Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csaba951

    veterán

    válasz Helsing #2559 üzenetére

    Szerintem teljesen félreérted ezt a dolgot! Ez egy sima marketing eszköz, ami az értékesítést hivatott elősegíteni (profit maximalizásás). Egyáltalán nem azért van, hogy ténylegesen hasznos dolgokat kapjanak a vásárlók.

    1) A játék a CD PROJEKT RED eddigi legdrágább fejlesztése. Nagyon túlvállalták magukat, a cég valódi lehetőségeihez/méretéhez képest. És senki nem lehet biztos benne, hogy jó játék lesz, és eleget tudnak belőle értékesíteni. Lehetne jó játék kevés eladással, vagy rossz játék eleve kevés eladással is.

    2) A játékok bevételének legnagyobb része premierkor és az azt követő 2 hónapban folyik be. Minden további bevétel már csak aprópénz. Tehát ez alatt az idő alatt a lehető legtöbb bevételt kell produkálni ahhoz, hogy a játék anyagilag kifizetődő legyen.

    3) 16 db igyenes dlc, 2 db/ hét ütemezéssel. Merő véletlenségből ez 8 hét, vagyis 2 hónap.

    4) Rengeteg helyen automatikusan megjelenik, ha egy játékhoz (pláne egy népszerű játékhoz!) új patch/tartalom jelenik meg. És minél többet van az emberek szeme előtt a játék neve, annál több esély van rá, hogy az is megveszi, akinek még nincs meg. Tehát az ingyenes dlc-kel valójában ezeket az ingyenes megjelenési felületeket/reklámokat "vette meg" a cég.

    5) A játék végül akkorát robbantott, amire a kiadó a legmerészebb álmaiban sem gondolt. Tehát utólag nézve az ingyen dlc-k által "megvásárolt" reklámfelületek nélkül is hatalmas siker lett a játék. Mégis indokolt volt felhasználni a dlc trükköt, mert:

    a) már jó előre be voltak jelentve, presztízsveszteség lett volna lefújni

    b) az így származó extra bevétel extra profitot hoz majd a kiadónak, így biztosan lesz pénz a folytatásra

    c) már amúgy is készen/előrehaladott állapotban voltak, így butaság lett volna nem használni őket.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés