-
GAMEPOD.hu
Baldur's Gate 3
Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
De azért nem is hatalmas dolog kipofozni azt, ami szerintem nyilvánvalóan össze volt csapva. Nagyon rövid kis jelenet, aztán egy "képzeld el magadnak" a fekete képernyőre, hogy szerinted mi történik". Legalább a narrátor mondhatott volna még ott pár mondatot.
Én amúgy félbehagytam a második végigjátszásom ˇ27 óránál, mert pár cutscene-en kívül semmi sem történik másképp attól, hogy más kész karaktert játszok (Gale -> Dark Urge) és nem igazán találok semmi olyat, amibe az első "completionist" játék során ne futottam volna bele.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Nekifogtam másodjára, most Gale helyett Dark Urge-el. Úgy 6 óra után eléggé más így a játék ahhoz, hogy másodjára is élvezetes lehessen.
Ugyanakkor komikus, hogy a karakterem egy X-el áthúzott kört rajzolt a hulla köré a vérből, mégis elég volt 15-öt dobni bónuszokkal együtt, hogy mindenki elhiggye: egy vaddisznó cafatolta fel a szegény énekeslányt (ami szintén új dolog, mert első végigjátszáskor nem jött el a táborba).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Szerintem sem volt kész a játék megjelenéskor, viszont számomra játszható és élvezhető volt. Egyedül azt tettem szóvá, hogy a befejezések sem voltak igazán kész még az első pár patch után sem (a legutóbbi patch-ben is pótoltak még rajtuk, pont amit hiányoltam).
Picit más, mikor sok játék optimalizálatlanul jelenik meg és utána javul a teljesítmény, ha mint ha még a story vége is változik hónapokkal később.
De így is jó játék volt, ahogy elsőre játszottam. Komoly bug-ba csak egyszer futottam (Lae'Zel kisisten lett), de csak 1-2 órát kellett kidobnom emiatt (visszatölteni oda, ahol glitch-elt). Ennyi szerintem még belefért (más játékoknál is előfordul, főleg komplex RPG-knél, hogy itt-ott néha ez-az beragad, akár a "végleges" verzióban is, mikor hivatalosan nem frissítik már tovább).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz CPT.Pirk #2001 üzenetére
La'zel
szemét szerintem egyedül is fel tudod nyitni, ha mást nem, végül a herceggel. De szerintem már az is elég, ha ügyesen ellenszegülsz Vlaakith-nak a holotelcsin. Bár ezek nekem mind megvoltak (a látogató is), így nem tudom, hogy végül is mennyi kell ezekből. Szerk.: most beugrott, hogy a holotelót pont az inkvizítor helyén találtam. De ha túl sokat mászkálsz ott a környéken, akkor lesz némi meglepetés. [ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz HUN_Sector #1990 üzenetére
Én csak egyszer adtam neki egy aranyat és már mondhattam is neki, hogy nyugdíajzták. Ezért szerintem csak XP-t kaptam. A csapost viszont nem sikerült leitatnom, azt ütni kellett, és úgy járt érte plusz slot. TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz CPT.Pirk #1971 üzenetére
Na jó, de érted azt is, hogy tök más irányba fog most elmenni a saját kampányom legvége a változtatások miatt, ha most visszatöltöm az utolsó mentésem...?
Így inkább mondom azt, hogy jelent volna meg fél évvel később, de készen. Totál agyonvágja már a "head canon" story-t ez a sok változtatás.
Gale eddig elment félistennek, most viszont ha visszatöltöm, akkor Lae'Zel-el fog elrepülni. Csak hogy miután a #5-ben már látom, hogy sikeres a félistenné válás próba, már nem is akarok Lae'Zel-el elrepülni, mint #3 befejezés után, mikor még a félistenné válás csak egy fekete képernyő volt ismeretlen végkimenetellel, ami nem elégített ki, így sárkányozni akartam Lae'Zel-el...
Ez lassan már olyan szintű "meta gaming", ahol a játékmester élőben változtat az alap story-n a játékosok reakciói alapján úgy, hogy végigtárgyalják, és jön Breet Conn, hogy CuntyNuity Error-t mindig meg lehetett ölni egy pohár kávéval, és a bolygó mindig egy narancs volt. [link] (Az egyik kedvenc Rick and Morty epizódom, ha nem A kedvencem.)[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Na tök jó, látom, hogy a Patch #6 már megint felül fogja írni a befejezésemet (szerintem semmi köze hozzá, de a patch notes alapján pont azt tették bele Lae'Zel-el kapcsolatban, amit a fórumokon javasoltam ). Épp most fejeztem be a #5 epilógot, erre már megint változik... Lassan nehéz eldönteni, hogy ez "tök jó, hogy foglalkoznak vele", vagy "legyen már egyszer kész ez a játék, ha egyszer már megjelent egy hosszú early access után".
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz HUN_Sector #1959 üzenetére
Nekem már akkor "kopottasak" voltak a Divinity OS 1,2, mikor megjelentek. Az első rész grafikailag riasztott el, a második azért, mert körökre osztott (ami bár nem kizáró ok nálam, de akkor ~2x akkora story mélység kell, hogy mégis játszak vele).
Látom, hogy kapott még úgy ~30 perc extrát a játék vége egy patch-el. Most töltöttem vissza az utolsó mentésem végigjátszani a revizionált epilógust. Még nem fejeztem be, de nagyjából pótolja a kritikám felét. Sajnos a "gonosz lezárás" még mindig ugyan úgy üres nokedli, mint eddig (még tojás sincs a lisztben, csak natúran főtt búzaliszt tészta gluténnal, amitől kiütést kapok), de az új "kedves lezárás" már megválaszolta a korábban fennmaradt kérdéseim nagy részét ("mégis mit jelent a gyakorlatban XY a lezárásnál?").
A játék többi része is kapott vajon hasonló kiegészítéseket? Illetve vajon mikor éri majd meg elkezdeni másodjára? Mert most úgy néz ki, mint ha ez a revízió nyitna story DLC-k felé (bár lehet, hogy az, amit annak hiszek, csak üres kozmetikai trükk a látszat kedvéért az epilógus alá).
Galne-nek van pár kisisten hatalma, Level 9 spell-ek... [ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz Ctrl+Alt~Del #1727 üzenetére
Ezt már írták mások is, hogy több számítógépes szerepjáték hasonlóan működik, csak nem vizualizálja neked a kockát. (Az kicsit engem is zavar, hogy ez még animálja is, ami plusz idő, vagy plusz kattintás átugrani.)
A legtöbb, kockamentes szerepjátékban is limitálva van, hogy mik az elérhető dialógusok. Vagy attól függ, hogy milyen karaktert választottál a legelején (pl. "nemesi származású férfi" vs. "alacson társadalmi rangú törp nő"), vagy attól, hogy milyen karakter-tulajdonságokra pakoltad az XP-kért / szintlépésért kapott pontokat (pl. "izom" vs. "karizma", "intelligencia" vs. "ügyesség").
Konkrétan a kockadobásos limitáció szerintem sokkal életszerűbb, mert kapsz ugyan bónuszt a pontjaid után, mégsem garantálja a kimaxolt státusz sem a sikert (nem A?<>?B logika, hanem véltlenszerű is). Nem mindig az nyeri a sportversenyt, aki a legtöbbet edzett, papíron a legjobban formált a teste az adott sporthoz. A profi focista is eltörheti a lábát egy rutin edzésen, és vége a karriernek. A meggyőzés művészete még intrikáltabb, mert 200 IQ-val és pszichilógia tanulmányokkal a hátad mögött sem biztos, hogy meg tudsz győzni egy random 80 IQ-s embert, hogy a Föld nem lapos (sőt, talán jobbak az esélyeid, ha egy viszonylag buta "Gömb hívő" vagy, de valami véletlenszerű módon pont ráhangolódsz a gondolkodásmódjára és beletapintasz valami érzékeny dologba a logikáját illetően anélkül, hogy azt tudatosan csinálnád - de azért nem árt, ha alapvetően tudod hogy kell embereket manipulálni...).Nekem fokozatosan egyre könnyebb volt a játék, a második harmadában már fentebb akartam pakolni a nehézséget (azért szoktam mindent normálon játszani, mert az én hülye logikámban csak két opció van: normál és "death march", avagy úgy kezelem a permanens halált, mint ha fel kéne állni a játék elől és uninstalálni - szó szerint "vége a játéknak" -, ugyanakkor olyan hülye sem vagyok, hogy csak azért 3x végigjátszom a felét, mert néha meghalok, illetve minden egyes konfliktus egy stresszes kínlódás legyen, hisz alapvetően szórakozni akarok, nem kínozni magam, így az "arany középutam" az, hogy viszonylag alacson nehézségen játszok, mert akkor csak 1-x-2 halok meg, mikor véletlenül elrontok valamit, és azt még elkendőzöm, mint ha meg sem történt volna). Az OFF-os rész miatt én sem szeretem, ha ténylegesen túlerőben van az ellenfél, hisz akkor tényleg csak a szerencsén múlik, hogy túljutsz-e a konfliktuson és matematikai alapon elsőre inkább nem (a mentés/visszatöltés pedig effektíve csalás, ugyebár... és mi értelme csalással nyerni, aztán verni a melled, hogy "kitoltam max nehézségen ... hatodjára, mikor már tudtam mi fog történni..."?). Viszont normál nehézségen ilyen soha nincs, igazából mindig alapos túlerőben van a játékos (pl. lehet, hogy több a HP-ja az ellenfélnek, de nem használ semmiféle gyógyítást, míg te literszámra ihatod a gyúgyító löttyöket).
Szerintem is sok a triviálisan hasztalan spell, azok szerintem inkább amolyan "easter egg" kategóriájú dolgokra jók (pl. véletlenül beletrafálsz, hogy egy kis víz megárt valami speciális ellenfélnek, úgyhogy varázsolsz egy tócsát és kvázi térdrezuhan neked --- nem az ezeredik copy-paste élőhalott, hanem olyan karakter, akiből csak egy van az univerzumban és legfeljebb pár mondatnyi legendát hallhatott róla a játékos, de semmit a vízről...), olyasmik amikkel vagy szerencséd van, vagy már igazából meta-game megy, mert betűről betűre ismered az egész szabályrendszert, és tudod, hogy mi mire hogy reagál (a valósághoz sincs ilyen kézikönyv, a fizikusok is csak kísérletezésből fejtegetik a világ működését, nincs "az univerzum nagy könyve", amit be lehet magolni).
Játszd "story mode"-ban (minimum néhézség)? Nem szégyen az.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz anubis6 #1723 üzenetére
Szerintem bőven jó alapozás ehhez a Dragon Age. Ugyan nincs körökre osztva, és nincs ennyire szétvágva a HP/AC/stb, de van sokféle tárgy különböző tulajdonságokkal (páncél, kard, stb pontszámokkal) és különböző varázslat (AoE is), "segédeszköz" (stat módosító gyűrűk, nyakláncok, stb).
Nekem az után, és valami 10-20 órányi kezdő játékos színészekről szóló youtube D&D sorozat ismerettel nem volt nehéz a BG3 normál fokozata.Amire szinte csak a játék legvégén jöttem rá, hogy az alvásonként / pihenésenként 1x használható tárgyak, amik a "hátizsákban" vannak, azok fel-le pakolászhatók a karakterekre, és akár tucatnyit el lehet belőlük lőni, főleg két konfliktus közt (pl. spell slot visszaállító gyűrű, ilyesmik: felhúzod, ellövöd, felhúzol egy másikat helyette, azt is ellövöd...).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
bár ott real time-nak volt álcázva a körökre osztott harc
Ez nem feltétlenül rossz dolog. Ha asztalhoz ülve játszol, ott is lehet automatizálni a dobásokat valami digitális eszközzel, itt pedig még jobban adja magát a dolog, hisz PC...
A szerencsejáték gépeket is digitalizálták, a kaszinókat virtualizálták...
Bár igazából csak annyit hiányoltam, hogy lenne egy tickbox a menüben, hogy miután kiválasztottad a bónuszokat, akkor a ROLL gomb automatikusan az eredményre ugrik, nem újabb kattintással átugorható animációt indít. Vagy dropdow: "full", "skip easy", "skip all" (a középső meghagyja a görgést a nagy tétű kockadobásoknál, mint pl. a main plot).
De persze így is végig lehetett játszani frusztráció nélkül, csak hát sok felesleges kattintás (kopik a drága egérkapcsoló ).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz Atti777 #1678 üzenetére
Vedd le a maszkot, amint tudod. Bár nekem is csak az után jutott eszembe, hogy már kényszerből kiütöttem a csapattagot, aki felvette az átjutáshoz, így azt hiszem kiütütt állapotban vettem le róla és élesztettem újra ez után, de lehet, hogy azonnal leveheted (vagy legalább is az átlépés és aközt, hogy ellened fordul, ha az első dobását megússza).
Nem rémlik ez a kis képes dolog. Nem csak azt jelenti, hogy új, és meg tudod nézni, hogy olvass róla valami érdekeset, vagy akár indítson egy sidequest-et?
Van amúgy olyan, ami effektíve quest-item, de nem jelzi annak, viszont nagy valószínűséggel találsz másikat a quest pont közelében, amit még valószínűleg nem tudtál elkavarni, mert először jársz ott (vagy van belőle több tucat mindenfelé).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz janos666 #1666 üzenetére
Mondjuk ez a videó részlet Halsin-ról (társalgás, miután a karakter "románcolta", de másfelé is "kalandozott") részben megváltoztatta a véleményem. Eddig is sejtettem, hogy ez a világnézet lehet a dolog mögött, csak azt nem értem, hogy miért nem ilyen stílusban és érveléssel történik a "felajánlkozás", mert akkor egy rossz szavam sem lett volna.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz fiATHaLON #1658 üzenetére
Az egész ~150 órából max 10 perc az, ami közvetlenül zavaró (beleszámolva azt az időt, amit a konkrét 1-2 percnyi jeleneten túl még rágódik rajta az ember, pl. vissza jön ide nyarvogni miatta, stb).
Van másik ~10 percnyi "románcos" képernyőtartalom, ami nekem már idegesítő volt, de nem a bi/homosága miatt idióta, hanem attól függetlenül, de ha nem "completionist" módban játszottam volna, mindent át tudtam volna skip-elni (vagy eleve fel sem ugrott volna egyik sem, ha nem próbáltam volna kimaxolni a társalgási szálakat info/quest gyűjtés okán, vagy eleve a közelembe sem kerülnek a karakterek, akár meghalnak előtte).
Ennyi már a 10-15 évvel ezelőtti Bioware játékokban is volt (a #1640 ollie screenshot-ban meg is találod összevetve a kettőt). Bár ott "életszerűbb" volt, itt is csak kicsit erőltetettebb (kb. 1 szál túlerőltetett és egy hihető bi/homo dolog van benne, és mondhatsz nemet egyszer, és lezárul barátságpont vesztés nélkül - a Bioware játékokban ilyenkor csökkenni szokott az elfogadottsági szint, itt ezt el tudtam kerülni).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
A trónolós dologgal egyetértek. Abban nem vagyok biztos, hogy a Dragon Age tényleg jobb volt, vagy csak azért érzem úgy, mert az volt az első "igazi" RGP játék, amivel játszottam, így még újdonság volt. De kicsit nekem is olyan, mint ha annak ellenére, hogy: jó, látszólag minden benne van, ami kell, de az "igazi varázslat" mint ha mégis hiányozna. De ez is lehet csak azért, mert öregszem, és mert több olyan érzésű játék után már deszenzitizálódtam.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz UberMutant #1613 üzenetére
Most látom, patch #5 (nov 30):
Epilogue: An entirely new section at the end of the game
Épp csak hogy befejeztem, és rá 1 napra megváltoztatták a végét? Jó, hogy mikor uninstaláltam, meghagytam a mentéseket annak ellenére, hogy nem lesz DLC.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz CPT.Pirk #1618 üzenetére
Minthara volt az egyetlen, akiről arra emlékszem, hogy sajnáltam megölni/öletni/hagyni, pedig nem is tudtam, hogy potenciális csapattag is. Csak a halála után néztem rá a karakter leírására, olvastam el, amit lehetett a dolgaiból (játékon belüll) és valamitől olyan érzésem volt, hogy "kár, hogy kapásból harc volt az első találkozás".
Kamera: próbáltátok invertálni a Q/E-t? Már fogalmam sincs, hogy végül az alapbeállításnál lukadtam-e ki újra, de azután kezdtem elfogadni a kamerakezelést, hogy ennek az invertálásával próbálkoztam (többször oda-vissza, míg az egyik jónak tűnt).
A másik segítség pedig innen a fórumról jött, hogy tegyem MOUSE 4/5-re a kamera "center" és "top/3'thP" opciókat (ezek arra is jók, ha "beragad" valahol a kamera).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz Franklin #1578 üzenetére
Én Karlach-ot küldtem be hozzá az ingyen körre, mert mondta, hogy nagyon szeretné már, ha valaki megérintené, de nem köszönte meg. TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz janos666 #1554 üzenetére
Na, befejeztem: 147 óra lett a vége. Sikerült találnom egy egész jó befejezést, aztán végignéztem a többi alternatívát, ami nyitott volt még onnan, hogy
, de ahogy sejtettem, nincs "igazán tökéletes" (legalább is onnan, ahol álltam).le lett ütve az agy 1/1/2 ("hivatalos", amit elsőre toltam): Az agy elpusztul (elsősorban azért, mert nem bíztam benne, hogy a fél-Illithid Gale így második nekifutásra beletrafálhat, ha az első durván félrement még kétszer 20-ast dobva is, a korona felmarkolása jobb esélyekkel kecsegtetett), Orpheus és Lae'Zel elrepülnek sárkányháton (de nem hívnának meg magukkal még csak egy rövid látogatásra sem! ehh... sok szép szó, de semmi "kézzel fogható jutalom"), Gale elvileg "kisisten" lesz (de nem tisztázzák, hogy ez pontosan mit takar, vagy egyáltalán sikerül-e), amiért Mistra lenézően kigúnyolja (a hangvételből ítélve nem lesznek barátok). [*] 1/1/1: "-", de Gale azt mondja Mistra-nak, hogy ővé lehet minden, csak legyenek újra szeretők: Mistra lepattintja Gale-t azzal, hogy már van neki új szerelme (mármint Lae'Zel, aki most repült el egy másik dimenzióba új célokkal, semmi utalással, hogy még találkoznak valaha...?). Ahogy gondoltam, ez a legbénább végkimenetel... 1/1/3: Ahogy erősen sejtettem, ha Gale Karsus nyomdokaiba próbál lépni, akkor meghal. (Sejtettem, de ha már belemerültem kipróbáltam.) 1/2: Ha megkérem Lae'Zel-t, akkor marad, de miért kérnék tőle ilyesmit direktben...? (Csak kíváncsi voltam hogy reagál, vagy hátha ilyenkor mondja, hogy: "Na jó, akkor gyere vülünk", vagy lelép, de azt mondja: "Ne aggódj, még látjuk egymást kicsit később, csak...", vagy ilyemsi...) 2: Gale lesz az új "agyvezér". Ez nagyon rövid, kb. semmit nem mutatnak/mondanak, csak ül a trónon és bambán tapsikolnak a többiek. Nem magyarázzák meg, hogy lett még Orpheus is agy-uralom alá hajtva, ha eddig még másokat is vissza tudott tartani tőle. Az sem derül ki, hogy pontosan mit is nyer ezzel Gale hosszútávon (az 1/x/2 befejezésekben elvileg kisisten lehet, ami gondolom effektíve örök-életet is jelent, míg így gondolom testileg halandó marad -> egy fél-illithid vajon meddig él...?). Az is fura, hogy senki nem próbál közbelépni, míg Gale szép lassan és alaposan döfögeti Illithid-Karlach-ot egy tőrrel, csak bambán rettegve nézi mindenki. Ez összecsapottnak tűnik. [*] A DAO-hoz legalább volt egy Witch Hunt DLC, ahol (DAO spoiler)
.a főhős még átléphet a tükrön Mirrigan-el akkor is, ha közben "királynőférj" lett [ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Nem tutorial kell egy második nekifutáshoz (ha 3., 4. nekifutásra sem menne, majd keresek). Arra gondoltam, hogy szerintem nem fog tetszeni a végkifejlet.
Az első nekifutás így nézett ki:- Elkezdtem agyalni azokat, akik az agy tetején álltak, míg rá nem jöttem, hogy a csápokon kívül senki nem sebez minket (azok se, akik nem "rettegnek" magukban valamitől, és azokat a "külsős" meghívottakat sem, akik félig vannak velünk), miközben minden ellenség rendszeresen visszagyúgyul már kör közben maxra, és az is pótlódik az éterből, akit lesöprök a felületről. - Átballagtam mindenkivel az egyhoz. Felrobbant két "gömbvillám", mikor úgy 60/400 körül jártam, és Menu/Load. [ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Annyit tudok hozzátenni, hogy a játék vége felé a story szerint több felesleges aranyam volt, mint az egész város alsó+középosztájának a bankban tartott vagyona. Az elején még "farmoltam" az aranyat (minden vackot felvettem és eladtam), de aztán rájöttem, hogy alig van értelmes portékája az eladóknak, amire költhetek, így már csak a Rare/Legend cuccokat vettem fel és azokat is a táborban gyűjtöttem, nem eladtam azt, amit nem haszáltam.
A legvégén járok, és nincs kedvem befejezni. Mármint első nekifutásra elbuktam, és úgy érzem "bármit csinálok, ebből már semmi jó nem sül ki".
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Bár tetszik a
harc betétdala (na jó, a férffi hangszínész nótája már nem annyira, de egyszeri érdekességnek jó, hogy ő is énekel, az eleje pedig nagyon jó), de már nagyon untam, miután órákig tartott, és csak ez ismétlődött újra és újra. (Szinte minden körnél nyomtam gyorsmentést, mert könnyű volt véletlenül félrekattintani, vagy előidézni olyan AoE-t, ami nem egészen azon az A-n hat, amit körberajzol kijelöléskor, így magunkat kezdem gyalulni.*)Raphael
* Ezen azért csodálkozom, mert bár nem játszottam még más játékukkal, de úgy tudom, hogy a Divinity-kben egész nagy szerepe volt az AoE-knak.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz CPT.Pirk #1486 üzenetére
Legeslegújabb nVidia driver-el? Nekem szerint a 454.8x körüli 1-2 driverrel told durva dolgokat, de mindkét API-val, a 461.xx-el már nem.
A hűtésről nem tudok nyilatkozni, mert vizes a kártya, de általában TDP kereten fut, mikor nem CPU limites a játék (de gyakorlatilag minden épkézláb, nem "retro" játékkal). 350W.
Magától ettől a patch-től nem vettem észre semmi érezhetőt/láthatót.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Asztal is volt. De már mindegy, 2. nekifutásra könnyű volt
is.Gortash Ahelyett, hogy próbáltam kiütni a palygenerátorokat, inkább kirángattam a hatótávból (ja, és kint könnyebben el lehetett sütni a *Wall varázslatokat is). Ez mondjuk érdekes volt, mert valami 12%-ot írt a sikeres displacement esélyére, de sorban többször hiba nélkül teleportáltam. TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Egyébként a "Wall of Ice"-t miért blokkolják a 2HP-s székek/asztalok?
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Kezdtem úgy érzni, hogy túl könnyű a játék alap fokozaton (egyre kevesebbet gondoltam és csak alap dolgokat használtam). Aztán
-nak sikerült kinyírnia. Gondoltam "megyek XP-t farmolni", de felpattintottam az I-t, és látom, hogy L12-n vége volt.Gortash
Gondolom az megoldja majd, hogy illúziórombolóan alszok egyet, miután kipucoltam a helyet, de még mielőtt beszélek vele.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz janos666 #1449 üzenetére
Lehet, hogy az nVidia driver okozta. Ma felraktam az 546.01-et, és ezzel is van egy kis hupli az fps grafikonon, mikor társalgásba vált, de nem fűrészfogas a görbe és nem igazán érzékelhető a dolog, ha nincs kint a statisztika. Előtte az 541.92 volt fent, mikor panaszkodtam, hogy durván beszaggat ilyenkor.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
De lehet vele beszélni bővebben? Kattintgattam gombákra, de nem voltak beszédesek. Csak a vendégeik álltak velem szóba. Vagy ez csak azért van beszúrva, hogy ne félj odamenni, illetve ne nézd őket szörnyeknek és támadj elsőként "védekezésből"? TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Ha már mindenhová benéztél... Mikor
Underdark-ban odaértem a gombákhoz, akkor egy hang telepatikusan felszólított, hogy keressem meg őt. Ott nekem nem volt egyértelmű, hogy a gombák közt lézengő tudós volt ez (mert más volt a hangja és stílusa), vagy valaki teljesen más, aki egy olyan helyen rejtőzik, ahová nem jutottam el. TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz HUN_Sector #1447 üzenetére
Ilyesmi szaggatásokat tol időnként (ez egy extrémebb példa, de sokszor belassul, mikor dialógusba vált, illetve néha dialógus közben is tolja, ha hülyén áll be a kamera): [kép]
(Nem rózsaszínben játszok, csak lusta voltam jól konvertálni HDR10-ből sRGB-be.)TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz CPT.Pirk #1445 üzenetére
Igen, én is ilyesmit láttam, hogy kvázi-fix. Ezt még a játék eleje tájékán tesztelgettem, és függött a betöltött területtől is, hogy hol áll az az érték (de a betöltött térképen járkálva nem változik számottevően).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Kipróbáltam egy városi utca jelenetnél (quicksave-et visszatöltve). A DX11 mód kevesebb VRAM-ot használ (kb. 2GB-al), de egyáltalán nem magasabb se a statikus fps (sőt, egy helyben állva mint ha kicsit stabilabb lenne a szám, és mint ha egy elhanyagolható 1-2 fps-el magasabban átlagolna), és az sem jobb, ahogy beszélgetésbe váltáskor megzuhan (ezt nem próbáltam számszerűsíteni, de hasonló grafikont és számokat láttam közben az RTSS overlay-en).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Feltoltam Realtime-rig semmi sem változott. De miért is tette volna, ha nem fut más jelentős?
Kicsit hiányolom azt az opciót, hogy pihenek estig, míg üres egy bolt és akkor betörök a pincén át.
#1436ollie - Jó, mondjuk ő nem átlagos MF. Illetve ott a szál, hogy csak eljátssza az egészet, minden egyes szavával és tettével csak manipulál...
De attól még valami sokkal többet és izgibbet vártam volna ettől, ha már van ilyen.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Miért van ilyen sok (tágabb értelemben is vett) románc/intim/szekszuális tartalom a játékban, ha nem voltak képesek semmi igazi fantáziát vinni a dologba?
A Gale - Lae'Zel szál még viszonylag rendben van, mert kezdetben még érdekes, és bár hamar "egyenes vonalú, egyenletesen gyorsuló mozgás", ami túlszalad mellettem, de ez illeszkedik a tágabb sámához, mert az egész karakterfejlődése ilyen. Illetve hasonló a tapasztalataim egy picit hasonlatos nőről és a bengáli félvad macskám szelídítési fázisairól, szóval felőlem ez OK.Később talán még lehet újra érdekesebb.
De most invitálgatott azEmperor is. Abszolút nem akartam belekeveredni semmi hagyományos értelembe vett szekszuális dologba, de érdekelt, hogy mégis mit ajánlott fel. Azt hittem, hogy valamit olyat, aminek ~0 köze van a testi dolgokhoz, és valami elvont értelemben vett intimitás, pl. meginvitál egy közös pszichedelikus hallucinációba, vagy ilyesmi. Erre fel csak annyit tudott elém rakni a dialógusválasztó, hogy puszilkodjunk. EHHH%?% A CyberPunk2077-ben pl. volt egy tök jó tankos VR-augmented Pan'Am móka. Alapvetően nem érdekelt volna, de olyan jól be volt vezetve a dolog, hogy beleéltem magam, hogy fojjak az árral, és utána dícsértem a készítők kreativitását, ahogy belehúztak. Külön jó volt benne, hogy meglepetésszerűen jött a dolog, és szerintem jól sült el. Vagy ott volt a Mass Effect féle Liara. -> Na, az Emperor-tól minimum olyasmit vártam volna el, de még azon a szinten is kihátráltam volna a közepén, ha nem agyolvasztó meglepetés a dolog. De ez? Ott egy lény, aki bárhogy kinézhet, bármit érzékeltethet, elvileg tisztán intellektuális lény, és akkor ennyi, hogy "megpuszilom a csápjait"...? Fantasy író bűn: critical failure! Valahogy 0-át dobtak 1-20 kockával...
Mizora is ígért valamit, de szerintem visszamondom, mert nem akarok megint csalódni azon, hogy az is csak sima, hétköznapi lenne valami pokol háttérrel, ami nem érdekel...sex
De az is vicc, hogy talán nincs is barátságos karakter, aki ne kínálná fel... Pl. erősen illúziótörő élmény volt lecsitítani -t, mert abszolút irracionális és erőltett volt a dolog.Halsin TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz CPT.Pirk #1430 üzenetére
Effektíve 1440-ben játszom, mert 2150p120+DLSS-Quality, és nem fut jól, csak elfogadhatóan/játszhatóan, bár az átlag 60-70 fps-től jobban zavar, hogy mikor beszélgetés módba vált a kamera, akkor durván akadozik pár másodpercig.
5800X + RTX3080 10GB (8500 MB körül eszik a process, 9500 körül van a totál VRAM).
Egyértelműen CPU limitált, sőt valószínáleg 1(-2) szálas teljesítmény fogja vissza mert mikor kimondottan alacsony az fps (alig van 60-on), olyankor nem csak a GPU ~50%, de még a CPU is alacsonyabb úgy durván 10%-al, mint általában (tehát közel sincs kihasználva minden CPU mag/szál). A RAM DDR4 3800MHz CL16.
Friss Win11, friss driver. Az nem feltétlenül lep meg, ha Linux-on jobban teljesít egy Vulkan játék AMD-vel, mint Windows-on, de nVidia-val nagyon kétkedve fogadnám. Bár régóta figyelgettem már, hogy 35-45%-ot hoz néhány játékban a DXVK Windows alatt nVidia-val, de ez ugye natív Vulkan.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Kb. 2 hét szünet után visszatérve a játékba látom, hogy azóta sincs patch, ami esetleg javítaná a teljesítményt a városban: ~38% CPU, 50% GPU terhelés, ~60fps.
Isobel Vagy ez valami random bug, amit esetleg javítottak már, de akinél egyszer beragadt így, annak később már nem kattan vissza patch után se?arca amúgy begyúgyul valaha? Most léptek le a táborból (pontosabban a fogadóból), és még mindig úgy néz ki, mint miután először találkoztam vele és rá nemsoká összeverték.
Egyébként érdekes, hogy Isobel elsőre nagyon szimpatikus volt, reméltem, hogy akár fel lehet hajtani csapattagnak. Dea barátnőjével együtt nehéz tettni, hogy nem akarom őket lepattintani. TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz Franklin #1354 üzenetére
Én is 99% velük tolom.
Bár Karlach-ért nem igazán rajongok, de a feladataira elérhetők közül a legjobb.
SH jól indít, aztán kezd uhncsi lenni, de sok mindenhez kötődik a story-ból, ami érdekel.
Lae'zel indított legerősebben, mint érdekes "idegen lény", és főleg az elején a story-hoz is szorosan kötődik, valamint sokat képes fejlődni a karakter (mert azért van honnan).
A többiekről az sem érdekelne különösebben, ha hirtelen felindulásból lelépnének, vagy meghalnának. Szerencsém van, mert a fenti három >50%-ban helyesli, amit teszek.A legnagyobb baj, hogy mióta kevesebb a szabadidőm, mint általában, most mással töltöm, két hete kb. 2 órát játszottam. A hétvégén majd be kell hoznom, mert kiesek belőle.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz CPT.Pirk #1325 üzenetére
Pedig ott van egy jó kis harc, aztán egy beszélgetéssorozat,
amiben széthazudhatod az agyad úgy, hogy Laz'el mindig pirospontokat ad úgy, hogy ezzel közben totál áttéríted, és még sokkal később is van hatása az egésznek. Arról nem is beszélve, hogy romokká zúzhatod az egész kócerájt.
Elég sokáig vissza lehet menni a játék legelejére .(majdnem egész addig a pontig, míg tényleg elindulsz a városba, mondjuk Atc 2.9-ig ) TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Már a '90-es években is volt olyan point-and-click kalandjáték, ahol átugrotta a sétát a karakter, ha duplán kattintottál (abból a korszakból a The Longest Journe jut eszembe, mikor a BG3-ban gyalog-futok).
És igen, én is úgy érzem, hogy szándékosan el van nyújtva a játék minden tekintben. Épp annyira, amennyire még nem szégyellik (pl. a kockadobás animáció átugorható, de azt is csak itt árulták el nekem, a játék nem írta ki, vagy nem vettem észre). A dialógust nem akarom átugrani, de a körök után néha zavaróan sok szünet van (eleve elég lassan vált, de néha mint ha bug-ként lefagynának végtelen ciklusba, és gondolkodnak, míg túllépnek valami végső időkorláton). Viszont beszéd közben is van, hogy mindenki elhallgat és 128. alkalommal is végignézem, ahogy a deception pontokkal teli karakterem pókerarc helyett levágja ugyan azt a mindent túlreagáló pofát másodperceken át fejre közelített kamerával. (Sokan dícsérik a minikát, ami részben megalapozott, de vannak benne gyakran 1:1 ismétlődő The Sims stílusú pofavágások is.)[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Vicces, hogy van, amit oda-vissza állítgatnak.
Fixed an issue where Splint Armour for Githyanki Females caused some unnecessarily psychedelic visual effects.
Ez hogy nézett ki?TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz PhilBrick #1269 üzenetére
Én rájöttem a Panam szónál, hogy nem kéne tovább olvasni.
Amúgy, ha végeztem a BG3-al, akkor valószínűleg újrajátszom a DLC-s v2.x CB'77-et. Pedig nem voltam oda az alapjátékért a v1.2 környékén, de pl. a Starfield-ről csak rosszat hallok.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Egyébként totál olyan érzés eljutni a város peremére, mint ha most kezdődne a játék.
Flash-back oda, mikor DAO-ban Ostagar után lesétáltam a rámpán Lothering felé, csak most nem mérgezett sárkányvért itattak velem előtte, hanemsupertadpole-t "etettek". ~60 óra into. TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Ideje lenne átírni 5800X-re (8/16, PBO+víz, játék alatt tudd all-core ~4700-ig turbózni).
Fura, hogy pont 50% a CPU használat, pedig mind a 16 szálat egyenletesen terheli, ami Windos 11 arra utal, hogy 16+ main+job thread van (tehát hasznosul az SMT), mert a Win11 már nem duty-cycling módban pakolgatja körbe-körbe minden szálon a munkát (ezt régen mindig hülyeségnek tartottam, hogy miért nem csak a Server Edition csinálja ezt).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Még a város peremén járok, és máris felment ~50%-ra a CPU (STM mellett ez jelenthet 100-at is), lement ~70%-ra GPU, és eseget az fps ~110-ről ~60-ra.
Mégsem volt olyan szerencsém, hogy mire ideérek nem lesz teljesítmény gond.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Ki lehetne sakkozni, ha tudnám, hogy Lae'zel és Shadowheart biszekszuálisak-e vagy sem,
mert megdumáltam köztük egy félrevonulást, ami vagy megtörtént a kamerán kívül, vagy sem (kíváncsi voltam, hogy mégis meddig mehetek el mások magánéletével ). valószínűbb, hogy ez egy kozmetikai bug volt, és nem LZ-hez beszélt SH, hanem avatar Gale-hez (csak nem váltott át a képernyőn a karaktermodellre, mint most).Viszont abból ítélve, hogy kezdetben nyíltan utálják egymást, TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Hmm. Mi változott meg, hogy most nem tudok a táborban nem-avatar-csapattag és másik nem-avatar-csapattag közt beszélgetést indítani, mint az elején?
- Kondíció(k)tól függ (mikor mi ki és ki közt érhető el)?
- A story előrehaladtával változik?
- Rájöttek, hogy hülyeség és a patch-ekkel változott/szűkült? Vagy ez régen csak egy kozmetikai bug volt, és olyankor is az avatar-nak lett elkönyvelve a beszélgetés eredménye, mikor két nem-avatar jelent meg a képernyőn?Az első táborozáskor, mikor kísérleteztem a kezelőfelülettel/opciókkal, akkor látszólag tudtam beszéltetni harmadik feleket egymással (ugyan úgy, mint avatar és harmadik fél közt). Mondjuk meghökkentő is volt (más csatát levezényelni parancsokkal, és szavakat adni másik szájába úgy, hogy ott sem állok mellettük). Szóval alapvetően támogatom, hogy ez ne legyen opció
, csak most vissza akartam élni vele, és nem sikerült.(még akkor is, ha a tadpole magic-el szentesíthető lenne, viszont a narratíva nem kommunikálja, hogy egy "unimatrix zero" féleség a csapat) [ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz OgreImre #1236 üzenetére
Szerintem érdekes. Egyrészt egy specializált varázslat ág, másrészt plot device is. Az legelején ad egy olyan hangulalatot, hogy meg vannak számlálva a napjaid, és sürgősen cselekedned kell, nem mersz aludni amíg nem muszáj és próbálsz előre törni, hogy ne égesd a napokat. Aztán ez elcsendesül (rájössz, hogy nincs is igazi homokóra feletted), de kapsz egy mézesmadzagot, hogy milyen képességeket nyithat meg. Majd megint a háttérbe kúszik, de ismét visszajön egy meredek módon (lásd #1220), és ki tudja még mi lesz belőle az utuolsó fejezetben, amit még nem láttam. [ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
#1228Ellia - Kösz, végül úgy döntöttem kb. 51/49 arányban, hogy bevállalom ezt a kvázi-kényszer változást annak ellenére, hogy tippre rosszabb vége lesz.
#1231Gothmog - Beszéltem vele és a többiekkel is. Az említett monológok meg is voltak a többiről, de konkrétan a festegetésről nem esett szó (legalább is eddig).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz janos666 #1225 üzenetére
Segítsem már ki valaki, hogy mit szokás ilyenkor csinálni egy analóg D&D játék során.
Menjek tovább az eredeti szálon, vagy csaljak a save/reload-al / cheat-el...?
Amit én egyszer néztem videón, az nem volt túl komoly, de ott lehetett valamennyit alkudozni a játékmesterrel (ilyen "félreérthető volt", "nem úgy értettem" dolgok, amik vihart kavarhattak).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz CPT.Pirk #1221 üzenetére
Nekem ez a két opcióm van visszatöltve is: SPOILER videó
Mondjuk ez sem derül ki, hogy Shadowheart mitől őszült meg hirtelen. [ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz CPT.Pirk #1221 üzenetére
Na pont efelé próbáltam terelni a dolgokat. Megtudni róla minél többet, aztán zsebre vágni. De nekem bejön a minimális esélyű kockadobósdi. A karaktertől függhet ez, vagy a frissítések tették ezt nehezebbé?
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Ehh. Hogy kéne kezelnem azt a problémát, ha nem feltétlenül akarok úgy tovább játszani, ahova a "Mit tenne ebben a helyzetben a karakter?" és a 'nem sikerült pontosan 20-ast dobni' kombinációja jutotttatott? Ez azt hiszem az ACT 2-3 közti félúton van:
Emperor megkínált a speckó tadpole-al, kíváncsiskodtam, aztán két opció maradt: kötelezően betolni, vagy 21-et dobni 0 bónuszpont mellett (tehát effektíve pont 20 kritikust - talán nem kell mondanom, 4 ispiráció pontot elégetve sem jött össze). Visszatöltöttem, és ha nem kíváncsiskodok, akkor is hasonló a szituáció, mert csak a "kérdés nélkül agyontaposom" opció marad meg, ami nagyon karakteridegen (nem kérdezni, csak úgy tönkretenni valami vélhetően értékes cuccot, amit most adtak a kezembe, nem a saját cuccom, amit meguntam). Ilyet sohasem csinálna szerintem se Gale, se én magam. Viszont nem tetszik az ötlet, hogy zombit csináljak magamból (illetve az egész csapatból, mert ha ezt így hagyom, én az összes csapattagot rá fogom dumálni, hogy ha én betoltam, akkor ők is! akkor is, ha rámegy minden további inspiráció pontom... ). [ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Hihetelen, Patch 3-on vagyok, és mégis belefutottam ebbe a kritikus bug-ba: [link]
Jó, hogy a Google talált megoldást, csak épp nálam nem jött be (kilépett asztalra a játék).
A másik hasonlónál ki kellett dobnom 2-3 órát, de legalább egyszerű és gyors volt meghatározni, hogy hova kell visszatöltenem. Na ez nem olyan... Fogalmam sincs meddig kéne visszamennem a mentésekkel.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Ah, kösz. Kíváncsi voltam, hogy mire lehet használni azokat (a játék legeleje óta hurcolhatja őket magával az ember, ha akarja). De ezt pl. pont nem is vettem észre azon a helyen (se a konténert, se azt, ami fogadja).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz HUN_Sector #1174 üzenetére
A hang és beszédstílus szerintem SH-nál passzol legjobban (de lehet, hogy ő most is "karakterben van"), de a testgeometria és mimika (mikor nem mosolyog) L-nél (de ez szerintem elég sejthető volt, hogy L hangján van azért erős rájátszás és/vagy digitális filter...).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Aki legalább annyira nincs képben az Act-ekkel, mint én (mert lehetetlenség anélkül, hogy túl sokat tud meg az ember előre), itt egy enyhe SPOILER, hogy nekem mikor vált először elérhetetlenné bármelyik korai terület (ez szerintem hasznosabb):
Mikor szemtől szembe kerültem Kathric Thron-al. Pár karakter kicsit hamarabb eltűnt, mikor Shar beengedett a ?szentélyébe? (de onnantól nem is nagyon volt másfelé tovább menni, mint a Moonrise Tower-be, ahonnan nincs sokat vissza). TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Én az első pár órában nagyon nehezen szoktam bele (panaszkodtam a kamerakezelésre), aztán beszívott, de 30-40 óra körül progresszíven alábbhagyott a lelkesedésem. Most tért kicsit vissza 60 óra körül, mikor újra beindult a story. Szeretem, de egyáltalán nem látom magam újrajátszani, legfeljebb talán bő 3-4-5 év múlva, ha akkoriban sokáig nem lesz semmi hasonló új játék.
De részben pont amiatt lassultam be, mert nekiálltam "térképészkedni" (minden kis zugba benéztem, hogy van-e ott valami, végigolvastam azt a könyvlapot is, ami egy mondat után kuka lehetett volna, stb), és ez a játék elég jó ebben, de azért picit érvényes rá az "open world" rákfenéje, hogy "igen, nagy a térkép, viszont nem, nincs minden 20m után új tartalom, de azért térképezd fel az egészet fekete papírra rajzolva, ha akarod, mert nem tudod, hogy hol nincs semmi". -> Ezt mondjuk szerintem azzal lehetne áthidalni, ha lehetne találni térképeket, vagy lenne olyan házikedvenc, aki átrepül a térkép felett, és jelzi, hogy hol mit látott (ilyenkor mondjuk megnyílna a fekete papír homályos térképpé [?] pontokkal, amikre lehet gyorsutazni úgy, hogy esetleg megakad a gyorsutazás és harcban találod magad).
Persze bennem is található a hiba fele. Csináltam olyat is, hogy nem territoriálisan haladtam, hanem ösvényt vágva egy quest nyomán, sőt, amolyan "death march" módban" (nincs tábor pihi, míg mindenki meg nem hal és vissza kell tölteni, ha még mindig nincs vége a quest-nek) és tudom, hogy az igazából élvezetesebb volt. De később aztán mégis visszamentem szétnézni a környéken.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Az után találtam, hogy elindultam Kathric Thorm után, a teremből ahol Baldazar laborja volt át lehetett ugrani egy elszeparált részre, ahol egy konzol aktiválta. Egy ajtót nyit ki. SPOILER: egy maja naptár szerűség van mögötte, ami a világvégéről próbál hadoválni. TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
A 3D hálós puzzle-ön először egyszerre tapsoltam (de jó ötlet!) és morgolódtam (ez sok macera lesz!)
, de végül nagyon egyszerű volt. A "jutalom" viszont kiábrándító volt (hacak később nem lesz itt még valami). TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz janos666 #1108 üzenetére
Ó, valószínűleg én vagyok hülye. Elkezdtem odadobálni kézzel, és feltűnt, hogy ezen a tálcán csak 2 foglalat van. Akkor a többi talán másik tálcára megy... SPOILER kép
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Úgy látszik, hogy második alkalommal is belefutottam olyasmibe, ami miatt 2-3 órát ki kell dobni (durva saccolás). A Gauntlet-nél vagyok.
Egy gömb már eleve ott volt a tálcában, és hamar mellétettem még egyet, mikor Shadowhearth azt mondta, hogy várjak, mert kell neki a szent ceremoniális kivégzőlándzsa is. (De gondoltam minek hurcoljam magammal, ha már itt vagyok? Szóval odatettem egyet. sum=2). Összeszedtem még 2 gömböt és a lándzsát (fel is szereltem vele SH-t, hagy simogassa a lándzsáját), visszamentem (mert nagyon úgy festett, mint ha összesen 4 gömb kéne), de akkor már csak a talpazatra lehetett kattintani, SH pedig mondta, hogy "Nincs itt semmi keresnivalónk, míg nincs meg minden gömb!". Huh? 2 a tálcán, 2 zsebben. Szimmetrikusnak néz ki a kettő. De 5 kell? Szóval addig kutászkodtam/vagdalkoztam mindenfelé, míg találtam még egy gömböt (sum=5). Visszamentem a tálhoz, és most is csak a talpazatra tudok kattintani. SH be is van pörögve, hogy most már nem csak mehetünk, de mennünk KELL! Viszont csak az 1: Leave opció választható. Csak a talpazat kattintható, a tálca nem. Ha az a baj, hogy csak egyszerre tehetem be mind a 4 (4???) gömböt, egyesével nem, akkor nem hiszem el, hogy ezt még nem javították. Quicksave/quickload, gömbök átadása másik karakternek, ilyesmik megvoltak. Ja, és egyetlen dolgot el szeretnék magamnak spoilerezni:
Van értelme szintet lépetni és ahhoz illő cuccokkal felszerelni a konstans inaktív bandatagokat, vagy időpazarlás? (Van 2 karakter, akik még Level 1-2 azzal a cuccal, amivel a táborba érkezett, a többiek már L8.)[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz HUN_Sector #1027 üzenetére
Igen, ezt próbáltam utoljára. Be a táborba, minden csapattagnak szabadnap, alvás, ugyan azokat újra előrángat, ellenfelet keres, és csak ő ilyen. (Igen, legújabb játékverzió, nem crack.)
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Hú, nagy baj van! Lae'Zel sohasem vált át turn-based módba. Először azt hittem, hogy valami hatása alatt áll, és azért marad ki a körökből, de most már tuti, hogy konzisztensen kívülálló. Nem támadják, nem jut neki kör, de God-Mode leüthet minden ellenfelet, aki a sorára vár.
Nem tudom mit csináljak azon kívül, hogy kidobok ~3 órnyi mentést, amiben volt hatalmas szerencsém a társalgásos kockadobásokkal, és egy nem-triviális csatám .(pont Lae'Zel-el, talál akkor ragadt rá a bogár, mikor kidőlt, visszajött cutscne-ben szerepelni, aztán kinyiffant a maradó AEO-tól...) TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz HUN_Sector #1022 üzenetére
Honnan tudja mindenki ennyire, hogy melyik felvonásnál jár? Végigjátszottátok az EarlyAccess-t, és tudjátok, hogy az az Act1 végén állt meg?
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Ez a játék a patch-ekkel technikailag visszafelé fejlődik. Régen szabadon ki/be lehetett kapcsolni játék közben a HDR-t (Win+B) screenshot-oláshoz, de most újra kell indítani, hogy visszaálljon HDR-be, ha egyszer kikapcsolom.
Ja, izéé... Tegyétek be a játékba a DLLS 3.5 DLL-t, azzal kevesebb az artifact, mint a 2.4-el.
Vicces románc van ebben a story-ban.
Le'azel felköltött éjjel, hogy nyírjuk ki egymást, és az lett a vége, hogy meghalt a tűzben a cutscene után, míg én valamitől sokkban állatban mellette. Ráadásul még a múmia révész sincs sehol, hogy fizessek az életéért. Vízzel sem tudom eloltani a tüzet, annyira halott, amennyire csak lehet. Kapásból sejtettem, hogy ez lesz a legőrültebb választás a kultfan elf helyett. [ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Biztos én vagyok béna, de még úgy sem sikerül túljutnom rajta azzal a csapattal és felszereléssel, amivel odamentem, hogy már elolvastam a trükköket is. Egyetlen tagnak van olyan sebzése, amire érzékeny, a többiek max csipkedik, és nem tudom rávenni, hogy kétszer is
, mielőtt kinyír két embert (a kalapács alá sétáljon melegen ). Máson még nem akadtam el, csak hülyeségek miatt kellett mentést visszatölteni normál nehézségen.és onnantól már vagy csalétek nincs, vagy akik a karokat kezelik, ha pedig mászkálok, akkor kinyír, vagy legalább kiüt még egyet, és onnan vége... Mondjuk nem segít, hogy senkinél nem láttam még eladó erős health potion-t, és elpazaroltam őket, úgyhogy az sincs. [ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Az adamantine
-t szerintetek megcsinálja bárki elsőre save/load nélkül normal+ fokozaton? (Hacsak nem sokkal később megy oda, mint mielőtt elérhető, vagy hatalmas szerencséje van azzal, hogy kik vannak ott és milyen cuccokkal/képességekkel)?forge
Nekem kicsit megölte az élményt, hogy ezt muszáj visszatölteni és teljesen másképp visszamenni és töltögetni/próbálgatni (sőt, emiatt rá is hagytam, és elolvastam, mi a legegyszerűbb).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz VikMorroHun #854 üzenetére
A főnökölés után is lehet szabályosan csalni:
gyorsutazás az épületből a táborba
De ez szerintem nem is igazi csalás (korábban írtam róla, hogy más NPC talál hátsó kijáratot, ahol elpárolog, én viszont nem tudtam ott kimenni - ez kiderül, ha kiszabadítod és követed a zsákbarlangba, ahol eltűnik).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz janos666 #818 üzenetére
Pontatlan, amit írtam. A betöltött területtől is függ, hogy mennyi VRAM-ot fogyaszt. Most lementem az Underdark-ba, és itt csak 5550Mb VRAM kell neki.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
1440-hez (pontosabban 2160@DLSS-Quality) tuti elég a 8Gb. Nekem 10Gb van, de a játék fixen 6566Mb-ot használ (a háttér-folyamatokkal együtt 7.3~7.6 Gb az össz VRAM használat) Vulkan-al.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Megnéztem egyetlen jelenetet, és DX11-el limitre fut az fps (117), míg Vulkan-al csak 110. Ez még Act1. Hah!
#794 Callisto - Ezt screenshot-al is összevetetted? Mert én lőttem kettőt, és elég egyformának tűnik.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz PhilBrick #779 üzenetére
Nem mond ellent egymásnak a két bekezdés.
Az első azt mondja, hogy meg lehet csinálni, nem azt hogy szerintem itt megcsinálták.
A második azt, hogy érzésre itt fura.Csak azt mondtam, gyanús. Persze sokkal nagyobb minta kéne, de eljátszottam, hogy visszatöltöttem, és háromszor egymás után buktam el egy 15-öt igénylő dobást úgy, hogy mindig 2 kockával és 6-9 bónusszal (tehát már 9 elég lett volna, és sorban 6 dobás mind 9 alatt volt, konkrétan 6 volt az egyik, és mellette 1 vagy 2 a másik).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz PhilBrick #756 üzenetére
Azért elég jó véletlent össze lehet hozni. Egy játék közben főleg, mivel fel lehet használni entrópia forrásként a billentyűnyomásokat, de főleg az egérkurzor pozíciókat (ebből ugye rengeteg van már egy 125Hz-es egérnél is még ha csak onnantól pörgeted, hogy megjelent a kockadobás menü, és ember mozgatja, nem auto-snap).
Most játszogattam quicksave/quickload-al, és nagyon gyanús, hogy programozottan elbukja az ember újra a dobásokat, ha ezt csinálja. Volt már hasonló mechanizmus RPG játékban loot rendszerre.
#776 ollie - "a főszereplő beszél a legtöbbet" -> Mi?
Az NPC-k egy bekezdést felolvasnak, a PC pedig tőmondatokban válaszol/kérdez.
"2 hangsáv nem elég" -> Erre van olcsó megoldás: 2 rögzítés + rátolnak "AI" egy filtereket.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz VikMorroHun #770 üzenetére
Ez valahol még érthető is. Egy nagyon öntudatos, arrogáns, mogorva karaktert ott hagytál a semmi közepén a vadvilágban. Ott kellett volna rád várnia naphosszat, hátha visszamész érte? Meg is ehettek téged félúton.
Én is hiányolom a "főszereplő" hangját, de csak azért, mert azon kívül tényleg minden szinkronos. Tehát el tudom fogadni, ha nem minden szinkronos (akár vannak olyan opcionális események, ahol csak egy statikus háttérképet bámulsz feliratokkal és háttérzajjal, még grafika sincs), de mikor majdnem minden az, akkor kicsit kilóg a sorból, hogy nem opció, hogy ő is beszéljen.
Vannak amúgy vicces dolgok. Mint pl. hogy totál kimerült a csapat egy épületen belüli harcban, kimentem a főbejáraton, ahol egy kivégzőosztag várt. Persze meghaltunk. QuickLoad, szétnéz, nem látni más kijáratot, map, fast travel, alvás...
Ez azért érdekes, mert két embert is kiszabadítottam ketrecekből, akik valahol ki tudtak osonni. Sőt, az egyiket követtem egy "zsákbarlangba", ahol ő köddé vált, de én nem tudtam ott semmire kattintani, ugrani, stb (tehát tervezett módon kerestem már a harc előtt a "hátsó kijáratot", és látszólag van is, de én nem tudtam használni --- teleportálni viszont igen...). Bár az sem tiszta, hogy ha addig zárva volt a kapu, akkor odakint honnan tudták a többiek, hogy odabent vérfürdőt rendeztem (befelé szabadon beengedtek).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
#744 ollie elmagyarázta nekem (miután megírtam a hsz-t, és kikapcsoltam a gépet, nekem is beugrott, hogy ez lehet a helyzet, csak nem jöttem vissza válaszolni magamnak), hogy az 1-es az mindig critical failure (bukod még akkor is, ha valami úton-módon annyi bónuszod lenne, ami önmagában vinné a kört dobás nélkül), mint ahogy a 20 is critical success (tehát 20-al nyersz még akkor is, ha pl. 23 kéne és 0 búnuszod van).
Az már csak hab a tortán, hogy mennyi volt az esélye 4 egymást követő dobásból 1,1,2,2-t dobnom súlyozatlan 20 oldalú kockával. (De azt valahol el tudom fogadni, ha direkt figyeli a játék a save/load-ot, és ha elbuktál egy dobást, akkor quickload után megint direkt elrontja neked..., mert itt én lényegében ezt csináltam -> nem azért, hogy csaljak, hanem azért, hogy átnézzem újra a menüt, hogy mi történhetett, mert nem volt eszemben az 1 = cticital fail, és ez a teszt volt 2,2 dobás).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Ez valószínűleg inkább D&D, mint BG3 kérdés, de egy ilyen kockadobás végeredménye (2 kockából a jobbik plusz 1 és még plusz 1-4) 1 ?
Elgondolkodtam, hogy valahova félrekattinthattam-e (vagy ilyesmi), úgyhogy mentettem, visszatöltöttem korábbra, újrapróbáltam, és akkor kijött 5. A karmic dice ki van kapcsolva.#739 PhilBrick - Akkor ezt én poénnak veszem... Tudom, hogy van "kemény" szalámi, és egy hosszú rúdon van nyomatékkar suhintáskor, de egy random fém tőr gyengébb.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Az bug vagy poén, hogy egy
4-7 damage?rúd szalámi TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz hitvanyalak #722 üzenetére
Csak az első sort olvastam, mert az elején járok. Szerintem nagyon jól ki lett ez találva, hogy egyrészről óva int a játék attól, hogy továbblépjen az ember
, mielőtt X szinten lenne, másrészrőla féregprobléma legkézenfekvőbbnek tűnő megoldásának irányába , miközben D&D alapokon nem igazán lehet megúszni, hogyfél aludni a táborban a férge miatt, hisz elvileg max 7 napja van .előbb-utóbb mégis táborozzon (ráadásként nekem eddig egy nyugodt éjszakám sem volt a táborban sem, hanem egyre vadabb dolgok várnak ott éjjel, így már attól is félek, hogy halál szélére merülve menjek oda vissza )
Én az első pár alkalom óta a csapattársakkal igyekszem intéztetnia férges melót, biztos, ami biztos. [ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Megvan mi volt a legrosszabb a kamerában: A QE invertálva van az AD-hez képest.
Nem csoda, hogy sehogy nem tudtam nekem ésszerűnek tűnően forgatni, miközben mozgattam is, és csak zsigerből nyúkáltam a QE gombokhoz az AD mellett.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz hyggelig #712 üzenetére
Pl. Dragon Age széria. Az Inqusition "multifunkciós" kamerakezelése a kedvencem (nem csak a sorozatból, hanem úgy általában), szinte azt csinálsz vele, amit akarsz, de minden módban kényelmes. [link] (Ezt a videót most lőttem csak emiatt.)
Sétálgatásra jó a "locked" mód (olyan, mint egy TPS játék, de ilyenkor is forgathatod a kamerát jobb egérgombbal minden irányba - akár fel az égre, le a földre), harcokra pedig a "free". Utóbbi kicsit olyan, mint ha egy filmrendező lennél. Mindig úgy állítod be a kameranézet, ahogy szeretnéd (felül-, vagy horizontális nézetbe, forogva, tologatva 3D-ben [jobb egérgomb + egérmozgatás + WASDQE gombok]). Elsőre talán kicsit olyan, mint ha nem is játékban lennél, hanem editorban, de szerintem jobb a filmrendező analógia. Sőt, ha tényleg játékban vagy, akkor olyan, mint ha te magad lennél ott "szellem formában", és utasítgatod az összes karaktert (megfeledkezve arról, hogy "te" lennél a main character. Inkább valami Istenség vagy, aki dirigál, ugyanakkor a "filmrendező" jellege miatt mégis beleéled magad az általad forgatott filmbe. Nem tudom tovább ajnározni. Etalon... ).Torment: Tides of Numenera. Itt nem is lehet piszkálni a kamerát (csak zoom-olni), ellenben eleve úgy van felépítve, hogy nem lehet, ezért nem is nagyon kell. Nincs olyan, hogy a karakterek már kommentálják, hogy mi van előttük, de te még nem látod, mert rossz a kameraállás ahhoz, hogy lásd hová mész. (Ma is toltam 10 perc BG3-at...)
Elkezdtem annak idején a Pillars of Eternity-t és a Tiranny-t, de mindkettőt félbehagytam és nincs kedvem befejezni őket.
Több most nem jut eszembe, de egy hosszú listáról biztos lenne még 1-2 cím, csak elfelejtettem őket, mert nem voltak emlékezetesek. Illetve van olyan játék, amit RPG-nek hívnak, de egyetlen játékos karaktered van, végig TPS és/vagy FPS nézetben, ami ilyen szempontból irreleváns, mert ott triviális a kamera, mint egy sima akciójátékban.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz janos666 #707 üzenetére
Ahh. A HOME megnyomása után követ a kamera, de nem fordul be menetirányba.
#692 PhilBrick - 2014-es DX11.1 native-2160p - 2023-as Vulkan RPG 2160p@1440-DLSS-Q
Jó, a DAI egy anomália volt grafikai minőségben RPG-k közt, de 9 év és egy technológiai ugrás volt a DX11.1 vs. Vulkan. Ha létezne még a Mantle (vagy lenne működő wrapper nVidia-hoz), akkor a DAI behozná azt a 10fps különbséget, ami a két példa közt van. De úgy lenne sportszerűbb, ha BG3-ban kikapcsolnám a DLSS-Quality skálázást, és akkor jóval alacsonyabb lenne az fps (azért hagytam meg a DLSS-t az összehasonlításhoz, mert a DAI egy "anomális" volt RPG grafikában, és a DLSS-Quality mód még nem rontja a képet).
Nem azt mondom, hogy ezen sírni/kiakadni/akármi kell, csak felróttam széljegyzetben, mint egy apróságot a sok kis megjegyzésem közt. Nem is azt vártam, hogy szebb legyen, hanem hogy ehhez a grafikához ne kelljen DLSS-Q 4k-ban ~100 fps-hez...[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Igen. Láttam rá minimális esélyt, hogy azért nem működik megbízhatóan, mert 2 kijelzőm van (bár egy kis felbontású csatlakozik a bal alsó sarokban a nagy mellé, illetve bepipáltam az opciót, hogy ne engedje ki a játék területéből a kurzort, és mind a 4 árnyban egyformán random, hogy mikor pan-on az egérrel, vagy sem, de akkor másoknál is ilyen).
--- másoknak ---
Kösz a duplakatt a kockadobáskor klikkelés, és a HOME gomb tippet. Működik.Egyébként ja, kint az erdős területen már szebb a játék, mint a legelején a hajón (ott valószínűleg szándékosan olyan "paszteles" a beltér, csak féltem, hogy mindenhol ilyen lesz).
A dupla dialógus + animáció "bug"-ot (szerintem nem bug, csak fura alkotói döntés) nem hiszem, hogy reprodukálni tudom (egyszerűen), hogy videóra vegyem, mert az kellett hozzá, hogy először a main character elbukjon egy könnyű kockadobást (1/20-at dobott), aztán a kísérővel beszéljek először a potenciális új társunkkal (és ez változhat attól függően, hogy milyen karaktert választott saját magának az ember, hogy ki kicsoda ilyenkor...). Szóval "réteg probléma", csak azért lepett meg, mert az első 10 percet biztos végigjátszották sokan már Early Access-ben, és fura, ha ezt senki nem kritizálta, mikor pont arról volt szó, hogy teszteld és kritizáld a játék elejét.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Na jó, megnézem akkor a nem "demó" verziót is. Jobbat úgysem találok most.
Nem azt mondom, hogy hulladék, csak ahhoz képest elég sok apróságba bele tudtam kötni 10-20 percből is ahhoz képest, hogy az internet úgy ajnározza, mint az CRPG játékok évtizedenkénti messiását, hogy minden CRPG játéknak ilyennek kéne lennie, mindenki hajoljon meg előtte és másolja le a Larian-t...Utoljára a Tides of numenera-val játszottam, ami körökre osztott RPG (Mondjuk annak a grafikája kb. 2000 körüli 2017-ből.), és az kicsit "ötletesebbnek" tűnt, mint ez a "rövid demókörből". Ott pl. sokszor lehet beszélgetni még harc közben is. Itt ilyenbe még nem futottam bele, bár egy kis csapat fosztogatót meg tudtam győzni, hogy elsétáljon.
A játékidőbe is belekötök, ha már..., mert szerintem feleslegesen hosszú a kockadobás animáció. Erre szívesen látnék egy opciót, hogy "automata kockadobás", vagy a "bónusz" rendszer miatt inkább "instant kockadobás animáció nélkül a klikk után".
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Az első ~10 perc után nem nevezném ki az évtized játékának.
- Critical failure után átváltom az aktív karaktert -> Újra lenyomja a narrátor ugyan azt a szöveget még egyszer.
* Ízlés kérdése, de ha még a narrátor is beszél, akkor a player character is beszélhetne.
- Beszélek egy új nem-partitag karakterrel, elküldi az aktív karaktert az anyjába és kivesz valami dobozkát a fészkéből, majd arrébb sétál. -> Odamegyek hozzá a másik karaktert aktiválva: totál resetel, újra a földön matatva kezdi mondani ugyan azt a dumát, majd a végén megint kiveszi ugyan azt a dobozkát a fészkébőlKint van a verziószám, mint ha még mindig Early Access lenne.
A kamera egyáltalán nem követi a karaktereket (se "hátulnézetben", se felülnézetben), akkor sem ha már kisétáltak a képből.
Néha működik az edge-panning, néha nem (random).Ízlés kérdése, de engem kicsit zavar, hogy nem lehet WASD-al is sétálni, mikor nem turn-based módban van (persze úgy, hogy követne a kamera).
Apróság:
Nem csúnya, de annyira szerintem nem szép, hogy ne futhatna natív 4k-ban 120fps-el egy RTX3080-on (még DLSS-elt 1440-ben sem üti meg a 117-es limitet, jó ha a 100-at eléri). Van hasonlóan szép, vagy kicsit szebb RPG játék még 2014-ből DX11.1-el, ami 4k-ban hasonló fps-t tol ki, de ez már ugye Vulkan-t használ.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
- Proxmox VE
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- World of Tanks - MMO
- Politika
- ZIDOO médialejátszók
- Ukrajnai háború
- Nők, nőügyek (18+)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest