-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
csaba951
veterán
válasz
Helsing #2559 üzenetére
Szerintem teljesen félreérted ezt a dolgot! Ez egy sima marketing eszköz, ami az értékesítést hivatott elősegíteni (profit maximalizásás). Egyáltalán nem azért van, hogy ténylegesen hasznos dolgokat kapjanak a vásárlók.
1) A játék a CD PROJEKT RED eddigi legdrágább fejlesztése. Nagyon túlvállalták magukat, a cég valódi lehetőségeihez/méretéhez képest. És senki nem lehet biztos benne, hogy jó játék lesz, és eleget tudnak belőle értékesíteni. Lehetne jó játék kevés eladással, vagy rossz játék eleve kevés eladással is.
2) A játékok bevételének legnagyobb része premierkor és az azt követő 2 hónapban folyik be. Minden további bevétel már csak aprópénz. Tehát ez alatt az idő alatt a lehető legtöbb bevételt kell produkálni ahhoz, hogy a játék anyagilag kifizetődő legyen.
3) 16 db igyenes dlc, 2 db/ hét ütemezéssel. Merő véletlenségből ez 8 hét, vagyis 2 hónap.
4) Rengeteg helyen automatikusan megjelenik, ha egy játékhoz (pláne egy népszerű játékhoz!) új patch/tartalom jelenik meg. És minél többet van az emberek szeme előtt a játék neve, annál több esély van rá, hogy az is megveszi, akinek még nincs meg. Tehát az ingyenes dlc-kel valójában ezeket az ingyenes megjelenési felületeket/reklámokat "vette meg" a cég.
5) A játék végül akkorát robbantott, amire a kiadó a legmerészebb álmaiban sem gondolt. Tehát utólag nézve az ingyen dlc-k által "megvásárolt" reklámfelületek nélkül is hatalmas siker lett a játék. Mégis indokolt volt felhasználni a dlc trükköt, mert:
a) már jó előre be voltak jelentve, presztízsveszteség lett volna lefújni
b) az így származó extra bevétel extra profitot hoz majd a kiadónak, így biztosan lesz pénz a folytatásra
c) már amúgy is készen/előrehaladott állapotban voltak, így butaság lett volna nem használni őket.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Megkérnénk minden topiklakót hogy a játék történetéhez kapcsolódó hozzászólásoknál használja a Spoiler kódot!
- Star Trek
- Mesterséges intelligencia topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- World of Tanks - MMO
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Napelem
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- 10 Gbps-os, övre akasztható SSD-vel adott magáról hírt a Patriot
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest