-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
m72
tag
válasz gordonfreemN #292559 üzenetére
Köszi, ez tecccik!
-
m72
tag
válasz szgzuri #292511 üzenetére
Köszi a tippet! Nézegettem, de ebben az árban kicsit könnyebbet választanák. Bár azóta kiderült, hogy amit először linkeltem Spyral pedál, az is (ipari?) siklócsapágyas. Olvastam olyan véleményt is, hogy ezek a jobb siklócsapágyas pedálok a legtartósabbak, meg persze az ellenkezőjét is.
-
m72
tag
Platform pedálra váltok, valami "tapadósabb", de nem menetes tüskés kivitelt keresek. Az utóbbi nekem túlzás lenne. A keret amit rászántam, kb. 15 k, tömegben nem bánnám, ha megállna 350 g körül. Bár egy nehéz, bike packing jellegűre "pimpelt" bringám van, ami nem könnyű. Preferálom a szabványos (ipari) golyóscsapágyas kiviteleket, bár az M520-asom kónuszos csapágyazásával sem volt bajom. Pl. egy ilyenre gondoltam: [link] Eddig úgy gondoltam, hogy a siklócsapágyas pedálok nagyon az alsó polc. Aztán szembe jött velem az XLC magnézium testű pedálja sikló csapágyazással, amit itt-ott iparinak írnak. Gondolom az ipari itt is a szabványosat jelenti. Ez az a pedál: https://ebike.hu/termekek/hajtas/pedal/normal-alu-haz/108686_xlc-pd-m13-ultralight-iii-normal-pedal/ Van a jobb (nem alsó polcos) sikló csapágyas pedálokkal valakinek tapasztalata, továbbra is a golyóscsapágyas a tuti választás?
-
m72
tag
Megmondom őszintén nem néztem össze a választékot, mielőtt javasoltam a Radon lehetőséget. Amit leírtál, az alapján én is a Roset választanám. Fontos, hogy a Radon árai a webshopban még magasabbak is a márka oldalnál, mert amit írtál, az valószínűleg a német áfás ár. Mi jóval feljebb toltuk a keretet, mert úgy gondoltam, hogy az M-es bringát már nem növi ki a gyerek (ha mégis, akkor jó lesz nekem ). Így ragaszkodtunk az átütőtengelyes vázhoz, ami kicsit "jövőállóbb", később fejleszthetőbb. De az már 450 körül állt meg (Radon Jealous AL 8.0). Megértelek az alacsonyabb kerettel, valami határt kell húzni, mert különben eladhatod a fél veséd a gyerek bringa projekt miatt.......
-
m72
tag
válasz Bandit21 #290145 üzenetére
Az utóbbi két évben nálunk mindkét gyerek lecserélte (némi szülői segédlettel) a KTM bringáját német, szintén csak online rendelhető Radon gépre. (Ezúton is köszönöm jjeahh kollégának a korábbi ajánlást.) Most nem nézegettem a Rose kínálatot, magasabb kategóriából is választottak, de akkor nekik mindkét esetben jobb ajánlat volt a Radon, mint a Rose. A kisebbik fiam most lesz 16, de úgy látom az ismeretlen márkával abszolút megmaradt a cool faktor, sőt........... Már bánom, hogy 2 éve még nem ismertem a Radont és online társait, amikor magamnak bringát vettem. Cubeot vettem, de abból a pénzből sokkal jobb "online" bringát vehettem volna.
-
m72
tag
válasz Napfénysüti #288385 üzenetére
Nem is annyira a Karoo érdekel önmagában, arról elég sok infó van, hanem az, hogy a Karoo+Suunto app hogy működik a Garmin+Connect kombóhoz képest. Szerintem az a koncepció, hogy a Karoo ne fejlesszen komoly appot, hanem a Suunto majd fejleszt, gondolom valami díj ellenében. Ugyanígy már beszervezték a Xiaomit is, az ő eszközeik is tudnak a saját appon keresztül szinkronizálni a Suunto appba. Belegondolva csak így van esélyük, hogy a Garminnal összemérhető nagyságrendű felhasználói tábort építsenek.
-
m72
tag
válasz Napfénysüti #288278 üzenetére
Az megvan, hogy a Karoo tud a Suunto órák appjába is szinkronizálni? Nem kell, hogy legyen Suunto órád. Nyilván sok szempontból sokkal primitívebb a Suunto app mint a Garmin, de vannak dolgok amikben szerintem jobb. Pl. telefonnal is lehet tevékenységet rögzíteni, ha netán lemerült a céleszköz. Lehet kézzel is tevékenységet beírni, tud navigálni, Komoottal útvonalat szinkronizálni (egyenlőre úgy tűnik, hogy nem Garmin szinten). Nem lehet benne cipőt, bringát rögzíteni, de lehet tagelni a tevékenységeket. Sajnos most kényszerpihenőn vagyok, egy nyomorult séta tevékenységet sem tudok csinálni még hetekig. Így csak "nyomkodtam" az appot. 2014. óta használok Garmin eszközöket, 5 éve van Garmin órám, bringás computerem sosem volt. Most viszont úgy látom, ha egyszer majd órát cserélek, az lehet, hoggy Suunto lesz, meg talán a messzi-messzi jövőben egy Karoo 3 (mivel már az FCC bejegyzése, méretezett rajza, stb. publikus február óta). Kíváncsi lennék a véleményedre, mégis csak elég profi felhasználó vagy.
-
m72
tag
válasz Zoliwrc #271656 üzenetére
Nem probléma Neked, hogy nehezen szárad ki a belseje a nem gore-texes cipőnek? Kb. csak órállítástól óraállításig futok a téli időszakban, nyáron inkább bringázok. Így a januárban 3 éves gore-texes cipőmben még csak jó 700 km van, de ez vizes fűben, sárban, néha hóban. Eddig csak súrolókefével letakarítottam a kerti csap alatt futás után, a belseje száraz volt, a külseje meg 1 nap alatt megszáradt. Most viszont nehezen szárad kívülről, a kívülről vizes cipőbe meg nagyon beleizzadok. Most hajszárítóval szárítgatom, gondolom impregnálni kellene kívülről.
-
m72
tag
válasz Hasaggymeg #265422 üzenetére
Nem kétlem, hogy így van, ha ragaszkodunk egy márka egy adott típusához. De ha csak a felszereltséget és a geot nézzük és bevesszük a képletbe az olcsóbb, "online" márkákat is (pl. Radon, Rose), akkor én úgy látom, jellemzően jobban ki lehet jönni kintről. Nyilván ezek a márkák valamennyire "visszanyalnak" az esetleges eladásnál. Én laikusként nem látom rosszabb kidolgozásúnak a gyerek Radonját az én Cubeomnál. A Cube vázát viszont valami gyerek festhette temperával, más magyarázat nincs a festés tartósságára
-
m72
tag
válasz fulton #265393 üzenetére
Az utóbbi években a garanciális ügyeim
bikediscount.de
Radon hintaló
ez év tavaszaEgyik probléma:
Előjött a pressfit ropogás. Írtam a supportnak, hogy mi a teendő? Nincs az országban Radon szerviz. 2-3 hetente kapok egy mailt, hogy dolgoznak az ügyön. Közben sikerült megoldani a problémát alkatrész csere nélkül.Másik probléma:
Elengedte a Radon brandelt kínai dropper gázrugója nyomást. Írtam nekik, hogy tudnak-e ilyen gázrugót küldeni garanciában, mert nincs a közelben Radon szerviz. Ezzel kb. beismertem, hogy szétszedtem a droppert. Néhány nap múlva válaszoltak, hogy nem tudnak külön gázrugót küldeni, küldjem nekik vissza komplett droppert. A visszaküldéshez küldtek kupont, amivel fel tudtam adni ingyenesen a postán. Egy hét múlva jelezték, hogy küldik az új droppert. Ezután kb. másfél hétre megjött az új dropper költségmentesen.Excelsior kerékpárbolt és szerviz (Miskolc)
KTM alsó polcos merevfarkúEgyik probléma:
Mindkét pedál csapágyazása elkezdett ropogni. Visszavittem a pedálokat. Mondták, hogy kivizsgálja a KTM. Másfél hónap múlva náluk jártam, kérdeztem, hogy mi a helyzet? Még vizsgálják. Ezt játszottuk vagy fél évig, már én szégyelltem, hogy a 3000 Ft-os sz@r nájlon pedálon ennyit rugózok. Egy idő után elengedtem a dolgot.Másik probléma:
A nagy első tányér időnként felkapta a láncot (Deore/XT/ócsó Shimi hajtómú, 3x9 hajtás). Próbálták javítani, de nem sikerült.Emlékeim szerint a Radon legalább 200 k-val olcsóbb volt, mint itthon egy hasonló bringa. Ezek után én biztosan nem veszek bringát itthon.
-
m72
tag
válasz truefx #264034 üzenetére
Nekem más segített. Azzal szenvedtem, hogy ahányszor kivettem a (gyorszáras) kereket, annyiszor kellett újra állítanom a féket. Majd rájöttem, ha valaki tartja egyenesen és nyomja lefelé a bringát én meg ráhajtom a gyorszárat, akkor minden ok. Elkönyveltem, hogy béna vagyok, nekem ez nem megy egyedül. Majd elhatalmasodott rajtam a fórumra jellemző upgrade betegség és kicseréltem a kerekeket, a féktárcsákat és a fékbetéteket. Azóta nincs ilyen kerék pozicionálási problémám, egyedül simán rakom vissza a kerekeket fékállítgatás nélkül. Az okot nem tudom pontosan, de azt gyanítom, hogy nekem az új gyorszár kar más kialakítása segített. Az eredeti Shimi 90 fokban meg van törve, így záráskor külpontosan nyomom, az új Mavic kar meg egyenes. Persze nem biztos, hogy Neked is ez a gond.......
-
m72
tag
válasz gordonfreemN #252609 üzenetére
A térd fájás nekem is előjött a kormány leengedés után. Nálam az itt olvasott tanácsoknak megfelelően az ülés emelése segített.
-
m72
tag
válasz Fall-N #252546 üzenetére
Ha valaki magának tepsi nyerges, égig érő kormányos gépet épít, hát lelke rajta. El tudom hinni, hogy van akinek ez a jó. Inkább az a bajom, hogy ha egy bringa boltban kiejtik a kényelem szót meg a vegyes használat kifejezést, azonnal az a válasz, hogy trekking. Szerencsére én ezt tavaly nem fogadtam el a boltban. Így lett a Hyde. Mondhatnám, hogy milyen jól döntöttem, de Hasaggymegnek sajnos igaza volt néhány hozzászólással korábban: szerintem vásárolj egy XC merevfar(k)út, abból még bármi lehet. Én meg vettem egy oldszkúl MTB vázas, merev villás városi bringát, amiből szép lassan MTB-t építek. Egyszerűbb lett volna egy merev farkúba tenni valami merev villát. Akkor most nem egy gyorszáras vázba tolnám a pénzt.
-
m72
tag
válasz apszi #252498 üzenetére
Szeretnélek egy kicsit összezavari Egy ösrégi trekkingről váltottam egy ugyanolyan bringára, mint amit Tin használ. Én arra jutottam, hogy az egyenes hát, a széles és puha nyereg nem feltétlenül, nem mindenkinek kényelmes. Ha csak elmész a sarki boltba, akkor lehet, de oda mindegy is. Egyenes hátnál a felső tested teljes súlyát az ülés tartja, míg ha kissé előrébb dőlsz, akkor támaszkodsz kicsit a kormányon meg a pedálozó lábakon is. Az új bringám kormánya kicsit alacsonyabb volt vásárláskor, mint a trekkingé. Azóta lejjebb engedtem a kormányt (megfordítottam a stucnit, kivettem alóla a hézagolókat). Kicsit jobb lett tekerni, de kényelmetlenné vált az ülés. Vettem egy keskenyebb ülést, ami ugyanolyan kemény kb. mint az előző. Ezzel már kb. jó (gondolom, ha kipróbálnék 6-8 féle ülést, akkor lehetne jobb is). Viszont a régi bringával, meg a régi beállításokkal az új géppel a betétes nadrág kényelmes volt, az új pozícióban viszont már túl puha lett együtt. Így akár egy keményebb ülést is használhatnák. Persze a betétes nadrágokat nem használni olcsóbb volt, mint 3. nyerget venni. Pár hete véglegesítettem is az alacsonyabb kormányt, levágtam a villa csóből, így már nem is visszaalakítható teljesen. Igaz én nem tekerek hosszúakat (30 - 75 km). Mondjuk én e.ü. okokból is akartam tehermentesíteni a hátam/derekam. Ugyan sok túrázót látsz egyenes háttal több száz km-t tekerni, de a bikepackingos világ meg jobban előre dőlve teker 1000 + km-es túrákat. Szerintem nem kényelmesebb az egyenes tartás.
[ Szerkesztve ]
-
m72
tag
válasz stickermajom #252091 üzenetére
Azt még nem néztem. Elég csak "ráhúzni" egy kicsit, vagy érdemes levenni,megtakarítani?
-
m72
tag
válasz Hasaggymeg #252089 üzenetére
Középről jön a hang (amennyire ez fülre behatárolható), a pedálokat ideiglenes kicseréltük, nem segített. Kiállva tekeréskor is jön a hang, így az ülést, droppert kizárnám. Tekerés nélkül "hintáztatva" a rugózást nincs hang, csak hajtáskor jön elő. Az BB előfeszítő anya elég laza volt, azt beállítottam. Ilyen bringa: [link]
[ Szerkesztve ]
-
m72
tag
válasz Hasaggymeg #252086 üzenetére
Kuka lesz ? Akkor is ha fém hüvely van a felfekvő felületeknél? 18 k egy ilyen sz@r . Mondjuk mondtam a gyereknek a vásárlás előtt, hogy arra készüljön, egy mai hintaló komolyabb pénztemető mint az eddigi bringái.
-
m72
tag
válasz Hasaggymeg #252061 üzenetére
A PTFE befújás a későbbi esetlegesen szükséges zsírzást biztos nem befolyásolja. A Sram gyári ajánlása is a zsírzás. Írtam az érintett Radon supportnak kíváncsiságból, hogy ők mit tesznek ilyenkor (már ha elárulják)?
-
m72
tag
Előjött a családban a pressfit ropogás démon. Úgy látom, a világ ebben a kérdésben három részre szakadt. Vannak a zsírral kenők, vannak a mentrögzítővel beragasztók és van Hasaggymeg, aki korábban írta, hogy kívülről befújná, ha jól emlékszem WD40 PTFE-vel. Nem tudom, ez utóbbival ven-e valakinek tapasztalata, vagy inkább csak egy ötlet? Attól tartok, hogy ha PTFE beáztatást kipróbálom és nem segít, akkor már rontottam a ragasztás esélyeit. Lehet, hogy amatőr kérdés, de a Sram DUB (92 mm) középcsapágy vissza préselhető, vagy csak egy beszerelés lehet? Tudom, gugli a barátom, de egyenlőre nem találtam erre konkrét infót (lehet, hogy bénán kerestem).
-
m72
tag
válasz Toobee #250631 üzenetére
A gyereknek jött mostanában Radon hintaló. Emlékeim szerint 30 cm volt a doboz szélesség, 120 cm a magasság. Az biztos, hogy a magasság 100 cm felett volt, mert nem fért be a doboz az Octavia kombiba fektetve (meg máshogy sem), a hátsó kerékjáratok között meg kb. 1 m van. A bringán a kormány volt befordítva, pedálok nem voltak ugye, az első rugóstag volt leengedve. Mindkét kerék benne volt, így kellett is ekkora doboz.
-
-
-
m72
tag
Ma sikerült az első taknyolásom spd-vel 5200 km után. Egyenlőre szűk körben mutattam be a performanszot, nem volt néző. Murvás, (nekem) meredek lejtőn belementem egy kb. 20 cm mély, úttal párhuzamos vízmosásba, amiből nem tudtam kijönni. Nyilván én voltam a béna de vélhetően sokkal ügyesebb már nem leszek. Gondolom a slick gumik sem segítették a nyeregben maradásom. Már tavaly óta nézegetek külsőket, de el akartam használni a slickeket. Most arra jutottam, hogy lehet mégis az idő előtti külső csere lesz az olcsóbb. Ebben kérnék segítséget. (29 x) 2,25 - 2,35 méretben gondolkodom. Max 58 mm szélességet írnak a bringára, de a 2,35-öt még megkockáztatnám. Problémás, hogy elég sokat megyek aszfalton. Anti tuningot nem szeretnék, ezért jó lenne, ha a tömeg megállna 800 g körül, így a túra gumik kiesnek. Aztán az is jó lenne, ha 1000 km alatt nem kopna el a sok aszfalttól, bár a középső minta kopása nem annyira zavarna. Kerstem gravel gumikat, de nem nagyon vannak ilyen szélesek. Néztem a Schwalbe G-One Allroundot (57-622), de attól tartok, az apró minta a futófelület két oldalán pont a fenti helyzetekben nem segítene. Vittoria Terrenot hasonlónak látom. Így elkezdtem XC gumikat keresni. Vittoria Mezcal elvileg 2,25-ig van, de a valóságban jóval keskenyebb, azt olvastam. A Schwalbe Thunder Burt állítólag nagyon gyorsan kopik aszfalton, meg nagyon érzékeny szúrásra is, nem csak vágásra. Nem tervezek TL átállást, a felnim sem jó hozzá. A Conti Ruban jó lenne, de abban meg az az unszimpatikus, hogy 2,5 bar alá nem engedik a nyomást én meg 2 bart használok az utóbbi időben. Lehet hogy hülyeség amiben gondolkodom, mert ilyen külső nem létezik? Egyébként az itt olvasott upgrade és fitting mondások eddig bejöttek egytől-egyig (már amit kipróbáltam), így hátha erre is van valami ötlet......
-
m72
tag
válasz bali789 #247878 üzenetére
Majd a hozzáértők adnak neked korrekt választ, én csak szubjektív véleményt tudok. Tavaly én is hasonló dilemmában voltam. Én arra jutottam, hogy azért van minden trekkingben rugós villa, amirét az új autók nagy része SUV. Mert az emberek nagy része szerint ez néz ki jól. Nem baj, ha semmi értelme. Én merev villás, széles gumis bringa mellett döntöttem. Vannak a családban ilyen rugós villás bringák, de nekem a széles gumi-merev villa kombó jobban bejött. Én régebben azt hittem, hogy ezek a villák olyasmi szerkezetek, mint a motor (kerékpár) teleszkópok, csillapítással, progresszív karakterisztikával. Aztán rájöttem, hogy ezekben az olcsó villákban nincs semmi, csak egy "buta" lineáris csavarrugó jól bezsírozva, meg persze a lock. Azért ettől ne várj csodákat, amikor a "negyvenpár" mm széles gumis trekkinget nekiengeded a járdaszegélynek, kátyúnak. Ez nekem olyan, mint amikor a SUV-ra ráteszik a 20"-os kereket extra alacsony profilú gumival, aztán nem hogy a hasmagasságát nem lehet kihasználni, jóformán egy járdaszagélyre sem lehet felmenni vele. Persze biztosan van olyan akinek bejött a keskeny gumi - olcsó rugós villa kombó, majd az "megvédi" a mundér becsületét. Én egyébként elfogult vagyok, széles gumi fétisem lett. Ehhez hozzájárult az, hogy a keskeny guminak lehet kisebb a gördülési ellenállása, de csak jóval nagyobb nyomásnál. Az meg nekem túrázni meg földúton már barátságtalan. Aztán az is meglepett, hogy míg az MTB kategóriában az árral arányosan egyre jobb első villák kerülnek a bringákba, a trekkingnél szinte kizárólag (találtam azért kivételt) a gagyi rugós villa van.
-
m72
tag
A fiam új bringát szeretne venni. Az itt olvasottak alapján ajánlottam neki, hogy nézze meg a Radont. Ezt szeretné venni: [Radon Skeen Trail AL7.0] Szállítással együtt kb. 1880 EUR. Ennyi pénzért ebben a felszereltségben van valaminek ellenjavallata? Visszaolvasva látom, hogy volt szó hasonló Radonokról, de ez picit másabb felszereltség azoknál, meg nem is volt konkrét vélemény leírva.
-
m72
tag
válasz fulton #244110 üzenetére
Nekem a nemrég emlegetett dekás, fűzős, outi cipő nyekergett a 324-es Shimi SPD-taposó pedálon. Kb. minden sz@rt kipróbáltam, amit otthon felleltem és nem féltem a cipő talpára kenni (kenőzsírokkal, olajokkal nem próbálkoztam, tartottam tőle, hogy oda lesz a cipő talpa). Végül a futópad szilikon olajat találtam a legtartósabbnak. De két tekerésnél ez sem bírt többet. Aztán tavaly a bringa cserénél valami heveny elmebaj okán vettem egy pár 520-as pedált (pedig otthon volt az újszerű 324-es a régi gépen). Az új pedállal megszűnt a hang, nem ér hozzá a cipő "nem tervezett" helyeken a pedálhoz.
-
m72
tag
válasz Pmohai #242927 üzenetére
Én Schwalbe Big Apple gumikkal vettem a bringám. Azonnal cserélni akartam, aztán maradt. Nekem pozitív csalódás. Kényelmes, lassan kopik, száraz aszfalton egész jónak gondolom, de nincs összehasonlítási alapom. Vizes úton nem mertem a határait feszegetni, nem hiszem, hogy ott nagyon acélos. Murván szűkebben kanyarodni nagyon gyenge, íveken, egyenesben viselhető. 2300 km alatt nem volt defektem. A murva nem hasgatja a felületét, viszonylag olcsó, nem könnyű, nem TL kompatibilis. 2,35 szélességig elérhető, drótperemes. Szerintem aszfalton túrázni jó, de biztos van jobb is. Úgy olvastam, hogy a montisok szeretik aszfaltra.
-
m72
tag
válasz jjeahh #242707 üzenetére
A gerincsérv dolog inkább csak elővigyázatosság, igazán nem akadályoz most semmiben. Pár éve két hónapig az ágyban feküdtem, kb 15 másodpercet tudtam ülni, utána annyira fájt, hogy azt hittem besz@rok. Nem szemetelném tele a topicot azzal, hogy miket szívtam végig, biztos sokaknak van hasonló története. A végén a gerincnyújtópad jött be, minden nap rajta vagyok 2 x 15 percet. Azóta tudtam 2 x 10 perc pihenővel szűk 12 órát vezetni, nem gond 4 órát bringázni, futhatok amennyit bírok, emelhetek. Nem szedek gyógyszert, nem járok orvoshoz, gyógytornászhoz. Szóval nem panaszkodhatom, eddig jól megúsztam. Csak annyit tartok be a nyújtáson túl, hogy heti háromszor mozgok egy kicsit. Ennek a része a bringa. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem ültetted a fülembe a bogarat. Majd egyszer lenyúlom a gyerek hardtailjét egy próbára. Addig is elbóklászok a kockával.
-
m72
tag
válasz lsebestyen #242695 üzenetére
Nem szószerint tiltott el, de az asztmám nem bírta az uszodai fertőtlenítőket.
-
m72
tag
válasz Hasaggymeg #242693 üzenetére
Én nem így indulok, én ide érkeztem . Soha nem sportoltam. 2019-ben elkezdtem betegség miatt úszni, napi 1 km volt az adag. Tartottam szépen a havi 30 km átlagot, de az orvos másfél év után letiltotta az úszást . Valami kellett helyette, így most a téli időszakban főleg szaladok, nyáron meg inkább bringázok. Megnéztem, 2019-ben az úszás mellett 16,4 km-t tekertem . Szóval nekem az évi 3-4 ezer km a végállomás. Egy 12%-os, 1 km-es emelkedőn meg kell állnom levegőt vételezni, egy sziklakerten lenézni sem merek, ha valami tudatmódosító hatására mégis lejönnék, akkor meg a gerincsérvem nézne rám a végén furcsán. Februárban egy szelesebb napon bepróbálkoztam egy 76 km-es körön szűk 700 m szinttel. Hááááát, 60 km-nél megjelent az egyik dombtetőn Elvis meg Jézus kézenfogva . Szóval nekem ez a végállomás. Ahhoz lusta vagyok, hogy wattokat, kalóriákat, pulzust elemezzek.
-
m72
tag
válasz jjeahh #242690 üzenetére
A város szélén lakom, de a városban nem használom. Inkább a kisebb forgalmú, általában rosszabb minőségű, falvak közötti aszfalt utak, murvás utak, gátak, mezőgazdasági utak, meg ahova ezek között véletlenül betévedek. Úgy gondolom ezekre is jó, persze nem sport célra. 30-70 km közötti köreim vannak. Meglepett, hogy a cross trekkingekre nem lehet széles gumit tenni, bezzeg a gagyi rugós villát adják ha kell, ha nem.
-
m72
tag
válasz Dark Archon #242679 üzenetére
Köszi, megnézem mivel jövök ki jobban a végén. Az én felhasználásom mellett szerintem tökmindegy, hogy Crossride vagy DT. Egyenlőre Crossrideot találtam szettben, szállítással kb. 185 EUR-ért. Erre jön még a tárcsák ára. majd utánanézek a DT-nek is.
-
m72
tag
válasz Hasaggymeg #242674 üzenetére
Tavaly nyárig egy 20 éves felnifékes bringát használtam. Tárcsafékes bringákat csak néha nyaralásokon béreltünk pár órára, de azok jellemzően sz@rkupacok voltak. A gyerekek bringáin is MT200 van csak elől 180-as tárcsával, de nem mentem velük érdemben. A felnifék után jobbnak éreztem az Mt200-at, de nem volt az a "hű b...meg" érzés. Sarkítva végül is a felnifék is egy mechanikus tárcsafék kb. 640-es tárcsával. Fékezni talán tudok, a 160-as tárcsák sem égtek meg eddig. Ha a kinézett kerékszett nem 6 csavaros tárcsát fogadna, akkor fel sem merülne bennem a tárcsa csere.
-
m72
tag
Kezdem rászánni magam a kerékszett cserére. Crossrideot néztem, de ahhoz féktárcsákat is cserélni kell, mert ez 6 csavaros, a mostani meg CL. Korábban itt talán egyetértés alakult ki abban, hogy mugli felhasználásra elég lehet az MT200 180-as tárcsákkal. Azt gondolom a kerékcserénél a féktárcsa upgrade talán nem észnélküli költekezés, de nincs tervben az MT200 cseréje. Viszont QR a váz is és a villa is. 85 kg vagyok, eddig max 65-ig mertem elengedni lejtőn a bringát, de jellemzően havonta 1-2 alkalommal merészkedek csak ötven fölé. Kockáztatok a QR miatt? Gondolom a váz és a merev alu villa kibírná. Ha érdemes váltanom méretben, akkor tudnátok konkrét tárcsát és betétet ajánlani?
-
m72
tag
válasz Hasaggymeg #242597 üzenetére
Szerinted beleírjam a hirdetésbe, ha eladom a kerekeket vagy netán a bringát, hogy tehetséges thai hölgy kézimunkázott rajta?
-
m72
tag
válasz Hasaggymeg #242578 üzenetére
Lehet azért bírta nekem eddig (2300 km), mert elég kerék kímélő a felhasználás. Aszfalt/murva/földút 55-622 gumi mellett. Mondjuk a bringával meg a lomokkal együtt bő 1 mázsa vagyok, merev a villa is.
-
m72
tag
válasz Hasaggymeg #242573 üzenetére
Én mugli vagyok, így nem vettem észre eddig semmit a kerekeken, de már annyit "dicsértétek" , hogy lassan félek tőlük.
-
m72
tag
válasz Dark Archon #242564 üzenetére
Ha mégis meggondolnád magad a bringa cserével kapcsolatban, akkor azonnal kiszedem Neked a gagyi Cube kerkeimet
-
m72
tag
válasz andrisbandi #242566 üzenetére
Nem az eredetivel megegyező menet lett, hanem ha jól sikerült a javítás, akkor jobb annál.
-
m72
tag
válasz andrisbandi #242559 üzenetére
Autókhoz vettem, de a mentes racsnihoz és a négyszög tengelyhez is használok 1/2"-ost. Meg ahogy előttem írták, máshoz is jó. Ez szerintem még "háztartási" méret, a nagy nyomatékkulcs nem itt kezdődik. Persze kulacstartót meg stucnit ne akarj meghúzni vele. Csak arra válaszoltam, hogy forgalmaz a Lidli nyomatékkulcsot, nem lehet a szerviz háttér probléma.
-
m72
tag
válasz Fall-N #242469 üzenetére
Kb. két éve vettem a Lidliben 80-210-es, 1/2"-osból 2 db-ot. Ráadásul nem is noname volt, hanem Walter. Évtizedekkel ezelőtt a Walter kb. Gedore szintű cucc volt. Lehet, hogy azóta ezt a brandet is megvették a kínaiak. Egyenlőre úgy tűnik, hogy 10 k Ft-ért jó vétel volt kemény tokban, rövid szárral és 3 db dugókulcs fejjel:[link]
-
m72
tag
válasz jjeahh #241264 üzenetére
Uh, ezt nem kellett volna elolvasnom. A fél éves, fapados bringámban a kónuszos agyak (Acera 3050) tetszenek a legkevésbé. Gondolkodtam, hogy kicserélem a kerekeket, de elhesegettem a gondolatot, mert nem akarok a saját korábbi és a fulton jelenlegi hibájába esni, hogy egy olcsó bringára elkezdem locsolni a pénzt, utána egy esetleges bringa váltás meg egyre nagyobb bukó. Eldöntöttem, hogy semmi upgrade, csak ha valami elkopott. Most 2300 km-van benne, az évben szerintem 3-4 ezer között megyek. Nem MTB, de nyáron elég sokat járok poros úton, emiatt gyakran mosom. Így a por és a víz is megvan. Attól elég ideges lennék, ha a nyaraláson esne szét. A Crossride kategória már vállalható?
-
m72
tag
válasz andrisbandi #238923 üzenetére
3 bar-on használok most 55-622-es gumit, később, ha elkopik a mostani, 60-ra akarok váltani, meg picit lejjebb menni a nyomással. Gondolom itt még hatékony a tej. A felnim nem TL kompatibilis, igaz engem is majdnem elkapott az upgrade gépszíj. Bár nem a felni miatt gondolkodtam a cserében, hanem a kónuszos agyak nem "tetszenek".
-
m72
tag
válasz andrisbandi #238865 üzenetére
Szimpatikus ez a belsőbe tej ötlet. A gyárilag "tejezett" belsővel [link] van valakinek tapasztalata? Jó ez valamire vagy csak paraszt vakítás?
-
m72
tag
válasz Runner_fxr #237105 üzenetére
Olyan vállalható minőségű légtelenítő csomagot tudnál ajánlani MT200-hoz (tudom, ez a szám itt tabu ), amiben minden benne van, amire szükség lehet a légtelenítéshez (bleed block, stb.)? A szabványos, nem bringa specifikus szerszámok megvannak itthon (dugókulcs, imbuszkulcs, torx, stb.)
-
m72
tag
válasz Dark Archon #236111 üzenetére
Köszi a lehetőséget, egyenlőre kihagynám a tesztet. Így is eggyel több bringám van, mint kellene.
-
m72
tag
válasz Runner_fxr #236109 üzenetére
Köszi, elengedtem. Csak pillanatnyi fellángolás volt.
-
m72
tag
válasz Runner_fxr #236101 üzenetére
A terhelés alatt váltás mellőzése kis odafigyeléssel azt gondolom menne. A legjobb láncváltó amit valaha használtam az Alivio, tudtommal azt sem a féktelen őrjöngésre tervezték. Az a baj, hogy rendszeresen kalandozok olyan helyeken, ahol még nem jártam, közben meg próbálom kerülni a forgalmasabb utakat. Így aztán besikerül minden, vállig érő bozót, rázókővé száradt traktornyom 2 km-en keresztül, 45-ös tempóval érkezés aszfaltról murvára (ezek ugranak be az őszről nagy hirtelen). Ezek a megtett táv 1%-a, ami nekem durvulás, a topik lakók nagyrészének meg autópálya. Ettől függetlenül attól félek, hogy ez is kivégezné az agyváltót.
-
m72
tag
válasz Runner_fxr #236056 üzenetére
Mennyire bírja szerinted az Alfine a könnyebb terepet, néha kb. 12-14%-os emelkedőt, kiállva tekerést? Úgy gondolom ez a városi túra kategórián túl van, az MTB-n meg bőven innen. Nagyon szimpatikus lenne nekem a szíjhajtás meg a Rohloff vagy a Pinion, de nem bringázok annyit és olyan komolyan, hogy az utóbbiak árát beáldozzam. Úgy látom, egy ilyen Alfine 11 - szíjhajtás kombót össze lehetne hozni még fájdalomküszöbön belül, de félek tőle, hogy nem bírná a váltó. A Shimano mindenhol azt szajkózza, hogy csak városba ajánlja. Tudom van ezeknek "szak topikja", de attól tartok, hogy ott meg elfogultak lesznek az agyváltó irányába.
-
m72
tag
válasz beholder00 #233964 üzenetére
Jól látom, hogy már a hirdetésben szereplő közeli képen is enyhén rozsdás a hátsó lánckeréksor? Nem mintha ezen múlna, de azért elég igénytelen így.
-
m72
tag
válasz Dark Archon #233733 üzenetére
Írtam privátban.
-
m72
tag
válasz sebijani1982 #233710 üzenetére
Írtam privátban egy ötletet, de most láttam, hogy erre a gépre széles lesz. Bocs, valamiért úgy emlékeztem, hogy az RC120 valami cross trekking. Pedig még kifejezetten télre is ajánlják.
[ Szerkesztve ]
-
m72
tag
válasz szimpláncsak #231539 üzenetére
Olvastam több helyen is, hogy az XLC-nek elég hülye a számozása. Utcai cipőből 43-ast hordok. A Salomon, UA futócipőm és a Merrell túracipőm 44-es, a Columbia túrám 43-as, de a márkák szerinti méret táblázatok szerint mind a négy 28 cm-es lábhosszúsághoz jó. A dekás spd betétje is 28 cm megmérve, de annak szerintem nincs is EU mérete, csak random rányomtatnak egy számot Kínában. Ha XLC lesz, akkor szerinted 45 vagy 46 kell nekem? XLC-re nem találtam olyan táblázatot, ami cm méretet is megad.
-
m72
tag
válasz szimpláncsak #231523 üzenetére
Pedig a miskolciban a múlt héten még láttam több darabot is ebből a lilásból. Ezt tartották év elején is, de pl. a világoskék-fekete variációt még csak a neten láttam. Az ST500-at szintén csak a netről tudtam rendelni. Szerintem elégedett leszel vele, ha nincs hátizsák, övtáska vagy más valami, ami dörzsöli. Egyébként az igazsághoz hozzátartozik, hogy végül a vevőszolgálat korrekt volt. Miután megírták, hogy ezt nem lehet hátizsákkal hordani, visszavittem a felsőt is és az ivós hátizsákot is a miskolci áruházba, hátha visszaveszik legalább az egyiket. A felsőnek ugye bolyhos volt a háta, a hátizsáknak meg használt volt a vizes zsákja. Visszavették mind a kettőt.
Más: szombat reggel kimentem tekerni egy kicsit. Esőben nem szoktam, de amikor kinéztem az ablakon még sötétben, csak azt láttam, hogy vizes az út. Gondoltam ködszitálás. Hát nem...... 56 km-t sikerült többé-kevésbé szitáló esőben tekernem. A ruhám jól bírta, de a nyári, olcsó, dekás spd cipőm úgy elázott, mintha beledobtam volna egy vödör vízbe, a lábfejem meg Fila strandpapucs kékre fagyott. Megtakarítottam, majd kiraktam száradni. Az előző években radiátorral fűtöttem, most meg klímával. Állítólag ez utóbbival nehezebben száradnak a dolgok a házban. Vasárnapra nagyjából megszáradt, de irdatlan büdös lett. Szerintem bepenészedett belűről. Valakinek van valami ötlete csodaszerre? Domestosszal nem mennék neki.
Lehet, hogy kellene vennem valami téli vízálló cipőt. Nem tolom komolyan ezt a bringás dolgot, valamit az alsó polcról vennék. Shimano SH-MW501-et, MW5-öt (talán ugyanaz a kettő?) és az itt emlegetett XLC CB-M07-et néztem. Az előbbiek lábfej része tele van lyukkal, ami az itteni álmos könyv szerint nem jelent jót, de az XLC-re is olvastam panaszt, hogy átázik. Persze nem búvárkodni venném. Valakinek (friss) tapasztalat, ötlet, nem említett típus ajánlás ebben az ügyben? Vagy engedjem el az összeset és kamásli? -
m72
tag
válasz szimpláncsak #231291 üzenetére
Elnézést, az előző hsz az itt hivatkozotthoz válasz.
-
m72
tag
Év elején használtam ilyet ugyanebben a színben egy pár alakalommal, emlékeim szerint 6-10 fok között, egy vékony futó aláöltözettel. Más felsővel akkor még nem volt tapasztalatom, de meg voltam vele elégedve, nem fáztam, nem voltam nagyon vizes, pedig izzadtam. Az is igaz, hogy 30-nál nem mentem gyorsabban. Egyszer kipróbáltam szintén dekás hátizsákkal, amiben kb. 2 kg volt. Kb. 50 km alatt csúnyán kibolyhosodott a háta. Írtam a deka ügyfélszolgálatnak, azt a választ kaptam, hogy ez outi felső, nem lehet hátizsákkal hordani. Most egy már mások által is emlegetett ST500-at használok, az szerintem jobb ebben az árkategóriában, de csak azért, mert egyenlőre jóval strapabíróbbnak tűnik.
-
m72
tag
válasz -=RelakS=- #228284 üzenetére
Tudtommal valami karbon kompozit. Egy rally autóba szánt Racing Ferodo acél féktárcsával is így működik, hidegen kisebb a fékhatás. Nem tudom az F1-ben a tárcsa vagy a betét az oka, szerintem mindkettő.
-
m72
tag
válasz sebgutkopf #228276 üzenetére
Igen a lyukaknak, nútoknak más funkciójuk van. Van ahol alkalmazzák, van ahol nem. Azt csak gondolom, hogy az F1 terheléseinél szilárdsági okokból problémás kivágni a karbon féktárcsát. Ettől függetlenül a lyukak, kivágások okozta felület csökkenéssel nem vesztegetsz el fékhatást.
-
m72
tag
"a nagyobb fékfelület: ez lehet a 4 dugattyú miatti hosszabb a betét, vagy a kevesebb kivágású féktárcsa is növeli a fékfelületet" - a felülettől nem függ a súrlódási erő. Súrlódási erő = összenyomó erő x súrlódási tényező. Ha a maximális súrlódó felület lenne a cél, akkor nem lyuggatnák agyonra a versenysportokban a féktárcsákat, illetve inkább dobfékeket használnának. A versenysportokban azért vannak sokdugattyús féktestek (féknyergek), mert így a dugattyúk össz felülete nagyobb, ezzel pedig arányosan nő a nyomóerő azonos fékfolyadék nyomás mellett. A fékbetétek mérete két dolog miatt nő általában. Az egyik ok, ha nem fér el mögötte a sok dugattyú, a másik pedig a fékbetét anyaga. Minden súrlódó betét anyagnak van egy maximális felületi nyomás értéke, amit kibír. Ha olyan nagy a betétre ható nyomóerő, hogy ezt meghaladja a nyomás, akkor értelemszerűen a felületet kell növelni.
-
m72
tag
válasz fulton #227828 üzenetére
Lehet, hogy változott a felület az utóbbi időben, mert én tuti nem írtam be km futást. Felvittem alapértelmezettnek a kerékpár tevékenységhez a bringát, beírtam, hogy visszamenőleg mikortól. Ezek után beírta magától a bringa futásteljesítményéhez az adott dátumtól az összes kerékpár tevékenység göngyölt futását. Én egyébként az autós logikához hasonlóan jegyzem az alkatrészek futását. A Connectben csak a teljes bringa futását naplóztatom, a telefonomba meg felírom, hogy mit milyen km számláló állásnál cseréltem.
-
m72
tag
Már rég csináltam ilyet, de úgy emlékszem, hogy alapértelmezett felszerelésnek kell megadni az adott tevékenységnél. Nekem így hozzáadta a kilométereket visszamenőleg is a bringámhoz.
-
m72
tag
Köszi! Kb. így gondoltam én is, de soha nem próbáltam még karbon nyeregcsöves bringát.
-
m72
tag
Sziasztok,
55-522, 57-622 gumit használok 3 bar körüli nyomással. A felhasználás leginkább a gravelhez közeli, aszfalt, töredezett aszfalt, murva, földút. Ilyen szélesebb gumiknál van jelentősége rezgés/ütés elnyelés szempontjából a karbon nyeregcsőnek. Mechanikus rugózott nyeregcsövet nem szeretnék, inkább elengedem a dolgot, ha a karbonnak ilyen szempontból nincs értelme.