-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ngabor2
nagyúr
[ Módosította: 7 ]
-
ngabor2
nagyúr
Kérdezek egy hülyeséget, ne kövezzetek meg! Létezik olyan, hogy dízel üzemű robogó? Amit eddig láttam, az leginkább 2-ütemű volt, esetleg elvétve 4-ütemű, de mind benzines. A dízel olcsóbb, de gondolom vannak (technikai) hátrányai (a robogók esetén). Ha van ilyen robogó, milyen típusú? Ha nincs, mi az oka, hogy nem csinálnak?
-
ngabor2
nagyúr
Nem igaz!
Tegnap beleakadtam valahogy egy Yamaha kisker akciós árlistába véletlenül. Ma célirányosan keresem végig a netet, semmi eredmény.
Valaki dobjon meg egy linkkel, mennyiért gurítanak az ember után egy Jog-ot? Helyileg Debrecen. -
ngabor2
nagyúr
Bővebben: link nagyon jó kiindulóoldal. Esetleg Bővebben: link.
[Szerkesztve] -
ngabor2
nagyúr
Akkor megint kérdezek egy falszaggató hülyeséget (szoktam néha...)
Ajánljatok olyan modellt, aminél az ülés elé (hogy mondjam érthetőbben... a padlóra?) oda tudok tenni pl. egy benzineskannát, vagy egy zsugor ásványvizet/karton sört. Ez nálam szempont lenne, eddig nem igazán nézegettem ez alapján a robogókat. -
ngabor2
nagyúr
Idézet a Jog R adataiból:
Üzemanyagtank kapacitás 5,5 liter
Olajtank kapacitás 1,4 liter
Tehát elég ''sima'', ''4-ütemű'' benzint tankolni, és utána a keverés in situ intéződik? Vagy ez az olaj valami mást ken? Én is csodálkoztam ezen az 5000km-en.
Másrészt a kuplung. Úgy látom, röpsúlyos. Mennyire megbízható tapasztalatok alapján? -
ngabor2
nagyúr
Igazából zsírújat szeretnék venni (részletre...), hátha az mégis keveset eszik. Arra gondoltam, hogy jóidőben ezzel járnék be dolgozni (napi zsenge 2x35km). Lehet, hogy drágább lenne, mint a bérlet (ami amúgy is megvan), de gyorsabb, nem kell másra várni, akkor indulok, amikor akarok.
A tárolási lehetőség meg azért volna jó, mert ''néha'' szoktam bevásárolni is, akkor meg egyszerűbb oda pakolni, mint nagy málhát venni a hátamra. -
ngabor2
nagyúr
Robogóval szabad-e autópályán tépni? Vagy oda ilyen ''lassú járművet'' nem engednek fel?
-
ngabor2
nagyúr
Akkor boltkereső. Leginkább Debrecenben. Ha valaki tud mondani helyet, ahol lehet újonnan venni robogót, az segítsen. A Yamaha Máthét ismerem, oda is el fogok menni. Viszont a Honda Dio is tetszik, annál is van bőven hely az ülés előtt.
Használt cucc nem játszik, volt már a családban eset, hogy hibátlannak tűnő használt műszaki cikkről kiderült, hogy csoda, hogy működik, és még élünk is mellette...
Inkább kerüljön 2x annyiba, de új és jó legyen. -
ngabor2
nagyúr
Akkor módosítok.
Mindenképp új kell, nem akarok felújíttatni, nincs ilyen téren ismerősöm. A fenti típusokhoz hasonló felépítésűeket keresek. Ha vannak boltcímek, akkor ki tudom választani a nekem tetszőt.
De ha esetleg van itt debreceni szuperszaki, aki megcsinálna egy teljes felújítást, akkor talán elgondolkodnék egy használtan... -
ngabor2
nagyúr
A Derbi-ről jót/rosszat valaki?
-
ngabor2
nagyúr
No, nagynehezen szűkül a kör... vagy mégse.
Találtam egy Hyosung nevezetű márkát, ebben se néz ki rosszul az SF50 két modellje (Racing, Rally). Mivel úgy tűnik, hogy a legtöbb 50-es robogó főbb tulajdonságai nagyjából megegyeznek (2 ütem, léghűtés, elől tárcsa, hátul dobfék), ezért mást már nem is igazán keresek.
Jelenleg 2,5 versenyző van:
- Derbi Atlantis City 50 2T ~360eFt-ért. remélem azt mutatta a csóka, és nem a 4T-t mert az egy ''picivel'' húzósabb árú. Viszont szép nagy robi volt.
- Aprilia Sonic 50 akciósan 330eFt, nem tudom, jár-e mellé tesco-utalvány. Bár ha a többihez írták, ehez nem, akkor nem hiszem. Asszem hétfőm lesz egy telefonálás...
- És a fent említett Hyosung is talán, ha az árát és megbízhatóságát megtudom.
De még mindig nagyon nyitott vagyok bármire, ami ezekhez hasonló felépítésű. Hogy ez mit jelent, arra a képek válaszolnak. Segítsetek dönteni, de 400e fölé nem megyek árban.
Ja, és a fogyasztás... ugyan megy itt a vita, hogy mennyit eszik, de remélem ezek egyike se lesz kiugróan nagy étvágyú. Viszont kell mellé 2-ütemű olaj is. Addig oké, hogy az első olaj az benne van az árban (a Derbinél a bukósisak is), de utána milyet érdemes venni, vagy mit kell nagyívben kerülni? A Mol cuccáról hallottam, hogy úgy ***, ahogy van. De akkor helyette mit ajánlottok tapasztalatból?
Bár az árak általában a regisztrácis díjat is tartalmazzák, de azért megkérdezem: mi is ez? Mi alapján regisztrálják? Van-e emiatt nekem valami időbeli hátrányom, vagy tényleg csak annyi, hogy név-cím stb bediktálása, aztán spuri? Talán látszik, hogy alig várom már, hogy megvegyem az első robogómat... kissé ideges vagyok, eddig még motorizált kétkerekűm egyáltalán nem volt. És így kellene első úton kb. 40km-t lenyomni... aztán napi 2x40-et. -
ngabor2
nagyúr
válasz oceanearth #214 üzenetére
Köszi, akkor a 0,5 rész lejött, marad a 2 versenyző.
-
ngabor2
nagyúr
A tapasztaltabb robisoktól kérdezném, hogy mennyire venné rossznéven egy 50-es robi (pl. Derbi Atlantis City 50 2T), ha napi 2x40km-t tennék bele heti 5 alkalommal? Esetelg azt mennyire komálná, ha egyszer (pontosabban 2x, mert vissza is kell jönni) nagyobb (kb. 120km) utat tennék bele (Nyíracsád-Nyékládháza)? Vagy az ekkora utakat nem igazán díjazza? Túlmelegszik, meghal?
-
ngabor2
nagyúr
Köszi, már nagyon kinéztem magamnak azt a Derbit...
Ezek szerint mégse olyan trágya a MOL-os olaj? Mástól azt hallottam, hogy csúnyán képes hazavágni a motrot.
Husquarna-olaj épp van is otthon, de ha 2000 km-re elég egy töltés, akkor valószínűleg elég lesz egy darabig...
Ja, és ennek a Derbinek vízhűtése van.
[Szerkesztve] -
ngabor2
nagyúr
Először is [nyálcsorgatós szmájli]... naon állat. remélem a bank nem lesz lusta, és hamar intézik a kőccsönömet, vehetem a Derbit. Ez tűnik a legolcsóbbnak a ''jól néz ki'' kategóriában. Remélem valóban a 2T-t láttam. Mi a különbség vajon a Derbi Atlantis City 50 2T és 4T között? Vagy ez az ütemszámot akarná jelenteni? Valahogy nehezen tudom elképzelni, hogy kopp ugyan olyan kasznit raknának egy 2 és egy 4-ütemű motor köré...
Amúgy mindenképpúj motrot szeretnék, a 3 év garanciában valahogy jobban bízok, mint abban, hogy ''30e-ből full fel lehet újítani''. Ha kiadok rá egy rakás zsét, akkor az legyen jó.
Amúgy hol lehet ilyen keréklakatot kapni? Egyre majd talán beneveznék. és még hozzálakatolom egy zongora lábához is Bocs... -
ngabor2
nagyúr
Akkor mihelyt meglesz, kiáltok érted. Valami egyéb lánc is kell, amivel ki tudom kötni (tudod, a zongorához, vagy akislányhoz, esteleg a zongoraszékhez... na jó, hagyjuk a MÓKÁt, a többiek úgyse értik ), mert tényleg képesek megfogni és elemelni.
Én is figyeltem, hogy annak ellenére, hogy azt mondtad, nem gyártanak új 2T-st, elég sok helyen lehet kapni. Ezek szerint mégiscsak. De hallottam olyat, hogy ezek az újabb 2-üteműek már nem szennyeznek annyira.
És amúgy ha jól tudom, Piaggio motor. -
ngabor2
nagyúr
Elmentem ma a Hüse motorboltba Bővebben: link... csak hogy bonyolódjon a helyzet. Ott szép nagy a választék, van egy csomóféle távol-keleti robogó, egyik jobban néz ki, mint a másik. És viszonylag olcsó, 300e környékén van elég sok (300-350e). Ismét felmerül a kérdés: távol-keleti, vagy olasz? A következő, általam eddig nem ismert márkákból vannak jól kinéző cuccok: CPI, Sym Jet2, TGB (ebből több modell), Daelim S-five. Infó róluk? Állítólag azalatt a 3 év alatt, mióta forgalmazzák, nem volt velük panasz és probléma...
Az olasznak nagy előnye, hogy olcsóbb az alkatrész, viszont általában drágábbak maguk a motrok. Úgyhogy nagyon cifra a helyzet. Asszem addig fogom ezen rágni magam, míg meg nem lesz rá a keret, addig gyűjtöm az infót mindenről. -
ngabor2
nagyúr
Tehát a TGB egy elég jó név... akkor ezt megjegyzem, a Derbi mellett tartom versenyben. Mivel nagyon jó kinézetű TGB-k is voltak. Árban verik a Derbit, de ahoz meg olcsóbb az alkatrész. Menni folytás nélkül mindkettő megy legalább 70-nel, ami nekem bőven elég, sőt. Alapból pedig ha jól tudom, minden robi folytással kerül ki, amit az első kötelező szervízkor ki lehet hivatalosan, garanciavesztés nélkül vetetni. Tényleg, mikor van az első szervíz? Úgyértem mihez kötött? 1000km? Vagy x hónap?
A másik, amiben egyelőre vacillálok, az egy kötelező kiegészítő, a bukósisak. Szerintetek milyet érdemes venni? Szemüveges vagyok, gondolom emiatt a ''bebújós'' (bocs, nem tudom a rendes nevét, de biztos értitek, aminek az állrészénél is műanyag van) talán nehézkesebb, mert a szemüveget le kell venni felvétel közben. Viszont az áll nélküli verzió az van olyan biztonságos? Mondjuk nekem a kényelmetlenség ellenére a bebújós tetszik jobban, nem tudom, miért.
motoros kreszkönyv van valahol a neten? Csak úgy eszembe jutott, hogy talán nem ártana régi tudásomat felfrissíteni... -
ngabor2
nagyúr
No, utánanéztem a CPI-nek is, taiwani cég, 91-ben alapították... tehát kb. 14-15 év tapasztalat. A Sym pedig 50 éve van a pályán! Nem hangzik rosszul, valamelyik külföldi oldalon néhány jó értékelést is olvastam róla.
-
ngabor2
nagyúr
De, a Derbi felé hajlottam, és még igen erősen versenyben is van a 3 év garanciájával...
Ha CPI=Keeway, akkor kiesett.
A Sym, mint írtam kb. 50 éves, taiwani cég. Ha ennyit tudok róla, az egy kicsi +nak elmegy, főleg, hogy 300e-be kerül egy igen pofás jószága a Hüsénél... (Sym Jet2) Az a -60e Ft elég meggyőző tud lenni, ha az ember hitelt vesz fel
A TGB-ről pár tesztben olvastam, hogy elég jó, az egyik 14''-os kerekű járgánya nekem is tetszik, de a többi se rossz.
A Daelim árcédulája igen közel van a Derbihez, úgyhogy csak emiatt került egy picit lejjebb, ha a többi kiesne, akkor marad a Derbi. -
ngabor2
nagyúr
Több vasat tartok a tűzbe. Van itt valakinek Derbi Atlantis-a? Ha igen, van hozzá magyar kézikönyve? Ha ez is igen, akkor egy fénymásolt/szkennelt példányt kérhetnék belőle (költségtérítéssel).
-
ngabor2
nagyúr
Kérdés a biztosításról: amíg nincs rá kötve, addig nem is szabad hajtani? Vagy van egy türelmi idő?
-
ngabor2
nagyúr
válasz Topiccsendőr #571 üzenetére
Csak attól tartok, hogy ahol veszem, nem biztos, hogy tudok biztosítást kötni. Mindenképp akarok kötni, de ugyebár ahoz előbb meg kell venni a gépet. Ha meg már megvan, akkor menni kell vele
No, majd meglátom, hogy lehet-e ott biztosítást kötni. Majdcsakhogynem mindegy, hol kötöm, az az évi1-2eFt különbség, mégha %-osan sok is, de nekem jelenleg nem számít (úgy látom, 2800-4500 között mozog az éves díj). -
ngabor2
nagyúr
Egy alapkérdés, de ezek szerint rosszul kerestem rá: egy 50-es robogó smkp-nak, vagy motor <150cm3-nak számít? Csak a biztosítás miatt.
-
ngabor2
nagyúr
válasz oceanearth #579 üzenetére
Köszi. Érdekes módon az Allianz oldalán smkp-ra nem volt hajlandó díjat számítani.
No, nézek valahol a vásárlás helyének közelében negy biztosítót, mert nagyon rosszul esne, ha első utamon balesetem lenne, biztosítás meg sehol... -
ngabor2
nagyúr
Debrecenben valaki tudna ajánlani helyeket, ahol használt robogót tudnék venni? A Frézeren kívül, azt naponta látom, egyszer remélem be tudok nézni.
-
ngabor2
nagyúr
Oké, a többihez képest nem drága. De én nem egy vadiúj motort szeretnék összetörni kezdőként Emiatt keresek először használtat, aztán ha vérprofi leszek vele, akkor váltok.
Az a baj, hogy Pesten van a bolt... én meg Debrecenben. Bár ha a Frézer tényleg foglalkozik ilyenekkel, akkor mostmár tényleg szakítok rá időt. -
ngabor2
nagyúr
a novara robogókról valakinek tapasztalati véleménye van? a praktikerben kb. 200k, négyütemű, és széép nagy. monnyuk a kereke meglehetősen kicsi...
-
ngabor2
nagyúr
nézegetem az aquaman oldalát ([link]), és feltűnően olcsó robogók vannak (generic, puch winner). ezek kínai ''minőségűek'', vagy akár érdemes is lehet elgondolkodni rajtuk?