Új hozzászólás Aktív témák
-
mezis
nagyúr
válasz philoxenia #33616 üzenetére
Loptam a képet egy másik fórumról. Ezen azt hiszem egyértelmű a a sebességmérési felület.
mezis
-
degu
senior tag
-
AMD Power
titán
Nincsenek halálutak, csak veszélyesek
Elég bugyuta egy megfogalmazás ez.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
neduddki
nagyúr
válasz philoxenia #33655 üzenetére
I!
jartal volna Torperos fele aramastanra....
udv
neduddki
p.s. bocsika
mod: eskusoz nem el,lexemmibol vizsgaztam aram;lastnabol, de hogy hotanbol a legkor adiabatikus hofokvaltozasat letudtam vesetni, ill. szobelibol a abszorcios hutogepet huztam es ezek meg almok voltak az aramlastanhzo kipest
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz deicide #33658 üzenetére
De gondolj bele, hogy ilyesmiket folyamatosan kellene kétévente vizsgára tudni, úgy, hogy a legkevésbé megjegyezhető részek, kétévente legalább háromszor változnak.... persze közben is dolgozol belőle, de a vonat megy attól, hogy a főnökséget per pillanat másképp hívják....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
deicide
veterán
válasz philoxenia #33659 üzenetére
Persze, ez nettó hülyeség, elvégzi a munkáját és kétévente parázzon, hogy átmegy-e az aktuális vizsgán?
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
-
válasz philoxenia #33662 üzenetére
Pont erről beszélek...sokan vannak olyanok (nagyon hasonlóan a kreszhez!) hogy megvan a papír de továbbképzés már nincs, és nem is igazán törődnek az aktualizálással. Hála az égnek a kereskedelem kevésbé macerás ezen a téren, de apósom mint statikus mérnök jó példa: nincs éves vizsga? Nincs engedély. Vissza is adta az igazságügyi szakértői státuszt mert évi 100k csak a vizsgáért nem igazán kifizetődő.
Hozzátéve h ismered az álláspontomat a KRESZ-szel kapcsolatban is. Én azt gondolom h évi 1 alkalom belefér. Nem kell diplomát védeni de lehetne élethosszig kredit. Gyorsan ki is szűrődne az a sok-sok ember aki csak a papírért csinált diplomát[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
biga
senior tag
válasz bitpork #33663 üzenetére
"Élethosszig kredit" - az orvosoknál van ilyen. Kérdezd meg tőlük, mennyire tartják értelmesnek, hogy (természesetesen saját költségen és saját szabadidejében a gyakran 60-80 óra/hét mellett) minimális krediteket osztogató konferenciákra járogassanak továbbképzés címén, mert ha nem, nem gyűlik össze 5 évente a kredit és kész. Esetleg mehetnek újra szakvizsgázni mondjuk?. Szakmában dolgozókról van ám szó, mert a többi ezt eleve leszarja!
Ez a rendszer netto idiótaság (pl az az orvos, aki kiment külföldre dolgozni, mindegy milyen király szakember, pár év után akkor sem mehet haza a szakmájába dolgozni, ha akar).
Nrem azzal van a gond, hogy ösztönözni kellene a tövábbképzést, hanem a móddal! Az ösztönzés ne büntetéssel (pl kirúgás), hanem jutalmazással, kiemeléssel kellene, hogy járjon. Jóval hatékonyabb módszer!
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
mezis
nagyúr
válasz bitpork #33663 üzenetére
Elszaladt a ló ezekkel a továbbképzésekkel tanfolyamokkal, vizsgáztatásokkal. Nem véletlenül. Biztos, jó üzlet ez néhány embernek.
Munkahelyen a főnök kötelessége arról gondoskodni, azt biztosítani, hogy a beosztottjai rendelkezzenek a feladatok ellátásához szükséges ismeretekkel. Meg kiszűrni azt, aki alkalmatlan. Meg ellenőrizni.
Ennek megkerülése a különféle drága továbbképzésekre, vizsgára kötelezés.Az oktatás, vizsgáztatás már nagyon régóta csupán annak eldöntésére való, hogy majd a gyakorlatban talán alkalmas lesz annak az ismeretnek az elsajátítására, ami az adott munkakör ellátásához szükséges.
Mára már az élet nagyon sok területén óriási ismeretanyag halmozódott fel, amit teljesen reménytelen egyetlen embernek alkalmazási készségig elsajátítani. Specializálódni kell.
Évenkénti KRESZ vizsga ? A balesetet nem azok okozzák, akik nem követik a változásokat és még úgy tudják, hogy autópályán 120, egyéb utakon 80, belterületen 60 a korlát....
mezis
-
Mivel az egész család egészségügyes tudom. És jónak tartom az alapját - mert biz ismerek olyan orvost aki nagyon nincs a helyzet magaslatán. De hogy a médiából ismert esetet hozzak : a vércukorszint mérőn a HI felirat.
Nagyon sok szakmában kellene szorosabb kontroll. Példa a pedagógus.
De lehet velem nem egyet érteni, csak utána tudomásul kell venni a rendszer hibáját az ilyen tényezők miatt. Befejeztem az OFF-ot.(#33665) mezis : Pedig milyen sok ilyen rutintalan oka a baleseteknek! Ne ringasd magad abba a hitbe hogy semmi közük a forgalmat indokolatlanul lassító/feltartó embereknek ehhez.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Möhe
addikt
M7-M0 szakasz most reggel. Azt magyarázza el valaki hogy a 3 sáv közül miért a középső az ahol poroszkálni kell a mazsolának/idiótának/debilnek ha 100-120 tempót tud tartani, és csak les ha jobbról és balról többen előzik?
A külső sáv üres de középső dugig van. 12 éve van jogsim , de azt tanítják/hallották valahol hogy a külső forgalmi sáv az az ördög műve/teheratósáv? -
Reaper
őstag
Nekem az M3 kivezetőn szokott az ilyenektől elgurulni a gyógyszer, belső sáv 70, középső ugyanannyi, külső meg üres, hiába villogok, hogy izé, én azért mennnék légyszi, még rá is fékez a paraszt. Aztán jönnek a rosszalló pillantások amikor kimegyek a külsőbe, megelőzöm a gyökereket, és vissza a belsőbe.
Én nem bánom, ha valaki nem akar/mer/tud annyival menni, mint a megengedett, de akkor tegye ezt úgy, hogy másokat nem akadályoz. Amikor én csináltam a jogsit, nálunk volt olyan, akit a "forgalom akadályozásáért" húztak meg. Mondjuk nem engem -
A válasz egyszerű: itthon valahogy beleégett az emberekbe hogy a jobb szélső sáv az szar. És ott ezért nem akarnak menni. Mennyit oszt engem is az asszony h ha nem megyek 130-cal akkor is menjek be legalább a középsőbe, mert a sok fékezés és gázadás miatt (teherautók meg mazsolábbnál is mazsolábbak) nő a fogyasztás.
Szvsz a 120 teljesen elfogadható a középső sávra. Mivel 130-cal lehet menni az megtörténhet a baloldaliban.
Jah és index van a motorkocsinhttps://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
biga
senior tag
válasz bitpork #33666 üzenetére
Látod, ismersz ilyen orvost, pedig ő is jár "továbbképzésre". Akkor tehát szerinted működik a rendszer? Büntetéssel ösztönözni sosem volt hatékony, csak szabályozási oldalról egyszerűbb. Jellemzően pont a rendszert üzemeltető réteget bünteti ez a rendszer, és nem nehezíti meg a gyengébb csoport bennmaradását.
Mondok példát működő megoldásra (kicsit maradva az eü területén, bocs az off-ért). Franciaországban 2 féle módon praktizálhatsz: szerződésesként (fél, egyéves hosszabbításokkal), vagy úgynevezett vizsgázott ph-ként (kb úgy lehet értelmezni, hogy kórházi minősített szakember). Ez utóbbihoz kell alapos továbbképzés, de főleg komoly szakmai múlt, tudás, esetleg előremutató újítások. Viszont kiemelt státusz, egy ph.-s orvos szinte kirughatatlan (már ha ki akarná valaki - persze súlyos hiba indok lehet, de csak úgy nem lehet leépíteni). A fizetések jók (bár szerződéssel lehet jobb, de stabilabb sosem).
A rendszer jól működik (bár ez sem tökéletes persze). Nem büntet, hisz ha valaki középszerű szakember maradhat örökké szerződéses is. Ha pedig szakmailag hibásan dolgozik, mindegy a státusz.Igazából aKRESZ illetve a jogsi is ilyen: ha sima autóvezető akarsz lenni maradsz a fenekeden és vezetsz. (azért a kresz annyira nem fejlődik gyorsan, hogy állandóan tovább kelljen képezni magad). Ha viszont hivatásból akarsz vezetni, mehetsz a minősített szintre (pl PAV). Ha hibázol arendszer úgy is kirostál (illetve kellene), de nem tesz felesleges terhet az átlagra. Ez hatékony. Nem tökéletes, de sztem nehéz jobbat kitalálni.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Azt elfogadom hogy nem büntetéssel kell szabályozni ha van rá lehetőség. De azt nem hogy az után képzés megszűnjön. Pláne nem az orvosoknál. És sajnos még így is van sok... intelektuállis téren kihívásokkal küzdő közöttük Azzal viszont nem értek egyet h ha vki "középszerű" akkor a rendszerben kell tartani. Vagy képezzék jobbá vagy át. Én ezen a mezsgyén keresem még a mai napig a nekem legmegfelelőbb munkát.
A jobbra tartáshoz: Nekem az a tapasztalatom hogy minél keletebbre megyünk annál nehezebb olyan helyet találni ahol a közlekedők odafigyelnek egymásra, és betartják a szabályokat. Németország, Dánia, Ausztria is mind olyan hely ahol elsősorban az átutazó keletiek gondolják többségben azt hogy nekik joguk van ott és úgy menni ahol és ahogy ők akarják.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
mezis
nagyúr
válasz Reaper #33669 üzenetére
Engem meg az tud nagyon bosszantani, amikor autópálya belső sávjában "átlátható személy autóval csak azért nem megyek 130+ -al, mert előttem sem mennek gyorsabban. Mindnyájan előzésben vagyunk, jobb szélső sávban kamionok, stb. És akkor érkezik hátulról az emberszabású szaporán villogtatva.
Mit vár ettől ? húzódjak ki a kamionok közé, hogy ő egy autóval előrébb legyen ? Az előzés szabályai szerint én voltam ott hamarabb, én kezdtem meg az előzést hamarabb (meg előttem még néhányan), semmi nem kötelez lehúzódásra.Természetesen ehhez még kapcsilódik az 1 m-es követési távolság. Erre mit tehetek ? Kárenyhítés céljából növelem a követési távolságot, hogy ne kelljen hirtelen fékeznem ha előttem még valami matt lassítani fognak.
Mert még így is esélyes, hogy csattanni fog a marhája.mezis
-
biga
senior tag
válasz bitpork #33673 üzenetére
Én sokat járok az általad is említett országokon keresztül (na jó, Dánián pl pont nem ). Még talán Svájcban volt ez a legkevésbé általános, de pl a németeknél állandó a középső 8vagy belső) sávban való folyamatos haladás. És szó sincs arról, hogy a külföldi (pláne keleti) rsz-ú autók mennének bent. Nekem épp az a tapasztalatom, hogy Mo-on pont egy kicsit jobb is a helyzet e téren.
Persze az én "mintám" nem reprezentatív, de azért elég nagy minta.A másik kérdésre: a "középszerű szakemberek" a fő réteg minden szakmában. Ő miattuk működik a rendszer. Őket kirostálni érdekes húzás lenne Nem keverendő a rossz szakemberekkel, akik amúgy is hamar kihullanak. Viszont a középszerű feletti réteg mindig a fejlődés motorja. Hogy ON példával éljek: nem lehet mindenki egy Senna, Schumacher, stb profik, de millió km-eket levezető hivatásos profi sofőr sem (akik persze ugyancsak hibázhatnak), Viszont pusztán azért, mert nem azok (középszerűek) nem lehet őket "büntetni". Igyekezni kell kiszűrni a rossz szakembereket, és támogatni a maguktól is fejlődni akarókat. A többit meg hagyni nyugodtan, hisz nélkülük nem is létezne a rendszer.
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
-v-
addikt
válasz Reaper #33669 üzenetére
Figyelj, előbb utóbb nincs más megoldás, mint a jobbról előzés .... megyek M7-esen szépen szabályosan legjobboldaliban 120-szal, sorra megyek el a középsőben az ott púposkodó gyökerek mellett ... most mit kéne csinálnom, minden egyes alkalommal KÉT sávot kisorolok a legbelsőbe, padlógáz mert ott meg tolják neki, utána meg vissza? Érted, még csak nem is igazi jobbról előzés (annak ellenére,h ogy kresz szerint lakott területen kívül a jobbról elhaladás is előzésnek minősül) - megyek egyenleseten a sávomban, szabályosan jobbra lehúzódva .. nem én tehetek róla, hogy a többiek ekkora gyökerek. Akármennyire is próbáltam eleinte szabályos lenni, mindig rendesen balról megelőzni ezeket stb. ha sokat jársz pályán meg ilyen helyeken, ahol gond a jobbra tartás, akkor két eset van: mész te is a középsőben, onnan legalább ki tudod ezeket kerülni 1 sávváltással, vagy jobbról elmész ... vagy belső sáv és tolod neki, eskü ez a legkényelmesebb pont ezért, mert nem kell szívni ilyenekkel .. annyit próbáltam már 110-120-szal menni pályán és sokkal több gyorsítgatással meg macerával jár ...
(#33675) biga: egyetértek, én se vagyok elájulva pl. németektől, kurvára nem húzódnak le azok se ...
[ Szerkesztve ]
-
Azért volt idézőjeles mert nem akartam senki megbántani hogy kiírom: rossz szakember...
Németben még nem találkoztam azzal hogy valaki nem húzódik le vagy nem megy a forgalom diktálta feltételekkel német rendszám alatt. Viszont egy rakás káeurópaival aki már a szemre rossz műszaki állapotú izéjével 95-nél elkezdte előzni a kamionsort pereputtyal és csomagjaival amikor van alatta egy 20 éves alulmotorizált rozsdahalom.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-v-
addikt
válasz bitpork #33673 üzenetére
Igen, nem figyelnek egymásra az emberek ez így van ... mindenki úgy vezet, mintha csak ő lenne az úton
Az a baj nekem már tele lett a tököm ezzel nagyon, hogy én vagyok akinek mindig más helyett kell figyelnie, mert az átlag autósok nagy része azt se tudja mi van előtte mögötte mellette, tükröt nem néz indexet nem használ, gondolkozni nem bír, másikra még ha tudja is hogy ott van akkor se figyel, mert ugye van 1-2 dolog ami neki "jár", lásd középső sáv 110-zel .... meg ezek is, megyek főúton, még csak nincs is nagy forgalom .. ok kikanyarodik elém, még jófej is vagyok fékezek nagyot, nem megyek a seggébe, ok kijött nem baj. De nem ám utána iparkoda legalább gyorsítani, ha már paraszt módon kivágott elém, amikor simán mondjuk mögém bárki másnak az akadályozása nélkül kikanyarodhatott volna ... nem, diskurál az asszonnyal mellette, meg telefonál!!! és baszik gyorsítani, megyünk 40-el ... na ilyenkor azért el szokott borulni az agyam. -
Reaper
őstag
Ez nagyon ismerős helyzet, nem szoktam igazán gyorsan hajtani, főleg pályán általában megpróbálom megtalálni azt a tempót, amikor nem kell előzgetni, hanem tudok menni egy sebességet, általában "vonatozva" és akkor mindenki nyugodt-kényelmes, főleg az M3ason. Sajnos arra jöttem rá, hogy ez maximum vasárnap kora reggel lehetséges, mert egyéb időkben a belsőben mennek a 180+osok, a külsőben meg a 90nél eszik a legkevesebbet a kocsi népség, a kamionosokkal. Később amikor beérünk a 2x3 sávos részekre akkor meg kamionok ki, 90-esek meg jellemzően maradnak a középsőben. Az ilyet sose fogom megérteni.
A másik nagyon jó dolog, amikor reggelente megy az ember az M2/A-n, és beér egy buszt/tehert/munkás járatot. Jön a 2x2 sáv lehetőség lenne előzni, erre a sor elején bevág a belsőbe a felvezető kocsi, és pont annyival megy csak, hogy ő a 2x2 sáv végére pont beférjen. Mindenki más meg le van szarva.
#33674 - természetesen az ilyen állatokat én sem szeretem, de azok már egészen más tészta, én pl nagyon ritkán szoktam villogni, tényleg csak akkor, amikor nem veszi észre magát emberünk, hogy útban van, és már lett volna lehetősége kimenni. Persze van amikor nincs más lehetőség, mert vagy leszarja, vagy észre sem veszi, hogy más is van az úton rajta kívül. Ilyenkor keresek helyet a jobbról előzésre, vagy ha jön valaki agresszívabb kimegyek előle, és hagyom, hátha ő rábírja a parasztot, hogy húzzon kifele.
#33679 - ez vidéken mennyiszer előfordul velem is, aztán mikor megelőzöm, akkor kap észbe és kezdi neki nyomni. imádnivalóak!
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #33663 üzenetére
Nem, nem érted a dolgot továbbra sem, nem az aktuális ismeretekkel van baj, amit használsz nap mint nap abból harminc éven át mindig is vizsgáztunk, itt olyan "ismeretekről" van szó, hogy például, / bár nem egyenes válasz volt én úgy értelmezem, hogy a kereskedelemben dolgozol/ mondjuk élelmiszerboltosként változik a vegyiáru kereskedelemre vonatkozó minisztériumi rendelet és nem, nem az a kérdés, hogy milyen vegyszert milyen feltételekkel árulhat mondjuk egy mezőgazdasági vagy festékbolt, hanem az, hogy a rendeletet kiadó minisztériumi osztály éppen milyen elnevezéssel bír aktuálisan és három válaszból válaszd ki, hogy mi a rendelet száma.... és ez a könnyebbik vizsga, mert ez csak a tesztes, nekünk ezt fejből kell akár mondani, ha a kérdések közé kerül... vagy olyat tudni, mert benne van, amit életedben nem láttál, de nem is fogsz, mert nem dolgozol az adott állomáson:
"4.3.7. Budapest Déli pályaudvaron az alagútban folyó tolatási mozgások
szabályozására olyan fény tolatásjelző van, amely villogó kék fénnyel
„Visszatolni”-jelzés adására is alkalmas.
Budapest Ferencváros rendező-pályaudvaron a tolatási mozgások
szabályozására olyan fény tolatásjelző van, amely egy kék és egy fehér
fénnyel „Szabad a kihúzás”, egy fehér fénnyel „Szabad a visszatolás”,
egy villogó fehér, illetve egy villogó kék fénnyel „Gyorsíts”, illetve
„Lassíts”-jelzések adására is alkalmas."
Ez olyan, mintha egy kamionostól kérdeznék vizsgán a mondjuk Chilében alkalmazott közúti jelzéseket és szabályokat...Előzéshez: Ha folyamatos a középsőben a járműoszlop, akkor elvileg elhaladhatsz mellette szabályosan kívülről a KRESZ szerint is...
36. §
(5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
válasz philoxenia #33681 üzenetére
IT de voltam már étterem tulajdonos, tanácsadó, asztalos inas (édesapám mellett), raktáros és most kereskedő.
Azt is értem hogy sok olyan tudást követelnek meg, ami haszontalan vagy annak tűnik. Bár ezen a téren egy szintig egyet kell értenem veled, hiszen pl deriválni életemben nem kellett az iskolapadon kívül, de a behatárolható elengedhetetlen tudás minimumát igen nehéz meghatározni. Természetesen a napi rutin alapján húzható egy vonal hogy eddig és ne tovább, de mi itt , jó eséllyel kevesek vagyunk.Visszatérve a kereskedelemhez. Sokan nem gondolnák de a jó kereskedő valahol pszichológus, stand-up előadó, bulvárban jártas és az sem árt ha a legbefordultabb és értelmezhetetlen területeinek az élethez hozzá tud szólni. Ezt sem lehet igazán vizsgákon tanulni, de magát a képességet/hajlamot meg lehet szűrni. Akkor amikor a középszerűségről beszélünk bizonyos szakmák esetében, nem jelenti azt hogy ez a szint nem tudja működtetni a rendszert vagy alapvetően problémát okozna: csak arról beszélek hogy a közép nem minden területen jelenti az elégségeset. Sok gimis osztálytársam tanár szakra ment. Volt olyan aki nyelvtanári diplomát szerzett úgy, hogy közben bevallottan nem szerette a gyerekeket és nem akart a tanítással foglalkozni. A ti szakmátok más, más normákkal ez egyértelmű. Uh nem ellenetek beszélek, hanem az értelmetlen diplomagyártás és a szakma szeretete nélküli pályaválasztás amit kifogásolok, a sokszor értelmetlen mennyiségű és minőségű megkövetelt tudnivalóval.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #33682 üzenetére
A gond nem az alapképzés és vizsga szűrő és a továbbképzések szinten és naprakészen tartó szerepével van, hanem az oktatás és a vizsga egymástól való elválása, a felkészülésre nem biztosított idő és lehetőség a baj. Nekünk például most szóban kell vizsgáznunk, mint eddig, de most már nem a gyakorlati tudást nézik, nem valós szituációk kerülnek szóba a vizsgán, hanem megint a KRESZ analógiájára például, a kérdés nem úgy kezdődik, hogy "Ön a piros autót vezeti, hányadiknak hajthat be a kereszteződésbe?" , hanem mondjuk "Sorolja fel A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékeket ! "
Amire azt kell elmondani ami itt a 9. § ...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
válasz philoxenia #33683 üzenetére
Erre egy szó a megoldás: szakszervezet. Ha nem biztosítják az időt a felkészülésre, akkor civilszerveződni kell. Jobbat nem tehetsz.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
mezis
nagyúr
Most hallottam a TV híradóban, hogy a súlyos balesetek döntő többségét a gyorshajtás okozza.
Ezek szerint az "időszakos, ismeretfrissítő" KRESZ vizsgát elegendő lenne csupán a sebességkorlátozások, sebességhatárok témakörben készíttetni.
És akkor már rendben is lenne minden....
Vagy semmit sem jelentene ?
Mostanában mintha kevesebbet szerepelne az alkohol, amióta vannak műszerek és sokkal nehezebb a "beszéljük meg ezt" megoldás kivitelezése....mezis
-
-v-
addikt
Most hallottam a TV híradóban, hogy a súlyos balesetek döntő többségét a gyorshajtás okozza.
De mint tudjuk, ez nem igaz
-
Möhe
addikt
Azért én az indokolatlan lassan hajtást is vizsgálnám, ami szerintem a katalizátora lehet egy gyorshajtásos balesetnek.
Mert a sor elején a mami/papi/hétvégi úrvezető kalapban tökig húzott kormánnyal,városban/faluban és azon kívül is 60as tempóban "száguld" ,nappal néha reflektorral ,szürkületkor néha csak helyzetjelzővel.Megelőzni képtelenség ha sok a szembejövő vagy ha kanyargós az útszakasz. Ekkor pattan el az embernél a cérna és csinál olyant hogy "itt még beférek" előzésbe .....
-
mezis
nagyúr
Valóban nagy forgalomban az elől haladónak illő lenne a megengedett (lehetséges) max.-al menni. Vagy időnként kiállni kis pihenőre, kávéra, frissítőre, ha már úgyis annyira ráér.
(A mögötte kígyózók meg gondoljanak inkább együttérzéssel rá. Lehet, hogy most kapott egy tragikus hírt,.....
Vagy reménykedjenek: lehet, hogy ez lesz az utolsó vezetése mert nem hosszabbították meg a jogosítványát. )mezis
-
félisten
Igen az, csak a ketto nem ugyan azt hordozza magaban. Amig a szamszeru szabalyokat leped at, csak szabalyt sertesz, onmagaban semmifele veszelyt ez nem hordoz magaban.(leszamitva persze, hogy a bemernek) Addig a relativ gyorshajtas minden pillanata magaban hordozza a baleset bekovetkeztet.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Amikor már heten vannak közvetlenül mögötted, és a seggedben vannak, akkor tudhatod, hogy nagyon lassan haladsz.
Teherautó (és más átlagnál nagyobb jármű) vezetők, szoktak indexelni, hogy előzhetőek, sőt félre is állnak.
Te is vezetsz nagy gépjárművet, te is tudod. Nem kell mindenre szabályt hozni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
MaciG
addikt
válasz Dluinet #33695 üzenetére
Amikor már heten vannak közvetlenül mögöttem, és a seggemben vannak akkor felmerül bennem a kérdés, hogy vajon megfelelő követési távolságot tartanak?
Egyébként én nem azt mondtam, hogy mindenki menjen lassan, hanem hogy olyan dolgot kár lenne ellenőrizni vagy mondjuk esetleg büntetni ami nincs konkretizálva.[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
nagyúr
Ne az alföldre gondoljál, hanem olyan terepre, ahol max 400 métert látsz előre, közben szemből jönnek, a feleséged melletted ül, a gyerekek meg hátul.
Ilyenkor olyan követési távolságot hagyok, hogy aki tud az előzzön meg, és álljon ő a lassan haladó seggébe, majd ha tudja megelőzi.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad Pro 11 WiFi 128GB M1 (3rd gen. 2021) + Apple Pencil 2
- GAMER PC - NZXT - RTX 3060Ti 8GB - i7 7700 - 32GB DDR4 - 500GB M.2 Nvme SSD - 1TB HDD
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO 128-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M3 Pro MAX 14 30GPU 96GB 2TB Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- 5% kedvezmény a Cammus szimulátor termékeihez.