Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
-
mezis
nagyúr
válasz amargo #33350 üzenetére
Nekem csak annyi tapasztalat jött össze (szerencsére), hogy csúszós úton a korrekcióknál ne fogjon át a kormányon az ember. Mert így fogja tudni, hogy merre van a kerekek egyenes állása. Az meg, hogy még jobban el van tekerve a kerék, már úgysem jelent semmit.
(Kikerültem havas, jeges úton egy hirtelen befelé elinduló oldalkocsis motort. Aztán túl sokat tekertem vissza, aztán meg megint vissza egy csomót. Nehezen sikerült megtalálni a kerekek egyenes állását. Onnantól már tudtam tartani az irányt.)mezis
-
Doze
aktív tag
válasz Dluinet #33359 üzenetére
Persze egy részdrájvernek nem kell semmi az autóba, meg talán a finneknek
De amúgy az ABS a legjobb dolog ami kitalálhattak... mert nekünk halandó embereknek (kb 95%) vészfékezéskor mindegy milyen útfelületen, az ijedségtől bele áll a fékbe. És a csúszó kerék élég durva féktávot tud produkálni. Az ESP már csak bónusz, hogy megfogja a csúszást kanyarban, az abs-től meg irányítható marad.
Olyan autóba nem ér semmit az abs amiben kivan a gátló, elpattog, a levegőben befékezi az abs, mikor leér akkor meg oldja, szal állsz a féken oszt nem lassul.
Nekem tükörjégen, egy derékszögű kanyarban sikerült majdnem megcsókolni egy táblát... ugyanis 5km/h alatt nem működik az abs.... szal fékezek, satuzok aztán semmi, csak megyek a tábla felé, aztán bevillant fel kell engedni a féket, láss csodát befordult , de mondjuk 100nál nem hiszem hogy lett volna 3 mp rá.
Persze olvastam a nagykönyvben, ha kikerülő manővert hajtok végre, nem szabad megtépni a kormányt (9-3ó fogásnál, nem kell tovább tekerni), mert a hirtelen kormánymozdulat tapadásvesztést okoz.... de minden elismerésem aki pl érzi az autót annyira hogy "na még tekerek rajta egy kicsit még beveszi"
Így paraszti ésszel belegondolva tök egyértelmű, csak legalább heti 1 gyakorlás kéne. Aki meg ennyit nem gyakorol az vagy Lauda/Sumi kategória, vagy a levegőbe dumál.
[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
válasz DeFranco #33351 üzenetére
Igen, de nem fekez cserebe, ugy tudom, hogy fekero elosztas is hozza epitettek ez mar kepes fekezni is, ennek van valami mas neve? Vagy ma mar az osszes ABS melle ertendo?
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz amargo #33363 üzenetére
Fékez az. Jobban fékez, mint ha nem lenne, mert ha nincs, akkor folyamatosan csúszik, (közel) minden ellenállás nélkül, és főleg irányíthatatlanul, míg ha van ABS akkor kapsz pillanatonként egy fél pillanat ellenállást és irányíthatóságot.
Tehát összességében hamarabb megáll az autó és irányíthatóbb lesz, mint ABS nélkül. Az sem csodafegyver, de jobb ha van mint ha nincs.
-
jerry311
nagyúr
válasz DeFranco #33365 üzenetére
Sokkal többet érne ABS-nél, ESP-nél, egyéb 3 betűs szaroknál, ha a jogosítvány megszerzéséhez kötelezően lenne vezetéstechnikai tréning is.
Mondjuk, mindenki megkapja a jogsiját és 5 éven belül (mert hát 30 óra vezetés után még közel sincs kész egyetlen sofőr sem egy vezetéstechnikai tréningre) le kell vizsgázni egy vezetéstechnikai tréningen is, ha nem akkor bukó. Aztán ezt ismételni 10 évente vagy ahogy lejár a jogsi.
Több pénz? Igen, de szerintem megérné, sok-sok életet mentene.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
jerry311
nagyúr
válasz DeFranco #33369 üzenetére
Bár semmi közöd nem lenne hozzá...
Volt autóm, de eladtam mert az "új"* munkahelyem 11 percnyi tömegközlekedésre van tőlem.
Fenntartok egy saját lakást, amire fizetem a hitelt és a rezsit, hogy apám ne éhezzen benne. Mindemellett fenntartom a saját háztartásom is egy albérletben.
Egyéb kérdés?* már 2 éve itt dolgozom.
-
amargo
addikt
válasz DeFranco #33365 üzenetére
Erre kíváncsi vagyok, de ABS-el azért lesz irányítható, mert megszakítja a fékerőt ezáltal a csúszást - mint amikor felemeled a lábad, de persze a tört részek alatt még is engedi a féket is működni -, semmit nem fékez az. Folyamatos csúszás esetén mit tud csinálni? Gondolom vagy az ABS vizsgál még valamit vagy valami másik rendszer, vagy nem jól értelmezem az ABS működést..
"Tehát összességében hamarabb megáll az autó és irányíthatóbb lesz, mint ABS nélkül. " Igen, az esetek nagy részében.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
-v-
addikt
Én nem tudok róla, hogy a 4 csatornás ABS figyelné a másik kereket is ugyanazon a tengelyen, és összehangolná az egy tengelyen való beavatkozásokat.
Minden keréknek van saját érzékelője, és beavatkozó egysége.. a saját kerekét csekkolja az érzékelő, és azt nem engedi megcsúszni.
Az elektronikus fékerő elosztó meg az első és hátsó tengely között műxik, hogy a hátulja ne csússzon meg.
Ami külön külön meg tudja fékezgetni a kerekeket, hogy ne állj keresztbe, az valóban az esp.
De javítsatok ki, ha zöldet mondok, szívesen fogadok linkeket.[ Szerkesztve ]
-
félisten
Az erzekelok munkajat osszehangolja egy szamitogep. De kicsit gondolkodjatok mar konyorgom. Ha nem igy lenne, minden fekezesnel ahol dolgozik az abs keresztebaxna a kocsit, hiszen a negy kerek tapadasa sosem egyforma.
egesz nyugodtan probald ki. Bal oldal erdes aszfalt, jobb oldal tukor jeg. Satufek. A bal oldali is csak akkora fekerot fog kapni, mint ami a jegen fekezodik.
[ Szerkesztve ]
-
-
-v-
addikt
"De kicsit gondolkodjatok mar konyorgom"
Én csak azt mondtam, hogy én nem tudok róla Szemmel láthatólag te igen..írtam is, hogy linkeket szívesen fogadok, szóval tudásod forrását meg is oszthatod velünk Abból mindenki többet profitál szerintem, mint a
"gondolkodjatok már " jellegű hozzászólásokból. -
félisten
válasz jerry311 #33378 üzenetére
Nem ezzel van a baj, hanem hogy meg se probalod elfogadni, ha valaki elmondja a megoldast. Inkabb idebofogsz. Se nem ertesz hozza, se utana nem olvasol, csak irsz es irsz. Na tenyleg megyek feilmet nezni.
Pa.
[rvilike] Ne ertsd felre amit irtam, csak arra celoztam, hogy hasznaljuk az eszunket ha mar van, bocs ha felreertheto volt. Amugy tesztelik is pont igy az abs rendszereket, hogy a ket oldal kulonbozo tapadasu feluleten fut. Meg ugy is, hogy egyik feluletrol a masikra futva milyen gyorsan reagal, hiszen pont ez menti meg sokszor az autot a keresztbefordulastol.
[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
Bocs, hogy nem vagyok teljesen naprakész az éppen aktuális ABS sebességekből. Igazából a jelenlegi témához teljesen mindegy is, hogy mennyi a pontos érték.
Nem értem honnan jön ide a gépkocsivezető lába?
De ha te te az említett 120 / perc ütemmel dobolsz a féken, akkor lehet lekörözöd Schumachert is vagy Kimit...A képen látható Polo-hoz volt ABS ESP nélkül?
-
Doze
aktív tag
Úgy tom az abs figyeli a sebessèget ès a kerekek fordulatszámá, pl így kerüli el keresztbe állást is. Ha hirtelen kerèk blokkolást èrzèkel akkor old.
Az esp már fèkezgeti magátol is kerekeket, az ilyen rendszerekben már szokott gyorsulásmèrő.es kormányszög èrzèkelő is lenni.
Fenti berendezèsek meg úgysem ment meg senkit sem ha bolond. Mert ha valaki gyorsan megy úgy is árok. De ezeket a rendszereket nem is èrre fejlesztettèk ki.
-
nagyúr
Az ESP tartalmaz még giroszkópot, és nem csak a fékerőt szabályozza kerekenként, hanem a nyomatékot is, és fékezés nélkül is közbeavatkozik.
Az ABS csak a fékekbe szól bele, és csak fékerő csökkentéssel játszik, fékezéskor.
Az ABS csak fékezéskori megperdülést akadályozza meg, az ESP működéséhez nem kell fékezni, az akkor is megakadályozza a perdülést, például kanyarban.
ESP nincs ABS nélkül, ABS van ESP nélkül.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
MaciG
addikt
Amerre a járok van egy elég érdekeskereszteződés. Egyrészt azért mert több villamos lámpa is van benne ,de a közelben nincs is villamos pálya ,másrészt meg azért, mert a buszsáv végén van lámpa aminek van egy "busz" kiegészítő lámpája és van hogy a "busz" felirat világít de a lámpa piros. És ez azért érdekes nekem, mert én úgy tudom a kresz úgy szól, ha busz sávban vagy akkor teljesen mind1, hogy te busszal, taxival vagy éppen egy balra besorolt és kanyarodó járművel vagy, akkor is mivel a busz sávban vagy így a világító "busz" felirat az szabad jelzés. DE akkor meg minek a sima lámpa is?
BANZAII
-
biga
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- HP ProBook 430 G6, 13,3" FULL HD IPS, I5-8265U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, SZÁMLA, GARANCIA
- Dell Latitude 3420, 14" FULL HD IPS, I5-1145G7 CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W11, Számla, Garancia
- Dell Latitude 7280, 12,5" FHD IPS Kijelző, I5-6300U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Lenovo ThinkPad X280, 12,5" HD Kijelző, I5-8250U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Garanc
- Lenovo ThinkPad L490, 14" FHD IPS Kijelző, I5-8265U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Gar