Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
csak azt nem ertem, hogy levedettek, vagy miert nem terjedt el es miert nincs (vagy csak en nem talaltam) utolagos valtozata?
(a levedetes sokszor a jo otleteket nem jovedelmezove teszi hanem megoli, nem autos de bankos volt ilyen, az adott tranzakcionak megfeleloen vagy beteti vagy hitelkartyakent mukodo okoskartya, de egyedul nem vittek sikerre, a tobbiek meg nem vehettek at mint jo gyakorlatot ha akartak volna se) -
Vesa
veterán
válasz axioma #15398 üzenetére
Ja igen, az a "keresztirányú forgalom figyelés" néven futó asszisztens, enyémben is van. Tényleg jó cucc. Hátrafelés is működik, pl. két autó közül kitolatásnál életmentő lehet, főleg, ha főútra kell kitolatni, mert ott mire látod az utat a szemeddel, már a fél autód az úton van.
Egyébként jó, hogy ezt felhoztad, mert egy kiváló példa arra, mennyire nem csak parasztvakítás funkciók miatt van tablet. Ez is attól lesz jól hasnzálható, hogy egy bazi nagy képernyőn látni az utat keresztben, direkt zoomolhatsz egyik oldalra is, vagy beforgathatod a kamerát ahová akarod, és akkor belátni az autó teljes környezetét, mintha egy drónról közvetítenék a képet. De le is teheted a kerék magasságába, vagy tkp. bárhová. Ezt pont gombokkal irányítani lenne kínszenvedés.
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
Amikor dugja ki az orrat az auto pl. kapubol kihajtas, elol van ket iranyban [vagy csak ugy lencsezve-tukrozve] nezo kamera, latod a keresztforgalmat anelkul, hogy annyira elore kene hajtani, hogy a sofor elore hajolva kilasson oldalra. Csak valamelyikben volt, ismeros kocsijaban, ujba mar nem tudta kerni.
Tenyleg, a parkolaskor mintha felulrol latnam kamera is jo, de az nem remlik hogy bmw lett volna, tevedhetek, meg azt nem gondoltam h nincs elterjedve [10 evnel fiatalabb autok dolgait max reklambol ismerem]. -
Vesa
veterán
válasz CharlieDrop #15395 üzenetére
Kivéve, amit elérsz a kormányról, vagy amit hangutasítással tudsz vezérelni. A többi funkció meg olyan extra, amit gyakorlatilag nem szükséges menet közben használni (egyébként sok autóban az érintős kijelző teljes értékűen vezérelhető gombokkal a kormányról. Az enyémen itt a felső küllőn lévő gombokkal irányítható a teljes tablet anélkül, hogy hozzá kéne érni).
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz axioma #15393 üzenetére
Az iDrive szerintem is az egyik legjobb rendszer volt.
360-as kamerára gondolsz? Vagy mit értesz "kétfelé nézős" alatt? Nekem annyit tud, hogy 3 nézetben képes egyszerre mutatni iaz autót kívülről -pl. tolatáskor, de gyakorlatilag bármikor ha úgy állítod be-, a HUD-on pedig a radart mutatja közben grafikusan. S merci tudja az augmented reality navit HUD-on is, sajnos nekem csak a tableten képes mutatni ezt a real-time front kamera képére vetítve.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #15391 üzenetére
De nem ezért csinálják, neked kéne legjobban tudni. Költségcsökkentés és egyszerűsítés. Ha semmi mást nem veszünk, csak a klímavezérlést, akkor az fizikai gombokkal egy külön egység, saját elektronikával, kijelzőkkel, tekerőkkel, gombokkal, ahhoz kábelkötegekkel és egyebekkel. Ez mennyó pénz a gyártónak, amikor azon képesek spórolni, hogy egy csavarra tesznek-e gumi kupakot vagy sem, mert 1M autónál az már százezer eurós megtakarítást jelent? Vagy hogy a 80milliós 7er BMW-be nem képesek berakni a csomagtartóban a felső nyers lemezre egy szövetborítást, mert az akár még 10EUR költséget is jelenthet. Inkább ott hagyják undorító módon burkolatlanul, kiálló csavarokkal meg egyebekkel. Ehhez képest egy gombokkal szerelt klímapanel horror összegű megtakarítást jelent. Semmi köze a trendiséghez, pont Te szoktad mondani, hogy minden a hatékonyságról szól. Sajnos ez is.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz CharlieDrop #15387 üzenetére
Ezért írtam, hogy ha eleve nem jó egy rendszer, akkor persze azt nem lesz jó élmény hanszálni. Nekem pl. Ioniq-ban ott vannak a fizikai gombok, mégis le kell néznem ha pl. a szellőztető befúvásának irányát akarom állítani. Merciben meg nem kell lenéznem ehhez. Tehát önmagában az, hogy gomb vagy sem, nem igazán releváns, sokkal fontosabb, hogy akár gomb, akár más kezelőszerv, az jól legyen megoldva. Pl. egy olyan érintőképernyőn ahol a kormány kitakar fontos ikonokat, nem lesz jó. De egy gomberdő sem, ahol meg le kell nézned, mert a 40db gomb közül kell kikeresni azt, ami neked kell. Főleg ha a gomb is rossz helyen van, azért erre is láttunk már példákat. A gond szerintem nem az, hogy tablet vagy gomb, hanem az, hogy az ergonómia és a hasnzálhatóság alá van rendelve a design-nak. Innentől bármelyik megoldást el lehet b*szni.
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
Én nem is akarok mindent gombokkal megoldani, nyilván nem is lehet.
Én egyszerűen a mai trendet utálom, miszerint elimináljuk a fizikai gombokat minden határon túl, mert az nem modern, és tegyünk be minél nagyobb képernyőt, mert az meg modern.
Aztán pedig vakargatják a fejüket, hogy mivel töltsék ki azt a bazi képernyőt, és akkor jönnek a parasztvakítások.
Nekem valahol az iDrive 7 volt az a határ, ahol azt mondtam, hogy ergonomikusan kezelhető, ésszerű méretű képernyők vannak, és minden fontos funkció elérhető fizikai gombokról. A iDrive 8 már túl sok nekem, és akkor még hol a vége, jön az iDrive X a bazi nagy tévével.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Gabesz87
veterán
válasz Kickass #15388 üzenetére
Tavaly volt vezérlés csere, azt dobta meg főleg az összeget. 2023-ban 240e körül volt az éves szerviz (volt egy DSG átmoságos olajcsere+gyertya csere). De volt olyan év is, amikor csak szimpla olaj+szűrő cserék kellettek, az sokkal kevesebbe került természetesen. Ebből kifolyólag volt 40 és 60e Ft-os év is
-
atirag
őstag
Miért lenne gyorsabb?
Mert egyszerűen az. És minél több feladatot adok annál gyorsabb ha odanyúlok miközben oda sem nézek és kész. Legalábbis az én tapasztalatom ezt támassza alá.
A többi dolog az valid, hogy sok a funkció amit állítani kell azt csak azzal lehet. De azt sem menet közben. Akármit akarok állítani menet közben az egy szenvedés. Pedig elég nagy a kijelző. És elég nagy figyelmet von el az útról. Szóval fizikai gomba szokványos dolgoknak amik menet közben előjöhetnek és minden más lehet tapi.
Legalábbis sztem. -
CharlieDrop
veterán
A beszéddel az a bajom, hogy rengetegszer hülyeséget ért.
Persze fejlődnek ezek is, de amikor a félreért és tök mást csinál, az nem túl nyerő (Fiat 500-on próbáltam legutóbb ilyesmit és amikor felhívott olyat, akit nem akartam, az nagyon ciki volt).Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
madgie
titán
Zöldhályogos vagyok, borzalmas fényérzékenységgel, nappal szemben pályán kb még a piperetükör "fityegőjét" is próbálom úgy állítani, hogy takarjon valamit, úgy, hogy mellette a kapucni is a fejemben van és nyilván egy baromi erős napszemüveg is ott van a fejemen... mindezek mellett néha annyira b@ssza a szemem 1-2 OLED kijelző (gondolom az erős kontraszt és a villogás miatt), hogy konkrétan rá se tudok nézni ezekre egy órát.
Na mindezek mellett még soha nem zavarta a szemem mondjuk az Arteonon a sötét módos CarPlay, vagy a Model 3 nagy tablete, szintén sötét módon. Nem azt mondom, hogy ezek jobbak, sőt, valszeg tök egyszerű LCD-k, de nem is kell vakításért kiáltani, mert bármelyik hangulatvilágítós csíkocska-formácska ezerszer jobban bántja a szemem, perifériálisan is. -
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #15374 üzenetére
"legszívesebben teljesen kikapcsolnám őket, a legfontosabb információkat meg ki lehetne tenni a HUDra"
A (jobb) autók többségében kikapcsolható a panel bármikor!
Egy csomó olyan dolgot soroltok, ami nem valid probléma. Azzal egyetértek, hogy pl. az ilyen funkciókat tegyék kötelezővé a gyártóknak, mert nyilván, ha nem kikapcsolható, akkor lehet zavaró a fény az arra érzékenyeknek. A hangulafény fényereje is állítható, de teljesen ki is kapcsolható.A panelen sem kell matatni menet közben, nem fog problémát okozni, hogy ráz az út. Minden olyan funkció, ami menet közben fontos és sűrűn használatos, elérhető a multi-kormányról!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz atirag #15367 üzenetére
"De például ha a hőmérsékletet vagy a rádió csatornát akarom mondjuk váltani akkor gyorsabb ha tekerek vagy forgatok."
Miért lenne gyorsabb? Pont úgy megmondod neki, hogy állítsa a hőfokot XYZ-re, a venti sebességet XY fokozatra, a rádióállomás nevét csak bemondod és már viszi, ha nem tudod, akkor kérsz tőle egy listát és megnézed, ha megvan, szólsz neki ész kész. Mindeközben egyetlen pillanatra sem kell levenned a kezed a kormányról, nem kell lenézed sehova, nem kell tapizni semmit. Továbbá, természetesen a tablet mellett továbbra is ott van minden funkció a kormányon, ahogy egy gomberdős kocsin. Állíthatod gombokkal a hangerőt, válthatsz csatornát, stb.
Azok félnek ettől, akiknek rossz megoldású rendszerük volt, vagy akik még nem használtak ilyen autót a gyakorlatban.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #15356 üzenetére
A fizikai gombok kérdése részben jogos, főleg akkor, ha az érintőképernyős megoldás nem jól van megoldva. Ha viszont jól működik, akkor nem hiányzik (kivéve a kormánynál, na ott én is kötelezővé tenném az idők végezetéig a fizikai gombokat). Nem érdemes beszólni a "telefonkárosult generációnak" sem, ez nem erről szól (én 50+, mégis ilyet vettem). A dolog lényege, hogy ma már annyi funkciót integrálnak az autókba, amit gombokkal lehetetlen kezelni. Emlékezz csak vissza a Bangle féle 7er-re. A tipikus gomberdő elrettentő példája volt, pedig már volt benne LCD panel (igaz, iDrive-al, ami azért fokozatokkal jobb mint a tapi screen, bár ott még azt is szidták mint a bokrot). Hol van az már ahhoz képest, amiket ma zsúfolnak bele egy autóba. Nem lehet gombokkal megoldani ennyi funkciót, a navigáció -és a hozzá fűződő funkciók-, szintén igénylik már paneleket.
Egyébként pont ez ment anno a nyomógombos telefon korszakban. De be kell látni, hogy gombos telefonnal azokat a funkciókat, melyeket ma használunk, már nem lehetne kényelmesen megoldani. Ez nem a telefon károsultságról szól, hanem a technológia fejlődéséről, ami hozza magával a változást a kezelőszerveknél is.
A tudomány a valóság költészete!
-
V.T.
aktív tag
Mai nap sikerült végre össze kötni a töltőt és az okos mérőt is. Tök jól működik simán megy a Wallbox a Garo terhelésszabályzóval. Rátoltam a 2kw fűtő testet és egy porszívót és vette is vissza a töltést szépen. Tesla appban látszott hogy a beállított 16 amper helyett a max csak 10 amper volt miután mind be lett kapcsolva. Így hogy működik be fogom szereltetni a bejövő áram után a villanyóra után rögtön hogy az egész háztartást figyelje.
[kép] [kép] [kép] -
biga
őstag
válasz Shadowbull #15379 üzenetére
+1
Az érintöfelületek sajnos mindenhol hoditanak, miért pont a kocsiban ne? Egy sima tüzhely nem létezik ma mar fizikai kezelöszervekkel, ami katasztrofava teszi a hasznalatukat + meghülyülnek, ha nedvesség éri öket.
Egy kavéfözôre miért kell érintögomb?
Es akkor még az akadalymentességröl nem is szoltam (mondjuk pont kocsi esetében nem relevans ), mennyire hasznalhatatlan minden érintöfelület egy gyengénlato/vak ember szamara....''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Mauzes
addikt
válasz madgie #15369 üzenetére
Én ezt értem, csak szerintem nem vw specifikus. 95% az összes tesztnek, kommentnek, magánvéleménynek, stb, amit valaha olvastam bármely márkára évek alatt, az negatív véleménnyel volt a fizikai gombok hiányáról. A legpozitívabb az szokott lenne, hogy "meg lehet szokni".
De mindegy, igazából csak a saját tapasztalatomat osztottam meg erről, a gyártás nagy része más irányba megy.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz CharlieDrop #15377 üzenetére
Valamennyi közöm azért nekem is van a klasszikus számítástechnikához, számítógépekkel nőttem fel, saját magam raktam össze a PC-imet, másoltam a programokat, szoptam driverekkel, programoztam hobbiból meg aztán muszájból az egyetemen, és a munkám miatt is folyamatosan a gép előtt ülök.
Csak éppen nem akarom, hogy ez domináljon az autóban. Nekem a futómű, a motor, a komfort, a karosszéria, stb. jelenti az autót, nem az hogy mekkora tévét szereltek bele.BTW az okoseszköz a klasszikus IT tudás halála. A gyerek készségszinten használja a telefonját meg a tabletjét, de gyakorlatilag lövése sincs arról hogy mi hogyan és miért működik, és ha adódik akár egy minimális probléma is, akkor teljesen meg van lőve. Igazából full IT analfabéta a mai generáció. Egy okostelefont meg egy majom is tud használni.
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
ozzy711
őstag
válasz Shadowbull #15376 üzenetére
Az ID-ban a klíma vezérléshez ( + a belső keringetéshez az előttem haladó füstösök szaga miatt ) valóban hiányzik fizikai gomb, a többit menet közben nem használom, amik kellenek mind a kormányon találhatók (érintő, haptikus gombok, de nekem bejönnek).
A tolató kamera képe pl. nagyon hiányozna, a nagy képernyőn jól látható minden![ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #15374 üzenetére
A Kona éjszakai módja rendben van
de Ja. Én IT-ban tolom. Mindenféle rendszerekkel dolgozok Win/MacOS/Linux de az érintőképernyőtől kiráz a hideg.
Tuti jó pl. a Tesla rendszere, de annyira megnyugtató, hogy a Kona tele van gombbal még.
És teljesen igaz, hogy a parasztvakítás a rendszer halála, mert a felesleges animációk nagyon lassítják (tudják lassítani).Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #15374 üzenetére
Hja, közben diszkóvilágítás van minden mostani autóban, lassan már a háttámla is lilán fog világítani. Na az zavaró.
Érintő vs fizikai gomb témához: engem az zavar, ha sokszor értelmezhetetlenül sok fizikai gomb van egy autóban, amit úgy sem tudsz izommemóriából megoldani, ha meg már matatni kell, ott is zavaró, hogy a 16 klímagombból vajon melyik az, amivel a lábadra nyomja a meleget. -
Shadowbull
addikt
Pontosan így van, de nekem még az is nagy szerepet játszik, hogy egyszerűen vezetés közben nincs szükségem azokra az információkra, amiket ezek a képernyők kényszerből mutogatnak. Nyilván ha ott a képernyő, akkor ki kell tölteni valamivel, nem lehet üresen, de ezt 99%-ban tök felesleges dolgokkal töltik meg. Nem kell bazi nagy térkép, igazából teljesen elég egy sematikus ábra a következő manőverről, nem kell animáció, nem kell háttérkép, nem kell időjárás, nem kell a zene albumának a borítója, nem kell a forgalom animációja... Ez mind parasztvakítás
Amit még nagyon utálok, az az éjszakai vezetés ilyen autókban. Hiába váltanak éjszakai üzemmódba, akkor is túl sok fényt adnak ezek a képernyők, legszívesebben teljesen kikapcsolnám őket, a legfontosabb információkat meg ki lehetne tenni a HUDra.A Toyotámban szerencsére ki lehet kapcsolni a központi képernyőt, éjszaka rendszeresen meg is teszem. Pedig az relatív kicsi.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
biker
nagyúr
gyakorlatilag azokat a "gombokat" használom amik a kijelző szélétől ujjtávolságra vannak, megfogom a kijelző szélét és ekkor stabil kézzel odabökök. de a kijelző középső kéttenyérnyi felülete gázos menet közben
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
4D4M
senior tag
és legyezel az üveg előtt mert mozog a kasztni és mozog a kezed, és az érintés előtt 2mm-el már érzékel a panel
~
...és közben hosszú-hosszú másodpercek telnek el. Én is ezen a véleményen vagyok. Nagyon rövid idő alatt letiltottam magam arról, hogy a "következő szám" gombon kívül bármit is kijelzőn nyomkodjak menet közben....mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
biker
nagyúr
Rendkívül haladó IT/Tech felhasználó vagyok, nagy telefon, ipad, érintőképernyők, minden mennyiségben.
De autóban nem jó. egészen addig kiváló, és ötletes, amíg a laborban áll az autó.
De majd amikor egy átlag magyar úton kell állítani bármit, és legyezel az üveg előtt mert mozog a kasztni és mozog a kezed, és az érintés előtt 2mm-el már érzékel a panel, akkor a legválogatottabb káromkodásokat lehet hallani a kocsiban.
és nem jók az érintős haptikus gombok sem! fizikai gomb jól behatárolható nyomásponttal. ez kell.
vagy az egész érintő felületet olyan haptik felülettel leképezni, mint a macbook touchpadja, az legalább értelmesen van legyártva.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
WiZARD
addikt
Fater 71 évesen sose panaszkodott arra hogy a Teslában nincs nyomógomb.
Használ amúgy ipadet, meg iphonet. De nem izgatja a téma, a 7-8 éves iphone-t nem volt hajlandó újabbra cserélni, mert jó az és ő semmit se akar állítgatni és foglalkozni ezzel. Végül egy ütés után a kijelzőn lett némi hiba, így muszáj volt cserélnie...
atirag: Azért mert egy állami/felsőbb szerv azt mondja hogy úgy kell, az nem biztos hogy azt jelenti hogy úgy tényleg jó, és lesz valós pozitív hatása.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
atirag
őstag
48 vagyok és is is gondolkozású. Azt használom ami használhatóbb. Az otthonom okos vezérlésű is imádom és minden nap lehet valami új dolgot okosítani. De azt is felfogom,hogy az autómban ami érintős az nagyobb figyelmet igényel miközben mondjuk 150km/h-val haladsz. És mivel eu sszinten erről beszélnek emiatt gondolom vannak statisztikák ami miatt ezt tervezik.
gorbep: a hangvezérlés jó sztem. De például ha a hőmérsékletet vagy a rádió csatornát akarom mondjuk váltani akkor gyorsabb ha tekerek vagy forgatok. Főleg ha külföldön vagyok és nem tudom a csatornák nevét vagy nem tudom mit akarok hallgatni.
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #15359 üzenetére
Teljesen releváns, totál másként kezelik a mai 20 évesek az okos eszközöket… itt max a mérvadó ki tudja megvenni az autót… nem a 20 évesek hanem inkább a hirtelen jómódú 30+ illetve a befutott 40-50+ generáció és van egy vízválasztó kor, nagyjából az én korosztályom akik már beleszagoltak ebbe a digitális világba elég korán.
Pl nekem van pár évvel idősebb testvérem, már ott is látom a difit, nálad fiatalabb picit.
Ez persze nagyon egyen kérdése is, ettől függetlenül azt gondolom amit írtam.
Engem nem érdekelnek a fizikai gombok pl… totál jó a tablet, nem is nyomkodom, mert a lényeg karon van a többi meg felesleges. Az index pl az túlkapás abban én is egyetértek. -
Shadowbull
addikt
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
atirag
őstag
válasz Shadowbull #15359 üzenetére
Nem véletlenül beszélnek manapság a kötelező fizikai gomb használatán rendelet szinten. Mert csak a fizikai gomb az amihez nem kell feltétlenül figyelem a használathoz.
-
Shadowbull
addikt
válasz Gergőke88 #15358 üzenetére
Nekem még az előző RAV4 van, tényleg vannak benne olcsó megoldások, de alapvetően egy nagyon kényelmes és csendes autó. És persze az infotainment rendszer tényleg rettentő elavult, de engem az se zavar.
Mellesleg a RAV4 főleg az USA piacra készített, relatív olcsó autó. Az USAban kicsivel 30e dollár felett indul, durván 10e dollárral olcsóbb mint egy alap TMY... Nem véletlenül adnak el ott belőle iszonyat mennyiséget minden évben.
És ugye ami a lényeg, hogy lassan 7 éve van meg, igaz nem mentem vele sokat, de nem csörög, nem zörög benne semmi, és soha semmi baja nem volt, egy izzó sem égett ki benne...https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
49, és nyilván semennyire sem releváns
De nem a korom miatt, hanem a korszellem miatt. Ha a többség azt képzeli, hogy a gagyi tévé középen a modernség netovábbja, akkor a gyártók majd azt csinálják, függetlenül attól hogy objektív ergonómiai szempontból az jó vagy nem.
Lásd például BMW, ahol már az i4ben lévő képernyőmennyiség is túl sok az én ízlésemnek, de azért mégsem a divatos gagyi tévé megoldás, erre milyen lesz a Neue Klasse?https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Gergőke88
addikt
válasz Shadowbull #15356 üzenetére
"teljesen rendben van a belseje"
kb 10 évvel vannak lemaradva kb mindenkitől belül. Olcsó műanyag mindenhol belül a rav4...
Motor/hajtáslánc ok.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #15356 üzenetére
Már csak az a kérdés mennyi idős vagy és ezt rövidre is tudjuk zárni mennyire releváns ez az álláspont.
Én 43 leszek, semennyire nem izgat a fizikai gomb hiánya…[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Hát, én lassan 10 éve használok Toyotát, teljesen rendben van a belseje, ergonomikus és könnyen használható, és a mostani az baromi kényelmes és csendes is.
Én nem cserélném el a fizikai gombokat egy gagyi tévén való menüben turkálásra. Tudom, hogy az okostelefon károsult generáció miatt ez lesz a jövő, de én késleltetem amíg lehet, mert az nem csak rondább, de szarabb is.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Vesa
veterán
-
biker
nagyúr
válasz Gabesz87 #15343 üzenetére
Mivel már az sem mindegy, hogy Budapest kelenföld/budafok környéke vagy Bp XIV-XV. kerületből vásárosnamény, ezt gondolom csak saccperkábé bedobtad, mert kinéztél egy jó nagy távot a térképen. de ha neked mindegy hogy 260km vagy 300km a megteendő táv, akkor bocs.
Meg gondolom minden második hétvégén veszel egy ikea lapraszerelt szekrényt, és közben 4 gyerek + feleség + nagymamama is megy veletek.De ha én vásárosnaményig mennék, akkor is bármely autóval megoldanám, mert félúton bármely villámon ha megállok egy pisi/kávéra ami max 10perc, belemegy +80-100km hatótáv, és nem úgy szállok ki naményban a kocsiból, hogy végre mozoghatok.
Szerintem gondold át a valós követelményeid, és úgy válassz.
de télen kb semmivel nem jutsz el töltés nélkül 130+ tempóval max gödöllőtől naményig.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
veterán
válasz CharlieDrop #15350 üzenetére
Ne kavard ide az évekkel ezelőtti szoftver verziót... nézz meg egy tavascan tesztet.
-
cOxeR
Ármester
válasz Gabesz87 #15343 üzenetére
300+ km-t szeretnél megtenni télen-nyáron autópálya tempóval egy netto ~75kWh akkus “dömperrel”, sok sikert. Enyaq télen 100-0%-ra tud kb 260 km-t.
Model Y LR RWD lenne ami tudná az is inkább 120 km/h-val télen, de ugye ezt kizártad… a többi szerintem nem jön képbe ha ez a fontos, mert nem tudja egyik se. 12M körüli ársávban főleg nehéz lesz ezt megoldani. Marad a passat, vagy valamiből engedni kell.[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
veterán
Juj basszus, én ezen a szedános csomagtartón valahogy átsiklottam a 6-nál. Na így már nem szimpi.
Ioniq 5 nem annyira tetszik, akkor már KIA EV6. Abból meg ami jó lenne, az új FL-es 84kWh-s, de hát az meg még új, ergo drága. Legjobb meg egy iD.7 Pro S kombi lenne Na mondjuk abba is bőven bele tudnék kötni, a tipikus VW-es baromságok miatt (töménytelen mennyiségű zongoralakk, plusz érintőgomb, kormányon is, hátsó ablakemelők hiánya). Hát akkor úgy tűnik, ami árban és hatótávban is megfelelne számomra (meg persze design-ra, praktikumra), egyelőre nem sok alternatíva van az Enyaq-on kívül -
veterán
válasz CharlieDrop #15344 üzenetére
De pakolhatóságban szar a Ioniq6 egy nagyobb bőröndöt nem lehet a csomagtartóba berakni a szűk nyílás miatt ... meg hát ízlés kérdése de szerintem nem szép autó.
SW esetén szerintem ha aktuális verziókat nézünk már a VW rendszere jobb a 3,7-4-es verzió óta. Persze ha korábbi enyaq akkor arra nem biztos, hogy végig fel lehet frissíteni.Az ioniq szoftvere kb. 15 évvel ezelőti feeling .
Ioniq mellett a 800V-os rendszer szól.
Ja és ha ioniq, jó kérdés, hogy egy külföldön vásárolt (talán pontosan szervizelt) hyundai itthon mennyire garis. Mert a hazai szervíz intervallum átlépések miatt is előszeretettel szopatja a tulajdonosokat a Hyundai Magyarország...
Gabesz: a Enyaq párja nem a 6 hanem az ioniq 5
-
Gabesz87
veterán
Időről időre elkap a vágy, kíváncsiság az EV iránt, és ránézek az árakra. Ami visszatartott, épp az ár és a hatótáv. Alapvetően nekem olyan családi utazoauto kell amibe lehet pakolni (az sem hátrány ha pl IKEA lapra szerelt szekrényt tudok elhozni ledöntött üléssel), és normál autópálya tempónál télen is kivitelezhető vele egy Bp-Vásárosnamény táv megállás nélkül. Ja, és nem Tesla. Mobile.de-n nézegettem, és látom, már egészen lejjebb mentek az árak. Konkrétan 2 típust nézegettem max.100e km-rel, 30e Eur alatt, Skoda Enyaq 80, ezek zömében 2021-esek Ill. Hyundai ioniq 6. Ebből 2023-asok vannak. Pakolhatosag szempontjából a Skoda jön be jobban, ill. külcsín terén is, mert hát az ioniq formája, hogy is mondjam...szokatlan. Bar ugye az alacsony cw miatt fogyasztás szempontjából meg gondolom azért sokkal jobb.
Hozzáteszem, jelenleg egy Passat GTE kombink van lassan 4 éve, kb.65e km-t tettünk bele, hibátlan, szeretjük, csak az éves szerviz díja sok (600k fölött, és ezek csak a kötelezően elvégzendő dolgok). Na meg az üzemanyag, ami úgy 500k fölött van nagyjából. Otthon napelemrol tudok tölteni, van bőven túltermelés.
Szerintetek milyen a fenti 2 típus? Vagy esetleg van valami más, hasonló árban, és méretben? -
axioma
veterán
válasz PHenis #15329 üzenetére
1MWh ingyen melle van 2.5MWh-d rezsicsoki aron, az kb. kiadja hogy 200 munkanapon mind az 50 km-t elhasznalod.
Nekunk 2013-as Ampera van, de az mar nem mondhato hogy ma jo valasztas (pakolhatosaga is kevesbe jo), a tobbit viszont en nem ismerem elegge. A vele egykoru de kb. mindenre eleg nagy Mitsubishi Outlander az viszont mikor mi vettuk es az Ampera telen biztonsagos rahagyassal 50km-es volt, mar akkor is csak 35km-eket ment.
Telefonalj ra par eladora, foleg maganszemelyre, aki tenyleg hasznalta, tudni fog mondani ilyesmi adatokat (kiveve ha ceges uzemanyagkartyaja volt, es nem vagy alig toltotte). -
madgie
titán
válasz Shadowbull #15336 üzenetére
Aha, de ha a péenvé csinál elbaltázott oldalú tabletet, hülyén kivitelezett szélvédőre vetítést (ki a franc fog a szélvédő jobb alsó sarkában bármit is keresni a szemével?), idióta kormányelrendezést, megoldást, az egyből a "LyÖvő, a MeGvÁlTó".
Kívülről meg úgy néz ki, mint egy hódfogú felfújt Zastava. Jóleszaz.
Mondjuk a BMW vezetője legalább nem idióta, az tény. -
DopeBob
addikt
válasz CharlieDrop #15331 üzenetére
Igen, my bad, most visszaolvastam az egészet, és van némi ellentmondás.
MZ/X
-
Shadowbull
addikt
-
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #15328 üzenetére
Üdvözlet a 21. században.
-
PHenis
senior tag
válasz axioma #15326 üzenetére
Na pont erre a hozzászólásra volt szükségem, köszönöm, valóban nem nézegettem még ezeket. Oda-vissza 70km. 1Mwh maradt tavaly, de direkt nagyobb az inverter mint kellett mert készültem ilyesmire (8 kwp napelem, 10-es inverter).
Ezekből van ajánlott típus/buktató amire figyelni kell?
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #15319 üzenetére
A Dacia is megbízható, egyszerű autó, belsőleg kb annyit tud a Toyota is a kvarcjátékos-béna gombjaival, meg 2002-t idéző megoldásaival.
Két Toyota is van a családban, azokhoz képest a sokszor köpködött Tesla belső is design remekmű. -
axioma
veterán
válasz PHenis #15321 üzenetére
ha az elektromosbol csak az erdekes, hogy az ingyenaramodat jol felhasznald benne (nem a zold rendszam) akkor nezz korul a toltheto hibridek kozott is - kulon jo, hogy nem kell a 70km-re koncentralni, nem lesz soha km-para (btw, a leirasbol nem egyertelmu, hogy elmesz 70km-t majd vissza, vagy egy kor 70km). Ha utobbi, akkor phev is sporolhat neked napi 50km-t, es a phev-k (gondolom, nem neztem mostanaban) a kedvezmenyek kivezetesevel most biztos jobb ar/ertek ara'nyban vannak
Szamolj, hogy mennyi aramod marad ingyen (es mennyi olcson), a napi ingazasodbol mennyit fedezne. (100 km 13-20kWh attol is fuggoen, hogy melyik auto es milyen uttipus [varos vagy palya] a megtett)[ Szerkesztve ]
-
bigdigit
addikt
válasz Andras6800 #15311 üzenetére
Milyen 5-10 meg 25 éves autó? Suzukiból új autóim voltak csak max 5 éves korig .Ez meg most 4 éves. A komplexitásról meg annyit eddig Kone esetén lekopogom még nem volt problémám ami elektromos autó esetén lenne. Tolatókamera szemüvegtartó klima kompresszor egy Suzukiban is van. Szóval tök általános dolgok.
-
PHenis
senior tag
válasz CharlieDrop #15322 üzenetére
Hát a garázsba egy minnél kisebb autó fér el miközben belül legyen minnél nagyobb (2 gyerekülés, 2 felnőtt + bevásárlás a csomagtartóban). Mindezek mellett a legolcsóbb megoldás érdekel ami még nem megy a megbízhatóság rovására.
A kicsi autó 1 millió alatt a nagyobb kb 2 millió körül érhet. Mondjuk 5-nél többet nem szívesen költenék egy elektromosra. Évi 600 ezer körül megy el üzemanyagra.
Ha sima autót nézünk, mondjuk egy opel astra H szerű autóval én tökéletesen teljes életet tudok élni. -
CharlieDrop
veterán
válasz PHenis #15321 üzenetére
Attól függ mennyit szánsz rá, mekkora helyigényetek van stb.
Erre én egy E-Nirot, vagy Kona EV.t vennék (64kW-ost), de ha szereted a tech dolgokat, akkor jó megoldás rá a Tesla (ott is a LongRange-et).
És a 200 km télen legyen meg.Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
PHenis
senior tag
válasz axioma #15320 üzenetére
Csak annyi megkötés van, hogy mindenkinek legyen autója mivel el tud menni 200km-et ha kell. Különböző helyen dolgozunk. Én minden nap elhozom a nagyot dolgozni, a kicsivel az asszony jár. Ő sokat van otthon mert a munkája megengedi, illetve a 2 gyerekkel mindig van valami intézni való... Az mindegy melyik ki nevén van, nem téma.
Ha a 70-es ingázásra veszek egy e-autót és a nagy dieselt megtartjuk az asszonynak, attól félek, hogy a diesel kinyiffan hamar 3-5 km-es utaktól. Bár lehet mégis ez lenne a jó megoldás megtérülés szempontból.
70km napi ingázásra milyen autó ajánlott? Vezetési stílusomat 90%-ban egy csigához hasonlítanám. Nem vágyom semmi extrára, ha klíma szervó központizár van, nekem már OK Megbízható legyen.
Ökörködni van hobbiautóm. -
-
tuzpenge
őstag
válasz Shadowbull #15316 üzenetére
A mai toyota már nem az mint ezelőtt 15 éve......a maiakkal is van elég nyűg, meg úgy a toyota (leányvállalatai) háza táján is. Szóval ez már nem feltétlen igaz...
ˣ
-
PHenis
senior tag
Sziasztok,
elektromos autó vásárlás került szóba a családban de nem tudok zöld ágra vergődni, hogy hogy lenne a jó.
2 autót használunk napi szinten. A feleségem a pár km-t megy naponta munkábajárás miatt és esetenként (mondjuk havonta) 160km-t a nagyszülőkig ha úgy jön ki hogy én dolgozok.
Én 70km-t megyek naponta és esetenként 160-at (szintén havonta) ha együtt nagyszülőzünk. Ezek a rendszeres használatok, de a nagy kocsival gyakran megyünk kirándulni pár száz km sima egy nyári hétvégén.Jelenleg egy nagy diesel és egy kis benzines van a családban, én a diesellel járok dolgozni (napi 70), ő pedig a kis benzinessel szaladgál a faluba (munkahely, ovi, bölcsi, lidl, ilyesmi...).
Olyan felállásra van szükségünk, hogy egyik autóval se legyünk korlátozva. 2 szülő és 2 gyerek van a családban, el kell férjünk mindegyik autóban. 200km-t biztonságosan kellene tudnia minden autónak.
A problémám ott van, hogy ha a kis benzinest cserélem elektromosra akkor az életben nem térül meg mert nem is megy el egy egész tank havonta a kis kocsiban.
A nagy családi dieselbe amit naponta használok azért szalad rendesen km meg a gázolaj (másfél tank havonta) de nem tudom le merem-e cserélni mert az egy olyan igásló amivel bárhova bármikor el merek indulni bárhány km-re.A szaldós napelemből még van 7 év hátra, tanácsot szeretnék kérni, hogy szerintetek mi lenne a jó megoldás itt illetve milyen autót és kb mennyiért lenne érdemes venni amibe el is férünk. Ha nincs vagy 400km hatótáv akkor majdnem naponta töltenem kellene ha 70km-t ingázok nem?
Nincs tapasztalatom ezen a téren, segítsetek légy szíves pár típussal esetleg árakkal hogy mennyi lenne egy ilyen projekt[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #15311 üzenetére
Ha megbízható autót akarsz akkor vegyél új Toyotát.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Andras6800
senior tag
Pont azt írtad le amire gondoltam. Nem engedem el a témát, különben nem lenne villanyosom ráfizetéssel (munkakörömhöz járna benzines korlátlan km-el), illetve napelem, meg nem szigetelném a házat, ami gazdaságilag szintés sosem térül meg. Nekem fontos, hogy a gyermekeimnek is legyen hol élni.
De ahogy megfogalmaztad, ez erős kezű vezetés nélkül nem fog menni. Ez hiányzik most nekem nagyon. Egy erős kezű vezető, aki viszi a világot valamerre. Nem kell diktatúra, de kicsit nagyon átesett a világ a ló túloldalára a mindenki véleménye számít terén."Vannak azért eszközök az egyén gondolkodasanak/viselkedésének valamilyen szintü befolyasolasara még a szabad akarat mentén is, pl oktatas "
Sajnos sok helyen pont a inőségi oktatás épül le, teret engedve a könnyű befolyásolhatóságnak.A hideghábórú alatt és az aztóta eltelt időben, az egyik legtöbbet fejlődő orvostudomány a pszichológia volt szerintem. A baj az, hogy ebből szinte csak a marketing és a politika profitál jelenleg.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
ParmaBoy
junior tag
válasz Andras6800 #15311 üzenetére
Totál off, de a szoci vasak mindig is megbízhatatlanok voltak. Annak kellett örülni, ha 80-100k-t elmennek nagygenerál nélkül. Ráadásul iszonyúan tudtak rohadni.
A Swift oké, azt aláírom.
Diffidati Con Noi
-
CharlieDrop
veterán
válasz Andras6800 #15311 üzenetére
És a faék egyszerű is el tud romlani.
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Andras6800
senior tag
válasz bigdigit #15310 üzenetére
Almát banánnal. Egy 25 éves autót ne hasonlítsunk egy 5-10 éveshez. Teljesen más a funkcionalitása és a komplexitása. Ha megbízható autót (faék egyszerű komplexitás) akarsz ami fillérekből javítható, akkor kb OT rendszámra érett autók közt nézelődj: trabant, Zsiguli vagy 2000-es évek elejei generációs Suzuki Swift... az kb használattal elpusztíthatatlan, csak baleset esetén maradsz ott.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
bigdigit
addikt
Csak jól éreztem én nincs valami jó hangja azonkívül rohadt hangos lett a Kona hőszivattyúja. El lett indítva a garanciális csere a kompreszorra. Gondolom ez is húzós lenne garin kívül. Ennyit a Suzukikkal 25 év alatt nem jártam szervizbe. Ott csak a kötelezők mentek egy fejegység cserén kívül.
Hála az égnek figyeltem magyar garinak is megfeleljen ha már kintről hozott. Csak hát ennek novemberben vége.[ Szerkesztve ]
-
biga
őstag
válasz Andras6800 #15308 üzenetére
Teljesen igazad van.
Viszont ez - barmennyire romantikusnak is hangzik - nem ok arra, hogy akkor hagyjuk is a fenébe. Vannak azért eszközök az egyén gondolkodasanak/viselkedésének valamilyen szintü befolyasolasara még a szabad akarat mentén is, pl oktatas (Vagy a propaganda, ha nem pusztan hatalomoptimalizalasra hasznalnak az illetékesek....)
A cikk is teljesen igaz és hasznos. Minimum arra jo, hogy lassuk, hogy magat a problémat mar felismertük, ami az elsö, és talan a legfontosabb lépés ahhoz, hogy valtoztassunk is. Persze ez utobbi a legnehezebb is....
A vezetéshez meg: én személy szerint pl abszolut demokratanak tartom magam, mégis ugy gondolom, hogy erre a problémara (sem) nincs felkészülve ez a rendszer: ehhez bizony valamiféle szakértöi szinten vezetett - mondhatni - diktatura kell(ene). Vagy legalabb is valamiféle nemzeteken ativelö központi megmondo és végrehajto entitas. Pont azért, amit te is irsz.
Persze siman lehet, hogy ehhez, hogy ezt elérjük, kell az altalad is vizionalt összeomlas. Hiaba, az ember egy ilyen buta faj: csak pofonbol ért...[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Andras6800
senior tag
Tök egyet értek veletek, csupán az a gondom, hogy olyan jellegű jövőbe látó tudatos termékválasztást vársz el széles tömegektől, amely tudatosság az emberiségnek nem sajátja. Egyfajta romantikus világnézet tán. Az ember nagy tömegben buta és korlátolt... Nagyon szűk az a réteg, akik képesek 1-2 évnél messzebb gondolkodni. Még az elvileg erre tartott vezetők is csak 4 éves ciklusokban látnak előre leginkább. És ezt öntjük nyakon korunk megrontójával a mérhetetlen populizmussal fűszerezett dezinformációval ami ömlik ránk mindenhonnan: TV, újság, YouTube, FB... stb.
Szerintem személetes írás, habár felületes: [link]
Én úgy gondolom, hogy belátható időn belül szinte elkerülhetetlen a társadalomi rend összeomlása fegyveres konfliktussal fűszerezve amiben jelentős szerepe lesz a klímaváltozásnak. Kérdés, hogy utána marad-e emberiség és milyen formában.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
cOxeR
Ármester
válasz ParmaBoy #15304 üzenetére
Tesla esetén nagyobb értékvesztés lesz, a kérdés mit nyer vele pl töltésen, illetve nem elhanyagolható mit nyer “szolgáltatásban”, értve hatótáv, méret stb. dolgokat együttvéve.
Nekem ugye volt I3-am, 70e km-t mentem vele szintén minimális javítási költséggel, most meg Model 3 van (13e km-t mentem vele eddig bő 7 hónap alatt), meglátjuk mi lesz a vége. Itt a garancia eddig ment a költségektöl, de ez egy 2x annyiba kerülő auto.
Nálam más volt a matek, tényleg sokat töltöttem itthon, most is ez a helyzet, illetve napelem termelésem is bőven van, minél többet megyek annál jobb a matek. -
ParmaBoy
junior tag
Szombat estere Draskovics eladta az i3-mat es szamot vet: [link]
Majdnem pluszban szallt ki belole beleertve az uzemeltest.Diffidati Con Noi
-
CharlieDrop
veterán
abszolút egyetértek, én csak a saját szempontjaimat írtam le, kvázi kiegészítésként.
Abszolút nem releváns, vagyis anyagilag nem járok jobban, de nem is volt szempont, mint sok más EV tulajnál, az otthoni ingyen töltés / 70 Ft-s otthoni töltés.
Ezeket nem számolom, mert hiába 70 Ft az áram, ki is kell építeni a töltőt, azon meg sokáig kell töltsek, hogy beérjen,Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
WiZARD
addikt
válasz FIREBLADE78 #15299 üzenetére
Hát az elemes oldal megvan, csak a rendszám hiányzik (M3 SR+)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
biga
őstag
válasz CharlieDrop #15300 üzenetére
De te nem is vagy early-adopternek vagy "évek ota" kategoriaba tartozonak szamito ha jol értem, illetve ha jol rémlenek a korabbi hsz-aid Ide tartozonak sokkal inkabb azok tekinthetök, akik mar a Prius I-en szocializalodtak, Leaf volt lehet az elsö mindennapi BEV-jük miota a modell megjelent, de a magyar viszonyokhoz mérve mondjuk az, aki az elmult minimum 5-8? éve BEV-t tolnak, de minimum egy PHEV-t, de ha nem is tehette meg régota, de minimum ennyi ideje tervezte és ez utan ugrott bele egybe.
Es még persze akkor is lhetnek kivételek...
Sokat beszélgettünk mar itt erröl a témarol: szerintem pusztan pénzügyileg - néhany specialis esetet nem szamitva - nem hiszem, hogy jelengeg biztosan kifizetödö egy atlag magan autohasznalonak BEV-re atallni. Ilyen specialis esetek lehetnek pl az erös otthoni aramtultermelés, vagy céges juttatasként mh-i töltés, esetleg kiemelkedöen magas, de az autonomiaba böven beleférö futas stb (ismétlemm maganfelhasznalorol beszélünk!) .
Ez sajnos szinte az egyetlen valos ellenérv a BEV-kkel szemben. Hat igen, szennyezni MINDIG sokkal olcsobb volt és lesz.
Ezt a hatranyt sok modszerrel lehet(ne) csökkenteni:
- "eltakarjuk" az arkülönbséget, pl allami tamogatassal (volt/van ilyen sok orszagban. Van vita rola, hogy mennyire hasznos, de végül is rövid tavon akar...)
- olcsobba kellene tenni a gyartast (végül is ezen dolgoznak a gyartok is, de pl pont a legutobbi Shadowbull-al folytatott beszélgetésünk alapjan ezt is lehet, hogy sikerül rosszul megoldani )
- dragabba kell tenni a "konkurenciat" (itt ICE). Hat a legutobbi javaslat amit hallottam pont ez volt. Ez mar sokkal realisabb megoldas lenne, mert legalabb töredék szinten belearazza a technologia a környezetre harulo potencialis indirekt költségét. Viszont sajnos ez nem tul szimpatikus - érthetö okokbol - az egyszeri felhasznalonak.[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest