Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vinyard#

    aktív tag

    Sziasztok!

    Hébe-hóba szoktam olvasgatni ezt a topicot, de eddig lusta voltam regelni. Viszont ez a vidi felhúzott kissé, amiért úgy véltem, muszáj leírni hozzá pár megjegyzést.
    Kiindulásképpen annyit, hogy én nem hiszek az indoktrinációban, mivel sajnos a készítők cáfolták...maximum szeretném, ha az EC DLC-ben nem zárnák ki teljesen, ha már egy értelmes befejezést nem csinálnak, csak "megmagyarázzák", hogy a sz@r amúgy illatos és finom.

    Még annyit, hogy a fentebb is szereplő, másfél órás Documentary azért nagyon jó, mert 90%-ban csak tényleg azokat az érveket fogadja el a teória mellett, amiket már nem lehet sehogy sem megmagyarázni más okkal (még a készítők lustaságával sem), nos ez a "nem is igaz" bizonygatós vidi, meg a készítő manus másik hasonló témájú műve közel sem ilyen.

    Menjünk csak sorba:
    -Szerinte ott vannak a különféle "lejárók" a control panelhez, ahogy Anderson is említi: más úton ment. Nos a srác abból indul ki, hogy így bebarangolva a pályát, amit ott talál, az bizonyíték erejű. Ok. tegyünk mi is így. Viszont akkor kérdezem, hogy miféle más utak-lejárok azok, amelyeken mondjuk nincs lépcső, vagy talaj? Csak az ívek vannak meg Shepard mellett, semmi más. Se ajtó, se talaj, se lépcső, semmi.

    -A másik videojában merül fel a következő: Shepard miért nem mutat fájdalmat az arcán, amikor bekapja Anderson lelövésével a szimbolikus sebét a hasába, majd amikor TIM lelövi Andersont, Shep miért nem hal meg?
    Itt azt hittem lehidalok. Szerintem fel sem fogta, hogy az a jelenet mi is lenne az indoktrináció teória alapján értelmezve. Shepard, meg senki más nincs ott valójában, az egész csak álom...akkor miért kéne következetesen Shepardnak fájdalmas képet vágni, vagy egyáltalán meghalnia? A saját álmában? Ja és hogy miért nem került a fejére seb, ha a hasára került Anderson sebzése után? Hát mert Andersonét ő maga csinálta, a fejlövést meg pont az-az énje, ami ellen harcolni akart. Ha netán tényleg lett volna tudatosság a készítők részéről a játék befejezését illetően, akkor különben sem csináltak volna egy nagy sebet Shep fejére, mert akkor már tényleg mindenkinek leesett volna azonnal, hogy mi is történik.

    -Aztán. Szerinte bizonyíték, hogy Shepard sebe nem Anderson lelövésénél keletkezett, mert már korábban is fogta a hasát, mint akit meglőttek. Ez ok, csakhogy fogta Shep a mozgásai során a vállát is...meg más testrészét. És különben is, a sebből kiömlő, friss vér a bizonyító erejű, nem az, hogy Shep "hol fogdossa magát". Ha az a seb korábban is ennyire nyilvánvaló lett volna, nem akkor kezdett el volna belőle ömleni a vér.
    Erre mondhatjuk, hogy lusták voltak jobban véressé animálni a készítők Shep kezét...hát ezzel meg csak az a baj, hogy később meg tudták csinálni, és meg is csinálták, szóval akkor miért nem vérzett ennyire abból a sebből már jóval korábban? Egyszerűen azért, mert azt a sebet akkor kapta frissen.

    -Szerinte a gyerek nem hallucináció, mert egyrészt amikor először látja, még nincs a látótérben egy Reaper sem. Ez eleve nonszensz, tudjuk, hogy az indoktrinációja szép távolságokból is működik, aztán Shep annyit volt Kaszások közelében az első 2 játék alatt, hogy inkább az lenne a csoda, ha már nem kezdődött volna el korábban nála az indoktrinációs folyamat. Aztán a gyerek szerinte nem lehet hallucináció, mert a Huskok utána futnak, őt akarják elkapni, tehát látják. Ez jó érv, de akkor kérdezem én, hogy miután egy Reaper laser szépen berobbantja azt a szintet, azt a helyiséget, ahová a gyerkőc is beslisszant, hogy a kék égbe nem esett rajta egy karcolás sem, egy akkora robbanástól? Megy egyáltalán, hogy jutott fel oda?

    -Továbbá igazolja, hogy amikor Shep a szellőzőben bújkáló gyerkőccel dumcsizik, azért halljuk azt a furcsa morajlást, mert egy Kaszás elszambázik a háttérben. Ez igaz, csakhogy itt ferdít a video, mert a hangjelenség nem akkor van, amikor a Kaszás elmegy mögöttünk, hanem később, amikor már nem látható. Másrészt ott volt egy halom Kaszás körülöttünk, miért csak pont a gyerkőcnél halljuk ezt a hangot, előtte meg egyszer sem, amikor a tetőn poroszkálunk Andersonnal?

    -A srác szerint bizonyíték az, hogy az egyik katona látja a gyerkőcöt, mert abba az irányba fordul, amerre a kissrác van. Ez is jó, de akkor miért nem segít neki senki beszállni mentőegységbe? Jól látható, hogy többen ácsorognak körülötte, nem csinálnak semmit...valószínű, hogy látva a kisgyereket, senki nem segít neki bemászni egy ilyen szituációban. És az említett katona másért is abba az irányba nézhetett, ez nem egyértelmű bizonyíték arra, hogy a gyerkőcöt nézte.

    -Végül a legfontosabb érve, amit itt is elfogadtatok, hogy a Shepard felébredésekor látható romok nem londoniak, hanem a Citadelből származnak.
    Valóban, valahol olvastam valamelyik Bioware-es arctól, hogy ez lehetséges, mert Shepardot, meg azt a térséget ott védi valami space magic jellegű erőtér, és úgy élhette túl a robbanást. Rendben, fogadjuk el ezeket.
    De! Először is két megjegyzést, amelyek bár érvnek gyengék, elgondolkozni el lehet rajtuk. Egyrészt a Citadel ezen része nem igazán volt totálisan szürke színű kőzet...Shepard felébredésekor meg hogy-hogy nem minden tiszta szürke, pont mint a londoni romoknál..egy robbanás után nem így kéne homogén szürkének lennie mindennek. De ez vitatható, tudom.
    Másrészt, honnan jön a fény ebben a jelenetben? A Citadel felrobbant, tehát mesterséges fényforrás aligha van a környéken...akkor a Hold, vagy a Föld tükröz vissza fényt, hogy képes a sötét fekete űrben lévő Shepard-ot és a környezetét megvilágítani? De tudom, ez is erősen vitatható, ezek csak megjegyzések voltak, nem érvek.
    Az érv, hogy Shepard nem lehet a Citadelen: Jól nézzétek meg a jelenetet. Mit láttok benne? Szürke, szétdarabolt kőzeteket, a furcsa csöveket, majd Shepard-ot. És mit még? Felfelé szálló port, amelybe itt-ott finoman belekap a lágy szellő!
    A Citadelen van mesterséges légköri tevékenység, vagyis szél? Legjobb tudomásom szerint nincs. De még ha van is...még ha volt is. A Citadel felrobbanása után biztos, hogy megszűnt. Akkor kérdem én, honnan jön az a finom szellő, ami belefújja a levegő molekuláit a szálló porba?
    Az űrben ilyen nincs. Ez csakis úgy létezhet, ha Shepard, ha nem is a Földön, de valamilyen légkörrel rendelkező bolygón van.

    Végül még annyit, hogy mennyire hiteles, hogy Shepard a Citadelen ébred fel: Tételezzük fel, hogy amit látunk, igaz. Shepard bekapja Harbinger lézerét..a páncélja tropa, vezérünk össze van szakadva, alig bír menni. Elbotorkál a Beam-ig, irány a Citadel. Felmegy, ott valahogy szerez egy friss hasi sérülést, ömlik belőle a vér, a control panelt is alig bírja elérni...A halálán van. Szerintem ha még dumcsizna pár óráig a Starchild-dal, vérzéses shockban meghalna, még úgyis, hogy félig már nem is ember. Szóval ritka szarul van, aztán a Destroy endingnél (ugyebár csak ott lehet túlélni) még a képébe is robbant 1 méterről az a valami, amit szétlő! Majd rádőlnek a romok...és felébred? Hát...ha ezt mind túl tudja élni, akkor tényleg egy Superman.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz nanorambo #7494 üzenetére

    Volt az a kommunikációs manager csajszi, Jessica Merizan. Tőle kérdezték ugyanezt, vagyis hogy hogyan lehetséges Shepard túlélése, ráadásul egyedül a destroy endingnél, amikor kerek perc megmondja a Csillaggyerek, hogy neki is annyi lesz, ha azt választja? Ő azt mondta (bár mondott több baromságot is, szóval kérdéses, amit ő mond a privát twitterén "non-official" az mennyire vehető komolyan), hogy a Csillaggyerek nem feltétlen mondott végig igazat.

    Hát akkor az egy mega-giga WTF!!. Deus ex machina odavarázsolják a semmiből, mint valami mindentudó Istent, akinek célja az organikus élet megmentése, erre kiderül, hogy hazudik? Akkor egyáltalán mit lehet elhinni abból amit mond? Akkor egyáltalán mi a vége a játéknak?

    Ja és azt is mondta, hogy a geth-ek nem is halnak meg a Destroy endingnél, mert nemtom már miért. Szóval ha nincs indoktrináció, akkor vagy ez a csaj komplett idióta, és kom.manager létére kapitális baromságokat ír twitteren, amiket fanok ide-oda citálnak bizonyíték gyanánt, vagy az egész befejezés már nem kritikán alulian sz@r, hanem egyszerűen "nincsenek rá szavak" baromság. Persze a harmadik lehetőség, hogy van indoktrináció.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz Ferdzsoo #7493 üzenetére

    Ha külön válaszolok 2 külön hozzászólásra, az már FLOOD-nak minősül itt? (alapból persze, csak megzavar, hogy van ilyen válaszra-válasz funkciója a fórumnak. mindenesetre elnézést a moderátoroktól, ha flood)

    Úgy futtasd a gondolatmenetet, hogy nem pottyan vissza a Földre, mert ha nem igaz az indoktrináció, akkor a Citadelen ébred fel. A Föld légkörébe zuhanás biztosan megölné, a 2. részben is meghalt egy ilyen incidens után, szóval ez a játékokból kiindulva is kizárt.

    Persze ettől még ugyanolyan hihetetlen, hogy abban az állapotban túlélje, hogy a pofájába robban az a cucc, még akkor is, ha a Citadel komplett felrobbanásától védte valami szintén deus ex machina odateremtődő energia mező (a készítők mondták, hogy emiatt élte túl, és majd elmagyarázzák az EC-ban). Szóval okés, hogy a Citadel komplett felrobbanásától védve volt, de a Decision chamberben keletkezett robbanástól akkor is meg kellett volna halnia, majdnem biztosan. Ezért nem értem, hogy igazából ezen is mit akarnak megmagyarázni...Kitalálják, hogy Shepard körül közvetlen volt egy molekuláris pajzs? Vagy micsoda bullshit-e lehet majd számítani, de komolyan? :U :F

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz baluka26 #7496 üzenetére

    Ezt mondja a Starchild. És ezzel kapcsolatban is mondta Merizan, hogy nem mond igazat, mert pl. a gethek sem haltak meg. Ezt nem én találtak ki, csak azt mondom amit ő írt a twitterén.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz KubanitoS #7500 üzenetére

    A spekuláció újfenti beizzásának oka szerintem a sokat említett gigantikus Documentary, ami tényleg olyan szépen összesed minden érvet majdnem teljesen objektíven, hogy ezek alapján nehéz elhessegetni a teória létének gondolatát...főleg, hogy lassan érkeznie kéne a "mindent megmagyarázó" DLC-nek.

    Egyébként olyat is olvastam készítői részről, hogy nem akarják senkinek sem megmondani mi a vége, mindneki úgy értelmezi ahogy akarja. Hát köszi. :(((

    Még annyit, hogy nagyon sokan hozzák fel utolsó érvként a teória ellen, amikor már tényleg nem tudnak mit mondani, hogy ugyebár a készítők azt mondták, Shepard kalandja ezzel véget ér, tehát ha a teória igaz, akkor ez mégis hogy teljesül?
    Hát kérem szépen, ha a teória nem igaz, ez akkor sem teljesül az egyik befejezésnél: Shep felébred a buli után, és semmilyen lezárást nem kapunk sem a többiekről, hogy mi történt velük, sem Shepről, hogy vele mi történt a továbbiakban. Ha mindenképpen le akarták volna zárni a sztorit, ezt a végződést meg sem csinálják...vagyis ennyit arról, mennyire komolyan vehető ez a "Shepard története véget ér" ígéret: Kábé annyira, mint a "Nem A, B és C választási lehetőséget fogtok kapni". ;]

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz KubanitoS #7502 üzenetére

    http://www.youtube.com/watch?v=caAqFFhBn2U
    Ezen megtalálod. Tényleg nézd meg, gyakorlatilag mindent összeszed, ami valaha felmerült az egésszel kapcsolatban....és még olyan is, amit a készítő sráctól hallottam először. Tényleg lenyűgözően alapos munka, és általában eléggé objektív is.

    Egyébként számomra is a pénz az, ami minden hivatalos kommunikáció ellenére azt mondja, hogy a "Shepard kalandoknak itt vége van" dolog hazugság. főleg, hogy már nem a maga ura a Bioware, mivel ott tornyosul fölötte az EA, ami számára csak a profit számít semmi más.

    És ez a befejezés, ha igaz amit látunk, pénzügyi szemmel nézve is eléggé nagy csőd: 3 olyan lehetőség közül választunk, amelyek gyökeresen átírják a teljes galaxis jellegét, nem kell ecsetelni, mennyire másfajta módon kellene alakulnia a galaxis történetének a választásainktól függően. Szóval ha a Bioware nem a nagy messzeségbe akarja helyezni a folytatást (mert ME játékok még lesznek, ez bizonyos), amikor talán már ezek a hatalmas különbségek tompultak, akkor piszok módon megnehezítették a saját dolgukat, mert szinte 3 külön játékot kéne írniuk, akkorák lennének a különbségek a 3 különböző úton.
    Viszont ha esetleg mégis ugrunk az időben jó sokat, akkor max a fajokon kívül mindenki teljesen ismeretlen lesz újra, kvázi egy új játékszériát kell felépíteniük a jövőben, eléggé a alapoktól kezdve. Ez ilyen botrányos ME3 hátszéllel üzletileg finoman szólva is kockázatos vállalkozás.

    Persze van egy harmadik lehetőség is, hogy előzményjátékkal próbálkoznak...de itt megint felmerül a kérdés, amit minden csalódott rajongó kifogásolt, hogy mégis kit érdekelne mi van egy ilyen előzményjátékban, amikor pontosan tudjuk, történjék benne bármi, hozzunk benne bármilyen döntést, végül semmit nem fog számítani? Szóval ez szintén nagyon ingoványos project lenne.

    Őszintén szólva a legokosabb döntés most az volna a Bioware részéről, ha nem zárja be a kaput az indoktrinációs teória előtt.

    [ Szerkesztve ]

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz icon #7507 üzenetére

    Elég furcsa a gyerek fantáziája, hogy a 90 órás mese a fejében csak az utolsó 10 percére esik szét darabjaira, és válik egy viszonylag konzekvens és koherens, kerek egészből egy értelmetlen katyvasszá.

    Mellesleg ez nem magyarázza meg a következetlenségeket. Ezzel csak mondatokba öntötted az ad hoc dolgokat. Ettől még ugyanúgy kérdezhetné a gyerek, hogy
    "-De Nagypapa, a Normandia hogy kerül a féregjáratból a bolygóra egészben, hajtómű nélkül, és ráadásul úgy, hogy a Relék sosem egy bolygó légkörében van, hanem azért tisztes távolságra minden bolygótól?
    -Csak úgy."

    Szóval attól, hogy mese, meg fantázia, az még nem indokolja, hogy ilyen baromságnak kell lennie (még ha gyermeki, akkor sem), főleg úgy, hogy ilyenné csak az utolsó 10 percben válik.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz icon #7510 üzenetére

    Rendben, túlszituáltam a gyermek kérdéseit. De akkor is nonszensz, hogy csak az utolsó 10 percre lesz ilyen lukas és értelmetlen a fantazmagóriája, mert szegény elfáradt, varázsütésre.

    Annak azért örülök, hogy te szenzációsnak tartod...bár őszintén mondom, nem értem miért. Ez a te elképzelésed szerintem csak egy kifulladt védekező taktika, amivel meg akarod magyarázni magadnak, hogy hogyan lehet ennyire sz@r. Az esélye gyakorlatilag minimális, és egyébként is értelmetlenné teszi az egész szériát: Mert az következik belőle, hogy itt bármilyen hülyeség, bármilyen hajmeresztő, WTF dolog megtörténhet, ne is törődj vele, az egész csak fantázia, értelme nincs, menjél csak aztán lőjél. Hát szerintem számunkra pont az volt a ME játékok lényege, hogy nem elsősorban a lövöldözésről szólt, hanem a világról, a karakterekről. Ez a te "fantázia volt" elképzelésed félelmetesen súlytalanná teszi mindazt, amit 3 részen át láttunk és átéltünk.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz icon #7512 üzenetére

    Nem vagyok biztos benne, hogy jól értelmezem-e, amit mondasz, de ha igen, "pusztán" ennyi problémám van azokkal az érvekkel, amikkel alá akarod támasztani az elképzeléseidet:

    -Erre a felvetésre még véletlen utalást sem kaptunk két komplett játék során, és ha mesélő nagypapáról nem vágják be azt az 1 perces képsort, alighanem soha nem is jutott volna eszedbe.

    -A gyermeki fantázia, amit az előbb kicsit degradáltunk, néhol viszont olyan komplex lesz hogy "álom az álomban" jelleggel, a saját fantáziáján belüli hőse is fantáziál (lásd álomjelenetek)

    -A saját fantáziájában megöli saját magát (lásd Reaper lézer és a mentőegység esete), hogy aztán csak a fantáziájában létező hőse fantáziáiban térjen vissza az elképzelt mesébe.

    -Az artbook-ban a Child-ról azt írják, hogy "azon embereket arca, akiket Shepard nem tudott megmenteni", vagy valami ilyesmi, magyarul az ártatlanul meghaltakat szimbolizáló karakter.

    Hát nem azért, de ezeket figyelembe véve, az indoktrinációs teória egy "picit" valószínűbbnek vélhető. Az, hogy az utolsó 10 perc álomszerű, fantáziaszerű ignorálható a kérdés szempontjából, mert ugyebár az Ind. Theory is ugyanezt gondolja.

    És akkor tényleg még nem is szóltunk az olyan komplex dolgokról, mint a geth-quarian ellentét, a szexuálisan túlfűtött karakterinterakciók, a Cerberus céljainak és módszereinek védhető vagy támadható megítélése, a gépet mikor lehet élőnek tekinteni kérdéskör feszegetése ésatöbbi-ésatöbbi. Vagy ez is ugyanaz a gyermeki fantázia, ami a játék végére annyira lebutul, hogy nem is érdeklik a miértek, csak megnyugtatják a válaszok?

    [ Szerkesztve ]

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz icon #7515 üzenetére

    "Nem tudod ezek szerint megkülönböztetni, hogy mi az ami a játékkosnak szólt, hogy jobban beleélje magát a szerepébe (szexualitás, morális kérdések), mi az ami a mese, és mi az amit a gyerek hozzágondolt..."

    Igen, ez pontosan így van, mert számomra ennek így semmi értelme nincs! Te azt feltételezed, hogy az egész történet alapváza egy bárgyú kis mítosz, egy laza mese, és azok dolgok, amik kiemelik a számítógépes játékok tengeréből, amik megadják az igazi ízét, a komolyságát, a lényegét, azok úgy kiegészítésként vannak beleszúrva-beleszőve a sztoriba, csak hogy a játékos jobban érezze magát, miközben játssza ezt a bárgyú kis mesét.

    Mintha azért raknák bele a BMW-be a csúcsdízelt, meg az elektromos hűtött-fűtött bőrüléseket, és a prémium hi-fi rendszert, hogy csábító legyen a szénszálas karosszéria, kellően élvezd azt, hogy vettél egy szénszálas karosszériát....Nem inkább fordítva van?

    Ez az egész eléggé abszurd. A te elképzelésed szerint a készítők eredeti célja nem az volt, hogy csináljanak egy nagy játékszériát, a maga komplexitásával, komoly kérdéseivel, morális döntéseivel, és bonyolult interakcióban lévő karaktereivel, hanem hogy elmondjanak nekünk egy kis mesét, egy gyermeki fantazmagóriát, és mindaz ami a játékot naggyá teszi, csak mellékes körítés a játékosok kénye-kedve miatt.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz icon #7520 üzenetére

    Az, hogy a roppant kényelmes, és igencsak gyenge lábakon álló elképzeléssel szándékozod elbagatellizálni a játék baromságait. Az, hogy az utolsó 10 perc kudarca miatt az egész szériát egy nagypapai mesévé degradálod, ami meg sem történt, ami csak egy ködös mítosz...és ami a lehető legkevésbé koherens, mert keveredik benne a gyermeki fantázia, meg az olyan elemek, amik ha a kiindulási pontod igaz, túl komplexek, hogy benne lehessenek, és magad is mondod, hogy ezek csak azért vannak ott (ha már a fantázia koncepcióba nem illeszthetők bele), hogy a játékos ki legyen elégítve...ezzel ezek értékét is csorbítod.

    Ha az Indoktrinációs teóriát azok a vádak érték, hogy csak elkeseredett rajongók találták ki azért, mert képtelen voltak elfogadni a nyilvánvaló kudarcot, hogy kedvenc szériájuknak borzalmasan rossz a vége, akkor a te elképzeléseidre ez hatványozottan igaz.

    Ettől már csak egy szinttel lehetne feljebb lépni: Ha azt mondanád, hogy az egész csak egy mátrix jellegű szimulált valóság, amit mondjuk a fiatal Shepard él át a kiképző akadémián, és minden butaság, értelmetlenség benne csak némi programhiba... :U

    Na mindegy, én nem szándékozom ezzel többet foglalkozni. Ha neked ez a magyarázat szimpatikus a halovány megalapozottsága ellenére, hát ez a szimpatikus. :)

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz icon #7527 üzenetére

    Miféle minden baromságot? Láttad az említett Documentary-t? Abban szinte csakis az olyan dolgokat fogad el a készítő a teória mellett, amit semmivel nem tudsz magyarázni az égadta világon (még a lusta készítőkkel sem)...egyedül egy értelmes magyarázat van rá, az indoktrináció. Hidd el, alaposan körbejárja a kérdéseket...

    Én is olvastam szánalmas baromságokat a teória mellett, amiket ezer oldalról lehet támadni, ez világos. De amiket ez a video tartalmaz, azok egyáltalán nem ilyenek. Ha igaz a teória, ha nem az, két dolgot kell figyelembe venni:
    1.A video-ban szereplő, és végül a teória mellett elfogadott dolgokat abból kiindulva, hogy a teória nem igaz, és minden amit látunk valódi, nem nagyon lehet magyarázni.
    2.A teóriával viszont remekül lehet magyarázni ezeket...amik logikai baromságok voltak, értelmet nyernek.

    Persze ilyen alternatív lehetőségek vannak az értelmezésre, mint a tiéd, de ezekből sokféle verziót lehetne gyártani, és egyikre sem lenne több bizonyíték.

    KubanitoS:
    Jah, az ultimate level tényleg az lenne, ha a játékbeli szereplők rájönnének, hogy csak egy videojáték részei, és ők nem is léteznek. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz baluka26 #7534 üzenetére

    Szerintem inkább azt, hogy értelmét látod majd a fizetős jövőbeli single player DLC-k megvásárlásának.
    Elhiheted, a két szép szemünkért nem kaptunk volna semmilyen magyarázó DLC-t...csak azért csinálják, hogy kisebb legyen a veszteségük rövid és hosszútávon egyaránt.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz CPT.Pirk #7540 üzenetére

    Na és aztán? A Bethesda is megtette már ezt valamelyik Fallout résznél...és nem estek le a lóról, pedig legalább akkora név, ha nem nagyobb, mint a Bioware.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz KubanitoS #7548 üzenetére

    Hát gyanús véletlen elszólás, az biztos.

    Nekem ami még új volt, és tényleg nagy jelentőséget tulajdonítok neki, azok a 2d-s tetemek a környezetben, miután lepuffantanak a lézerrel. Tényleg megmagyarázhatatlan máshogy, hogy miért öltek volna plusz időt azok odahelyezésébe, ha amúgy sehogy sem kerülhettek volna oda, és egyébként még jól sem néznek ki. Ráadásul pont tényleg azt a két páncélt sikerült felhasználni, amit alapállapotban Kaidan vagy Ash viselt...

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz KubanitoS #7551 üzenetére

    Hát, ezt én inkább óvatosan kezelem. Persze, ez így leírva igaz, csakhogy a jellegzetes kis köröcskéket tartalmazó kék szem csak azután látható mindkét szóban forgó befejezésnél, miután Shepard arca "elszenesedett". Erről a Terminator 1 szemműtős jelenete ugrott be rögtön: Az egész kicsit olyan, mintha csak azért válna láthatóvá a jellegzetes kék szem, mert a külső, fedő rész leégett.

    Vagyis ezt lehet akár úgy is magyarázni, hogy amikor visszahozták a halálból, már akkor megkapta ezeket a jellegzetes szemeket, és a végén nem történt más, csak eltűnt a fedőréteg, és felszínre kerültek a valódi szemek. Mivel a Destroy endingnél nem "ég le" Shepard arca, így a szemeknek nem is volt lehetősége felszínre kerülni, láthatóvá válni.

    Mondjuk ennek valamennyire ellentmond az, hogy ha fullba nyomjuk a kretént :D (értsd: totálisan Renegade karink van), akkor valódi Terminatoros szemszerkezetünk lesz, ami ugyebár vörösen izzik, nem pedig kék. Szóval ha ezt figyelembe vesszük, akkor mégsem lehetett korábban már kék szeme Shep-nek.

    Summa-summarum, bár szimpatikus bizonyíték nekem is, ezt azért szvsz meg lehet más okkal is magyarázni.

    [ Szerkesztve ]

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz Lui04 #7553 üzenetére

    Viszont nem "úgy" vannak benne a pöttyök, mint TIM-nél (más a méret, más a pozíció)...a 2 befejezésnél meg pontosan olyan helyre kerülnek, ahol TIM szemében is voltak.

    Alapból kék színe lenne, aztán mégis pirosan világít? Miért? Hogyan? És ha mégis ilyen színváltós miújság, akkor miért pont a legvégén vált színt? Szóval ez szerintem majdnem teljesen kizárt...mármint hogy alapból kék színe lenne.

    A károsodás miatti színváltozás már elfogadhatóbb magyarázat...viszont még ez sem magyarázza a körök méretének és pozíciójának változását. :)

    Szóval én ezeket kizárnám...akkor már sokkal valószínűbb szerintem, hogy leszarták az egészet, aztán azért lett ilyen, mert "cool". :DDD

    Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy aki Renegade karival érkezik oda, annál hogy volt ez az animáció...

    [ Szerkesztve ]

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz Vinyard# #7554 üzenetére

    Bocs a FLOOD-ért,

    Közben megnéztem egy olyan Renegade karinak a befejezését, aki végül a Controlt választotta. Nos, érdekesen oldották meg a dolgot. A pupillák vörössége végig megmarad, viszont ahogy elfeketedik az arca, a vörösen izzó pupillák körül megjelenik a kék írisz, azon belül a TIM-es pozíciókban a kék pöttyök is. (a renegade szemnél a pupilla a vörös, ezzel szemben TIM szeménél a pupilla fekete, csak a széle kék, azon kívül az írisz pozíciójában van egy vastagabb kék nagy kör, abban meg a pöttyök)

    Ez kvázi kizárja, hogy színváltós lenne, és azt is, hogy eredetileg kék lenne a színe. Szóval gyakorlatilag azt látjuk, hogy a renegade vörös szemre "rakódik" rá az indoktrinált kék szem. Magyarul ezzel kizárható az, hogy azért lesz ott kék a szeme, mert felszínre kerülnek a halála után "kapott" új szemek.

    [ Szerkesztve ]

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz KubanitoS #7560 üzenetére

    Egyetértek, de a szemes érvelésedben azt írtad le, amit tudtunk eddig is. ;) ;) A TIM féle kék szemről tudtuk eddig is, hogy indoktrinációs tényező (illetve legalábbis mindenképpen jelzi, hogy kapcsolat van a Kaszásokkal...TIM is akkor szerezte, amikor kapcsolatba került az Arca Monolittal).
    A feltevésem meg ugyebár azzal lehetetlenné vált, hogy a renegade szemek máshogy néznek ki, mint az indoktrinált kék szem, és a Control endingben végig megmaradnak, vagyis ott nem azért válik kékké Shep szeme, mert előtűnik neki az igazi, hanem...nem tudjuk miért. Egyetlen értelmes magyarázat az indoktrináció rá.

    Ami a hozzászólás másik részét illeti: Pont ezen filóztam én is nemrég. Eleve onnan indultam ki, hogy Shepard túlélését eddig soha nem látott, ad hoc energiamező bullshittel magyarázták, meg hogy majd elmondják a DLC-ben...ez ok, de valahogy akkor sem jellemző a Bioware-re, hogy ennyire parlagon hagyjon valamit...vagyis Shep túlélésének magyarázatát csak egy "elvileg" rajongók által kierőszakolt DLC-ben tegye meg. Aztán ott vannak az egyértelmű indoktrinációs bizonyítékok, aztán ott van az, hogy ha a Föld felperzselését ki tudták venni a "Shepard túléli" befejezés animációi közül, akkor a Citadel felrobbanását, ami az általános értetlenséget okozta, már miért nem? (arra is figyeltek, hogy abban a végben a katonák ne perzselődjenek meg) Ott van az, hogy miért emelik ki direkt a CSillaggyerekkel, hogy Shepardnak is vége, ha csinálnak olyan befejezést, ahol túléli...ezt egyszerűen meg lehetett volna oldani azzal, ha ezt szánták a valódi, végleges befejezésnek, hogy nem beszél róla a Csillaggyerek. Shepard úgyis olyan kuka végig, hogy egy ilyen kérdés elmulasztás a részéről fel sem tűnt volna...
    Aztán ott van a komm. manager Jessica Merizan, akinek elvileg az a munkája, hogy a vásárlókkal tartsa a kapcsolatot, mégis olyan bullshit dolgokat ír a twitterén, hogy a Csillaggyerek hazudik, azért nem hal meg Shepard, hogy a gethek nem múltak ki, csak mert nem láttuk őket meghalni (itt felmerülhet, hogy ok, de privát twitter, viszont érdekes módon egy csomó minden nem volt hajlandó elárulni, szóval ugyanúgy odafigyel arra a privát twitterre is)...ja meg hogy van egy olyan végigjátszása, amikor igaz az Indoktrináció...na ez is milyen már? Mondja már el nekem valaki, mit lehet máshogy csinálni a játékban, hogy "igazabb" legyen a teória...Szóval a csaj olyan, mintha nem is játszott volna a játékkal, az értelmi szintje meg egy 3 napos zokni szintjét érné el...Ilyen inkompetens arcokat alkalmazna a Bioware komm. managerként?
    Aztán ott van az a dolgozó, aki elkottyintotta ezt a fentebbi energiamezős dolgot egy rendezvényen valakinek...aztán meg volt lepődve, hogy felkerült az internetre...2012-ben!
    Szóval az egész olyan, mintha tiszta degenerált lenne mindenki, vagy a másik oldalról olyan, mintha csak szándékos ködösítés lenne az egész.

    Aztán nekem is eszembe jutott az, hogy végülis úgy is lehet igaz a teória, hogy ígéretükhöz híven nem változtatnak a befejezésen, nem kapunk új választási lehetőségeket, nem válik Shepard újra irányíthatóvá...csak extra jeleneteket.Egyszerűen annyit kell tenni, hogy a control és synthesis ending animációit átszerkesztik, újakkal egészítik ki, vagy elvesznek a jelenlegiből, amelyekből összességében kiderül, hogy Shepard meghalt, a csata elveszett, a galaxisnak annyi. Ha nincs elég war assetünk, akkor a Destroy endingnél nagyjából ugyanaz maradhatna, ami eddig...Shepard nem lesz indoktrinált ugyan, de mondjuk Anderson eléri a Beam-et, aktiválja a csodafegyvert, ami letarolja a Földet, és szopóálarc. Viszont ha van elég war assetünk (és így ennek a gyűjtögetése, amire a "kötelező multit" is építették is sokkal több értelmet kapna), akkor nem leszünk indoktrináltak, felébredünk, valahogy elmegyünk a Beam-ig, aktiváljuk a csodafegyvert ami itt valamiért (tetszőleges magyarázat ideilleszthető...pl a Csodafegyver működése függ attól, hogy ki használja, és a legkisebb Kaszáson kívüli pusztítást okozó használatát csak mondjuk olyan akaraterejű ember tudja alkalmazni, mint Shepard...Andersonnál ezért lennének csúnyábbak mondjuk a használat következményei ) nem tarol le mindent, és happy end. Persze itt lehet játszani az animációkkal, mondjuk hogy korábbi döntéseink alapján a gép használatától meghaljon-e Shepard vagy sem...maradandó károsodásokat szerezzen, vagy sem stb.

    Persze ha véletlen így lenne, vagy valami ilyesmi lenne végül az EC DLC tartalma, akkor olyan vádak érhetnék a Bioware-t, hogy dehát a játéknak csak egyféle befejezése van, ami után érdemben lehet továbbmenni a játékosnak, ergo hiába szabadon dönthetünk, ha továbbra is akarunk játszani a jövőbeli ME játékkal, akkor csakis egyfajta befejezésre fogunk gyúrni. Ez tény, szóval gyakorlatilag nulla a variációs lehetőségek száma, csakhogy szembe kell nézni azzal a ténnyel, hogy egy jövőbeli ME játék szempontjából, ami nem 6000 évvel a mostani után játszódik, ez az egyetlen értelmes lehetőség fejlesztői szempontból.
    Egyszerűen annyira előrehaladottak az események a játék végén már, hogy túl sok érdemi döntési lehetőséget nem lehet beletenni a játékba, mert drasztikusan átírná a jövőképet, ezzel nagyon-nagyon megnehezítve a fejlesztők helyzetét.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz Polllen #7564 üzenetére

    Egen, szépen nyitott a játék, és összességében sikeresebb lesz mint a ME2 (bár szerintem a reklámkampány költségei is többek voltak, nem beszélve a fejlesztés költségeiről),de utána nagyobb ütemben estek az eladások, mint akár a ME2 esetében.

    Bár az biztos, hogy olyanok is megismerték a játék nevét, akik korábban semmit nem tudtak róla, az eladásokon ez a 2 botrány (a játék végét érintő, illetve a From Ashes DLC kapcsán kirobbant) inkább úgy tűnik negatívan ütött vissza...már ha van kapcsolat a nagy esések, meg a botrányok között.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz KubanitoS #7568 üzenetére

    Nem felejtettem el...bár nem részleteztem, nyilván máshogy képzeltem el ezt a gépet, mint egy hologramgyerek :DDD

    Hát, majd meglátjuk. Alapvetően szkeptikus vagyok, mert nagyon csúnyán kommunikálták le a dolgokat a rajongókkal...ez az artistic vision :(( ...a legalja erre hivatkozni. A baromság attól még baromság marad, csak mert artistic.

    Amit nem értek, hogy semmi hír nincs a dologról. A multit nyomatják, ilyen Operation...olyan Operation (túrót érdekli)...semmi más. És már június közepe van.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz KubanitoS #7576 üzenetére

    Hogy mi? A sz@ros wcpapír, amit a szádba nyomtak. :) (már elnézést)
    "BioWare strongly believes in the team’s artistic vision for the end of this arc of the Mass Effect franchise."

    Amikor hivatalos nyilatkozatot tett valamelyik Biowares nagykutya, mindenhol feltétlen meg kellett említeniük, hogy nagyon büszkék a ME3-ra, és hogy sajnálják, hogy a vége sokakban csalódást keltett, de kérem ez egy motherfucker artistic vision, és különben is kapjuk be...

    Senki nem ismerte el, hogy a vége bűnszar lett, egy értelmetlen, logikai hibáktól hemzsegő, inkoherens nulla, hanem szerintük a befejezés egy nagy artistic vision, és velünk van a probléma.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz nanorambo #7578 üzenetére

    Engem sem zavar, ha valakinek tetszik, csak tudja megindokolni, hogy miért...itt átlalában meg szokott állni a tudomány, ha részletesebben belemegyünk a dolgokba. :U

    Persze ennek vica versa kell működni, de én alaposan meg tudom indokolni, miért NEM tetszik. Sajnos.

    Ezt a beismerést honnan vetted? Az egyik író beszélt erről, de tudtommal ezt a kinyilatkoztatást hivatalosan cáfolták...mámint, hogy így lett volna. Vagy azóta lemaradtam valamiről? Ha nem, akkor ez sajnos minden, csak nem beismerés.
    Azt meg hogy nem ilyenre akarták a végét lehet arra is érteni, hogy alapból TÉNYLEG nem ilyenre akarták...csak miután novemberben kiszivárgott a script, utána kezdtek el kapkodni, aztán más befejezést gyártani...Martin Sheen-t is alig tudták visszahívni (mert nagyon elfoglalt volt, és nem nagyon volt szabadideje), hogy tudjon csinálni új szinkronokat TIM-nek.
    Rohadtul kíváncsi lennék, hogy milyen lett volna eredetileg, tényleg. A kiszivárgott forgatókönyvet sajnos nem tudtam elolvasni.

    [ Szerkesztve ]

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz icon #7580 üzenetére

    Csakhogy ez a két észlény a játék főfőembere, Casey Hudson és a főfőíró, Marc Walters volt (persze feltéve, hogy igaz a sztori). Ha valakinek mindent tudnia kéne a játékokról a-tól z-ig, azok ők.
    Szóval nem holmi 2 manager kezdett okoskodni, akiknek elvileg fingjuk sincs, mi fán terem a Mass Effect. Ráadásul azért nagyon kontrasztos a dolog, mert egészen a befejezésig ez a 2 ember egész jól összefogta a játékot...a végére hülyültek meg?

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz icon #7582 üzenetére

    Tudom melyik részt kik írták. A harmadik rész jelentős része alapján, illetve az általa írt képregények alapján Walters sem egy csődtömeg, még ha esetleg nincs olyan kvalitása mint Drewnak, akkor sem. Ráadásul volt mellette még egy tucat írósegéd...

    Egyébként rohadt kevés idejük volt egy új befejezést összedobni. Szerintem a rajongók nagy része ismeri a körülményeket, és nem is azért sipákol, mert szar lett a befejezés, hanem azért, ahogy a Bioware lereagálta a dolgokat....azt, hogy "ez egy kib@szott artistic vision, és fasza meg minden, és különben is milyen jogod van neked beleszólni, hogy mi hogy csináljuk meg a saját játékunkat"
    (jogosak lennének ezek a kérdések, ha nem a rajongók vennék meg a tucatnyi franchise-hoz kapcsolódó cuccot, könyvet, DLC-t...de amíg jelentős részben mi finanszírozzuk a munkájukat, azzal a céllal, hogy rajongásunk tárgya még jobb, még több legyen, akkor legalább annyira vegyék figyelembe az embert, hogy konstruktívan állnak hozzá a felmerülő bajokhoz, amennyire a körülmények engedik.--> ez az, amit a Bioware teljesen elmulasztott)

    Értem én, hogy ott van a Bioware fölött az EA ostorral meg kalapáccsal, végtelen zsebbel meg minden, és amiatt nem lehetett nyíltan beismerni, hogy "srácok, az EA hajtott minket, hogy tartani kell a határidőt, és hát ennyi idő alatt ennyire voltunk képesek, bocsi", de az, hogy a védhetetlen ennyire védik rúgkapálva, szinte már-már sértődötten, az erősen szemet szúrt nagyon sok embernek. Szerintem alapvetően ez a felháborodottság oka. Nálam legalábbis biztosan.
    Persze olyan játékot úgysem lehet csinálni, ami mindenkinek tetszik, ez tény, nem lehet mindenkinek megfelelni...de valahogy én úgy láttam a játék vége után kialakult botrány alatt, hogy a Bioware senkinek nem akar megfelelni...max egy shooter fannak, akinek csak az a lényeg, hogy ha unatkozik lövöldözzön párat, nem a világért, meg a sztoriért, meg a karakterek sorsának alakulásáért veszi meg a játékot.

    [ Szerkesztve ]

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz Wizard of Oz #7591 üzenetére

    Én erről nem tudok. Ezt honnan veszed?

    A dark energy-s befejezés gyakorlatilag tuti, hogy nem a szivárgott forgatókönyvben volt...ezt már jóval azelőtt elvetették. Eleve, csak a ME 1-ben foglalkoznak vele, de a Kaszások semmilyen utalás szintjén nincsenek összekapcsolva a dark energy-vel (legalábbis nekem nem rémlik), és Sovereign már ott azokat az "evolúció csúcsos" dumákat löki, mint Harbinger, max utóbbi némileg szofisztikáltabban.
    Ráadásul a ME2-ben gyakorlatilag elfelejtődött a dark energy, pedig annak írásában is nyakig benne volt Drew, akitől végülis az egész koncepció származik.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz janos666 #7612 üzenetére

    Tényleg, a naplóbejegyzések már kimentek a fejemből :( Mindenesetre közel sem kap olyan szerepet a téma, mint az első részben.

    Ami a Kaszásokat illeti: Ebben van valami, de azt is vedd bele, hogy ez kb. azért van, mert az első részben még ismeretlen gépistenek voltak, aztán a második részben már úgy toltad ellenük, hogy szétrúgtál egy böszme nagy Kaszás segget, ráadásul még fel is támadtál... :DDD kicsit te magad érezhetted inkább legyőzhetetlennek.
    Szal ebből csak azt akarom kihozni, hogy ha fordított sorrendben kaptuk volna a szövegeket, kb. szerintem ugyanaz lett volna az érzésünk, mint így...a történtek változtatták meg a szavak súlyát.

    De ettől függetlenül a Kaszásokkal kapcsolatos koncepció nem változott semmit.
    Sovereign szavai:
    "-Organic civilizations rise, evolve, advance, and at the apex of their glory they are extinguished.
    -Your civilization is based on the technology of the mass relays. Our technology. By using it, your civilization develops along the paths we desire. We impose order on the chaos of organic evolution.
    -We are eternal, the pinnacle of evolution and existence....We are the end of everything. We are each a nation - independent, free of all weakness."

    A lényeg asszem érthető. ÉS akkor erre a lényegre tökéletesen ráilleszthetők Harbinger mondatai:
    "Evolution cannot be stopped.
    I am the Harbinger of your perfection. We are the Harbinger of your destiny.
    We are superior. We are your genetic destiny.

    Human, you’ve changed nothing. Your species has the attention of those infinitely your greater. That which you know as Reapers are your salvation through destruction."

    Valamint:
    "Your worlds will become our laboratories.
    The experiments will continue, Shepard.
    Take what is useful, destroy the rest."

    Különben meg azért is változhatott az önképük az emberek felé, mert volt egy ember, aki jól odapörkölt nekik: Shepard. Eleinte persze, hogy legyőzhetetleneknek hitték magukat, annyi ciklus után, mindig csak győztek-győztek és győztek, aztán jön egy ilyen nyikhaj kis emberke, aki kicsinálja az egyik legősibb és leghatalmasabb Kaszást...majd a miután meghal, és nem tudják megszerezni a testét, feltámad, még több, egyre több borsot tör az orruk alá. Biztos, hogy nem számítottak arra, hogy Shepard egymaga ennyi gondot fpg okozni nekik, ezért is volt Harbinger néha durcis óvodás. :D

    Gondolom nem véletlen akarták nagyon megszerezni a szétégett-szétfagyott testét...

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz Wizard of Oz #7613 üzenetére

    Nein, te írtad, hogy javítsunk ki ha tévedsz, de ezek voltak az eredeti döntési lehetőségek, amik végül bekerültek a játékba. Én erre írtam, hogy erről nem tudok...mert ez majdnem biztosan nem így volt. Elég egyértelműen mondták a készítők anno, hogy a szivárgás miatt december találták ki az új befejezést.

    Vagy abban a ipad-os alkalmazásban volt szó róla, nem is tudom már....

    [ Szerkesztve ]

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz Wizard of Oz #7616 üzenetére

    Ehhh...hát ez csodálatos, ha valóban onnan származik. :( Ugyanolyan értelmetlen, mint a jelenlegi verzió. Még egy forráslinket adnál esetleg?

    Ezek szerint vagy rosszul emlékeztem, vagy a készítők magyaráztak valamit nagyon félre a befejezés módosításával kapcsolatban.....végülis, teljesen mindegy. :(((

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz Televan74 #7621 üzenetére

    Hát azért az első részben írói szempontból volt pár elég bárgyú dolog, az sem volt közel sem tökéletes. És ha ilyen szempontból nézzük a ME2 meg elég karcsú, mert a sztorija ráfér egy szalvátára is kompletten...azt is a karakterek, meg a párbeszédek adták el.

    Ilyen szempontból egyáltalán nem volt rossz a ME3, az utolsó küldetésig. Sztori DLC-ket kapunk még, szóval a hiányokat még betömhetik...és az utolsó küldetésig remekül varrták el a szálakat is, írva meg szintén jól volt.

    Azt sem értem, amikor sokan a koncepcióra fújtatnak, hogy piszlicsáré dolgokért szerzünk seregeket, meg hogy nem így képzeték el a sereggyűjtést, ahogy az meg van valósítva. A problémájukat fel lehet oldani, hogy megkérdezed, mégis szerinte mi lett volna a jó?
    Mert sereggyűjtés ha hiteles, kb. vezetők által tárgyalóasztalnál lezsírozott döntésekből állna.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz KubanitoS #7638 üzenetére

    Liara - Shep kapcsolat jelentős része, Benezia epic fail kinyúvadása, Sovereign pusztulása...

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz CPT.Pirk #7640 üzenetére

    Talán mert Liara hirtelen fellángoló érdeklődése Shepard iránt teljesen esetlen, infantilis volt, holott bár Liara akkor még csak egy naiv tudáslányka volt, már nem egy 13 évesnek megfeleltethető asari csitri szintjén volt az érzelmi intelligenciáját tekintve. Az egész olyan bénán indult, mint valami ovis lamúr.

    Beneziát szerintem nem is kéne magyarázni...olyan amatőr módon csinálták meg, ahogy erejét veszítve "kiszédül"...majd hogy-hogy nem, milyen nagylelkű már, hogy pont ilyenkor válik tisztává egy rövid időre az elméje, hogy épp elregélhesse nekünk a sztorit, ha már máshonnan nem tudtuk kirakni a kirakós darabkáit, majd miután pont elmondott mindent, ami nekünk kell, visszatér az indoktrináció ereje...majd legyőzzük, feláll, dumcsizunk vele még egy kicsit, aztán végleg "kiszédül". Nagyon teátrális, és nagyon béna a halála, ahogy visszanyeri a tudatát...az egész jelenetsor.

    Sovereign pusztulása meg csupán azért volt vicces, mert a jóég sem tudja, hogy Saren kifingása után miért dobta le a pajzsát...

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz mrhitoshi #7643 üzenetére

    Liara-t értem, de szerintem már túlment azon a határon, amit a háttere indokolt volna. Főleg úgy, hogy pikk-pakk megváltozott a két rész között, hány év alatt is? 2 év? 200 év alatt nem változott ennyit a jelleme...okés, hogy egy burokban élt, de ez akkor is túlzás.
    Szóval mindent figyelembe véve, finoman szólva sem volt gördülékenyen megírva a viszony kezdete, szerintem. Ashley-vel sokkal jobban adta magát a románc.

    Az ellenvéleményt elfogadom, ez végülis nem fehér avagy fekete dolog, de én így éreztem már első végigjátszás során is, az újrázások alatt meg főleg. Később persze javul sokat, de az eleje gáz.

    [ Szerkesztve ]

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz CPT.Pirk #7645 üzenetére

    "Liara odáig van Sheptől, hogy többet tud a Protheánokról, mint ő, meg mert nem sült meg az agya attól az bójától, plusz Shep még le is megy, megnézni mi van vele, ami nagyon meghatja."
    Tyű..ha visz neki egy rózsaszín pónit Shep, már egyből el is élvezett volna! :DDD
    Pont erre mondom, hogy ez körülbelül 12 éves szint (bár elnézve a mai lányokat, inkább10), de Liara ettől még asari szemmel is idősebb volt, naivitás, meg burok ide-vagy oda.

    Sovereign magyarázata jó, én is gondoltam ilyesmire, de ettől még megírva rosszul van a halála...pont azért, mert ez nem nagyon van elmagyarázva. Csak annyit látunk, hogy a Saren hulla meghal, Sovereign meg nagylelkűen leszédül a tower-ről és pont lemegy a pajzsa, hogy szét lehessen lőni. Hát köszi. Ad hoc, ha már jobb ötletük nem volt a kinyírására.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz janos666 #7646 üzenetére

    Ugyan már, komplett flottákkal való sakkozás kicsit komolyabb dolog, sokkal-sokkal több lehetőséggel és komplikációval, mint pár ember irányítása elég jól behatárolt körülmények között.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz janos666 #7648 üzenetére

    Gyakorlatilag sértetlenül érkezett a Citadelhez...egyszerűen süt szerintem a haláláról, hogy nem tudtak mit kitalálni a pajzsának lenullázására, vagy hogy egyáltalán hogy kéne megölni, aztán gondolták összekötik Saren halálával, ha már úgyis olyan szoros volt a kapocs közöttük.

    És kiemelném, bár erről mintha nem vennétek tudomást, hogy egyik esetben sem azt mondtam, hogy értelmetlen bullshit (az a ME3 befejezése), hanem hogy rosszul van megírva, ennyi.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz janos666 #7651 üzenetére

    Szerintem egyszerűen olyan sok opciót kell egy ilyenbe kitalálni, plusz számolni az egyes döntések következményeivel is, hogy az még egy hardkór szerepjátékba is sok, nemhogy egy akcióRPG-be. (ugyanis a ME2 végén csak parancsokat osztogatsz, a flották meg ezer emberből állnak, a vezetőik is ezerféle személyiségek, ezerféle érdekekkel stb-stb, akiknek nem te parancsolsz... )

    Egyszerűen ésszerű kompromisszumokat kell kötniük a fejlesztőknek is (vagyis hogy megpróbálják kicsit hitelessé tenni a sereggyűjtést, aztán az a korlátok miatt csak ügyetlen, erősen hiányérzetes lehet, vagy szarnak az egészre, és nulla hitelességű, de legalább élvezetes módozatot választanak), és valljuk be eléggé adta magát, hogy a sereggyűjtést akciózgatással oldják meg. Nem mondom, hogy ez tökéletesen sikerült, viszont aki az előbbi dolgot várta egy ilyen játékba, az egyszerűen nagyon nem kezeli helyén a dolgokat, szvsz.

    Sovereign halálát meg ahogy mondtam, ötletelgetéssel könnyen meg lehet magyarázni, de a "rosszul van megírva" nem azt jelenti, hogy megmagyarázhatatlan, hanem hogy nincs kifejtve, ad hoc jelleggel van odarettyintve, aztán neked kell kifundálni, igazából kapaszkodók nélkül, hogy ez mégis hogy történt. Ez a része egyszerűen kidolgozatlanul, hanyagul volt megírva a sztorinak, pedig hát eléggé fontos momentum ugyebár a rettegett óriás-Kaszás kicsinálása...

    [ Szerkesztve ]

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz KubanitoS #7654 üzenetére

    "El is mondja, hogy a saját fajában nagyon fiatalnak számít, ezért nem veszik semmibe, ráadásul az elmúlt X évet ásatásokon töltötte magányosan, magyarán a kavicsokon kívül nem nagyon volt neki tapasztalata szinte semmiről."

    Mondom kell az a rózsaszín póni! :DDD

    "A második részhez érve már láthatott egyes mást az igazi világból, az élet "megkeményítette", gondolok itt arra, hogy Shep holttestét neki kellett összeszednie és infobrókerként sem lehetett könnyen venni a dolgokat."

    A kutatásain kívüli életéről ha jól emlékszem nem sokat tudunk, szóval attól, hogy nem veszik semmibe, meg több évtizede kavicsokkal foglalkozik, még nem hülye, nem valószínű, hogy lehúz 150 évet az asari civilizációban, hogy ne lásson semmit az igazi világból (még ha akkor nem is értette rendesen, ahogy felnőtt világossá kellett válnia benne sok dolognak) nem tartom hitelesnek, hogy egy emberrel, csak mert többet tud a szakmájáról, mint ő, meg egy kis izgalmat visz az életébe, ilyen vad szerelembe esik, ilyen hirtelen. Éés pont. :) Nem hiszem, hogy többet tudnék erről már mondani, ahogy mondtam ez nem fehér vagy fekete dolog, de én így éreztem a viszonyuk indulását.

    "Beneziával sincs semmi bajom igazából, a harcban annyira legyengül -testileg, szellemileg-, hogy valamiféle módon megszűnik a Reaperekkel a kapcsolata egy időre."
    Kulcsfontosságú a kérdés szempontjából, hogy "valamiféle módon". Századjára írom, hogy ez sem megmagyarázhatatlannak tartom, egyszerűen csak az bassza a csőrömet, hogy fontos momentuma a játéknak, aztán mégis kifejtetlen, hogyan s miért történt az, ami történt. Így megmagyarázható ugyan, de erőltetett...ergo szarul van írva.

    Amúgy ha már a megmagyarázásnál járunk, pont fordítva kéne lennie annak, amit írsz..épp, hogy a legyengülésének erősítenie kéne az elméje fölött az irányítást, nem gyengítenie. Egy legyengült szervezet tudatát sokkal könnyebb befolyásolni, mint azt aki majd kicsattan az energiától.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz mrhitoshi #7655 üzenetére

    Igen, igazad van. Így biza volt hatása:

    "Úristen itt van Sovereign, legyalulta a galaktikus flottát, jajj, most mi lesz, jajj-jajj jajj.
    ...
    10 minutes later
    ...
    Néh má, eltűnt a pajzsa, most kell elkapni. Bumm-bumm..győztünk hurrá!"

    :U

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz Iron Funeral #7661 üzenetére

    *sóhaj*

    Most már biztos, hogy szelektíven olvastok. :W

    "Századjára írom, hogy ezt sem megmagyarázhatatlannak tartom, egyszerűen csak az bassza a csőrömet, hogy fontos momentuma a játéknak, aztán mégis kifejtetlen, hogyan s miért történt az, ami történt."

    Semmi többet nem tudok mondani. Kérem kapcsolja ki.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz Iron Funeral #7663 üzenetére

    Ja, akkor ok. Csak a smiley megtévesztett a hozzászólás végén. ;)

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz KubanitoS #7671 üzenetére

    A mérete engem is meglepett.

    Amúgy jó későn jelentették be basszus...4 nappal a megjelenés előtt. :Y

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz vitaro #7687 üzenetére

    Egen, ezt néztem én is. Nagyjából ez az egyetlen elfogadható indoklása az angolos távozásának amúgy.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz vitaro #7690 üzenetére

    Avagy hivatalosan is bevezetik a "space magic" terminus technicust. :))

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz tiv83us #7695 üzenetére

    Mondjuk ennek erősen ellentmond, hogy a Citadel környékén nem volt olyan Kaszás, ami azt védte volna...még véletlenül sem. Többen kolbászoltak arrafelé, de magasról tettek a Citadel-re (mellesleg ezt is felhasználja az IT)

    Ha igaz lenne amit írsz, akkor a Citadel környékén közvetlen lett volna minimum 2 Kaszás, aztán amint odarepítették a Crucible-t, nekiálltak volna módszeresen szétlézerezni, szétroncsolni a csodafegyvert.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz mrhitoshi #7697 üzenetére

    Hát ez az...semmi értelmes magyarázat nincs rá, vagy hatalmas írói baki ez is, vagy valami csavar van a dologban. :)

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz WonderCSabo #7700 üzenetére

    Onnan, hogy elindulunk a Beam felé, 15 perc van a Nagypapás jelentig. Ha ezen 10+ akárhány perc nagy része ebbe a szekcióba fog esni, akkor az majdnem dupla olyan hosszú befejezést jelent. Jessica azt mondtam, hogy a DLC csakis az "after the London walktrough" részt fogja bővíteni...vagy valahogy így írta.

  • Vinyard#

    aktív tag

    válasz tiv83us #7701 üzenetére

    Tudom ezt, nem is arra gondoltam, hogy 100 kilométerre látták már a Crucible-t, aztán nem támadtak rá.
    Pont ez az, hogy a környéken ugyan voltak Kaszások, ez több jelentből látszik, amikor viszont szétnyíltak a szárnyak, meg megjelent a Crucible, mintha minden Kaszás aki ott volt a környéken vak meg süket lett volna, hogy nem vette észre mi történik..és nem kezdte el szisztematikusan nyirbálni a Crucible-t. Azért volt idejük észrevenni, cirka 6-7 percig dumcsizott Shepard a haldokló Andersonnal, meg a Szellemgyerkőccel...
    Szóval még ha figyelembe is vesszük, hogy a teljes galaktikus flotta támadta őket (bár még így is szinte legyőzhetetlenek voltak, szerintem nem érte volna olyan hatalmas veszteségként őket, ha egy Kaszás pusztán a Citadelre ügyel, annak közvetlen közelében), akkor is, amint a történések elkezdődtek, kezet-lábat elhajítva rohanniuk kellett volna a Citadel irányába, és elpusztítani a Crucible-t. De ez láthatóan nem történt meg, ott keringtek ugyan a Kaszások körbe-körbe, támadni nem is támadta őket egyik hajó sem szinte, mégsem tettek semmit.

    Szóval magamat ismételve, vagy minden környékbeli Kaszás vak volt és süket (esetleg értelmi fogyatékos), vagy valami miatt nem akarták megakadályozni a Crucible használatát....vagy csak írói hiányosság az egész.

    (aztmeg már csak halkan jegyzem meg, hogy ha valóban ennyire fontos a Citadel nekik, akkor minimum leraktam volna oda pár valami földi, 2 lábon járó egységet, hogy még ha nem is veszem észre a Crucible megjelenését, csatlakoztatását, legalább a használója dolgát megnehezítsem....)

    És akkor Harbinger kapcsán még mindig vaskos nagy kérdés, hogy Shepard lelézerezése után miért röpköd el, ha mindennél fontosabb volt neki az, hogy senki se érje el a beam-et...

Új hozzászólás Aktív témák