Új hozzászólás Aktív témák
-
Nem az a baj ami mellett kardoskodtok! Valóban nagyon fontos. Viszont azt is vegyük észre hogy nem egy olyan típus van amit nem lehet az út szélén szerelni. Arról nem is beszélve hogy itthon a jogosítvány megszerzéséhez kisebb fajta szakértővé kell válni, de teszem azt más országokban a jogosítvány nem több mint ami. Nem várják el egy embertől h tisztába legyen olyan dolgokkal amik neki nem kellenek. És ha emlékeim nem csalnak még a németeknél sem köteleznek egy sárga angyal kihívására ha rendőr figyelmeztet h majd cseréltesd ki az égőt. Kamion más, mert ott ugye egy huzamban akár 2-3000 km -t is mész. Sokkal veszélyesebb üzem mint a személygépkocccccsi.
És ne állítsátok be az esetleges izzó kiégést olyan megvilágításba ( sicc ) mintha ez lenne a vezető ok az autós balesetek listáján. Sokkal fontosabb h olyan ember ne üljön volán mögé aki nem alkalmas arra.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
Khelben
nagyúr
Attól, hogy valaki gyorsabban megy a megengedettnél, még elsőbbsége van. Neked fel kell tudnod mérni, hogy 130-cal vagy 160-nal jön valaki. Ha nem tudod felmérni, akkor nem mehetsz ki elé. Van olyan fokú gyorshajtás, amikor már a gyorshajtó is hibás lesz azért, mert nem volt megfelelően észlelhető, de a 130 helyett 160 nem ilyen.
-
félisten
Nincs eletszeruseg? Egy iskolanal eletszeru, hogy gyerekek futnak az utra korultekintes nelkul? Igen, pedig azt csak korultekintes utan lehet nem? Mit mondasz az apjanak a temetesen? Szerintem a szabalyokat igenis igazitani kell a mindennapi elethez es annak korulmenyeihez.es ebbe az is beletartozik, hogy az autopalyan gyakran fogunk a belso savban 130 felett kozlekedokkel talalkozni, ahogy szamitanunk kell a megalloban allo busz mogul kilepokre is, pedig ugye azt sem szabadna.
-
félisten
Mar ahol van.
En nem azt mondtam, hogy a birosagon az eletszeruseget kell figyelembe venni elsosorban, egyebkent az is mindig vizsgaljak, a rendorok is, hanem hogy ha ott kozlekedik, azert ezzel szamolnia kell. Ha kinezel az ablakon es esik a ho, akkor valoszinu csuszik az ut is, errol beszelek.
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
Ketsegtelen, 160 az 160. De amibol 160-nal ekkora baj lett, HA es amennyiben tenyleg gazos manover volt a fiat reszerol is, akkor az messze nem lett volna biztonsagos manover 130-nal se ...
Amugy meg mar hogy a tokombe ne vennek figyelembe, mennyivel lepte tul a sebesseget ... vagy szerinted azt ugyanugy biraljak el, ha 50-es tablanal valaki 59-el ment, es ugy okozott balesetet, meg azt aki 150-el? -
Khelben
nagyúr
Nem, a szakértő meg tudja mondani, hogy gátolta-e az észlelhetőséget a sebessége. Autópályán nyilván nem fogja gátolni a 160, de még a 200 se nagyon, én még olyan éles kanyart nem láttam pályán. De egy főúton simán lehet, hogy 110-zel még nem vagy hibás, 130-cal meg már igen, mert kiérsz a kanyarból úgy, hogy az útra felhajtó nem tud időben észlelni.
-
8th
addikt
Szerintem sem jól becsülték meg a sebességet. Példa: Golf mk1 hátsó törésteszt. Itt is közel 60km/h-s sebességgel szimulálták az ütközést. A hetvenes évek elején tervezett/fejlesztett egy helyben álló papírautó ami gyűrődőzónát pláne hátsót még hírből sem ismer kevésbé tört össze mint a komoly biztonsági szempontokat és törésteszteket alapul véve megalkotott modern Punto mk2 ami ráadásul nem is egy helyben állt hanem mozgásban volt így még csak nem is nulláról kellett felvennie a hátulról jövő autó sebességét. Plusz a bmw összegyűrődő orra is sokat elnyelt az ütközési energiából. A golfnak egy merev acéltáblát küldtek neki ott semmiféle gyűrődőzónáról nem beszélhetünk ennek ellenére közel azonos sebességkülönbséggel történő ütközés során mégis a Punto tört össze jobban. Érdekes. A két autó sérüléseiből azt gondolom több volt az mint 160 ...
-
IreN!CuS
őstag
Nem a kikanyarodónak kellett volna meggyőződnie ,hogy abban a sávban nem érkezik a haverod , attól függetlenül ,hogy záróvonal előzni tilos meg kitudja még milyen tiltás volt?
Sok itt a kresz szakértő valaki mondja már meg , mert napi szinten látom ,hogy azt a sávot megnézik ahova kikanyarodnak de a másikat nem.Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
DigitXT
félisten
110-zel előzve a 70-nel haladó buszt hány méter alatt van meg az előzés?
Gondolom az útkereszteződésre figyelmeztető táblát sem láthatta időben.
(Ne haragudj, ha kicsit cinikusnak tűnök, de a felelőssége nem vitatható...
Max. osztott lehet, ha a másik tényleg nem állt meg a STOP táblájánál...) -
Khelben
nagyúr
Ez nem így működik. Ha egy busz kitakarja az út egy részét, akkor neked számítanod kell arra, hogy ott lehet valamilyen tábla, tehát addig nem előzhetsz, amíg nem látod be a táblákat rendesen. Saját érdekedben is!
A végén úgyis csak a tények maradnak: előzni tilos volt, tehát nem lehetett volna ott, ahol volt. Az senkit nem érdekel, hogy a táblát miért nem látta, az a saját egyéni problémája.
Amúgy ha jól értem, menetirány szerint bal oldalról érkezett az, aki kikanyarodott. Ha a busz nem takarta ki a haverodat és a mellékútról jövőnek látnia kellett őt, akkor egy jó ügyvéd simán kihozta volna a kikanyarodót szabálytalannak. Mert attól még elsőbbsége volt, hogy szabálytalanul előzött. Kivéve ha a busz kitakarta, mert akkor a szabályszegése miatt nem észlelhette a kikanyarodó.
Megint más kérdés, hogy hiába lesz a kikanyarodó a hunyó jogilag ("kresz-ileg"), a biztosítónál kizáró ok a gondatlan magatartás, tehát az előzni tilos miatt nem fizették volna ki haverodnak a kárt. -
MaciG
addikt
Az előzés befejezése is tök életszerű nem?
Szerintem teljesen egyértelmű hogy ha valami miatt nem tudom befejezni az előzést (tábla tiltja, szembejövő,stb.) akkor nem próbálom meg csak azért is befejezni.
Olyan egyébként létezik, hogy egy rendszámot többször adnak ki? Régebben volt egy olyan eset, hogy egy buszos szóváltásba keveredett valami leszorítgatás miatt egy "rajzós merci" sofőrjével (nem magyar volt ), majd a mercis koma egy nagyobb kővel betörte a busz egyik ablakát, de mivel a buszon többen is voltak így legalább 15 szemtanú volt, ebből 5 vagy 6 a rendszámot is megjegyezte a sofőrrel együtt, és elkezdődött a nyomozás ami aztán meg lett szüntetve, mert a mercis akkor nem lehetett ott mivel abban az időben egy ~200km-el arrébb lévő városban (Budapesten) parkolt tilosban. És nem hiszem, hogy mind az 5 vagy 6 szemtanú rosszul jegyezte meg a rendszámot és pont egyformán rosszul.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
Khelben
nagyúr
41. § (3) Korlátozott várakozási övezetben és várakozási övezetben a mozgáskorlátozott személy vagy az őt szállító jármű vezetője a járművével (...) jegykiadó automatával ellátott várakozóhelyen, ellenőrző óra vagy jegykiadó automata működtetése nélkül is várakozhat.
Reklamálj az ügyfélszolgálaton.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Na mindegy, valaszt nem kaptam. Szoval ha a jarmuforgalom elol elzart teruleten allt az auto, akkor felesleges fellebezni, mert ott nem allhatsz semmivel, max fenyjelzest hasznalo rendor, mento, tuzolto es muszaki hiba. Ha tilto tablaval jelolt helyre ment be az oto, de mas tilalom nem volt, akkor jogtalan a birsag.
-
mezis
nagyúr
Türelem !
Debrecenben hetente kétszer - háromszor is volt repülőnap. A MIG-ek percenkét húztak fel az ismerősöm kéménye fölött. Kerozinjuk is volt bőven meg flottájuk sem 2 db-ból állt. Az egyik hangrobbanás alkalmával az egyetem új, kémiai épületén kettéhasadt egy óriási üvegablak...
Persze ők csak ideiglenesen állomásoztak itt....mezis
-
nagyúr
Az ESP tartalmaz még giroszkópot, és nem csak a fékerőt szabályozza kerekenként, hanem a nyomatékot is, és fékezés nélkül is közbeavatkozik.
Az ABS csak a fékekbe szól bele, és csak fékerő csökkentéssel játszik, fékezéskor.
Az ABS csak fékezéskori megperdülést akadályozza meg, az ESP működéséhez nem kell fékezni, az akkor is megakadályozza a perdülést, például kanyarban.
ESP nincs ABS nélkül, ABS van ESP nélkül.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
MaciG
addikt
Azt én se értem egyébként, hogy ha valaki tudja, hogy lassan mozog az mért indul el ha villog a zöld???
Amit meg nagyon utálok, ha már nekik piros van, nekem zöld és jellemzően a fiatal "leszarom mi van" életfelfogású srácok ,tök nyugodtan mobillal a kézben még ott sétálnak...BANZAII
-
deicide
veterán
Ez jól hangzik, de azoknál az átjáróknál ki figyeli az elhaladást, ahol közel távol nincs olyan állomás, ahol forgalmi szolgálattevő van? Pl Agárd, Dinnyés a BP-Szfvár vonalon? Azt a legközelebbi állomáson nézi valaki? Szerintem a felnyitás is automatikus, mostanában újították fel ezt a szakaszt, a vonat érkezése előtt csak 15-20mp-el előbb csukódik le és az elhaladás után 2-3mp-el már nyílik is. Ez szerintem automata, mint ember műve.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
IreN!CuS
őstag
"Arról meg nem tehetek hogy a közlekedők 10%át már az zavarja ha egy másik autó is megy előtte, utána...."
Talán az emberek 10%-kát -szerintem messze többet - azért zavarja ,hogy éjszaka jönnek szembe vagy mögötte mennek , mert a mai magyar utakon az autók 90%-kán szar fos a lámpa és a kibaszot "eget világítja" , és ha rávillogsz büszkén felkúrja ő is a refit mondván mibajavanennekaköcsögnekittvelemszembe.....hiszen otthon tökéletesen kicseréltem egyedül 2 sör mellett , mert hát nem adok a szerelőnek egy 500-ast hogy cserélje ki...
...Arról nem is beszélve ,hogy naponta látom ,hogy tök feleslegesen ég a hátsó ködlámpa a fékpedállal együtt pirosnál , vagy pl Szentendre után a nullás körforgalom előtt , amiben állok mögötte 5-10-15 percet....szembarát.
[ Szerkesztve ]
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Xbox Series X|S
- BestBuy topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- League of Legends
- Ukrajnai háború
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- További aktív témák...
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya
- Geforce GTX 460-1 gb DDR5 256 bit videokártya
- Geforce G 210 -1 gb videokártya
- Díszdobozos Lenovo Yoga Slim 7i Pro "Kis Gamer" Ultrabook 14" -40% i5-11300H 16/512 QHD+ 2,8K OLED