-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DEx-
tag
Sziasztok,
Malaguti F12-höz szeretnék egy ilyen szívócsonkot venni:
(Remélem látszik a kép)
A kérdés az lenne, hogy az Egümotors-on kívül, pesten valahol lehet-e a malagutihoz alkatrészeket venni (megspórolva a postaktg-et).
üdv,
DEx-D3xt3r-
-
golyani
addikt
POGGY MOTO
1118 Budapest, Budaörsi 35.
tel./fax: 1/319 3073
web: www.poggymoto.hu
MOTORVÁROS
1172 Budapest, Cinkotai 51.
tel.: 1/257 2233, 1/256 9639
fax: 1/256 9639
e-mail:info@motorvaros.hu
web: www.motorvaros.hu
BELFINI Kft.
1118 Budapest, Budaörsi út 35.
tel.: 1/319 30 73
FEZOMOTO Kft.
1118 Budapest, Budaörsi út 35.
tel.: 1/319-30-73, 70/248-55-57
utolsó a márkaszervíz ott elég valószínű h kapsz hozzá a többi helyen meg meg lehet kérdezni azok márkakereskedők.
[Szerkesztve] -
degu
senior tag
Meg tudja valaki magyarazni,hogy a kismotorok/robogok kipoffogojanak *kibelezese* miert jo?/Az ego emelesen kivul!/
Mert muszakilag/a ketutemu,keresztobliteses motorok elmeletet illetoen/ teljesen hibas dontes/verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
rhonin
senior tag
valahol olvastam hogy sportcsövekbe is raknak folytást a homologizáció miatt. na most akkor az én zx kipufogómban is van? ha kiveszem belőle akkor attól erősebb lesz a motor??? egyáltalán hol találom a kipuban ezt a fojtást??
-
golyani
addikt
részben.
azért vannak abba még terelőlemezek is. szal nem csak a ktalizátor fojt.
olyan mintha ráraknának egy másik kipuffot. aztán újra kell hangolni a motort.
a vezérlés meg leginkább a felömlők, kiömlők elhelyezkedésével történik de tény h a kipuff if egy fontos tényező, főleg ha rezo.
rhonin: igen ZX-ben is van fojtás, rögtön a leömlőnél egy szűkítő gyűrű 2 ponthegesztéssel rögzítve. -
Den
veterán
A fojtásnak kicsi a jelentősége, inkább a gázlengésk számítanak, a nyomáshullámok kihasználásával javítható a töltés. Mivel itt nincs külön kipufogóütem ahol a dugó kitolja az elégett gázokat, hanem nagyon rövid idő alatt kell kiürlnie, a dugattyú kényszeerítő ereje nélkül, ezért a kipufogó ellenálása nagyon le tudja rontani a teljesítményt.
www.simson4t.hu
-
Caniggia
tag
Hy!
Robogót szeretnék majd venni, de vacilálás van a Yamaha Aerox és az Aprilia SR-50 között. Az egyik jobban néz ki mint a másik! De még árban is majdnem ugyanaz. Viszont az Aprilia csak 2 litert eszik, igaz ez? Azért megéri jobban azt venni? És nemtudom de mennyibe kerül egy alkatrész egy Yamaha-hoz, drágább - olcsóbb? Szóval sok szempont szerint lehetne választani, szóval segítsetek léci!
Ja, és melyiknek kényelmesebb az üléseeeeeeeeee??????????? -
ett
aktív tag
válasz Caniggia #3765 üzenetére
Mindkettővel jól jársz. Ha az aprilia ditech, akkor tényleg 1.8-2.5 litert eszik. Alkatrész is van mindkettőhöz, bár ezek nem túl olcsók. Viszont a ditech hátránya, hogy ha lemerül az akksid, tolhatod, mert berúgókar nincs rajta. Ha meg kifekszik a befecskendező, az sem olcsó. Nekem aerox van, de meg vagyok vele elégedve.
golyani:
korábban te írtad, hogy 3.2-3.5-öt eszik a géped és csodálkoztál, ha valakinek kevesebb jött ki. Én is csodálkozok, mert 3.2 alá sose tudtam még vinni, szerintem csak akkor eszik olyan keveset, ha lassan mész vele. A régi yamaha mint is megeszi a 3-3.5 litert.
Den: nem csak a mesében eszik annyit, ha ditech. Volt valamelyik oldalon teszt is az aprilia ditech változatáról ,hónapokig nyúzták és 2.2-őt evett.Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
ett
aktív tag
válasz golyani #3769 üzenetére
Örülj neki. Mondjuk én elég rendszertelenül használom, az éles teszt csak mostanában lesz, mert ezzel fogok melóba járni, napi 20 km. Csak legyen már kész az idomok festése.
A sztenderes képet remélem nem felejtetted még el.
RAM: motortól meg motorostól is függ, de inkább a 3-4 liter közti vagy ahhoz közeli fogyasztás a valós, mint a 2 liter, kivéve a befecskendezős változatokat. Azok eljárnak 2-2.5 literrel.
[Szerkesztve]Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
etnies
senior tag
Egy átlagos robogó városban 3-3,5 litert eszik normál hazsnálat mellett. Ez a pörgösség átka.
3 liter alá csak akkor mehet a fogyasztás, ha fojtott vagy sokat megy városon kívül (vagy nem kell megállnia ).
A Ditech SR tényleg kevesebbet fogyaszt valamivel, de én úgy tudom, inkább az olajfogyasztás csökken, a benzin csak fél literrel.
Szóval nem túl gazdaságos az ötvenes megoldás, ezért kellene engedélyezn a 125 cm3-t B kategóriás jogosítványra. Az én Honda CG-m 2,5 litert eszik városban és valós százat megy. És olaj se kell bele, ami jelentősen megemeli az üzemeltetési költségeket.
De a törvényhozók szokás szerint barmok....
[Szerkesztve]"önmagam hite vagyok magamban"
-
Caniggia
tag
Kösz a válaszokat!
Már csak az a kérdés maradt meg bennem, hogy melyiket éri meg megvenni a 3 közül:
Aprilia SR50 ditech vagy SR50 street vagy SR50 LC? -
proper
őstag
hátha valakit érdekel
minarellis blokkba
hebo variátor [link]
athena szij
piros nagyrugó
10.000.- pénz
görgök már nincsenek meg, képet kérésre küldök -
ett
aktív tag
válasz Topiccsendőr #3778 üzenetére
Nekem nem ditech van, úgyhogy nem tudom, csak olvastam. Azt hiszem pont a totalbike.hu-n láttam a tesztet róla. És nem folytott verzió volt, vegyes használattal, nem 30-as tempóval. Az enyém 3.5-et eszik, de szerintem ez jó.
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
Antilop
csendes tag
Nekem Jog NextZone-om van, az városban 2,7-et, kint 2,4-et eszik. Bent sem kímélem túlzottan (a forgalom miatt nem is lehet), folyamatosan 50-60km/h. Eleinte megette a 4-et is (és szédületesen gyorsult), viszont nekem ez nem tetszett és átgörgőztem.
Az élet nem habostorta!
-
proper
őstag
válasz Antilop #3780 üzenetére
hát akkor nem csodálom biztos kell neki egy kis idő mire belendül
én most adtam el a ditech-et és váltottam neos-ra és eléggé erősen érezhető a fogyasztás külömbség
ditech-el hetente 500ért tankoltam most a neosba az 1000pénzt bele kell tölteni hetente
de azt is hozzá kell tenni hogy ha a ditechnek baja van akkor visszakéri a megsporolt pénzt kamatostul ugyhogy inkább legyen egy többet fogyasztó karbis motorom amit bármikor meg tudok csinálni mint egy kisfogyasztásu injektoros aminek ha baja van akkor csak sziv vele az ember -
doc
nagyúr
sziasztok!
páromnak akarok venni egy robogót munkába rohangálni, most találtam egy ilyet:
[link] ez szerintetek így messziről jó lehet? ahogy olvasgattam a márkát dícsérik. -
proper
őstag
válasz Topiccsendőr #3783 üzenetére
azért ezzel vitába tudnék szálni
amugy egy 3-4 éves ditechet már nem kell szervizbe hordani persze a szerviz dij se éppen olcsó
az injektor, kompresszor, ac és egyéb dolgok meghibásodását nem tudod kivédeni a rendszeres szervizzel
a szervizért legombolt pénzért pedig kapsz egy computeres kiolvasást és mást semmit ha valamit cserélni kell ugyanugy felszámolják
a ditech csak akkor müködik rendesen ha az összes alkatrész kifogástalan ha valami behal akkor jöhet a napokig tarto keresgélés hogy mi is az ahhoz pedig specko dolok kellenek -
Topiccsendőr
addikt
mi az, hogy a 3-4 éves ditechet nem kell szervizbe hordani?
Azért vannak ilyen állapotban a hazai járművek, mert otthon bogarásszák ki az emberek napokig a baját egy injektoros kétüteműnek.
A szervizintervallumok azt hittem arra valók, hogy adott ideig működnek az adott alkatrészek, ezeket leellenőrzik, illetve cserélik. A gyár előírásai alapján.
A másik nagyon béna gondolkodás, hogy bizonyos összegért csak egy kiolvasást kapsz, amit te is meg tudnál tenni otthon. De nem tudsz, mert nincs hozzá szerszámod. Sem.
Csakhogy ilyenkor nem csak a szerszámokat, munkaórát fizeted, hanem a szaktudást is. Ezt nem képes felfogni senki sem az égvilágon. Mindenki sajnálja a pénzt a szervizre, mert azt bárki megtudja csinálni.
Persze vannak kivételek szerelők között is.
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
ett
aktív tag
válasz Topiccsendőr #3786 üzenetére
Ezzel egyetértek. Bár van amit otthon is el lehet végezni, nem kell nagy szakértelem hozzá. De olyan is van, amihez már szakember kell, nem otthoni tákolás. Mindenki meg nem érthet hozzá. Szerviztől is függ, hogy milyen áron dolgoznak, elég nagy az eltérés. És nem is a legdrágább a legjobb általában.
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
neongorack
senior tag
[link]
A Drágaságom...
[Szerkesztve] -
proper
őstag
válasz Topiccsendőr #3786 üzenetére
a régi kasznis ditech-re már nem kötelező a szerviz ezért nem is hordják, erre probáltam utalni
az ujakra már 5év garancia van és ha nem hordod szervizre akkor löttek a garinak
nem egy ismerösöm van akinek a szakszervizben csak inkább jobban hazavágták a motorját
itt szegeden meg csak 1 aprilia szerviz van ök is ugy állnak a dologhoz hogy 1 hónap mulva tud csak időpontot adni, alkatrész ellátás szintén hasonló helyzetü
otthon csak az áljon neki szerelni aki ért is hozzá -
ngabor2
nagyúr
az a baj, hogy mindenki csak azt nézi, hogy mennyit költ rá. azt nem, hogy kevesebb fogyasztással ugyan az a teljesítmény -> környezetbarátabb. oké, hogy nem egetrengetően nagy a különbség 100km alatt 0.5-1l benzinnel kevesebb... de ha rendszeresen használod, előbb-utóbb ''érezhető'' (dehogy érezhető... álom). a megspórolt pénzt lehet, hogy az első szervíz is elviszi egy az egyben, meg a többi is, de legalább tudod, hogy nem hiába. a hozzáállás a lényeg, nem csak a kifizetett anyagi.
doc: ha nagyon kátyús az út, akkor inkább nagyobb kerekűt (12-13''-os) ajánlanék. ez a kis 10''-os kerék eléggé megérzi az úthibákat. bár kb ennyi ellenvéleményt tudok felhozni, sima aszfalton jó. -
Antilop
csendes tag
Szerintem aki ilyen motort vesz (ditech) az a vásárláskor kalkuláljon a szervíz költségekkel is. Ez már nem egy sima porlasztó, amit egy csavarhúzóval belehet lőni.
Nekem egy olcsó közlekedési eszköz kellett, ezért vettem a jog-ot. Nem tud olyan baja lenni, amit a meglévő szerszámaimmal és tudásommal ne tudnék megjavítani (nem vagyok szerelő, csak tudom mitől megy). Nagyon nem bántam meg, ugyanis nem volt vele még semmi komoly bajom sem.
Ha a görgők kopnak, hát cserélek. Nem is igazán a fogyasztás zavart, hanem inkább a magas fordulat (ami kétüteműnél lehet, hogy nem is magas). Buktam ugyan nem csekély gyorsulást, de kárpótol, hogy kellemesesen ''duruzsol'' a moci alattam.Az élet nem habostorta!
-
Topiccsendőr
addikt
éppen most újítok fel egy 3YR Jog Sport editiont, ua, mint az Artistic, csak tárcsafékes, és Nextzone fejidoma van, és egyszerűen kihullott a hajam, amikor megláttam, hogy az előző tulaj mit csinált vele. Ez egy igénytelen japán gép, jól szerelhető, minden kábelen csoki, hogy véletlenül se kelljen megbontani, erre a barom egy nyisszantással elvágja a blokkból kijövő kábelköteget (!) csoki csoki hátán néhány centire a vágástól, mindegy. Balfékek. És csodálkozott, hogy nincs szikra. Össze sem volt forrasztva semmi.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
ett
aktív tag
válasz Topiccsendőr #3792 üzenetére
Az igen. Ilyen ember ne nyúljon a géphez, mert azért olyan hulladék sok motor, mert úgy akarják karbantartani, hogy nem is értenek hozzá.
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
doc
nagyúr
használt robogó vásárlásakor mit lehet/kell/érdemes megnézni?
autókkal egész jól képben vagyok, de a robi-téma nagyon távoli nekem...
meg még egy kérdés: milyen üzemanyaggal mennek ezek a gépek? ugyanúgy mint egy autónál, beleöntöm a tankba a 95-öst, meg néha az olajtartályba az olajat? gondolom egy 8-10 éves robinál már nem kell keverékkel szórakozni, ugye? -
ett
aktív tag
Ha az autókhoz értesz, akkor ezzel sem lesz gond, sokkal egyszerűbb szerkezetek. A motornak hidegen is, melegen is pöccre kell indulni egy-két rúgásra, meg önindítóval is, hacsak nem hulla az akksi. Idomok állapota, évjárata. Menj vele egy kört, nagy gáz, kis gáz, satufék, stb. Rángatnia nem szabad. Első villa állapotát is nézd meg állóhelyzetben behúzott első fékkel. A gumik se olcsók, főleg a nagyobb kerekűekhez.
A nyálat simán beletankolod, olajat néha nyomsz bele, aztán annyi. Kivéve ha ki van kötve az olajtartály, mert nem megy az olajpumpa, vagy éppen tuning gép és direkt kikötötték.Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
Antilop
csendes tag
válasz Topiccsendőr #3792 üzenetére
akkor lehet, hogy segíthetnél rajtam:
az önindító szabadonfutójának görgőit beszokták zsírozni? Arra a ''tárcsára'' gondolok a három rugós görgővel. Lehet, hogy nem szabadonfutónak hívják, bár a funkciója arra utal.
JOG NextZone-ról van szó.
[Szerkesztve]Az élet nem habostorta!
-
ngabor2
nagyúr
én is ''zsírozós'' kérdéssel jövök. az első kereket kivettem, mert gumit cseréltettem rajta. 2 oldalon van valamicsúszócsapágy-szerű dolog, ami viszonylag szabadon mozog. ezt be kell-e zsírozni, mielőtt visszaszerelem a kereket? ha igen, hol? parasztlogika szerint a belső részhez kellene a zsírt eljuttatni, minkét oldalon. oda a legérdekesebb, de megoldható. a tengelyt nem sok értelme van megkenni szerintem, mert az szorul, fixen rögzül. bár ha ebbe a 2 izébe rögzül csak, akkor akár lehet is értelme.
-
Topiccsendőr
addikt
-
ngabor2
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3799 üzenetére
tehát nem muszáj. de remélem ártani se árt, ha teszek bele egy kicsit, gondosan vigyázva, hogy a fékre és a menetre ne nagyon jusson. kicsit mintha zsíros lett volna a tengely, mikor kivettem, ezért kérdeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest