülem szorította utána rendeltem egy M-est, de más márkából, hát necces, tudom, de ez van. Ami eddig volt a motorral együtt vettem, szóval annál jobb lesz. Ha szemből süt a nap már fel kellett hajtanom olyan karcos...
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89749 üzenetére
Köszi, nekem ez egy időutazás 15-20 év visszafelé, imádom a 2t szagát, van korlátlan jogsim 8 éve, volt is nagyobb motorom, de a robogó és a szerelése mindent felülír. Ezt a Betát akartam, f12 volt kettő, SR50 Morini ditech karbisra alakítva, f15 és f18 is volt 125ös 4T, mindet imádtam.
-
Zoli bácsi
őstag
-
zombei
aktív tag
válasz b_g_v2 #89783 üzenetére
100-as Lead is gyakran csinált nekem is ilyet. Ott is az volt, hogy automata szivató hamar vissza engedte, aztán egy ideig lámpánál állva pl. egyből nagy gázra lefulladt, kellett egy kis gázfröccs előtte aztán második nagygázra már megindult rendesen. Én nem cseréltem, inkább együtt éltem a dologgal.
-
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89779 üzenetére
Nekem most a beta kézi szivatós lett, de el van zárva, 4-5 rúgásra indul, igaz bejáratos és 1:30-as keverékkel megy. Ha ráhúzom leáll, ha óvatosan felpörgetem oké. Lehet a szivatód marad benn.
Melegen oké, de az a cél, higy hidegen is jó legyen.
Amúgy erre a malagutira gondoltál?
Ez volt ez előző projekt. -
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89803 üzenetére
Olajpumpa adagolja F12-nél, bár lehet azon is átcsorog.
Polini sport, polini vario, dellorto 17,5 (90), leo tt
Más, ma hangoltam,
5gr - 10500 sok, túlpörög
5,5gr - 10000 sok, jobb, de túlpörög
Köztes nincs
6,9gr - 8000, sokkal erősebb, sokkal nyomatékosabb, de nem nyelezem, mert bejáratos, nagyon tetszik.
[kép]
6,5gr - 8500-8700 lesz a tutti, ezen a fordulaton gyorsulok a szíj kifutásáig és onnan még addig amit a henger kipuff enged kb. 10000 - tipp: GPS 90-95, kb. 85-ig egészségesen el tudok járni vele.Tényleg csak városban gurulok, előzök párat elnyújtom, de nem nyélen.
Nincs végáttétel, 90 kiló vagyok, nincs lejtő, nincs hátszél.
Mit tudhat egy alu henger, ha ez kb 9-10 lóerő?! Remélem bírja a szerkezet, mert megvett kilóra.
-
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89807 üzenetére
Hasonló, még hangra is, de a leo tt-ben több a potenciál, igényesebb, nekem szimpatikusabb, jobban ismerem.
Volt saját f12 extrával , jó volt az is, hangja főleg.
Fordulatszámmérő pedig a linkelt. Elemes csak rátekered a gyertyakábelre, csalóka lehet, bizonyos ducati gyújtás 3 szikrát ad.
-
Tamás9x
őstag
válasz b_g_v2 #89810 üzenetére
Ez felhasználás, henger és keverékfüggő, ha nagyon a hang kell akkor érdemes 4T-re váltani A rezó miatt lehet rá 3-4 méter tompitót is tenni csattogni fog, engem speciel egy idő után már idegesített, fáraszt a hangja. Jobban jársz ha élőben hallgatod meg őket, a youtube sem adja vissza.
De remélem tudod karburálni kell ha cserélsz kipufogót, vagy ha injektoros akkor érdemes állítani rajta, hogy legyen bármi értelme is.Üveg, vagy kőzet, szerintem teljesen mindegy, a tömés tömörségétől függ majd minden. Van aki fémgyapotot tesz a pufóba, nagyon nem érdemes belemerülni, ha lerakódik a kosz akkor kikeményedik a felülete, és megjeennek a magasabb hangok de nem fogsz lóerőket veszíteni, azt a rezó intézi.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Gabis
őstag
válasz b_g_v2 #89800 üzenetére
Köszönöm szépen. Gondoltam inkább rákérdezek, mint szétszedésnél érjen a meglepetés. Tartálytól a pumpáig rendben, pumpától a karbiig tesztelve (akksis behajtóval és rákötve is látszott a mozgás a csőben). Tartály 250 ml-enként bejelölve. Most jön a tesztelés és utána már csak ez a csonk marad ha mégsem lenne jó.
-
Tamás9x
őstag
válasz b_g_v2 #89814 üzenetére
A gyertya kepet kell majd nezni, hogy az oblites valtozas miatt nem e valtozik a szine, es a szerint dusitani vagy szegenyiteni, egy jobb nagy levegoszuro is illik mar oda.
Sajna igy nem lehet mit mondani a hajtaslancra, ezt probalgatni kell, de ha kopik a szij, akkor az is sebessegvesztest okoz, az elso tarcsat uj szijjal be kell hezagolni, végig probalni a hatso rugot az osszes gorgovel az osszes kuplungrugo al, es a vegen mar hangbol is megmondod hol a bibi Ez nekem egy fel ev volt mire beallt, az idohiany miatt.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89841 üzenetére
Egy szikrás, alap állapotban ahogy van jó Ducati gyújtásra.
Ennyi a bekötés: [kép]Nekem 8800 körül pörög 76-ig a 6,5ös görgőkkel, gps 90-nél már 9500, órája szerint 100 felett jár bőven, de járatom még, így is sokat nyektetem. Gyári varióba kb. 5-ös kellett ehhez a fordulathoz, én azt mondom 5,3 gramm lenne az ideális, gyári henger és extra mellett, de ez az amit én elsőre próbálnék, kiindulásként.
-
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89859 üzenetére
Sokkal puhább rugó kell, hangerő, fordulat van, de sok a hajtási veszteség, olyan 7500-8000 kb. jó, az a jó működés ha oda lövöd be ahol a legerősebb és végig ott marad, majd ha megvan az áttétel azaz hátul lent van a szíj akkor pörög tovább és gyorsul tovább. Én kék polini vagy fehér malossi nagyrugót tennék, azok ilyen 22-26 kilósak. A motorerőnek így nem a kontrasztrugót kell ledolgozza.
-
Indulásra keményebb kisrugó kell
Nekem 7000-nél repül ki a kuplung, akkor indulásnál már közel nyomatékcsúcson leszel. Sárga polini 1,9mm-es az korrekt lenne kb.[ Szerkesztve ]
-
b_g_v2
csendes tag
válasz b_g_v2 #89861 üzenetére
rápróbáltam a leggyengébb kontraszttugómmal, a vicc, hogy 7260 fordulat fölé nem tudok menni, ott megáll, hosszú egyenes, de nem pörög tovább, illetve a fordulatszám esés is megjelent, menetközben gyorsításos gázadásnál, vagy kanyarból kigyorsításnál, visszesik a fordulat 700-at, és onnan próbálja összeszedni magát, ami viselkedés meg a gyenge kontrasztra jellemző
ha beteszem az erős kontrasztrugót, akkor meg el tudom pörgetni 7900igén ezt nem teljesen vágom
csak remélem, ha ez egyszerű lenne, akkor midenki be tudná tekerni magának... -
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89862 üzenetére
Alapvetően ha minden rendben van a görgő súly csökkentésével nő a fordulat, a megfelelő kontraszt feladata pedig, hogy tartsa feszesen a szíjat, de könnyedén engedje, hogy beadja az alsó pontot hátul. Ha nem pörög fel és feltételezzük, hogy motorikusan oké akkor akár ragadhat a hátsó tárcsa is.
Ami még lehet, a kuplung kapcsol mondjuk 4000-nél, elindul a motor és úgy küzdi fel magát 7500-ig, majd ott jön meg az erő, de a kontraszt meg nem engedi be a szíjat, a motornak meg nincs ereje feljebb pörögni. Keményebb kuplung rugó kellhet, de a két pofás verzió, hármas szettek nem jók hozzá. Nehéz tanácsot adnom, mert én szinte ezt hallom és erzém, de csak mellette, rajta.Gyertyaképem 50 km után: [kép]
-
#TOTTI
őstag
-
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89869 üzenetére
Kicsit meghajtottam az enyémet, benéztem 10e fordulat fölé kis lejtőn, illetve [fúrtam egy lyukat a sisaktartóba] a karbin lévő kézi szivatóhoz, egy körkivágóval, de szuper lett. Sajnos kell a szivató, ha nem akarok 30-at rárúgni. Szivatóval elsőre indul, és kb. azonnal le is vehetem.
Szolid végáttétellel 100-as utazót tudnék, az elég jó, de inkább kapaszkodok. Kb. 70 km van benne, bejáratottnak minősítem. Télre marad a BR8ES, de nyárra beteszek egy Denso 9-es hőértékű gyertyát. Tuningot befejeztem, majd még az első féket kell gatyába ráznom kicsit könnyezik. -
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89871 üzenetére
Igen, az említett app volt, automata szivató elment a régi karbival, erre meg kézit tettem fel, melegben nem kellett, el volt zárva, de most már kell, meg így nagyobb feeling az indítás. Igyekeztem a lehető legjobban összerakni a gépet, de nem ez a tervezett sebessége, bahajoltam mint a robogós h*lyegyerekek. A saját órája 90-ig van skálázva az a 75 gps.
Gyorshajtás csak annyi, hogy ennyiszer léptem át a 45-öt, de beállíthatsz 100-at is akkor nem számolja.
[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
válasz b_g_v2 #89869 üzenetére
Ha terhelés nélkül a szíj kimegy maxra, ill. hátul lemegy minimumra akkor ennyit tud. Ha ez kevés a megoldást a motornál kell keresni. Ha terheléssel ezt nem tudja, akkor egyértelmű, hogy a motor teljesítménye (nyomatéka) nem megfelelő.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Madball
csendes tag
válasz b_g_v2 #89879 üzenetére
Ez alapján nekem úgy tűnik, hogy az erősebb rugóval szemben a motor nem tudja az áttételt végig váltani (hátul nem tudja tengelyig behúzni a szíjat), ezért tud többet pörögni. Ha így van, vagy nagyon erős rugókkal próbálkozol, vagy tényleg gyenge a blokk.
Mekkora főfúvóka van most a karbiban ill. cserélted? Kipufogód nincs eltömődve, nem fojt túl sokat? Kompresszió jó, esetleg túl vastag hengertalp tömítés? Csak ötletelek -
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89882 üzenetére
12-es karbihoz, alap szivacs esetén 80-as, red filter és társai esetén 82-84-es főfúvókát tennék a Giannelli Extra mellé. Ha jól rémlik cseréltél hengert, ha a talptömítés vastag papír, esetleg pasztázva is (ami ajánlott) már magas lehet, abból is lehet vékonyabbat venni, esetleg alumíniumot, amivel be tudod állítani a préstávot (~1mm), sokkal erősebb lehet ugyanaz a henger, úgy gondolom 7500, de inkább ~8-9000 lenne az a fordulat, ahol a kipufogó leadja a maximális nyomatékát, ez 5-6000 fordulaton gyengébb mint egy gyári dob.
-
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89924 üzenetére
A dugó felső holtpontja a hengerfejhez széléhez képest a távolság ne legyen nagyobb mint ~1mm, ami még fontos, hogy a beömlő csatorna aljához a lehető legközelebb, de semmiképpen sem a beömlő alsó pontja felett legyen a dugó teteje az alsó holtponton. Levett hengerfejnél ez látszik. Magát a préstávot egy dugóra ragasztott vastagabb cinnel, tudod mérni, de ugye ehhez le is kell húzni a hengerfejet, ha össze van rakva, akkor akár a gyertya helyén is be tudsz dugni egy L alakú cin darabot.
-
Topikgazda
válasz b_g_v2 #89932 üzenetére
Sok mindentől függ, hogy meddig lehet lemenni a préssávval. Az sem mindegy pl, hogy vas henger vagy pedig alu. Vashengernél egy jobb/erősebb setup-nál 0.8-1 mm a tökéletes. Egy gyűrűs aluhengeres, 15 plusz lóerős hetvenes összeállításoknál anno lementünk 0.6-ra is, de az már rizikós volt. Elméletileg ott sem tanácsos 0.7 alá menni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz b_g_v2 #89991 üzenetére
Az enyémből álltában is folyt az olaj, ezért lett kiiktatva a 25 éves gyári külön olajozó.
A légszűrőből folyt kb 80 km-rel a takarítás után. Azóta 500 km után sincs egy csepp sem.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
setup
junior tag
válasz b_g_v2 #89991 üzenetére
Nekem Yamaha-n volt olyan, hogy a vatta új null perces membrános benzincsap mintha nem is lenne úgy engedett át, ha 2L több benzin volt a tankban. Azóta mindig bekészítek dugót, ha karbit veszek ki, de nagyon nehezen szánom rá magam. Azért, mert általában az a vége, hogy teljesen szétszedem és az egy fél nap. Ami az indulást illeti az én vackom perpill úgy füstöl szép fehéren miután beindul, hogy simán el tudom képzelni, hogy a retkes gyertya miatt indul nehezebben, mert hát az ilyenkor tuti retkesebb a kelleténél. Az is eszembe jutott, hogy valami legolcsóbb ásványi olaj van benne és azért füstöl, de egyelőre ott tartok, hogy aki ezt így állította be, hogy jó szívatóval ez így pörögjön beindulás után az vélhetően nálam is fogalmatlanabb volt az egészhez. Meg ez a... érted filléres egy csúszka készlet és csörög mint az állat, de fogjuk rá nincs szerszáma hozzá, oké legyen, de 1-2 ezer forint között szór itthon is az összes boltban egy karbitető a pipával együtt és ragasztóval ragasztja a pipát a tetőhöz? Ez milyen? Kérdezni persze nincs kitől, mert az eladó azt mondja olaszból hozta be, mutat hozzá egy olasz papírt... nincs tovább a történet. Lehet hogy a benne lévő olajat is inkább leengedem majd. Egyelőre arra vagyok kíváncsi miért pörög ennyire szívatóval.
Az biztos, hogy nem az olaj miatt -
setup
junior tag
válasz b_g_v2 #89995 üzenetére
ja, persze, pár másodpercig, ég tudja fél percig csinálja kb. hidegen a beindulás után, amióta benn az új szívató, de így nem maradhat, mert úgy megpörgeti a kereket, hogy a motor berezonál annyira, hogy attól már elindul a sima járólapon a stander és csúszik minden irányba. Túl sokat kap, amikor totál nyitva a szívató.
-
macilaci78
nagyúr
-
#TOTTI
őstag
-
#TOTTI
őstag
-
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #90050 üzenetére
Nem a meredekségére gondolt, hanem a mobil tárcsa pálya aljáról levenni, így jobban kifut ugyan a szíj, de a variátor karaktere jobb nem lesz, illetve a görgők pályáját is kötelezően marni kell, ezt nehéz jól megcsinálni, inkább egy használt sportvario. De nekem mindig a varió az utolsó, igaz egyben a legfontosabb.
-
Tamás9x
őstag
válasz b_g_v2 #90060 üzenetére
Akkor inkább már a jogsi mint csiszolgatni. De ha nem sok pénzed van akkor majd a B125 után jól nézd meg mit veszel, én pont belerohantam, az XT660Z-vel,nem kapható a himbarendszer, és lengőkar csapágy felujítókészlet így le kell gyártatni pedig 2011-es a modell, jól meg kell nézni, hogymire fogsz váltani
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz b_g_v2 #90086 üzenetére
Sajnos nem tudom, hála vagy nem hála az égnek nincs vele tapasztalatom.
Ami teljesen biztos, hogy ezek az összeforrasztott panelosok szana szét rázódnak egy idő után, ha játszani akarsz vele akkor valami alu vázasat néznék. Nincs belőle H4 átalakító? vagy bele lógatni egy H4-es izzót, hogy jó e a vetítési képe, ha igen akkor rácsapni egy Osramra?https://www.youtube.com/@kisstontour
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- LEGO klub
- Milyen légkondit a lakásba?
- Xbox Series X|S
- Van itt pár kép a Sony Xperia 1 VI-ról is
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Robogó, kismotor
- Még több embert rúgott ki a Tesla
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Energiaital topic
- További aktív témák...
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen