Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Nézd meg a videót, érdemes...
Úgy ahogy egy csomó játékban nincs semmiféle Nvidia márkajelzés és marketing célokra való felhasználás Például Spider-Man játékok, Call of Duty, Last of Us stb Rengeteg van,
Amúgy Starfield megjelenése elött AMD kiadott egy közleményt hogy nem blokkolja a játékban a DLSS ( és XeSS?) bekerülését.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
FLATRONW
őstag
Itt nem licensz problémákról van szó, ahogy b. is írja.
Valamiért tiltják a DLSS-t, nem tudom miért, az ő dolguk, engem nem zavar.
Pl. a Witcher 3 teljesen NV támogatott játék, de ott még a The way its meant to be played splash screen sincs megkövetelve.
Két képen, ömlesztve vannak a felhasznált technológiák.
Néhány esetben csak a játékvégi creditben van ez megemlítve, tehát elég rugalmasak.[ Szerkesztve ]
-
félisten
Mert te only write üzemódban kommentelsz.
Belinkeltünk neked anno egy halom játékot ahol semmiféle Licensz logót nem kell használni ,de van benne DLSS. Ezt elmondják a HU videóban is [link] 15:43 tól például ,hogy az Nvidia rugalmasan kezeli. Ha egy fejlesztő valami oknál fogva nem akarja szerepeltetni a zöld logót akkor nem kell neki.
Erről te miért nem veszel tudomást mint olyan sok egyéb érvről amivel reagáltunk neked?[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
FLATRONW
őstag
válasz arabus #47091 üzenetére
Ha jól tudom a képgenerálás rész lesz driverből elérhető, ami nem fog hasonló minőséget adni, mint a játékba épített verzió.
Egyébként semmi baj nincs azzal, hogy az AMD a saját felhasználói számára extra szolgáltatást nyújt, így kell azt csinálni.
Jelenleg pedig az NV nem tiltja az FSR beépítését. Csak azért írtam, hogy a DLSS tiltása az AMD-s címekben, nehogy azt eredményezze, hogy az NV is hivatalosan tiltani fogja az FSR-t. Persze ez nem jelent semmit, mert hozzáértők előtt szabad az út, hogy beépítsék bármelyik eljárást. Van példa erre mindkét oldalról.
De továbbra is mindhárom megoldás, hivatalos beépítését támogatom. -
arabus
addikt
válasz FLATRONW #47090 üzenetére
Te valami nagy szakértő vagy.
Fsr3 driverben is lesz azt nem tudja az nvidia megtiltani.
Egyébként valószinüleg jó lesz az fsr3,mert nagyon rezeg most az nvidia.
De remélem legalább az intel gpu-k is feljönnek vele annyira hogy ne legyen ennyire nyeregben az nv mert a felhasználóknak ez semmiképp sem előnyös.Xeon Platinum 8480+,8592+,245K,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
FLATRONW
őstag
Soha nem volt ez megoldás, és nem is lesz az.
Ha egy gyártó a zárt megoldásával jobb minőséget tud nyújtani, amivel felhasználókat szerez, akkor még csak nem is elítélendő a dolog.
A fejlesztőknek pedig nem kell választani egy ilyen egyszerű eljárás esetén, be kell mind a hármat építeni, nem nagy idő.
Ha a kiadó a pénz hatására pl. csak az FSR mellett dönt, az sem nagy gond. De a jövőben ne legyen miatta sírás ha ez szokást teremt és az NV is meg fogja tiltani az FSR beépítését.
A Witcher 3 esetén is szembetűnő a különbség.
Viszont ha látványos különbséget akarsz látni, akkor nézd meg az RE4 Remake összehasonlítást.
Konkrétan a DLSS 1080p Performace (540p) jobb minőséget ad, mint az FSR 1080p Quality (720p). Ugyanez észrevehető nagyobb felbontások mellett is, csak nem ekkora mértékben. -
Piszmaty76
aktív tag
válasz Devid_81 #47076 üzenetére
Akkor tényleg át kell kullognom NVidiáékhoz egy 4090-ért.
Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)
-
HSM
félisten
válasz Raymond #47087 üzenetére
Van valami, amit nem vettem észre az összehasonlításnál [link] ?
Witcher 3 next gennel teszteltem én is.
Tudom, temporálisan valamivel stabilabb a DLSS, ha valaki erre kényes annak ez pozitívum lehet..#47086 FLATRONW : Az véletlenül sem opció, hogy esetleg leüljenek egy asztalhoz a nagy innováció közepette és találjanak egy közös megoldást? Ami mondjuk nem hoz licensz ügyileg sem potenciálisan lehetetlen helyzetbe bizonyos fejlesztőket?
Ha már ennyire fontos annak a bizonyos minőségre rendkívül érzékeny rétegnek a kicsit kevésbé rossz minőségű skálázójuk? -
Raymond
félisten
"az FSR/DLSS között viszont már nagyítóval kell keresni a különbségeket..."
Ez egyszeruen hulyeseg, de ezt is mar sokszor megprobaltuk elmagyarazni neked, de valahogy nem megy. Ha te nem latod a ketto kozott a minosegbeli difit akkor sok ertelme nincs a velemenynyilvanitasnak. Vagyis persze megteheted, de a tobbiek ezt ignoralhatjak nyugodtan.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
FLATRONW
őstag
Én is a szememnek hiszek. Saját kártyám nincs, de többször volt szerencsém kipróbálni élőben a DLSS-t is, és fantasztikusnak tartom azt amire képes már 1080p Quality (720p) módban is.
Azt nem tudom, hogy mitől jobb a DLSS, de valamit egész biztosan máshogy csinálnak, mint az FSR esetén. Ez pedig egészen látványos különbséget eredményez a két eljárás között.
Azzal pedig, hogy ennyire csak egy eljárás beépítése mellett érvelsz, nagyon is el akarsz venni a másik oldaltól valamit, mégpedig a jobb minőséget. Ha még egyet is értenék veled abban, hogy kicsi a különbség a kettő között, akkor is létezik az. Természetesen nem értek veled egyet.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz FLATRONW #47080 üzenetére
Először is, senkitől nem akarok elvenni semmit...
Másfelől elég érdekes az álláspontod, miszerint azt írod az FSR-re hogy "az tényleg egy hulladék megoldás", ugyanakkor azt várod, hogy a konkurencia megoldása meg jó legyen? Ugyan mitől lenne jobb, ugyanezt csinálja. Én a saját szememmel láttam, melyik mit tud, a nagy szakadék ott van, amikor nem natívban indítod, az FSR/DLSS között viszont már nagyítóval kell keresni a különbségeket...
Egyébként a szabvány sem azt jelenti, hogy csak egyformán sz@r megoldása lehet mindenkinek...#47081 Busterftw : Úgy, hogy két különböző, független dolgot jelentenek.
#47084 FLATRONW : Én 1080P-n és 1440P-n próbáltam őket. De 1080P-n már alapból nagyon kevés a pixel, onnan hova csökkented már?
-
FLATRONW
őstag
válasz proci985 #47082 üzenetére
4k-ban a quality FSR már elfogadható minőséget tud, de alatta már nem. És 4k-ban is érezhető a hátrány.
A DLSS 1080p Quality módban is meglepően jó minőséget ad. A következő kartyám pedig az 1080p teljesítmény szintet fogja célozni, így nekem fontos, hogy alacsony felbontásnál is értékelhető minőség legyen elérhető. -
Busterftw
nagyúr
válasz Callisto #47079 üzenetére
Nem éppen az FSR3-nál nem igaz már az AMD-re?
Abu aszonta van zárt kód a driverben.HSM
Nekem a legyen szabványosítás és az open source bárki úgy módosítja magának a kódot ahogy akarja nem fér össze.
Hogy lesz így valami szabványos?Ha egy studió az FSR 2.0 feature-k 50%-át építi egy játékba, egy másik meg 90%-át, azzal az user nincs kisegítve.
FLATRONW
Nem tartod rossz dolognak a jó minőségű felskálázást .
Ezt jelenleg a DLSS tudja, ezért nem mindegy sok játékosnak, hogy megkapja vagy sem.[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
Ez nagyon rossz hozzáállás a részéről.
Alapból nem érdekli a felskálázás, mert csak a natív ad jó minőséget.
Rendben, ez elfogadható.
De az problémás, ha másoktól akar elvenni egy olyan dolgot, ami azokat érdekli.
Jelenleg nekem egyik gyártó eljárása sem jelent semmit, mivel nincs RTX kártyám, az FSR pedig szóba sem jöhet, mert az tényleg egy hulladék megoldás.
De a jövőben egész biztos, hogy NV-m lesz, így szeretném majd használni a DLSS-t, mert nem tartom rossz dolognak a felskálázást.
Ha pedig csak FSR lenne, és véletlenül AMD-t vennék, akkor sem használnám a fenti ok miatt.
Szép kis jövő, nem lenne választás, mindenkinek egyformán szar lenne, igy sokan nem használnák, ami pedig a fejlesztések befagyasztásához vezetne. -
Callisto
őstag
Ekkora kettős mércéjű butaságokat zagyváló ember még nem született a történelemben. Bármennyire fáj nVidia zárt, AMD megoldása nyitott és nem gyártófüggetlen. Ez TÉNY. Tükröm, tükröm mond meg nékem...
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
HSM
félisten
"Te egyetlen oldalról szemléled"
Szoftverfejlesztőként és felhasználóként ebből a két szempontból nézem a dolgok alakulását. Számomra irreleváns, melyik cég logója van valamire rárakva."Ráadásul nem értetted meg amit írtam"
Ó, dehogynem. Neked nem esett le, (ezek szerint még mindig nem), hogy miért tökéletesen irreleváns, mi lesz a technológia jövője a mai játékok szempontjából, amik a jelenlegi verziót használják.Aki a nyilvános verziót most letölti és beépíti, az használhatja később is, hiszen a licensz lehetővé tette ezt. Egyébként ez nem GPL, hanem egy egyedi licenszkonstrukció.
"Ki nem sz@rja le hogy a fejlesztőnek ez mivel jár ? "
Szomorú, hogy nem látod az összefüggést. Ha a fejlesztő ideje arra megy el, hogy ugyanazt a funkciót háromszor is megcsinálja, majd karbantartsa, akkor éppen ennyivel kevesebb ideje marad pl. jobb minőségű kódot írnia más, hasznosabb aspektusokból.Ha nagyon le akarom egyszerűsíteni, ha te bemész a boltba 1500Ft-al a zsebedben, akkor ha van kis eszed nem 3 csomag felvágottat fogsz venni belőle vacsorára, hanem csak egyet, és akkor marad kenyérre is mellé. Egy játék fejlesztésénél ugyanígy van egy keret, amit be kell osztani a különféle feladatokra.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Nem állítottam egyáltalán butaságot csak te nem tudtad értelmezni.
ide beteszem neked a nyílt forráskódra vonatkozó törvényi rendelkezés egy részletét :"A GPL nem követeli meg a szerzőtől a módosított munka nyilvánosságra hozatalát, csak a lefedett munka továbbadásakor kerül sor a
szoftver automatikus licencelésére, ezért ebből a szempontból sem jogellenes a szerződés.
A szerző azonban úgy is dönthet, hogy a műve nyilvánosságra hozatalához adott engedélyt visszavonja. Ez természetesen súlyosan érintheti a reciprocitási láncban később következő felhasználókat, ennek ellenére a felhasználási szerződés ezzel ellentétes rendelkezései jogellenesség miatt semmisek.
A szerzőnek joga van arra, hogy nevét, szerzői minőségét a programon feltüntessék. Mivel a nyílt forráskódú szoftverek világában az egyenrangú résztvevők által önkéntesen végzett alkotótevékenység dominál, különösen nagy jelentősége van annak, hogy a forráskód különböző módosított változatait megkülönböztessék egymástólAzt írtam hogy mit csinálsz ha az FSR4 majd részben zárt lesz vagy driverhez lesz kötve egyes szolgáltatásokban, mint most az új szolgáltatások egyes funkciói és nem fut majd Nvidia és Intel kártyákon a jövőbeni AMD FSR fejlesztések?
Ki nem szarja le hogy a fejlesztőnek ez mivel jár ? Miért ő tudja hogy nekem mivel jár lemondania játékuk miatt 30 ezer forintról?[mert abszolút nem ez látszik a félkész termékeik kiadásánál, hogy akár csak egy kicsit is tisztelnék a felhasználókat azzal hogy minőségi munkát adnak ki a kezükből. nekem mindegy hogy ez kiadó vagy fejlesztői döntés amikor otthon a nappaliban játszok.
Tehát engedjük is el valaki azt támogatja hogy valami ne legyen benne egy játékban, ez számomra érhetetlen és értelmezhetetlen. Részemről ez már lerágott csont felesleges egymást győzködnünk tovább a témában mert a szakasz két végén állunk ,és ez így is marad.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
HSM
félisten
válasz keIdor #47074 üzenetére
Tensor core az kb. annyit tesz, mátrix szorzás. Az RDNA3 már direkten gyorsítja is a feldolgozását [link] , több részlet: [link] .
Idézet az Ada white paperjéből: "Tensor Cores are specialized high performance compute cores that are tailored for the matrix multiply and accumulate math operations that are used in AI and HPC applications. " [link]Nyilván régebbi architektúrákon kevésbé gyorsítana, mivel a dedikált kihasználatlan hardver helyett a feldolgozás egy (elvileg nem túl nagy) része az általános feldolgozókon futna, és RDNA előtti vasakon az adatformátum támogatása sem lenne feltétlen ideális.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
"Az AMD eljárása, szellemi terméke, pont ugyan úgy ki vagy szolgáltatva a döntéseiknek a jövőben és a jelenben és az általuk nyújtott minőségnek és szolgáltatásnak."
Ezek szerint azt sem tudod, mit jelent az, hogy open source? Nem is baj, csak akkor nem kellene butaságokat állítani, mintha tudnád....
A lényeg itt az, hogy mivel szabadon elérhető, beépíthető és módosítható a forráskód, így a fejlesztő teljes szabadsággal alakíthat rajta, illetve teljes mértékben a kontrollja alatt marad a működés, amibe az AMD-nek, mint az eredeti kód szerzőjének semmiféle beleszólása, vagy ráhatása nincs, és nem is lehet. Világosan le van írva a néhány soros licenszben: [link] .
Ahol te, mint fejlesztő totálisan ki vagy szolgáltatva, az éppen a DLSS, mivel akár kívülről a driver is cserélgetheti a futó kódot az alkalmazásod lába alatt, és egy jópár, a többszáz soros DLSS licenszből fakadó kötelezettséget is kapsz a nyakadba, mert ugye ennek a használata licensz köteles is!
Pl. jogot adsz az Nv-nek, hogy a te appoddal reklámozzák magukat. Képzeld el ezt mondjuk egy AMD-exkluzív címnél, és csodálkoztok, hogy ebből nem kérnek...
Le van világosan írva, bár nem olyan szép elegáns, rövid szöveg, mint az FSR-é: [link] .A versenyt alapvetően jó dolognak tartom, nyilván, ugyanakkor ennek a szabványok betartásával kellene megvalósulnia. A végfelhasználónak is ez lenne az érdeke, nem az, hogy a zárt, gyártóspecifikus technológiával egy hajszállal kevésbé rossz képminőséget kap.
Minél több ilyen különutas, ráadásul zárt megoldás kap teret a szabványok kárára, a piacnak annál rosszabb. Ezek éppen a versenyt korlátozzák. Az RT, amit felhoztál azért is jó példa, mert bár az Nv képességeire lett szabva az API, de legalább lett szabvány. Így pedig lett verseny és a fejlesztőknek sem kell kétszer dolgoznia vele.#47072 keIdor : Tény, vannak nagyon rossz TAA implementációk, plusz a DLSS része lehet élesítés is. De ilyenkor nem feltétlen a DLSS-t kellene követelni, hanem egy szép TAA implementációt, esetleg (lehetőleg szabványos ) élesítő szűrő beépítését.
Ez egyébként nagyon tetszik a készülő FSR3-ban, hogy lehet kapcsolgatni a funkciókat, ha jól értettem. Felskálázás legyen vagy csak natív AA + élesítés, legyen-e fake frame generátor. Persze, a natív AA-t már tudta az FSR2 is (opcionálisan), vagy a DLSS DLAA néven.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
"Óriási tévedés."
Nem az.Az FSR nem gyártófüggetlen.. Az AMD eljárása, szellemi terméke, pont ugyan úgy ki vagy szolgáltatva a döntéseiknek a jövőben és a jelenben és az általuk nyújtott minőségnek és szolgáltatásnak.
Lehet az FSR 4 zárt lesz , aztán akkor meg mi zöldek meg kékek nézelődnénk egy megrekedt felskálázás hiányában.
Ezért lenne jó egy valóban VGA gyártófüggetlen megoldás, mondjuk a Microsoft-tól.Az FSR vagy bármelyik eljárás fejlődése vagy megjelenése is kérdéses ha anno az NVidia nem hoz DLSS-t , ha most nem hoz FG-t ,akkor az FSR 3 is kérdés mikor lett volna, ha lett volna egyáltalán arra erőforrás szánva.
Szerintem Tévedsz, ha azt gondolod verseny és konkurencia nélkül a mai világban bármelyik gyártó is csak úgy az ilyen eljárásokba és azok minél magasabb szintre való fejlesztésére dollármilliókat fektetne, kivéve ha pénzt látsz ebben és ebben jó az Nvidia. Lásd Raytracing..
A kötelező minimumot kapjuk így is, még azt sem.
Nem csak marketing értéke van annak hanem versenyszférát teremt ,kutatásra és fejlesztésre ösztönzi konkurenciát a saját eljárásai jobbá tételében, ami nekünk fogyasztóknak kell.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
HSM
félisten
"Azért vagy annak a híve mert nem szereted magát az eljárást használni és mert te megkapod a kártyádhoz elérhető legjobb minőséget."
Óriási tévedés. Volt egy 12GB-os OC RTX3060-asom is és mikor némi tesztelés után eldöntöttem, hogy a RX6800XT-m tartom meg akkor FHD-n RT-vel, Quality DLSS-el nagyságrendileg hasonlóan gyors volt, mint a 6800XT natívban. 5 számjegyű összeg maradt volna a zsebemben, ha a DLSS (számomra) élvezhető képet adott volna a natívval összehasonlítva. De nem adott, így a lényegesen olcsóbb 3060 ment az apróra. Lásd részletesebben: [link] .Kabarénak tartom, hogy ekkora ügyre van ez felfújva itt, amikor a DLSS(2) is rosszabb a natívnál, és csak minimálisan jobb a gyártófüggetlenül is remekül működő FSR2-nél.
A párszor több, minőségre vágyó RTX kártya tulajnak pedig üzenem, létezik natív renderelés is, csillámporos felskálázás nélkül is."Mindhárom eljárásnak ott kellene lennie egy játékban"
Óriási tévedés. Egy problémára jó esetben egy, gyártófüggetlen eljárásnak lenne helye minden játékban. Minden további alapvetően erőforrás pazarlás.[ Szerkesztve ]
-
félisten
Azért vagy annak a híve mert nem szereted magát az eljárást használni és mert te megkapod a kártyádhoz elérhető legjobb minőséget.
Kicsit tovább gondolva létezik a világon párszor több RTX kártya tulaj akik kaphatnának ez mellett a pénzükért egy jobb felskálázást más fejlesztők elmondása alapján minimális munkával növelh etnék a játék felskálázásának a minőségét, a vásárlóbázis elégedettségét.
Attól a nyílt eljárás ugyan úgy ott van és beépíthető nem függ a DLSS től sőt ellenkezőleg megkönnyíti a beépíthetőségét.
Mindhárom eljárásnak ott kellene lennie egy játékban, XeSS is remek minőséget tud, FSR 3 is sok fejlesztést hoz és a DLSS is diktálja azt amit el kell érniük a másik cégeknek. Remélem egyik gyártó sem fog kizárólagosságot erőltetni.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
FLATRONW
őstag
Nem kell hozzá közömnek lenni.
Látom más játék esetén, hogy meddig tartott beépíteni a DLSS-t. Nekem ez elég bizonyíték.
Nem beszélve arról, hogy rengeteg írás jelent meg arról, hogyha az egyik eljárás beépítésre kerül, akkor a többi beépítése már elenyésző időbe kerül.HSM: őszintén, kit érdekelnek a fejlesztők?
Engem biztos nem. :)[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz huskydog17 #47060 üzenetére
Gondolod, hogy a játékfejlesztők tapsolnak örömükben, hogy háromszor is dolgozhatnak ugyanazzal a marhasággal?
-
FLATRONW
őstag
válasz huskydog17 #47060 üzenetére
Ezt a hozzáállást én sem értem. 1-2 ember, szórakozásból beleteszi a játékba néhány nap alatt bármelyik eljárást. Ezek alapján a fejlesztőknek ez egyáltalán nem jelentene többlet munkát.
Továbbra is mondom, tegyék bele mindhármat, mindenki használhassa azt, amit szeretne. -
huskydog17
addikt
A #47049 hozzászólásom tárgytalan, nem szóltam (ha mod úgy látja jónak, törölhető is):
Az Avatar játék támogatni fogja a DLSS-t, legalább is az Ubisoft hivatalos oldala ezt írja:"Avatar: Frontiers of Pandora will utilize AMD's FSR 2 technology so players can fine-tune visual quality and performance, and it will be able to handle most resolution and aspect ratios; including ultra-wide screens. The game will also support DLSS at launch."
Csak a DLSS-t véletlenül elfelejtették megemlíteni a videóban, így kicsit félrevezettek.
#47059 HSM: Ezt már kibeszéltük egyszer, ráadásul ebben a topic-ban. Szerencsére a játékfejlesztők többsége nem úgy gondolkodik, mint te.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
HSM
félisten
válasz Busterftw #47055 üzenetére
Nem erről beszéltem, hanem hogy a DLSS-t nem lehet bekapcsolni bármelyik más gyártó termékén. Tehát a fejlesztőnek többletmunka, ami pedig értelmetlen és rossz a játékosok szempontjából. Igazából ez az, ami igazán értelmetlen, nem az, amikor a DLSS nincs beépítve, hanem helyette egyetlen, olyan megoldás, ami minden kártyán működik.
#47056 huskydog17 : Én a korábbi vitában arra jutottam, hogy egyrészt nem tudunk semmi biztosat, másfelől hogy én biztos nem építeném be a játékomba a DLSS-t azokkal a licensz feltételekkel, amiket az Nv előír. Főleg viccesek lennének azok, amik szponzorált címek, én sem szponzorálnék olyan játékot, ami a konkurencia logójával indul, és az egyebek.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz bobalazs #47057 üzenetére
Nem. FSR bármelyik verzióját a játék készítőjének kell beleintegrálni a játékba (pont úgy, mint a másik két eljárást is), driverből nem működőképes. Ez eddig is így volt.
Az AMD ugyanakkor készít egy általános frame generation eljárást (Fluid Motion Frames) a driverbe is, ami viszont gyengébb minőségű, mint amit az FSR 3 kap. A driveres alapú frame generation-nél az AMD legalább 70 fps natív tempót javasol/ajánl, mert ott kevesebbet hibázik az algoritmus. Pontosabban minél nagyobb az alap (natív) tempó, annál kevesebbet hibázik az interpolációs algoritmus.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
bobalazs
nagyúr
válasz huskydog17 #47056 üzenetére
Nem úgy volt hogy csak driverben bekapcsolom az FSR3at és már hasít?
Külön bele is kell építeni a játékba?
Ez így nem buli. -
huskydog17
addikt
válasz bozont #47053 üzenetére
Igen, közben az AMD bejelentette, hogy elvileg jön az Avatar-hoz FSR 3. Feltételezem akkor talán post-launch patch fogja majd szállítani, vagy egyszerűen az Ubi nem beszélte le rendesen az AMD-vel a dolgokat.
#47054 HSM: Nincs olyan, hogy DLSS exkluzív, az NV nem blokkolja a többi felskálázó technika beépítését, ez már nem egyszer ki lett beszélve különböző topikokban.
"A natív felbontáshoz szerintem ma már elvárható egy jó minőségű TAA megoldás."
Hát ez az, hogy elvárható, csak sajnos sok esetben nem sikerül jó minőségűt szállítani a készítőknek. Reméljük az Ubi jó TAA-t fog csinálni.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
HSM
félisten
válasz huskydog17 #47051 üzenetére
"Ezt úgy írtam, hogy az exkluzivitás értelmetlen és rossz a játékosoknak."
Ugyanúgy, ahogy a DLSS exkluzivitása is...A natív felbontáshoz szerintem ma már elvárható egy jó minőségű TAA megoldás.
-
bozont
veterán
válasz huskydog17 #47049 üzenetére
Jön majd hozzá FSR3, meg több játékhoz is, szóval nem kell aggódni. az meg hogy a minőségen is sikerült -e javítani majd kiderül.
-
Callisto
őstag
válasz huskydog17 #47051 üzenetére
Annyira ezek az exluzívak nem exluzívak, mert moddolják majd mindet.
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
huskydog17
addikt
Ezt úgy írtam, hogy az exkluzivitás értelmetlen és rossz a játékosoknak. Ahogy írtam pont a sűrű növényzet miatt lenne nagyon hasznos a játékosoknak a DLSS, mert az sokkal jobb e téren, mint az FSR 2, ezt számtalanszor láttuk már, hogy az FSR 2 nagyon nincs jóban a növényzettel (brutális shimmering-et okoz), rengeteg példa van rá.
A DLSS sok játékban lényegesen jobb temporális stabilitást képes nyújtani, mint a játék saját TAA algoritmusa, emiatt lesz szebb (nyugodtabb) a kép.
Reméljük az Ubi jó TAA implementációt fog csinálni a játékhoz.Aki jó temporális stabilitásra vágyik, annak a játék saját TAA lesz az egyetlen reménye, na meg persze majd később talán lesz DLSS mod hozzá.
Természetesen lesz lehetőség natív felbontáson, skálázás nélkül játszani, ott a játék saját TAA algoritmusa lesz a döntő, hogy az mennyire lesz hatékony.
Persze elméleti lehetőség van arra, hogy az Ubi az FSR 2-vel DLSS szintű stabilitást fog nyújtani a játékban, de lássuk be, hogy erre annyira kicsi az esély, hogy szinte kizárható.
Engem viszont az érdekel a legjobban, hogy miért nem FSR 3-at kap a játék, amikor decemberben lesz a megjelenés.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
HSM
félisten
válasz huskydog17 #47049 üzenetére
Ezt most úgy írtad, mintha képtelenség lenne natív felbontáson, skálázás nélkül játszani...
Főleg növényzet elég gyatrán tud kinézni bármilyen skálázóval a natívhoz képest... -
huskydog17
addikt
Avatar: Frontiers of Pandora - PC Features Trailer
Úgy tűnik az AMD az Ubi-val is exkluzív szerződést kötött, kizárólag FSR 2 lesz a felskálázó technikák közül, a többit itt is blokkolni fogják, mint a Starfield-ben.
Ez igencsak szomorú, mert pont ebben a játékban óriási igény lenne a DLSS nyújtotta temporális stabilitásra, hiszen itt brutális mennyiségű növényzet lesz, ami ugye vékony geometriából áll legfőképp. Nem csak én gondolom így, érdemes vetni egy pillantást a komment szekciókra, igen sokan panaszkodnak a DLSS hiánya miatt, nem véletlen.
Már csak egy kérdésem van: miért nem FSR 3 lesz a játékban? Decemberig még van idő és egy ilyen kaliberű játékban kellene megmutatni, hogy mit tud az új technika, ha már minden konkurens technikát kizártak. Starfield után egy újabb teljesen érthetetlen és logikátlan húzás.Mi a logika a mögött, hogy az új technológiát, konkrétan az FSR 3-at nem a nagy kaliberű játékokban hozzák be először, hanem olyan felejthető alkotásokban, mint a Forspoken, amivel már a kutya se játszik, illetve az olyan technikai katasztrófákban, mint az Immortals of Aveum? Nem értem.
Valamiért az AMD pont az ellenkezőjét teszi annak, ami logikus lenne és ami segítené az új FSR népszerűsítését. Vajon annyira rossz/félkész állapotban van még az FSR 3, hogy csak fos PC játékokba merik először berakni? Gondolom itt a Gamescomon fel kell mutatni valamit a marketingeseknek, hogy van olyan, ami megkapja az új FSR-t, csak a nagy kérdés, hogy miért nem a legnagyobb projektek, amibe az AMD a legtöbb pénzt ölte?
Nem tudok másra gondolni józan paraszti logikával, minthogy az FSR 3 jelenleg még nincs olyan állapotban, hogy nagy projektbe bekerülhessen. Más magyarázatot nem látok.Csak ez így a DLSS 3.5 bejelentés után finoman fogalmazva nagyon gáz.
Ez sajnos előrevetíti azt a nagyon valószínű forgatókönyvet, miszerint a jövőre megjelenő Star Wars Outlaws is majd AMD exkluzív lesz és ott is blokkolva lesz a DLSS és XeSS. Mivel az a játék is ugyanazt a motort fogja használni és ugye (sajnos) az AMD az Ubi partnere, így szerintem ez borítékolható.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Devid_81
félisten
AMD announces Radeon RX 7800 XT 16GB and RX 7700 XT 12GB graphics cards
7700XT picit jobb mint amire szamitottam, de majd elb@ccak az arazast ugyis.
...
-
félisten
megjelent egy CB teszt elég érdekes eredményekkel, amiben összehasonlítja az előrelépést az architektúrák között.
[link]
Raszterben 10 % csak az előnye de RT ben jobb a helyzet visszafogott RT vel 16 %, magas/ megterhelő RT vel 26 % az előnye az RDNA3 nak."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #47044 üzenetére
Szerintem mindkét generáció rendben lenne, kivéve az árakat...
-
gV
őstag
egy egész jó teszt RX 7900 XT vs RTX 4070 Ti, 44-Game Benchmark | KitGuru
két eredményen akadt meg igazán a szemem:
Rt p/w 40/50% a 4070 Ti előnye a játék megjelenésekor 4k-n kevés volt a 4070 Ti 12GB Vram-ja. mostanra elég látványos a javulás -
keIdor
titán
Szerintem ami még mindig a “keresem az állam” kategória a The Last of Us Part 1 PC-n. Natív 2160p render, minden felhúzva High és Ultra 70-100 fps RTX-4090-el. Ez az elfogadható. Várom a Part 2-t is PC-re, ott amúgy több a nagyobb tér, kevésbé csőjáték.
De a Cyberpunk is jól néz ki, várom a Patch 2.0-t és a PL-t.
Amúgy az biztos, hogy a kisebb Ada kártyákat megöli a kis sávszélesség UE5-nél… trükköztek a számozással, minden egyel magasabb néven fut, mint kéne és hiányzik a vágott AD102.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
proci985
MODERÁTOR
nem vagyok benne teljesen biztos, ld Hogwarts.
HL:Alyxban se vagyok biztos, hogy nem fut memoria limitbe. 5700XT ott kifutott a 8GBbol ugy, hogy egyebkent a GPU meg siman birta volna egy Oculus CV1el is.
hosszabb tavon azert az A770 lehet jobban fogja birni, es megiscsak egy sokkal olcsobb kartya. 4070 elegge felemas lett architekturalisan.
---
mondjuk igazabol a kerdes, hogy mire jutnak a battlemageig. nemi verseny nem artana
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
atfogalmaztam kozben, kicsit rossz volt: ha legalabb ennyit akarod, hogy tudjon a konkurencia minden helyzetben, az a 4080 es a 7900XT. ez akkor is igy van, ha a 4080 gyorsabb a 7900XTnel.
szerk: igen, a 4080 sokkal gyorsabb, a 4060ti viszont inkabb csak a 8GBs modellnek az ellenfele.
4070/TI bukik a 12GB memorian, 6800/69x0 bukik a hullamzo RTn.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
félisten
válasz proci985 #47036 üzenetére
"fele annyiba kerul, mint a 7900XT, es majd harmadaba mint a 4080 amik kb ugyanezt tudjak, csak driveresen kiforrottan."
ugyan ezt tudják?
A 4080 kb 2 x erősebb de vannak játékok ahol 3x FG nélkül. Az ARC 770 kb a 4060 / ti kategóriájában játszik. Amúgy szerintem sem rossz kártya.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
proci985
MODERÁTOR
válasz Aljasvip #47035 üzenetére
nezd meg az A770 eredmenyeit. 400 euroert ahol jol megy, ott kb otvozi a 6800 es a 3070 elonyeit (16GB es RT), csak sokkal olcsobban. fele annyiba kerul, mint a 7900XT, es majd harmadaba mint a 4080 amik ugyanezt valamennyivel jobban tudjak, csak driveresen kiforrottan.
gyakorlatilag vicces, mert 400 euro korul egyedul az Intelnek van vallalhato termeke.
4070/TInel a 12GB memoria a problema, AMDnel meg a 6950XT is csak raszterben eros. 7800XT start holnaputan lesz erdekes.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
senior tag
válasz keIdor #47025 üzenetére
Az emberek a "halo product" után sóvárogva veszik meg általában a márkán belül, de a pénztárcának megfelelő terméket. "Ha nincs 4090, akkor jó lesz a kistesó is" elven.
Pusztán középkategóriás termékpalettával lényegében azt üzeni az AMD, hogy elengedték a versenyt.
Még benézhet ide is egy Ryzen-szerű újjáéledés, de nem sok esélyt látok rá.Az Intel nem tudom hogyan csinálta. Én egyszerűen semmi okot nem látok arra, hogy miért venne bárki is Intel kártyát, de mégis jön fel...
-
proci985
MODERÁTOR
válasz Devid_81 #47028 üzenetére
ami savban prev gen van eddig ebben a generacioban
igazabol nem tudom mi volt a terv. a 7900XT 850 euro alatt utobbi harom evet elnezve nem rossz vetel, de az idei ev maradek resze kb ertelmezhetetlen eddig.
b.: ja, ez igy fejlesztoi reszrol nem oke, nem lesz, aki megvegye.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
félisten
Ezt remélem viccnek szántad. Ez a játék átlagosan néz ki, úgy ahogy.
Egy RTX 4090 kártyán éppen tud 60 FPS-t ez azt jelenti hogy az AMD legerősebb kártyáján tud kb 45 FPS-t natívban. Ilyen közepes grafikával. Fogalmam sincs mit látsz benne de ez a játék szar és optimalizálatlan és nem is néz ki jól.
Mi előnye van így a nanite/ lumken technológiának a RThez nézve?
Black myth meg kap majd megjelenésig 20 downgradet.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
válasz gainwardgs #47030 üzenetére
Azt sem mondhatjuk szerintem rá, hogy rosszul fut. 4090-en 4K Ultrán megvan a 60fps Élőben, tehát nem YouTube videón keresztül azt mondják, hogy jóval jobban néz ki.
Egyébként meg a szintén UE5-ös Black Myth Wukong-on YouTube-on keresztül is látszik, hogy egyértelmű grafikai előrelépés. Ezzel a kinézettel én elfogadom a gépigény növekedést.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz gainwardgs #47027 üzenetére
Nem. Ez Unreal Engine 5 Más UE5 játékoknak is hasonló a gépigénye, pl. a Remnant 2 jelenleg 5 patch után se fut ennél jobban.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
Ez az új Unreal Engine 5 játék szépen beárazta, hogy mit is kapunk a pénzünkért VGA fronton. Nagyon keveset.
[link]RTX 4060 1080p Low 60-70 fps
ARC A750-nek ugyanehhez a sebességhez már FSR kell.
GTX 1060 - nincs olyan grafikai beállítás amivel játszható, performance FSR-ral sem.
RX 6700XT 80-90 fps, (Ultrán van 60fps.)[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Devid_81
félisten
-
Callisto
őstag
-
bozont
veterán
Amd-nek asszem fel kell kötnie a gatyát. Bár nekem nem tetszik ez az irány. De nV nagyon nyomul a témában. DLSS 3.5
-
huskydog17
addikt
Az új Forza Motorsport kap DLSS 2 és FSR 2.2 támogatást, továbbá CPU alapú DirectStorage is lesz:
"We’ve optimized Forza Motorsport to look and play great across a wide range of PCs, taking advantage of cutting-edge PC hardware and technologies with real-time ray tracing on-track and maximum performance enabled by NVIDIA DLSS 2 and AMD FSR 2.2. We will continue to optimize and improve Forza Motorsport on PC after launch.
Forza Motorsport on PC supports native resolutions up to 4K and beyond, including ultrawide resolutions during on-track gameplay, HDR calibration, shader pre-compilation and pre-caching, DirectStorage for improved CPU loading, unlocked single-player framerates with or without V-Sync enabled, and more."Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Dtomka
veterán
Lesz az még jobb is, bár engem nem vonz ez a játék. Én is linkelek 1 videót ha nem gond:
AZ ELSŐ AAA UNREAL ENGINE 5 JÁTÉK MEGÉRKEZETT!! :O | Immortals of Aveum (4k60fps) #ue5 #unrealengine - YouTube[ Szerkesztve ]
-
félisten
Hát ez ( is) szarul sikerült, főleg UE5 bemutatónak.
[Immortals of Aveum Disappoints as Unreal Engine 5’s True Debut]"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
proci985
MODERÁTOR
-
félisten
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
válasz MasterDeeJay #47006 üzenetére
-
huskydog17
addikt
Egy kis érdekesség:
A Desperados 3 készítőinek új játéka, a Shadow Gambit: The Cursed Crew című játékot is letesztelte a CB.
Motor: Unity
API: DX11
Felskálázás: -
RT: -A játék finoman fogalmazva rendkívül igénytelen, ami alatt azt értem, hogy piszok gyors, a sebesség igazodik a vizuális megjelenítéshez (nem igényel erős hardvert), teljesen korrekt (RTX 4080 nyaldossa a 400 fps-t), egy RX 580 vagy GTX 1060-as elegendő a 1080p max grafikához stabil 60 fps-el.
VRAM igénye is rendkívül alacsony: 1080p és 1440p felbontáson is legendő a 4 GB, 4K felbontáson "már" 6 GB kell.Nagyon szépen skálázódik a sebesség a Unity motorral, viszont Vega 64 és RX 5600XT tempójával súlyos problémák vannak, az a kettő pocsék tempót ad valamiért.
Ampere-nak ebben a játékban a 4K különösen jól fekszik.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
bobalazs
nagyúr
válasz MasterDeeJay #47006 üzenetére
Ez elég cool, gondolom a konkurrens gyártók kártyáival is így működik.
-
-
-
bobalazs
nagyúr
válasz MasterDeeJay #47003 üzenetére
integráltra képet kötve lehet játék gyorsítóként használni ezt az intelt?
-
Ha valakinek kellene info.
Intel DG1 működik akár milyen lapban és procival. Kamu volt amit kezdetben írtak. (Vagy csak az Asus féle volt ilyen limittel?)
Persze gondolom itt keveseket érint, pedig a legolcsóbb kapható kártya (ebay, ali 20-30eft)
Drivere ugyan az mint a többi intelesnek. Gpuz össze vissza ír mindent.
Hw infó is baromságokat ír, nem a max verzióm van.[ Szerkesztve ]
-
Yutani
nagyúr
RX 580 - RX 5600XT - RX 6600 - RX 7600 teszt
Hogy miért jó az RX 7600.
#tarcsad
-
Busterftw
nagyúr
Intel backs out of $5.4 billion deal to buy Israeli firm Tower Semiconductor
Chip giant to pay $353 million to terminate acquisition after reportedly failing to receive okay from Chinese regulators as demanded by contract
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Poco X6 Pro - ötös alá
- trek81 károsultjai
- Milyen videókártyát?
- Viccrovat
- Videós, mozgóképes topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest