Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-v-
addikt
Ideje elhagynom a topikot
-
-
DEV_NULL
őstag
Mivel hergeltem itt bárkit is? Miért számít a ph fórumon trolkodásnak, ha valakinek más a világról alkotott képe mint az éppen aktuális témában "elfogadott" (ez érvényes kb az összes topikra ahol megszokott arcok pörögnek) és ezt nem tartja magában?
-
philoxenia
MODERÁTOR
Kedves DEV_NULL légy szíves ne csináld itt azt, amit az emlegetett illető az úton. Ott az illető megúszta a rendőri intézkedést, itt a leírtak megmaradnak és nem kell külön bizonyíték utólag az intézkedéshez... Amit itt csináltál az az Alapelvekkel több ponton ütközik.
Tilos : Jogszabálysértés (vagy arra buzdítás)
téma- és közösségromboló provokáció
...indulatokat gerjesztő...elfogadható érv nélküli, valami ellen hangoló tartalom..Légy szíves ezt a témát fejezd ezentúl be!
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
DEV_NULL
őstag
válasz philoxenia #32108 üzenetére
Jó. Senkit sem buzdítottam itt semmire, főleg nem jogszabály sértésre! Nem érzem, hogy bárkit is provokáltam volna azzal, hogy én tetszémeset nyílvánítottam egy ide belinkelt videóhoz, majd miután nekem ugrottak habzó szájjal, megvédtem az állításom. Indulatokat lehet gerjesztett, de ma ki/mi nem? Továbbra is fenntartom, hogy az e témában írt 1.hsz-emben ott van a konkrét véleményem, csak a többség nem képes visszaolvasni. Sőt a hsz-eim nem hangoltak semmi ellen. Szóval ez az érvelés nem áll meg, de mivel modi vagy így erre nincs szükség. Ezt lezártam.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz DEV_NULL #32109 üzenetére
Nem elég szabályosnak lenni, annak is kell látszani.
Igazából a KRESZ-nek sok hibája van, de nagyon sokféle ember közlekedését kell szabályozni, rengetegféle járművel. Aki igazán penge a vezetésben szerintem bizonyítson biciklivel, a dowhill pl. keményen próbára teszi a reflexeket és aránylag kevéssé veszélyeztet másokat.... A gázt lefelé nyomni nem kunszt. Teljesen szabályosan és maximális toleranciával közlekedni sokszor nagyobb feladat, mint száguldozva szlalomozni, hidd el. Időben meg alig van különbség, ha sietek 20 perc, ha direkt lassan megyek, külsőben hetvennel, akkor huszonöt ugyanaz a táv, mert a lámpánál úgyis mindig meg kell állni...
Mondjuk ez például azért nem igazán eurokonform példamutatás:
Igen az ilyen gyalogosoknál én sem szoktam lassítani hanem szépen elsuhanok mellette, hadd érezze a menetszelét a kocsinak, legközelebb 2x is meggondolja hol megy át.[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #32110 üzenetére
a KRESZ-nek sok hibája van
Pl.?
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #32112 üzenetére
Ez hosszú
-
qdak
addikt
válasz philoxenia #32110 üzenetére
Nem kell bico, akinek ilyen gepekre van dela, mehet amator Rally ra, nem huzos a nevezes, vagy drift versenyek...
Bar azert kivilennek, ha telen keresztbeteszem az omegat nekem is elveszik a jogsim??
Pedig akaratlanul is hama dobja...
A kresszel igazad van adom a +1 et.(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
válasz philoxenia #32112 üzenetére
A probléma nem csak a KRESZ kevésbé aktuális mivoltát érinti. Szegény nyomott véleményem szerint az emberi érettséget is vizsgálni kellene a jogosítvány kiadása előtt. Például aki hajlamos a "bütnető-nevelő" magatartásra, az soha ne kaphasson vezetői engedélyt. Emellett igen is lehetne már az óvodától kis odafigyeléssel és akarattal a közlekedésre nevelni az ember palántákat.
Ugyanakkor nagyon sajnálom hogy egy politikai oldalról linkeltél, még ha tudom jó szándékkal tetted. Ugyanis nem hiszem hogy bármelyik politikai erőnek szerepet kellene játszania egy ilyen irányú kezdeményezés felbukkanásakor, és megvalósulásakor.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
lorcsi
veterán
elképesztő, hogy yilen van
-
biga
senior tag
válasz philoxenia #32112 üzenetére
A KRESZ-el szerintem sincs semmi bak. Talán az egyik leglogikusabb szabályrendszer annak ellenére, hogy kb az összes létező autóvezető változóként szerepel a KRESZ nevű "egyenletben". Gondolj arra, hogy ennek ellenére több 100 millió ember használja nap mint nap és ehhez képest igen kicsi a hibaaránya.
Persze lehet rá azt mondani, hogy mivel egyáltalán van hibaszázalék, ezért nem tökéletes, de szerintem meg magasan jobb, mint amennyi egyáltalán elvárható lenne.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
8th
addikt
válasz bitpork #32115 üzenetére
Gyerek koromban osztályfőnöki órán többször kivittek minket a suli melletti kresz parkba játszani. Már alsó tagozatban megtanultuk a legalapvetőbb táblákat és a gyalogátkelő használatát. Most f@xig érő gazban ott áll a kresz park a környező fák gyökérzete tán még a betont is felnyomta azóta. A tábláknak vagy 15éve lába nőtt és elsétáltak a méh telepre.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32115 üzenetére
Ki vizsgálná az alkalmasságot? A pszichológia még Dr Bones szerint sem egzakt tudomány....
Ez a "büntető" magatartás előjöhet később is, de akár tíz év alatt csak egyszer... Mindenkivel történhet olyan, ami "kihozza belőle az állatot" Ezt megakadályozandó talán a kocsikba lehetne építeni biztonsági berendezéseket....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
biga
senior tag
válasz philoxenia #32119 üzenetére
De még jobb, ha már születéstől fogva NEVELJÜK a gyermekeket, hogy mire felnő, ne gey ön és közveszélyes balfasz legyen belőle (nem csak) az utakon. És akkor egy nulla elektronikás vasban (vagy akár gyalog ) sem lesz vele semmi baj.
Kezdeni azzal a nevelést, hogy a közút nem versenypája, és aki másokat tudatosan, előre megfontolt szándékkal veszélyeztet, az nem jófej f@szagyerek, hanem csak egy buta kis p.cs, aki nem mer hozzá hasonlókkal pályán kiállni, csak azokkal, akik nem is tudják, hogy versenyben vannak
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ez jól hangzik, csak akkor szembesül mindenki a nevelés korlátaival, mikor az első gyermekét aki kiváló jellemű jó gyerek, követi a második, akivel nem bír, aztán az elsőnél hangsúlyozta, hogy minden a nevelés és rá kell jönnie, hogy a gének is sokat számítanak....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
qdak
addikt
Nekem gurult mar el... Idore kellet menjek, es ugy indultam h boltolni is belefer, majd 1ora teljes utzar utan, lezart a rolo, bevagodtam a szantofoldre, azt go... Faluba is megengedett felett, de akk mar nyugibb letem... Persze elkestem, ma mar inkabb haza huztam volna... Bar a kesesre nincs magyarazat ...
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
biga
senior tag
válasz philoxenia #32121 üzenetére
Ja, és csak most veszem észre, hoyg volt képem j-vel írni a pálya szót. Elképzelni nem tudom hogy sikerült, talán még sosem írtam el
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
válasz philoxenia #32119 üzenetére
Első körben az "érettséget" a pszihomókus mondhatnná ki. Utána pedig az évente kötelező rutin és vizsgálat lenne a megoldás. 100%ban soha nem lehet kiszűrni, de én ezt a megoldást látom egyedüliként, a lehető legjobban leszorítani a bolondok számát. Tudom, tudom , kivitelezhetetlen
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
biga
senior tag
válasz bitpork #32126 üzenetére
Dehogy nem kivitelezhető! Ha olvassa illetékes is, hamarosan meg is jelenik ez a funkció, évente szűrés, de csak laza, mert nem cél, hogy túl sok embert kiszűrjünk, a lényeg, hogy narancs (piros, kék, zöld, lila stb) közeli haver pszichológus legyen az egész feje, és persze nem kérhetjük tőle ingyen, így természetesen díja is lesz a dolognak. Esetleg felárral bármikor felül lehet vizsgáltatni az esetleges negatív döntést
Viccet (?) félretéve: felesleges túlszabályozás lenne és valószínűleg nem nagyon lenne hatása. Az ember egyszerűen nem így működik. Alapvetően benne van a rendszerben a kiszámíthatatlanság. Ezt csak azzal lehet a lehető legjobban tompítani, h a KRESZ eleve felkészül erre, és (feltételezve, hogy a lehető legtöbben be is tartják) kezeli azt. Szerintem egyébként ezt a feladatát elég jól el is látja.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Erre egy Churchill idézet jut eszembe: Tudom hogy a demokrácia nem jó, de szóljon aki tud jobbat.
Sajnos nincs jobb a KRESZnél. És személy szerint megelégednék évi 1 kötelező rutin vizsgával. Már az is sokat szűrne.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz philoxenia #32129 üzenetére
Mert ha vki pl képtelen felvenni a forgalom ritmusát, vagy jól láthatóan nem képes minden irányban figyelni a történéseket, vagy csak szimplán nem tud lejtőnek felfelé elindulni, akkor élből be lehetne vonni a jogsiját.
Ne is mond, tudom: radikális vagyok. De nagyon nem szeretem ha az én kontómra próbálkoznak sokan.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz philoxenia #32131 üzenetére
A házunkban lakik egy hölgyemény. Lerohadt a corsa-ja. Egy vadidegen sráccal segítettem neki beállni az udvarra, gyk betoltuk neki a kocsit. Csak a kislány a tolás sebességével sikeresen nekivezette a falnak...szerinted nem lenne kiszűrhető az ilyesmi egy rutin vizsgával? De hogy legyek egészen pontos akkor rutin+ forgalmi vizsga.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-v-
addikt
-
válasz philoxenia #32133 üzenetére
Nem. Minden autós akinek van jogsija és használni akarja, bírjon ki évi 3k-t ami egy 1 órás teszt költsége.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
DEV_NULL
őstag
ez a profi sofőrk topik?
[ Szerkesztve ]
-
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32136 üzenetére
Na most az előbb gyakorlati vizsgáról beszéltél, most tesztről? A gyakorlati vizsgára csak igen indokolt esetben köteleznék valakit újra, egy éves teszt beleférne, de nem kellene ennek ilyen sokba kerülnie, egy félórányi számítógépidő fejenként a felügyeleteken például olcsóbban is kijön... Az ismétlővizsgának enyhébbnek kellene lennie és főleg az új és megváltozott dolgokat tartalmaznia... Sőt, a kerékpáros és gyalogos közlekedőket se hagynám ki ebből, valamilyen formában őket is oktatni kellene, akár vizsgáztatni is, mondjuk az iskolai oktatás keretében....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
válasz philoxenia #32139 üzenetére
A teszt nem csak írásos lehet! A teszt lehet fizikai is, ha már a hasogatásnál tartunk Csak és kizárólag a vezetni tudását és a vezetésre való alkalmasságát vizsgálnám. Nem írtam le mind a kettőt, mert nekem elválaszthatatlan
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32140 üzenetére
Háromezerből még írásos sem....
Esetleg más valutában gondolkodsz? Azért gondoltam ilyen tesztre, mert írtad a 3000-et, esetleg TB-re? Próbálj koherensebb véleményt alkotni, így nehéz beszélgetni....Vizsga árak:
- KRESZ-vizsga díja: 4700 Ft. Ez az ára az esetleges pótvizsgáknak is!
- Forgalmi vizsga díja: 11000 Ft
- Közúti elsősegély vizsga díja: 6500 Ft
- Orvosi alkalmassági díja (10 évre) 6800 Ft
- Elsősegély-tanfolyam díja (kb.) 10 - 12000 Ft
- Jogosítvány kiadás illetéke 4000 FtAlkalmassági teszt:
Eljárás díjak
I. fokú eljárás díjai
I. kategória 8.310 Ft
II. kategória 8.310 Ft
III. kategória 8.310 Ft
IV. kategória 8.310 FtII. fokú eljárás díjai :I-IV. kategória, kategóriánként 12.620 Ft
Ha az I. vagy II. fokú eljárásoknál PAV jármű igénybevétele szükséges, a gépjárműhasználat díja 2.600FtTehát háromezerér' nem is köszönnek, vagy csk az esetleg...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
válasz philoxenia #32142 üzenetére
Jó hát a díjakat nem ismerem, már sok-sok éve volt h vizsgáznom kellett.
A koherenciát nem ígérhetem meg, mert egy időben csinálok 2-3 dolgot, sajnos nem tudok kizárólag ide figyelniViszont a 3k-t nem tartom annyira életszerűtlennek, mert Megyénként nem kell 4-5 embernél több aki ezzel foglalkozik, de azok főállásban. Napi 8 óra, 5 ember estén az napi 40, heti 6 nappal, 240, havi 960. Ez vizsgáztatónként 576k Ebből csak telik nekik a kocsidba beülni és menni egy kört a teszt pályán és a forgalomban.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz philoxenia #32145 üzenetére
Oktatásnál is minden márkát használnak. És nem is adott típust kell figyelni hanem az embert. Aki a saját autójával nem boldogul, az vélhetően máséval sem fog. A standard pediglen adott: az életben előforduló forgalom és annak kezelése.
DEV_NULL: volt hogy Jumperrel jártam Mo-t és a környező országokat. De a saját autó is kap rendesen, elég csak a nyaralót megnéznünk, rögtön ugrik 440km. Szülők sem helyben vannak, ráadásul pont ellenkező irányban. Fél Európát is bejártam munka ügyben. Szerencsémre , imádok vezetni. Plusz látom - láttam hogy KáEurópa valahogy az idegbeteg és majdénmegmutatom vezetők nagy koncentrációját tudhatja magáénak. Senkit nem akarok bántani, amíg csak róla van szó mindent lehet. De volt már h egy paraszt kanyarban árokba szorított miközben Ő szabálytalanul előzött. Sőt volt h egy Zasztava TK-ra törte a scorpiómat, mert egy részeg autószerelő próba körön volt a javított autóval. A legnagyobb önhibás balesetem egy előttem satuzó srác vonóhorgának az utolérése volt, 0 anyagi és személyi kárral.1996 óta vezetek.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32146 üzenetére
Oktatásnál ugyi az oktatóé a kocsi és bizonyos feltételeknek meg kell felelnie... Ráadásul sok embernek nincs kocsija, csak jogosítványa... Mondjuk te épp kocsi nélkül vagy, de egy futárcégnek vezetsz, napi ezrest? A cég nem adja a kocsiját, Neked pedig vizsgáznod kell. Elmész vizsgázni, kölcsönkocsival,egyrészt ingyen nem adja senki, másrészt vizsgázol egy olyan kocsival, amit még esetleg soha nem vezettél, noch dazu meg is bukhatsz egy szigorú vizsgáztatónál....
Lásd be, hogy ez nem kivitelezhető ötlet...
Az utcán, ha előtted tötymörög valaki nem biztos, hogy hülye, trotli, stb. millió oka lehet, hogy óvatosabban vezet. A direktben agresszíven, hülyén vezetők túlnyomó része nem vezet rosszul, a baj a hozzáállásukkal van, az pedig vizsgán nem jönne elő míg az egyébként normálisan közlekedő, bár gyengébb sofőrök megbukhatnának és a végén az úton pont azok lennének többségben, akiktől a fórumtárs által linkelt videón látottak alapján az isten óvjon.
Néha idegesítő, ha mi többel tudnánk az adott szituban menni, az megengedett is lenne, de az előttünk haladó föltart, de a veszélyes szituációkat ellenben azok okozzák, akik rádelőznek, miközben előzéshez készülve "kinézel" egy kamion mögül, éppen beférnek eléd, a szembejövővel történő ütközés előtt egy másodpercre, ezek jól vezetnek, vizsgán biztosan átmennének, mert akkor betartanának minden szabályt, a vizsgáztató jelenléte miatt kerülnének minden veszélyt.... Az ilyenfajta vizsgának annyi következménye lenne, hogy nyugdíjas nénik teszkóparkolóban kevesebb kocsival koccannának...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
válasz philoxenia #32147 üzenetére
Ha a vizsgáztató határozza meg az útvonalat, akkor könnyen bevihető olyan forgalmi helyzetbe, ami nagyon stresszes. Még itt Szegeden is.
A kocsi megléte, vagy meg nem léte semmi esetre sem alap egy ilyen lehetőség figyelmen kívül hagyására. Ma lassan nincs olyan család akinek nincs géperejű járóműje, tehát az eszköz léte csak akarat kérdése. Pláne ha azt veszem figyelembe h a mostani oktatók és/vagy vizsgáztatók mindegyike rendelkezik már erre alkalmas jaószággal, marginális a jelentősége a kérdésnek.
Még egyszer hangsúlyozom, nem lehet 100%-ban kiszűrni a hülyéket. De ha sehol nem kezdünk hozzá - függetlenül a módszer hatékonyságától - akkor a helyzet csak rosszabb lesz.
PS.: Az esetek többségében én játszom az advocatus diaboli-t, uh ne vedd el munkámat
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy topik
- Elfelejtettem a film címét
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Vodafone mobilszolgáltatások
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi haladó szinten
- Xbox Series X|S
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
- További aktív témák...
- Iceriver KS0 Pro 200-320GH 240W táp, komplett hűtéssel, hűtőbordákkal szerelve
- Asus TUF FX505DU Gamer Laptop 1660Ti , Ryzen 7 , 16GB , 512GB SSD , 1TB HDD
- KFA2 RTX 3080 SG 10GB LHR
- Netgear Nighthawk R6300 V2 AC1750 kétsávos gigabites WiFi Router NAS funkciókkal (Freshtomato)
- Xbox Wireless Controller Elite Series 2 - Core Edition Red