Új hozzászólás Aktív témák
-
MaciG
addikt
Megfelelő követési távolság, az ha az előtted haladó hirtelen fékezése esetén is biztonságosan meg tudsz állni, független attól, hogy milyen járművel vagy.
A másik meg ha nem látsz rendesen előre, nem látod az utat,forgalmat, akkor lassítasz, mert mindig a látási viszonyoknak megfelelően kell közlekedni.A másik viszont, hogy ezeket nagyon nehéz mindig betartani, szinte már majdnem lehetetlen, de ha valami baj van, akkor viszont elővesznek érte. Pl szinte mindennapos, hogy engem is megelőznek, majd jönnek egyből vissza elém, és ha ott befékeznének akkor én se tudnék megállni a busszal, de ilyen esetre kell a fedélzeti kamera, hisz ő csak akkor előzhet ha azt be is tudja fejezni, úgy hogy akkor húzódik vissza elém ha megvan a kellő követési távolság. Az megint más, hogy pl. egy autós honnan tudja mennyi a féktávja a busznak amit megelőzött, de ezt írja elő a kresz ami szerintem is hülyeség (többször leírtam már hogy vannak hülyeségek a kreszben), de ha baj van akkor megint csak elővesznek érte.
BANZAII
-
DigitXT
félisten
szinte mindennapos, hogy engem is megelőznek, majd jönnek egyből vissza elém, és ha ott befékeznének akkor én se tudnék megállni a busszal
Szerintem ebben a betonkeverős esetben pontosan ez történt, eltekintve attól, hogy a befékezés a leszakadt cucc miatt volt. Btw. addig szórakoznak ilyennel, amíg a busz/teherautó szét nem csapja a kocsit: utána meggondolják, hogy ugráljanak-e soktonnás jármű elé befékezgetni. Már ha lesz legközelebb. Szomorú, de Darwin díjas... Amúgy oroszoknál (hol máshol) van jópár ilyen fedélzeti kamerás felvétel.A legbosszantóbb, hogy tartod a helyes követési távolságot, erre beállnak az előtted haladó mögé, mert ugye ott van elég hely: lemaradsz, hogy újra helyes követési távolságot vegyél fel, erre jön a következő. Érdekes dolgokat tudnak összehozni az emberek... A gépek ebben tuti jobbak lesznek.
Múltkor mentem nővérem kocsija mögött motorral. A belső sávban haladtunk, mert egyrészt kialakult a párhuzamos közlekedés, másrészt balra kanyarodásunk következett párszáz méteren belül. Megengedett sebességet tartva haladt a sor, és nővérem előtt is mentek autók.
Ennyit a mentegetőzésről.Szóval mögöttem érkező kiment jobbra, elcsorgott mellettem, majd behúzta elém a belsőbe. Előrébb persze semmivel nem jutott, de legalább a motorost "jól" megelőzte, és "tömörítette" a forgalmat a követési távolság felemésztésével. Kis gondolkodás után eljátszottam vele ugyanezt, csak én picit gyorsabban átugorva jobbról, ezzel egyrészt jelezvén, hogy nem azért megyek 75-tel, mert nem tudok gyorsabban (70-es táblánál), hanem mert jelenleg ezzel a tempóval halad a forgalom, és nem azért van ott a hely előttem, hogy oda beugráljon a jobbról előző, hanem mert az a követési távolság. Szóval szépen beálltam elé, és finoman (féklámpával jelezve) újra kialakítottam a követési távolságot az előttem haladó autóval. Mivel el kellett kanyarodunk, ezért nem tudom, hogy próbálkozott volna-e újra, de a maradék kétszáz méteren már jött mögöttem, mint a kisangyal. Lehet, hogy aznap tanult valamit.
Lehet, hogy nem. -
DigitXT
félisten
válasz Dluinet #33903 üzenetére
Nem "fékpróbáztam", ha erre vagy kíváncsi. Azt hittem, világosan írtam. Amúgy tudod mit? Tőlem ugorjon ki 70-nél egy vasrúddal, megnézem, mi marad belőle az aszfalton. Szerk: viccen kívül ez nem az a helyzet volt, amikor a sötétített ablakú, fekete, xenonos X5 megérkezik 200-zal, és akkor az "önkéntes rendőr" feltartja, akit erre a
maffiózókvállalkozók jól megvernek. Nagyon nem, na...[ Szerkesztve ]
-
qdak
addikt
MaciG
hat mikor konkretan a traktorrol az eke atjott a mi oldalunkra (mint kesobb kiderult) az elottem levo vito lattam h fekez, de alt minden idegen picit be fekez, aki nem ismeros erre, attol meg nem fekeztem be 1bol, aztan volt 1 rokonok emlegetese kozepett satu, maradt kb1.5-2 kocsi hely, pedig abszolut nem mentem elotte a nyakan.
detto nalunk, baleset lezaras, kocsi sor vege kanyarba, 2n is betoltak a sorba hatulrol...nehez betartani, ha elozni akarsz pl.
am pl jomultkor fo utcan megyek le a dombon, kocs kiindul elottem (velem 1 iranyba kivagott 2 kocsi kozul)
befekeztem, gondolom akkor vett eszre, “meghallotta?!” az okor beletapos fekbe, annyi idom volt h atrantottam szembe savba... na most ha akkor velem nincs senki, ok tobben voltak siman ram varja h en nem figyeltem!
raadasul tuti direkt csinalta.... aztan meg se altam inkabb...(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Möhe
addikt
Reggeli "élmény": (úgyis én vagyok a hülye előre tudom de akkor is )
Hajnalban 4körül indultam városból kifele furgonnal autópálya felé. Nagyjából 100m-re előttem kocsi 100-as tempóban ment tartósan,de a kanyargós emelkedős részen ahol én megelőztem volna (mire megindul a furgon partnak fülfelé) addigra éppen vége lett volna a kapaszkodó sávnak (figura természetesen a külsőben ment) kénytelen voltam kísérni. Ahol megelőztem partnak lefelé ,előttem be is fékezett ('nyádat... remélem csuklik a paraszt). Onnantól végig a valagamban volt,majd egy jó hosszú egyenes szakaszon még a pálya előtt úgy elment mellettem (nagyon a pályatempó felett) mintha szembe mentem volna . Egész eddig meg sem közelítette ezt a sebességet. A pályán 10km után persze 120alatti tempóval ment . Erre már kivilágosodott és láttam hogy emberem 50+ életkor, morcos tekintet. (alsóközépkat. kocsival)
Tudom én vagyok a béna/idióta/barom..stb mert előbb kellett volna indulnom mert nem az úton nyerjük vissza az elb..ot időtt hanem korábban kellett volna kelni.
De akkor sem fér bele a fejembe hogy akkor minek így arcoskodni az úton ha csak 2 percig tolja neki, akkor legalább padlózná le végig, de így.... ( én végig padlóztam,mert...csúszásban voltam,nem mentség de volt benne logika)
Én sem vagyok komplett,de ezt a "gondolkodást" nem tudom megérteni.
Lehet fikázni,de csak kijött belőlem. -
nagyúr
A tinik a legveszélyesebb sofőrök
"húsz év alattiak mintegy nyolcszor veszélyeztetettebbek, mint az átlagos vezető"
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
DigitXT
félisten
válasz Dluinet #33908 üzenetére
Rossz a linked, de amúgy ezen az ég világon semmi meglepő nincs.
Egyrészt a felelősségtudatuk nincs még a toppon (jellemzően: tisztelet a
kivételnek!), másrészt mind friss jogsisok (már ha autóról beszélünk), így
az a statisztika, hogy ~2 éves jogsival baleseteznek legtöbbet rájuk ugye
fokozottan igaz: annak idején én is 2 éves jogsival, 20 év alattiként törtem
totálra a családi autót, épp a fentiek miatt, sajnos erősítve a statisztikát...~2 év után az átlagember már úgy érzi, hogy "eléggé" tud vezetni: bátrabb.
Ellenben: nincs még olyan rutinja, ami indokolná a "bátorságot", s gyorsan
belefuthat ismeretlen helyzetekbe, mint pl. nyári gumi + jeges út kombó.
De elég csak egy relatív gyorshajtás... Vagy egy elszámolt előzés, esetleg
némi figyelmetlenség... (Gyanítom, hogy utóbbi miatt meg az idősebbeknél
ugrik meg a baleseti statisztika. Ismerjük a "se lát, se hall" papit/mamit.) -
amargo
addikt
válasz DigitXT #33909 üzenetére
"Ismerjük a "se lát, se hall" papit/mamit.)"
A héten volt Hűvösvölgynél, mama telefont kapott vagy éppen térképet akart nézni, de 1x1 sávos úton megállt a T elágazás előtt kicsivel és elkezdett kotorászni a táskájába feltartva az egész forgalmat.
(Bringával voltunk arra kielőztük a sort és lekanyarodtunk így láttuk, kb 3 perc után ért utol az első autós..)“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Calogero
addikt
-
degu
senior tag
Nem vetted észre a lényeget
Ő csak segíteni akart! Megtanítani Neked,hogy hogyan kell rutinosan,legalább 30 évi tapasztalattal vezetni.
/És közben-ahogy egy felelősségteljes,vén makinak kötelessége-megnevelt...verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
AMD Power
titán
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
mezis
nagyúr
Láttam ma egy biciklist mobilozni. Mögötte csomagtartón ülésben kicsi gyerek. mellette, mögötte 4 éves méretű gyerek tekeri a kis biciklijét. Így keltek át az ovihoz közeli zebrán. Lakótelep melletti kétsávos út, van 30-as tábla és csak kevesen autóznak arrafelé 60-al. Meg éppen nem volt forgalom, bár az a reggeli időszak volt, amikor mindenki siet.
Azért NORMÁLIS az ilyen ?
(A 100eFt-es bünti ilyen esetre is vonatkozik ? Vagy már csk 30eFt ? (Nem találom ahttp://kalkulatorlap.hu/kozlekedesi_szabalysertesi_birsagok.html.)
[ Szerkesztve ]
mezis
-
talpas
aktív tag
Ebben az vasúti átjáróban rendszeresen megállnak és elsőbbséget adnak nekem, aki jobbról érkezik. Májusban fényes nappal seggét a sínen hagyva, megállt egy busz és várt rám.
Arcomat tenyerembe és lehajoltam a kormányra. A másik agyament az, ha jobbról érkezik, /átkelőből nézve/ sávot átlépve, bevágtázik az átkelőn közlekedő elé úgy, hogy fogalma sincs mit tett. Nem a táblát és a szabályokat nézik, hanem ha egyenes, akkor ő mehet. Itt 10-ből 6 bennmarad az átkelőben! Enyhébb tudatlanság, mikor helyi "Li"bevásárló parkolóban tőlem jobbról, jön X és megáll, néz, tábla egyikünknek sincs és nem fogja fel, mi történik körülötte, fiatal, kalapos egykutya, 10-ből 8 nem érti."Veled, Uram, de nélküled..."
-
@rglaaf
veterán
Tanulóim aranyköpései szinte mindegyik double faceplam
PSN:BiZzare_0 ️
-
talpas
aktív tag
válasz @rglaaf #33920 üzenetére
Nem semmi! És elgondolkodtató. Kínjában a tanuló is elfelejti a szavakat, segge izzad, tiszta kín neki az egész. De, mintha nem is tanulták volna közl.szabályokat. És most nem a hátrafelé is irányjelzőzökről, meg másik lábbal a pedált-ra gondoltam. Ez is ütős gyorsan lekapom a kezét az önindítóról.
Más... még mindíg imádom a cikázó bicajosokat, zebrára le, vissza, útra le majd át az úton járdára fel. Új kategória született szerintem.[ Szerkesztve ]
"Veled, Uram, de nélküled..."
-
IreN!CuS
őstag
válasz talpas #33922 üzenetére
Tegnapi biciklis donor...a szuper széles külső váci út befelé a Volvo szerviz után busz megáll mögötte megáll még 3 autó előttem mentek olyan 45 körül és mentem utána biciklis hirtelen úgy érezte bőven van hely köztem és a busz között arra hogy elnavigáljon(jó 30-35 el tekert bukó nélkül) hát valamennyire tudtam balra húzódni de nem éreztem túl jónak a szitut.....nem tudom mennyi hely lehetett de szoros volt
[ Szerkesztve ]
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
Möhe
addikt
válasz talpas #33922 üzenetére
még mindíg imádom a cikázó bicajosokat, zebrára le, vissza, útra le majd át az úton járdára fel. Új kategória született szerintem.
ez már régóta létező dolog, legalábbis felénk itt a nyugati szélen
meg a terminátor nyugdíjas és kisgyerekes aki körülnézés nélkül lép le a járdáról -
talpas
aktív tag
Az évek mást mondanak nekem, kérdés honnan számoljuk. Huszon éve özönlöttek szó szerint a szezonmunkára gyárba, üzemekbe, utána kocsmába és haza az emberek. Voltak akkor is turisztok, fiatalok, idősek, kaszával, kapával, ittasan az árokban vagy kerék alatt kikötők és sokan megpakolva, mert autója nem lévén azzal ment vásárolni. Mai szemmel reggeltől estig ahogy írtam, össze vissza, ami belefér, ezért nekem teljesen mást mutat a mostani morál. Hétfői nap elindulok egy párhuzamos parkolóból, kettesben a váltó, tenném háromba, jobbról egy iskolai parkolóból látom kihajt egy szürke szgk. Balra felém néz a sofőr, majd jobbra, de mégis kihajt elém és meg is állt. Én is.Szerintem nem látott csak nézett. Újra rám néz, sehol senki más közlekedő. Mostmár haladj, intek neki. Se egy intés v. bólintás nem volt a részéről. Na tőlük azért jobban félek mint a zebrásbiciklistől.
[ Szerkesztve ]
"Veled, Uram, de nélküled..."
-
MaciG
addikt
válasz talpas #33928 üzenetére
Igazad lehet. Hasonló réteg még aki bár annyira nem veszélyes de idegesítő, az a réteg aki fél a vezetéstől. Rengetegszer megesett már, hogy kanyarodnék be egy kis utcába és ott meg áll egy jellemzően középidős hölgy sofőr aki úgy markolja a kormányt, hogy már majdnem ki is tépi, néz felém merev tekintettel, én intek neki hogy jöjjön ,mert nem férek így be, de semmi, ő csak néz tovább. Amin viszont jókat szoktam mosolyogni, mikor szintén kanyarodok egy kis utcába, de még van hely csak kicsit szűkös, és aki onnan jönne ki az szintén bután bámul és áll egy helybe, majd mikor látja hogy közeledek hirtelen vadul tekeri a kormányt az ellenkező irányba, de úgy hogy közben a kocsi áll...
BANZAII
-
talpas
aktív tag
Láttam ma du. két állatot, itt a belső sávban lassít, mert gyalogos elindult, közben rávillog a jobbról a főútra kijönni akaróra. A barom azt nem nézte, hogy a szélső sávban jönnek mögötte, akik persze még nem látják tőle a teljes zebrát, gyalogost és, hogy kiakar engedni egy autót! Hogy ezt az előzékenységet honnan szívta magába a barom. A kihajtani akaró gyorsan reagált, mozdult az autóval de rögtön fék, hiszen látta, jönnek a szélsőben. Mellesleg balra akart kijönni a főútra, az tiltott, mert volt sok töröm-töröm, tehát ő a 2. állat. Pont élével vannak a táblák a jobb oldalon nem látni. Ha tovább léptek vagy visszanéztek rá akkor igen. A bal oldalról sem engedi a jobbra kihajtást, ott látszik a körtábla. Azt csak a sötét autóval közlekedők teszik. Aztán nézzétek a bicajos két embert bal oldalon a járdáról lehajtva, hogy nézik a főút felől van-e lehajtó autó. Vagy már volt hátranézés csak én vagyok rosszmájú.
"Veled, Uram, de nélküled..."
-
deicide
veterán
válasz talpas #33932 üzenetére
Azért, ha egy autó egy zebra közeledtével lassít, akkor a másik sávban közlekedőnek is kutya kötelessége azt tenni, ha látja a gyalogost, ha nem. Az a kék gyalogátkelőhely tábla már messziről látszik. Nem így tesznek, mert BP-n is hiába állok meg egy 2 sávos úton zebránál, a másik sáv szarik rá, hogy menne át a gyalogos. Fejben ez még nincs sokaknál összerakva.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
AMD Power
titán
válasz deicide #33933 üzenetére
Ez pontosan igy van. Én sajnos egyik nap pont ebbe a hibába estem bele. Pedig én erre nagyon szoktam figyelni. Hála Istennek nem történt semmi, de nagyon lelkiismeret furdalásom volt utána miatta.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
amargo
addikt
-
Zolás
addikt
-
qdak
addikt
azert a napvakitos sajna nekem is ismeros,
nem tudom multkor rakram e a videot, auto dombra felfele, kb az utolso pill be latszott, h vki autoval all az uton :/ mar csak nezo volt...komolyak az oktatos szovegek
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
neduddki
nagyúr
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
AMD Power
titán
válasz neduddki #33941 üzenetére
Ez aztán gyönyörű. Én pl mondjuk azt lazán megcsinálnám mondjuk az M7 egy dugóban ha gyerek ott ül hátul és 50 fok van ,hogy elakadás jelzővel végig mennék a leálló sávban.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Calogero
addikt
-
nagyúr
válasz Calogero #33944 üzenetére
én úgy látom nem a villogó zöld okozta a bajt, hanem aki a piroson lassan át akart menni
csak piros lehetett a lassan a kereszteződésbe hajtónak, mert amikor legyalulják a lámpát, még csak sárgát mutat annak aki gyorsan hajtott.
Nem vagyok közlekedési szakember, így nem biztos, hogy igazam van.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
amargo
addikt
válasz neduddki #33941 üzenetére
Tegnap a 11-esen BP. felé a Megyeri után állt be a kocsi sor - szerencsére csak 10 perc volt - kb 5-10-en fordultak meg a dupla záróvonal ellenére. Pont egy rendőr is a sorban állt, így észlelve a szabálytalanságokat már csak egy idős urat tudott elkapni. Vajon mennyit kaphatott?
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
Új hozzászólás Aktív témák
- Hardcore café
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- EAFC 24
- Motoros topic
- Nők, nőügyek (18+)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- DJI Mavic Mini Fly More Combo Aktiváció: 2019.11.27 Garancia időn kívüli
- Powerline adapterek - olcsón, csak egyben. Wifis, 2 ethernet portos!
- Van Damme Silver Lo-Cap 55 Interconnect RCA-pár, Viborg csatlakozókkal! Audiofil hang! 2x1 méter!
- Asztali PC , i5 6600 , GTX 980 4GB , 32GB DDR4 , 256GB SSD , 500GB HDD
- Ps5 slim plusz játék