Hirdetés
- EA Sports WRC '23
- PlayStation 5
- EAFC 25
- Path of Exile 2
- Call of Duty: Black Ops 6
- Akciófigyelő: PlayStation "Januári" leárazások
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Limitált ideig ingyen játszható a Diablo IV
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Elindult a Test Drive Unlimited Solar Crown második szezonja
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz Hi!King #59699 üzenetére
Ahogy itt is lehet ok-okozati osszefuggesben, mivel a kerekparostol takarasban megneheziti a sebessege felmereset, igy okozoja lehet annak az esemenysornak, aminel ugy velte a masik, amugy szabalytalankodo autos, hogy el tud haladni a balrol jovo elott idoben.
De teljesen jo, nem a balesetveszely megnovekedeset neztek, hanem azt, hogy megzavarja a masik felet, benne is van az indoklasban, hogy ez zavaro.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz Reggie0 #59698 üzenetére
MRicsi ügyében mindkettő ok-okozati összefüggésben volt, szóval mindegy melyiket nézzük. Ez esetben meg csak az egyik.
A zebrás példád sem jó, mert a keresztbe átgyaloglás olyan szabálytalanság, amely eleve növeli a balesetveszélyt, így igenis ok-okozati összefüggésben van a balesettel, míg ha előtte 50 méterrel odébb szabálytalnul átgyalogolt egy piroson a gyalogos, akkor azt nem veszik figyelembe, pedig nem lett volna baleset, ha ott kivárja a zöldet, hiszen nem találkozik a másik zebrán a szabálytalan autóssal.
-
Reggie0
félisten
válasz Hi!King #59697 üzenetére
Nem a gyorshajtasrol van szo, hanem a kanyar levagasarol a masik fel reszerol. Azt is megbutettek akit elutott mricsi, mert nem nagy ivben kanyarodott balra.
De tudok mutatni neked olyan birosagi hatarozatot is ahol a bekanyarodo auto zebra mellett elutotte a gyalogost majd vegul a gyalogos lett a hibas, mert nem egyenes vonalban ment at a zebra mellett, hanem ferden.Hiaba, hogy bekanyarodott az auto es a zebranal amugy is fokozott ovatossaggal kell kozlekedni es a kanyarodas eseten amugy is elsobbseget kene adni.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz Reggie0 #59696 üzenetére
MRicsi esetében ok-okozati összefüggés volt, mert 130-al azon az úton takarásból érkezve nem volt észrevehető, az a fajta szabálytalanság (aránytalan gyorshajtás) egy olyan úton potenciálisan hordozza azt a veszélyt, hogy még ha ő más szabályt nem is szegne meg, akkor is jelentősen megnöveli a baleset veszélyét, ha más szabálytalan.
Itt nem erről van szó, mert teljesen szabályosan érkezhetett a kereszteződésbe bárki olyan sebességgel, mint a motoros, a furgonos vakon berongyolva a stop táblát be nem tartva ütközött volna vele ha épp olyan ütemben érkezik. Az, hogy ez esetben a zebra és az előtte lévő kerékpáros miatt épp nem így alakult volna, ezen nem változtat, hiszen a motoros nem azért lassult volna le, mert egy másiknak stop táblás kereszteződésben indokolt lenne. Az ellenkezője is előfordulhatott volna, hogy épp akkor van baleset, ha a kerékpáros mögött halad, mert épp olyan ütemben érkezik a furgonos.
Ez kb. olyan kategória, mint ha egy kereszteződéssel előtte a motoros nem adta volna meg valakinek az elsőbbséget, és ezért annyival előbb ért oda, hogy pont akkor érkezett szabálytalanul a furgonos. Akkor is fennáll, hogy ha a motoros nem lett volna szabálytalan, akkor nincs baleset, de ok-okozat ettől még nincs. Ez az eset akkor mitől más szerinted?
-
Reggie0
félisten
válasz mephi666 #59694 üzenetére
Nem egyertelmu, mert ha szabalyosan a kerekparos mogott haladt volna, akkor szinten nem lett volna baleset. En biztos vagyok benne, hogy ezt is fogjak vizsgalni.
#59695Hi!King:
Az nem szamit, ahogy azt sem nezik, hogy mi lett volna, ha koszon a szomszed neninek es igy 1 masodperccel kesobb ul autoba. Itt azt vizsgaljak, hogy szabalyosan ment-e es ha szabalyos lett volna, akkor lett-e volna baleset. Ha a vegeredmeny az, hogy pont elment volna elotte es nem jott volna letre baleset, akkor reszes lesz.
Ha ugy lenne, ahogy te irod, akkor Mricsi esetben sem lett volna hibas a masik fel.[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz Reggie0 #59692 üzenetére
Itt a motoros szabálytalansága és a baleset között nem volt ok-okozati összefüggés, csak véletlenszerűség. Azért nem lett volna ütközés, hogy ha követi a bringást, mert akkor épp más ütemben érkezett volna a vakon vezető furgonos elé. Ha nincs ott a bringás, hanem egyedül halad, ugyanez lett volna az eredmény, ha pedig ott van a bringás, de pár másodperccel később érkezik a furgonos, akkor mindkettőjüket elüti.
Ez kb. olyan, mint ha azt mondanád komolyan, hogy amit korábban említettem, mikor óvatosan haladva a durván vadveszélyes úton 30-40-el haladva ütköztem egy őzzel, akkor jobban tettem volna, ha 80-al megyek, mert akkor elkerültem volna az ütközést. Nyilván elkerültem volna, mert más ütemben érkezek, de ez nem ok-okozat, hanem véletlen.
-
mephi666
nagyúr
válasz Reggie0 #59692 üzenetére
az teljesen más szituáció volt: itt egyértelműen az a hibás, aki nem állt meg stoptáblánál és nem adott elsőbbséget a keresztező forgalomnak sőt normál esetben észlelnie kellett volna, hogy valaki jön keresztben és megtenni mindent a baleset elkerülése érdekében (pl fékezni, de a féklámpa az egész felvétel alatt nem villant fel) ...a motoros majdnem teljesen átért előtte és kb észre sem vette a felvétel alapján... aki ennyire vakon közlekedik, az inkább adja le örökre a jogsit
ui: a motoros egyetlen bűne az volt, hogy zebrán előzte a biciklist... sávon belül szerintem ez a létező legkisebb szabálysértés...
az M Ricsis eset totál más: ő a belsőben érkezett és a külsőbe kivágva haladt volna át kb 130-al "elsőbbséget élvezve"... ezt támadták meg nagyon helyesen a másik oldalról azzal, hogy ilyen szituációra ott egyszerűen nem lehettek felkészülve (takarásban nem is láthatták) itt a balesetet egyértelműen az okozta, hogy nem állt meg a furgonos a stop táblánál... ennyi... neki alapból meg kellett volna állni (ha pedig megáll, a biciklist is kutya kötelessége elengedni) ...az az eset ennél 100szor komplexebb volt, ez meg szög egyszerű
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
szebe
addikt
-
Reggie0
félisten
Csak akkor fuggetlen, ha nem hatott kozre. De azt konnyu bizonyitani, hogy ha nem eloz ott, hanem a bringast kovetve halad at a keresztezodesben, akkor sem lett volna utkozes.
Lasd M ricsi baleset: a masik fel is hibas lett, mert levagott a kanyarbol, de ha nem vagott volna le, akkor kesobb ert volna oda es igy elkerultek volna egymast. Tehat az o szabalytalantaga is kellett a balesett letrejottehez.
Na most itt ugyanez van.
[ Szerkesztve ]
-
donbig
tag
-
Hi!King
őstag
Veled értek egyet. Ebben a szituációban ha nincs ott a bringás, a motorost akkor is elüti a furgon. Nyilván ha nem előz zebrán, hanem a kereszteződésen a bringás mögött megy át, akkor nincs baleset, de az a véletlen műve lett volna, hogy épp nem abban az ütemben érkezik, hogy a furgonos elüsse.
-
szebe
addikt
válasz Reggie0 #59688 üzenetére
Ah oké, ezt valóban nem vettem észre.
Viszont nem értek egyet.
A balesetet szerintem egyértelműen az okozta, hogy a furgon nem állt meg a STOP-nál. Ha megáll, akkor valszeg még a bringást is el kellett volna engednie.
A motorosnak a zebrán előzésért járhat bünti, de az a balesettől független dolog."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Reggie0
félisten
Zebran elozes. A furgonnak meg kellett allnia, de lehet, hogy a kerekparos kitakarta az SMKP-st es azt hitte atfer elotte. Persze ettol meg meg kellett volna allnia a furgonnak, de igy a SMKP-s megteveszthette ami miatt a balesetet nem is lathatta elore. Azaz az SMKP-s szabalyszegese is reszben oka lehet a baleset letrejottenek.
[ Szerkesztve ]
-
szebe
addikt
Ha nem vette észre a táblát, akkor pedig egyenrangú útkereszteződés
Sajnos van egy ilyen téves beidegződés az emberekben, hogy ha neki nincs táblája, akkor a másiknak biztos van.
Jobbkezes témában kalandvágyóknak tudom ajánlani az Epreserdő utat az Ecseri felé menet a József Attila lakótelep szélén. Végig jobbkezes, lehet tippelni hányan tartják be.
#59686 Reggie0
Mit nem veszek észre, amiért az SMKP is hibás?
Nem a furgonnak van STOP táblája?[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
konci79
őstag
Ma majdnem ugyanígy jártam, csak autóval.
Nekem elsőbbség, keresztező utcában elsőbbség adás tábla, faszi elzúgott előttem vagy 60-al, láttam hogy körül se nézett.
Az volt a szerencsém hogy kb 1-2 másodperccel megelőzött mielőtt a kereszteződésbe értem, és nem 50-el hanem csak 40-el mentem.
Rögtön utána jött egy kisteher, ő megállt rendesen, de az is csak nézett.
Ennyin múlik sokszor... -
titán
Nem vette észre a STOP táblát, elütötte a motorost
Ha nem vette észre a táblát, akkor pedig egyenrangú útkereszteződés miatt kellene elsőbbséget adnia a jobbról érkezőknek, ergó lassítani és körülnézni kellett volna. Az autós itt inkább csak ment, mint a homály..
-
mephi666
nagyúr
válasz Big_Boss #59679 üzenetére
szabályosan álltál meg, semmi gond itt nálunk 2 napja a fordítottja volt... átlagosnál nagyobb forgalom, egyenesen haladtunk itt a Jókain, becsúsztam már a kereszteződésbe, amikor láttam hogy a lámpáig áll a sor, de visszatolatni már nem volt helyem, mert mögöttem ráálltak a zebrára, előttem meg már a citroen magasságában sem volt hely, mert ott is álltak szabálytalanul, blokkolva a jobbról kikanyarodni szándékozót... így aki a citroen helyén érkezett, az dühöngött meg kalimpált nem csak én álltam rossz helyen, hanem rajtam kívül még minimum 2 jármű, mozdulni meg nem sok hely volt, teleportálni pedig nem tudok... ez ilyen
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
senior tag
Urak,
tegnap délutáni eset, itt történt.
Lámpás kereszteződés, balra szerettem volna kanyarodni, de a kanyarodósáv fullon volt, ezért a zebra előtt várakoztam, hogy se a gyalogosokat, se azokat a szembejövőket ne akadályozzam akik nekem jobbra szeretnének fordulni. Lámpaváltás után már be tudtam állni a kanyarodó sávban, ekkor hallottam, hogy az eddig mögött álló, most már mellettem guruló (mivel ő egyenesen szeretett volna tovább haladni) hangos k.. anyázásba kezd. Mivel pirosnál álltam én is és a kedves hölgy is, ezért a visszapillantójában láttam, hogy percekig őrjöngött. Gondolom az volt a baja, hogy mivel nem álltam rá a zebrára és nem blokkoltam az esetleg kanyarodni szándékozó autóst ezért őt is feltartottam. -
Tegnapi apróság. Nézem a szemem sarkából hogy mi porzik annyira a járdán. Ja, csak egy Audi
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
titán
[link] Nem semmi a rendőrök balfaszkodása. Gondolom a kamerás autó vezetője is kiszállt, azért tudott az autó mellett simán elmenni. De hogy gyalog futnak egy autó után... Simán le kellett volna zárni mögötte az utat, mikor először befordult balra és csapdába esett (volna, ha nem idióták követik).
[ Szerkesztve ]
-
szebe
addikt
válasz Hi!King #59670 üzenetére
Stop táblás résszel maximálisan egyet tudok érteni.
Soroksári bevásárlóközpontoknál van egy csodás 6(?) ágú, kétsávos(?) körforgalom, ahogy lejössz az M5-ről. Szeretni én se szeretem, de megoldom, egy picit jobban kell figyelni.
A turbó körforgalom viszont elvileg hülyebiztos és biztonságosnak kellene lennie, nem értem miért basszák el mégis annyian.
Amikor kéne, akkor nem gondolkoznak, amikor meg nem kéne, akkor meg igen. Az eredmény látható."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
válasz Hi!King #59667 üzenetére
Ja hát amikor nincs hová kisorolni vagy nem érdemes mert soha nem engednek vissza, akkor hadd villogjon. Ha vissza tudok később sorolni, akkor is elengedem a mögöttem türelmetlen villogót, ha vannak előttem. Ez sokszor bejön, mert a mazsolák nem hajlandók letakarodni a külső sávba 20+ éves focusom elől, viszont az általam előreengedett tekintélyt parancsoló
autóknakmozdonyoknak igen.Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
Hi!King
őstag
A stop tábla a gyakorlatban nagyon sok esetben azt a célt szolgálja, hogy ne rongyoljanak be a főútra lendületből, orrukat kidugva és az utolsó pillanatban fékezve. Mert a gyakorlatban ezt csinálja egy csomó ember, sajnos sokan a stop táblánál is, aztán sírnak, hogy indokolatlan, holott egy rakás necces helyzet elkerülhető lenne, ha a stop tábla vonalától lassan araszolva mennének a kereszteződés tényleges torkolatáig.
Szerk.:
Őszintén szólva én a sima kétsávos körforgalmat nem szeretem, főleg ha rövid körforgalomról van szó. Mert egyszerűen szívás bemenni a belső sávba, segítesz másokat, de van hogy necces kijönni, ezért mindenki abban motivált, hogy ne menjen be.A turbó körforgalom viszont elvileg hülyebiztos és biztonságosnak kellene lennie, nem értem miért basszák el mégis annyian.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
kecskeméten itt ez a szép tripla körforgó... heti szinten minimum 1-2 baleset garantáltan megvan azóta (már amit kitesznek fb-csoportba) ...pedig lehet látni, hogy a lehető legegyértelműbben ki van rakva, hogy melyik sáv hova vezet... fel is van festve, demszkycs*csök is vezetik az embert... tényleg nagyon hülyének kell lenni, hogy valaki rosszul váltson sávot... (ja és havonta 1-2 páciens van, aki szemből megy be)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
szebe
addikt
válasz MasterDeeJay #59663 üzenetére
-Valahogy nem lep meg, hogy az emberek nem tudják használni a turbó/irányított körforgalmat. Vagy úgy alapjában a körforgalmat. Kedvenceim azok, akik a kifele kormánymozdulattal indexelnek csak. Közben ha időben kitenné, 1-2 autó simán behajthatna. De nem, mert az plusz mozdulat.
-Bár csak háromszög, de itt [link] néha én is elgondolkozom, hogy a ráforduljak az átkelőre, hiába jönnek szembe. Mert tudom, hogy nem lehet rendesen belátni az átkelőt, ergo le kéne lassítania. Lehet tippelni, hányan lassítanak...
-Tapasztalatom szerint stop táblát viccből nem szoktak kirakni, itt ahogy látom a lehajtót szolgál védeni. A hazai közlekedési kultúrát ismerve, indokoltnak látom."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Hi!King
őstag
válasz lezso6 #59666 üzenetére
Ha türelmetlenkedés az oka a villogásnak, akkor van bajom vele. Ha belső sávban vagyok, amint tudom, amúgy is elengedem a mögöttem gyorsabban érkezőt, a villogással nem jut előrébb, legfeljebb azt jelzi, hogy vigyázzak, mert alkalmatlan sofőrrel van dolgom.
Városban sokszor láttam hogy valaki éjszaka felejtette el felkapcsolni. Vagy szürkületben, amikor egyébként még veszélyesebb is lehet. Úgyhogy van az a szituáció. A folyamatos villogás persze túlzás, de egyszer van értelme rávillogni, hátha észreveszi.
-
válasz Hi!King #59658 üzenetére
Persze lehet, ha pl elfelejtetted felkapcsolni a tompítottat nappal. De amúgy más értelmét nem látom, hisz sötétben csak észreveszi hogy nincs világítása. De ha olyan hülye hogy nem, akkor a villogás sem segít rajta.
Egyébként nincs bajom a villogással, ha mögöttem csinálják, akkor sem veszem magamra, elengedem őket, ha tudom.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
mephi666
nagyúr
válasz MasterDeeJay #59663 üzenetére
ilyen stoptáblás itt is volt: megállok, balról-jobbról elmegy mindenki, közben folyamatosan indexelek balra... indulok, közben érkezik bőven féktávon kívül szemből a robogós (akinek tábla miatt meg kell állni), aki jót fékezve éppen megállt még azelőtt hogy benézett volna az anyósülés felől az ablakon
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
-
Veszprém turbó körforgalom (vagy mi a pontos neve [link] ), megyek a szélsőben mert egyből ki akarok hajtani. Mellettem már korábban is bizonytalan vezető a belső felöli oldalon készül menni. Nem jött senki egyszerre elindulunk, számítottam rá hogy valami nem stimmel így lassabban indultam el szerencsémre mert bizony az agyas nem a belső gyűrűbe ment hanem élesen bevágott elém....de ha legalább indexelt volna nekem jelezve hogy rossz sávot választott. Nem ez az első eset. Fel van festve hogy abban a sávban belülre mehet, kívülre nem.
Másik bár arra már számítok. Kereszteződés egymással szemben mindkettőnknek stop tába (én balra ő egyenesen menne), én előbb beérek majd szabályosan megállok (zsaru jobbról szokott táborozni) és ilyenkor gondolkozhatok hogy vajon megáll-e ő is mert akkor elötte kiférek hiszen előnyben vagyok vagy szokás szerint nem áll meg mert minek és átszáguld a kereszteződésen.
Ha már stop tábla, vagy egy aminél kénytelen vagyok megállni [link] pedig szerintem totál indokolatlanul van kihelyezve, ugyanakkor rendőr drón repkedett már azon a részen szóval drága dolog lenne nem figyelmen kívül hagyni. Totál belátható rész és látni hogy mely autó kanyarodik le onnan.[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz Hi!King #59661 üzenetére
az igen, csak a téma terelődött afelé, hogy milyen esetekben megy még a villogással történő figyelemfelhívás...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz Hi!King #59658 üzenetére
van azért pár túlbuzgó ember, aki már reggel képes villogni az emberre (amikor már napkeltén túl vagyunk, de nincs verőfényes napsütés, viszont kivilágítatlan gyalogost is észre lehet venni vagy fél km-ről) ...asszony is szokta mondogatni, hogy "mindenki világít, világítani kell" aztán lehet számolgatni, hogy hányan világítanak: 5/3? 5/4? ...ha a látási körülmények nem követelik meg, miért égessem feleslegesen a lámpát városban? jobban zavar az, ha valaki távolságit használ, esetleg olyan rosszul van beállítva a fényszórója, hogy a tompított is kiégeti a szemem... normál látási körülmények közt ha valaki szóváteszi majd, akkor azt elküldöm szemészetre (persze, ha félhomály, eső, köd, akármi miatt a tompított megkönnyíti az észlelhetőséget, akkor felnyomom...)
#59659: erre szoktam azt mondani, hogy "a fejükben akkora a sötétség, hogy fel sem tűnik nekik, ha azon kívül is az van"
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
titán
válasz Zozzant #59653 üzenetére
Ilyen eseteknél bennem az a kérdés szokott felmerülni, nem látja, hogy nem lát semmit? Ez igaz a környezetére és a belső műszerekre is.
Én is szoktam nekik villantani. Nem stroboszkópot, csak 1-2 alkalommal. Ez általában elég ahhoz, hogy körbenézzen maga körül/kicsit átgondolja a szitut és észreveszi mi a probléma, felkapcsolja a világítást. Persze van, akinél semmi sem történik, na azokat szerintem ki is kellene emelni a forgalomból és elvenni a jogosítványát. A kresz megsértése egy dolog, viszont ezek a vezetők azt sem tudják mi történik körülöttük. Aki nem veszi észre, hogy kívül - belül "tök sötétben" autókázik, véleményem szerint semmi keresnivalója nincsen az utakon.
-
Hi!King
őstag
válasz lezso6 #59656 üzenetére
Pedig ez pont olyan szituáció, ahol a villogás lehet jóindulatú. Én például mindig elgondolkodok, hogy valami nem stimmel, ha rám villognak, vagy többen villognak rám. Esetleg nem kapcsoltam fel a fényszórót? Nyitva hagytam a csomagtartót? Jó, mostanában ezek pont nem, mert a csomagtartóra jelez, a fényszóró sötétben automatikusan bekapcsol (ettől függetlenül be szoktam kapcsolni), de régebben ezek is lehettek.
-
válasz Zozzant #59653 üzenetére
De minek villogsz rá, az mit segít neki? Legfeljebb a saját frusztrációdat vezeted le, cserébe ő megvakul. Az ilyet megelőzni érdemes, és előtte menni, hogy lásson is valamit, illetve ne lepjen meg senkit szemből lámpa híján.
Anno nálam egyszer sötétedéskor az autópálya közepén derült ki, hogy mindkét tompítottam kiégett. Ott is páran villogtak rám ezerrel, de nem értem minek, hisz nyilván tudtam hogy elöl csak a helyzetjelzőm működik, a tompított meg rottyon van. Pót izzó híján ilyenkor nem sok opciód van. Megállsz aztán mész gyalog? Autópályán? De ha van is pót izzó, akkor se szívesen cserélném az autópálya leállósávjában sötétben, mert úgy nagyobb eséllyel halok meg. Kb annyit tehetsz, hogy beállsz valaki mögé fixen (szerencsére tesóm velem volt külön autóval, aztán ő volt az lámpám elöl), aztán úgy mész a legközelebbi helyig, ahol veszel izzót. Egyébként meglepő, de mivel hozzászokott a szemem a sötéthez, így egész sokat láttam, az ilyen kívülről sokkal félelmetesebb.
Azóta mindig ellenőrzöm az izzót, hogy működik-e, nappal is.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
Zozzant
addikt
Ma este kb. egy KM-en keresztül villogtam egy autósra aki lámpa nélkül közlekedett... gyengébb városi fényeknél, remélem épségben hazaért, mert nem vette észre a fényáradat villogást... borzasztó emberek vannak (műszerfalból mit láthatott???)
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
-
Reggie0
félisten
válasz mephi666 #59648 üzenetére
Szokasos Mostanaban elegge rozsdas, utott-kopott autoval jarok meloba, erre mar nem huzzak ra a kormanyt. Amelyik megprobalja az altalaban rajon, hogy en nem kockaztatok nagy kart
Ha sajat autommal megyek(szep fenyezes, garazsban tartott), akkor lepten-nyomon megprobalnak leszoritani az ilyen savvaltok.[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz Reggie0 #59646 üzenetére
ránk pénteken a szelektívest kezdték húzni: ott sokan bemennek a belsőbe, hogy majd onnan vágnak be a másik elé a végén... külsőben hagytam is neki helyet magam előtt, de miután nem élt a lehetőséggel és nem is indexelt, gondoltam nem akar a végén záróvonalon keresztül sávot váltani... akart... de ez csak akkor tűnt fel, amikor kezdett átjönni a sávunkba... nagy gázzal lehető legjobban jobbra húzódva gyorsan távoztam mellőle és bejött mögénk index egyszer nem villant a részéről
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
titán
Ezt jól összehozták:
Ősi közelében egy személyautó lesodródott az útról, fának csapódott, majd a tetejére borult.
A gépkocsi hátsó ülésén utazó 24 éves nő – aki nem használta a biztonsági övet – kirepült az autóból és a helyszínen életét vesztette. A sofőrnél az alkoholszonda pozitív eredményt mutatott, [link]
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
https://telex.hu/belfold/2023/03/18/gyalogos-autos-bmw-ulloi-ut-jarda-baleset
Remelem most kiraknak egy traffiboxot a pesti utra, hogy megelozzek a tovabbi ilyen eseteket.
-
Reggie0
félisten
Azt tudjuk, hogy 680 meter mar nincs kozelben (BH 1995.78)
Amugy meg az uton mennyire kell emlekeznie az egyszeru: teljesen. Ha nem biztos valamiben, akkor jarja be az utat gyalog es kiderul h milyen tablak voltak amiket be kell tartania. Aki meg nem tud emlekezni, az erkezeskor irja fel egy papirlapra es hagyja a kormanyon. (Ha reggel felkelsz es nem jut eszedbe melyik orszagban vagy, az nem jelenti azt, hogy nem kell betartanod a torvenyeket.)
De tegyuk fel a masik iranybol a kerdest: jogod van-e masokat veszelyeztetni emlekezethiany miatt?
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
Bocs, de a vita idején csak a google map kép állt rendelkezésre
én fixen emlékeztem, hogy egyirányú, de a google kép alapján "elhittem" hogy én emlékszek rosszulMa elmentem, kiderült nem emlékeztem rosszul
A kérdéseid meg remekek, szoktak ilyenek foglalkoztatni engem is.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
"Hozott anyagból" tudtunk dolgozni és azért te is szépen összemostad a kötelező haladási irányt az egyirányú forgalmú úttal, miközben egyirányú forgalmú út tábla nem volt a környéken sem.
Véleményem szerint ez esetben szabálytalan a "helyi titán", mivel ott nincs kereszteződés, tehát nem hivatkozhat arra, hogy nem volt neki jelezve a kötelező haladási irány (hogy csak jobbra fordulhat ki a parkolóból).
A téma felvetésed egyébként nagyon érdekes. Meddig terjed egy ember emlékező és/illetve tájékozódási képessége/meggyőződési felelőssége, hogy korábban hova hajtott be?
Mi van olyankor, ha leparkol egy idegen utcába és napok múlva indul tovább? Vagy éppen nem is az viszi tovább az autót, aki oda leparkolta? Esetleg egy bazi nagy lakó-pihenő övezetben lévő autó, amit elmentem busszal megnézni, majd megvásároltam. Nekem körbe kellene ott kérdeznem, hogy hol is vagyok, illetve bejárnom előtte a környéket? Ezekre a kérdésekre szívesen meghallgatnám egy közlekedési jogász véleményét.
Hasonló, mint a gyalogos átkelőhely lakott területen belül. Ha nincs a közelben bárhol átkelhetek (ha nem főútvonal, persze ezt egy gyalogos honnan tudná). Namost meddig terjed a meggyőződési kötelezettségem, hogy van-e a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely? Egyszer olvastam olyat, hogy nézzünk körbe és ha nem látunk átkelőhelyet, akkor átmehetünk bárhol. Mi számít közelben-nek? Hány méter és kinek? Egy fiatalnak a 200 méter meg se nyikkan, egy idősebbnek lehet 30 méter plusz is megterhelő. Szóval vannak itt érdekes kérdések.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz Reggie0 #59629 üzenetére
állítólag a parkoló a coop magánterülete, pont most volt cirkusz mert kivágtak egy hatalmas platánfát, mert zavarta a belehulló levél az ereszcsatornát. És akkor kifejtették, hogy a parkoló a coop magánterülete
Egyébként az egész parkoló aggályos, sehol egy útburkolat, egy szegély, sokan az úton állnak meg félig a térkövön, hova tennél ki táblát, mikor minden aszfaltos és egyben van, stb
Oda raknának egy táblát, 3 napon belül kiütnékElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Reggie0
félisten
Akkor fordulhat ki balra, ha az ott utkeresztezodes es nincs tablaja. De nekem van egy olyan erzesem, hogy a bolt parkoloja nem minosul utnak, hanem inkabb egy kapubejaronak felel meg. Ez abbol is sejthato, hogy az utnak a szegelye es igy az ut szele jol latszik, az mar mellekes kerdes, hogy ezen athajtva egy szintben lehet rahajtani a maganteruletre. Marpedig, ha valaki a kertjebol all ki, akkor sem hivatkozhat arra, hogy ott nincsen balra kanyarodni tilos tabla, mert a kresz szerint utnak nem minosulo teruletrol hajt ra az utra,ott bizony emlekeznie kell, hogy milyen utrol jott.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
A legjobb hogy emberünk köti a zebet a karóhoz, hogy ha nincs a parkolóból kihajtáskor egy balra kanyarodni tilos, akkor ő joggal kifordulhat, hiába egyirányú az utca, ő elment a tábla mellett, bement a boltba, és elfelejtette hogy egyirányú
Azt se érti meg, hogy ha behajt egy lakó pihenő övezetbe, majd fél nap múlva kihajtáskor 50-el elindul, és kap egy 150ezres csekket, pont leszarják, hogy "elfelejtette milyen táblát látott reggel"Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
Attól lesz egyirányú forgalmú út, hogy kihelyezik az egyirányú forgalmú út táblát. Ettől teljes mértékben független, hogy milyen tábla van az utca másik oldalán. Teljesen szabályos. Lehet elkerülte a figyelmed amit írtam, hogy a kötelező haladási irányt jelző tábla kizárólag az útkereszteződésben hatályos.
a) * „Kötelező haladási irány” (17-19. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben a táblán lévő nyíl (nyilak) által jelzett irányban (irányok valamelyikében) kell továbbhaladni.
A kitáblázás önkormányzati vagy közútkezelői feladat, attól függően, hogy kihez tartozik az adott útszakasz.
Van egy másik csoda utcánk..
Az egyirányú forgalmú út tábla felől behajtónak egyirányú forgalmú út. A másik oldalról is szabályosan be lehet hajtani. A kihelyezett táblának van csak hatálya.ezen a logikán alapulva a körforgalom sem egyirányú, mert kötelező haladási irány meg van adva, meg másik irányból behajtani tilos, de bent nincs jelölve hogy egyirányú
A meghatározása miatt egyirányú:c) „Körforgalom” (23. ábra); a tábla olyan utat jelez, amelyen úgy kell haladni, hogy az út által körbezárt terület a vezetőtől balra essék;
Még tolatni sem lehet benne, azt is tiltja a kresz:(2) * Autópályán, autóúton, vasúti átjáróban, egyirányú forgalmú úton és körforgalmú úton megfordulni tilos. Egyirányú forgalmú úton, körforgalmú úton, vasúti átjáróban, autópályán és autóúton - egyirányú forgalmú úton az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenetet kivéve - hátramenetet végezni tilos. *
-
biker
nagyúr
válasz Zozzant #59618 üzenetére
ha onnan jobbra nem lehet a boltba behajtani, és szemből se mert egyirányú, akkor mi a megoldás? ezen gondolkozz még kicsit!
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Zozzant
addikt
Megnéztem a google utcaképet... hát érdekes, a parkolóba a behajtani tilos előtt be lehetne surranni más irányból nem. Mindenki szabálytalan vagy besurranó Úgy gondoltam a Fő u-ról is be lehet parkolni de nem annyira.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
blg
senior tag
Abba a parkolóba egyik irányból sem lehet szabályosan bekanyarodni. Kötelező haladási irány egyenes miatt nem lehet jobbra bekanyarodni a parkolóba. Szemből meg behajtani tilos tábla van, mielőtt balra tudnál kanyarodni. Tehát mindenki aki a parkolóba behajt, szabálytalan.
hibás a táblakihelyezés
Körforgalom: a kreszben nincs is leírva, hogy az egyirányú lenne. Helyette ez van írva: "Körforgalom (23. ábra); a tábla olyan utat jelez, amelyen úgy kell haladni, hogy az út által körbezárt terület a vezetőtől balra essék;"
-
Zozzant
addikt
Azért lehet kirakva a kötelező haladási irány, hogy ne kanyarodjanak jobbra a bolthoz. Az onnét kijövők szerintem mehetnek balra is ha tábla ezt nem tiltja. Ezért nem is egy irányú út. Behajtani tilos pedig azért lehet mert ahhoz meg már szűk, hogy oda-vissza+parkolóból ki is legyen forgalom.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
biker
nagyúr
Érdekes felvetés, hogy egyirányú e az út, ahova csak egy irányból lehet behajtani?
Értem, kresz szerint az egyirányú utat a kék négyszög tábla fehér nyíllal jelzi, másik irányból behajtani tilos
Van egy másik csoda utcánk, ahol folyamatosan megszegik az irányt, itt most bónusz, kivitte valaki a behajtani tilos táblát, az utca másik végén ott az egyirányú út tábla
akkor az utca egyirányú-e attól, hogy egyik végén ott az egyirányú út jelzés, másik irányból semmi (egy hete nincs tábla). aki ide behajt, büntethető-e?ezek inkább közútkezelői feladatok, hogy egyértelmű kitáblázás legyen
szóval a piros nyíl útvonal teljesen szabályos? nem lehetséges hogy mindössze hibás táblakihelyezés történt a közútkezelő részéről?
ezen a logikán alapulva a körforgalom sem egyirányú, mert kötelező haladási irány meg van adva, meg másik irányból behajtani tilos, de bent nincs jelölve hogy egyirányú
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Zolás
addikt
Kötelező haladási irány? Nem egyirányú, és csak 4-5 méter, de akkor se fordulhatsz meg, és mehetsz szembe a kötelező haladási iránnyal.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
mezis
félisten
"...egy utca ahova egyik irányból behajtani tilos, az nem egyirányú ha nincs kint a kockatábla? Ha a két irányból egyik tilos akkor egyirányú nem?"
Miért lenne egyirányú?
Behajt az engedélyezett irányból, aztán akár egy Y fordulóval megfordul és kihajt ott, ahol behajtott.mezis
-
biker
nagyúr
Akkor a nyaralosi iskola felől egyirányú kisfaludy utca lakó is kihajthatnának bármely irányba a lakásukból, miközben az utca egyirányú?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
Zolás
addikt
válasz Reggie0 #59608 üzenetére
A másik oldalról van behajtani tilos, viszont a parkoló pont előtte nyílik. A kötelező haladási irány viszont érvényes. Itt lakom Maglódon én is, itt is sok a kihaénnem típusú barom, aki mindenhol úgy megy, ahogy neki tetszik.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
biker
nagyúr
válasz Reggie0 #59608 üzenetére
Erdekes felvetés. Tehát egy utca ahova egyik irányból behajtani tilos, az nem egyirányú ha nincs kint a kockatábla? Ha a két irányból egyik tilos akkor egyirányú nem?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Reggie0
félisten
Az a kek tabla nem egyiranyusagot jelez, hanem kotelezo haladasi iranyt. A masik iranybol valoban van behajtani tilos tabla, de az attol meg nem lesz egyiranyu ut.
Az egyiranyu utat negyszogletes kek tabla jelzi, benne egy feher nyillal.
Azaz a masodik kepen a bal oldalon talalhato parkolobol, a behajtani tilos tabla vonalan tulrol kikanyarodhat a fout fele.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
volt kis vitám a helyi titánnal.
Mellékelek pár képet. Maglód coop áruház. Szerinte mivel a parkoló kijáratán nincs kint kötelező haladési irány, kihajthat balra, egyirányú utcába, a kötelező haladási iránnyal szemben, mert nem köteles emlékezni arra, hogy amikor behajtott a parkolóba, milyen utcán hajtott át.Tényleg én vagyok a hülye, ha közöltem vele, hogy a súlyos emlékezet zavar az kizáró ok a jogosítványhoz?
Elképzelhető hogy a Bajcsy utcából szembe egyirányú az utca, de csak 20m-en át, majd onnan kétirányú, anélkül, hogy kitennék a kétirányú forgalom jelzőtáblát?Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Nem tudom mi a szomorúbb, hogy az úriember az autónk fb-csoportjában posztolja, hogy mobillal befotózta a műszerfalon (vagy nagyon ügyes photoshopper...) hogy megy 170-180-nal pályán, és jujj de érdekes hogy nem jön ki a gyári fogyasztás, vagy hogy ennek egy szétoltott kommentelőn kívül mindenki örül és viccesnek találja.... De nem csodálkozok. Ja, profilkép gyönyörű család, boldog apuka...
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Hi!King
őstag
válasz Reggie0 #59604 üzenetére
"Kb. a balesetek 4%-anak az oka, vagy annyi se, nagyjabol annyira korrelalhat, mint a biztonsagi ov be nem kotese."
Ja, csak elfelejted, hogy a gyorshajtás a más okból létrejövő balesetek súlyosságát növeli. Pl. ha városban 50 helyett 65-el mész, ami olyan gyakori Budapesten, hogy te leszel a tötymörgő, ha nem így teszel, akkor hiába a gyalogos a hibás, attól még rohadt nagy különbség van ha az egyik vagy a másik sebességről fékezel. Ugyanez igaz két autó ütközésére is.
A biztonsági öv bekötése szintén a súlyosságát csökkenti a balesetnek, csak ott az esetek többségében nem veszélyeztetsz másokat (van amikor azért de).
"En nem azt mondom, hogy nincs vele gond, hanem a lefulelesere szant eroforrasok aranytalanul nagyok a problema mertekehez kepest. Ehhez kepest sokkal nagyobb problema a kanyarodasi szabalyok megsertese vagy a kovetesi tavolsag be nem tartasa, de azokkal abszolut nem foglalkoznak, pedig pl. a veda siman nezhetne az utobbit is, csak egy filleres szoftveres fejlesztesbe kerulne az egesz."
Igazából a gyorshajtás lefülelése eléggé olcsó, ez a fő oka hogy erre fekszenek rá. Szerintem még így is kevés amennyire ráfekszenek, túlzottan erősen része a gyorshajtás a hazai közlekedési kultúrának, ettől függetlenül abban igazad van, hogy gáz, hogy más szabályokat meg szinte semennyire nem ellenőríznek.
"A korrelacio szempontjabol meg tok mindegy, hogy kap-e egy 30ezres csekket, mert azt is elkonyveli fejben a gyorshajtasnak. Ettol meg nem fog a kovetkezo alkalommal nagyobb kovetesi tavolsagot tartani mondjuk."
Igazából ahol pl. átlagsebességet mérnek, ott bizonyos viselkedési formák csak amiatt vissza tudnának szorulni, mert teljesen értelmetlen letolni az előtted lévőt, ha úgysem mehetsz gyorsabban.
"Amugy a nagy forgalmu palyan tartosan senki sem hajt gyorsan, mert nem is tud."
Pont erről beszéltem, hogy ha mégis megpróbálja, akkor azt úgy tudja megpróbálni, hogy seggre megy, villog, cikázik, stb., stb. Ezek nagyrészt ugyanazon sofőröknek a viselkedési formái, nem az csinál ilyet, aki türelmesen közlekedik.
-
Reggie0
félisten
válasz Hi!King #59602 üzenetére
Kb. a balesetek 4%-anak az oka, vagy annyi se, nagyjabol annyira korrelalhat, mint a biztonsagi ov be nem kotese.
En nem azt mondom, hogy nincs vele gond, hanem a lefulelesere szant eroforrasok aranytalanul nagyok a problema mertekehez kepest. Ehhez kepest sokkal nagyobb problema a kanyarodasi szabalyok megsertese vagy a kovetesi tavolsag be nem tartasa, de azokkal abszolut nem foglalkoznak, pedig pl. a veda siman nezhetne az utobbit is, csak egy filleres szoftveres fejlesztesbe kerulne az egesz.
A korrelacio szempontjabol meg tok mindegy, hogy kap-e egy 30ezres csekket, mert azt is elkonyveli fejben a gyorshajtasnak. Ettol meg nem fog a kovetkezo alkalommal nagyobb kovetesi tavolsagot tartani mondjuk.
Amugy a nagy forgalmu palyan tartosan senki sem hajt gyorsan, mert nem is tud.
[ Szerkesztve ]
-
kw3v865
senior tag
válasz Hi!King #59602 üzenetére
Egyetértek. Nekem is ezek a tapasztalataim: aki abszolút gyorshajtó, az szinte minden esetben más szabálytalanságokat is nagyon gyakran elkövet, offenzív vezetési stílusban nyomul. Az általad említett követési távolság be nem tartása a leggyakoribb és talán a legveszélyesebb. Ezek vagy ennyire nincsenej tisztában a fizikával és/vagy - ami valószínűbb - túlzottan kockázatvállalóak. Aztán ott van még egy magyarázat: pszichés problémák (ez a legveszélyesebb): a frusztrációjukat az utakon próbálják levezetni, a közlekedést versenyként élik meg. Valójában ők nem igazán sietnek sehová (azon a pár percen semmi nem múlik), a lényeg a másikat lenyomni.
-
Hi!King
őstag
válasz Reggie0 #59597 üzenetére
Ez egy gyakori közhely, hogy az abszolút gyorshajtással ne lenne probléma, holott egyreszt nagyon sok esetben az abszolút gyorshajtás egyben relatív gyorshajtás is, másrészt nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy a kettő korrelál egymással, sőt még jópár más szabálytalansággal, tekintve hogy pl. forgalmasabb autópályákon vagy országutakon eleve csak más szabálytalanságokkal együtt lehetséges tartósan gyorshajtani.
Ok, persze kint felejtett 30-as, 60-as táblák, de azért akik rendszeresen jóval gyorsbaban haladnak a megengedettnél ezektől független útszakaszokon is, pl. 90 helyett kategorikusan 110 felett, autópályan 150 felett, azok még akkor is extra veszélyt jelentenének, ha minden más szabályt betartanának, egyszerűen mert nem csak ők vannak az utakon, a féktáv pedig négyzetesen nő a sebességgel. De még konkrétan nem találkoztam olyan emberrel, akinél a rendszeres és jelentős gyorshajtás mellett ne lett volna más is, pedig családom, ismerőseim tele vannak gyorshajtókkal. Pl. apám mindig is gyorshajtó volt, és ő is mindig megmagyarázta, aztán mai fejemmel látom milyen előzésekbe ment bele mindig, illetve az előzések előtt mennyire ment seggre. Menedzser ismerőseim, akik folyamatosna tolják le a többi közlekedőt. Az M1-es balesettel kapcsolatban is ezerrel mennek a kommentek, hogy bezzeg engen meg megbüntetnek, mert 110-el megyek nyílegyenes országúton,160-al ürrs autópályán, stb., stb. Holott ezen emberek nagy része biztosan belement volna az előtte lévőbe ebben a szituációban, mert eleve nagy eséllyel valakinek a seggén villogott volna épp. Mert persze, M6-oson végig mehet 160-al, de M1-en csak akkir fog sokat menni gyorsan, ha ezt csinálja.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EA Sports WRC '23
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- PlayStation 5
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Asszociációs játék. :)
- Intel Core i3 / i5 / i7 4xxx "Haswell" és "Haswell Refresh / Devil's Canyon" (LGA1150)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- További aktív témák...
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Azta! Yoga Slim 7 Prémium Ultrabook 14,5" -40% AMD Ryzen 5 7640S 16/512 RADEON 760M 2GB 2,9K OLED
- Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art objetkív + táska ( Nikon )
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest