Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Frawly

    veterán

    válasz fiesta14 #2769 üzenetére

    Tudom régi hsz., de annak idején nem vettem észre. Elérhetetlenek a szerverek, mert az Ubisoft 2015. október 6-án lekapcsolta a központi szervereket. Csak LAN-on lehet játszani, meg Hamachival trükközve, nem tudom milyen alternatívák vannak erre. Kár érte, mert a multi is nagyon jó volt ebben a játékban. Singleplayerben is elő szoktam venni 1-2 évente.

  • Frawly

    veterán

    Két év múltán előszedtem újra. Múltkor simán használtam 64 bites Win Prof alatt, ezúttal szintén azalatt futtatva óriásiakat szoptam.

    Leírom a megoldást, hátha más is játszana még vele. Nem mindegy, hogy a Far Cry Configuratort és a Far Cry-t rendszergazdaként indítjuk vagy nem. Ha nem rendszergazdaként futnak, akkor a játék system.cfg beállításai a \Far Cry\Bin32\ mappába jönnek létre, ellenkező esetben a \Far Cry\ mappába. Már itt lehet vele szívni. A másik, hogy a Lightning Qualityt max. Highra szabad tenni, Very Highnál be sem tölt a játék. Elvileg Very Highnál a SM3 kapcsolódik be HDR-rel, ezt lehet a videókártya drivere nem fogja szeretni. Minden más grafikus opciót Very Highra lehet tenni, a Water Options-nél van Ultra High is, az is működik.

    Fontos, hogy fent legyen vagy az 1.4-es patch, vagy a 64 bites patch. Vagy-vagy, az egyik üti a másikat. Én az 1.4-essel szoktam játszani, de lehet most végigtolom utána 64 bitessel is utána. Ezzel most sem volt gond.

    Viszont az msvcp71.dll-t és msvcr71.dll fájlokat most is hiányolta. Erre elvileg az MS Visual C++ Redistributable csomagot kell feltelepíteni, régen ez meg is oldotta, de már nem emlékszem, hogy a 2003, 2005, 2008, 2010, 2015 közül melyik verzió működik, a 2010 rémlik régről. Elvileg a 32 bites kell a játéknak (hacsak a 64 bites patch fent nincs), de nekem most semmi nem működött, mindegy hány bites és hányas évi csomagot tettem fel, továbbra is hiányolta a dll-eket. Végül csak úgy tudtam megoldani, hogy letöltöttem a dll-eket egy dll-es site-ról. Eléggé gányolás, de másképp már a telepítő sem indult el, nem hogy a játék.

    Nagyon régi játék, nagyon sok szívás van vele már modern OS alatt. Linux alatt Wine-nal is szépen ment régen, de akkor is csak úgy, hogy a Wine-t 32 bites emulációra kellett állítani, és a játék system.cfg-jében a rendermódot "Direct3D9"-ról "OpenGL"-re. Ez még a Wine 2.francemlékszikrá verziójával volt, a 3.x óta el sem indul a játék, mindegy mit hekkelek bele a system.cfg-be :(

    [ Szerkesztve ]

  • Frawly

    veterán

    válasz batman91 #2772 üzenetére

    Lehet kipróbálom, Wine-s oldalak is dicsérik a GOG-os verziót. Megvan eredetiben is, megvettem a Steamen anno fillérekért egy leárazáskor, de van még évekről ezelőttről egy eredeti DVD lemezképem, azt használtam mindig is. Tehát nem az a baj, hogy DRM vagy másolásvédelem lenne rajta, hanem az új OS-eknek van vele baja, technikailag avult el. Ezt szerintem csak úgy lehetne javítani, hogy kiadják a forráskódját és csinálnak hozzá modern portot. Nem csak Linux alatt lehetne vele játszani, de normálisabban menne modern Windowson is, meg lehetne vele multizni is újra (a hivatalos szervereken lehetett csak játszani, azokat az Ubisoft megszüntette 2015-ben). Az érdekes az, hogy a CryEngine forráskódja ki van adva, az 1-es verzió is, mégse csinál senki portot FC1-hez. Tudom, hogy régi játék, de sokan játszanának vele, mert hiába alacsony felbontásúak a textúrák és alacsony a poligonszám, de még ma is jó játék, lazán fut már integrált grafikus lassítókon is, meg a mai napig a legjobb taktikai fps. A multija is szórakoztató, fasza és óriási pályákkal.

  • Frawly

    veterán

    válasz fiesta14 #2774 üzenetére

    Nem tudom őszintén. A Hamachit csak ilyen ötlet szintjén dobtam be, annak idején, 2004-2005 környékén toltuk azzal, akkor működött. Azóta FC-re is kijött újabb patch, az 1.33 környékén biztosan ment, az 1.4-gyel meg 64 bites kiegészítéssel a franc tudja megy-e. Lehet csak tűzfalbeállítások, NAT miatt nem látjátok egymást.

    Közben írnám, hogy megy 3.5, 3.6, 3.7-es Wine-vel is Linux alatt. A trükk az volt, hogy a Far Cry Configurator.exe a rossz munkamappából indítva a /Far Cry/Bin32 mappába hozza létre a system.cfg-t, amit a játék meg a /Far Cry/ mappában keresne, ha nem találja meg, akkor meg default beállításokkal indul el, hiába állítgat az ember akármit. A lényeg, hogy munkamappának (indítás helye) azonos mappa legyen megadva. Ez nem csak Wine-nél fontos, hanem natívan, Windows alatt is problémát okoz.

    [ Szerkesztve ]

  • Frawly

    veterán

    válasz Frawly #2771 üzenetére

    Kicsúsztam a szerkesztési időből: szóval Wine alatt nem kötelező PlayOnLinuxot meg Winetrickst, GOG-s verziót használni. Megy bármelyik verzió. A 3.x-es Wine óta már a rendermódot sem kell áthekkelni OpenGL-re a system.cfg-re.

  • Frawly

    veterán

    válasz Törzsúr #2777 üzenetére

    Azt hiszem, hogy a Water Details-t kell vagy Very High-ra vagy Ultrára tenni. Patcht milyen raktál fel?

  • Frawly

    veterán

    válasz Törzsúr #2779 üzenetére

    Ha mindent a legmagasabb graf. beállításra tettél, 1.4-es a játék, és X1950-es kártyát használsz, akkor nem kellene, hogy előforduljon. Az X1950 már támogatta az SM3-at élsimítással, HDR-rel, az 1.4-es patch is fel van erre készítve, így a megjelenítésben nem kellene glitcheknek lennie.

    Melyik pályán nézted a vizet?

    A graf állítását nem elég a menüben megtenni, hogy High, Very High vagy Ultra, hanem van alul egy olyan gomb, hogy Advanced, arra előjön egy hosszabb lista, és ott is meg kell róla győződni egyenként lenyitva őket, hogy minden a legmagasabb beállításon van-e.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák