Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Andras6800

    senior tag

    válasz Shadowbull #10863 üzenetére

    Érdekes a számításod, de itt megint bejön az a része, hogy az emberek tömegesen nem képesek tudatosan autót választani. Szóval 1 - 1 példából ilyen átlagot vonni minimum felületes.
    Igen, igazad van,. van egy réteg, akiknek tökéletes megoldás egy PHEV. A dolgos hétköznapokban elmegy a valóságban ~40 km-es hatótávval mint EV. Otthon a külvárosi kertes házban minden este felpattintja tölteni. Talán munkahelyen is tud tölteni, így napi 80 km ingázás is belefér. Aztán ha elmegy messze a családhoz és szeret hajtani, akkor ott a ICE meghajtás. De ez megint egy réteg.
    Van egy rétege a felhasználóknak, akiknek felesleges extra kockázat a PHEV. Naponta ingázik valamennyit és évente 1x vagy 2x megy EV hatótávon túl. Számára szinte kompromisszummentesen tökéletes egy EV hasonló árban vagy olcsóban mint egy PHEV. Azt ne felejtsük el, hogy PHEV esetén a dupla hajtási lánc miatt nagyobb a tömeg, illetve a meghibásodási lehetőség. Illetve ICE szinte összes karbantartási nyűgje jelen van: olajcsere, gyertyacsere, stb. Oké, fék valószínűleg kevésbé kopik.
    De van 1 réteg, bármennyire meglepő, akiknek se PHEV, de EV nem jó. Jellemzően az a réteg, akik sokat mennek autópályán messze. Városba nagyon ritkán mennek. Számukra egyenesen hátrány egy PHEV, mert többet fogyaszt a gép, de legalább villanymódot se használja szinte soha.

    Az, hogy mekkorák ezek a rétegek, országonként és régiónként más.

    A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!

Új hozzászólás Aktív témák