Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
- Alig két nap múlva konzolokra is befut a Star Trek Legends
Új hozzászólás Aktív témák
-
cog777
senior tag
https://godbolt.org/-ot nem is ismertem, asm-et mutat egy c++ programrol.
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
Tobb megoldast kaptam, itt lehet elolvasni.
Lenyeg: van lehetoseg trukkozni, de az tenyleg trukkozes, inkabb template specializaciot valasztanek.Ez a megoldas tetszett jobban:
#include <fmt/format.h>
#include <array>
#include <cstddef>
#include <mutex>
enum class thread_safety_mode {
safe,
unsafe,
};
template <typename T, std::size_t Size, thread_safety_mode Mode>
class circular_buffer;
template <typename T, std::size_t Size>
class circular_buffer<T, Size, thread_safety_mode::unsafe> {
public:
// Push an item to the tail
bool push(const T& item) {
if (is_full()) return false;
buffer_[head_] = item;
head_ = (head_ + 1) % buffer_.size();
return true;
}
// Pop an item from the head
bool pop(T& item) {
if (is_empty()) return false;
item = buffer_[tail_];
tail_ = (tail_ + 1) % buffer_.size();
return true;
}
// Check if the buffer is full
bool is_full() const { return (head_ + 1) % buffer_.size() == tail_; }
// Check if the buffer is empty
bool is_empty() const { return head_ == tail_; }
private:
std::array<T, Size> buffer_;
std::size_t head_{0};
std::size_t tail_{0};
};
template <typename T, std::size_t Size>
class circular_buffer<T, Size, thread_safety_mode::safe> {
public:
bool push(const T& item) {
std::lock_guard<std::mutex> lk(m);
fmt::println("locked for push()");
return unsafe_buffer.push(item);
}
// Pop an item from the head
bool pop(T& item) {
std::lock_guard<std::mutex> lk(m);
fmt::println("locked for pop()");
return unsafe_buffer.pop(item);
}
// Check if the buffer is full
bool is_full() const {
std::lock_guard<std::mutex> lk(m);
fmt::println("locked for is_full()");
return unsafe_buffer.is_full();
}
// Check if the buffer is empty
bool is_empty() const {
std::lock_guard<std::mutex> lk(m);
fmt::println("locked for is_empty()");
return unsafe_buffer.is_empty();
}
private:
circular_buffer<T, Size, thread_safety_mode::unsafe> unsafe_buffer{};
mutable std::mutex m{};
};
auto main() -> int {
//
circular_buffer<int, 42, thread_safety_mode::safe> cb{};
cb.push(43);
cb.push(44);
cb.push(45);
int val;
cb.pop(val);
fmt::println("val: {}", val);
cb.pop(val);
fmt::println("val: {}", val);
cb.pop(val);
fmt::println("val: {}", val);
}HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
Masik kerdes.
Adja magat egy thread es egy nem thread safe verzioja a circual_buffer-nek.
Forditasi idoben meg tudom mondani hogy a mutex-es sorok letiltodjanak vagy engedelyezve legyenek template-et hasznalva?Valami ilyesmire gondoltam, ugyanakkor forditasi hibaim vannak:
#pragma once
#include <array>
#include <stddef.h>
#include <mutex>
enum class THREAD_SAFETY
{
THREAD_SAFE = 0,
NOT_THREAD_SAFE
};
template <typename T, size_t S, THREAD_SAFETY TH>
class circular_buffer
{
public:
explicit circular_buffer() {}
// Push an item to the tail
bool push(const T &item)
{
if constexpr (std::is_same<TH, THREAD_SAFETY::THREAD_SAFE>::value)
{
std::lock_guard<std::recursive_mutex> lk(m);
}
if (is_full())
return false;
buffer_[head_] = item;
head_ = (head_ + 1) % buffer_.size();
return true;
}
// Pop an item from the head
bool pop(T &item)
{
if constexpr (std::is_same<TH, THREAD_SAFETY::THREAD_SAFE>::value)
{
std::lock_guard<std::recursive_mutex> lk(m);
}
if (is_empty())
return false;
item = buffer_[tail_];
tail_ = (tail_ + 1) % buffer_.size();
return true;
}
// Check if the buffer is full
bool is_full() const
{
if constexpr (std::is_same<TH, THREAD_SAFETY::THREAD_SAFE>::value)
{
std::lock_guard<std::recursive_mutex> lk(m);
}
return (head_ + 1) % buffer_.size() == tail_;
}
// Check if the buffer is empty
bool is_empty() const
{
if constexpr (std::is_same<TH, THREAD_SAFETY::THREAD_SAFE>::value)
{
std::lock_guard<std::recursive_mutex> lk(m);
}
return head_ == tail_;
}
private:
std::array<T, S> buffer_;
size_t head_{0};
size_t tail_{0};
if constexpr (std::is_same<TH, THREAD_SAFETY::THREAD_SAFE>::value)
{
mutable std::recursive_mutex m;
}
};main.cpp-ben:
circular_buffer<int, 5, THREAD_SAFETY::THREAD_SAFE> buffer;
De sajnos hibakat ir ki:
/home/zoltan/dev/learning/CPP/algorithms/producer-consumer/circular_buffer.h:70:5: error: expected unqualified-id before ‘if’
70 | if constexpr (std::is_same<TH, THREAD_SAFETY::THREAD_SAFE>::value)
| ^~
/home/zoltan/dev/learning/CPP/algorithms/producer-consumer/circular_buffer.h: In member function ‘bool circular_buffer<T, S, TH>::push(const T&)’:
/home/zoltan/dev/learning/CPP/algorithms/producer-consumer/circular_buffer.h:21:66: error: type/value mismatch at argument 1 in template parameter list for ‘template<class, class> struct std::is_same’
21 | if constexpr (std::is_same<TH, THREAD_SAFETY::THREAD_SAFE>::value)Masreszt nem vagyok biztos hogy a constexpr if-ek valodi blokkent mukodnek, tehat a lock_guard mukodni fog-e...
[ Szerkesztve ]
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
Le tudna valaki csekkolni ezt a kodot? Tok mas teruleten dolgoztam mostanaban es radobbentem, hogy bizonytalan vagyok most ebben az alap kerdesben. Consumer-producer, thread safe circular buffer-rel + recursize mutex.
Lefordul, mukodik crash nelkul, de kivancsi vagyok hogy elszabtam-e valamit... koszi elore is.
Circular buffer kodja:
circular_buffer.h#pragma once
#include <array>
#include <stddef.h>
#include <mutex>
template <typename T, size_t S>
class circular_buffer
{
public:
explicit circular_buffer() {}
// Push an item to the tail
bool push(const T &item)
{
std::lock_guard<std::recursive_mutex> lk(m);
if (is_full())
return false;
buffer_[head_] = item;
head_ = (head_ + 1) % buffer_.size();
return true;
}
// Pop an item from the head
bool pop(T &item)
{
std::lock_guard<std::recursive_mutex> lk(m);
if (is_empty())
return false;
item = buffer_[tail_];
tail_ = (tail_ + 1) % buffer_.size();
return true;
}
// Check if the buffer is full
bool is_full() const
{
std::lock_guard<std::recursive_mutex> lk(m);
return (head_ + 1) % buffer_.size() == tail_;
}
// Check if the buffer is empty
bool is_empty() const
{
std::lock_guard<std::recursive_mutex> lk(m);
return head_ == tail_;
}
private:
std::array<T, S> buffer_;
size_t head_{0};
size_t tail_{0};
mutable std::recursive_mutex m;
};main.cpp
#include "circular_buffer.h"
#include <iostream>
#include <thread>
#include <mutex>
#include <condition_variable>
circular_buffer<int, 5> buffer;
std::mutex mtx; // Mutex for protecting shared data
std::condition_variable empty, full; // Condition variables
void producer(int loops)
{
for (int i = 0; i < loops; ++i)
{
std::unique_lock<std::mutex> lock(mtx);
while (buffer.is_full())
{
empty.wait(lock); // Wait if buffer is full
}
buffer.push(i);
full.notify_one(); // Signal that buffer is not empty
std::cout << "Produced: " << i << std::endl;
}
}
void consumer(int loops)
{
for (int i = 0; i < loops; ++i)
{
std::unique_lock<std::mutex> lock(mtx);
while (buffer.is_empty())
{
full.wait(lock); // Wait if buffer is empty
}
int tmp;
buffer.pop(tmp);
empty.notify_one(); // Signal that buffer is not full
std::cout << "Consumed: " << tmp << std::endl;
}
}
int main()
{
int loops = 10;
std::thread prodThread(producer, loops);
std::thread consThread(consumer, loops);
prodThread.join();
consThread.join();
return 0;
}[ Szerkesztve ]
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
Archttila
veterán
válasz Archttila #4452 üzenetére
Na, csak megoldottam most viszont a decodernel problemazik (de legalabb mar kozelebb vagyok a vegehez)
Found ninja-1.11.1 at /usr/bin/ninja
[456/733] Compiling C++ object src/decoder/plugins/libdecoder_plugins.a.p/FfmpegIo.cxx.o
FAILED: src/decoder/plugins/libdecoder_plugins.a.p/FfmpegIo.cxx.o
clang++ -Isrc/decoder/plugins/libdecoder_plugins.a.p -Isrc/decoder/plugins -I../src/decoder/plugins -Isrc -I../src -I. -I.. -Isrc/lib/sacdiso -I../src/lib/sacdiso -I../src/lib/sacdiso/libdstdec -I../src/lib/sacdiso/libdstdec/binding -I../src/lib/sacdiso/libdstdec/decoder -Isrc/lib/dvdaiso -I../src/lib/dvdaiso -I../src/lib/dvdaiso/libmlpdec -I../src/lib/dvdaiso/libmlpdec/libavutil -I../src/lib/dvdaiso/libudf -I/usr/include/spa-0.2 -I/usr/include/glib-2.0 -I/usr/lib/glib-2.0/include -I/usr/include/sysprof-6 -I/usr/include/opus -I/usr/include/pipewire-0.3 -I/usr/include/dbus-1.0 -I/usr/lib/dbus-1.0/include -I/usr/include/libinstpatch-2 -I/usr/include/SDL2 -fdiagnostics-color=always -D_GLIBCXX_ASSERTIONS=1 -D_LIBCPP_ENABLE_ASSERTIONS=1 -D_FILE_OFFSET_BITS=64 -Wall -Winvalid-pch -Wextra -Wpedantic -std=c++2a -ffast-math -ftree-vectorize -Wcast-qual -Wdouble-promotion -Wmissing-declarations -Wshadow -Wunused -Wvla -Wwrite-strings -Wunreachable-code-aggressive -Wused-but-marked-unused -fno-threadsafe-statics -fmerge-all-constants -Wextra-semi -Wmismatched-tags -Woverloaded-virtual -Wsign-promo -Wno-non-virtual-dtor -Wcomma -Wheader-hygiene -Winconsistent-missing-destructor-override -Wsuggest-override -fvisibility=hidden -ffunction-sections -fdata-sections -D_GNU_SOURCE -march=native -O2 -pipe -fno-plt -fexceptions -Wp,-D_FORTIFY_SOURCE=3 -Wformat -Werror=format-security -fstack-clash-protection -fcf-protection -fno-omit-frame-pointer -mno-omit-leaf-frame-pointer -Wp,-D_GLIBCXX_ASSERTIONS -g -ffile-prefix-map=/tmp/makepkg/mpd-sacd/src=/usr/src/debug/mpd-sacd -flto=auto -fPIC -pthread -D_REENTRANT -D_DEFAULT_SOURCE -D_XOPEN_SOURCE=600 -MD -MQ src/decoder/plugins/libdecoder_plugins.a.p/FfmpegIo.cxx.o -MF src/decoder/plugins/libdecoder_plugins.a.p/FfmpegIo.cxx.o.d -o src/decoder/plugins/libdecoder_plugins.a.p/FfmpegIo.cxx.o -c ../src/decoder/plugins/FfmpegIo.cxx
../src/decoder/plugins/FfmpegIo.cxx:28:10: error: use of undeclared identifier 'AVERROR_EOF'
28 | return AVERROR_EOF;
| ^
1 error generated.Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF and AV enthusiast, APU retro gamer.
-
Archttila
veterán
Sziasztok!
Nem vagyok programozo, ezert szuksegem lenne egy kis segitsegre az alabbi program forditasahoz [link] ( PKGBUILD [link] )
Szoval a lenyeg, hogy miutan helyrepofoztam a fuggosegeket, ninja az alabbi hibaval eldobja az egeszet [link]
Abban bizom, hogy csak az env reszt kell kiegesziteni valamivel a PKGBUILD-be.)
env CC=clang CXX=clang++ arch-meson .. ${_opts[@]}
ninja
}
Az SACD tamogatas miatt lenne fontos hogy mukodjon..[ Szerkesztve ]
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF and AV enthusiast, APU retro gamer.
-
cog777
senior tag
válasz Tomi_78 #4449 üzenetére
Koszi, az elsot nem tolti be. Igen, bar nekem evekkel korabban a Google sokszor nagyon alap kvizeket adott ki, ezt pl 25-bol 24-et sikerult eltalalnom, tul alap.
Most rakeresve "c++ quiz" kifejezesre, tobb tesztet talaltam, pl c++20 teszt. Bocs a zajt.
[link] , [link] , [link]HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
Tud valaki c++ teszteket? Lehetoleg advanced level-t vagy magasabbat, akarok allas interjuzni a kozeljovoben es bizonyos dolgokban berozsdasodtam. Linkedin-en van par kurzus c++20-al kapcsolatban, de ugy erzem jo lenne teszteket csinalgatnom.
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
Tomi_78
aktív tag
válasz dabadab #4446 üzenetére
Igen, 3.0.x.-essel már hiba nélkül működik; köszi a segítséget!
Azt hittem, a verzió kiválasztása a varázslóban csak amolyan tájékoztató jellegű, és ami fontos az az a mappa, amit én megadok, amiben a wxWidgets van. De úgy látszik, nem így van. Meg az is bekavart, hogy a legújabb CodeBlocks a legújabb wxWidgetst még nem ismeri. -
Tomi_78
aktív tag
válasz dabadab #4444 üzenetére
Az a baj, hogy indításkor csak a wx3.1.x-ig kínálja fel a változatot. Ennek ellenére megkérdezi mindig az elérési mappáját, annak pedig jól megadom a 3.2.4-est, és erre már a képen látható hibát dobja fel, mikor beállítom neki a Configuration options-ban a dolgokat indításkor:
-
dabadab
titán
válasz Tomi_78 #4443 üzenetére
Disclaimer: se CodeBlocksot, se wxWidgetset nem használtam soha.
Ez azt jelenti, hogy nem találja a wxmsw31ud.lib könyvtárat (gondolom ez lehet a wxWidgets). Ennek oka lehet pl. az, hogy a 3.2.4-es verzióban ez wxmsw32ud.lib néven fut (vagyis szólni kellene a Code Blocksnak, hogy ne 3.1-et akarjon használni) ésvagy nincs jól beállítva a CodeBlocksban a wxWidgets elérési útja.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Tomi_78
aktív tag
Sziasztok!
Van itt valaki, aki Code Blocks-t használ wxWidgets-szel C++ programozáshoz?
Azért kérdezem, mert én megpróbáltam volna ezt, és ehhez fel is telepítettem mindkettőt a számítógépemre (CB 20.03 és wxWidgets 3.2.4-et), megcsináltam a beállításokat, indítás után be is jön a GUI, de amikor futtatnám a programomat, mindig az
ld.exe cannot find -lwxmsw31ud
hibaüzenetet mutatja.
Mit jelent ez és hogyan javítható ki? -
pocokxx
Közösségépítő
válasz dabadab #4441 üzenetére
Csak egy kódrészletet adtam; a deklarásokat most lespóroltam az elejéről... Azért adtam most ilyen nevet, hogy jobban átlátható legyen, hogy mit szeretnék kapni eredményképpen.
A linkelt feladatban mondjuk kérdés, hogy van-e negatív szám az adott halmazban, és ha van, akkor hányadik a sorban?
A "királyfi" 38, de most jutott el oda, hogy talán érdemes lenne foglalkozni kicsit mélyebben ezekkel a felszínkapargatás helyett..."Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
dabadab
titán
válasz pocokxx #4440 üzenetére
gondolom ezért foglalkozunk csak így vele.
Hát... hány éves vagy, királyfi?...
A kiválasztás (eldöntés + keresés) típusalgoritmusnál használhatok for ciklust simán bool nélkül?
Szerintem nem értem a kérdést.
A mellékelt kódban nem látszik, hogy az elsonegativindexe* hogyan és hol lett inicializáva (már ha egyáltalán), márpedig az az értéke nem fog változni, mert ha a bevittadatok[i]* negatív, akkor a for a ciklusfeltétel miatt pont azelőtt megszakítja a ciklust, hogy értéket adnál neki.*: kódban ne használj magyar változóneveket és kommenteket. soha. tényleg soha.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
pocokxx
Közösségépítő
válasz dabadab #4439 üzenetére
Igen, valóban egyetemi jegyzet alapján dolgozom, és próbálom ezt megérteni. Igazából csak ebben a félévben kerül(t) elő, gondolom ezért foglalkozunk csak így vele.
De akkor jöjjön még egy ilyen fapados kérdés:A kiválasztás (eldöntés + keresés) típusalgoritmusnál használhatok for ciklust simán bool nélkül?
Mondjuk, ha el kell döntenem, hogy van-e a bevitt adatok között negatív szám, akkor ez az eljárás miért hoz fals eredményt?for (i=1; i <=n && bevittadatok[i]>=0; i++);
{ if (bevittadatok[i] < 0)
{ elsonegativindexe = i; }
}
cout << elsonegativindexe;"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
dabadab
titán
válasz pocokxx #4437 üzenetére
Azért javasoltam, hogy olvass el valamit, ami megadja az alapokat.
Ez, amit írtál, tulajdonképpen szintaktiailag helyes (a struct }-ja után mondjuk hiányzik egy pontosvessző meg a két utolsó cin után hiányzik a >>), meg lefordul, meg azt is csinálja, amit szeretnél (kivéve, ha pl. a user százegynél több nevet akar megadni (mert valamiért nem a MAX_NEVEK számára foglalsz tömböt, hanem annál eggyel többre)) - csak hát így nem írunk C++-t.
A "const" az inkább "constexpr" kellene, hogy legyen, mert az jól láthatóan fordítási idejű konstans, de nincs is rá szükség, mert a C stílusú tömbök azok pont ugyanannyira nem valók C++ kódba, mint a goto, tessék az STL-t használni, a vector<string> tökéletes ide.
Na, és ezek miatt kellene valami rendes anyag, amit használsz és kifejezetten friss, up-to-date kell (amit csinálsz az ránézésre valami magyar egyetemi jegyzetből lehet, mert a negyedévszázados C++ fejlesztői karrierem során csak ott találkoztam azzal, hogy stdin-ről olvasnak be dolgokat ), mert a C++ dinamikusan fejlődő nyelv.DRM is theft
-
-
pocokxx
Közösségépítő
válasz dabadab #4436 üzenetére
Igen, tényleg nagyon hiányoznak az alapok, de tényleg szeretném megérteni...
Ilyesmi sorokról beszélek:struct NEV {
string keresztnev;
string csaladnév;
}
...
const int MAXN=100
string NEV NEVEK [MAXN+1]Beolvasásnál meg
cout << "Mennyi nev lesz?" ;
cin >> n;
for (i=1; i<=n; i++) {
cout << i << ". keresztnev: ";
cin Nevek[i].keresztnev;
cout << i << ". csaladnev:";
cin Nevek[i].csaladnev";}Ez így jó, vagy nagyon zagyva?
[ Szerkesztve ]
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
dabadab
titán
válasz pocokxx #4435 üzenetére
Hajjaj
A struct változót
A struct az nem változó, hanem egy típus leírása, pont úgy, ahogy a class is. Az ott csak a típusleírás, abból önmagában még nem keletkezik semmiféle változó.
Nálad valószínűleg azért kell odaraknod, mert a C++ fordító a fordítási egységben fentről lefele halad és ha azelőtt használsz egy típust, mielőtt megmondtad volna, hogy mi az, akkor az fordítási hibát okoz.
A struct mellé tömböt is deklarálni kell const paranccsal, aminek kötelező másik nevet adni?
A const nem parancs, hanem kulcsszó és a const tulajdonságot adja hozzá az adott deklarációhoz/definícióhoz (hogy az konkrétan mit jelent, az attól függ, hogy konkrétan mihez adod hozzá, változóknál pl. azt, hogy a kezdeti értékadáson túl nem lehet megváltoztatni az értéküket).
Egyébként amit ott csinálsz, az az, hogy létrehozod ténylegesen egy változót (amit a struct ugye nem csinál meg). Ennek nem kell feltétlenül tömbnek lennie (sőt, C++-ben a C stílusú tömbök leginkább kerülendők, mert csak a baj van velük), lehet egy sima változó is vagy valamilyen STL-es container, akármi.
Nem kötelező másik nevet adni, mert a C++ fordító van annyira okos, hogy tudja, hogy hol számíthat változó- és hol típusnévre, de nagyon érdemes, hogy ne legyen belőle keveredés (az elég bevett konvenció, hogy a típusnevek nagybetűvel kezdődnek, a változók meg kisbetűvel).
De a kérdéseid alapján az látszik, hogy az alapok nagyon hiányoznak nálad, érdemes lenne legalább az elején elolvasni valami bevezető anyagot, pl. akár ezt (ez már csak azért is jó, mert ott a weboldalon a c++ fordító is, azzal nem kell külön vacakolni az elején, amikor még amúgy is minden nagyon zavaros).
DRM is theft
-
pocokxx
Közösségépítő
Sziasztok!
Egy-két amatőr kérdéssel fárasztanám a társaságot. Codeblocks-sal proóbálkozom.
A struct változót miért kell az int main() elé írni?
A struct mellé tömböt is deklarálni kell const paranccsal, aminek kötelező másik nevet adni?"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
cog777
senior tag
cmake kerdesem van. Egy eleg nagy projektben (600 cmakefiles) kell egy uj ficsort keszitenem. A problema a korkoros dependency.
Szoval protokol modul hasznalta a driver-t. Driver object-kent volt, protocol static-kent forditva.
Most az uj ficsor a driver-bol hasznal protokolt. Igy cmake kiirta hogy ez biza cyclic dependency es legalabb 1 target nem static.Valoban, driver nem az.
Nosza allittsuk at object-rol static-ra.
Lefordul, orom bodotta.
Vazz, a ficsor kodja lefordul, latom a logban de nem linkelodik ossze es nem is tudok breakpoint-ot tenni ra. Mikor objectkent volt linkelve akkor breakpoint mukodott.
Persze, megallapitottuk hogy ezt a reszt ujra kellene strukturalni, de most 1 ideiglenes megoldast kell csinalnom.
Megkoszonom ha valaki hozza tudna szolni a szituaciohoz es adni tanacsotHP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
kispx
addikt
válasz MiniXD55 #4431 üzenetére
vector<string> virag_szine(agyasokszama, "");
vector<int> virag_sorszam(agyasokszama, 0);
De linkelek egy tutorialt hozzá: https://www.codeguru.com/cplusplus/c-tutorial-a-beginners-guide-to-stdvector-part-1/ [link] , mert az eszközöket ismerete nélkül nem lehet programot írni.
-
MiniXD55
tag
válasz MiniXD55 #4426 üzenetére
bool ultetve[darab];
for (int i = 0; i < darab; i++) ultetve[i] = false; // kezdetben nincs egyikse ültetve
int beultetes = 0;
int felajanlasok = 0;
int seged5;
int i = 0;
for (i = 0; i < darab; i++)
{
//cout << kezdet[i] << " " << veg[i] << endl;
if (kezdet[i] < veg[i]) seged5 = 0;
else seged5 = kezdet[i];
//cout << seged5 << endl;
if (veg[i] >= kezdet[i])
for (int l = kezdet[i]; l < veg[i] + 1; l++)
{
felajanlasok++;
//cout << kezdet[i];// pl 1-3 esetén csak kkettőig futna le, mivel 3 nem kisebb mint 3
ultetve[i - 1] = true;
}
}
for (int i = 0; i < darab; i++) cout << ultetve[i] << " " ;
for (int i = 0; i < darab; i++) if (ultetve[i]) beultetes++;
{
//cout << beultetes;
if (darab == beultetes) cout << "Minden agyas beültetésére van jelentkezo.";
else if (felajanlasok >= darab) cout << "Atszervezessel megoldhato a beultetes.";
else cout << "A beultetes nem oldhato meg.";
}
string virag_szine[agyasokszama] = {""};
int virag_sorszam[agyasokszama] = { 0 };
for (int i = 0; i < agyasokszama; i++)
{
virag_szine[i] = "#";
virag_sorszam[i] = 0;
}
for (int m = 0; m < darab; i++)
{
for (int n = 0; n < agyasokszama; i++)
{
if (virag_szine[n] == "#")
{
if (n >= kezdet[m])
{
virag_szine[n] = szin[m];
virag_sorszam[n] = m + 1;
}
}
}
}
for (int i = 0; i < darab; i++)
{
cout << virag_szine[i] << " " << virag_sorszam << endl;
}
return 0;
}[ Szerkesztve ]
"Hard work, dedication. I'm a one man army."- Floyd Mayweather
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz dabadab #4423 üzenetére
Hű, szerintem .-al írtam, de ez most jó kérdés.
Egyébként a google-ös találatok miszerint static_cast<int16_t> -al kellene castolni float-ból int-be, az stimmel? Ezt a floor() dolgot megpróbálom holnap, csak közben lebetegedtem kicsit, a cucc meg bent van így távgyógyítás lesz...
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Sziasztok,
Arduino alatt működő, stewart platform koordináta transzformáló kód részletet szeretnék átvinni az őt irányító Raspberry-re, mert egyszerűen nem végez időben a gyenge kis Arduino a számításokkal.
Az Rpi-n fut a szerkezet vezérlő programja, ahová ebben a formában beépítettem: https://pastebin.com/PHkg33Xh
Nincs fordítási hibám, de mikor ehhez a sorhoz ér a kód futása, akkor elszáll a program hibaüzi nélkül:platEnd[motor].x = rotationMatrix[0] * (platStart[motor].x - poi.x) + rotationMatrix[1] * (platStart[motor].y - poi.y) + rotationMatrix[2] * (platStart[motor].z - poi.z) + x + (platStart[motor].x - poi.x);
Akkor is, ha csak ennyi van ott:platEnd[motor].x = rotationMatrix[0];
A baloldali rész az int16, az egyenlőség jobb oldalán float van.Próbáltam castolni igy, de elhal így is:
platEnd[motor].x = static_cast<int16_t>rotationMatrix[0];
Viszont ha kézzel odaírok egyplatEnd[motor].x = 12,3;
-at, akkor azzal semmi baja.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
MiniXD55
tag
válasz dabadab #4414 üzenetére
Beszéltem a tanárommal, aki tanítja nekem ezt az egészet, jelenleg úgy fogalmazott hogy ilyen rövid időn belül, amely rendelkezésünkre áll, a vizsgáig nem gondolja, hogy szükséges.
Ez a kód amit beküldtem, codeblocks-ban teljesen szuperül lefut, a vs amin futtatnám egy teljesen szűz vs."Hard work, dedication. I'm a one man army."- Floyd Mayweather
-
-
daninet
veterán
válasz DrojDtroll #4417 üzenetére
Igen, meg az első homingnál lehetne az időt mérni, mert ugye mindig máskor kapcsolom ki. Vannak elméleti ötleteim. Ezt egy arduinonál még lehet megoldanám, csak itt bőven meghaladja a képességeimet.
Azt is elfogadom válasznak, ha nem lehet ennyivel megoldani, valamiért azt várom picit lesz valaminegysoros akármi amit oda berakhatok és menni fog. De azt is elfogadom válasznak ha nincs ilyen.Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
daninet
veterán
válasz dabadab #4415 üzenetére
Elvileg C++, igen (70%-ban, 30-ban C). De javíts ki ha nem, átrakom másik topikba. Marlin firmware-t akarom módosítani. Volt már itt téma, akkor te segítettél, de az igényeim alacsonyabbak voltak , csak újra akartam indítani a sorozatot, működött is.
Szóval alant a kódban a random(2,10); függvényt használtam, de mint írtátok, ez ugyanazt a sorozatot generálja mindig, nekem ez nem jó.
Hogy értsétek, erről a homokba rajzolós asztalról van szó. SD kártyán vannak a minták, indításnál az auto0.g fájl tartalmazza a homing sequence-t, a többi auto1.g - auto9.g a mintákat amiket rajzol. Mivel ezek órákig mennek nem poén, ha mindig bekapcsolom és ugyanazzal indul. Jó lenne, ha random választana egy számot 2-10ig (függvényben alul van egy x-1) és akkor valamelyik mintát elkezdené rajzolni.
Kontextusnak annyi, hogy elkezdi beolvasni az SD kártya tartalmát a program, és ha nincs ott egy fájl amit áramkimaradás esetén akkor kezdi a kód szerint az auto0.g-tmod: elég rossz itt a kódformázás, itt egy pastebin link: https://pastebin.com/zFwjc0y9
#if DISABLED(NO_SD_AUTOSTART)
/**
* Run all the auto#.g files. Called:
* - On boot after successful card init.
* - From the LCD command to Run Auto Files
*/
void CardReader::autofile_begin() {
autofile_index = 1;
(void)autofile_check();
}
/**
* Run the next auto#.g file. Called:
* - On boot after successful card init
* - After finishing the previous auto#.g file
* - From the LCD command to begin the auto#.g files
*
* Return 'true' if an auto file was started
*/
bool CardReader::autofile_check() {
if (!autofile_index) return false;
if (!isMounted())
mount();
else if (ENABLED(SDCARD_EEPROM_EMULATION))
settings.first_load();
// Don't run auto#.g when a PLR file exists
if (isMounted() && TERN1(POWER_LOSS_RECOVERY, !recovery.valid())) {
char autoname[10];
sprintf_P(autoname, PSTR("/auto%c.g"), '0' + autofile_index - 1);
if (fileExists(autoname)) {
cdroot();
openAndPrintFile(autoname);
// Generate a random number between 2 and 10
int randomNumber = random(2,10);
autofile_index = randomNumber;
//
return true;
}
}
autofile_cancel();
return false;
}
#endif
[ Szerkesztve ]
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
-
dabadab
titán
válasz MiniXD55 #4411 üzenetére
Hát, akkor ideje lenne megismerkedni a C++-os konténerekkel
Mondjuk az std::vector használatához alig valami kell változtatni.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
sztanozs
veterán
válasz daninet #4412 üzenetére
Amit tudsz csinalni az az, hogy eltarolod az utolso erteket az epromban es a kovetkezo inditaskor azt hasznalod seednek... mondjuk ez eleg gyorsan le tudja gyilkolni az epromot, de ha van egy barmi mas (irast jobban turo) perzisztens memoriad, akkor az mar jobb lehet...
[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
daninet
veterán
Sziasztok!
Teljesen noob kérdés:
Random int számot kellene generálnom egy mikrokontrolleren, de nincs órája és limitált a memória. Szóval kóddal kellene megoldalni anélkül, hogy behívok bármilyen library-t.
Végignéztem a keresőben egy csomó találatot de mindenhol az órával variálnak. Nekem ugyanez kóddal kell, valami memória hash-elős akármilyen trükkel.
Hogyan oldható ez meg?Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
MiniXD55
tag
Sziasztok!
Újra én lennék az akinek segíteni kellene, mellékelek egy képet illetve a kódot is amit írtam:#include <iostream>
#include <fstream>
#include <math.h>
#include <iomanip>using namespace std;
int eltelt(int ido1, int ido2);
int main()
{
int ora[1000];
int perc[1000];
int mperc[1000];
int xkor[1000];
int ykor[1000];
int ido[1000];
int darab=0;
cout << "1. feladat" << endl;ifstream befajl;
befajl.open("jel.txt");
while(!befajl.eof())
{
befajl >> ora[darab] >> perc[darab] >> mperc[darab] >> xkor[darab] >> ykor[darab];
darab++;
}
for(int i=0; i<darab-1;i++)
{
ido[i]=ora[i]*3600 + perc[i]*60 + mperc[i];
//cout << ora[i] << perc[i] << mperc[i] << xkor[i] << ykor[i] << endl;
//cout << ido[i] << endl;
}
befajl.close();cout << "2. feladat" << endl;
int sorszam;
cout << "Adja meg a jel sorszámát! ";
//cin >> sorszam;
sorszam = 3;
cout << "x=" << xkor[sorszam-1] << " y=" << ykor[sorszam-1];
int eltelt_ido=eltelt(ido[0],ido[darab-2]);
cout << "4. feladat\nIdotartam: " << eltelt_ido/3600 << ":" << eltelt(ido[0],ido[darab-2])/60%60 <<":" << eltelt(ido[0],ido[darab-2])%60;cout << "5. feladat" << endl;
int min_x=xkor[0];
int min_y=ykor[0];
int max_x=xkor[0];
int max_y=ykor[0];
for(int i=0; i<darab-1;i++)
{
if (min_x>xkor[i]) min_x=xkor[i];
if (min_y>ykor[i]) min_y=ykor[i];
if (max_x<xkor[i]) max_x=xkor[i];
if (max_y<ykor[i]) max_y=ykor[i];
}
cout << "Bal alsó: " << min_x << " " << min_y << ", jobb felsõ: " << max_x << " " << max_y;cout << "6. feladat" << endl;
float elmozdulas=0.000;
for(int i=0; i<darab-2;i++)
{
elmozdulas+=sqrt(pow(xkor[i]-xkor[i+1],2)+pow(ykor[i]-ykor[i+1],2));
//cout << elmozdulas << endl;
}cout << round(elmozdulas);
return 0;
}[ Szerkesztve ]
"Hard work, dedication. I'm a one man army."- Floyd Mayweather
-
MiniXD55
tag
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni, visual studio 2019-el kezdek programozni, és jelenleg egy olyan problémába futok bele minden egyes feladatnál, hogy a visual studio nem akarja megnyitni az adott txt file-t. A következő error kódot kapom: MSB8020 BUILD TOOLS V143.
Tudnátok ebben segíteni, hogy mi lehet a probléma?
Próbáltam a debug mappába berakni a fájlt, de ott se találja illetve próbáltam manuálisan tallózni, de akkor se akarta.
#include <iostream>
#include <string>
#include <fstream>
using namespace std;
int main()
{
string datum[400];
string nev[400];
string resz[400];
int hossz[400];
int latta[400];
int n = 0;
ifstream be;
be.open("lista-1.txt",);
while(!be.eof())
{
be >> datum[n] >> nev[n] >> resz[n] >> hossz[n] >> latta[n];
n++;
}"Hard work, dedication. I'm a one man army."- Floyd Mayweather
-
Tomi_78
aktív tag
Sziasztok ismét, szakértők!
Felmerült még pár hiba kicsiny programom fejlesztése közben, amit segítség nélkül nem tudok megoldani.
Az első, hogy így íratok ki szöveget:static const WCHAR pontszoveg[]= L"PONTJAID:";
TextOut(Memhdc,80,4,pontszoveg,wcslen(pontszoveg));
ami így jó is, viszont számokat már nem tudok kiíratni, mert pl. erre:char jatpontjai[3];
itoa(jatekospontjai,jatpontjai,10);
TextOut(Memhdc,80,4+28,jatpontjai,wcslen(jatpontjai));
már ezt a hibaüzenetet kapom:
|911|error: cannot convert 'char*' to 'const wchar_t*' for argument '1' to 'size_t wcslen(const wchar_t*)'|
A második kérdésem, hogy meg lehet-e határozni és ha igen, akkor hogyan egy ilyen szöveg képpontokban mért szélességét, hogy a képernyő közepére lehessen kiírni:static const WCHAR cimszoveg[]= L"Játék címe";
TextOut(Memhdc, ablakszel/2,4,cimszoveg,wcslen(cimszoveg));
és végül, le lehet-e valahogy tiltani a játékablak átméretezhetőségének lehetőségét, hogy a felhasználó csak egy fix, teljesképernyős módban használhassa a programot?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Külpolitika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Ukrajnai háború
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Óvodások homokozója
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest