- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Intel találgatós topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- SSD kibeszélő
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Mellényzsebbe csúsztatható retrokonzol közeledik az Anbernic színeiben
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
A Witcher topikokat összevontuk, minden résszel kapcsolatban mostantól egy topikban tudtok beszélgetni: Witcher topik
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
Geresics #2534 üzenetére
Nagyon rég toltam már, de sajnos nem hiszem, hogy lenne ilyen interakció jelző benne. Emlékszem, én is rohangáltam az elején ajtótó-ajtóig. Később ez már nem lesz zavaró, max. Flotsamban. Ha téged nagyon zavar, talán a Nexusmods-on lehet rá megoldás.
Az irányítás nem okozott gondot nekem, sőt a három játék közül ennek az irányítását és harcrendszerét szerettem a legjobban. Ez a legnehezebb, a harmadik részé már inkább casual irányba ment el. -
Geresics
addikt
válasz
GypsFulvus2 #2533 üzenetére
Köszi!
Időközben visszakerestem, és magam is arra jutottam, hogy kikapcsolom az überszopingert, és valóban megoldódni látszik a dolog
Viszont az irányítás egyelőre roppant frusztráló, de majd ezt is megszokom, mint az első részét. Ez, hogy tök közel kell menni mindenhez, hogy egyáltalán látszódjon, hogy lehet-e vele valamit csinálni, ez kiba' rossz. Olyan lassan haladó játékos vagyok, aki mindent is meg akar nézni, minden ajtón is be akar menni, stb-stb, márpedig így, hogy nem látom messziről egy ajtóról, hogy nyitható-e, így ez nagy cumi...
Nem lehet valahogy bekapcsolni, hogy mindnet interrakcióra képes dolog fölé kiírja a nevét, mint az első részben? -
GypsFulvus2
őstag
-
Geresics
addikt
Elkapott a Witcher érzés.
Elolvastam az összes könyvet.
Tegnap befejeztem a Witcher 1-et (GOG-ról).
Fel is tettem rögtön a 2-t (GOG-ról), és meglepődve tapasztaltam, hogy a játék szemre olyan 20FPS körül teljesít!
Oké, hogy feltettem mindent fullra, de azért azt hiszem ennek a gépnek kellene bírnia:
AMD Ryzen9 3900X, 32GB Crucial Ballistix DDR4-3200MHz CL16 RAM, Gigabyte GTX960 4GB OC, X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro, Samsung 850 EVO 500GB SSD, Dell P2414H @1080pÉrtem én, hogy épp VGA-ra vadászom, és az nagyon kilóg a konfigból, de az ajánlott konfig ehhez az GTX260...
-
Redneck
nagyúr
Kb. 2 hónapja fejeztem be a harmadik részt, ami hatalmas kedvencem lett. Mivel a második részt korábban megvettem, úgy döntöttem ideje nekifutni. A tutorial részen már túl vagyok, egyelőre kicsit fura, de igyekszem megszokni hogy más. Ha elakadnék, kérdezek.
-
Šolaire
veterán
válasz
Creative997 #2528 üzenetére
Kár kihagyni a 2. Részt, szerintem zseniális. Viszont a 3. Rész önállóan is élvezhető, néhány utalást esetleg nem fogsz érteni kb ennyi.
-
Creative997
őstag
Hali,
Korábban már végigvittem az első részt néhányszor (ami eléggé bejött) és egyszer belekezdtem a másodikba is, de csak néhány óra ment bele, valahogy nem adta.
Most újra kedvet kaptam a Witcherhez és a harmadik részt gondoltam elkezdeni végre, de nem tudom biztosra mennyire jó ötlet a 2. rész hiányában? Túl sok időm nincs játszani, csak kb heti 8-12 óra -
melega
őstag
Megcsináltam Ivoreth a tünde oldalán és Kém oldalán aki kiszabadított elején a fogságból mindkét befejezést 50 óra volt.
Most kezdem az első részt
A harmadik részben volt 200 órám majd félévig játszottam mielőtt eladtam, de egyszer azt a befejezést kaptam hogy a farkasember védi a mocsári szörnyektől, egyszer meg azt hogy ellepik a szörnyek és meghal, nem tudtam elérni hogy Ciri bízzon bennem.
A Blood and wine kiegészítőben pedig megkaptam a jó befejezést beállt borásznak harcai végén, viszont akárhányszor nekifutottam a hercegnőt mindig megölte a testvére.
Most a Cyberpunkot várom a stúdiótól.
A Surge 1,2 ért is köszönet a német Deck 13 nak aki kivált a lengyel Cd Project Redtől hiszen egy nagyon jó reakcióidőfejlesztő játék valaki nem tudja a karakter vagy fegyverfejlesztést,, vagy nem tud másodpercre pontosan kitérni támadni védekezni és ölni halál fia.
Nem való mindenkinek, viszont 2 rész elég volt a Surgeből nekem.
Jobban való nekem a Cyberpunk meg a Witcher. Mindketőtt imádom. -
melega
őstag
Végigvittem a kém oldalán aki segített megszökni a börtönből.
Nagyon jót játszottam vele.A befejezés:
<spoiler>Megmentettem Trisst, de nem öltem meg a sátorban élő kiráyt így Trisel elmenekültek a végén, és a király lerohanta északot Dandelionnak meg aranyélete lett a hatalomra vágyó király bordélyábanA másik megmentettem Foltest lányát tőle várták hogy ő legyen a hivatalos uralkodó, a kővárban a végén az össze boszorkányt és varázslót kivégezték, és én Trissel és a kémmel aki az elején megmentett elvonultam.
Heltest király ugyanúgy lerohanta északot, és Dandelionnak ugyanúgy aranyélete lett a bordélyában.
</spoiler>Most a tünde oldalán viszem végig.
Kérdésem, ha a 2. fejezetben megölöm Heltest királyt lesz jelentősége a végére?
-
tibaimp
nagyúr
Lui04: a Vergen alatti alagutakhoz hogyan lehet eljutni?
Itt kószálok, de nem találom a bejáratot, meg a térképen a jelző is össze vissza mutat, hol ide, hol oda, nem is értem... -
tibaimp
nagyúr
Még azt szeretném megkérdezni, hogy a karakter fejlesztésénél például a KARDFORGATÁS képesség út mikor lesz elérhető, vagy hogyan lehet azt feloldani?
Már 16 szintű vagyok, és 10 képességpont nincs kiosztva.
-
tibaimp
nagyúr
Szevasztok
Segítség kellene!
Most játszom újra a Witcher 2-őt, és az 1. fejezetben van ez a küldetés: Titokzatos folyó
Most már ott tartok benne, hogy ezt írja a küldetés továbbhaladásához: "Keress rá módot, hogy feljebb juss a Pontar-folyón! Ne feledd, hogy egy másik hajóroncs is nyugszik valahol fentebb a Pontar-folyón."Szóval, hol van ez a másik hajóroncs??
-
MageRG
addikt
Az első részben hozott döntéseid tapasztalatom szerint nem nagyon változtatnak a 2. történetén.
Az egyik fontosabb, hogy életben van-e Lángoló Rózsás Siegfried. Ezen kívül a kaedwen-i táborban kötött belém valaki, az első részben okozott balhéra hivatkozva (de nem emlékszem pontosan mi volt).
Hogy Shanival vagy Triss-el kavartál-e nem számít (meh).
Az áthozott übertápos cuccokat meg lefokozza a játék, nehogy túl erős legyél. -
Krauß
újonc
válasz
Dr. Student #1360 üzenetére
Szevasz
Azt szeretném meg kérdezni hogy azon kívűl hogy felszerelést és pénzt importál érzékelhető lessz-e magában a játékban az importálás?
Például: -Én az 1-ben Trisst választottam és a 2 ez ér vallamit? -
válasz
GypsFulvus2 #2465 üzenetére
Én nem értem hogy mert van így itt felmagasztalva az 1 én anno végig játszottam de az az elnyújtott rétes tészta történet nekem sok volt. Ez a kettő már most sokkal jobban bejön. Jövő héten megyek megvenni GoTY ba a haromat . Amit tanácsoltál hogy a mentést rakja el az ember az nagyon hasznos volt mindenképpen újra játszom másik szemszögből is .
-
Megvan sikerült Lethot legyőzni normálon. 😅 Tényleg kezd Dark Souls szintű lenni a játék és olyan sztorija van ami megközelíti nálam a mass effect egyet ami nagy szó .
-
-
Grampy
aktív tag
Sziasztok!
Steamről megvásároltam a játékot, majd feltelepítettem, és indítás után, a következő hibakód fogad.
"Application load error P:0000065432"
Már több mindent próbáltam.
Steam újraindít, gép újraindít, játék újratelepít, CCleaner, de nem jutottam előrébb.Valaki találkozott már ezzel a problémával?
-
hiuuz
csendes tag
válasz
VikMorroHun #2503 üzenetére
Tény, hogy nem az "agyatlanul kattintgatunk mint a hülyegyerek" típusú, de akinek van egy kicsi érzéke a játékokhoz annak kb 5 perc alatt rááll a keze. Én kb 7 évet hagytam ki a játékok világából, de a legnehezebb fokozaton sem volt gond végigtolni.
-
hiuuz
csendes tag
Kicsit kipofoztam az első modomat, így már egész vállalható lett:
-
Šolaire
veterán
válasz
atainprison #2500 üzenetére
Nekem is bejön a sztori nagy kedvencem
legnehezebb fokozaton mi durva a játék.
-
perge666
veterán
válasz
perge666 #2490 üzenetére
Üdv.
Na a Witcher1-et csak abbahagytam,nem tudtam megszokni az irányítást meg a harcot.
A Wikipediát végigolvastam róla,meg néztem 1-2 videót is,és elkezdtem a W2-t.
Na ez már sokkal jobb minden szempontból,hatalmas pirospont hogy van kontroller támogatottság.
Néhány órát már csatangoltam,de úgy érzem hogy nincs még annyira kiforrva az egész mint a 3.
Ettől függetlenül frankó a játék,csak sok dolgot szokni kell benne,mint például a térképet,a navigálást,hogy random nem lehet benne futni,az egész tárgykészlet nekem zavaros még......meg volt még egy fontos,de most hogy elkezdtem sorolni,nem ugrik be.
A lovaglás hiánya nem zavaró,a 3-ban sem sokat ültem Keszegen. -
Rony949
őstag
-
Andos91
csendes tag
válasz
atainprison #2494 üzenetére
Köszi a felvilágosítást. Annyi még, hogy Iorveth szerepel a Wild Huntban?
-
atainprison
senior tag
válasz
Andos91 #2493 üzenetére
- Philippa mindenképpen benne lesz a 3-ban
- Lethoval csak úgy tudsz találkozni a 3-ban, ha életben hagyod (szerintem érdemes, mert elég jó küldije van)
- Saskia egyáltalán nem szerepel a 3-ban, szóval tökmindegy mit csinálsz vele
- egy kicsit el fog térni pár dialógus, ha nem mented meg Triss-t, de ettől függetlenül össze lehet vele jönni
- Sile szerepel a 3-ban, ha megmented (mondjuk nem túl sokat)
- szerintem semmilyen armort nem tudsz átvinni a 3-ba
- Roche mindenképpen szerepelni fog a 3-ban, lesz pár fontos küldetés vele, asszem csak néhány dialógus fog eltérniA mentést amúgy nem fontos átvinni, mivel a 3-ban van egy egész jó szimuláció erre vonatkozóan, amikor a fontosabb döntéseket, megkérdezik tőled és akkor azt adsz meg amit akarsz (kb. csak a tetkó az egyedi amit csak mentéssel lehet importálni).
-
Andos91
csendes tag
Sziasztok, szeretném átemelni a mentésem a 3. részbe, viszont a 2. rész végénél nem jutottam dűlőre 2 befejezés közül melyiket lenne érdemes továbbvinnem. Abban biztos voltam, hogy Iorveth oldalán viszem végig a szálat. Viszont a végén amikor eldönthetem, hogy Philippát segítek kiszabadítani, vagy Trisst teljesen megváltoztatta a végkimenetelt ami a 3. részre nézve fontos az események kimenetelében. Ezért minden kérdésem a folytatásra vonatkozik!
- Először is, akkor is találkozok Philippával ha úgy döntök Trisst mentem meg a végén?
- Ha úgy döntök harcolok Lethoval meghal, és nem fog szerepelni a 3. részben vagy valahogy túléli?
- Ha Trisst mentem meg, Saskia átka nem törik meg. Ez a küldetés folytatódik?
- Megromlik a következő részben valakivel a kapcsolatom attól függően, hogy Trisst, vagy Philippát mentem meg?
- Sile of Tansarville szerepel a 3. részben ha nem hagyom meghalni?
- A testvérgyilkos páncélzata küldetést csak részben sikerült befejeznem. A 3 részben elérhető lesz amit részben elkészítettem? (Csak a nadrág hiányzik) Vagy csak akkor ha teljes a küldetés?
- Flotsamban döntenem kell kinek az oldalára állok. Ha Iorveth-et választom Roche-ra ne számítsak a következő részben? Vagy lesz lehetőségem újra kibékülni mindenkivel?
Előre is köszönöm a válaszokat sajnos nem sikerült találnom a befejezéssel kapcsolatos részletes leírásokat a végigjátszásról. Ha van ilyen angolul is, szívesen várom. -
perge666
veterán
Volt itt cimborám,és ezt hozta : [kép]
Elég fullos cucc,érmétöl kezdve a térképig,kirakóig minden van hozzá. -
Goblin12
őstag
Sziasztok.
Szeretném beszerezni a Witcher második részét collectors editionben.
És gondoltam itt a fanek közt egyből van valaki aki felismeri, hogy ez a pack itten eredetie avagy sem.
Köszönöm a segítséget.
-
hiuuz
csendes tag
válasz
GypsFulvus2 #2487 üzenetére
Én is úgy látom, hogy mára mindenkinek beleégett a retinájába az arc a harmadik részből. De örülök neki, hogy én a régi arccal tudom végigtolni, úgy ismerem meg a történetet
Direkt nem spoilerezem el, a második és harmadik rész történetét, csak annyit tudok amit a háttérképek, trailer videók elárulnak. Már a harmadik részből is nézegetem a fejét, ha ebben is megoldható a harmadikat is a régi Geralttal nyomnám. Új cuccok, új dizájn, régi főhős. Nem engedem, hogy megfertőzzön ez a macsós pofa
-
hiuuz
csendes tag
válasz
GypsFulvus2 #2483 üzenetére
"Én az első résszel lettem függő...
"
Én tavaly előtt ősszel találkoztam a szériával. Az elsővel kezdtem én is, rögtön magával ragadt! Utána végigolvastam az összes könyvet, szerencsére a PlayOn kiadó komolyan vette a kiadást és még várható a 2013-as könyv is! Viszont a második részt még nem kezdtem el, először össze kellett dobnom a fentebb linkelt modot, mert az arc megváltoztatása nem tetszett. Értem én, hogy játékot jó képű főhőssel lehet eladni, de ezt valahogy mégsem tudta bevenni a gyomrom. Legalább a beállításoknál csinálhattak volna egy új/régi arc opciót, de
-
Šolaire
veterán
válasz
GypsFulvus2 #2483 üzenetére
Szintén. Első részt mai napig előveszem. Zene hangulat nagyon itt van.
-
perge666
veterán
Na csak elkezdtem a Witcher1-et,kicsit kényelmetlen az irányítás,de a sztori érdekel,ezért végignyögöm.
-
Rony949
őstag
válasz
perge666 #2478 üzenetére
Csak az első terület (a tutorial utáni rész) a szívás, mert papír karaktered van, pár csapásra meghalhatsz, viszont azután meg félisten leszel többnyire.
Ja meg nagyon figyelj oda hogy kinek fordítasz hátat. Ha hátulról támadnak meg, az critical hit-nek számít és azzal pillanatok alatt meghalsz.
-
perge666
veterán
válasz
GypsFulvus2 #2477 üzenetére
Köszönöm a kielégítő választ.
Akkor nyugodt vagyok hogy lesz segítség.Az 1.részt már elkezdtem 1,5 éve,de nagyon nem tetszett. ( a PC-s irányítás volt a fő problémám.... )
Nem gond ha nem teljesen Sandbox.
A záró videót mindenképp megnézem.
Szerintem a legkönnyebb fokozaton kezdem el,végül is nem azért játszom hogy vért ízzadjak,hanem azért hogy jól szórakozzak,kikapcsolódjak.
A főzet ivás biztos szokatlan lesz,de majd megszokom,nem gond.
Ha jó a játék,simán végig viszem 2X-3X is.Még egyszer köszönöm a segítséget,majd jövök.
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
perge666 #2476 üzenetére
Ha nem is naponta, de be-benézek ide is, szóval kérdezz csak bátran.
Előljáróban:
Ez kötöttebb, kisebb pályákon játszódő játék, nem teljesen sandbox, mint a 3. rész, cserében a történet (szerintem) érdekesebb és a dramaturgia, narratíva jobb. Ha nem játszottál az első résszel, akkor szerntem kezdd azzal, hogy megnézed az az első játék záró videóját. Ezzel nem spoilerezed el az első játékot (ha később kedved kerekedik hozzá), mert ez a sztori lezárása után, kifejezetten a második rész felvezetése miatt került bele a játékba (ahogyan a második rész legvégén is felvezetik egy "outro" videóval a 3. részt)
Számíts rá, hogy ez a játék nehezebb lesz, a harcrendszere még nem a casual ízlésre lett tervezve, hanem inkább HC. Sokat kell mozogni, gurulni, kitérni (pl. ha körbevesznek és hátbatámadnak, akkor annyi, míg a 3. részben még volt esélyed), használni kell a főzeteket, olajokat és a bombákat is, már normál fokozaton Ha csak a 3. résszel játszottál, akkor szerintem normál fölött semmiképpen se kezdj neki. A legnehezebb fokozat meg igazi HC játékosoknak való: egy életed van, ha megöltek, akkor vége a játéknak...
A meditálás és főzetfogyasztás megint csak alaposan eltér a 3. rész rendszerétől; ahhoz hasonlít inkább ahogy a könyvekben leírták. Nem tudsz pl. harc közben bedobni pár fecskét, ha fogytán az életed; a főzeteket a harcok előtt kell fogyasztani (tehát mielőtt kimerészkedsz egy várhatóan problémásabb területre, fel kell készülnöd előre, többek közt főzetivással). A párbeszédrendszer is jócskán eltér, továbbá (sajnos) beletettek egy-két QTE-t is (szerncsére elvétve).
Még annyi, hogy a játék történetének teljes megértése gyakorlatilag két végigjátszást kíván.
Az első fejezet végén ugyanis meg kell majd hoznod egy olyan döntést, ami alapvetően meghatározza, hogy hol folytatod a játékot, mi törénik, kik lesznek a szövetségeseid és az ellenfeleid, és milyen küldetéseket teljesítesz. Tulajdonképpen két külön játékká válik szét itt a történet. A 2. fejezet ezért 90%-ban eltér, és mivel ez a leghosszabb fejezet, kb. a játék 40%-a teljesen eltérő attól függően, hogyan döntöttél itt. Ha az egész sztorit, minden aspektusát meg akarod ismerni, akkor legalább kétszer végig kell játszanod, legalábbis az 1. fejezet vége után. Ezért már most szólok, hogy érdemes ott egy mentést meghagyni, még a döntés előtt (tudni fogod, mikor). A 3. fejezetben is van még egy fontos elágazás, és így tulajdonképpen 4 számottevő mértékben eltérő befejezés van (és ezeknek még sok alváltozata, de ezek már csak apróságokban térnek el). -
perge666
veterán
Üdv.
Eddig még csak a 3-at vittem végig a kiegészítőkkel,de az államat még azóta sem találom,pedig már lassan 1 éve kijátszottam.
Most úgy döntöttem hogy a 2-t is végig játszom.
Remélem van még itt 1-2 aktív tag aki tud segíteni nekem ha elakadok,vagy épp valamit nem értek......... -
Snooker
senior tag
Köszönöm mindkettőtöknek! Kikapcsoltam az Ubersamplinget és most már fut rendesen.
-
Snooker
senior tag
Sziasztok!
Normális az, hogy még közepes beállításokon sem fut simán a játék a konfigomon? FHD felbontáson játszok.
-
Šolaire
veterán
Üdv. Elővettem újra annyi év után. Most is zseniális,Flotsam a kedvencem nagyon hangulatos.
-
kiszoleszkoo
csendes tag
jééé és megvan, nagyon szépen köszönöm, akkor eddig mindig a főmenüs beállításokba próbáltam volna?
mindegy szuper
köszönöm szépen
mostmár van értelme tápolni a karit mégjobban
van motiváció
-
Rony949
őstag
válasz
kiszoleszkoo #2466 üzenetére
Ha minden igaz, be kell töltened egy játék állást, majd a menüben tudnod kell állítani.
-
kiszoleszkoo
csendes tag
Sziasztok, nemrég kezdtem el játszani a játékkal és mivel megijjejdtem h nem lehet nyilas irányításra átállítani a játékot, nekem az a megszokott, így könnyűre raktam a nehézséget, de nem tudom átváltani, és ez így nagyon könnyű, a játék iszonyatosan tetszik, de elveszi a szépségét h ennyire könnyű
valaki nem tud nekem ebben segíteni? nem-e lehet valahogy átállítani vagy nincs-e vmi patch, mod erre? előre is köszi a választ!!
-
GypsFulvus2
őstag
janos666: Hát ez már gondolom ízlésbeli különbség. A második rész története nekem nagyon bejött; a csavaros politikai intrikák, ahol még a mester-manipulátorok illusztris társaságát is szétszivatja legfőbb mester-manipulátor és a látszat ellenére nagyon is okos eszköze...
a harcrendszerét meg nagyon szerettem, az jött be a legjobban, taktikusabbnak kellett lenni, mint a 3. rész némileg már kazuárokra tervezett, könnyebb harcrendszere. Azzal egyetértek, hogy valahogy (a maga korában pomás grafika ellenére) nem hozta az első rész hangulatát. Nem tudom megmagyarázni, hogy miért. Pedig az, hogy a második fejezet teljsen eltért a választott társtól függően, és e miatt 4 db nagyon eltérő végkifejlete volt, dramaturgiai szempontból zseniális húzás. Gyakorlatilag kétszer kellett végijátszanod, ha a teljes sztorit ismerni akartad. Az első rész meg tipikusan egy kis költségvetésű stúdió első munkája, minimál legénységgel, minimál pénzből, kölcsönvett motorral. Ahhoz képest megdöbbentően jól sikerült és megalapozta a későbbi sikereket.[/
-
pigatt
őstag
Sziasztok!
Az a hibajelenségem, hogy Windows újratelepítés után a játék (EE steam-es) nem készít a manuális mentésekhez képet, és így nagyon nehéz megtalálni valamit, ha visszaakarom tölteni.
Mit lehet ezzel tenni?
Segítséget előre is köszönöm!
-
Redneck
nagyúr
Ha valaki tudna megoldást, privátban szívesen elfogadom, egyelőre jegeltem a játékot, de szeretném majd kipörgetni!
-
Redneck
nagyúr
Üdv!
Szeretném Xbox360 controllerrel nyomni a játékot. Steames verzióm van, a launcher beállításaiban írja is a kiosztást szépen, de a játékot elindítva, csak a menüben működik. Van valami egyszerű megoldás arra, hogy működjön?
-
Nah, már a végére is értem. Rövidebb volt, mint gondoltam. Szépen körbeért a story, pont annyira volt összetett és tekervényes, hogy elég érdekes legyen ez a viszonylag rövid történet, viszont végig követni tudjam és őszintén csak annyira (ne) lepődjek meg bármi fordulaton, mint a főhős (se). Szóval jó volt, csak viszonylag kevés és rövid, de ez tipikus kritika szokott lenni részemről a trilógiák középső részeiről.
Furcsálltam, hogy semmi szó nem esett ebben az epizódban más Witcher-ekről, akiket már amnéziásan is (újra) ismert Geralt.
Majd az ME:A után nekiveselkedem a 3.-nak is. Viszont kíváncsi leszek mentés importálással az másképp kezdődik-e, mert azt már kipróbáltam úgy egy óra erejéig megjelenéskor, és emlékeim szerint nem igazán passzol annak az eleje ennek a végéhez.
-
Haunter
újonc
Hali srácok!!
Egy ideje már játszok a W2-vel. 2x vittem végig, egyszer Roche-al, egyszer Iorveth-tel, és az egyik legjobb játék amivel játszottm.
Egy kérdéssel fordulnék eme társasághoz.
Mint tudjátok, hogy ha pl. az AXII jelet minél többször használod meggyőzéseknél, akkor annál hatékonyabb, és annál többször tudod használni a beszélgetések során. De pl. az olyanok, mint pl amit Flotsamban szedsz össze Quen jelet erősítő Summer Crown erőt lehet-e fejleszteni?
Előre is köszönöm a válaszokat. -
(#2455) Rony949 - Ok, akkor nem csak én vagyok béna.
(#2456) Lui04 - Kösz. Lassan már kezdtem rájönni, hogy az 'egy-két suhintás, majd azonnali hátrálás' nyerhet, csak azért nem tűnt ez sem bolondbiztosnak, mert ha már kattintottam egyet, akkor nem szakítja félbe a kardmozdulatot (akkor se, ha látszólag még el sem kezdte), illetve nem ugrik el azonnal az animáció végeztével sem, csak ha újra megnyomom a space-t, mikor már pihen a kard, és bármiféle tereptárgyban felakadhat (amin nem tudna átsétálni, annak meg sem próbál nekiugrani, de talán nincs is épp a képernyőn az a tárgy, csak annyit látni hogy nem ugrik parancsgombnyomásra).
Igen, QTE... A csápos lényt is sikerült megölni, miután észrevettem, hogy egy-két csáp után QTE módszerrel kell továbbjutni (csak elég jól beleolvadt a HUD a háttérbe, hogy ne lássam azonnal, mikor nem számítottam rá).
Ezek végül is vállalható dolgok lehetnek, csak nekem nehezen jönnek ahhoz képest, hogy volt egy gyors tutorial, amiből lényegében semmit nem tanultam (talán mert azt hittem, már mindent tudok az első részbő - Könnyű módot javasolt, de nem fogadtam el
), és gyorsan meg lehet halni, amitől lassabb a kísérletezés.
A története viszont kezd már érdekes lenni így az elején is. -
Lui04
aktív tag
válasz
janos666 #2454 üzenetére
A harcrendszer kb. ennyi: egy kettőt csapsz utána vagy másik célpontra mész át vagy eltávolodsz az ellenfelektől. Olyan mint a dark souls kb. nem mész és legyaksz mindenkit, hanem oda kell figyelni mikor üthetsz. Egyébként első játékra jó dolog ha a quen jelet fejleszted, az védelmet ad a támadásokkal szemben és van egy hozzá kapcsolódó képesség amivel áthárítod a sebzést a támadóra.
Plusz a beállítások között a játékon belül kikapcsolhatod a hard qte-t, ez is könnyít bizonyos helyzeteken.
-
Nekem hihetetlenül nem fekszik ez a 2. rész.
Mikor 2011-ben megjelent, még csak hallomásból ismertem a sorozatot. Ismerősök unszolására kipróbáltam az akkor friss és ropogós 2. epizódot, viszont nagyon hamar félredobtam, mert ki nem állhattam az irányítását (úgy emlékszem, hogy szinte szédültem attól, ahogy a hirtelen és gyors mozgású karaktert egy "tehetetlen" kamera követi, vagyis inkább csak szédeleg a játékosmodell háta mögött, mint egy részeg szellem, ami én lennék), de a grafikai stílus, vagy az első 10-20 perc "hangulata" sem nyűgözött le.
Mikor nemsokkal a megjelenése (2015) után mindenki ódákat zengett a 3. részről, azt is kipróbáltam futtában, és egyáltalán nem éreztem taszítónak a játékot (mint annak idején a 2. részt), de épp benne voltam egy másik hosszú játékban (DAI), és úgy döntöttem, hogy az első résszel kéne kezdeni, mert úgy éreztem tele van utalásokkal a múltra.
Szóval tavaly (2016) nyáron végigjátszottam az első részt, ami összességében a kora és "olcsóságai" ellenére is nagyon tetszett. Egész könnyű volt kitanulni a harcot, csak ki kellett választani a megfelelő kardot+stílust, minimálisan "taktikázni" az italokkal, varázstrükkökkel, "fedezékekkel" (vagy futással/ugrással), esetleg az ellenfél sajátosságának gyors kiismerésével, és onnantól lényegében máris egy kvázi-sebezhetetlen gyilkológépet irányítottam, ami bármilyen ellenfélből bármennyit lekaszabolt. Ugyan így egyértelmű volt mindenről, hogy mire jó (kereskedők, könyvek, skill-ek, italok, stb).
Most viszont nekikezdtem a 2. résznek, és teljesen el vagyok veszve.
Még mindig szédített egy picit a kamerakezelés, de az egérérzékenység hangolgatása, és némi idő eltelte után nagyjából sikerült hozzászoknom. A harcrendszerre viszont nagyon nem sikerül ráéreznem. Rám ront néhány drowner és két-három, elkerülhetetlennek tűnő sebződés után a földön fekszik a körbevett Geralt. A mellékküldetések is nehezek (random útonállók is le tudnak gyilkolni menet közben, nem még a véletlen fenevad hordák), a fő történeti szállal pedig teljesen elakadtam (SPOILER: kiabál a nő, hogy yirden, yirden, ami legelső próbára bevált egy csápon, de utána még 10x leraktam, és sohasem akadt meg benne többé csáp, én viszont két suhintástól meghalok, de nem is lepődtem meg). Még nem tudom hol van a hiba, de nem sikerül kiismernem magam a játékban, hogy "szintre kerüljek".Ezzel most (legalább is egyelőre) nem tanácsokat kérek, csak méltatlankodom, hogy miért ilyen fura a 2. rész.
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
[Prolixus] #2452 üzenetére
Szerintem teljesen azonosak. Talán az első részben Triss egy kicsit eltért a regénybeli ábrázolástól (nem véletlenül választottam inkább Shanit), de a 2. résztől teljes az összhang, szerintem. Ahogy Yen a 3. részben bánik Geralttal... hát az egy az egyben ugyanaz, majd meglátod...
-
[Prolixus]
addikt
válasz
GypsFulvus2 #2451 üzenetére
Nem biztos hogy akarom.
Egyelőre...
Közben szerkesztettem a hsz-emet amúgy.
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
[Prolixus] #2450 üzenetére
Majd a 3. részben bepótolhatod Yennefert is. Bár - ahogy itt megszokott - választhasz mást is...
-
[Prolixus]
addikt
Helyes-helyes.
Az meg nem kifejezés, hogy élvezetesebb lesz a könyvek ismeretében játszani...nem tudom milyen formában idéznek vissza a múltból eseményeket (párbeszéd, flashback, esetleg csak utalás...mikor mi, gondolom), de szerintem kb. lehetetlen visszaadni azt az élményt, amit Geralt meg Ciri találkozásának olvasása jelentett. Ezt max úgy lehetne elérni, ha a legalább a teljes novellát adaptálnák vizuálisan (bár talán még úgy sem, hisz már előtte is olyan dolgokat olvas az ember, amik hátteret nyújtanak bizonyos szempontból ehhez a "végzet"-es dologhoz), ami nyilván nem lesz így.
Vagy Yennefer. Nem mintha nagyon kedvelném (egyelőre), de a 2. könyv végére is már olyan múltja van Geralttal, hogy ihaj. Aztán a játékok közül kettőben érdemben fel sem tűnik, a játékos meg csak pislog, hogy mégis mi a olyan "nagy ügy" ezzel a fekete hollóhajú nővel.
Szóval jah...
Mennyire konzisztensek amúgy a központi karakterek a regénybeli megfelelőjükkel szerintetek? Ciri, Geralt, Yen? Esetleg Triss?
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
[Prolixus] #2447 üzenetére
Ahogy Simon mondja; ez lesz maga a fő történetszál, belekeverve Emhyrt is. Ezért is élvezetesebb a könyvek ismeretében végigjátszani a trilógiát.
-
S1M0N
senior tag
válasz
[Prolixus] #2447 üzenetére
Konkrétan erre épül a 3. rész.
Ott találkozunk "személyesen" a Wild Hunttal (az első részben csak "szellem" alakban volt jelen a vezérük, ezért sem lehetett megölni, csak "elkergetni"), akik Cirire vadásznak az Ősi Vér próféciája miatt, így Geraltnak kell megtalálnia őt előbb, nem mellékesen pedig megvédeni a világukat a támadóktól.
A könyvekből rengeteg szereplő felbukkan kisebb-nagyobb szerepekben, de van olyan is, akiről csak hallunk, olvasunk valamit.
Emellett persze sok szöveg is visszaköszön a könyvekből, de rengeteg az utalás az azokban olvasott eseményekre is 1-1 párbeszéd során, hiszen Geraltnak rengeteg szereplővel van múltja.
-
[Prolixus]
addikt
Felteszem itt, mielőtt a W3 topicba illetlenkednék...
Ez a Sword of Destiny, Child of Destiny, Geralt + Ciri egymásnak "rendeltetettsége" dolog (fú ez de szép magyar szó) mennyire jelenik meg explicite a Witcher 3-ban?
Mert így a regények olvasása közben jön rá az ember, hogy pl a W1-ben konkrét mondatok köszönnek vissza az első 2 regényből. A King of the Wild Hunt elmondja Geraltnak a Law of Surprise-os dolgot (you will give me what you already have, but do not expect) idézi a destiny is a double edge sword szöveget a Water of Brokilon kehelyről, vagy éppen Leo szelleme ugyanazt a szöveget mondja el, amit Calanthe Geralt víziójában, szintén a végzetről, halálról, anyámkínjáról.
Ezek után furcsa lenne, ha a W3-ban nem jelennének meg explicite ezek a témák, tekintve, hogy Ciri abban a játékban központi szerepet kap. Csak kíváncsi vagyok, és nem nagyon bírok vele, mert mire végigmegyek a regényeken, plusz a W2 két végigjátszáson...hát az elég sok idő lesz.
Amúgy fun fact (bár lehet nem annyira fun fact annak, akiben részletesen élnek még a regények)
A W3 killing monsters című trailerében amikor Geralt a gonoszságról beszél (Evil is evil, lesser, greater, middling - makes no difference. The degree is arbitrary, the definition blurred. If I'm to choose between one evil and another, I'd rather not choose at all.) szintén szó szerint az első regényből van kiemelve.
-
Adam_Shepard
addikt
Sziasztok! Multi monitoros rendszernél hogyan tudom át állítani a nagyobb, ill. a másik monitoromra a játékot?
-
S1M0N
senior tag
válasz
[Prolixus] #2442 üzenetére
Nem mondtam ellent magamnak.
"de a craftolás nincs adott mesteremberhez kötve, esetleg 1-1 küldetés esetében." - A lényeg, hogy minden kovácsnál ugyan azt tudod gyártatni, de ez igaz a többi "kasztra" is.
Jobban már nem tudom elmagyarázni, a lényeg, hogy az adott céh tagjai ugyan azt tudják gyártani, kivétel ez alól a küldetéshez kötött tárgykészítés.
-
[Prolixus]
addikt
Damn, már nem lehet szerkeszteni...
Ez az Isle of Avallach, ahová Ciri vitte Geraltot+Yennefert...ez valami evilági hely? Nekem a második flashbackből az a benyomásom lett, hogy nem is abban a világban van, ahol a karakterek élnek/mozognak. Valahogy nem áll össze a kép...idilli kis sziget, ahol Geralt+ Yen kettecskén, háborítatlanul élnek, mint a mesében.
-
[Prolixus]
addikt
Akkor most magadnak mondtál ellent?
"Vannak kovácsok, akik kardot és páncélt tudnak készíteni, van, aki csak csapdákat, csalikat (tünde az erdőszélen)"
VS
"de a craftolás nincs adott mesteremberhez kötve, esetleg 1-1 küldetés esetében."
Craftolásról kérdeztem végig, nem a trade-ről! Utóbbi nekem is egyértelmű volt, W1-ben is árusspecifikus javakat lehetett venni, mármint árustípusok alapján.
Nade közben lecsekkoltam amúgy, CRAFTolni mindenkinél ugyanazokat a dolgokat lehet, szerencsére, nem kell ide-oda szaladgálni a jóemberek között.
-
S1M0N
senior tag
válasz
[Prolixus] #2440 üzenetére
A herbalista és a kovács eléggé egyértelmű, hogy mást-mást tud készíteni.
Vannak kovácsok, akik kardot és páncélt tudnak készíteni, van, aki csak csapdákat, csalikat (tünde az erdőszélen).
Itt még nincsenek úgy szétszedve a fegyver és páncélkovácsok (mezei kovács, mester kovács), illetve az általuk készíthető dolgok, mint a Witcher 3-ban, na ott majd lehet menni össze-vissza.
Szóval a lényeg, hogy az azonos kereskedőknél azonos árut szerezhetsz, készíttethetsz, persze a náluk lévő áru mennyiség eltérő lehet, de a craftolás nincs adott mesteremberhez kötve, esetleg 1-1 küldetés esetében.
-
válasz
[Prolixus] #2438 üzenetére
Nem, vannak külön boltosok, kovácsok, könyvárus, a tünde az erdőszélen aki csapdákat készít/árul (ez éppen Floatsam, de mindenhol külön vannak).
Saját jelölő asszem nincs. -
[Prolixus]
addikt
Két kérdés:
Minden craftolásra alkalmas NPC ugyanazokat tudja? Tehát mindenki tud mindent? Vagy van olyan, hogy XY csak Z dolgot tud craftolni, KH meg csak P dolgot? feltéve persze, ha megvan hozzá a recept és minden szükséges összetevő.
Illetve a térképen magamnak nem jelölhetek ki célpontot? Úgy mint az első részben, ahol bárhová lehetett kattintani egy target-et, amihez jelölte az irányt a minimap.
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
[Prolixus] #2436 üzenetére
Ez régi, kb. két éves információ volt, szóval azóta simán elavulhatott. Valószínűleg én is angolul újraolvasom őket, mert a nyomorék kiadó már lassan két éve nem folytatja a sorozatot. Olyan lesz ez is, mint a Malazai Bukottak Könyve; azt kiadták a 7. részig, majd a 8.-ra vagy 4 évet kellett várni, aztán azóta semmi... Néhány könyvkiadót porig kéne égetni...
-
[Prolixus]
addikt
válasz
GypsFulvus2 #2432 üzenetére
Köszönöm srácok az informatív válaszokat!
"Tudom ajánlani őket, mert lengyel eredetiből fordították, igényesen. Míg az angol könyvek, ha jól tudom a két novelláskötet és az első könyv kivételével francia fordításból lettek továbbfordítva, hobbifordítók által."
Pont angolul szeretném olvasni, hogy fejlesszem a vocabulary-t. A játékokat is angolul játszom, pont ezért. Viszont erre a francia kapcsolatos dologra nem találok infót. Google a "english witcher books are translated from french" kifejezésre semmi érdemi találatot nem ad, csak azt, hogy a novellásköteteket, meg az utolsó két könyvet egy David French nevezetű fickó fordította/fordítja, lengyelből.
Amúgy az utolsó könyvet leszámítva már van hivatalos angol kiadása mindnek, szóval ez a fanfordításos dolog biztosan nem igaz. Lehet akkor a francia eredettel kapcsolatban is tévedsz. Jó lenne...olvasta valaki angolul a könyveket?
-
S1M0N
senior tag
válasz
GypsFulvus2 #2434 üzenetére
Tényleg, igazad van, pedig az a történet is címadó...
-
S1M0N
senior tag
válasz
[Prolixus] #2431 üzenetére
Görgess lejjebb, itt a sorrend, de amúgy jól írtad.
A végzet kardjában lévő egyik (konkrétan az azonos nevű fejezet) történettel kezdődik amúgy a "Ciri saga".
Ez a 7 könyv így van a történések sorrendjében, Sapkowski ezek után sokáig pihentette a witcher történeteket.
Aztán kb. 1-2 éve jelent meg egy 8. könyv, ami azonban nem kapcsolódik úgy az előző történetekhez, mint a többi 7. -
GypsFulvus2
őstag
válasz
[Prolixus] #2431 üzenetére
Mindkét kérdésre igen a válasz. Ez a könyvek sorrendje, és érdemes előtte elolvasni a novellásköteteket. Részben a "bemelegítés" miatt, részben, mert Ciri története a novelláskötetekben indul; tulajdonképpen két novella ötletét fejleszti tovább a regénysorozat. Az Utolsó Kívánság van kronológiailag elől. Amúgy magyar nyelven is elérhető a két novelláskötet és az első három regény. Tudom ajánlani őket, mert lengyel eredetiből fordították, igényesen. Míg az angol könyvek, ha jól tudom a két novelláskötet és az első könyv kivételével francia fordításból lettek továbbfordítva, hobbifordítók által.
-
[Prolixus]
addikt
válasz
GypsFulvus2 #2430 üzenetére
Köszönöm, meglesz.
Egy off kérdés: A könyvek megjelenési sorrendje egyben kronológiai sorrend is? Tehát így kell olvasni (fentről lefelé)?
Blood of Elves
Time of Contempt
Baptism of Fire
The Swallow's Tower
Lady of the LakeMeg a wiki szerint ez úgymond a Ciri saga, de van két novelláskötet, amik amúgy a legkorábban íródtak, a Sword of Destiny és a The Last Wish. Ezek a saga előtt játszódnak például?
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
[Prolixus] #2429 üzenetére
Oks. Akkor jó játékot. Ha valamire szükséged lesz, estleg elakadsz (sztem nem fogsz), csak szólj, naponta ránézek a PH-ra.
-
[Prolixus]
addikt
válasz
GypsFulvus2 #2428 üzenetére
"Szerintem túlspilázod ezt a párbeszédrendszert. Az egész játék folyamán 3-4 alkalommal töltöttem vissza e miatt játékállást."
Egen, de ezt te tudod, én meg még nem.
Eddig.
"Sztem ne agyalj ezeken ennyit, inkább dőlj hátra, játszd és élvezd, aztán ahogy esik, úgy puffan. "
Inkább arról van itt szó, hogy maga az alapelv (designer choiche) nem tetszik, és ennek adtam hangot. Persze ez legyen a legnagyobb baja a játéknak.
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
[Prolixus] #2427 üzenetére
Szerintem túlspilázod ezt a párbeszédrendszert. Az egész játék folyamán 3-4 alkalommal töltöttem vissza e miatt játékállást.
Azok a bónuszok meg nem olyan jelentősek, nem okoz gondot a hiányuk; jópárat én is elmulasztottam, mégis végigtoltam majdnem a legnehezebb fokozaton. Sztem ne agyalj ezeken ennyit, inkább dőlj hátra, játszd és élvezd, aztán ahogy esik, úgy puffan.Az első végigjátszás sosem a perfekcionizmusról szól egy RPG-nél; ez a műfaj velejárója.
Pici Spoiler: (Tényleg, a spoiler gond miért nem alaptartozék minden topicban???)
Aryan: Hát ez a te döntésed, ez a játék szépsége végül is. Én meggyőztem, és jól jártam vele. Ha él, összefuthatsz vele még, és van egy pici (tényleg nem jelentős) áttételes jó hatása a 3. részben is, ha túléli.
-
[Prolixus]
addikt
válasz
GypsFulvus2 #2426 üzenetére
"Szuper", akkor mindkét sejtésem beigazolódott sajnos. Mondjuk az ikonos dolog annyira nem gáz, valahol van ennek is van szépsége, hiszen ha meg akarsz félemlíteni valakit, és nem jön be, míg másnál igen, attól olyan valóságosabbnak hat a dolog, mivel nyilván a valóságban is minden ember más, máshogy reagál ugyanarra a szituációra.
Viszont ezek az illékony párbeszédopciók övön aluliak szerintem, főleg, hogy nem minden párbeszédben van ilyen...utóbbi esetben rá lehetne fogni valami koncepcióra, de így nem sok értelmét látom, csak az ember idejét rabolja, meg frusztrációját növeli. Legalábbis nálam, utálok gyakran mentegetni és visszatöltögetni.
Képességek: Hát mit mondjak, egy szép damage bónuszról kapásból lemaradtam, az Altair easter egg nem volt meg, távolról láttam ugyan, de azt hittem valami szoknyás paraszt asszony, komolyan.
Mondjuk ez sem egy fair húzás szerintem, hogy bizonyos képességet easter egg-hez kötnek. Max járjon érte acsi, de hogy a játékmenetre is kihatással legyen az, hogy megtalálsz-e valami ilyet vagy sem...hát.
Aryant is kinyírtam, a hozzá kötődő bónuszról is lemaradtam...miért nem kap ilyenkor minden döntésért valamit az ember? Ez valahogy pont arra utal, hogy a megkímélése a legjobb döntés, még bónuszt is kapsz mellé...Ja és eleve azért párbajoztam vele, mert azt nem akartam, hogy a teljes kompániát le kelljen vágni, abban nem voltam biztos, hogy meg lehet győzni a fegyverletételről. LOL
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
[Prolixus] #2425 üzenetére
Akkor ok. Én fordítva vagyok ezzel; az FPS játékok untatnak. Az első rész harcrendszere azért lett olyan, amilyen, mert ott még a Bioware-től licenszelt aurora engine-t használták, az meg ugye körökre osztott harcra lett kifejlesztve. Ők viszont Geralt karaktere miatt akció-RPG-t akartak. Így aztán átalakították, amennyire tudták, és ez sült ki belőle.
Bill + egér. Csakis. A kontroller használata a pokolba vezető út, amely jószándékkal van kikövezve...
Komolyra fordítva: a bill + egér tökéletes a játékhoz, de ha neked nem kényelmes, hát használd a kontrollert.
A párbeszédrendszerről. Ez ilyen kávéház; sok RPG-ben találkozhatsz hasonló megoldással. Az említett párbeszéd az egyik novellán alapul, ha elolvasod, majd jobban képbe kerülsz a dologról. Általában csak annyit tudok javasolni, hogy közvetlenül a fontosnak, vagy érdekesnek ígérkező párbeszéd előtt mindíg ments. Ez bevett gyakorlat hc. RPG játékoknál, míg mondjuk egy H&S játéknál bossharcok előtt ment az ember. Szerintem ne sorba haladj a párbrszéd opciók közül, hanem válaszd azt, ami az addig elhangzotak alapján a legtöbb információt ígéri / legérdekesebbnek tűnik. Én gyakran kalandoztam el mellékszálakon, mondván, hogy a fő kérdés opciói úgyis nyitva maradnak... aztán néha nem jött be. Nincs fix helyük az ilyen opcióknak, és csak sejtheted, hová vezet majd, az opció, amit választasz. Ez is olyan itt, hogy az ilyen "mikrodöntéseknek" is van következménye, és nem tudsz mindíg minden opciót végigzongorázni (vannak ilyen játékok is, de én nem szeretem; csökkenti az immersion-t). Ha negyon nem tetszik az eredmény, visszatöltöm.
A párbrszéd ikonokról tt tudsz tájékozódni. A legfontosabbak az axii, az intimidate és a persuade. Én kb ebben a gyakoriságban használtam őket. Ezeknek 3 szintje van, és értelmszerűen a 3. szinten van a legtöbb esélyed a sikerre. Ha sikeresen használod őket, akkor szintet lépsz, és nagyobb eséllyel sikerülnek a következő ilyen párbeszédnél. Úgy emlékszem, hogy már a prologue + 1. fejezet végére van annyi lehetőség, hogy elérje az ember a 3. szintet. (Az első ilyen alkalom a prologue-ban biztosan sikerül, ez afféle tutorial, hogy "használjad, mer' jó..."
) Ha jól rémlik, az axii jel fejlesztésével is lehet emelni a siker valószínűségén, de ebben már nem vagyok biztos - régen játszottam ezt a részt, és lehet, hogy keverem a 3. résszel. Az viszont biztos, hogy a használat növeli a siker esélyét a következő lehetőségnél. Ezek a lehetőségek nem minden párbeszédnél jelnnek meg, általában csak a fontosabbaknál. A nagyon erős akaratú karakterek (pl. Nilfgaardi követ) esetében nem fognak működni 3. szinten sem.
Van még néhány egyedi képeség, ezeket bizonyos melléküldetések teljesítésével, vagy akár easter eggek felfedezésével lehet megszerezni. Ezekről itt talász információt -
[Prolixus]
addikt
válasz
GypsFulvus2 #2424 üzenetére
Bajban azért nem leszek, utálni nem utálom, egyszerűen csak ha két játékot felajánlanál, amiről azt mondod egyik FPS, a másik meg ilyen, és semmi mást nem tudnék róla, 20-ból 19-szer azt mondanám, hogy az FPS-sel szeretnék játszani. A nem szeretem talán kicsit erős kifejezés volt, egyszerűen csak nem vonz ez a játékstílus, az ilyen játékokat (nem ez az első ilyen btw) sosem a puszta harc okozta öröm, bódottá miatt játszom. Az első rész harcrendszere annyira suta volt szerintem, hogy ezt (legalábbis easy-n
) már most jobban élvezem. Az elsőnek a legelején vagy kétszer is majdnem abbahagytam a játékot, de a szériáról olvasott sok jóság továbbvitt (szerencsére), mivel azt semmiképpen nem akartam, hogy az első játékot teljesen kihagyom.
A döntésekkel kapcsolatos infókat köszi, mindenképpen figyelek majd a mentésre. Csak a szabadidőm nem örül ennek, hogy ennyire különböző lehet a játék a döntéseimtől függően.
Ezek után meg főleg nehéz lesz meghozni (így látatlanban is már látom előre
), hogy milyen úton menjek tovább így elsőre.
""Te mivel játszottál?" őőő Ezt pontosan mire érted? Már hogy itt, milyen nehézségi fokozaton, vagy úgy általában milyen játékokkal?"
Kontroller vagy bill+egér?
Amúgy lenne még egy kérdésem, a párbeszédrendszerről. A prológus kapcsán vettem észre két dolgot. Az egyik például az volt, hogy amikor prológus legelején, a Foltest táborban, közvetlen a sátrunk előtt összefutunk 3 ipsével, akik az újonc srácról, a lopott amulettről, meg a fogadásról tárgyalnak (valami lovaggal fogadtak, hogy az újonc páncél nélkül túl fogja élni az ostromot), akkor szóba kerül egy régi sztori egy sárkányról, meg Geraltról és Yenneferről, illetve utóbbi tervezett, de meg nem történt megerőszakolásáról. Namost ebben a beszélgetésben van egy olyan rész, ahol két lehetőség jelenik meg a képernyőn, az egyik közvetlen a témával kapcsolatos, a másik meg az erőszakkal, utóbbi van alul. Na én kezdtem felül, gondoltam szépen fentről lefelé haladok majd és ezek az opciók felsorolás szerűek (ahogy az első részben, vagy ahogy ebben a 2. részben is sok beszélgetésnél, ahol az első "kör"/beszélgetés opció sokszor megismételhetetlen, egyszer használatos, de egyszer azért bármikor lehet választani, és utána viszont a többi opciót újra és újra meg lehet kérdezni valakitől, mint korábban, és persze van egy x-szel jelölt opció is, ami egyértelműen utal a beszélgetésből való kilépésre), azonban már nem jött szóba az erőszak téma, úgyhogy újra kellett töltenem egy korábbi mentést, hogy azt az opciót választhassam.
A bajom ezzel csak az, hogy tehát azért, mert az első opciót választottam, a második opció elérhetetlenné vált, miközben fordított sorrendben minden beszélgetést ki lehetett csikarni a jelenetből (és itt tehát nyilván nem arról van szó, hogy egymást kizáró lehetőségek közül kellett választani, vagyis dönteni). Namost a kérdés az, hogy az ilyen eshetőséget (tehát nem mindegy, hogy milyen sorrendben "mondjuk" a felsorolt lehetőségeket, egyik kizárja a másikat, de fordítva ez nem igaz), lehet tudni előre valahonnan? Van az ilyen opcióknak egy esetleges fix helye, vagy ilyesmi? Rohadt idegesítő ez amúgy szerintem, itt pl. ha nem töltök vissza, akkor totálisan lemaradok Yennefer említéséről. Nyilván nem nagy dolog, de egyrészt a kirakós egy picike darabja Geralt múltjából, másrészt ha sok ilyen van a játékban, akkor ezáltal sok apróságról lecsúszhat az ember, ami cinkes, főleg annál, aki pont a sztori miatt játszik elsősorban, mint én.
A másik: A prológusban megjelent olyan párbeszéd panel, ahol volt vagy 3 válaszlehetőség, és mindegyik mellett volt 3 különböző ikon. Az egyik mellett asszem az Axii sign volt, a másik két ikont most láttam először. Na ezek micsodák tulajdonképpen? Azt gondolom, hogy valamiféle markánsan elkülönülő lehetőséget jelentenek, de konkrétan nem tudom mit. A másik meg, hogy ha mondjuk az egyik opció egyfajta meggyőzés vagy ilyesmi, akkor biztos lehetek benne, hogy ha azt választom akkor működni is fog? Tehát meg tudok győzni egy illetőt mondjuk, hogy tegye le a fegyvert vagy ilyesmi, ha az adott ikonos lehetőséget választom? Vagy kiválasztom, geralt mondja amit, aztán falra hányt borsó, nem jön össze a meggyőzés? Van ezeknek valami indikátora, hogy melyik fog működni és melyik nem? vagy kell ezekhez valami képesség/pont, hogy eredményesen lehessen majd őket használni?
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
[Prolixus] #2423 üzenetére
Hát, ha nem szereted a kardozós-ugrabugrálós játékmenetet, akkor viszont itt bajban leszel, mert a 2. rész harcrendszere főleg ezen alapszik. Dodge aztán visszatámadás, jó pozíció keresése. Ha körbevesznek, hátulról kapnak el, akkor annyi. Sokat kell ide-oda ugrabugrálni, míg az első rész inkább csak egyfajta ritmusérzéket kívánt. Szóval akkor tényleg jobb lesz az easy elsőre. A stat modifier meg egyéb játékmenet módosító modok csak arra jók, hogy elbarmolják az amúgy jól felépített és kiegyensúlyozott rendszert.
"Remélem Ciri nem ilyen idegesítő vakarék a könyvekben"
Neeem, Ciri nagyon belevaló kiscsaj. Hajjaj, de még mennyire...Csak az "elder blood" meg a próféciák szempontjából hasonlítanak.
"Te mivel játszottál?" őőő Ezt pontosan mire érted? Már hogy itt, milyen nehézségi fokozaton, vagy úgy általában milyen játékokkal?
Ja, és még valami. Itt aztán tényleg maxra van járatva a "számít a döntésem" rendszer. Sokkal inkább, mint a 3. részben (ott is eléggé megvan ez, de a teljesen nyílt világ, a sandbox miatt kicsit tompul). Ez annyit jelent, hogy az első fejezet végén meg kell majd hoznod egy olyan döntést, ami alapvetően meghatározza, hogy hol folytatod a játékot, mi törénik, kik lesznek a szövetségeseid, és milyen küldetéseket teljesítesz. Tulajdonképpen két külön játékká válik szét itt a történet. A 2. fejezet kb 90%-ban eltér, és mivel ez a leghosszabb fejezet, kb. a játék 40%-a teljesen eltérő attól függően, hogyan döntöttél. Tulajdonképpen, ha az egész sztorit, minden aspektusát meg akarod ismerni, akkor legalább kétszer végig kell játszanod, legalábbis az 1. fejezet vége után. Ezért már most szólok, hogy érdemes ott egy mentést meghagyni, még a döntés előtt (tudni fogod, mikor). A 3. fejezetben is van még egy fontos elágazás, és így tulajdonképpen 4 számottevő mértékben eltérő befejezés van (és ezeknek még sok alváltozata, de ezek már csak apróságokban térnek el). Szóval újrajátszhatóság szempontjából is kiválló játék.
Mass Effect: Ja, annyira OP lett a kaszás bagázs, hogy nem tudtak mást kitalálni, csak a deus ex machina csodafegyvert. Azért szerintem Drew Karpyshyn kitalált volna valami frappánsabbat, ha nem pakolják ki a brigádból az első rész után. Aztán az EA meg sajnálta a lóvét egy nehézsúlyú SciFi íróra, akinek fantáziája is van.
-
[Prolixus]
addikt
frem1790
"arra értettem, hogy továbbra sem lesznek a játékban egyértelműen jó vagy rossz döntések. Továbbra is nehéz ügy lesz egy - egy választási lehetőség, életszagúra sikerült a játék. Nincsenek tisztakezű hősök és fekete lelkű gonoszok."
Lényegében ezért kezdtem el a sorozatot, mert ezt mindenhol kiemelték. Mondjuk azért azt elvárnám, hogy a vizimai eseményeknek legyen hatása a jövőre, főleg az Order-es ending olyan, amire azt mondanám, hogy alaposan átrajzolhatná Temeria erőviszonyait és így a szereplők életét (már ha Temeriában is játszódik legalább részben a W2 és a W3). A Neutral ending-gel nem változott a status quo, de annyira a Scoia'tael endinggel sem, mivel az outro alapján Yaevinn hamar megtörte a fegyverszünetet, az idegengyűlölet meg nyilván nem szűnt meg, csak ideig-óráig picivel jobban megtűrtek lettek az elfek és a törpök.
"A nehézségi ívről amit olvastál az tényleg igaz. Az első fejezetben vannak vért izzadós küldik, később pedig, ha jól fejleszted Geraltot sokkal könnyebbé válik, bár akkor sem lesz sétagalopp.
Valamint hiányzik legalább egy fokozat a nehézségi szintekből - a két alsó közé berakhattak volna még egyet."Ehh. Hát akkor ha nem használok majd ilyen jellegű modot, akkor majd átrakom az act 1 után normalra a játékot. A prológust easy-n kezdtem el, a tutorial ilyen nagyszerűre lőtte be a képességeimet.
S.Richard
Ja ez totálisan így van, hasonlóan bullshit kategória szerintem. Azt sem értettem soha, miért feküdt ki, tipikusan az a helyzet, hogy nem tudtak jobbat kitalálni. Mondjuk ez a probléma vagyis hogy "nem tudjuk hogyan kell legyőzni a Kaszásokat - az írók" sajnos a teljes trilógián végigvonul, a második részben totálisan elodázzák a kérdéssel való foglalkozást, a harmadik részben meg ugyebár van a deus ex machina a Crucible képében.
GypsFulvus2
"Alvint szerintem azért építették be ilyen módon a történetbe, mert így a könyveket ismerők számára is kicsit eladhatóbb a sztori, amennyiben Alvin egy afféle "pre-Ciri""
Há' nemtom, én pont az érem másik oldalát látom ebben, vagyis azt, hogy nem tudtak jobbat/újabbat kitalálni. Én legalábbis ha a kedvenc könyveimnek folytatását kapnám játékban, akkor azt várnám el, hogy már a létező karaktereket vigyék tovább és/vagy meglehetősen újakat találjanak ki, ne ilyen rip-off karakterekkel húzzák az agyamat. Remélem Ciri nem ilyen idegesítő vakarék a könyvekben, mert hamarosan elkezdem azokat is olvasni.
Összességében persze, szerintem sem rossz, messze nem az, ahogy írtam is, ha az lenne nem érdekelne a folytatás. Pont azért ért vastag csalódásként a befejezés, mert odáig némi írásbeli inkonzisztenciát leszámítva szerintem is nagyon jó volt a sztori+lore építés.
"Pedig az egyik első patch-el könnyítettek is rajta, mert a a megjelenés utáni héten mindenkinek sírt a szája, hogy milyen nehéz.
Én végül végigvittem a legnehezebb fokozat alatt egyel is, és így nagyszerű kihívás volt (helyenként már-már Dark Souls-i nehézségű)."
Azigen.
Hát, jó lesz nekem akkor az easy egyelőre. Igazából nem szeretem a kardozós játékmenetet meg az oldalra ugrabugrát, én a tipikus shooter preferáló emberke vagyok. Ezeket a játékokat a sztori/világ/karakterek miatt játszom, nekem pont elég lesz ha elszórakoztat a harc része a dolognak, nem akarok én komoly felkészüléssel időt tölteni.
Az biztos, hogy ha nagyon nehéz a játék, akkor annál nagyobb sikerélmény a győzelem, de ez nem az én műfajom, ennyi.Te mivel játszottál?
Na meggyőztetek amúgy, nem használok majd stat modifier modokat akkor. A 2. részt meg a leírtak után nagyon várom, imádom a mocskos, gyarló, átverős, sok szálon futó, sokszereplős sztorikat, ahol mindenki átbasz mindenkit, és senki sem teljesen az, akinek látszik.
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
[Prolixus] #2418 üzenetére
Jah, én is azt hittem, hogy lemaradtál az alvinos összefüggésről, erre kiderül, hogy az első rész történetének legalaposabb kritikai átnézetét adod...
Alvint szerintem azért építették be ilyen módon a történetbe, mert így a könyveket ismerők számára is kicsit eladhatóbb a sztori, amennyiben Alvin egy afféle "pre-Ciri" (ő lesz a 3. rész főhősnője, egyben a Witcher könyvek Geralt után legfontosabb szereplője. Amit írtál helytálló, de ezzel együtt sem rossz ez a történet szerintem. Bár minden játéké ilyen lenne...
Mindenesetre a 2. résznek (nem csak szerintem) a legjobb a története a három rész közül. A dramaturgia és a narratíva is kiemelkedő. Végre nem világmegváltós sztori (mint a 3. részben), hanem egy nagyon mocskos és csavaros politikai intrikasoorozat, ahol szép lassan kibogozod, hogy ki, mit, mikor, miért csinált, sé szépen kiderül, hogy aki nagyon nagy manipulátornak kondolta magát azt is szépen manipulálták... ennél többet nem akarok róla írni, mert spoiler lenne, de ennél jobban nekem eddig csakis a Planescape: Torment története tetszett (de hát az nem meglepő, mert azt tartják minden idők legjobb számítógépes RPG játékának).Modban én sem tudok tanácsot adni, mert a többiekhez hasonlóan engem is tökéletesen kielégített a játék grafikája. Sztem mai szemmel is teljesen rendben van.
A nehézségi fokát tekintve egyértelműen ez a legnehezebb a három Witcher játék közül, és az elején normál fokozaton is kemény. A végére inkább átlagossá válik, de könnyűvé nem (az első rész számomra hard fokozaton is túl könnyűvé vált a végére, ez nem.). Pedig az egyik első patch-el könnyítettek is rajta, mert a a megjelenés utáni héten mindenkinek sírt a szája, hogy milyen nehéz.
Én végül végigvittem a legnehezebb fokozat alatt egyel is, és így nagyszerű kihívás volt (helyenként már-már Dark Souls-i nehézségű). Mindent használnod kell; csapdákat, bombákat, főzeteket, ha életben akarsz maradni, továbbá igencsak oda kell figyelni a karakterfejlesztésre is. Ja, és a főzetek fogyasztása ebben a részben teljesen lore-hű: a harc előtt kell elfogyasztanod mindent, mint a könyvekben is. Nincs olyan, mint a 3. részben, hogy "fogy az életerőm, bedobok egy fecskét..." További ínyencség, hogy a legnehezebb fokozaton csak egy életed van: ha meghalsz, vége a játéknak, még ha épp a vége előtt is vagy; kezdheted újra
Ez nem öncélú genyóság, hihetetlenül megváltoztatja az ember hozzáállását, ha tudja, hogy egy dobása van. Persze megpróbáltam; nem sikerült, de elég sokáig eljutottam vele: Letho bácsi tett pontot kalandjaimra az első találkozásunkkor. Viszont a Kayrant (majd megtudod mi az
) így megölni hihetetlen élmény volt: a székemről felpattanva tele torokból üvöltöttem és ráztam a kezeimet az ég felé...
Ja és bónusz, hogy sztem a 2. rész harcrendszere a legjobb a három rész közül.
.
Az inventoryt átalakító modokat nagyon nem ajánlom. Az pont azért akkora amekkora, hogy ne tudj minden szart magaddal cipelni. Teljesen elegendő, és ezen változtatni ócska kis cheatelés, amit a kihívásokat egyáltalán nem bíró 10-12 éves vérpisikék használnak. Ha van olyan cucc, ami a szívedhez nő, de már nem elég hatékony, vagy szimplán csak meg akarod tartani akármiért, akkor vannak elszórva ebben a részben is ládák a fogadósok közelében, ahová be tudsz mindent raktározni. -
Dogengar
aktív tag
válasz
[Prolixus] #2418 üzenetére
A Mass Effect 1 vége is érdekes volt ilyen szempontból: Spoiler Megöljük Saren-t, majd hirtelen Sovereign "elájul"?
-
frem1790
őstag
válasz
[Prolixus] #2418 üzenetére
Ahhoz képest, hogy nam vagy nagy fantasy fan alaposan belemélyedtél a sztoriba!
Így már értem, hogy nem jött be neked a vége. Nyugodtan vágj bele a másodikba a vizimai történet véget ért, nem sok szerepet kap a továbbiakban. Nem lövök nagy spoilert vele, ha elárulom, hogy a királygyilkossági kísérletből fog kibontakozni egy nagyívű történet.
"A sztori hasonló mederben folyik tovább ebben és a következő részben is." - ezt arra értettem, hogy továbbra sem lesznek a játékban egyértelműen jó vagy rossz döntések. Továbbra is nehéz ügy lesz egy - egy választási lehetőség, életszagúra sikerült a játék. Nincsenek tisztakezű hősök és fekete lelkű gonoszok.
Ami a modokat illeti - hát szépíteni mindig lehet rajta, de tanácsot ez ügyben nem tudok adni mert mint írtam nem használtam egyet sem.
A nehézségi ívről amit olvastál az tényleg igaz. Az első fejezetben vannak vért izzadós küldik, később pedig, ha jól fejleszted Geraltot sokkal könnyebbé válik, bár akkor sem lesz sétagalopp.
Valamint hiányzik legalább egy fokozat a nehézségi szintekből - a két alsó közé berakhattak volna még egyet. Így a legkönnyebben nagyon könnyű, a következő meg már elég hard. Igaz én is ezen játszottam és azért bele lehet jönni.
Kontroller vs. egér-bill. - nincs is kontrollerem - sorry.Nem volt gondom az irányítással a billentyűzetről.
Súly meg ár módósító modokat szerintem akkor használj, ha nagy gyűjtögető vagy. Én ezek nélkül is simán megvoltam, ami nem volt fontos azt nem cipeltem, hanem bevágtam a ládába. Illetve nem vettem meg minden kardot, páncélt, stb. ami utamba került, csak akkor, ha tényleg jobb volt a meglévőnél. Így elég volt a pénzem is. De ha mindent össze akarsz szedni akkor persze érdemes ezekben a modokban gondolkozni.
Remélem tudtam segíteni, jó játékot! -
atainprison
senior tag
válasz
[Prolixus] #2418 üzenetére
Történet szempontjából a 2. sokkal jobb, mint az 1. (szerintem még a 3-nál is jobb). Ha szereted az olyan, történetet, ami tele van politikai cselszövéssel, akkor biztos tetszeni fog.
-
[Prolixus]
addikt
válasz
frem1790 #2415 üzenetére
"A sztori hasonló mederben folyik tovább ebben és a következő részben is."
Itt a tempóra gondolsz? Vagy a sztorira általánosságban? Nem teljesen értem. Mindenesetre nem ezekkel volt bajom egyáltalán. Ha összességében nem tetszett volna a játék világa/sztorija, eszembe nem jutott volna a második részbe belekezdeni. Annak ellenére érdekel az egész, hogy alapjáraton nem vagyok egy nagy fantasy fan.
Persze szép-szép, de minden játékon lehet javítani. Igazából grafikai tuning modok esetén nem is kérdés, hogy kellenek-e (better texture environment, high res weapon textures modok naná, hogy kellenek, de éppen Geralt haját is visszavarázsoltam fehérre, a szemei is élénkebbek, vagy éppen Triss rikító vörös haját is lecsavartam egy kicsit természetesebb vörösre), hanem a combat rebalance meg equipment stats modifier modok a kérdésesek számomra. Nyilván ezeket elsősorban második végigjátszásra szánják, triviális okokból, de azért én igyekeznék már elsőre is a "legtöbbet" kihozni a játékból, már ha ennek van értelme.
Például azt olvastam, hogy a nehézségi íve a játéknak nem a legjobb, az első harmad relatíve nehéz, utána már elég op lesz Geralt. Vagy a normal fokozat is elég hard egyeseknek...ti hogy éreztétek? No meg a klasszikus kérdés, kontroller vagy bill+egér? Vannak olyan modok is, amelyek a tárgyak súlyán változtatnak, kvázi növelik az inventory-t, vagy éppen a kereskedelemmel kapcsolatos árakat fazonírozzák újra...
***
v_tomy
Hát, hogy konkrétan szerintem hülyeség volt.
VAD SPOILEREK INNENTŐL, bár egy ilyen idős játéknál talán már nem kell ezt kiírni...
Szóval nem tudom mennyire emlékeztek, de a játéknak ugyebár az lett a vége, hogy kiderült, hogy nem is Azar Javed a főgenyó, hanem a Flaming Rose rend nagymestere, a maga totál klisés "lemászárolok 10000 embert, hogy megmentsek 1 milliót' motivációjával. És hogy a nagymester nem más, mint a kis idegesítő vakarék, Alvin. A kisebb bajok ezzel egyrészt a tipikus B filmes motiváció a nagymester oldalán, másrészt az a tény, hogy ezzel kiderült, a játék 90%-ban lengetett Azar Javed egy totálisan nulldimenziós, "gennyláda, mert csak" gonosz volt, aki ráadásul egy másik karakter bábja volt félig-meddig. A játék nem fektet túl sok energiát abba, hogy leírja a közöttük lévő viszonyt, a játék szerinti modus operandi az, hogy a Salamandra tettei mögött végig a nagymester állt, mint irányító. Nekem egy eléggé csalódás volt, mert végig vártam, hogy az ő nulldimenziósan induló karaktere kicsit kibontakozik, kap némi értelmes hátteret vagy valamit, de nem.
Aztán, a Grand Master = Alvin reveláció kapásból behozta a sztoriba a klasszikus nagypapás időutazós paradoxont, amit szerintem simán el lehetett volna kerülni, Alvin gyereket kis módosítással, úgy ahogy van, ki lehetett volna a sztoirból, a nagymester születhetett volna ténylegesen korábban, lehettek volna ugyanolyan víziói, eljuthatott volna ugyanoda ahol a játék végén, főleg, hogy amit Geralt tanácsol Alvinnak a játék során, a nagy tervét végeredményben nem változtatja meg, max picit máshogy indokolja/igazolja az általa rendezett mészárlást. Ehelyett megfűszerezték a játékot ezzel a buta paradoxonnal, vagyis Alvin eleve azért teleportált vissza a múltba, mert a Grand Master ténykedése a Flaming Rose renden keresztül vészhelyzetbe sodorta őt. A Flaming Rose rend viszont a teleport (és így a nagymester felnőtt alakjának jelentori ténykedése) miatt jött létre, tehát ha nem lett volna teleport, Falming Rose rend sem lett volna...szóval létrejött a logikailag feltörhetetlen időutazós ciklus.
De ami leginkább zavaró volt számomra, az a végső konfrontáció a nagymesterrel. Itt van ez az adult Alvin=Grand Master ipse ugyebár, Triss szerint igazi őstehetség, sosem járt mágus iskolába, puszta fegyelemmel képes volt az Erőt (The Power-ként szerepel az angolban, nem hagyhattam ki
) a saját használatába állítani. Ami a játékból felszedheti infókat figyelembe véve, rohadt nagy szó, lévén azt írja a kódex, hogy a mágus iskola azért kell, nehogy a mágiára fogékony tehetségek összeroppanjanak az erőhasználattól, aztán félbolond motyogó idiótává degradálódjanak. Arról nem is beszélve, hogy a játékban látható, nagy hatalmú mágusokkal szemben Alvin nem csak térben volt képes utazni, hanem időben is (ami Triss szavai alapján egy amolyan higher level), plusz az a Dimeritium medál, ami elvileg elnyomja a mágusok képességeit, nos, az sem volt túlságosan nagy hatással rá, legalábbis bőven maradt mgé medállal együtt is mágikus ereje.
Szóval szerintem kétség nélkül a Grand Master volt a legerősebb mágus a játékban. És akkor hogyan győzzük le ezt az ipsét? Nem trükkel (ami kellene, lévén egyenlőtlenek az erőviszonyok), vagy valami okos módon....még csak nem is fizikai konfrontációval. Hanem a szerencsétlen víziójában, álomvilágában vagy nem is tudom, hogyan nevezzem... ami nyilvánvalóan nem a jövő volt (halott karakterek is megjelennek benne, tehát még ha általánosságban reprezentatív vízió is a jövőről, amire utalt a Grand Master, akkor is csak egy vízió), ahol elvileg ő alakítja a szabályokat. Ebben a világban láthattuk, hogy olyan mutánsokat küldött Geraltra, amilyenek akart, vagy éppen Shani nekem elmondta, hogy a "szívébe" egyedül kell bemenjek, mert oda mást nem enged be a mágus, vagyis ebből azt lehet leszűrni, hogy kontrollja van efölött a világ fölött, akármi is legyen az.
Még csak azt sem lehet mondani, hogy a Kind of the Wild Hunt tette el úgy istenigazából láb alól, mert ugyebár van olyan opció is, hogy megtagadjuk a nagymester lelkének átadását, és elűzzük a King of the Wild Hunt-ot. Szóval bevallom, én totálisan nem értem, hogy sikerült ebben a világban legyőzni őt úgy, hogy az a fizikai valóra is kihasson (értsd, ott is meghaljon a nagymester), másrészt mindenképpen nagyon ötlettelennek és olcsónak tartom ezt a megoldást.
Hát kb asszem ennyi bajom volt a befejezéssel.
-
vitaro
senior tag
válasz
[Prolixus] #2414 üzenetére
Mi volt a baj a befejezéssel?
Mod-ot én sem használtam a második részhez.
-
frem1790
őstag
válasz
[Prolixus] #2414 üzenetére
A sztori hasonló mederben folyik tovább ebben és a következő részben is. Úgyhogy ha az első nem tetszett, akkor lehet ez nem a te játékod.
De, hogy a kérdésedre is válaszoljak: modot nem használtam, a második rész grafikája nagyon szép lett(szerintem), a játékmenetbe belenyúlni meg nem éreztem szükségét. Nekem bejött úgy ahogy volt. -
[Prolixus]
addikt
Sziasztok!
Most fogok belefogni a játékba, bár kissé keserű szájízzel az első rész gagyi (és buta) befejezése után. Remélem ebben a részben már nemcsak a játékmenet és grafika javult sokat, hanem az írói munka konzisztenciája is.
Node, amiért írok: Ti milyen modokat használtatok, mi az ami must have? Persze tudom, ez preferencia kérdése, másrészt van vagy fél tucat mod guide a neten, szóval nem vagyok teljesen elveszett a témában, inkább csak kíváncsi.
-
S1M0N
senior tag
Hát, szerintem attól is függ, hogy milyen verziójú - de ez a téma itt tiltott - , anno megjelenéskor nagyon optimalizálatlan volt, a bővített kiadás tartalmaz minden javítást, sokat javult a töltési idő (ami nagyon hosszú volt), no meg sok minden más is.
Amúgy meg bagóért árulják már mindenhol (GoG, Steam), leárazáson fejenként kb. 2€-ért érdemes beszerezni mind a két részt, ennyiért ajándékok.
-
Shaza
senior tag
Sajnos nekem már a játék legelején volt 30 fps-em
Megnéztem a Shadow Of Mordort minden max 100fps.
Sajnálom mert a Witcher sorozat nekem kimaradt.Megvettem a harmadik részt ,gondoltam nem ártana előtte végigjátszani az első kettőt hogy képben legyek ,de így valószínű kihagyom
Annak lehet bármi köze ,hogy tört a játék? -
S1M0N
senior tag
Nem igazán... Én AMD 7950 + i5-3570 párossal játszottam, igazából csak akkor volt érezhető fps probléma, amikor nagyobb városban, nagy tömeggel voltam együtt, ráadásul ha esett, még szembetűnőbb volt. De máshol nekem nem volt vele problémám, mindent maxra tekertem a beállításokban.
-
Shaza
senior tag
Hello!
Van valakinek ötlete hogy a Witcher 1 miért esik be 60 fps alá?(tudom hogy nem a topic témája de hátha tudtok segíteni)
Köszi! -
Rony949
őstag
válasz
TheProb #2404 üzenetére
Nem lesz végig ilyen nehéz, csak az eleje ilyen, mert gyakorlatilag papír karaktered van. Azt sokan elfelejtik hogy itt figyelni kell a critical hit-re is. Tehát arra gondolok, hogyha egy ellenfél hátulról megüt, az halálos lehet, mert ott vagy 150-200%-os sebzést is bekaphatsz, az nagyon veszélyes. Ha több ellenfél ellen küzdesz akkor mindig figyelj arra, hogy a hátad mögött ne nagyon legyen senki. Ugyanez igaz visszafele is, ha egy ellenfelet megütsz hátulról, hatalmas sebzéseket bevihetsz. Kitartást, menni fog az, csak ki kell ismerni a játék mechanikát.
A stutter-re pedig vannak megoldások, Google keresőbe beírod hogy "witcher 2 stuttering" vagy valami ilyesmi és tudsz válogatni. Sok sikert.
-
S1M0N
senior tag
válasz
TheProb #2404 üzenetére
Igen, én normál fokozaton játszottam végig utoljára, igaz, mindent fejlesztettem, mindig a legjobb ruci volt Geralton, plusz a legjobb fegyverek, de így is meglehet feküdni elég hamar. Itt már bőszen ki kell térni az ellenfelek elől, főleg, ha többen vannak, de 1-1 nagyobb szörny is képes padlóra küldeni.
Az általad említett endriág királynő pont ilyen, a játék eleje eléggé nehéz (főleg, ha az első részt pont előtte fejezted be egy tápos Geralttal, én így voltam, jött is a meglepetés), de később azért már jobban lehet boldogulni. Még egy olyan összecsapás lesz az elején, amivel én normál fokozaton is megizzadtam, és vagy 20x kellett nekiugranom, mire sikerült...
A 2. rész talán a trilógia legnehezebbje, pedig anno, a bővített kiadás előtti játék még nehezebb volt, patchekkel finomítottak rajta.
Pedig úgy néz ki, hogy kevés a kártya, itt a lenti listában ott a Witcher 2 is, nem túl acélos értékek vannak.
-
TheProb
veterán
Végig ilyen irreálisan nehéz lesz a játék?
Közepes diff-en játszok csak, de a endrega queen-eket csak bombákkal tudtam megölni. Ha melee range-be mentem akkor gyakorlatilag 2-3 hit és feküdtem, ráadásul dmg-et se kapott tőlem semmit. Érdekes ez így.
Valamint az is érdekes, hogy egy 2011-es játékot full minimumon, 1360x768-ban kell játszanom mert különben nem smooth. (GTX 760M)
-
frem1790
őstag
válasz
Stauffenberg #2402 üzenetére
A kérdéses problémában nem tudok segíteni mert nálam szerencsére nem jött elő.
De szerintem mindenképpen érdemes lenne végigvinni. Egyrészt nagyon jó játék - épp most játszom másodszor végig - másrészt a hármas sztorijához ha nem is elengedhetetlen, de élvezetesebb és jobban érthető minden.
Remélem megoldódik a gondod vele és ki tudod tolni, kár lenne kihagyni! -
Stauffenberg
nagyúr
Tegnap már próbáltam ezt is, de most kicseréltem erre a .dll-re, valamivel jobb lett. A Smoothness és a MouseSmoothness a tiédhez képest át lett írva 0-ra és ez megint javított valamennyit.
Talán most már kezd egy fokkal játszhatóbb lenni, de továbbra sem tökéletes. Tudom nem erőmű a gépem, csak közepes beállításokkal tudom kicsikarni a 60 fps-t, de ez akkor is gáz.
Most vagyok gépfejlesztés (vagy új konzol beszerzése) előtt és a Witcher 3 elkezdése előtt le akarnám tudni a második részt (az elsőt már korábban végigvittem). Lehet inkább megvárom az új vasat, azzal talán még gyorsabb lesz.
-
Lui04
aktív tag
válasz
Stauffenberg #2400 üzenetére
Ezt nézted már? Nekem ez le van mentve a gépre is, de nem emlékszem, hogy ezzel oldottam meg vagy az ini fájlban írtam át valamit.
Közben megnéztem a saját ini fájlomat:
[MouseInput]
KeyboardCooldownSpeed=0.1
MouseDampX=7000
MouseDampY=7000
MouseSensitivityX=0.238462
MouseSensitivityY=0.149038
MouseSmoothness=1
SensitivityX=0.5
SensitivityY=0.5
Smoothness=1
UseMouseDamp=falseNekem így néz ki és sikerült megoldani az input lag problémát vele. Lehet mindkettő kell a sikerhez.
Aktív témák
Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Clair Obscur: Expedition 33 teszt
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Intel találgatós topik
- Háztartási gépek
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest