- GoodSpeed: UEFI BIOS frissítési módok 2016-ban és 2024-ben ASUS alaplapoknál, FlashBack
- eBay-es kütyük kis pénzért
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Új hozzászólás Aktív témák
-
biga
senior tag
válasz Bikkrom #9649 üzenetére
A Leafek (nem tudom, hogy mé az ujabbak is, ebben majd a Leaf-es kollégak pontositanak) jellemzöen CHAdeMO csatlakozo-sak! Nem tenném ra a fejem, hogy egyszerü lesz hozza fali töltöt venni, bar nyilvan egy sima megerösitett konnektorrol tölthetö (max 16A, ha tényleg egy megerösitett csatlakozo). Plusz Mo-n igazabol csak most kezd települni a sok nyilvanos töltö is, ami rossz hir a Leaf-eseknek, mert legjobb esetben jo, ha egy CHAdeMo-lesz szerelve minden 10 Type2-re. (nyugatabbra is kezdenek erösen eltünni, pedig ott eleinte sok volt). Ezt mindenképp vedd figyelembe!
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz Bikkrom #9662 üzenetére
Létezik, de nem hiszem, hogy meg akarnad venni (tudomasom szerint igen-igen draga holmi, és amennyire követtem nem egyértelmü a tartossaga sem). De szerintem jönnek majd a Leaf-es kollégak és remélhetöleg részletezik.
Ja, nem gondolom, hogy a Leaf rossz tipus lenne, csak nem tudom, hogy szamoltal-e ezzel a dologgal az esetükben (korai koreaiak is hasznaltak a CHAdeMO-t!). En - gondolom a billentyüzetemröl rajöttél - nem Mo-rol forumozgatok, bevallom nem ismerem az otthoni hasznalt villanyauto arakat/kinalatot, igy ajanlani sem tudok.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Tiédetis
senior tag
válasz Bikkrom #9662 üzenetére
Ha otthon töltesz, nem sok jelentősége van annak, hogy mennyi a chademo-s töltő, de ha hatótávon kívülre merészkedsz, már igen.
Akkor meg kell nézned, hogy merre akarsz menni, mennyit tud a kocsid és van-e arra chademo töltő. Régieknél szokott lenni 1-1 chademo és ccs. Mivel ezek alapból csak 1 autót képesek kiszolgálni gyorstöltőn, esélyes hogy éppen foglalt.
Nekem nyáron se hozta azt a távot, hogy oda-vissza elég legyen, tölteni kellett. Bp-en azért van több is, nem volt annyira gond. Mivel a jövője kétséges, ezért is adtam el. kínaik csináltak chademo/ccs adaptert, fejlesztik is, állítólag működik leaf-el. Nem tudom mennyi lehet, nem érdekelt. Más opció ennyiért elég karcsú. KIA Soul, én azt adtam el. Ha új akksi van benne, jó lehet, de hajtómű neuralgikus pontja az öszes kia/hyundai EV-nek. NEkem 700k volt egy bontott alkatrész és a csere. 180-210km nyáron, 140 körül télen. Ezt tudja jó akkuval. Ampera-e drágább, 7-9 között.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
válasz Bikkrom #9662 üzenetére
Éppen csak létezik, jó drága. Leaf esetén még azzal is számolnod kell, hogy az akkuja temperálatlan, tehát a degradációja fokozottabb lehet mint más típusoké. Ez többek között a hatótáv csökkenésében nyilvánul meg.
Otthon töltésnél nincs jelentősége a ChaDeMo-nak, de oszlopokon egyre kevesebb van.4M-ért nem tudom mit lehet most kapni, de az egyes Leaf érából leginkább talán a BMW i3 és a Hyundai Ioniq jöhetne szóba, mindkettő kiváló a célra amit írtál.
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Mauzes
őstag
válasz Bikkrom #9705 üzenetére
Nem akarok hülyeséget mondani, mert nem minden autó hátsó részét ismerem. Meg gyereküléstől is függ. Ha ez fontos szempont, mindenképp próbáld ki gyerekülésekkel. Én úgy tapasztaltam, hogy az isofixes ülésekkel szinte lehetetlen. De ha nem isofixes (és akkor van pici mozgási toleranciája az üléseknek), akkor is necces lehet, mert sok autónak fotelszerűek a külső ülései és beljebb vannak az ajtótól. Én így jártam, pl. a B8 Passatomban nem fért el 2 ülés és egy felnőtt, csak szenvedve. A régebbi Mazda 6-ban elfért, de éppenhogy és nem volt nagy élmény.
Meg még annyi, hogy ha az asszony ül hátul, akkor valamelyik kisgyereket kell előre ültetni, ami alapból veszélyesebb, ráadásul a légzsákot előre néző ülés esetén is ki kell kapcsolni, mert egy gyerek megsérül tőle.
Amúgy nem akarok okoskodni, de én a helyedben nem foglalkoznék most azzal, hogy mi lesz majd a bizonytalan jövőben, ha évek múlva esetleg megszületik egy új gyerek. Legfeljebb lecseréled majd akkor az autót. Szerintem olcsóbban tudsz majd EV-t venni, mint ma.
-
Vesa
veterán
válasz Bikkrom #9702 üzenetére
Sajnos nem megy el 50-60km-t. A gyári érték volt 50km, és már akkor sem volt minden körülmények között valós, amikor új volt az autó, talán ha minden körülmény együtt állt hozzá nagy ritkén. Használtan, 8-10évesen ez most átlagban nyáron ha minden jól megy, 40km körül lehet, télen max. 20km. Ezzel együtt, nagyon jó konstrukció volt, leszámítva a típushibáit, pl. klíma kompresszor.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Bikkrom #9705 üzenetére
4 gyerekem van, szóval ismerem a problémát. Mi egy S-max-ot vettünk a célnak anno, második -igazából harmadik- autónak, bár akkor még nem volt ez az ICE mizéria, fel sem merült a PHEV vagy elektromos, de nem is ez a lényeg. Hanem az, hogy ennyi gyereknek olyan autó kell, amiben 3 teljes értékű ülés van hátul. Minden más, kompromisszum. Eleinte a gyerekülések miatt kell, később meg azért, mert állandó öldöklés lesz a középső ülésen, ahol majd egyik sem akar ülni.
i3 pont gyerekkel szerintem nem ideális, az ajtónyitás miatt. A hátsó nem nyílik csak akkor, ha előbb az elsőt is nyitod. Ezt 2 gyerekkel állandóan nem szeretném csinálni, bár ez akkor jelent komolyabb problémát, ha már mondjuk iskolás a gyerek és pl. ki akarod dobni a suli előtt úgy, hogy hátul ül, közben meg mögötted már mindenki dudál, hogy menj már tovább.
A jövőbe senki nem lát, erre nem fogsz választ kapni értelemszerűen.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
válasz Bikkrom #9709 üzenetére
Szerintem ne reménykedj olcsóbb árakban a használt phev piacon. Én is árulom a tehenet egy ideje de csak azért mert vki nem akarja/tudja kifizetni az árát nem fogom elherdálni. Megmarad és használjuk tovább.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz Bikkrom #10112 üzenetére
Az a szemlélet hogy semmit nem ruház be az ember csak mert nem térül meg, halott. Pár éve halt meg amikor kiderült, hogy a fogyasztás alapú világszemlélet sokkal tovább érintetlenül nem maradhat.
Aki most napelembe ruház be annak a költségcsökkentés és a zöldség a célja elsősorban - szerintem.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz Bikkrom #10122 üzenetére
Nem írtam de lassan annak tartom magam - már csak koromból adódóan is közel vagyok a komposztálódáshoz. Bármennyire is nem tetszik nincs csak zöld és csak jó út jelenleg. Ezért aki nem akar a civilizációból kiszakadni annak sok választása nincs csak a kompromisszumos lábnyom csökkentés. Ott meg nem van megtérülés. Én így látom. És ezért fogok napelemet telepítettni most mert ezzel a fűtés, munka és autó töltés számlámat redukálni tudom annyival, hogy nyugodtan elmondhatom zöldebb vagyok mint az átlag és mégis élvezem a mai nap minden vívmányát
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
axioma
veterán
válasz Bikkrom #10122 üzenetére
Alternativa nelkul konnyu puffogni.
A zoldseghez erveleskor a masik serpenyobe legyszi tedd hozza a benzin eloallitasat, sot a benzin letrehozasahoz (banyaszat, finomitas, szallitas) szukseges eszkozok letrehozasat, es utana vedd a masik oldalt (napelem + e-auto), ne a nullahoz hasonlitsd, mert kozlekedni azert tovabbra is fogsz te is meg mindenki mas is... attol hogy azt a foldrombolast megszoktad, pont lehet sokkal karosabb. Tomegkozlekedesnel lehet kevesebb, de foleg a mai jarmuallomannyal az unokakat jobban karositja a konkret legszennyezes.
Befejeztem, de nem birom az ervelesnek tuno puffogtatast. -
Vesa
veterán
válasz Bikkrom #10122 üzenetére
Az EV lokálisan mindenképpen zöldebb, ezt be kéne látnod. Még ha a teljes rendszert nézve nincs is akkora "zöldítés", mindenképpen számokban is kifejezhető az előny és legalább nem direkt orr magasságban okádja a gyereked tüdejébe a dízel a mérget. + csendesebb, ami a lassan elviselhetetlen nagyvárosi zajterhelésre is jótékony hatással van. Illetve ilyen alapon ne akarjon fejlődni és problémát megoldani az ember, mert ha nem azonnal, már holnap 100% a siker, akkor valaki beleborzong a tudatba, hogy a fejlődéshez idő kell.
A problémákat technológiával lehet megoldani, meg is lesznek oldva...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
biker
nagyúr
válasz Bikkrom #10122 üzenetére
A legviccesebb, pont a napelemre hurrogni, így:
"A gyártás... A napelem gyárak által kipöfögött millió szemét. Szállítás, csomagolás... Aztán 1% napelem sincs újrahasznosítva. Imádom mikor ezzel a zöldséggel találkozok. Semmiben nem zöldebb, mert annyi foszilis elmegy a kitermelésre, gyártásra, szállításra, beszerelésre, hogy sehol nem zöld. "
huh, szóval napelem
- alumínium keret, 100% újrahasznosítható
- 2db 50cm bekötő kábel, 100% újrahasznosítható
- üveg előlap, 100% újrahasznosítható
- szilícium lapka a rágőzölt veezetőkkel több mint 50% újra felhasználható
Ezek közül az alumínium kereten és a dróton kívül semmihez nem bányásznak semmit. Homok, meg laborban növesztett lapkaCsomagolás... Láttál már napelemet raklapon? A négy sarkán van 4db 5x5cm karton háromszög, és 36db raklapon le van pántolva, egy papír vagy fólia borítással, még annyi csomagolóanyag sincs rajta mint egy raklap ásványvízen.
Esetleg jó példa lenne a táradban?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
válasz Bikkrom #10132 üzenetére
A sajat erveleseddel vitatkozni nem fogok, mert abbol indulsz ki, ami az en kornyezetemben nem igaz.
1. en a tenyernyi papirt is szelektivbe dobom, termeszetesen a napelem-sarkok is oda kerultek, ki az aki a fizetos kukaba dobja az ingyenes szelektiv helyett??? (nyilvan ne'mi melot igenyel a szelektalas/szetvalasztas, de erre siman aldozok, mig a fozesbe pl. nem, fott kajat tobbnyire keszen veszek) - mibol gondolod hogy ha le kell szerelni a napelemet, azt nem ugyanigy az ujrahasznositas fele fogom inditani? Te pl. miota taposod laposra es gyujtod kulon a szelektiv csomagolasokat? En miota kijottem az egyetemrol, es az nem ma volt...
2. a napelem kb. fedezi az e'ves energiaigenyunket, nem novelem a fosszilisbol keszult energiat eves szinten - es ez nem csak az autokat hanem minden mas energiaigenyunket is lefedi, szoval ha csak az autokkal hasonlitod konkretan negativban vagyunk -
axioma
veterán
válasz Bikkrom #10134 üzenetére
A mostani napelemek, e-autok ujrahasznositasa a 10-20-40 ev mulva allapotaban fogja utolerni a tarsadalmat, akkor mas szamok lesznek. A 10 evvel ezelotti ujrahasznositast ma beidezni nem csak anakronizmus, hanem konkretan csusztatas. 10 eve tok mashogy elt mindenki, foleg zold szempontbol mint ma, es az ipar fejlettsege, a nyeresegesseg is valtozott, ES a gyartasi mod is ami a kinyerhetoseg erdekeben(!) is modositva lett.
Ezert nem ertem a szelmalomharcodat, pont ebben a topikban. De befejeztem, ha nagyon nem birod valasz nelkul inkabb tiltalak, mint valaszoljak.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz Bikkrom #10132 üzenetére
milyen napelemek mennek kukába? Mikor épp az van, hogy a 25 év garanciás táblák 40 éve üzemelnek? Hol mennek hulladékba tömegével napelemek?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Andras6800
senior tag
válasz Bikkrom #10134 üzenetére
Alapvetően 2 hiba van szerintem a logikádban...
Első:
Jelenleg 1% alatti a napelemek újrahasznosítása. Tudod a % az nem Si mértékegység.. Mert 100 000 kg napelemnek az 1%-a az 1000 kg... 3 000 000 000 kg-nak meg...
Szóval igen, jelenleg nincs nagyon napelem újrahasznosítás mert nem éri meg. Most kezdenek behalni az első 30 éve épített teszttelepeken a panelek. Majd 20 év múlva amikor megindul a 2-3. generációk cseréje, na akkor majd megéri újrahasznosítani. Abban igazad van, hogy az az 1% is sok szeméttelepre. De amúgy lehet pont ilyen volumenben energiaigényesebb az újrahasznosítás, mint az új gyártása.Második:
Az ég egy adat világon mindennek van ökológiai lábnyoma. Annak is ha csak vegetálsz egy mezőn. A baj az, amiben full igazad van, hogy az átlag embernek a modern korban nagy a lábnyoma. Mi több, sokan is vagyunk. Így a környezetterhelésünk meghaladja a bolygó bioszférájának regenerációs rátáját. A cél nem az, hogy eltöröljük a lábnyomot, hanem, hogy olyan méretűre csökkentsük, amivel már lépést tud tartani a környezet. Kövezzetek meg, de alapvetően nem a globális felmelegedés a problémánk, hanem annak gyorsasága. Alapból is vannak ilyen ciklusok a földtörténetben, csak nem ilyen gyorsan. Nem tudja lekövetni a bioszféra.
Igazad van valahol a technológia meg 30 év tekintetében. Csakhogy eddig egy szűk réteg látta/ érezte a hatását annak amit csináltunk az élőterünkkel. Egy többen látják, és egyre jobban figyelembe kerül, hogy evvel kezdjünk valamit. Részemről nem az a kérdés, hogy a technológia meg tudja-e oldani, hanem, hogy elég gyorsan-e, mielőtt minket is elér a már zajló kihalási hullám.Tudod, nem számít, minek járjak EV-vel, meg mindek legyen napelemem, hisz alig csökken a villanyszámla... mondta 6 milliárd ember.. és nem változott semmi.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
bigdigit
addikt
válasz Bikkrom #10859 üzenetére
Hűtés fűtésről még én nem tudok nyilatkozni. 3 hete van csak EV de ránéztem aksira és még egyszer sem kapcsolt be hűtést és fűtést sem. Mondjuk ilyen időben gondolom csak fűteni kellene de mivel DC töltésen egyszer voltam kipróbálni egyáltalán működik azt is akkor mikor haza hoztam nem terveztem előre navin oda megyek. Így eleve az autó nem is úgy tervezett és csak 10 perc volt maga a töltés.
-
WiZARD
addikt
válasz Bikkrom #10858 üzenetére
Nyilván ezért akarják elvenni a zöld rendszámot.
Amíg a userre van bízva, hogy mikor tölti és városban EV módban használja-e, addig kevesen fognak ezzel "küzdeni". Főleg ha nem tud otthon tölteni, vagy csak sz*rik az egészre és egyedül a kedvezmények miatt vette.Kellene geofencing, EV only zóna városba, meg ilyenek.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
válasz Bikkrom #10858 üzenetére
Nade ja te is úgy saccolod, hogy egy kis, 6 KWhs Outlanderben is 2 literes megtakarítást jelent a PHEV, akkor az azt jelenti, hogy 100 KWh akkubol 16 autót építve 32 liter benzint spórolunk meg, miközben ha abból a 100 KWh-ból egyetlen BEVet csinálunk, akkor csak 8 litert....
Bár őszintén szólva 2 litert akkor is megspórol egy jó hibridhajtás, ha egyáltalán nem töltik kívülről.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Kroni1
veterán
válasz Bikkrom #11025 üzenetére
De hát az maximum annyit is ér, (vagy még annyit sem). Egyébként ha így esik a Leaf ára még nálam is újra szóba jöhet.. Pedig már teljesen ráálltam a 3-4M körüli béka helyett 5M körül egy 2017-18-as 28kW-os ioniq vásárlására, mert sokkal fejlettebb autó. De ha az újabb, garis 40-es Leaf-ek is lecsúsznának 4-5M közé (ahol már felbukkan 1-1 premium felszereltségű ioniq), akkor lehet lemondanék a CCS2-ről, a temperált akkuról, és a kicsit nagyobb beltérről. Úgyis csak második autónak kellene rövidebb távokra a 7 személyes mellé.
-
Andras6800
senior tag
válasz Bikkrom #11714 üzenetére
Persze, köztudott. Csak a mértéke nem volt szerintem ismert. Vagy legalábbis az ilyen mértékű eltérés. ICE-nél már megszoktuk, hogy a katalógus adat (WLTP) dísznek jó. Egyes autókat összenézni jól lehet vele, de a valósággal nem összeegyeztethető.
De azért a 3,5x szorzó nem kicsit meredek.És ha már összeesküvés elméleteket is akarnék gyártani, számomra eléggé kérdéses, hogy a legtöbb gyártó miért csak kevesebb mint 5%-át tudta lefedni adatszolgáltatással az azóta eladott autóknak...
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen