-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
[link] ....a legyszuro temahoz
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #326027 üzenetére
hat nemtom, de mar ~15 eve is 4-500k volt egy LET motor kapugaranciaval, es azota gondolom olcsobb ez sem lett
annal olcsobban csinaltal egy XE +kovibelsovel turbosat mar akkoris, ami akkor kajakabb terhelest bir, mint a gyari ontott dugos, gyari hajtokaros LET barmikor, max mas lesz a motorkod beleutve
mindenhogy illegal, ugyhogy tokmind1több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #326014 üzenetére
a masik ami nem egy tul gyakori okositas, az A Corsa a C20NE C20XE C22XE motorral
Pug205 a 406SRi XU10J2TE-veltöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #326012 üzenetére
dizelem is 305Nm alapbol
amugy a geoscsigas AFN 110lo a 230Nm
az 1Z 90lo az csak 202Nmtöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #326009 üzenetére
peakpower sells cars, torque wins races - Carroll Shelby
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #326006 üzenetére
mert egy GTI motor 5-6x annyiba kerul
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #326003 üzenetére
pont azt beszelgettuk Suzuki-s havercsavoval a hetekben, hogy a esztergomi 3 ajtos Swift bodeba at kene pattintani a sedan Manager kivitel 1.6 16v motorjat
az vmi kilencvenpar loero, majdnem mint egy GTI, de reszterhelesen a ccm miatt sokkal jobb nyomatekban annal
meg annak amugy eleg alacsony gyari CR-e, blokk+fej sik maris 100lo felett lenne meg egy tunnnnnnnerebb veztengely hozza
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz Tsebacsi #325825 üzenetére
nem, ez a csucsido
csucsido akkoris csucsido volt, meg ma is az, tobb auto akkorsem fert el
azon kivul meg teljesen jol jarhato a varos, meg most is az, nem csak 2005-ben volt az
20-22perc alatt szoktam beerni a Keleti PU-ba, ha dugo lenne, nem ennyi lenne az ido oda
az 50-s vili annyi ido alatt erne csak a Hatar utra es akkor meg nem vagyok seholde az elso kepen meg dedikalt buszsav sincs, ha megnezed, mert a busz mogott is vannak auto, meg kicsit tavolabb elotte is, a hid fele halado oldalon ez meg jobban latszik is
szoval a jelenlegi 2 sav + buszsav is mar egy korabbi forgalomcsokkentes eredmenye a sima 3 sav helyett
erre megy a varosi autopalyazasParizsban a Champs Elysee mennyi savos is?
Berlinben a Brandenburgi kapunal a hany savos sugarut is van?
jaaaamost persze az egysegsugaru tiiicsukkki bicajnácinak azzal nincsen semmi baja, amikor 7-s busz elott 12-vel teker a buszsavban a gyogyeger varosnezo turista tempoban, feltartva haladasban a buszt 100+ utassal, mert nem auto van elotte, hanem a "kollega"
tudod: sajat magukra ezek az akadalyozzak a forgalmat meglatasaik sosem akarnak ervenyesulni, meg olyankor pont masfele nez
Izabella utcaba mentem egyszer egy CPU-ert este, neztem Waze-n, hogy a troli elottem miert megy 7-10 km/h kozotti tempoban
szerinted miert?
kiallt a megalloba, es a jobbagy ott "teker" elotte az elesés hatarán5-l lehet setalni is a jardan, ha mar ennyire qrva raer, akkor talan mehetne ott is
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #325888 üzenetére
ja, lehet a karigeriek is okoskodtak vmit, csak nem reklamoztak, mert anno a vitezyk bulija se hozott osztatlan sikert
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #325888 üzenetére
az BK-ben van
a mekiben nem adnak mar a poharra tetot meg szivoszalat se alapbol
mondjuk a drivein-ban lehettöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #325826 üzenetére
ezt a lampaprogram modositast a tarlos-vitezy kettos csinalta 2011-2012 korul, bevallottam azert, hogy nagyobb dugok miatt majd tobben hasznaljak a tomegkozt, es kevesbe erje meg autoval menni
utana par honappal kesobb ugyanok nyekegtek nagyokat a megnovekedett dugokra is, amiket pont okoztak ezzel a korabbi okossagukkaltöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tasiadam #325872 üzenetére
ezek felsorolgatnak olyan holland kivarosokat peldakent, hogy 4km a ket vege kozott, a wiki szerint 20-22k-n lakjak, es az egyik vegen allva jo idoben latod a masik veget kb
mint a Lanchid legyen setalos hid, mert Praga-ban is az a Karoly hid
ja, ennyi diffi van csak:
lakossag 1.3 vs 1.75
kozuti(!) hidak szama a koz.ig. hataron belul: 16 vs 7 (-1)
metro: 65km vs 39km (es ott epites alatt van jelenleg egy uj 11km-s, azaz 76 lesz)azaz sehol se vagyunk infrastrukturaban a ~25%-l nagyobb lakossag mellett se, lakossag aranyosan szamolva ehhez itt ~20 hidnak kene lennie, meg ~100km metronak
meg Koppenhagaban lezartak egy 0.3km2-s reszt setaloutcanak, es attol nagyon fuuu lett
na most az egy 500m x 600m-s resz, szoval azert ne gondoljunk sokra, es amugy a Nepliget ennek a 4x-e(!), megsem tobzodnak ott tomegek
meg amugy 2000 ota itt 38km metro epult (vs itt 39km 1896 ota), es a repter is elerheto a metron - a most figyelj: a 600k lakosu varosbanhol is vagyunk ehhez is....?
errol persze qssolnak ezerrel[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tasiadam #325865 üzenetére
itt ezeknek azok a nagy terveik erre, hogy nem Muzeum krt vagy a Ferenc krt-tol befele, hanem a Konyves Kalman/Hungaria krt-ol befele se lehessen autoval jarni, es csak setaloutcak... mert igy lesz "élhető"
elheto az most is, csak neki kene videken laknia inkabbnemtom de akinek ennyire hianyzik a faluja, az miert nem ott lakik es jar be a napi dolgaira a szent MÁV-l, amit amugy mindenkinek IS javasol o maga...?
kulon jopofa amikor olyan osztja az eszt ebben, aki vhol 150km-re videken szuletett, ott is nott fel, aztan huszonevesen suli/munka miatt felkoltozik Bp-re, aztan falut akar csinalni egy fovarosbol, mert az hianyzik neki
kajakra, mint az iszlamistak is
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #325860 üzenetére
az egyik francia TV csatorna csinalt egy ilyen tesztet Parizsban par eve
ott is arrol ment a nagy duma, hogy nem lehet haladni a dugok miatt es fuuu
na egyik kollegajuk kepviselte a bicajosokat a sajat felszerelesevel, tenyleg eleg jonak tuno bicaja is volt, +szerko, +sisak... minden ahogy kell
masik egy Renault Clio-val
nem is tokre a kulvarosbol indultak, hanem mintha itt a Kispest-rol mennenek a regi TV szekhazhoz, a Szabadsag ter 17-hez
bicajosnak a pirosnal nem kell megallnia ott, jobbra kis ivben mehet, a parkokon atvaghat keresztben is stb
szoval a vege az lett, hogy a TV csatorna szekhazhoz az autos kollega 10+ perccel elobb odaert a "dugoban" is, mint a bicajos, a mindenen IS atvagva
meg persze ott zihalt, alig kapott levegot, mert ugy tekert vs kiszalltam az autobol es hurra
egy izirajderebb tempoban boven 15 perccel kesobb er ugyanoda
----
itt is vannak ilyen Münchausen báró magassagokban halucinalgato nagyarcok, hogy "barhova odaerek masfel oraval elobb, mint autoval"
uhm, deee
20-22perc szokott lenni a szint idom a Keleti PU-hoz a 18.ker-bol...erre kivi lennek, hogy erne oda masfel oraval elobb is
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #325820 üzenetére
legjobb amikor irogatja a muki, hogy igy auto ugy auto, erre masik posztban leirja, hogy jo idoben o bicajjal jar, amuyg nem, de anyu a gyereket kocsival hordja a suliba, mert amugy van ketto autojuk is, utana meg os is egyedul ul az autoban, amiert ugat masokra
b+, hogy az ilyenekre nem szakad ra a mennyezet, gheccccii
de ha mas megy, akkor annak a qrva anyjajat 3x
ja meg utana berakja a kepet a Deli PU-tol 4 autoval a kepen, hogy akkor napi 21 orajaban minek van itt is 3 sav, amikor azt irod neki, hogy arra hogy orankent elhalado 5 bicajosra, nem kellene dedikalt savot fenntartani
ezzel beismeri, hogy a napi 21 orajaban amugy nincs az a 0-24h-s dugo, amit osszesirnak
masik, elmegy a karbonvazas karbonfelnis bicajaval vmi versenyre, de rakerestem a mukira sehol nem jegyzik bringasportban, szoval vmi hobbista, de nem a szent MÁV-l jar, amit mindekinek javasolgat, hanem auton viszi
jaaa, hogy amikor o megy autoval az o dolgara, a masok lakhelyen keresztul, akkor az rendben van, csak masok ne menjenek nala
harmadik nagyszaju, Nagyvarad tertol jar a Orczy terre...mennyi az, 3 vilimegallo a 24-sel?
meg a masik egyetemista vilagmegvalto, a 7.ker-bol jar ELTE Muzem krt-i epuletebe megneztem kuglimaps-n ~6-700m az utja az egyetemig....koszonjuk, tenyleg
az meg kulon jo, amikor a vácon lako osztja az eszt, hogy amikor 3-4 hetente 1x bejar az anyjahoz a Sibrik lakotelepre a KöKi melle, akkor NEKI mennyire jo a vonat-M3 metro is erre
de amikor irod neki, hogy igen, es a metrobol sokkal tobb kene a varosban, akkor ugyan o: aaa boven eleg, ami van is
neki pont eleg, mert jelenleg is megfelel az o utazasainak, akkor nyilvan masnak is tokeletes kell legyen ez istöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Shadowbull #325790 üzenetére
videken meg attol lehet megfulladni, hogy szemettel tuzelnek, vagy vizes faval, aztan olyan szmog ul a volgyekben, hogy harapni lehet, hiaba van amugy sok helyen gaz futeni par ilyen megoli az egesz kornyeket
mennyivel jobb, tenyleg
az a nemet faszi is aki fel evig itt voltak nalunk a beruhazas miatt futoolajjal fut otthon, nem gazzal...na?
meg csomo belvarosi reszen nem az autot magat erzed budosnek, hanem a hazakat(!)
bemesz az utcarol a kapun es fejbe is vag a dohos-peneszes szaga az epuletnek, ezó annak getto szeru felepitesnek is koszonheto, hogy nem tudja a belvarost atjarni a levego a zsufoltsaga miatt
pl a Dob utcaban vannak olyan reszek hogy csak 6m-re van egymastol a ket szemkozti epulet homlokzata
also lakasoknal mallik is le a vakolat miatta, belso udvar kovezete sokszor mohas is a nyirkos levegotol, mert beesik az eso a belso udvarra, csak kiszellozni meg sehol nem tud, ettol dohosodik be is az egesz
a focistadionokban ugyanettol doglik meg a palya fuve is, hogy nem eri a szeljaras bent
ezert szoktak ujabban kivinni a stadion melle regeneralodni, es csak meccsnapon viszik be, addig kint eri a napfeny, a szeljaras stb
vagy nezd meg a Real Madrid is mit csinalt a gyepnek az epulet alatöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz norbert1998 #325797 üzenetére
LSD sokat segit ebben amugy
amiota vettem a gyari Q2-s valtot, amiben a torsen LSD van, a hajnali parasodasban siman gyorsitva fel lehet menni a feluljaron, es nem diferal le a hajtas az egyik kerekre
szerintem ilyen 120-130 lo feletti autoknal ez mar egy musthave kene legyen, nem is ertem gyarilag miert nem opcio amugy
egy uj auto araban, foleg ha reszletre veszik, mert kp-ban kb senki..., elenyeszo diffit jelentene
a gyartoi onkoltsegi ara kb lof4sz sincs ennek, van benne par plusz csigakerek kb....
nem volt olcso, de egyatalan nem bantam meg
600EUR-ert siman megvennem azt a valtot, ha van
nekem mondjuk pont kapora jott 1 nappal a tervezett kuplungcsere elott, gondoltam is, hogy az, hogy ez pont most kerult fel eladokent, egy "jel"több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Reggie0 #325786 üzenetére
uhm...egy mai auto fogyasztasa literekkel kevesebb,, mint 30+ eve egy akkori, 3-400kg-val konnyebbe volt, amin se kati, se DPF, se semmi nem volt
1.3-s 2105 jaguli siman beharapta a 10 litert a varosban, egy mai 70 loeros auto nem kajal 10-t, mikozben nem is csak ~1 tonna melle mar
egy Euro4-s auto is 20 eves, ami oregebb mint az autok atlageletkoraaz semmit nem szamit, hogy tobb auto van bejegyzeve Bp-re, mert ismerek olyat, akinek 5 auto meg 2 motor van a neven, de akkoris csak 1 segge van, ugyhogy annyival van jelen a forgalomban, mintha csak 1 lenne
nekem is volt idoszak, amikor evekig 3 auto volt a nevemen, de nyilvan mindig csak az egyikkel tudtam jarni egyszerre a varosban
sot az egyik auto kozben honapkig Sopronban volt, ugyhogy hiaba volt ide bejegyezve, valojaban Ausztria es Sopron kozott ingaztak vele napi 80-90km-tes akkor most jon a megvilagosult sotetzold verpistike erosen tuldramatizalva a temat, hogy majdnem megfullad
de amikor o gyerek volt se lett semmi baja a 2 utemu Trabiktol, a kispolszkiktol, az ezerkecske meg ezeröcsi Lada-ktol meg a Skoda 105/120-ktol, amiken katalizator sosem volt, es aminek siman CO meg CH szaguk is volt, nem csak muszer mutatta ki, hanem humanoid erzekszervvel is siman erezted
foleg a 2 utemu Trabit...., az elment az utcaban es nyaron nyitott ablaknal a 6. emeleten is erezted a jellegzetes szagatde o akkoris most akar nagyonmeghalodni
meg jarjal MÁV-l... es ezt ki meri ejteni a szajan vki a MÁV napi szintu beszopodasai mellett manapsag, az onmagaban meger egy miset, meg azzal a BKV-val, ami csucsidoben ugy tele van, hogy az ajto alig bir rajta kinyilni meg becsukodni, de nyilvan arra fogsz meg te is felferni
ugyanezek ha infrastrukturalis fejlesztes kellene, akkor a legnagyobb ellenugatok barmi IS ellen...M0 befejezese minek? keruld meg Bp-t korben, mennyi is az M2M0 csomoponttol a M1M7 elágig korben, ~80km?
meg jonnek a vilag osszes tajarol kimazsolazgatott korlatozasaikkal, amit ide mind el is kepzelnenek bevezettetni, egy super-mega-giga combo-kent, amivel csak atesnenek a lo tuloldara, az elozetes infra fejleszetesek nelkul....mert hat azt minek
meg Becsben lezarnak egy 15m-s utcacskat, akkor mi itt zarjunk le 5-t, de azonnalmeg azt meglatja, hogy Parizsban milyen korlatozasokat terveznek(!) bevezetni majd azutan (amiket ok itt most azonnalra is behaluznak ide persze), de hogy ehhez ott mar lassan 10 eve is folyamatban van egy ~30-32Mrd EUR-s tomegkozlekedes infrastruktura fejlesztese, es meg 2030-32 korul lesz keszen, amivel a meglevo 220km-s 14 vonalas metrohalozatbol ~420km-t csinalnak +4 teljesen uj vonallal plusz a regieket is bovitve, akkor ugyanezek ugy qssolnak, hogy 5km-re levo mezorol hallod a tücsök ciripeleset
....mi meg itt a 128ev alatt osszeizzadt 39km-ünkkel balf4szkodunk
[link][ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz norbert1998 #325629 üzenetére
a 9.5:1 meg, a RS-nel a 9:1 CR viszony az nem tul keves azert
VAG 1.8 20vT is 9.5:1 illetve 9:1 volt a 8N szerias TT-neltöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz norbert1998 #325691 üzenetére
Keszthely Várvölgy között megyek az erdőn atvezeto uton, van egy hosszu egyenes egy kanyarral...
szerinted hol kezdett el megfordulni a toyotas gyogyos...igen, a kanyarban
megallok tole kb 2-3m-re
kb itt ahol az auto is jon szembol makettkodott
aztan jobb1-bol szolt a pilotanak az utas, hogy ez majdnem nekunk jott, mert a kisoreg ilyen csak elore nezek uzemmodban probalt megfordulni a kanyarban
de nem am Y-ban, mert akkor reg vegzett volna, hanem vmi WWWWW-ben, mert sokat nem tekert a kormanyon ehhez, meg nehogy poros legyen am a szent toyota kereke, meg kimeljuk a feltengelycsuklokat is nagyontöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tasiadam #325689 üzenetére
megy elottem a korforgalomban, balra indexel, erre odaer a kihajtohoz, lelassit, tulgurul a kihajton, neki all toltani....toyota
auchan parkolo, ember kipakol a bevasarlokocsibol, csak felretolja a kocsit, nem vissza a gyujtobe, beul, kocsi lejton neki gurul az auto oldalanak...toyotatöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz norbert1998 #325629 üzenetére
van egy ismeros, aki regebben massal foglalkozott, de mostmar autokat buzeral
tobbnyire digoverdakat csinal, de hoznak be tobbniyre hot hatch autokat is, franciat, japant is
ez evek alatt kialakult, hogy ha PGT-d van, akkor vagy magadnak szereld, vagy legyen vastag a buxad, mert sok szerelo sem ert hozza, es tobb bajjal hozod el az autot, mint amivel odavitted, aki meg tenyleg ert hozza ott eleg vastagon fog a ceruza is
pl vkinek egy motorfelujitas utan a vakuumcsoveket ugy raktak ossze, hogy ahova elert a cso, osztjolvanazugy, pedig a neten 5sec volt megkeresni a rajzot rola 15-20 eve is
egy jo megoldas van csak, es ugy mukodik az auto
amikor a lefujoszelep meg a drucklabda egymassal van osszekotve, az nem az...
na ecce csinalt egy drifter BMW-bol kidolt S54B32 M3 motor helyett egy M54B30-t turboval
pont akkor csinalt egy ismerosenek egy PGT-t is, ugyhogy az L alaku muhelyasztala egyik szaran a BMW motor volt szetboritva, a masikon a PGT-é
jon a muki megbeszelni mi kene bele...nezegeti ott az kiszerelt alkatreszeket, megszolal
uuu, ez jol nez ki ez a vastag hajtokar, ez fog belekerulni?
nem, ez a Punto gyarija
miiiiii? egy ilyen a Puntoé, nekem meg 200k-ert kell hajtokart vennem a BMW-be?
háát... őőőő... hm... igen
...es o volt leakadva ezen, aki ha kimennek egy drift edzesre(!), es 5-600k erteku gumit hasznaltak el akkor csak az edzesen, + az uzemanyag + a palyaberlet aznapra + a szerelo teamje stb, szoval csak az edzes(!!) is benne volt egy misiben kb mar akkor istöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz focvis #325558 üzenetére
10+ eve volt egy Smoke&Chamre csoportnak egy group pados merese, amire ha 20 auto jelentkezett akkor 8kHUF / auto aron csinaltak a merest
de a 20 autonak ott kellett lennie ehhez, nem csak 17-nek, mert akkor normal ar van
csak azt vettek figyelembe, aki utalta a penzt, az ilyen majd ott fizetek aztan baszok elmenni tipusuakat nem
az nem jatszik, meg ha megsem tudsz jonni nem jar vissza es szerezz vkit magad helyett
de ez igy a normalis is
na ahogy kell, az egyik auto 2 nappal elotte megbenult, ugyhogy 19 auto volt csak, vki gyorsan ugorjon be helyette
szolok havercsavonak, hogy lenne egy meresi lehetoseg az autora joarasitva, erdekli-e
ooo, persze
egybol atutalta a penzt a kieso mukinak, es a vhol a 7.-8. helyre beirtak helyette minket
ez a meres ott volt, ahol a TC is mérte az autokat meg a Göbiékkel eloszor evekig
...16ker vhol, biztos tudja vki a pontos cimet is
persze 19 VAG csoportos dizel auto kozott a digo benzines elegge kilogott, de jojazhe'
a sorban elottunk levo auto egy mk2 Golf TD volt, 1.6 helyett 1.9-s motorral, ami gyarilag asszem 75lo, akkora front intercooler, ami befert zarhid-loki alja meg a ket lampa koze, ami alapvetoen nem lenne rossz, meg ~1.6bar, meg az adagolo, meg a csucsok, meg ez-az...de nezem nyitva a geptetot es ilyen max 40mm-s csovezes volt a turbo-intercooler meg a intercooler-motor kozott, meg a szivosor is egy kajak nulla plenum-s, csak elagazik 4 fele megoldas volt
kerdeztuk tole, hogy ez biztos jo ez igy....?
aaa, az persze, mert igy gyorsabban feltolti a terfogatot es kisebb a turboluk
ahhaaa, OK
na, beall, lekotik, nyomja neki a operator, fustol is ahogy egy "rendes" VAG dizelnek kell, kicsit szerintem tul volt etetve, lemerodik: 105lo meg 196Nm
na most a 1.9TD Tipo a gyari 0,8bar-n 92lo meg 186Nm, hogy ertsuk ez mennyire nem tul jo szamok ilyen zil intercooler meg a 2x toltonyomas mellett, de annak is nagyobb atmeroju csovezese van az ennyihez is, meg egy kis hoki u.n. sidemounted intercoolere (=SMIC), aminek front resze is egy frutti A5-s irolap nagysagu
elnezegettek ott mi lehetett a tenyallas, hümmögtek vmiket, kiall
na, jovunk mi a digo kotlaval: [link]
(a front lokit azert kellett leszedni rola, mert beert a gorgopadra ahogy kerek beult a ketto gorgo koze)
ez is 1.6bar volt, meg 5500 utan mar lassan esik is a powa'
ez a 3. legerosebb auto volt aznap ott a 20-bol, a legkisebb ccm-s motorral, mert 1.4TDI-k se voltak, viszont volt 2.5 V6 TDI tobb is, meg nyilvan nagyresze az 1.9
igazabol a mienk utan csak 1-t neztunk még meg, amig visszaraktuk a lokit, mert nyilvan S&C autok, szoval ugy kormolatak, mintha muszaj lenne
utana este kiraktak a listat vhova, es abban lattuk, hogy 3. legpatentabb volt a legkisebb motoros benzines autotöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz 6030D #325610 üzenetére
egyebkent a turboknak tipikus meghibasodasa az is, hogy axialisan log a tengely, mert szivo oldali fojtasa van
akkora ellenallast kell lekuzdenie ahhoz, hogy a kivant nyomas meglegyen, hogy sokkal magasabb rpm-n kell jarnia a turbonak, ami miatt a tamcsapagy nagyobb terhelest kap mar ugy + a tengely a szivo oldal fele akar menni, es hiaba az olajfilm, vmi ellen az mar keves
megfogod a tengelyt es radialisan még nem log, de hosszaban mar igen
gyakorlatilag a vakuum "kihuzza" a tengelyt a szivo oldal fele
ez akkor is szokott meg lenni, ha legyszurobetet sem tul gyakran cserelodik, mert a kelloen leretkesedve mar az is fojto hataskent jelentkezik, meg kozben megy a tunnerolas ezerrel, a karbi meg aaa az minek
meg fent van a gyari legyszurohaz az erdetileg 100-120loeros auton, es 200++ lonal is csak a legszurohaz gyari nyilas van, ahol az bekapja a levegot
ez ugyanugy fojtaskent jelenkezik egy turbonak mint az evek ota nem cserelt legyszuro, amirol egy darabban le lehet huzni a porcicat
egyes turboknal ugy van megcsinalva a turbo szaja, hogy van is benne egy 6-8mm-s lepcso 45fokban letorve, hogy szivo oldali ontveny belso atmeroje ennyivel nagyobb is a kereknel
de azert en tennek ra meg egy merettel nagyobb csovet, ha tunnerolodik is, meg emelt nyomas stb is van, meg a legyszurot 5-6k km-kent kidobnam...
vhogy a tobblet levegonek plusz keresztmetszet is kell
OK hogy nyomason mar konnyebb attolni, de beszivni nem aztöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz focvis #325579 üzenetére
szerintem ezek a BMW neven maradtak
ez olyan kb, mint amikor az influencernek adnak egy autot, hogy ezzel menjel a sajtoesemenyre, meg neha legyen rola egy kep, ahogy bevasaroltal es ennyi minden IS belefert, vagy elutaztal kirandulni
ott sem az ove az auto csak hasznalatra kapja a cegtol, aztan 1-2 evente kap egy masikat
ez mar egy bejaratott marketing fogas
cegnek frutti reklam koltseg egy TV-s megjeleneshez kepest, az influencer-nek meg nem kellett autot vennie a sajat penzebol
win-win szitu
------------------
a Nring-s Mischa Charoudin is kapott egy M3 Touring-t a BMW-tol direkt neki legyartva, meg a szinet meg az extrakat is o valaszthatta ki bele
neha latni is, ahogy ott all az Vulcan-s garazsuk elott, es van rola 5sec kepanyagtöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Hachiko95 #325557 üzenetére
TDI-knek az a baj az egesz szivo oldalava,l hogy amikor tunneroljak se raknak fel igazan nagy csoveket
meg az egesz fej maga is egy fojtas, hiszen igazabol olyan, mint a Lada-é is
ott is leszopod magad mar a 1.6-bol 130 loeroert is, annyit meg egy 16v motorbol kulonosebb izzadtsag nelkul kihoztak akar gyarilag is 25-30+ eve
kicsik a szelepek, kicsik a portok, a szivoport a kipuff mellett van kozvetlenul, ami felmelegiti a levegot, a turbo a szivosor alatt, ami szinten melegiti azt alulrol
es minnel nagyobb a tomegaram, annal inkabb jelentkezik ez, es romlik a toltescsere hatekonysaga, mert beragad az elozo ciklus egestermekenek egy resze a hengerben es kevesebb friss levego tud beferni melle a kovetkezo ciklusra, romlik a volumetrikus hatasfok, a kiszamolt uzemanyag mennyiseg tul dusnak szamit es csak fust lesz belole:
tipikus TDI "betegseg", fustol ha kell, ha nem
kb olyan mintha, az EGR szelep folyamatosan visszaforgatna a kipuffgazt kontroll nelkul
eleve a szivosor is annyi, hogy az 1 csobol 4 lesz, semmi puffer terfogata (u.n Plenum-a) nincs
megnezed a JTD-ét, ott a levego egy ~1.5-2 literes legtartalyba erkezik, es abbol agazik le az egyes hengerekhez
nem sok az se, de a csak siman 4 fele agazo-nal biztos tobb
a 16v-nel meg "valtozo szelepvezereles" is van a swirl lapokkal: bezarva 8v-kent mukodik kinyitva meg 16v-kent
erre alacsony rpm-n van szukseg hogy a perdulet es a nagyobb gazsebesseg miatt jobb lesz a hengertoltes
tenyleg erezheto a diffi, mert az enyemben ez meg pont nincs, de mentem egy az enyemnel 1 evvel ujabbal, amiben mar van es 2-300rpm-l elobb feleled miatta
meg fogja a muki, felrakja a 2260/2263-t es akkora cso van a legyszurohazig 5-600mm-n, mint a turbo szaja kivul
ezt megnezned 1x menetkozben egy kameraval, vmikor akkora szivoero van ott, hogy lathatoan meghorpad a cso, es becsokken a keresztmetszete, azaz sokkal nagyobb atmeroju cso kene ra, merevebb fallal, ezert vannak kivulrol megbordazva a gyari
csovek
Manky annak idejen csinalt egy Grande Punto 1.9 16v JTD-t is maganak, de 300 loeronel megallt az auto
az mar GM auto reszben (4x100-s Opel futomuve is van, nem 4x98) ott a turbo forditva all, mint a 147-n
GP-nal a jobb elso fenyszoro felol van legszurohaz, a 147-n a bal elso felol
de mondtam is neki, hogy nezze meg a 147 gyari szivocsovet: a 60mm-s csobol lesz ~40mm a turbora fokozatmetesen csokkenve, nezze meg egy GoPro-val mi tortenik
neki sajat meropadja van otthon, szoval helyben tudja nezni
erre felrakott egy nagyobb szaju direkt legyszurot egy nagyobb csovel, ami csak a turbo elott csokkent le a turbo szajanak meretere es +30 loero jott ebbol egy modositasbol nyomasemeles nelkul is
PGT ugyanez amugy, a legszuro-legtomegmero 60mm, utana is 60mm-s cso megy a turbora, ami kivul 60mm, de egy nagy tolcser a szaja es a kerek csak 36mm-s(!) benne*
igy a csovezes nem lesz fojtasi veszteseg
ha tobb levegot viszel, akkor nagyobb keresztmetszet is kell(ene) hozza...nem? foleg ha hosszu a cso
*a gyari IHI turboba 40-42mm kereket rakva nyilvan ki kell tagitani tolcsert, de azt konnyu megoldani, mert van mibol kiszedni
egy normal Garrett turbonal ezt nem nagyon lehet megcsinalnitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz focvis #325558 üzenetére
vissza lettek butitiva es el lettek adva
enyem is a gyari motorral ott van vkinel
az 1.9-s stroker motor belole viszont egy masik sarga GT-ben volt egy ideg Isaszeg kornyeken, aztan az is vissza alakitodott es azota nem tudom hol az a motor
nyilvan csak pislogos muszakin mentek at, mert elegge at voltak alakitva ehheztöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboldi #325533 üzenetére
16v
8v-vel kar szarakodni, minden ugyanannyi hozza, es a 16v mindig erosebb lesz a jobb toltescsere miatt
gondolj bele, 4 hengeres szivo benzines motoroknal, ahol a hengerfejen mulik a dolog, hiszen nincs feltoltes meg semmi: van-e olyan 8v motor, aminel ne tudnal egybol erosebb 16v-t mondani, mindenfele VVT/VTEC/VVTL meg hasonlok nelkul is
ugyanannak a gyartonak ugyanaz a ccm-s 8v/16v motorja kozul is mindig a 16v az erosebbtöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Manky művek " gyászhintó ":
nyilvan itt mar ez sem fustmentes, de 320-350loig meg lehet csinalni ugy is, hogy semmi nem latszik
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz focvis #325508 üzenetére
megvaltoztak a szabalyok
ezekkel mar mar ott voltunk, hogy qrvara sokat ra kellett volna ahhoz tapsolni meg, hogy jo legyen
....vkinek jott csalad meg ingatlant vettek/csereltek, es ahhoz kellett a penz
vki vett tunnererebb autot, amiben 2. epitett motor erte el ezt a 12.2-s idot, de addigra az életét is rakoltotte kbpar honapja pont beszelgettunk egyikkel, hogy ennyi lojjero meg annyi Nm-t tud a tunnnerolt Nissan-ja, de egy rendes kuplung hozza ami atviszi az 1200Nm-t az 3500-4000EUR
nem tud annyit -még-, de iden 2 cserelte az "olcso" kuplungot, ami csak 1200 EUR, es 3-4 napnyi szereles
es ha vkivel ezt meg csinaltatni is, es nem sajat maga, akkor szamold ki mennyibe fajnaez mar nagyon nem az a szint, mint amikor elbasztuk a programozast, es masnap delutan munka utan kicsereltuk a motort 3 ora alatt egy masikra (gyari belu 1.4-s motor volt 280-300loval)
1.4-s Tipo motor annyi volt mint a szemet, azzal a ket T idommal barmelyikbol GT-t lehetett csinalni
olajteknot (turbo olajvisszafolyasa miatt), a lendkereket a nagyobb kuplung miatt atszereltuk a GT-rol (a Tipo-n 190mm-s volt a kuplung).... igazabol pikk-pakk megvoltvagy ha a csak a hengerfejtomites ment ki, az meg volt 60-80perc alatt
meg langyos volt a motor, amire ossze volt rakva-------------
a szabalyok ugy modosultak, hogy eloszor volt az 1.4T az 1.6 szivokal (VTI Civic)
aztan egyre tobb cheater motoros Civic volt 1.8-1.9-2.0 strokerek, 1.6-nak kamuzvade reg nelkul is olvashato volt a forumjuk, szoval tudtuk melyik a csalos auto, mert ott megdumalgattak kinek mi keszul - beszivargo egysegkent kemkedtem
a 2.0 az a CRV blokkbol volt csinalva, amiben nincs VTEC olajfurat
tehat ra is rakod a VTI /ITR hengerfejet, nem mukodik a vezermutengely profilvaltasa
de erre van egy mod-kit, amikor ezt az vezerloolajat egy kulso csovon odaviszik
azaz ha ott volt az a plusz cso a hengerfej oldalan, akkor az 2.0-s blokk volt, mert az 1.6/1.8-n nyilvan nincs ott
a gepatvetel meg egy alibi bohockodasugy volt atutve a valtonal motor eljen a motorkod, hogy 5 chr-bol 2 sem volt egyvonalban hogy B16A2, pedig az a gyari blokkon egyvonalban van - japanban nem fogjak mm-s elteressel beutni ezt
neztuk ott a sorban allas kozben a nyitott geptetos autokat, 1 pillantasbol egybol levagtam hogy az ev feletol mar kb 90% csalos motoros Civic volt a mezonyben
...de leszartuk, mert ugyis kikaptakszoval a 2. evben mar szinte csak csalos motoros autok voltak
3. evben legalizaltak a csalos motoros autokat azzal, hogy a kategoriat felvittek 2.0-ra
de igy is kikaptak
ebbrn az evben vmikor a 3.-4. versnynel mondtam a fekete PGT tulajanak: Nándi, nezd meg, szopnak hondak, jovore megint kategioria modositas lesz...es tenyleg:aztan a 4. evben mar 2.4 lett a kategoria, nem 2.5, mert akkor a 325i BMW-k oda odakerultek volna, es hat azt nem lehet
na szoval 2.4... 7gen Civic Thai/ bode, a 2.4-s Accord Type S motorral, minden csiri biri okossag ra...
de az is elverzettjott az 5. ev, megint ccm modositas, de most a turboknak, hogy 1.4 helyett 1.2 a kategoria, ezzel a 1.4-k "felestek" 2401-4000ccm-k koze...koszi
nyilvan mar addigra mi sem 1.5bar-n fujtuk a motort kozben, hanem 2.0-2.2-vel, de 1.5bar felett nem latanyos a teljesitmeny emelkedes, hiaba 1.5x a toltonyomas, jon belole ~40-50lo max
ekkor mondtam a Koharinak azon az ev eleji megbeszelesen, hogy ertem, hogy ezek a kis digo turbok ezzel a '60-s evekbol szamzazo 8 szelepes Zastava motorral ekkora potencial, hogy 4x kell miattuk a kategoriat modositani 5 ev alatt, de 3x ccm-s szorzo a turbokra meg az F1-ben se volt soha.... erre fintorgott egyet
2.4 szivbol lett 1.6T, meg regen is csak 1.4 ill 1.7x szorzok voltak
aztan merlegeltunk hazamenve, hogy mit hogy lehetne, de mar lattuk, hogy ennek igy vege van
----------a Hondakat azert kellett nyomatni, mert a Kohari orszagos haverja az egyik kozismert Honda tunnner, akinel regebben tobb honapos sorban allas volt, hogy o huzza le nyomatekra a hengerfejet, aztan kicsit megcsappant a ugyfelkore, rontottuk a biniszt*
aztan jottunk a kis a digo turbokkal es a 30-35 fos mezony, amiben 25 Civic/CRX volt, par ev alatt 8-10-re redukalodott kategoriaban, es 3 even keresztul is az volt a dilemma targya, hogy a fekete vagy a sarga PuntoGT nyeri meg , meg az elso 4-ben 3 PGT volt, meg vmikor 3 PGT volt a dobogon, pedig nem is volt nagyobb tobb indulo a mieinkbol, szoval kicsit leuraltuk a dolgot
*: egyszer beszelgettunk is az egyik ellenfel Hondassal, o monda azt, hogy nem fogok meg 5-600k-t (2010-12ben), otthagyni az xy-nal azert, hogy talan 2-3 tzeddel gyorsabb legyen az auto, amikor ezek (a PGT-k), akkoris most is gyorsabbak annal 4-5 tizeddel
na most aki nincs kepben ezzel, az a 4-5 tized a ~6-7 autohossz a celvonalnal, azaz olyan 25-30m
igy nem tunik soknak, de 400m-n eleg latvanyos, a rajtnal allva es videozva is siman latod ki nyertmeg amikor elhoztuk a 1.9-s motoromat Bejo-tol ott is eppen csinaltak egy Honda motort vkinek, igazabol mar keszen is volt, eppen foliaztak korbe a szallitashoz
szokasos csííter B20, +VTEC, minden IS bele webshop-kbol osszerendelve...
kerdeztuk mit tud majd, erre elkezdte sorolnia cuccokat meg az arakat es ~1,5 millional (2011-12 korul) abbahagytam a szamolast, addig nem volt meg szo a kuplungtol, a sper-rol a feltengelyekrol, kipuffrendszerrol...mi meg a 300k-t alig tudtuk osszeszedni a kovicuccra + gepmunkara - amelyikben az volt
es akkor ezeket a tobb millios koltsegvetesbol, erre szakosodott muhelyekben faragott autokat vertek el azok, amiket mi egy lakotelepi garazsban meg kertes haz udvaran reszelgettunk
persze, hogy baszta az agyukat, hogy nem nyertekvolt olyan is, hogy ugy jott visszafele a muki a savban, hogy okollel verte a muszerfal tetejet
es amelyik auto bedoglott ott kint, az SOHA tobbet nem lattuk versenyezni
gondolom egy ilyen tobb millios okositas utani gebaszbol, ott nem volt meg1x kedv ujjaepiteni a motort...vki ezt szemelyi hitelbol csinaltatta meg---------
a TDI-ket meg megoltek a Manky féle mk2 Punto 1.9 JTD-k [link] (hanggal )
1.9 8v gyarilag is van belole, de 16v JTD motor a 147-bol takk belemegy, 100-120k-ert siman van
az crossflow 16v fejes, a reverseflow 8v TDI elleneben
(a 8v JTD is crossflow)igazabol a TDI motornak nincs olyan resze, ami miatt alkalmasabb lenne tuningra, mint egy JTD...csak joval nagyobb mogotte a hype
CR befecskendezes, az akkor indul amikor akarod, nem ugy mint a PD-nel, hogy amikor PD butyok a veztengelyen nyomja a PD elemet...az adagolo meg hagyjadmar
intercooler csovezes sokkal rovidebb, hiszen a JTD-n elol van a csiga, nem a tuzfalnal, mint a TDI-nel, nem kell onnan elore jonni, hogy utana ujra hatra menj vele
a furat is nagyobb ezert nagyobb szelepek lehetnek a hengerfejben es nagyobb jaratok is, mert a szivo es kipuff oldal nem egymas mellett van egy oldalon, ahogy TDI-n hanem a henegrfej ket oldalan - jobb a toltescsere hatekonysaga magas rpm-n350+ loeros motor megcsinalhatsz a szeria forgattyus mechanizmussal, nem kell H-beam hajtokart venni bele, mint a TDI-knel, ott vkinek mar 230-250lo korul is kikonyollt a hajtokar, 300lonal ott mar erosen musthave...meg azon szarakdni hogy PD belso, meg kiscsapos-nagycsapos
ez mind penz-penz-penz
veszel egy Q2-s valtot, akkor gyari torsen sper-d van, nem kell aranyert venni egy Quaife-t, meg 6 sebesseggel nem forogja magat halalba a motor az autopalyan se
meg JTD-nel a 5-6 sebesseges atepites kozott nem kell a fotengely vege es a kerekcsapagy kozott mindent IS cserelni jarulekosan, csak 5-s valto le, 6-s fel...mert minden IS ugyanaz hozzam, valtoval egyutt veszed meg motort is, akkor meg foleg jobb147-nel is eleg gyakori mod a 8v JTD-knel, hogy kuplungcsere alkalmaval egyuttal az 5-s valto 6-s ra cserelodik (enyemet is egy olyanhoz vettek meg, amikor en a Q2-t vettem)
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz tototos #325482 üzenetére
egy szint felett mind1 mibe veszed meg, az 1.4-be is annyiba kerul a kovicucc, mint a 2.0-ba
anno 12-13 eve a PuntoGT-nel szamolgattuk, hogy jon ki buli
1.4-be kovidugo + H-beam hajtokar egyutt volt 180k* (akkori EUR/GBP/USD arfolyamoknal)
1.6-ba ugyanennyi, meg venni kell egy 1.6-s Tipo/Tempra motort hozza 10-15-20k-ert
1.9-be ugyanaz, mint az 1.6 is + kell egy 182B6000-s fotengely is a 67,4->78,4mm loket miatt, + kicsit tobb a gepmunka blokk belsejeben egy kezimaroval, hogy atforduljon a fotengely
az 1.9-hez valo stroker kit dugattyu alacsonyabb a csapszeg felett a loket felevel
1.6-1.9-nel kell egy T idom a turbo vizhutes kiaghoz a futoradiator korebol, mert ott mindig forog a viz, ha jar a motor, es blokkon nincs meg ott a helye ennek kialakitva, meg a olajbetap a szinten egy T elemmel a olajnyomas kapcsolotol
szoval igazabol ~40k volt a tobbet hardver koltseg hozza, a gepmunkaval egyutt +50k a 1.4 es az 1.9 kozott
amugy a H beam hajtokar nem is volt fontos hozza, meglepoen erosen tulmeretezettek
az 1.4-1.6 elbirja 300-320loval is meg 400Nm felett a gyarival is
csak tudtunk az angol forumrol egy kontaktot postazva 45k-ert, annyiert meg en megvettem bele
430-450Nm-nel csuszik meg a 215mm-s kevlar kuplung erositett nyomolapos szerkezettel is, szoval igazabol az limitalt
volt akinek sikerult elernie azt is, 2.4bar-n fujva az 1.6-tezek akkoriban 12sec-s idoket mentek 1/4-n a street kat-ban 190km/h koruli celvonalival
100-200km/h 8sec korul
street kat: E jelu utcai semi slick gumi, kerek nem loghat ki a sarvedo sikjabol, nem vehetsz ki semmit az autobol, a potkereknek es az emelonek is benne kellett lennie a helyen a csomiban... es szuroprobaszeruen meg is neztek
--------
* ha elfujtad a gyari dugokat, akkor a Unix/Bardi ennyi volt a 4 uj dugo gyurukkel, ami nem kovacsolt (a % kedvezmeny nelkul)
de onmagaban a Wössner kovidugo szett 130k volt akkor brutto, a te nevedre szolo szamlaval
szoval a puszi %-l is annyiert/tobbert vehetted meg a 4 gyarit, amibe a koviszett is kerulttöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz macilaci78 #325476 üzenetére
en a kereket 40-80-110Nm-re szoktam huzni 3 lepcsoben
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
nekem a M0-M51 feluljaron haladva egy galamb pattant meg a szelvedon
....de nem alltam meg megkeresni, mert eleg nagy volt a forgalom
a mogottem erkezo tgk tuti nem csak megpattintja, mint en a szelvedo szoge miatt, ha azzal kerul kontaktba
megy 1x M5-n az elottem 25-30m-l halado auto bal hatso kereknek futott neki vmi lény a szalagkorlat alol erkezve
azt nem tudtam kivenni, hogy mokus vagy nyul volt-e az, mert eppen mar sotetedetttöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboldi #325425 üzenetére
en egy macskat gombaztam el 1x az utcaban
de a tukorben lattam hogy kigurult az auto alol kicsit, kovalyogva elment
nem is lattam csak a koppanast hallottam
de 2-3 het mulva lattam hogy ott napozik az egyik keritetes tetejen, szoval tul nagy baja nem lehetett beloletöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
M5 bevezeto 60-70-l halad, pedig hokasas az ut, mert az eso esik es +2fok van
Radio1-n Balazsek azt beszelgettek, hogy Budan 8E busz nem megy fel a hegyre, mert tolocsuklos, de azert talan ejfel ota, lett volna eleg ido reagalni a fobb kozlekedesi utakra, vagy vmi...
~3cm ho miatt szokas szerint megkukult a fel varos tomegkozlekedese[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz ArthurShelby #324750 üzenetére
egyebkent ez szerintem eleg jo ar
7 eve havi 20k-ert bereltem egy "dunaujvarosi" betongarazst, amig az auto rendszamot kapott
(svajci volt, ugyhogy a magyar papirozasa elegge elhuzodott, mert a karacsony is beleesett)több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz brumi1024 #324503 üzenetére
Porsche-nal letezik olyan upgrade, hogy meleg eghajlatu autokon ket olajhuto van egy helyett
...mivel melegebb eghajlaton a deltaT is eleve sokkal kisebb lenne, meg az tuzo napon az aszfalt felett is joval melegebb a levego
pl F1-ben szoktak mutatani is racse rajt elott, hogy 50-60fokos az aszfalt homerseklete, nagyjabol akkor a levego is ennyi kozvetlenul felette[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboldi #324571 üzenetére
nekem ez a felni van matt feketen most a dezsőkén teligumikkal
meg van egy ilyen kalyhaezust szinu szett is nyarigumikkal a kékvillámhoz
ez Toora gyartmanyu gyari AR 147/GT/156 felni 17"
kicsit konkáv is, az agy resze beljebb van, mint a felni pereme
a kepen nemtom mennyire latszik eztöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
tipikusan amugy az acelfelnik konnyebbek is mint az alufelnik
4,5-5kg egy 16"-s felni gumi nelkul, egy atlag 16"-s alufelni meg 7-8kgaz OZ Ultraleggera az, ami ~6kg ebben a meretben, ez az az egyik legkonnyebb megoldas
persze leteznek magnezium felnik is, csak azoknak mar elegge meredek az aruk
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #324545 üzenetére
en 5gen kuvik-n lattam 18"-s felniket
az mar frankon megemelte a bodet
1.5-s motor, hatul dobfekkel, az ki se latszott a felni agyresze mogul, elol meg vmi 240mm koruli CD lemezmondjuk ez a setup felfoghato volt kiporgesgatlonak is
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #324530 üzenetére
kb annyi
na hat ez az
mondjuk nincs benne sok hűtőegyenes a fékeknektöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz brumi1024 #324503 üzenetére
na igen... ott is volt sokszor is olyan, hogy a 2. sofornek a kor felenel mar nem volt fek az auton
PU stabszilentek, vagy top-of-the-range modell vastagabb elso-hatso stabjai botottan, hogy kanyarokban az u.n. bodyroll hajlam csokkenjen....aaaa
meg a sima stabszilentet is eszre lehet venni, ha a lepukkant-repedezettek helyett ujak vannaktöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #324521 üzenetére
az a u.n szekérkerék felni
öröm lehet rá gumit vennitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #324520 üzenetére
benzines "937" 147/GT-n a TS motoroknal egy sima vizes hocserelo van, de meg a 105 loeros Eco-n is van, es a 8v JTD is...
ez vmi 15-20k ujan is, szoval nem egy ütőeret felvágos tortenet, ha cserelni kella 16v JTD meg a 3.2 V6 24v GTA a kulso "levegos" olajhutos, az joval tobbe kerul
GTA-n azt is ki szoktak cserelni nagyobbra, meg a tunnnnerebb 16v JTD-ken is
foleg mert amikor idovel lekotlik es szivarog, mert pl belekoszon egy kavics (jobb oldali kodlampa mogott van), akkor a gyari uj egyseg aran kb 3 hasonlo meretu univerzalisat lehet venni
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #324495 üzenetére
de megnezel 10-20 Mischa videot es mar annyibol latszik, hogy a gyari hutessel oda kb se kene menni akkorse, ha te vezetsz korben egy mesekört
PGT-vel is neztuk hogy olaj milyen fekete...pedig nem dizel
meg olajnyomas alulrol karcolja az 1bar-t, ehhez nem is kellett semmi extra, mert van a gyari kmora egysegben gyarilag olajnyomas merojeerre beraktunk egy olajhofok merot, hogy lassuk mennyi az annyi, es par drag menet utan nyaron 140-145 fokos volt a gyari olajhutovel a olaj....
nyilvan tizensokeves korara a mindenfele belso lerakodasok es lamella serulesek miatt tuti sem volt mar olyan hatasfoku a hoatadasa, mint uj korabanneztuk, hogy fuha... lehet vmit kene kezdeni ezzel
na a gyari olajhuto ki, egy 3-3.5x akkora meretu be (valto elott van gyarilag is), akksitalcarol volt neki egy tartokonzol azt kellett megszelesiteni a nagyobb hutohozerdekes modon 105-110-nel megallt a hofok, akarmit csinaltunk vele 35-38 fokos nyari dogmelegekben is, azon kivul meg a 100-t se erte el...
mondjuk a gyarival nem neztuk a nyari idoszakon kivul mennyi az annyi, de egy oldschool thermosztatos "levegos" Behr gyartmanyu olajhuto volt benne gyarilag is, nem vizes hocserelos, ami mostanaban elterjedtebbaz egesz buli kerult az uj meretre gyartatott flexi olajcsovekkel egyutt 35-40k-ba, meg max egy ora szerelesbe
neztuk utana is a olaj szinet, de mar nem feketedett el, meg az olajnyomas 1,5-1,6bar volt meghajtas utan is
erre ecce nezem a BZ öccse olajsári Charade-t, mennek vmi versenyre felraknak egy akkora olajhutot, hogy annal mi 2x nagyobbat vettunk ki(!!)
OK, hogy nem ~280-300lo az a vas, de akkoris...
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #324485 üzenetére
oda kell menni a Mischa-hoz hogy o qrja el
------------------------
mondjuk sok jelentkezonel nem ertem, mit lehet az elgondolas
oda megy a csucstuning 750-800 lojjés BMW-vel az arc, erre az 6. kanyarban mar 120fokos a hutovize meg 140fokos az olaja, csekkendzsinn, aztan lemennek izirajderben
ralocsol ~20k EUR-t motortuningra, de egy rendesebb viz meg olajhutore mar nem volt keret?
csinalta volna meg csak 600lora es akkor van erre is
ennek igy mi ertelme van?
ilyen amugy a tipikus u.n. "RR Queen" auto, ami arra 10sec-re tudja azt, amig lemerik mennyi, de a tartosan meg siman elmelegszik a ghecchibe'
az uj gyari kuvik thai/ is megy: viz 120 fok, olaj 147 fok, a kor vegen olajnyomas alapjaraton 0.6bar...
26-27millio az auto, es egy olyan kis foscsi vizes hocserelocske van benne olajra az olajszuro alatt, amit 20-25 eve egy 1.6 szivobenzin 100-120loeros autora raktakvizhuto is 10-12mm-l vastagabb lenne gyarilag, akkor mi tortent volna?
OK igy a 140+ fokos olaj is melegiti a vizet, de akkorisaki 27milliot kifizet erre, annak +1-2k EUR mar nem vagja foldhoz es annyiba biztos nem kerulne gyartasi szempontbol, mert utolag meg van ra megoldas
csak igy meg igazabol nem lehet vele kimenni palyazni, mert pikk-pakk elmelegszik es visszaveszi a teljesitmenyt, pedig ez egy thai/... de ha atalakitod a huteset, akkor meg ugrik a garo
b+ 27 millioert legyen mar ez megoldva benne normalisan...
meg eleve egy olajhuto sem lenne egy vilagvege tema a regebbi autoknal se, par 1-200 EUR-bol meg lehet oldani meg ott is uj alkatreszekbol
csomohoz van a vizhutobol is "uprated" full alu egyseg 25-30mm helyett 40-45mm melyseggel, aminek igy ~1.5x akkora a hutoteljesitmenye, mint a gyarinak, es kerule 2-300EUR-baFWD autoknak LSD kb totalis hianya, alig visznek oda olyan autot, amiben van, max ha gyarilag van benne, de utolag pl a Quaife-t megvenni bele teljesen felejtos
ramegy tobb ezer EUR-t motorra, fekre, futomure, +becsovezve, +racse ulesek... de a hajtas meg lediferal minden kanyarkijaranal...ehhvolt egy Ferrari F430 asszem, angol rendszamos, ott a Mischa csak utas volt
nem nomal touristen fahren volt, hanem mas rendezveny, igy egymas utan ket kort is lehetett menni ugy, hogy celegyenesben vegigveretnek, nem kell lelassitani
kor vegen jon a celegyenesbe erve elszurja a muki 290-l, es annak nem melegszik a hutovize, hanem hul(!)
95 foknal feljebb az egesz koron se volt sehol a vizhofok, az olaj is 100 fok alatt vegigabban valszeg nem kormanyszervok olajhutoje van beteve a motorolajra
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #324485 üzenetére
vmi 11k EUR volt az a par meter szalagkorlat javitas, ha jol emlexem
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #324482 üzenetére
ja multkor volt a Mischa-nak az fejreallos videoja a BMW M4-l... kijott rola a szamla
hat ott nagyon nem erdemes fejreallni, mert inged-gatyad ramegytöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #324477 üzenetére
a fullos autonak mindig mas a onsulya az extrak miatt, mint a fapad kivitelnek
meg AMG-ben valszeg nincs elol is tekeros ablakos proli kivitel
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz bandus #324464 üzenetére
ezt valszeg el fogjak sikalni, mert eleg presztizsveszteseg mar igy is, hogy megtortent
az autot leirjak nullara, aztan kesz, mintha a gyari Stig allt volna fejre vele
ha meg pereskedes is lesz belole az csak ujra negativ reklam a cegnek evek mulva is, hogy milyen hoki (volt) a biztonsagi rendeszeruktöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Shadowbull #324145 üzenetére
mondjuk ezt a Rimac-t kajak nem ertem, hogy erte ezt el...
mit tudott o ennyire egy sufniban sokkal jobban kitalalni E30-s bodeba bekandacsolt elektromos hajtassal, amit autogyarak a mindenfele mernok hegyeikkel, meg a hozza kepest vegtelen penzekbol se szagoltak meg
amikor azok meg olyan prototipus technikakhoz is hozzajuthatnak beszallitoiktol ( ahol szinten elektro- meg villamosmernok hegyek vannak), amiket az ilyen huszeves kisjoskapista maganszemelykent majd talan 5-10 ev mulva lathat a kisker bolt polcan, aranyaron
erre o 20 evesen osszeforrasztgat egy olyan vezerelst, hogy a Porsche (is) hozza jar tanulni... annak minek van annyi sajat jol fizetett fejleszto mernoke?
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #324022 üzenetére
reggel 5-kor mentem M5->M51 kanyarban muki ugy lassitott elottem, hogy aszittem meg is all
mondjuk 1 fok volt kulso homero szerint es szaraz ido, de azert ennyire nem kene foscsizni...30-35-l vette be azt a kanyarttöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #323828 üzenetére
10V van csak a fenyszoronal, vagy mi ez a hangulat vilagitas....?
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz norbert1998 #323703 üzenetére
azert ez erosen felni ET fuggo is
AR147/GT/156 3.2 V6 24v-nel is csak 2-3 gyari 17" felni van, ami felmegy a 330mm 4 dugos Brembo fekes futomure ugy, hogy szabadon korbe is fordul a kerek utana
masik 3-4-re meg nem, pedig 17" az is, csak ott az ET miatt betamasztodik a nyereg a küllőkbe, mielott a felni csavar teljesen betekerodne koppra
a 18"-s Multispoke, DC, Coverleaf-re mar siman felmegy
nyilvan nyomtavszelesitovel + hosszabb csavarokkal amugy meg lehet oldani ezt istöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Shadowbull #323672 üzenetére
ez gyari szin
---------
a benzines 147-m a 414B - "Azzurro Nuvola Pearl" szinkodos...az sem tul gyakorinapfényben gyöngyház zöldes árnyalatú világoskék
ilyen mint ez a GTV:
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz 6030D #323492 üzenetére
egyszer elmentem ide a kozeli gumishoz pont igy november elejen, hogy komplett teligumis felnit atraknak-e gyorsba' a nyariak helyett?
ott ulnek szekekben telefont nyomogatva, erre aszondja, kb 3 het mulva van idopontunk, beirjunk?
aki idopontra jon oda, az ugy sem tudja hogy en csak soron kivul beestem, ha mar eppen ugysincs ott senki, meg ulnek, es neki levegos kulccsal atszerelni meg 2 perc egy-egy kereket
vagy ha defekt van, akkor is gyere majd a jovo honapban....?
fogtam aztan inkabb atszereltem en, 40-80-110Nm-re lehuzva a kerekeket a nyomatekkulccsal + rezpaszta a felnicsavar kupokra + menetkezdetekre kozpontositora....legalabb azt le is lehetett lazitani tavasszal relativ "konnyen"több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz grizlisandor #323483 üzenetére
kollegam vett mulheten egy 2005-s Merga S320 CDI-t
egyszeruen nem ertem meg a kereskedonek mi a haszna az auton, hogy eri meg ez neki...vagy akkor mennyiert vehet meg o egy ilyet
kollega nezegette hirdeteseket szepetember eleje-kozepe ota, lassan ment lejjebb az ara ennek is
elment megnezte, szep, hirdetesbol meg -200k-s aron megvette, de ugy, hogy lesz rajta friss muszaki vizsga is
belso mondjuk tenyleg szep, leglabbis ami kepeket lattam rola, de a muszakin nem ment at , mert a futomu, fek khm
lengokarok gombfejek fektarcsak betetek csereltette a kereskedo, igy mar muszaki is meglett
erre elhoztak az autot, hazaerve tolteshianyt jelzo lampicsku vilagit, generator rotty
ilyen jopofa vizhutetes egyseg van rajta
trailer-l visszavittek meg csutortok delutan...ezen a heten allitolag meglesz
eredetileg 2.99-ert volt fent a hirdetes, legalabbis o ennyinel latta meg eloszor
aztan ment tobb lepcsoben 2.5-g...kollega 2.3 millioert vette meg az autottöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #323178 üzenetére
nemtom en nem erzem az autoban
ez nem adagolos trédéjíí, aminek orrzs-szajan dol a "motorina"
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz focvis #323155 üzenetére
a kékvillámba (=147 2.0TS) beletunneroltuk a 6 sebesseges C630-s valtot, de a rovidebbiket (a gyari C510 helyett)
varosban eleg jopofan veszi a lapot, de autopalyan...haaaat
jo mondjuk ez szivomotor, nincs vegtelen nyomateka...
azert lehet csak szerzek egy Thesis 20vT valtot hozza, mert azzal 120-nal 2700-2800-t forogna, nem 3600-3700-t (a C510 is kb ennyi 5.-ben)
ugy 5600-nal ~240 lenne azzal is, csak nincs benne annyi jedi, hogy ki is forogjatöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
a regi mk7 R-bol csinaltak ~10 eve 13-14k EUR-ert 480lo 620Nm-t verziot*
ott azert mar a 4WD elegge jol tudott jonni, hogy 3,2sec(!!) alatt elerje a kilot allobol
* es ugy ertek el mar akkor is, hogy a hengerfejet le se szedik hozza, csak motor lélegeztetese es etetése javitodik fel
ennyire van tulmertezve
ez 2JZ Supra leptekben annyit lenne literteljesitmenyben, mintha az a motor a szeria belsovel 750 lojjét meg 950 Nm-t elbirna
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz brumi1024 #323116 üzenetére
mondjuk 300lo FWD-n mar erosen khm
szaraz uton is nyugos tud lenni, nemhogy nedvesenpersze lehet van benne hardveres LSD, de szerintem az R jobb vetel ~azonos arnal
par hete lattam egy videot a R es a CS/GTI motorjat hasonlitottak ossze szetszerelessel, es azert abban is van diffi a R javara
szoval az R nem csak abban kulonbozik, hogy az alatt 4WD van, FWD helyettPorsche-nal is van olyan opcio, hogyha azt kered, akkor dragabban kapsz igazabol kevesebbet
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz bulikavagyok #323083 üzenetére
a nemet cegeknek tipikusan az a baja, hogy qrvara fejnehezek
ez az epulet a Honda HQ-ja Japan-ban: [link]több drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- PlayStation 5
- LG LCD és LED TV-k
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Blu-ray lejátszók
- Gumi és felni topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest