Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
Mi évente jellemzően 4-5 alkalommal utaztunk Magyarországra, az innen durván 600 kilométer + évente 1-2 alkalommal elmentünk autóval nyaralni, például Olaszországba, az kábé 500 kilométer.
És ezzel jellemzően mi a keveset menők közé tartozunk. Itt országon belül simán vannak 6-800 kilométeres távolságok, nagyszülők,. rokonság...Ezen a távon korábban soha nem álltunk meg, manapság jellemzően egyszer, ha kell tankolni. De már egy megállásnál is parasztlázadás van hogy minek állunk meg menjünk már sose érünk oda.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Vesa
veterán
"Vajon mennyire mindennapos az atlag szamara (90%), hogy rendszeresen 300km-t megy ugy szigoruan 130km/h körüli sebességgel"
Nagyon ritka! Főleg Magyarországon. Itt az emberek zöme max. robotol, tehát munkahely-lakás-iskola-óvoda vonalon mozog lokálisan, hónapokon át. Ezt a menetet még agglomerációból tolva sincs szükség eszement hatótávokra, mert 60-80km-nél többet nem jelent, de jellemzően annyit sem. Városon belül pedig a felét sem.
A hatótávon problémázó, EV-t soha nem tulajdonolt emberek ezt egy ilyen "ultimate érvnek" használják, de valójában semmi értelme nincsen. Nyilván, aki sokat megy hosszú távokat, az vegyen dízelt, vagy egy olyan EV-t, ami elmegy egyben legalább 400km-t...de inkább dízelt.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
stickrs
senior tag
Próbàltam már 110el menni hosszabb távot, 450km után 14%al értem a töltőhöz M3 LR-el. De ami a lényeg, hogy egyáltalán nem ajánlom, autópályán ahol csak 2 sáv van, ott ezzel pont gyorsabban mész mint a kamionok, és lassabban mint a többi jármű, kellemetlen az egész utazás. Töltés után már 130al mentem tovább. Inkább töltök 5 perccel többet.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Vesa
veterán
Ne is mond, utálok MO-.n közlekedni a sok un. "szeretek dinamikusan vezetni" típusú, 200-al száguldó miatt. Szlovéniába átérve volt eddig legnagyobb a kontraszt. Mindenki megy 110-el -egyes pályákon 130-al- aztán kész, egyetlen agybeteggel sem találkoztam a tengerpartig leérve. Ja de, ketten húztak el, mindkettő magyar volt.
A tudomány a valóság költészete!
-
Balázzs
senior tag
Vissa on-topicba
Gyors felmérés köztetek:
ki hogyan tölt? (nyilvan otthon, gondolom utközben mindenki amit talal).90% otthon, napelem-szaldó, így is van 4-5000kWh plussz éves szinten
10% útközben, amikor kell, ilyenkor az utazásnak megfelelő töltőt keresek (nyaralás SC vagy pálya mellett valami combosabb töltő, rokonlátogatáskor a kocsi 220-as töltője megy éjjel), hogy 120HUF vagy 200HUF, ilyenkor nagyon nem számít.Töltő otthon garázsban,
App-ból vagy az autóból beállítom amire kell, otthon 3*20A van.
-
cOxeR
Ármester
90++%-ban otthon, első 1,5 évben sima konnektoros töltővel, majd vettem egy BMW cserélhető kábeles mobil töltőt (1x16A, vagy 3X16A) azóta váltva használva a vezetékeket, attól függően mennyire érek rá tölteni, buta egyszerű töltő, de van 3x32A-em, nem hoz zavarba, ha elvesz a háztól a nap bármely szakában 3x16A-t.
Útközben én csak MOL-ozok (kb idén eddig 4-5 alkalommal használtam, jelentéktelen mennyiség), ha nagyon kell akkor állok meg máshol, de nem szokott ilyen lenni, nem járom az országot össze vissza, inkább csak ugyanazokra a helyekre, így képben vagyok mikor/hol kell töltenem. Többnyire max napi 130-150 km-t megyek oda-vissza, azt meg így is úgy is tudja télen nyáron, ha többet akkor közben úgy is vagyok otthon tudok tölteni.
Szüleimnél én is viszek a sima konnektoros töltőt, 5-6 óra alatt kapok annyit ami szükséges, de van 3x20A ott is, szóval vihetnem a mobilt töltőt, de nem szokta.
Napelem van, termelés bőven, jöhet más is hozzám tölteni, ha kell olcsó kakaó.
[kép] -
WiZARD
addikt
95% otthon, 3% szüleimnél ha megyünk látogatóba, azon kívül leginkább SUC, vagy ha nincs akkor ami elérhető.
Itthon árammegosztós töltővel mehet ami belefér (Teslánál 3x16A, Leafnél 1x32A), van napelem is de az édeskevés (~10.8 kWp panel, mert nem fért el több, de az is lapostetőn kis dőlésszöggel, és különben is 2 autó+hőszivattyú...)
Töltési teljesítményt nem korlátozom le, mert minek, azzal csak a hatásfokot rontom.
(szüleimnél tettem fel a Leafhez fapad falitöltőt, ami persze a Teslával már nem működött, így egy darabig konnektorozás volt, aztán már nekik is lett egy Y meg egy PHEV, így csináltattak falitöltőt, szintén árammegosztóval)A töltő fix kábeles, de nem vagyok elégedett azzal hogy nincs kábelmanagement és csak úgy a garázsban a földön hever amikor töltök. Nem tudom mi lenne a jó megoldás. Falra 2 fixen rögzített kábel mindkét autóhoz, és akkor a töltőbe és autóba is dugdossam? Vagy valami mozgatható kar kellene, de ahhoz meg necces a 6m kábel.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
cOxeR
Ármester
Azért nagyon ne szaladjunk előre, van támogatás, van szaldó, csak a támogatás mértékével drágább is a rendszer, a szaldó meg mint látjuk bármikor eltörölhető, csak kellő “elszántság” kell tudjukkiktő, eddig végtelen időre szólt annak aki befektet, most megkegyelmezett a népnek a társaság és csak 10 év múlva annyi ennek. - már akinek nem 2-4-6 éves rendszere van mert annak már nem sok maradt… aki hitelre vette az nagyon megszívta.
Annak éri meg itthon egyedül kb, aki nagy fogyasztó, villannyal fűt, villannyal közlekedik, az összes támogatást megkapta/kihasználta, pl 50% otthonfelújítás.
Most vágnék bele, lehet elengedném a fenébe én is, vennék inkább egy garzont, míg nem 100M lesz az utolsó 14m2-es luk is. -
Ott is meg lesz emelve, ne legyen kétséged. Nem ma, lehet nem a tészta emeli de meg lesz. OPEC szeret most is játszani a termeléssel és amikor kezd beállni majd az EV üzlet akkor a kieső foszilist pótolni kell majd valamiből. Nem biztos h adó lesz, nem biztos hogy a helyi államé lesz de hogy olcsó nyál nem lesz többé az tuti - bármennyire is önérzetes a Francia.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Noukoum
veterán
Tekintettel arra hogy a szaros telefonból sem kínait használunk, óvatos lennék ezzel a kína leuralja a nyugati piacot.
Szerk: mármint telefont használ a nyugat, mi magyarok már önkentesen kivonultunk a nyugati piacrol. Csak a pontossag kedveert.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Shadowbull
addikt
Ha kicsit eltávolodunk a jelenlegi szituációtól, és megnézzük az európai autóipart a második világháború után, akkor azt látjuk hogy gyakorlatilag végig brutális verseny volt, és aki nem tudott gyorsan alkalmazkodni a változó körülményekhez, az megszűnt, vagy felfalta a konkurencia. Gyakorlatilag ezért állt földbe a teljes brit autóipar, tűnt el a Saab, adták el a kínaiaknak a Volvo-t, sodródott a megszűnés szélére jópár tradicionális márka, lásd Lancia, Alfa Romeo... Ezzel párhuzamosan elindult egy integráció, aminek a végén olyan óriások jöttek létre mint a VW vagy a Stellantis.
Külső verseny is volt bőven, ahogy irtad, a hetvenes években a japánok, a kilencvenes években a koreaiak nyomultak be a piacra, haraptak ki részesedéseket.
Ezt fogják tenni a kínaiak is. Nekik is meg kell találni a helyüket a piacon, meg kell ismertetni magukat a vásárlókkal. Ennek a végére lesz egy adott piaci részesedésük.
Én nem hiszek abban hogy a kínaiak megölnék az európai autóipart.
Ma is csak az a helyzet mint néhány évtizede: aki nem tud alkalmazkodni az elpusztul, de ez nem újdonság.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Noukoum
veterán
Nincsen európai, de csak nyugati van: Apple, Samsung.
Ha az európai autóipar összeomlik, akkor bejön az amerikai, koreai. De nem a kínai. Az csak addig maradhat amíg heterogén a piac. Lásd Huawei mobilfronton. Az is szépen leuralta a nyugati piacokat.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Igen a Teslára, tudod a világ legnagyobb elektromos autógyártójára gondolok.
Az a baj a szerintemmel hogy a japán és koreai autók szövetséges országokból jöttek, akkor amikor erős volt az európai autóipar. Most az eu autóipar gyenge, kínával meg kereskedelmi háborút folytat a nyugat.A telefonos gyártást is kivitték és létre is jött a huawei. Majd jött a tiltás és vége is lett. És már most komoly téma az eu-ban hogyan korlátozzák a kínai autókat, pl. szétvámolják őket.
Én fogyasztóként inkább veszek drágábban rosszabbat, mint hogy olyat pénzeljek aki felakarja számolni a nyugati civilizációt. Nyilvan az atlag nem ilyen, nem is elvarhato.
De majd meglátjuk, nem vagyok jós. Ellenben egyszer már megéltem hogy vége van az applenek és a samsungnak mert a kínaiak világuralomra törnek. Nem jött össze.
Ja és tapasztalatom tudásom szerint se a mg se byd nem üti meg az európai autóipar színvonalát. Tudnak ők jó autó gyártani lásd NIO de az meg annyiba kerül mint a német prémium… Ezek az olcsóbb modellek nem véletlen kerulnek annyiba, amennyibe es ezt a vasarlok is tapasztalni fogjak. És látva hogy az olcsó kínai telefonok is képtelenek voltak felzárkózni, meglepődnék ha az autókkal feltudnának.
Mondanám hogy ne legyen igazam, de inkább legyen.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Mondanám hogy kíváncsi lennék hogy miben számolják fel az európai értékeket az amerikai gyártók, de azt hiszen eleget offoltam itt már.
Mindenesetre az amerikai állam nem használja az amerikai cégek vagyonát arra hogy elpusztítsa európát, szemben a kínaival aki igen. Elég meredek egy kalap alá vonni őket.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Shadowbull
addikt
Biztosan meg fogja talalni nehany kinai gyarto a helyet az europai piacon. Messze nem mindegyik, de nehany biztos. BYD szinte tuti, MG mar meg is talalta, GWM...
De az peldaul meglepne, ha egy Aiways sokaig maradni tudna, es szerintem a NIO sem lesz hosszu tavon sikeres.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Vesa
veterán
Egyébként szerintem sem olcsóbb, főleg most, hogy a Tesla ismét árat csökkentett. De már előtte is gyakorlatilag a Seal volt nevezhető valami hasonlónak az M3-hoz, viszont az is 18M volt, mint az M3. Valószínűleg, még az árcsökkentések előttről maradt ez meg, hogy olcsóbbak. Ráadásul szó sem esik supportról, szervizháttérről, és arról, hogy vajon 3 év múlva is lesz-e hozzájuk alkatrész. Mert a kínai termékek mindig ott véreznek el, hogy se támogatás, se alkatrész nincs, ha már lejött egy modell a futószalagról. Mindegy, aki ezek után még bizalommal venne kínai autót, annak hajrá! Én biztos kihagyom.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
Kb. ugyanezt mondtam én is
Ha valaki eladási szándékkal vesz, akkor bizony gondolni kell arra, hogy a 200 hasonló közül mivel több az enyém, mint a másik. Nem biztos hogy drágábban megy el, de könnyebben, gyorsabban. Két autót adtam el 2 hét alatt, bizony ezek fontosak. Még olyan apróság is, mint egy levehető fejes vonóhorog,A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Bikkrom
senior tag
CHAdeMo Type2 átalakító létezik?
Milyen más opciók felé nézzek ha nem Leaf? A keret miatt gondolom a plugin hibridek kiesnek. Javasoltak a másik topicban Amperát... De annak sem ennyi az ára, meg a szervíz háttér sovány.
Merre tovább 4 millióval bezárólag?Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
bigdigit
addikt
Köszönöm az információt. Inkább a Mokkat nézegettem. Igaz 20 évig ültem kis Swiftben de most hozzá szoktam a Crossoverhez. Nehéz lenne vissza szokni kicsi vagyok. Nézem ilyen téren az ev database adatait.
Azért is nehéz a dolgom mert Suzuki esetén mindig is volt 3 felszereltségi szint. Könnyű volt beazonositani mit is veszek. Nem voltak + csomagok.
Más márkáknál ember legyen a talpán aki kiigazodik főleg a csomagok terén. Hirdetésekben vagy alapból nincs benne valami vagy olyan is be van írva ami nincs is benne. Itt kezdtem feladni.
Utoljára vagy 30 éve vettem használt autót de akkor is Swiftet. Előtte még Lada volt.
Egyedül a Konával kezdek képbe lenni mert eddig az volt a favorit.ID3. ami még tetszik.Benne vagyok szinte minden szóba jöhető csoportba. Vannak bajok rendesen milliós tételekkel akár.
Opel Corsa vagy Peugeot csoportot itthon nem is találtam mert szerintem olyan kevés van nálunk.Most is látok egy ígéretes Mokkát. 2021.07 26000km 8250. 11kw falitöltővel együtt.
-
Ezekiell
veterán
Ugyanannyira jó/rossz példa, mint amennyire helyes az általánosítás, hogy "10 év múlva akksit kell cserélni".
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Vesa
veterán
"Kis auto, nem is tul draga, de mi bajod a minöségével?"
Nem bántásnak szántam természetesen, hanem az árazáshoz képest nyújtott minőségre írtam. A Suzuki 25M-ez áráért Volvo, BMW, Audi kapható nagyon minőségi belsővel, és ehhez mérten a Suzuki egy alap kategóriás belteret nyújt, a legalapabb (mű)anyagokkal (ahogy a Corsa is, nyilván). Nincs azzal semmi baj, csak nem 25M-ért!
A Suzuki úgy lett itt beállítva, mintha valami csoda lenne akik majd jól megcsinálják a szuper EV-t 10M alatt. Nem fogják.
A tudomány a valóság költészete!
-
Andras6800
senior tag
Ez azt jelenti, hogy típusbizonyítványt (Homologation) nem kaphat olyan autó, ami nem Type2 CCS-es. De ami már szériában van és megvan a típusbizonyítványa, azoknál nem kell bevezetni.
Ha lenne egy ráncfelvarrás, ami miatt újra kellene bizonyítványt kérni, akkor persze már kötelező lenne a csati csere. Szóval ez igazából nem kivétel.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Kroni1
veterán
Ez a video tényleg nagyon kemény már nekem is. De az a szép a világban, h nem gondolkodunk egyformán.
Az mondjuk elöny, hogy ha megkérdeznék tőle telefonon milyen kocsija van és hirtelen nem jut eszébe akkor bárhol is legyen épp le tudja olvasni az autón belül és kívül egyszerre legalább 3 helyről is.
Az utólagos szigetelés valóban jó tud lenni, de azért nem csodálkozom h neki abból is sikerült 65kg-nyit beletenni, meg szerintem még 2km extra kábelt is..Tényleg nem szeretném fikázni, nekem is volt pimpelő kollégám akinek ez okozott örömet, ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
-
biker
nagyúr
Ne velem vitatkozz, hanem a mérnökökkel, akik terveznek.
De ha neked a véleményed az, hogy a lökhárító mögül 10-15cm-re kilógó 4-6cm vastag merev vas horog ugyanolyan energiákat visz be a merev alvázra, mint a leszerelt horog maradványa, ami a lökhárító mögött 10cm-el van bekötve, az elsődleges energiaelnyelő rendszer mögött, akkor meg főleg nincs min vitatkozni.
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
őstag
Pedig teljes mértékben igaza van biker-nek.
Ha fent a horog, és hátulról neked jönnek, na ott a lökhárító, ütközés elnyelő zóna helyett az alváz kap egy jó nagyot. Aztán mehet huzatópadra az autó, nagyobb lesz a károd mintha nem lett volna vonóhorog.Láttál töréstesztet vonóhoroggal? Hát nem.. mindent is nem fognak tesztelni. Nem hiába lettek a levehető horgok, amiket tudtommal is le kell szerelni ha nem használod. Jobban jársz te is vele.
-
Ezekiell
veterán
Majdnem így értettem, igen 1x32A lehet vagy 3X16A a maximum. Van belőle 22kw-os verzió is, ott értelemszerűen 3x32A a max.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
WiZARD
addikt
Én mindig az elérhető max teljesítménnyel töltök, így a legjobb a hatásfok, semmi nem szól amellett, hogy csökkentsem. (Teslánál beállítható, hogy meddig töltse, a Leafnél jelez a HomeAssistant a beállított % felett, ilyenkor többnyire kihúzom, néha app-ból leállítom, mondjuk erre lehet jó lenne egy ocpp-s töltő, hogy automatán leállítsa, de lehet inkább a Leaf-et kéne lecserélni)
A töltő app-ját így nem sokat használom, kb nincs mire, viszont az áramfigyelés fontos, hogy mindig a legtöbb áramot kapja és ne verje le a kmsz-t.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Az akku élettartamára elhanyagolható hatással van hogy épp 3 vagy 11 kW-tal töltöd. A 11 kW is nagyon töltő teljesítményt jelent egy 100-200kW gyorstöltéshez képest. Emiatt ne korlátozd a töltőáramot.
A veszteséget részben a fix fogyasztók adják. A töltés alatt végig működő rendszerek 200 Wattot simán ehetnek. Ha 3 helyett 9 órán át töltöd az autót, akkor ez simán 1+kW pazarlást jelent töltésenként.
A Wallbox a bruttót mutatja, azaz hogy az autó mennyi áramot vett fel. Hogy ebből mennyi ment az akkuba és mennyi ami veszteség, azt nem tudja az evse.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
-
Andras6800
senior tag
De te manuálisan úgy sem fogod tudni annyira " aktívan" állítani mint a booswter. Mármint de, mert előre leveszed aztán amikor már nem fűt fel mondjuk a sütő, meg akkor klímád sem vesz fel akkora áramot, akkor is úgy marad. Persze igazad van, lehet élni booster nélkül. Én csak egy use case-t hoztam
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
"Hiszen a szükséges hardvereket beépitik, csak deaktivaljak."
Ez nem új dolog, elterjedt gyakorlat volt már 25 éve is. Persze jól meg kell gondolni és ki kell számolni.
"Gondolom nem véletlen, hogy - legalabb is egyelöre - felhagytak az ötlettel"
Dehogy hagytak, megy az, sőt egyre több ilyen szolgáltatásuk van.
"legyen egyfajta szabvanyositas"
Ilyen nem lesz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Olvass utána, nem hogy nem hagytak fel vele de aktívan dolgoznak rajta. Az utólagos aktiválásról meg annyit hogy a VAG vonalon már most gyk lehetetlen az új modellek fedélzeti elektronikáját piszkálni mert (ha jól tudom ) idéntől már csak és kizárólag a gyártó online vpn-jén keresztül, audis szerviz regisztrációt enged bejelentkezni rá. Uh letojom az okot de erre haladunk sajnos.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Shadowbull
addikt
Én másképp látom. Az egységesítési kényszer itt egyszerűen megölné a piaci versenyt és az innovációt. Most rengeteg műszaki megoldás versenyez egymással, kémiák, hűtési megoldások, geometriák, packaging technológiák, stb. Ezért is fejlődik ilyen baromi gyorsan a terület.
Ez azért messze túlmutat például egy töltő csatlakozó szabványon.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
bigdigit
addikt
Előző autóm is már úgy vettem ez lesz az utolsó mert úgy gondoltam nekem már majd kitart főleg mert kitart komolyabb ráfordítás nélkül. Aztán jött a gépszíj.
Most ismét spórolgatok majd de nem új autóra hanem arra ha elszáll az akupakk vagy motorcsere. Egy a bajom ezzel egy autó vásárlását lehet tervezni ha valami bekrepál azt nem. Legalább majd én is adok a magyar autópark átlag életkorának. -
Tiédetis
senior tag
Ezt nem tudom megmondani. Amikor először voltam KIA szervizben, kicsit meglepődtem a munkadíj árán, ezért valamennyit engedtek azzal, hogy kevesebbet számoltak fel. Ezzel együtt, nekem nagyon rossz tapasztalatom van a JP kecskeméti szervizzel.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Új hozzászólás Aktív témák
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Xiaomi Vacuum Mop Pro robot porszívó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest