Új hozzászólás Aktív témák
-
ett
aktív tag
válasz Kornel #16550 üzenetére
Nekem 2008-as 1,3-as Swift van. Ezek a motorok nem valami jók fogyasztás szempontjából sajnos. Városban a 8 litert simán bevágja, vegyesben 6,4 körül járkálok vele. Pedig nem nyomom neki, motorféket is sűrűn használom. Még a gyári fékbetétem van és már 75000 km van a gépben. Autópályán óra szerint 140-el meg 9-9,5 liter lecsúszik a torkán. A párom céges 2014-es mazda6-osa 2 literes benzines és kevesebbet fogyaszt mint az enyém. Gyönyörű.
A K10-K12B motorok már sokkal gazdaságosabbak.
Na ezért gázosítottam el, azóta nem érdekel mennyit fogyaszt. Egyébként 7,2-7,4 között gázból.[ Szerkesztve ]
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
ett
aktív tag
válasz Kornel #16556 üzenetére
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez már nem bowdenes gázpedállal rendelkezik, már a facelift utáni modell. A bowdenesek jobban fogyasztanak állítólag. Bár én nem tudom. 7 évet húztam le a gyárban, de ott nem kellett fogyasztást ellenőrizni.
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
dnelb
veterán
válasz Kornel #16602 üzenetére
2007es 1.5 GS Swift, 120k van benne, múlt héten vittem nagyszervizbe mert előző tulaj szerintem eléggé elhanyagolta. Működésben nem vettem észre diffit, és most a visszajelző se ég. Szombaton megnézetem de azért érdekelne melyik a helyes. Egy új katalizátor eléggé hazavágna ahogy nézem az árakat
Ha indítom akkor a légzsák jelző 6x villan, gondolom ez se normális.[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #16629 üzenetére
Nem kimondottan erre értem, ez csak egy extra. De ha elfordítod a kulcsot, ugyan úgy indul mind a kétféle olajjal, nem mindenki hallgatózik , ez csak hosszútávon köszön vissza, rövidtávon nem, vagy csak alig...
Pl aki ritkán használja az autót, akkor is csak hosszabb távokon, télen pedig leteszi (Tipikus vidéki nagypapa, igaz Pjen? ) annak akár megfelelő is lehet a 10w40 -
pjen
félisten
válasz Kornel #16637 üzenetére
Valamennyi olajat természetesen minden motor eszik,de ez konstrukció függő is.Szerintem még Neked sem volt SWIFT d amiben 200ezer volt és 10000 ként cserélted az olajat.Most hogy nézelődtem szerviz ügyben hát váltó összes csapágy csere 72 ezer magyar forint,tehát váltó olajat nem cserélek.Ha felmész a totálkár oldalára kb ugyanannyi a váltó hiba olajcserés és csere nélküli autókra.
Doze:mi az hogy nincs éghajlat?a legalsó skála nemHŐMÉRSÉKLET???-20 tól+akármeddig ugye 10w40-50 et ír???
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #16637 üzenetére
Tényleg el is felejtettem mondani.....
Ez az 5w30 Eneos nem valami fasza , múltkorában az 5w40 eneossal jó tapasztalat volt, meg a mobil1 0w40 sem volt ennyire rossz..
Mivel nem vagyok egy olaj elemző készülék, de ennyi olajcsere után már tudok véleményt mondani. A többi olaj jobb állapotba volt 15 e km futva, mint ez 10e km után , szó szerint olyan híg pisa volt hogy csuhaj.... minden viszkozitását elvesztette...
-
pjen
félisten
válasz Kornel #16644 üzenetére
Menj fel a totalkár nénikéjét részére legalább annyi az olajcserés váltó hiba mint a csere nélküliben. Ha 10000 km ekként 15000 Ft a többet költök olaj cserére az 300000ft annyiért bőven kapok egy másik motort. Az autó egy eszköz amely elvisz A ból B be és úgy is kell rá tekinteni.
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #16650 üzenetére
HOL? 4990Ft Ráadásul api SN
-
giigz
veterán
válasz Kornel #16656 üzenetére
Félreértések elkerülése végett leszögezném, hogy a Mannol olaj nem nagyon ismert Magyarországon, ezért olyan piszok olcsó, viszont nem csinálnak rossz olajat, nyugodtan bele lehet rakni az autóba. A Mannol számtalan autós kiegészítőt/felszerelést gyárt, amik az ársáv alján helyezkednek el, mindenből csinálnak filléres megoldást, a minőség nem a legrosszabb, de a drágább nagyobb márkák pl. Sonax minőségét természetesen nem éri el. A olajuk szintén használható, nem lesz rosszabb vele az autó mint bármilyen más olajjal, nyilván apróbb különbségek adalékban is vannak, de alapból egy jó olaj a Mannol. Mostanság kezd elterjedni, és mint írtam a múltkor, valószínűleg egyre gyorsabban fog terjedni, és ha túl nagyot nem emelnek az áron, akkor ismert, sikeres lehet. Tehát aki olajcsere előtt áll, nyugodtan vehet ilyet, legalább elmondhatja magáról, hogy még az elterjedése előtt mélyen áron alul vett jó olajat
A MOL pedig ha már szóba került, nem tudom miből gondolod, hogy rossz motorolajat csinál, az én információm szerint abszolút nem rossz, viszont szintén nincs elterjedve, és azért nem is lesz, mert ahhoz túl magas áron adják, hogy az "ismeretlen MOL" olajat elkezdjék venni meg ajánlgatni... Viszont minőségileg nagyon jók a MOL motorolajok.
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz Kornel #16656 üzenetére
Szia.A gumival nincs is semmi baj,a tesztekkel viszont annál inkább.Lehet hogy tissztességes körülmények között is ezek az eredmények születnek,de nem biztos.Egyébként a teszteket általában a gyártók megrendelik,vagy legalábbis nyomást gyakorolnak hogy a termékük benne legyen,és olyan körülmények legyenek ahol nem végez rosszul.Ez olyan mint a szépség verseny:indul a falu leggazdagabb gazdájának a lánya+Qvazimódó összes lány testvére...na ki lesz a szépség királynő?
-
ett
aktív tag
válasz Kornel #16647 üzenetére
Sajnos ez igaz. Viszont a motorjuk tényleg jó, ha megkapják ami jár nekik. Nekem 10w-40-et tettek az első szerviznél bele, azt követően én cseréltem az olajat és mindig 5w-30-at tettem bele. Szerintem ennyi törődést megérdemel a motor, nem olyan drága egy 5w-30-as olaj, hogy ne tudjam megvenni.
A váltónál a nyelestengelycsapágyat eléggé elrontották, ahelyett kell normálisat beletenni és nincs gond.
Nekem még nem ad ki semmilyen hangot, igaz cseréltem az olajat is benne. Amint kicsit is búgni fog, már viszem is csapágycserére. De remélem engem elkerül a hiba, mert később már állítólag más csapágyat tettek bele, csak nem tudom melyik alvázszámtól kezdve.Viszont fene a pofáját még mindig dögledezik az akksicsere óta. Kezd idegesíteni a dolog, hogy állandóan leáll, játszani kell a kuplunggal. Héftőn elviszem szervizbe, hátha ki tudtak már találni valami megoldást rá.
Máskor ennyi idő után már megjavult ez a trágya.Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #16697 üzenetére
Összes Opel astránál elméletileg élettartam olaj van , tehát sem betöltő sem pedig leengedő nyílás nincs.
Az elmélet ott hibázik hogy hermetikusan nem tudják elzárni az olajat a külvilágtól... az illesztéseknél úgymond "szuszog" pl a hőtágulás következtében.... aztán elkezd oxidálódni az olaj, 5 év oks, után elkezd öregedni.
De itt jön a csavar , hogy a p*csába van élettartam olaj raktáron opelnél? ha nem kell cserélni soha? , mint kiderült a GM mérnökök azzal számoltak használd és dobd el , Am azért szar a váltó az összes Opel/Peugeutba, mindegyikben kilométeres holtjáték van a kopás miatt.... szemfüles tulaj azt is cserélteti
-
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #16699 üzenetére
Am gyanakszom arra hogy ezek az "újabb" swiftek hamarabb ki fognak peregni mint a régiek.... mert ezt nem lehet már annyira 'kókányolni', az elektronika ha beszarik, tuti nem viszik el márkaszervizbe, vagy profi szerelőhöz.... (fél autó ára), meg az alkatrészek sem olcsóak hozzá.... Nekem az Sx4-hez tanksapka pl 10e... , de ezt meg valahol ellensúlyozza azt hogy 6 év alatt egy hátsó féklámpa égett ki , inkább karbantartok minthogy bontott ugyanolyan lepukkant alkatrészeket kelljen hajkurászni....
Ja arról nem is beszélve (még a fentiekhez), itt volt a válság.... szerintem volt olyan család/ember akinek a kajálás is nehézkes volt, nem még 100 ropiért gumit venni... Bár ha magamból indulok ki 20 ezrenként még ha valami szart is borítanék bele 4 ezerért, akkor is kicserélném az olajat, meg legalább az alapvető dolgokat... (de gyanítom ha ennyire pénztelen lennék akkor az adót/biztosítást/benzint sem tudnám fizetni , így maradna az Ikarus )...
Nekem pl jobb egy suzuki kiglancolva, amit az újkorától ismerek, fenntartok. Mint egy levedlett fos németprémium... hiába mondják hogy 3 millióból már autót lehet venni, de ha nem tudom úgy fenntartani ahogy szeretném akkor mi picsának?... hogy utána az legyen, hogy hónapokig hallgassam pl ha valami szar benne, és azon rágódjak hogy most 300e vagy 500e lesz a javítás? meg gondolkodjak rajta most kell eladni? Aztán venni egy másik autót aminek aránylag kevesebb "baja" van.... számomra olyan lenne ez mint szaron a légy, ha kiszárad szállok tovább , mert sokan ezt csinálják 2 évente cserélgetik.
Am nekem a következő cél egy Skoda lesz, de az még a jövő zenéje... vagy egy keveset futott, vagy zsír új.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Kornel #16697 üzenetére
16 éves Megane, 230k km, gyári váltóolaj
Élettartam olaj, nincs előírva csereperiódus.
A vásárlás előtt elhatároztam, hogy ha lesz majd autó, és élettartam olajos, tuti lecseréltetem, hogy finomabban járjon, jó legyen neki, stb... Ez már bő 1,5 éve megvan, és nem visz rá a lélek, hogy kiadjam azt a pár ezer forintot, mert egyszerűen semmi baja nincs a váltónak. Pontosan kapcsolható, ha beledobom csak új kétújjal, akkor is pontosan beveszi, mint ahogy azt kell is neki. Egyszerűen nem látom okát, hogy miért kellene cserélnem. 20 éves korában sem lesz a váltójának baja, akkor is venni fogja a fokozatot szépen a gyári olajjal... Persze ha már mindennel végeztem lehet lecseréltetem, hogy megnézzem finomabban fog-e járni utána, de egyelőre nem látom értelmét...
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #16793 üzenetére
Én valahol olvastam, hogy az 1.0 turbo motort is fejlesztik már.... csak kíváncsiságképp biztos megnézném, hogy suzukiék hogy oldják majd meg, az meg kész röhej hogy az 1.4 moci a kerek 1 tonnás kaszniban ennyit fogyaszt... nekem 1200Kg Sx4 a sima 1.5 motorral eszik 6.2-6.4-et... simán elképzelhető az 5l/100km.... és ahogy vezettem pl 1.2 Tsi-t annyira nem nagy a különbség... papíron jól mutat a 250Nm, a valóságban annyi hogy nem kell pörgetni annyira.... de ennek fejébe 7 liter alatt nem igazán akar enni. , azért ez nagy Pofon itt Európában..
-
Mercutio_
félisten
válasz Kornel #16822 üzenetére
A válság óta a viszonylag fiatal használt autók száma visszaesett, akik hallgatták a cserét azok lassan kifutnak az időből és egyre többe kerül a meglevő öreg járgány fenntartása.
Kereslet nő, kínálat csökken, magasabbak az árak.Esetleg írd bele, hogy kereskedők ne hívjanak.
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #16841 üzenetére
Mondjuk azt ezért mondjad a kereskedőnek, nem zsákba cicát árulsz, így ha odamész és nincs valós alkualap akkor pengesse a pénz, mert ha nem akkor a benzin árát leszurkolhatja (feltéve ha te mész hozzá), ha meg benyögi hogy 1,1-1,2-ért vinné, meg legalább még az átírást engedd, meg amúgy is üres a benzintank stb Bagatell indokokkal jön, akkor hajtsd el... Nekem is volt olyan hogy még a saját útiköltségét is engedjem el, meg üres a tank, gyereket úgy elzavartam, hogy azóta is az anyámat szidja
-
Mercutio_
félisten
válasz Kornel #16841 üzenetére
Alaposan nézd(esd) át a szerződést, nehogy valami "aprobetus" alapján későbbi hibára hivatkozva kevesebbet fizessen. Azt is rogzitsetek, hogy milyen papirozasi feladatok terhelik, azt mennyi időn belül köteles saját költségén elvégez(tet)ni illetve annak elmulasztasabol eredő minden közvetlen és közvetett költség öt terheli.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
neduddki
nagyúr
válasz Kornel #16880 üzenetére
HI!
csak ovatosan azzal alflenivel mert tul nehez es emelkedon csak rukvercbe meg fel a taps
udv
neduddki
p.s. bocsika.... de tenyelg:- )
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- További aktív témák...