-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Motion_Blur
félisten
Nem kell papír a vásárlásnál (gondolom tulajtól vennéd), simán adás-vételi két tanúval. Utána köss rá biztosítást (1500/fé év) mert ezt nézik először a yardok. Rendszám nem kell
[Szerkesztve]Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
wedlock
tag
A dízel üzemet a robogóknál az izzitási folyamatok miatt nem vezették be,legjobb tudomásom szerint.(Régebben olvastam valahol kisérleteket erről).Amúgy is pl az asszony yamaha jog-ja fogyaszt 1,2 litert százon,szóval a dízel mármár felesleges mértékü spórolás lenne
Csajokat a paplan fölé,éljenek a kezek!
-
neongorack
senior tag
Végre nyílt egy ilyen topic is !
Én is pont most akarok venni robogót....nemsokára mert tegnap volt a ballagásom és arra is pénz jött!
Én Malaguti F12 Phantom-ot vagy Honda dio ZX-et akarok venni, de egyéb is jöhet csak ne legyen gagyusz.....itt zegen van egy faszi aki robogókkal foglalkozik és olaszból hozatja őket...szépen kipofozza , lefesti.....szervizmunka és eladja jóáron!
Egy Yamaha Aerox-ot adott 280k-ért úgy hogy újrafestette az idomokat meg kicserélte a szűrőt meg ami még szar volt rajta azt szervizelte....
Meg volt egy F12 is de akkor még nem volt semennyi pénzem
Meg majd ha meglesz a robogóm akkor malosi kipufogórendszerre akarok gyűjteni! -
Cargo
tag
Hát az a tzr 50es az nem gyenge. Nem akar valaki megdobni egy olyannal? Egyébként a jog az tökéletesen alkalmas arra hogy ásványvizet vagy valamit a lábad közé tegyél. (az már más kérdés hogy a lábad nem biztos hogy olyan kényelmesen oda fog férni. A benzin az máég könnyebb én a teszkóba van hol vettem ilyen piros 5 literes műanyag benzines ka nnát az befér simán a csomagtartóba is. Igaz hogy más nem nagyon fér mellé.
nothing
-
Yaye
őstag
Pontosan, a sima benyához az olajtartályból keveri magának a keveréket. Ha kiiktatod az olajozását, akkor lehet bele tankolni egyből keveréket is, és akkor az olajjal nem kell foglalkozni.
Aztán van még váltóolaj (legalábbis az enyémben biztos), az más téma, azt tényleg cserélni kell, de szerintem az elég sokat kibír (autóban sem szokás sűrűn cserélgetni).
Minden automata robinak röpsúlyos a kuplungja (tudtommal legalábbis). Megbízhatónak megbízható, max az elhasználódás során elkezd csúszni. Ezt onnan lehet látni hogy nem megy föl a lejtőn Nekem ennyi a tapasztalatom -
Janesz
őstag
ne kereskedésből hanem kéz alól vegyél jog-ot!!!
amikor én vettem az enyémet a kereskedésekben a full ratyi került 180-190-be (festés gumik ilyesmik csere) és én kéz alól vettem 150-ért az enyémet...
amúgy meg higyj nekem és ne vegyél honda dio zx-et!!
haverom (BECMAN) aki mellesleg streetfighter versenyek főistene ajánlotta és a lelkemre kötötte anno,hogy csak és kizárólag jog-ot vegyek én meg is fogadtam a tanácsát és miután felültem egy dio zx-re megértettem miről beszélt!!
egyedüli hátránya a yamaháknak a kotyogós teleszkóp!! amúgy haver jog-jában 50000 km van és még eredeti a főtengelycsapágy!!
aki meg azt mondja,hogy a jog-ja vagy bármilyen (dio zx sephia zz)-je 1,5l körül eszik az hazudik!! az én jog-om tuning nélkül 3 liter körül 70-es hengerrel és full tuninggal pedig 4-5 liter körül evett!! -
Yaye
őstag
Reklám :
Én is részletre vettem, munkába járásra, ezért csak az új jöhetett szóba. A Scara 50 bruttó 350, de adnak hozzá 25k tesco-s utalványt, szóval csak 325k. Nem tudom van-e egyáltalán új robi ennél olcsóbban (kivéve a Keeway-t és társait).
Nincs sisaktartója (a nagykerekűeknek többnyire nincs, vagy csak nagyon pici), de az árban benne van egy hátsó ''doboz'' (zárható, levehető), ami nagyobb mint bármelyik sisaktartó, én is mindig abba vásárolok be (de sokszor csak földobom a szatyrot a lábtartóhoz, van direkt erre a célra egy szatyorfül-tartó kampója). Nem csúcstechnika, nagyon hagyományos dolgokból áll, de épp ezért állítólag jól bírja a strapát és a szar utakat (utóbbit nem utolsósorban a nagy kerekei miatt).
Nekem tetszik benne hogy a kistestűekhez képest motorszerűen néz ki az úton, így talán jobban elfogadnak a forgalom teljesjogú szereplőjének. Tervezem még rá egy nagy szélvédő beszerzését, ősszel jól fog jönni. [l][/l]
Fojtás nélkül 60-65 a csúcssebessége, napi 70 km-hez én már biztos megtuningolnám egy picikét, legalább egy 70cc-s készlettel.
Szerintem jól is néz ki, diszkrét kis retro-dizájn. -
Yaye
őstag
Pár hsz-el följebb (itt: Bővebben: link) már szóltam róla. Aprilia.
Részletek: Bővebben: link
A Hold utcában van az Aprilia szalon, velem nagyon készséges és informatív volt a srác akivel dumáltam. 24 hónap hitelre vettem, havi kb 14k a részlet, 70k-t fizettem előre (kb ennyivel drágább, mintha megvennéd 350k készpénzért). Az összes papír beszerzése után kb 2-3 nap míg a bank elbírálja a hitelt, és amint megküldte a visszajelzést, már mehettem is a gépért. Helyben megcsinálták nekem a kötelező biztosítást is. Mint említettem, nagyon egyszerű szerkezet, nincs rajta semmi műszaki extra. Kézi szivatós, karburátotos, 2ütemű, léghűtéses, önindítós+berúgókaros, elöl tárcsa- hátul dobfékes, 16-os kerekekkel, kb 90 kg. Az enyémen annyi érdekesség van hogy nem volt benne fojtás (holott még az alvázszám alapján is kellett volna legyen benne), és van rajta hátsó lábtartó (ami elvileg extra, ráadásul szabálytalan 2 utast vinni rajta), valamint az említett hátsó box.
A kasztni kivitele helyenként kicsit spártai, az idomok illeszkedése egy-két helyen finoman szólva nem hajszálpontos, de ez úgy láttam hogy darabról darabra némileg változó.
Így másfél hónap nyüstölés után alapvetően elégedett vagyok a választással.
Létezik különben ugyanez a kasztni 100 köbcentis változatban is, és volt ditech-es (befecskendezős), ami nagyon keveset fogyasztott és nagyon jól ment, de ez a változat már nem kapható.
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
Márpedig az nem árt ha tetszik már az elején (és ez szinte mindennel így van). Az mindig sokat segít a kisebb csalódások elviselésében, hiszen ''de legalább királyul néz ki''
Nekem ezek a ''sportos'' robogók nem jönnek be annyira, inkább a klasszik stílus. Yamahából én a Slidert nézegettem, az olyan kis bájosan otromba (csak hát az árcédula épp nem fért be a pénztárcámba)
Jelszavaink valának: mindenki alá neki tetsző robit!
[Szerkesztve] -
ToRR3nt3
senior tag
Jól nézz ki az új Jog R. én tavaly vettem az első robogómat 1 Jog Artistic Spec.-et. sosem terveztem hogy robogót veszek csak 1 vásárban megláttam megtettszett és azóta megszerettem robogózni. Jó kis motor de én 1 Derbi GP-n gondolkozom.
...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...
-
Janesz
őstag
csak felhívnám a figyelmedet arra az apró tényre,hogy a dio meg a jog sem mai gyerek és annak az esélye,hogy ezekből újat veszel =0
amúgy jog-ból nyugodtan vehetsz használtat mert ha világvége van vele akkor is max 30k-ból a nulláról felújítod!! (henger+dugattyú,fékbetétek,ékszíj ,varriátor görgők stb...) -
Janesz
őstag
de ezt mondom,hogy felújítani is csak akkor kell ha fullra ki van fingatva...
de ezt amint beindítja valaki hallani lehet...ha meg ráülsz akkor pláne...de igazábólami szétkopik azok a varriátorgörgők azok meg max 2k-s tétel utána az ékszíj ami max 3k a többire nem jellemző a túlzott kopás...ha új mocit akarsz mindenképp akkor aprilia sr50 ditech vagy yamaha aerox vagy gilera runner-t nézegess!! többivel ne foglalkozz!! vagy ha tetszik az aprilia scarabeo akkor az is fasza kis moci...elsőre csúnyácska szegény de nekem már úgy is tetszik de amint ráülsz és átsiklik a repedéseken mert nagyobb a kereke rögön megszereted... -
Yaye
őstag
Nézd meg a Totalbike-t, keress rá a derbire, van jópár cikk, igaz többnyire nem robogósak (van azért az is egypár), valami azért leszűrhető belőlük a gyártóra nézvést. Bővebben: link (sok köztük a versenyhír, de fusd végig) Nekem úgy tűnik hogy korrekt gyártó, valódi műszaki teljesítménnyel. 2001 óta a Piaggio része, ha jól emlékszem a Piaggiokba/Vespákba is gyártanak blokkokat.
Ha megnézed ezt: Bővebben: link
meg ezt: Bővebben: link
akkor látszik hogy tudnak valamit.
Van hazai importőrük is (derbi.hu).
[Szerkesztve] -
-
spirit007
senior tag
A ''hosszú'' élettartam egyik alapfeltétele ,hogy ne gyikold a motort , ami kb 3/4 gázállást (~40Km/h) jelent . Namost 120 Km megtétele így 3 óra ami alatt simán megmakkansz
A másik , hogy 1 óra után beszakad a hátad a ''kényelmes'' test tartástól ...
Én a sajátommal horgászni jártam anno (Miskolc-Nyékládháza) kb 20 Km távon , de elég volt végig rotyogózni -
Janesz
őstag
sokkal jobban díjazzák a motorok a hoszabb távot mint a rövid táv változó fordulatot...nem lesz semmi baja...
gyönyörű ez a derbi...:Bővebben: link -
Robi_73
őstag
Szerintem nyugodtan mehetsz vele ,de a full gázról mindenkép le kell mondanod. Vegyél fel egy kelemes utazó sebességet (1/2_3/4gáz), és mehetsz is. Ha még jobban akarod kímélni a motorodat, akkor az oda és a vissza utat próbáld egy reggeli és késő délutáni időpontra időzíteni. (főleg léghűtés esetén) Ilyen hosszú útra M készlet sem árt ha van nálad. (defekt javító készlet, pumpa ,gyertya stb..)
Robi73
-
simonzé
addikt
Haver jópár éve elment egy DVSC-Akasztó focimeccsre egy Honda Dióval. Nemtom hány km a Debrecen-Akasztó táv oda-vissza, de gond nélkül megtette. Egyetlen probléma adódott: a jó pénzért utólag lekrómoztatott kipufogóról leégett a krómozás egy része.
A Derbi vízhűtéses (asszem), így hosszú távon sokkal jobb a hűtése, mint egy léghűtésesnek. Meg sem kottyan neki a napi 2*40km, vagy a 120km. Egyszer állj meg pihenni 10-15 percre a hosszabb távon, neked is jól fog esni. Ráadásul a Derbi fojtását 500 km után kiveszik, ha kéred, és így 60-70-es állandó utazósebességre is alkalmas lesz, a vége meg 90km/h körül lesz.I don't fit in. I fit out.
-
simonzé
addikt
Gábor, ha kell az idei motorkatalógus, szívesen odaadom, ott ismerkedhetsz a Hyosunggal is. Suzuki koppintásokat gyártanak, ez a cég résztulajdonosuk is.
Ajánlom még a Kymco céget, akitől némelyik olasz gyártó veszi a blokkokat. Szal az olasz robiban koreai motort találsz. Állítólag ők is baromi jók. Bővebben: link
50ccm-es motorokra nincs reg. adó, ettől ne félj. A nagyobb mociknál pedig az állam újabb lenyúlása, semmi értelme és jogalapja nincs,ez egyfajta luxuscikk-adó.
Olaj: Én most a Mol-ost használom, (1400 Ft/liter), korábban Castrolt használtam (2200 Ft), de egy ilyen flakon szerintem legalább 2000 km-re elég. legtöbb sportmotoros a Castrolt használja, esetleg a Husquarna olajat, amit motoros fűrészek kenésénél használnak. Ott még nagyobb a tempó, mint a robogóknál, az ára nem vészes, kb 2800/liter. Tudok mondani boltokat is, ha érdekel. ;)I don't fit in. I fit out.
-
simonzé
addikt
Zongora??? Hát ez MÓKÁs volt. ;)
Jól döntöttél. A Derbivel egy Piaggio (vagy Aprilia?) technikát kapsz. Az ütemek számával ne foglalkozz, mindkét választás könnyen megindokolható. Egyébként az Atlantist gyártják mindkét változatban (én azt hittem, hogy ezekben az EURO3-as időkben már nem gyártanak az EU-ban kétüteműt).
Majd kérném bemutatni a mocit. Fotókat is közzétehetnél róla. Lakat ügyben jelentkezz nálam, tudok egy nagykert, ahol némelyik lakatot 40%-os áron megapod. A tárcsafékzárat bármelyik motoros boltban megkapod, én a Kassai/Árpád tér sarkon (Debrecen) vettem.I don't fit in. I fit out.
-
Zenty
őstag
-
Den
veterán
daelimre, tg-re rákerestem, elég nagy cégek régóta gyártanak robogót, tgb pl. 1978 óta. taiwani, és koreai cégek, egyébként oem gyártástn is csinál a tgb valszeg ő is egyike azoknak akik a nagy japán márkák robogóit gyártják
http://www.dmc.co.kr/eng/
http://www.tgb.com.tw/www.simson4t.hu
-
simonzé
addikt
A CPI megegyezik a Keeway-jel, csak más a forgalmazó, ezért más a neve. Pl. a Keeway Matrix = CPI Matrix. Szóval ez annyira nem menő.
A Sym asszem koreai, de nem esküdnék meg rá. Nem tudok róla semmit.
A TGB (The Golden Bee) valami maláj, vagy ilyesmi, de én nem bíznék meg egy Arany Méhecske nevű gyártóban...
A Daelim nagyon jó véleményeket kapott mindenfelé. Az koreai, és exportál blokkokat olaszo.-ba is... Azért ez sokat elárul.
Eddig nem a derbi felé hajlottál? Az nem olasz, hanem spanyol.I don't fit in. I fit out.
-
Yaye
őstag
Elkényeztet az, csak nem szabad kihagyni az ''L'' betűt a ''velo'' szóból :
Bővebben: link
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
Ez szerintem nem retromániás, hanem eredeti korabeli design, ráadásul elég ritkaság lehet, legalábbis idehaza, én még soha nem láttam ilyet. Általában nekem sincs retromániám, sőt. Nincs egyetlen Tisza cipőm, se csíkos mackófelsőm De a robogónak van egy eredeti, klasszikus formája (Vespa), ami szerintem jól is néz ki, praktikus, és olyan ''robogószerű''. Nincs nekem kifogásom a moder dizájn ellen, van ott is ami tetszik, de számomra nem az ''a'' robogóstílus. Nagymotoroknál is a klasszik stíl pucér motorok jönnek be, nem a műanyagrakéták. Autóknál is jobban megdobogtat egy szép klasszikus sportautó, mint a legújabb Lamborghini. Ízlések és pofonok.
-
Topiccsendőr
addikt
Eszedbe ne jusson biztosítás nélkül menni bárhova! Csinálsz vmi balesetet, aztán egy jókora büntetést is ki kell fizetned+a kárt is. Én pont egy Audit vágtam telibe, egy nappal azután, hogy megkötöttem. Képzelheted, mi lett volna, ha kések egy napot...
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Sajnos nem 1-2e a különbség. Én elmentem a lakóhelyemhez legközelebbi biztosítóhoz, ahol majdnem dobtam egy hátast. Már gyanús volt az is, hogy az ügyintéző megkérdezte, hogy biztosan akarok-e itt kötni smkp-re biztosítást. Mondom, persze, erre ő azt mondja, hogy azért kérdezi, mert náluk 8 000 egy évben. A többieknél kb 2 400 volt...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
őstag
Sziasztok,
Allianz-nál ha kiválasztod a segédmotorkerékpárt, akkor csak a születési éved és az irányítószámod kell megadni. Ctrl-lal meg tudod akadályozni a sok felugró figyelmeztetést, ezután már kiadja a díjat.
Online kalkulátorral nekem ezeket adta ki segédmotorkerékpárra:
MÁV Ált. B. Egyesület 2931
Allianz Hungária Biztosító Rt. 3600
Uniqa Biztosító Rt. 3902
OTP-Garancia Biztosító Rt. 4200
Union Biztosító Rt. 4830
Generali-Providencia Bizt. Rt. 6863
Bővebben: link - vector lánc 29.000 Ft/1,8 m
Ez mennyire nyújt védelmet a tolvajok ellen? Hogyan lopnak el leláncolt motorokat?
Most szeretnék én is egy motort venni, egy plaza mélygarázsában állna 6-14 óráig hétköznaponként, csak félek hogy lenyúlják amíg dolgozom.
Segítségetek előre is köszönöm. -
Adris
csendes tag
A Hajdú-Apróban nézd meg a robogó hirdetéseket, minimum fele nepperektől származik. Én is voltam egynél anno, de ezek 99%ban Olaszban már széthajtott, összevissza matricázott (vagyis tört ) robogókat árulnak. Vagy olyanokat amikhez mutatóba se akad alkatrész. Szerintem magyar viszonyok között hülye aki neppertől vesz robogót. Civilizáltabb országokban ugyanis csak bejegyzett cég (vagy vállalkozó) lehet használtautó vagy -motor kereskedó, aki normálisan garanciát vállal az eladott árura. Vagyis ha hibás 3 napon belül visszaveszi, ha meghibásodik ingyen megjavítja, ha pedig kiderül hogy lopott akkor visszafizeti a vételárat. De külföldön nem is nagyon foglalkoznak használt robogókkal, az alacsony áruk miatt csak kis haszon érhető el rajtuk. Magyarországon meg ha használt autót kereskedőtől vásárolsz és kiderül hogy lopott, tőled az autót lefoglalják, a kereskedő meg széttárja a kezét, mondván hogy csak bizományos értékesítésre volt nála az autó. Garancia érvényesítése hasonló. Vagyis míg magánembertól vehetsz olyan robogót amit csak azért ad el mert nagyobbra cseréli, vagy meg van szorulva, addig neppertől főleg olyat vehetsz ami már eleve azért került hozzá mert már szarráment. Garancia meg ugyanúgy nincs rajta mintha magánembertől vennéd. Kivétel talán az olyan kereskedő aki japán konténeres robogókat árul.
Bővebben: link
De olaszt még ilyenektől se vennék. Olasz robogót csak exjugó cigányoktól vennék akik Olaszból lopkodják a vadiúj robikat az utcáról. De az meg illegális
Mondjuk az adófizetők pénzét elherdálni meg saját zsebbe rakni is illegális, mégis minden magyar politikus ezt csinálja büntetlenül. Szal tud vki exjugó robogóárust? -
simonzé
addikt
Ne mondd már, hogy ez Bővebben: link drága. Kínai motor árban (250e-ért) kapsz egy négyütemű, baromi halk, elég nagyméretű, nagyon megbízható japán minőségű robogót 25 hónap (!) garanciával. És ez még jól is néz ki, tegnap megnéztem, ráültem, és simán elfértem (kb 185 cm vagyok). Én használt 125-öst akartam, de ez nagyon elgondolkoztatott... Lehet, hogy jövőre ilyennel nyomom? Remélem
I don't fit in. I fit out.
-
simonzé
addikt
A Kymcot nem a Frézer forgalmazza, hanem a Szoboszlói út végén a Kia kereskedés. A Frézeréké csak hasonló.
Robogóban én is kezdő vagyok, bár volt némi Babettázás, meg Simsonozás (jogsi nélkül mindkettő) a múltamban. De azt rutinnak nagy túlzás lenne nevezni. Mégis már másfél éve robogózom, és még bukás közeli helyzetem se volt. KOPP KOPP KOPP!
Ha van eszed (asszem neked van), akkor nem fogsz szikrázó sztenderrel kanyarodni, gyakran használod a tükröt, és figyelsz is, nem csak a gázt húzod. Így nem buksz, és nem lesz semmiféle problémád.
Ha viszont ragaszkodsz a használthoz, akkor a sajátomat bátran merem ajánlani, azzal nem vállalsz (nagy) rizikót. Jelen pillanatban hibamentes, és adok rá pár nap garit is. Csak ésszel használd! Az ára csökkent: PH-s ombréknak 105-ért odaadom. Ha érdekel akár ki is próbálhatod, hogy lásd miről beszélek.I don't fit in. I fit out.
-
Josh
tag
válasz ngabor2 #1498 üzenetére
Egy kiskunhalasi cég forgalmazza őket, háááát mostanában nem tudom, hogy milyenek ezek a motorok, de amikor szándékomban volt, hogy ilyet veszek, akkor volt olyan ismerősöm aki ott dolgozott, és azt mondta, hogy dobozokban érkeznek meg a motorok, és darabbérben rakják össze őket, szóval nem valami megbízható az összeszerelésük milyensége...
De szerintem próbáld meg felkeresni a céget, és ott próbálj ki egyet.....Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm