Hirdetés
- EA Sports WRC '23
- PlayStation 5
- EAFC 25
- Path of Exile 2
- Call of Duty: Black Ops 6
- Akciófigyelő: PlayStation "Januári" leárazások
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Limitált ideig ingyen játszható a Diablo IV
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Elindult a Test Drive Unlimited Solar Crown második szezonja
Új hozzászólás Aktív témák
-
brd
nagyúr
válasz BigBear #53070 üzenetére
A jogászkodás az egy másik kérdés, ott az ügyfelet/vádat képviseli az ügyvéd/ügyész, ott (főleg nálunk) általában az ügymenet nem az észérvekről szól, hanem arról, hogy a jogszabályokkal ki tudja jobban alátámasztani az állítását. (Tisztelet a kivételnek, ahol a bíró az észérvek hatására akár a jogszabályokkal ellenkezően is dönt.)
Szerintem senki nem állítja, hogy a motoros szent volt, csak azt, hogy a baleset bekövetkeztében (csak ebben az esetben és nem a hasonló esetekben!) nem ő a felelős. Igen, vannak esetek, amikor megcsillan a napfény, oda süt a nap, görbül a tér, megengedett 30 helyett 200-al halad a szembejövő és benézi (vagy esélye sincs jól reagálni) az ember, de ha látni, viszont nem látni jól, akkor inkább elengedjük, nem? A szabályokat nem is számítva, aki ilyenkor nem az elengedés mellett dönt, annak nincsen életösztöne? Aki látott már legalább mondjuk 10 motorost az tudja, hogy van köztük (a motoron ülve legalábbis) nem normális, így a maradék 9-et is inkább fenntartással kezeli legalább a sebesség tekintetében (hasonlóan, mint pl. egy problémás kulturális népcsoportot, csak ott mások az arányok). Az utóbbi 4 évben (azért tudom ilyen fixen, mert egy adott úton, adott helyre jártam rendszeresen) legalább 5 ilyen (nem csak motoros) esetem volt, ahol nekem volt elsőbbségem, de a másik felet látva/felmérve, az előítéleteim mentettek meg a balesettől, pedig kérdés nélkül nekem lett volna a szabályok szerint elsőbbségem/igazam. Ha jól látni és ennek ellenére nem lehet megbecsülni a sebességét, akkor még a józan ész is azt mondja, hogy inkább engedjük el, könyörgöm! A tárgyalt esetben talán 2 másodpercbe ha került volna, hogy biztosan elengedje a motorost és befordulhasson, mert utána senki nem érkezett és ez még egy szar kamera felvételén is jól látszik (ahogy az is, hogy a nap neki hátulról sütött, viszonylag magas szögben, tehát az elvakítást - még a tükrön keresztül is - kizárhatjuk, így mindenképpen látnia kellett a motorost).
Az általad írt példa egy remek ellenpélda lehet, ott valószínűleg esélye sem lett volna jól felmérni a kanyarodónak a helyzetet, mert nem láthatta (időben) a motorost.The only real valuable thing is intuition.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- EA Sports WRC '23
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- PlayStation 5
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Asszociációs játék. :)
- Intel Core i3 / i5 / i7 4xxx "Haswell" és "Haswell Refresh / Devil's Canyon" (LGA1150)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Azta! Yoga Slim 7 Prémium Ultrabook 14,5" -40% AMD Ryzen 5 7640S 16/512 RADEON 760M 2GB 2,9K OLED
- Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art objetkív + táska ( Nikon )
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest