Új hozzászólás Aktív témák
-
#64791808
törölt tag
Voltatok már olyan ködben, hogy a tompítottat is le kellett kapcsolni, mert nettó ködlámpával többet lehetett látni? Idén télen valami brutális ködök voltak, Zalában futottam bele olyan tejbe, hogy azt se tudtam, mit kapcsoljak, és végig 30. Az út szélét nem láttam.
Más: az emberek mért nem figyelnek a hátsó ködlámpára? Egyrészt akkor nyomom fel, ha valóban kell, másrészt, ha valaki a seggembe ér, akkor lekapcsolom, mert különben csak a vöröset látja. Erről mit gondoltok?
-
neduddki
nagyúr
válasz #64791808 #33451 üzenetére
HI!
igen rendszeresen nalunk a laposban, aztan kiderult hogy van osram +20% sarga /90es evek kozepe/, utodnev: osram allszizon es soha tobbet nem volt ijjen bajom, sajnos az esznkuli markerting szazalekajkuraszaban eltunt, de lehet meg talani, en bespakzoltam
udv
neduddki,
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Doze
aktív tag
ja hogy te így büntetsz, a vörös fénnyel? , bár én a kézit simán behúzom ha állok a piros lámpánál.
Másrészt a ködzáró ami valóban fontos, mert jóval messzebbről észrevesznek, és ha valaki kapcsolja sűrű hóesésben/ködben/esőben (főleg autópályán mikor vízfüggöny van) engem marhára nem zavar.... nem értem ha valóban tejföl van, vagy az idő indokolttá teszi akkor ha valaki beér mögém akkor kapcsoljam le??? Én sem várom hogy kapcsolgassa a szerencsétlen...
elhiszem hogy zavarja, de akkor ő meg kapcsolja le a tompítottat mer zavar...
Ez a baj, itt minden zavar mindenkit, ha a belső sávban haladok mert balra akarok kanyarodni, és tom ha kisorolok már vissza nem tudok (de azér a bmvés túr le mikor magam is 60-nal megyek 50-es táblánál). A másik paraszt aki 3 centire megy a másik seggétől mer nehogymán valaki befurakodjon, utána meg sír ha lebontotta az autó elejét. Én pl másfél autónyi köv. távolságot még városban is hagyok, max a piros lámpánál állok közelebb az előttem lévő autóhoz. Így ha valaki sávot akar váltani megteheti.... Dehát itt ez mindenkit zavar...
Fent Bp. volt talán a Margit hídnál valami sávlezárás, 1 sávra szűkült az egész, beengedtem magam elé 2 autót nem győzték köszönni kézzel lábbal..
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
jaj neám mán hogy a 21w kisüti valakinek a szemét.... azért túlzásokba ne essünk.... Főleg mikor indokolt
Ennyi erővel a szembejövő is kapcsolja le a lámpát..
De az az egész ködlámpa mizéria egy kötekedés, csak ilyen lapon lehessen már a tompítotton is kötekedni..
És nem használom állandóan, évente kb 10 nap mikor kell....
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
nem baj, hogy pont én vagyok a toleráns, mikor már mást az zavar hogy a háta mögött látja a belső visszapollantóba a másik autó lámpáját.
Ha kell akkor miért nem égne, az a ködzáró mikor indokolt?... engem nem zavar, sőt szerintem az autósok 90%-át sem. Akkinek nem tetszik az villogjon és leoltom...
Arról meg nem tehetek hogy a közlekedők 10%át már az zavarja ha egy másik autó is megy előtte, utána.... mert ha nem lápája, akkor miért nem tart jobbra, itt miért csak 60nal megy, ott meg miért siet annyira mikor csak 50nel lehet menni.
-
IreN!CuS
őstag
"Arról meg nem tehetek hogy a közlekedők 10%át már az zavarja ha egy másik autó is megy előtte, utána...."
Talán az emberek 10%-kát -szerintem messze többet - azért zavarja ,hogy éjszaka jönnek szembe vagy mögötte mennek , mert a mai magyar utakon az autók 90%-kán szar fos a lámpa és a kibaszot "eget világítja" , és ha rávillogsz büszkén felkúrja ő is a refit mondván mibajavanennekaköcsögnekittvelemszembe.....hiszen otthon tökéletesen kicseréltem egyedül 2 sör mellett , mert hát nem adok a szerelőnek egy 500-ast hogy cserélje ki...
...Arról nem is beszélve ,hogy naponta látom ,hogy tök feleslegesen ég a hátsó ködlámpa a fékpedállal együtt pirosnál , vagy pl Szentendre után a nullás körforgalom előtt , amiben állok mögötte 5-10-15 percet....szembarát.
[ Szerkesztve ]
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
biga
senior tag
Akkor indokolt, mikor köd van ÉS te vagy az utolsó (nem jön mögötted senki). Minden egyéb esetbe indokolatlan, tehát lényegében szabálytalan és nem mellesleg nagy fokú bunkóság. Ne várd meg, míg rádvillognak (nem biztos, hogy hasonló mentalitású, aki mögötted jön), ha mögéd ér valaki, kapcsold le.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
_seth_
veterán
Súlyos esetek vannak errefelé... megnézném, hogy az itteni nagytudásúak hány százaléka vitte el az elmúlt fél évben fényszóró-ködlámpa beállításra az autóját... de ahogy látom a kresznek is felmerültek alternatív értelmezései amiket a törvényalkotók nem alkottak meg de az egyszerű ember persze mindig felül tud kerekedni ilyen apró problémákon.
Aki pedig még a trágár szavait sem képes helyesen leírni arra sokat lehet alapozni[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
-
#64791808
törölt tag
igen, akkor kapcsold le, mert kelleni nem kell, közelről a helyzetjelző alapján is lát, viszont minél nagyobb a köd, annál jobban szórja a vörös fényt, és ha mögéd ér a nyomorult, akkor SEMMIT nem lát mögötted, csak vöröset. szóval igen, kapcsold le. ha nem teszed, ne ijedj meg, ha a reflektort az offroad-refikkel együtt húzom rád. ugyanis igen, a tompított szemből 2x55w mondjuk, a ködzáró meg 21 vagy 2x21, csak azt felejted el, hogy a tompított fényerejének 95%-át nem látod szemből, mert horizont alá világít, vízszinteshez képest 1%-os eséssel. a ködzárón pedig még párhuzamosító fényterelők is vannak, hogy minél jobban hátra világítson.
amúgy érdekes, osztrákoknál természetes, mögé érek, lekapcsolja a ködzárót, ha megelőz, lekapcsolja a ködzárót, ha elhagy kb 60-80 méternyire, visszakapcsolja.
[ Szerkesztve ]
-
biga
senior tag
válasz _seth_ #33467 üzenetére
minden 10.000 km-nél jár az autó szervizben (tehát kb 3-6 havonta). Ennek keretében többek között a lámpák állapotát is ellenőriztetem. Ezen kívül évente minimum egy alkalommal teljes diagnosztika van a kocsin, ahol az esetleges hibákat is javíttatom. Ezen kívül használom a szintszabályzót, ha tele a kocsi. Nincs ebben semmi különleges, nekem így természetes. Neked nem?
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
_seth_
veterán
Legutóbb amikor kértem, hogy a ködlámpát állítsák be mintha legalább szexuális szolgáltatást kértem volna úgy néztek rám.... megcsinálták igaz szarul így egy hét múlva mentem vissza "gariztatni". Egyik fényszóróm is mattult már így azt is kicseréltettem tavaly, mindkét ködlámpát is, minden fényszóró-ködlámpa csere után állíttatom vagy ha nincs ilyesmi akkor tavasszal-ősszel (évi 20e km). Eddig még sem debrecenben sem helyben nem kellett sorba állnom a lámpabeállítás miatt, az autósok 90%-a tesz rá magasról.
Pont olyan mint a futóműbeállítás, ott is ha megyek a lézeresre leporolják a gépet... de sokan tudnak panaszkodni, hogy félrekopik a gumi ellenben megkeresni, hogy miért az már luxus. Fényszórót 1500-ért, futóművet 5000-ért állítanak, nem egy nagy összeg, pár liter üzemanyag ára.[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
mezis
nagyúr
válasz _seth_ #33474 üzenetére
Én ritkán szoktam ellenőriztetni. Pedig ősszel vannak ingyenes akciók. Viszont amikor lámpánál előttem világosabb színű személyautó áll, mindig le szoktam ellenőrizni. Azt is, hogy nem égett ki. Még soha nem világítottam a belső visszapillantóját. És a terhelés beállító gombját is szoktam használni. Ha elfelejtkezem, szemből szoktam villantást kapni. Ha beállítottam, akkor nem. Ez is egy kontroll, hogy nagy hiba nem lehet..
mezis
-
-
#64791808
törölt tag
válasz philoxenia #33476 üzenetére
Na ez a másik, baromira igaz, amit írsz. Megelőzök valakit, eszében sincs lekapcsolni a refit. Vagy jön mögöttem, és utolér reflektorral. Vagy elhagyom 80 méterre, és már húzza a reflektort.
Ez abban tér el a ködlámpás esettől, hogy aki ekkora barom, hogy a reflektort sem tudja kezelni, azt esélytelen tanítani, figyelmeztetni, továbbá kitelik tőle, hogy leszorít, és meg akar verni, mikor te villogsz rá vagy ködlámpát kapcsolsz előtte.
-
deicide
veterán
válasz fatal` #33478 üzenetére
Ezen én is gondolkodtam. Tegnap a Déli Pu-tól a Margít hídig próbáltam rávenni egy vén mondeost fószert, hogy szükségtelen elöl hátul a ködlámpa, ha előtte és mögötte is 3 méterre van autó és 20-al megyünk. Mutogattam, amikor elé kerültem, a végén már szinte villogtattam a ködzárót és kb 10 perc elteltével vagy megunta, vagy megtalálta a kapcsolót. Tényleg nem értem miért olyan kurva bonyolult odafigyelni, hogy lekapcsoljuk, egy mondeo esetében ráadásul biztos, hogy a műszerfalon is világít egy kis lámpa...
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
mezis
nagyúr
válasz fatal` #33478 üzenetére
Igen. Nem elérni, ésszel felérni ! Legalábbis nekem.
Citroen C3-at meg Renault Megane-t szoktam vezetni. Mind a kettőn az indexkapcsolón lévő gyűrűvel lehet kapcsolgatni. Az egyiken csak egy irányban fordítható (visszaugró) a gyűrű és sorban először az első ködlámpát, aztán hozzá még a hátsót kapcsolja. Visszakapcsolás is valahogy így. De hogy milyen sorrendben ?
A Renault-on két irányban fordítható (szintén vissza ugró). Egyik irányban az elsőt, másik irányban a hátsót kapcsolja. A hátsót talán csak akkor kapcsolja, ha már az első be van kapcsolva.
Ráadásul ritkán kell használni. Műszerfalon visszajelzés sem egyforma. Közben meg nagyon kellene figyelni a ködös távolba.
Szerintem nem kellene ezt agyon bonyolítani. Műszerfalra egy-egy kapcsoló az első illetve hátsó ködlámpának. Visszajelzés meg úgy, mint a nyitott ajtóknál (ott nem sajnálják a pénzt -pénzemet- a gyárak ?). Aztán a pilóta eldönti a bioprocesszorával, hogy az éppen aktuális országban utazva mit kapcsol fel a ködlámpákból. Gondolom van eltérés az országok ködlámpa használatának szabályozásában.
mezis
-
fatal`
titán
A visszakapcsolás pont fordítva működik, előbb a hátsót kapcsolja le. Érthető okokból. Legalábbis a Citroen (C2-t, C4-et szoktam vezetni), a Renaultot nem tudom. Semmi agyonbonyolítás nincs rajta, ráadásul biztos vagyok benne, hogy le van írva a könyvében.
Aki nem tudja kezelni a világítást, az szerintem ne vezessen autót.
(#33481) MaciG: Na de rezsicsökkentés van, olcsóbb a villanyszámla. Lehet, hogy emiatt, hagyják felkapcsolva, hagy világítson az!
[ Szerkesztve ]
-
Drótszamár
őstag
Üdv!
Akkor mi van, ha otthon felejtem a forgalmit, a rendőr pedig megállít, és kéri? Mennyire fog vastagon olyankor a ceruza?
( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
Debilon
addikt
válasz Drótszamár #33483 üzenetére
5-50 ig vagy figyelmeztetés ha olyanja van
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
mezis
nagyúr
válasz fatal` #33482 üzenetére
És ha lemaradt, lekanyarodott a mögöttem jövő, akkor vissza kellene kapcsolnom a hátsó ködlámpát. Hogyan megy ez Citroen módra ? Billentek egyet és lekapcsolja az első ködöset is. (Helyzetjelzővel száguldok tovább ? ). Megint billentek, felkapcsolja az első ködöset. (Remélem eddig szemből nem gondolta senki, hogy előzhet a sávomban! És ha a helyzetjelzős haladás miatt kapok büntetést, átháríthatom a gyárra ? ). Billentek még egyet és már ismét világít a hátsó ködös.
Nekem akkor is az a ködös gyanúm, hogy volt egy ilyen kapcsoló, aztán oldjuk meg vele valahogy.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
fatal`
titán
válasz philoxenia #33488 üzenetére
Azt nem lehet, de azt írtam is. De azt többnyire az elsővel együtt kapcsolod.
-
izomhod
senior tag
-
Calogero
addikt
-
MaciG
addikt
Éjszaka olyan 10 óra után szoktak még trafipaxozni a rend éber őrei? NEM, nem én akarok száguldozni, csak már régebben is feltűnt, hogy este megnő a száguldozó autósok száma.
BANZAII
Új hozzászólás Aktív témák
- Iceriver KS0 Pro 200-320GH 240W táp, komplett hűtéssel, hűtőbordákkal szerelve
- Asus TUF FX505DU Gamer Laptop 1660Ti , Ryzen 7 , 16GB , 512GB SSD , 1TB HDD
- KFA2 RTX 3080 SG 10GB LHR
- Netgear Nighthawk R6300 V2 AC1750 kétsávos gigabites WiFi Router NAS funkciókkal (Freshtomato)
- Xbox Wireless Controller Elite Series 2 - Core Edition Red