Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ano

    senior tag

    válasz Immy #4314 üzenetére

    Tuninger :R kolléga már egész jól összefoglalta amihez már csak 1 dolgot tennék hozzá:
    Rögzíteni valamit MINDIG a lehető legjobb minőségben kell !!! Ez alap ... sose tudhatod hogy melyik jelentből akarsz kihozni valami igazán jót később, de ha nincs jó minőségű alap felvételed hozzá akkor egy kalap kaki lesz az egész .......

    Synology RT6600AX felfedezés alatt

  • szpeti40

    addikt

    válasz Immy #4314 üzenetére

    24 fps-től felfele látod folyamatosnak a képet. Alatta képregény. Látod a 30-60-120-240fps között is a különbséget.

  • Tuninger

    addikt

    válasz Immy #4314 üzenetére

    1. h265-be vesz fel alapból ha átállítod a menüben. Illetve a magasabb felbontású / képkockasebességű módoknál már nem is választhatsz h264-et. Miért olyan nagy: a hardveres encodernek gyorsnak kell lennie, hiszen valós időben kell tömörítenie, ezért a sávszélességgel kompenzálja a processzorteljesítmény hiányát. Nem tudom foglalkoztál e már x264/x265-ös tömörítéssel amibe a filmeket kódolják, de atomerőművön mennek 8-10 fps-t 4K-ban... cserébe képesek harmad méretben azonos minőségre.

    2. azért az emberi szem látja a különbséget a 60 és a 120fps között is, de megszoktuk hogy a 24/25 fps a "filmes" hatású. Ha mindig 24/25 a cél, akkor a 60/120 lehetőséget ad rá hogy lelassítsd a felvételt. Ha 50/60 képkockába kerül kódolásra a végeredmény akkor meg sokkal folytonosabb lesz a mozgás mint 24/25fps esetén.

    3. RAW-ban a 4K-hoz 1000-1100Mbps vagyis 130-140MB/s írás kell és akkor az már veszteségmentesen tömörített 10 bit. Az 500GB / óra. A GoPro 74Mbps-en (9MB/s) vesz fel standard bitraten (32GB/óra) és 100/120Mbps-en high bitraten. (ami 12,5-15MB/s, 54GB/óra). Azonos minőséget megtartva PC-n konvertálva a harmadából lehet hozni ugyanazt a minőséget, de számolásigényes mint ahogy írtam az első pontban.

    4. nagy felbontás, nagy képkockasebesség gyors mozgás esetén több finom részlet marad meg a képen nagy bitrate esetén ha a sharpeninged low-ra van állítva, de hidd el nekem, nem fogod látni a különbséget, nyugodtan mehetsz standard bitraten.

    5. 16:10 az monitor képarány, de videót abba senki sem exportál. A gopro is 8:7, 4:3, 16:9 képarányokkal dolgozik, 1,85:1, 2:1, 2,35:1 ami még populáris ha videózol. Vagy a 9:16, de az barbárság.

Új hozzászólás Aktív témák