Új hozzászólás Aktív témák
-
biga
senior tag
Hmm... Az új PTK - sajnos - végleg kivégezte a fedélzeti kamerák kérdését.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Pont ezen pörögtem tegnap és beszéltem egy két praktizáló ügyvéddel.
Szerintük a bírói gyakorlat fogja majd megmutatni hogy lehet-e bizonyítási eljárásban felhasználni. Természetesen a felvett személyek még akkor is perelhetnek, de ha a bíró úgy gondolja hogy bizonyítékként felhasználható, akkor elutasíthatja az érdeksérelmi keresetet. Remélem ezzel kapcsolatban lesz vmi állásfoglalás.
Kurva autóklub meg hallgat mint a sír, pedig nagyon jó lenne ha ilyen helyzetben aktivizálná magát.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
biga
senior tag
Az új PTK szerint tilos bárkit is lefotózni a megkérdezettek engedélye nélkül még akkor is, ha soha sehol fel sem használod. Ha perel, nyerni fog (a bírói gyakorlat egy dolog, hisz nincs precedensjog Mo.-on, ha akar beperel, és ha nagyon akar biztosan nyer is, bírói gyakorlat ide vagy oda). Tehát ezzel gyk törvénytelenné vált pl a fedélzeti kamera is. És igen, ha pl egy koncerten fotózol, az is (hacsak nem egyezik bele mindenki, aki a képre akár véletlenül is felkerült )
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
mezis
nagyúr
A gyalogos, kerékpáros eseteket kivéve általában egy másik járműre lesz bizonyíték a fed. kamera felvétele.
A rendszámot meg takarja ki a bíró úr, ha zavarja. Miután nincs más azonos típusú, színű,... gépjármű a felvételen, ezért közvetett bizonyítékként felhasználható akár kitakart rendszámmal is miután a balesetet okozó személynek azonos módon vannak sérülései a járművén.És a rendőrségi felvételeken is ki kell takarni a rendszámot ?
Szvsz amíg ezek a felvételek nincsenek nyilvánosságra hozva (közzé téve), addig nem sérthetnek személyiségi jogot. Kérjen zárt tárgyalást ilyen esetben az érintett. Bár ott sem szokás mutogatni, lobogtatni az ilyen felvételeket.
Elég lenne, ha csak a védőügyvéd védené a vétkeseket. Nem kellene ehhez a PTK-nak ilyen hatásos segítséget nyújtani. Így nagyon olyan sejtésekre ad okot, hogy akik alkotják a PTK-t magukra gondolnak, hogy bármikor kerülhetnek "kellemetlen" helyzetbe és a lehető legnagyobb mértékben szeretnék csökkenteni a következményeket....
mezis
-
mezis
nagyúr
"2:48. § [A képmáshoz és a hangfelvételhez való jog]
(1) Képmás vagy hangfelvétel elkészítéséhez és felhasználásához az érintett személy hozzájárulása szükséges.
(2) Nincs szükség az érintett hozzájárulására a felvétel elkészítéséhez és az elkészített felvétel felhasználásához tömegfelvétel és nyilvános közéleti szereplésről készült felvétel esetén."
Szerintem aki kilépett az odújából közterületre, az már nyilvános, közéleti szereplés. Húzzon csuklyát a fejére, símaszkot,...ha mégsem akar közszerepelni...
Viszont egy utcakép készítése pár gyalogossal már ugyancsak kockázatos....
[ Szerkesztve ]
mezis
-
Ez nem vélemény kérdése, sajnos. Ha a fedélzeti kamerád felvesz egy zebrán átkelő embert , az már perelhet téged. Reméljük a bírók többsége úgy fogja látni hogy ezek nem minősített személyes adattal visszaélés esetek.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Nem csak azt, gyakorlatilag bármilyen köztéri és biztonsági kamerát, sőt, gyakorlatilag a betörő is perelhet, ha felveszi a biztonsági kamera, és nem volt kiírva, hogy az ingatlanra való belépés a képi rögzítéshez való hozzájárulásnak számít. Persze erre meg azt fogja mondani, hogy ő az ablakon jött be, nem az ajtón, ott meg nem volt tábla. Sőt, élelmes 'vásárlók' innét kezdve üzletszerűen perelhetnek minden egyes üzletet, hivatalt, létesítményt, ahonnét hiányzik ez a tábla. Jobb üzlet, lesz, mint a bolti lopás, garantált a haszon.
Egyre többször jut eszembe a régi rendszerben olyan népszerű 'Hejj, te bunkócska, te drága...' kezdetű népies műdal...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Azért különböztessük meg a Gizikét a gőzekétől! A közbiztonságot szolgáló , bűn és/vagy baleset megelőzési céllal készült felvételek kivételek a törvény hatálya alól. Tehát ha rendőrségi vagy önkormányzati térfigyelő kamera van akkor az mehet. Itt most a magánember egy védekezési lehetőségét vonták meg: mert ugye ha rendőr bemondja hogy látott egy autót a te rendszámoddal egyirányúba forgalommal szemben akkor azonnal megy a csekk. De ha megpróbálsz az adott időre egy fedélzeti kamera képet bemutatni h nem is voltál ott, akkor mehet a következő csekk is.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
biga
senior tag
Ok, a koncert talán valóban túlzás, de azért érted, mitől buta gumiszabály ez, hisz sok - jellemzően a nem zárt, belépőt igénylő) tömegrendezvénynél - elég nehéz meghúzni a határt. Ha csak távolról lefotózok egy csomó embert (tömegrendezvény? Vagy csak banánért állnak sorba?). Gyakorlatilag innentől ha fotózol közterületen, akkor a képen szereplő személy nagyon jó eséllyel fog nyerni egy perben, hiszen neked kellene - ha jól rémlik - bizonyítanod, hogy - sarkítva - az valójában egy nyílvános tömegrendezvény területén belül voltál a kép készítésekor.
A fedélzeti kamera ennél jóval egyértelműbb: lényegében tilos. A családi fotó köztéren, mondjuk egy kiránduláson: tilos (ha látszik rajta a többi túrista is és nem egyeztek bele). Lefotózni pl a Parlamentet: tilos (ugyancsak akkor, ha látszik személy a képen stb). Sorolhatnánk még, miért életszerűtlen és buta a törvény.Pontosítok: végül is nem tilos, csak fotózz, ha mersz
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
mezis
nagyúr
Régi szép idők jutnak eszembe. Állomás, vasút : fotózni tilos !
Laktanya környéke : fotózni tilos !, Aeroflot repülőjárat : távcsövet fedélzetre magaddal vinni : tilos !
Leningrád (Szt.Pétervár) Izsak székesegyház kilátó tornya : fotózni tilos ! (bárisnyák lengették a fényképezőgépekből kihúzott filmeket )Mindez akkor, amikor a műholdak felbontó képessége 50 cm körüli volt.
Jó néhány évvel ezelőtt állítólag úgy akadtak egy politikai fogságban szenvedő nyomára, hogy jókor, jó időben sétált a börtön udvaron és felnézett az égre. Pont akkor járt arra egy műhold....
Fölösleges azt tiltani, amit úgy sem lehet. (Mekkorára lehet lekicsinyíteni egy fed. kamerát ? WiFi-n titkos rekeszbe lehet eljuttatni a felvételt,....) A visszaélést kell tiltani és büntetni.
(A székely paraszt is kérte, hogy ha már megbüntették illegális pálinka főzésért, mert megtalálták a szalmakazalban az instrumentumot, kérte a bírónőt, hogy akkor büntessék meg liliom tiprásért is. Mire kérdezte a bírónő, hogy miért, azt is elkövette ? Mire az öreg azt válaszolta, hogy nem, de ahhoz is meg van a szerszáma ! )
mezis
-
degu
senior tag
Egyébként ez az egész ügyvédi sz*rakodás,bűvészkedés a PTK-val,-szerintem kiskapu,amit a cseles ügyvédek/bűnözők nem restek kihasználni!/Esetenként a Hatóságok is visszaélnek vele!/
Kinyílik a bicska a zsebembe,amikor a gyilkos,csaló,sikkasztó,uzsorás,stb. a *személyiségi jogaira* hivatkozik valamely ügyben.
Nem tudom,hogyan egyeztethető ez össze a meggyilkolt,vagy megkárosított áldozat *személyi jogaival*
/Jó példa volt ennek a lehetetlen,antihumánus törvénynek a működésére,a lentebb idézett székelyes vicc./
Ez éppen olyan *vadhajtása* a jognak /és nem az egyetlen!/mint a teljesen torz magyar* jogszokás?*hogy legtöbbször Neked kell bizonyítani az ártatlanságodat,és nem a vádlónak a bűnösséged.
/Vagy,amikor kiküldik a büntető csekket Neked is,aki a külső sávban cammogsz,mert pechedre a belső sávban Valaki ezerrel repeszt,de a fotón,MINDKÉT gk. rajta van - a sebességmérővel együtt./
Hol van itt az *ártatlanság vélelme*?
Ez - végső soron- a bűnözöknek *kedvez*,mert a törvénykövető állampolgár ritkán lop,vagy rabol pl.a boltban,amit a biztonsági kamera rögzíthet.verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
MaciG
addikt
"Ez - végső soron- a bűnözöknek *kedvez*"
Ez pontosan így van. Viszont amég a törvényeket olyanok alkotják és fogadják el akik maguk is inkább a korruptságról mintsem a korrektségről híresek, addig változás nem igen lesz, hisz ők se hülyék, hogy maguk alatt vágják a fát. Az átlag polgár meg annait tehet, hogy megpróbál felkészülni minél több mindenre, megismeri a jogait, hogy egy adott helyzetben meg tudja maghát védeni. Én is ezért szoktam néha furákat kérdezni, aminek aztán az a vége, hogy biztos azért kérdezem, mert bicikliseket és gyalogosokat akkor hobbiként elütni...
BANZAII
-
philoxenia
MODERÁTOR
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #33616 üzenetére
ezen hol látod a jelet???
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Zozzant #33619 üzenetére
NEM
azok csak a kamerára rakott markerek
Pontosan a kép adott pontjain láthatóak, minden esetben. Igazolja hogy a kép nem vágott[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
DEV_NULL
őstag
Emberünk megszívta rendesen... Ha szembejövő nem bénázza el megvan neki, bár elég felelőtlenség ilyen körülmények között még csak belekezdeni is.
-
MaciG
addikt
BANZAII
-
-
-
Ha olyan erővel ütközöl vele, hogy megöljön, akkor már úgysem lett volna esélyed kikerülni, mert ahhoz olyan erejű ütközés kell, hogy az állat bejusson a kocsiba, ami feltételezi azt, hogy az utolsó pillanatban észlelted, ezért jelentős sebességgel történik az affér.
Kétszer ütöttem el őzet (vagy szarvast, tudomisén), mindkét alkalommal az utolsó pillanatban, de még időben történt észlelésnek, és ennek kapcsán egy jókora vészfékezésnek köszönhetően megúsztam külsérelmi nyom nélkül (na jó, egyiknél leugrott a vontatószem, a másik összegyűrte kicsit a rendszámot), és az állat is elszaladt. Igaz, egyik sem volt különösebben nagy példány, nyilván ez is számít, már csak azért is, mert az autó eleje lökte meg őket, és nem kerültek fel a motorháztetőre. Nem magamat fényezem, disznó szerencsém volt, nemcsak ezen két alkalommal, hanem úgy általában is, mert nyilván vannak elkerülhetetlen ütközések is, de nyilván lehetett volna nagyobb is a baj, ha az ember kevésbé körültekintően közlekedik.
Nyilván arra, ami kollégámmal történt, hogy teljes erőből oldalba kapja a Corsát egy útmenti bozótosból érkező vaddisznó, összetörve a teljes jobboldalát (ajtó, első sárvédő, lámpa, a jobb elejét oldalról teljesen lebontotta), és átlöki a túloldali árokba, majd, mint aki jól végezte dolgát, továbbáll, na arra nemigen van ellenszer.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
AMD Power
titán
válasz parandroid #33631 üzenetére
Ennyi. Nem mind1 ,hogy egy 40kg őzzel találkozol vagy egy 250kg vaddisznóval.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Debilon
addikt
válasz parandroid #33631 üzenetére
azért egy kisebb őz is el tudja rendezni az autót rendesen, láttam nem egy olyat (és száguldani sem kell hozzá), lámpák, hűtő meg ami elöl törhet
Neked szerencséd volt, de amerre lakom, rengeteg az erdő, elég sok vad elütéssel, sokszor előfordul, főleg éjszaka, hogy mire ésrevennéd, nincs annyi időd hogy egy tisztességeset vészfékezz
[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
-
IreN!CuS
őstag
válasz Debilon #33635 üzenetére
Igen csak a fa nem veri be a szélvédődet a 1.5-3 mászás súlyával....Nagyon kétélű a dolog sajnos
[ Szerkesztve ]
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
-
Debilon
addikt
válasz IreN!CuS #33636 üzenetére
igen, egy eltalált fa csúnyább dolgokat művel mivel fixen van
az elég ritka, hogy a szélvédőn beszálljon egy elütött állat, az általában nagyon nagy/nehézigazából a kettő (vad vagy más) közti keskeny mezsgye ami jó lenne, de sokszor nincs választás sajnos, plusz ide sorolható (szerintem)
közepes kutya méretű állatig ha tényleg nincs más lehetőségem, inkább elütöm a fenébe, ami meg nagyobb és időben meglátom, tudok reagálni ott meg satu és próbálom kikerülni és reménykedem, hogy nem ibndul abba az irányba el vagy visszafelé amerre kerülni szeretnék, de még mindig jobb az autó sarkával vészfék közben a vadat elütni, mint telibeverni vagy mint a cikkben is levő balesetben ami történt
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
biga
senior tag
válasz Debilon #33638 üzenetére
egy ló vagy szarvas esetében az a gond, hogy kiütöd a lábát, ő meg az öledbe ül. Ehhez nem kell nagy sebesség, 50 körül már simán előfordul, nagyobb állatnál az A oszlop is mehet. A fánál ilyenkor az erő nagy része elnyelődik a gyűrődő zónán.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Debilon
addikt
igen, de vedd bele, hogy ha eléf kerül egy ekkora állat az több mint valószínű, hogy valamerre mozog..ezért írtam, hogy valamelyik irányba kerülés, ha az egyik végét eltrafálod, akkor az nem egyenesen az autóba esik, hanem valamerre oldalra csúszik
én még mindig azt mondom, hogy egy fa a lehető legrosszabb választás ütközés szempontjából
mint mondtam, látok testközelből sok vadelütést (kisebb őzek, nagyobb dámok, vaddisznók) és 1 sem volt amikor az utastérbe került az állat
igen, elszállt a komplett eleje a kocsinak, A oszlop kicsit hajlott egy dám bika által, de mindenki sértetlenül kiszállt, az is igaz, hogy senki sem egyenesen középen kapta el az álló vadat, hanem valamerre keresztezte a vad az utat és elejáét vagy végét csapta el
[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
válasz Debilon #33633 üzenetére
"Neked szerencséd volt, de amerre lakom, rengeteg az erdő, elég sok vad elütéssel, sokszor előfordul, főleg éjszaka, hogy mire ésrevennéd, nincs annyi időd hogy egy tisztességeset vészfékezz"
Az első felét nem vitatom, éppen a második felének függvényében: pont arról szól a játék, hogy van-e időd a vészfékezésre. Ez nyilván függ a sebességtől, de nem vagyok álszent, nyilván nem fog senki 30-40-nel közlekedni esténként erdőben, ez némiképp életszerűtlen. Én olyan helyeken, ahol tudom, hogy fokozott vadveszély van, általában 70-80-nál tök egyenes úton sem megyek gyorsabban sötétben, de nappal is sokkal jobban odafigyelek. Persze azzal is tisztában vagyok, hogy egy szép nagy állat így is totálkárosra törhet - engem is, és az autót is, de ahhoz már tényleg pech kell, hogy pont akkor, és pont úgy lépjen ki eléd, hogy esélyed se legyen már korrigálni, vagy vészfékezni.
Amire próbálok rámutatni: általában nem az a választás, hogy fának menjek, vagy szarvasnak, hanem az, hogy hogyan tudom minimalizálni az ütközés következményeit. Egy mód a kikerülés, de ez is kétesélyes, nem mindig van hova, ráadásul el is veszítheted az uralmat az autó fölött, különösen hóban, sárban, esőben, vagy esetleg az állat is arra korrigál, mint te. Különösen nagy sebességnél nő exponenciálisan a veszély. Arra próbáltam rámutatni, hogy személyes véleményem szerint, ha csak kicsit is problémás lehet a kikerülés, a legtöbbet akkor segítesz magadon, ha beleállsz a fékbe, de durván, és azon szorítasz, hogy mire elütöd, lecsökkenjen annyira a tempó, hogy ne nézzen be az utastérbe a dög. Ha meg van időd arra, hogy méricskélj, hogy merre is kerüld ki, akkor meg általában megállni is van idő. Szóval inkább satufék, és káromkodás, mint kormányrángatás, és valami ismeretlenbe (laza útpadka, mély árok, erdő) belemenni.
Erdőket és vadveszélyt meg nem kell bemutatnod, nem pesti gyerek vagyok, ahol legfeljebb a romkocsmába tartó, kótyagos bölcsészek, az ablakmosó hajléktalanok, és a félhivatásos örömlányok jelentik a helyivadvilágot, Zala megyében élek (éltem), annak is az eldugottabb, vadregényes részén (lásd még: Sötét Zala).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Debilon
addikt
válasz parandroid #33641 üzenetére
ahogy nézem lényegében ugyanúgy gondoljuk szerintem
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
degu
senior tag
Hát én mindig *megcsodálom*a sötétben,erdőn keresztül vezető úton 120-al repesztő /tompítottal!/ kaszkadőröket.Nem tudom elképzelni sem,hogy mit gondolnak ilyenkor? Mire számítanak? -ha nem látok semmit,akkor...nincs is előttem semmi?
verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
mezis
nagyúr
Üdv.!
Óvatosan a motorosokkal ! Motorosok FIGYELMESEN!
Tegnap majdnem kikanyarodott elém egy alárendelt útról egy fiatal kismotoros. Pedig mindketten lassan közeledtünk a kereszteződéshez (30-as korlátok - betartva). Talán a motoros részéről az lehetett a szituáció, hogy egész télen tömegközlekedett, most a jó időben elővette a motort és ilyenkor még egy darabig "mazsola" az ember.
(Nagyon régen, még a Trabantos világban mondta nekem egy ismerősöm, hogy azért jár minden nap autóval, mert ha egész héten csak villamosozik, akkor a hét végi kiránduláson mazsolának érzi magát.)
[ Szerkesztve ]
mezis
-
#64791808
törölt tag
válasz parandroid #33641 üzenetére
Én 70-nel mentem (megengedett sebesség 100 volt) este, tompított+ködlámpa+reflektor+2x65w kiegészítő vetítőfénnyel, és a vaddisznó csak egy villanás volt. Volt időm vészfékezni, és mégis megfogtam. 1,2MFt kár.
Kiugró vad ellen nincs orvosság. De aki erdőben 120-at megy, az konkrétan az életét kockáztatja. A múltkor Keszthely térségében autóztam, mikor azok a brutális ködök voltak. Azt sem tudtam, milyen lámpát kapcsoljak le meg fel, mert már a tompítottal is csak tejfölt láttam. Hát mentem 30-at, többen megelőztek úgy, hogy még én sem láttam, jön-e szembe valami, a gps-ről néztem, mikor jön kanyar, akkora köd volt. Egy idő után beértem egy olyan erdőbe, ahol az út mellett volt 30-30 centi füves padka, aztán fa. Aztán ahogy megyek, még mindig 30-cal, egyszercsak elnézek jobbra egy megcsillanó pontra, de úgy a fejem magasságában. Vaddisznó volt, közvetlenül az út mellett, olyan 450 kilós darab, vagy több. A feje az enyémmel volt egy vonalban, miközben a kocsiban ültem. Namost én a fenti történetben egy kis vadmalacot ütöttem el. Ha barátunk a most említett fél tonnás dögöt kapja el 120-szal...?
-
MaciG
addikt
Motorosokkal és bringásokkal szerintem alapvetően az a baj, hogy sokan nem érzékelik azt, hogy ha balesetet szenvednek akkor 99%-ban ők húzzák a rövidebbet, és ha valaki meghal egy ilyen balesetben akkor már szerintem neki teljesen mind1 ki is volt a hibás. Én is ha átülök kerékpárra vagy robogóra akkor inkább megyek óvatosan, mint gyorsan.
BANZAII
-
degu
senior tag
Hát nem ismeritek a *motoroslélektant*?
Első szabály:
-velem baj nem történhet
Második szabály:
-én vagyok a király...
Harmadik szabály:
-ha elég hangosan dübörgök,akkor mindenki összesz*rja magát,és ez még királyabb!
Negyedik szabály:
-én ott is elférek a motorral,ahol nem...
Ötödik szabály:
-jobbról előzök,és akkor jól kicselezlek! Észre sem veszel !
És így tovább...verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
#64791808
törölt tag
válasz philoxenia #33648 üzenetére
Lehet, sötétben és tejföl ködben fölé lőttem Ugyanakkor tegye fel a kezét, aki szívesen csattanna egy 300 kilós állattal
Új hozzászólás Aktív témák
- HP ProBook 430 G6, 13,3" FULL HD IPS, I5-8265U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, SZÁMLA, GARANCIA
- Dell Latitude 3420, 14" FULL HD IPS, I5-1145G7 CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W11, Számla, Garancia
- Dell Latitude 7280, 12,5" FHD IPS Kijelző, I5-6300U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Lenovo ThinkPad X280, 12,5" HD Kijelző, I5-8250U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Garanc
- Lenovo ThinkPad L490, 14" FHD IPS Kijelző, I5-8265U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Gar