Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz Füleske #8589 üzenetére
MIért nem írod egyenesen azt, hogy engedjük át Európát egy kínai gyarmatnak? Vagy engedjük át az oroszoknak, mert nagyot tud ütni az atooom! Nekem európai polgárként eszemben sincs a kommuinista kínát támogatni vagy arra áhítozni, hogy majd bedarálják a piacainkat. kína kb. sehova nem tud ütni semmit, jobban függ a nyugati piactól, mint bárki más. Így is vergődnek az ingatlan lufi miatt, a demográfiai krízisnek pedig még csak az elején járnak, össze fog dőlne az egész a francba. Főleg, ha a nyugati tőke kivonul onnan, és áttelepül mondjuk Indiába vagy akár vissza nyugatra.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
válasz Füleske #8589 üzenetére
Jaja, a felsorolt három márkából legalább kettő nem kínai. De amúgy jó példa volt. (Nem).
"Kína nagyobbat tud visszaütni."
Aham, szóval akkor mindenki pucsítson be? Sose értettem ezt a logikát. Amúgy meg Kína legalább annyira függ a nyugattól, mint a nyugat Kínától, szóval elsőre nehéz megmondani ki járna szarabbul.
"kínai autópiac elvesztése végzetes lenne az EU gyártóknak."
Ez sem igaz általánosan nézve. A németeken kívül más EUs gyártónak (ami kvázi a Stellantist jelenti manapság) gyakorlatilag nulla a piaci jelenléte Kínában, a németek meg jellemzően Kínában gyártanak a kínai piacra.
A Stellantisnak a kínai autógyártás komoly kihívás, persze hogy megmozgatnak minden követ hogy legalább fair módon menjen a verseny.
A németek meg nyilván engedékenyebbek, egy BMW vagy Merci európai pozícióit semmilyen módon nem fenyegetik a kínaiak, viszont óriási pénzeket hoznak ki Kínából, nekik pont a kéménykedés rossz. A VW meg valahol a két tűz között van.
https://marharepaszerint.blogspot.com