-
GAMEPOD.hu
A warez minden formában tilos a topicban!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#19617792
törölt tag
válasz
Thunderzolee #17149 üzenetére
a Minecraft inkább CPU igényes, mint GPU, de többszálúság nem erénye. az i3-ban kellene elég erőnek lennie az alap Minecrafthoz. 4GB RAM talán kicsit karcsú, de ezt meglátod. GT720M nem sok, de "butított" grafikával mennie kell a Minecraft-nak.
ha nem, akkor még mindig ott a lehetőség telepíteni egy Optifine nevű modot, amitől ~csillió fps-ed lesz. 'hivatalos' szervereken is elfogadják azon klienseket, amiken ez telepítve van.
szerintem mennie kéne, ha nem, reszelünk rajta. -
#19617792
törölt tag
válasz
kmisi99 #16563 üzenetére
"a modokat meg leszarják a készítők sajnos."
sok esetben a másikra mutogatnak...
igazából már majdnem megtették azzal, hogy van a mobilos verzió és az abból készült Windows10 edisün. az például mocskosul jól fut mindenen, epic látótávon is, RAMot se zabálja. az PC-s verziónak jó lenne a modokat és az alap kontent beli elmaradást leszámítva.
"Pedig egy natív modtámogatást is elbírna sajnos"
évek óta ígérik és semmi nem lett belőle, nem is lesz.
-
#19617792
törölt tag
válasz
kmisi99 #16557 üzenetére
az 1.7 renderkódja egy borzalom, ezért fut rosszul mindenkinek. egyébként is a Minecraft kódbázisának nagy része még mindig a a konkrét design nélküli hétvégisufnihekkelésbarkács szintjén áll... kellene rá egy erős refaktor. a Java annyira nem gond. C-re is lehet szar kódot írni...
-
#19617792
törölt tag
válasz
apatyas #16506 üzenetére
áhh, az overkill lenne.
amit érdemes lehet csinálni, ha a saját (vagy más) modpack configjait feldobod mondjuk Githubra és ott tutod verzió követni (esetleg mergelni, revertelni) a configjaidat, issuekat kezelni, stb. itt egy példa miért jó. így aki friss configot akar, az letöltheti az oldalról, vagy git klienssel, stb. ehhez pedig elég egy egyszerű kliens is, pl. SourceTree
vagy csak magadnak csinálod a repot, a terjesztést pedig pl. Technic Platformra bízod: ott custom packot létrehozol, megadod neki, hogy hol találja meg a modpack zipjét, a packnak lesz egy linkje, azt megadod többieknek, beírják launcherbe és le tudják tölteni.[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
válasz
molnartibor #16503 üzenetére
van egy kettő config, ami újraíródik minden indításkor, azokat lehetne mondjuk írásvédni. de symlinkkel megoldható a config sharelés. vagy privát custom modpack a Technic Platformon, ott a launcherrel szétszórhatók a frissítések. vagy Github/Bitbucket, és mindenki megtanul verziókövető rendszert használni.
(ami mondjuk inkább szöveges fájlok verziókövetésére jó, de binárisokra is használható). bár a Technic Solder cucc pont erre van kitalálva. pack verziókövetés, differenciális letöltés, hogy csak azt tölti le, ami változott a telepítés óta.
-
#19617792
törölt tag
válasz
kmisi99 #16458 üzenetére
IC2 használja az OreDictionaryt (ami meglepő azok után, hogy mennyire szétkefélték a modot 1.6.4 exp óta
), vagyis igen használni fogja a többi ércet.
Második: lehetséges, hogy van IguanaTinkerTweaks, az nerfelheti a toolokat, szintekre bontva őket, ilyen esetben Stone -> Tin/Copper -> Bronze -> Iron -> Steel/Alumite -> Ardite -> Cobalt -> Manyullyn -> Enderium (ha van ExtraTIC is) -
#19617792
törölt tag
válasz
GEPESZ66 #16304 üzenetére
ahol olcsóbb, ott lehet, hogy kamu a hirdetés és lehúznak. hivatalos oldal a biztos.
(#16303) PeL: az, hogy mekkora capacitort tudsz rá tenni teljes és aktuális durability függvénye. ha teszel rá vagy gyémántot, vagy emeráldot ami abszolút/relatív plusz durabilityt ad, így már rá tudod tenni a nagyobb capacitort.
[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
válasz
apatyas #16291 üzenetére
logból úgy tűnik valóban az egyik chunk lett korrupt. és tuti, hogy a ChickenChunks okozta, az amióta létezik bugos és chunkokat eszik... de minden egyes modpackba az kerül, pedig mehetne a süllyesztőbe... MCedit nevű progival meg lehet nézni mi is van a jelölt chunkban (-7, 10, block koordinátában -7*16 és 10*16 környékét kell megnézni), majd kitörölni a chunkot.
-
#19617792
törölt tag
válasz
jonnyjoker01 #16005 üzenetére
inkább exploit, véletlen összejátszása játékmechanikai elemeknek. mert vanilla only-ban ez nem lenne csalás.
-
#19617792
törölt tag
válasz
aldebaran #15792 üzenetére
az a cikk kicsit régi. a Minecraft moddolás egy ideje úgy történik, hogy telepíteni egy Forge-ot (Modloader+soksokAPI egyben), ez a Forge a vanilla Minecraft launcherben létrehoz egy profilt, elindítatja a Minecraftot + magát, ami futásidőben patcheli a Minecraftot, hogy képes legyen modokat betölteni.
gyakorlatilag olyan, mint ha a Forge-ot beraknád a jarba, de ezt hivatalosan nem lehet terjeszteni, az EULA/ToS miatt tiltva.
ezután a Minecraft mappáján belül létrejön egy mods + configs mappa, előbbibe kell a modokat rakni (jar vagy zip, bemásolod, kész), a configsba kerülnek a modok configjai (első indításkor létrehozzák maguknak).
az egészet egyszerűbb megoldani, ha MultiMC klienst használsz, ott egyszerűbb több Minecraft verziót kezelni, Forge-ot, modokat telepíteni.
plusz a Feed The Beast, Technic Platform, ATLauncher weboldalakon vannak egyéni launcherek, amik felkínálnak egy csomó Minecraft modpackot (sok-sok mod + configjaik összelőve) egyszerű telepítésre. -
#19617792
törölt tag
válasz
kmisi99 #15672 üzenetére
akár így is lehet, de mondom: telepítesz egy Evolve-t, regisztráltok mindketten az oldalon, beléptek a kliensben, felveszitek egymást friendnek, egyikőtök létrehoz egy partyt (ez maga a VPN), amibe beléptek és kész az ad-hoc VPN.
az Evolve meg kiírja kinek mi az VPN-beli IP-je. akár ezt adod meg Minecrafton belül, vagy hagyod hogy MC maga derítse fel hol van LAN játék és meg is találja az Evolve VPN-en keresztül elérhetőt. nem kell proxyzni, port forwardolni, egyebek.
később bármi más játékhoz is be lehet vetni. -
#19617792
törölt tag
válasz
kmisi99 #15670 üzenetére
igen, Open to LAN-nál mindig az aktuálisan kiírt portot kéne megnyitnod, ami random. egyébként ugyanúgy működik a kliens, mint a szerver (1.3.2 óta gyakorlatilag a kliens egyben szerver is - külön folyamatban -, amire csatlakozik, ezért is írja, hogy "Downloading terrain", mert a belső szerverről "tölti le" a pályát). ha a szervernél megy a portforward a te géped felé, akkor Open to LAN-nál is mennie kéne.
én a hajamat tépném már a második portforward után, ezért célszerűbb a VPN. a Minecraft tudni fog arról, hogy van egy új hálózati adapter és afelé is hirdeti magát ugyanazon random porton. a másik játékos kliense pedig fel tudja deríteni van-e hosztolt játék LAN-on belül (és a VPN gyakorlatilag egy LAN). ezért mennie kell VPN-nel is.
szakmailag erősen össze-vissza magyarázat[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
válasz
h.adam.92 #15666 üzenetére
igen, itt kellene hozzáadnod, de minden egyes alkalommal újat kellene hozzáadnod, ha a Minecraft "Open to LAN" opcióját választod, az random választ portot. ha külön futna egy szerver, aminek fix a portja, annak elég egyszer megcsinálni a portforwardot. legegyszerűbb az Evolve VPN-es megoldás ha csak kevesen lanoztok.
-
#19617792
törölt tag
válasz
#56573440 #15639 üzenetére
kevered a TerraFirmaCraft-tal, ott van az ötsávos, tápanyag szerinti osztályozás és diétázás. a Crash Landing modpackban a Spice of Life mod van, ami annyit tesz, hogy névre/IDre különböző kajákat kell enni max X darabot, amíg a tápérték csökkenés be nem következik és amint elérted X-et, más kajákat kell enni Y alkalommal hogy reseteld az először maxolt kaját.
-
#19617792
törölt tag
válasz
#90933760 #15516 üzenetére
Pewdiepie a legjobb példa erre, amíg nem a milliókat verdeste a nézettsége, addig őszinte volt, nézhetők, szórakoztatóak voltak a videói (néha egy kicsi hülyéskedés, néha sikítás az ijedtségtől). De sokaknak bejött az, ha egy horror-játékban majd összecsinálta magát, ezt kiemelve csinálja többi videóit, ha ez kell a nézőknek akkor kénytelen ezt csinálni, különben oda a nézettség.
ami a lényeg, hogy ha gameplay, akkor 25-30 feletti korosztályt kell megcélozni, ott már be van nőve a fejlágy.
-
#19617792
törölt tag
válasz
autosportos #15473 üzenetére
Hunger Overhaul mod plusz AppleCore/Spice of Life hogy változatosan kelljen étkezni, illetve Pam's Harvestcraft tonnányi új kaja.
-
#19617792
törölt tag
válasz
#56573440 #15446 üzenetére
már nem kell megtenned, redditen egy srác megtette és elég részletesen.
Condensing the World (AE2 guide)
[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
válasz
#90933760 #15248 üzenetére
kezdődik.
feltelepítesz egy modot, majd még egyet és a végén nolifer leszel mint itt mindenki.
célszerű egyből "rászokni" a MultiMC progira, rendkívül egyszerűvé teszi a minecraft moddolást.
1. Letöltöd a MultiMC-t, kicsomizod.
2. Megadod neki a Mojang accot (nem kell félni, nem adathalász <- openszósz, meg tudod nézni mit csinál)
3. Létrehozol egy 1.7.10 instance-t (menüsoron talán első gomb), név, ikon akármi lehet.
4. Jobb klikk az instanceon (vagy jobb oldalt menüben) Edit Instance -> Version -> Install Forge (jobb oldalt)
5. Kilistázza az elérhető Forge verziókat Minecraft 1.7.10-hez (nem listáz olyat, ami nem 1.7.10) -> Legfrissebb kijelöl-telepít (lista első eleme)
6. Loader mods fül -> középre behúzod a letöltött modot.
A mod telepítése - ha jól ment - ennyi, de... a modoknak van egy függőségi rendszere, mint Linuxon a csomagoknak. Első függőség a Forge megléte (4. lépés), ezen felül modja válogatja hogy kell-e még valami, de ezt le szokták írni, hogy "ezeknek a modoknak a futtatásához kell xyz" (ami szintén egy mod, csak épp tartalmat nem ad a játékhoz), azt is letöltöd és a 6. lépést ismétled.
Ha nem indul a játék, akkor jellemzően crashel, és generál egy crash reportot, amiben leírja milyen kínja van.
Egy mod telepítése kb. kötelező: FastCraft, jóóócskán meggyorsítja a játék lassú részeit, pl. világ generálást. -
#19617792
törölt tag
válasz
N. A. Attila #15085 üzenetére
létra is jó lehet, de a tábla/sign legjobb, le se esik. vagy kerítés.
-
#19617792
törölt tag
-
#19617792
törölt tag
válasz
jonnyjoker01 #14692 üzenetére
Mianite modpack, na de melyik (Technincen rahedli van)?
egyébként akkor ezek szerint ők elbaszták az updatet.
-
#19617792
törölt tag
válasz
apatyas #14672 üzenetére
restartkor nem kéne ürülnie egy BigReactor energia pufferének. vagy bugos, vagy MCPC/Cauldron miatt bugzott. esetleg az fordulhatott elő, hogy nem restartkor hanem előtte/utána ürült a puffer mert nem lett unloadolva a chunkod mikor kiléptél így működött tovább a reaktor.
-
#19617792
törölt tag
válasz
jonnyjoker01 #14546 üzenetére
jelenlegi FTB kínálatból egyik se valami hosszú-életű pack, kicsit kevesek a modok bennük. TPPI2-t érdemes megvárni (vagy inFlux-ot), az mint a TPPI - ütni fog mint a buszkerék.
-
#19617792
törölt tag
válasz
#56573440 #14433 üzenetére
értelmes videókártya nélkül nehéz MC 1.7.10-zel játszani (nVidia 6200 <10 fps)
de egyébként is lehet megcsináltam volna. emellett saját modpack készítésén agyalok, TPPI-szerű ore-gennel.
egyik ötletem: kicsit felhízlalt, megvariált Resonant Rise + egyedi Skyblock map -> "Resonant Skies"[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
unatkoztam és megcsináltam a Technic Launcher magyarítását, beküldtem nekik, ha jóváhagyják hamarosan magyarul is tud a Technic.
-
#19617792
törölt tag
válasz
#56573440 #14380 üzenetére
részletes leírás Evolve + MC-hez. időnként előfordul, hogy az Evolve nem loginol be automatikusan, mert reklámozza magát, azt a pár másodpercet ki kell várni (valahogyan nekik is elő kell teremteni a kenyérre valót.
és inkább donate formájában csinálják, a lényeg működik enélkül is)
[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
alternatíva, amennyiben nem működik YetAnotherBackupMod, tudja a vetésforgó backupot, mint az AromaBackup, illetve kicsit többet is, pl. in-game config.
[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
válasz
#56573440 #14311 üzenetére
és ott lenne még a The Cranberries - Zombie amiből elég elborultat lehetne csinálni, egy ilyen ziccert hogy lehet kihagyni?
lehet elkezdem megírni a dalszöveget hozzá.
és mikor jut ez eszembe? naná, hogy két nappal matekszigorlat előtt
[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
a peremére célszerű slabeket, vagy blockot tenni és az így bezárt területre lehet rakni egy Flood Gatet, wasser forrást és magától megcsinálja.
vagy vanilla vizlerakási trükk ha egy block mély téglalap alakú területet kell beborítani vízzel, akkor elég egyik sarokból kiindulva a két merőleges tengely (X és Z) mentén végig lerakni vizet, a maradék területre magától szétterül.[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
válasz
#56573440 #14223 üzenetére
esetleg összerakni egy alap overworld enderman trapet, szárazföld felett legalább 240 blokk magasan (mindentől messze meglegyen a 128 blokk despawn rádiusz). kiszélesített tetővel, hogy nappal is spawnoljon a minden, plusz drawbridgekkel az alján, amik behúzva lezuhantatják a mobokat, így resetelve a rendszert.
[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
-
#19617792
törölt tag
azt teljesen megértem, hogy valahol el kell kezdeni és bár nem egyedi az ötlet, ha jól valósította meg, akkor kudos neki!
eleve felrakhatta volna Curse-ra (ami kezd egy amolyan Minecraft Nexus lenni, mint TES játékoknál), illetve ha ópenszósz, akkor könnyebben fejlődhet, mert egy helyen kapná az issuekat, mások is beadhatnak javításokat, stb.
de a planetminecraft még a megbízhatóbbak közül van, más oldalaknál egyrészt kamu tageket írnak ki, rossz MC verziókat is megjelölnek, és más link mögé teszik, nem eredeti a host, stb így akár malware is lehet benne. -
#19617792
törölt tag
válasz
mikk2000 #14193 üzenetére
"ha ez egy szerver fut mint segédprogram, akkor vagy minden játékos mozgásának megfelelően rajzolja a térképet, vagy egyszerre generálja le az összeset, ez viszont nem tekinthető normál egyszemélyes használati módnak."
client-only mod (szerver nem is tud renderelni), így csak az általad bejárt területet menti le, rajzolja ki SSP vagy SMP. ha meg Opis részeként használod, akkor is csak kliens oldalt működik a térkép.
"A Zan's minimappal helyből az a gond hogy a szerencsétlennek nem elég a forge, és nehogy már egy szaros mod miatt kelljen egy újabb mod loader (még szerencse hogy nem kell neki külön új launcher)."
miért baj, hogy kell neki LiteLoader? a LiteLoader újabb, főként client-only eszköz modoknak ad lehetőséget. régen asszem a Matmos volt ilyen, ami player helyzete / biome, stb. alapján játszott le hangokat. btw létezik Voxelmapból egy butított Forge-only verzió is (csak minimap és waypointok, nem radar). a MapWriterből is létezik egy csak térkép verzió. a Launcher meg kb. muszáj a modpackekhez, különben szívás lenne updatelni mindent.
[ Szerkesztve ]
-
-
#19617792
törölt tag
válasz
Buster17 #14076 üzenetére
nem szükséges a külön szerver ahogy írták. Open to LAN a játék menüjéből és a LAN-t nektek kell megoldani. az Evolveval egyszerűen, játékközpontúan lehet megoldani. friendnek felveszitek egymást -> csináltok egy partyt -> partyba belépve jön létre a VLAN és látni fogjátok egymást.
[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
válasz
apatyas #14020 üzenetére
Java8u25 a probléma, MC1.6.4 és Forge .965 nem szereti a Java8u20+-at, valami legacy Java kódot akar használni a Forge és ez nincs a Java 8-ban, emiatt crashel. kell egy LegacyJavaFixer mod - TPPI legújabb verziójába utólag tették bele, töltsd le megint az egészet (lehet alapból xyz.disabled a fájlnév).
másik megoldás, Java8u11 vagy Java7u72.(#14021) corvette: mivel Java8-ban már nincs permgen, ki is írja, hogy ha ezt a paramétert piszkálod ignorálja. MC1.7.10 és legfrisebb Forgenak már nincs baja Java8u25-tel.
(#14027) corvette: pontosabban a Forge fogja össze a mindenséget, a launcher csak disztribúciós platform (a'la Steam, Origin) amin keresztül szedheted a packokat és frissítéseit.
[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
válasz
mikk2000 #13994 üzenetére
"Egyáltalán nem értek egyet, és szerintem te sem gondoltad át teljesen amit írtál. Az MC modok nélkül valljuk be igen soványka lenne, tehát a modok igen csak fellendítik az MC eladásokat"
kis tábor moddolja az MC-t. meg mióta konzolon, telefonon is elérhető, megy a szekér de még hogy.
"Igenis, annyit segíthetne, hogy központilag menedzseli az egységességet. De egy ilyen játék amiben alapvető help sincs, és még arra is mod kell hogy mutassa mit lehet craftolni..."
kb. Minecraft 1.5 óta lehet hallani, hogy csinálni fognak egy modding API-t, ami átvenné a Forge helyét és talán megcsinálná amire gondolsz, de az azóta is készül. Soon™
az hogy alapból nem mutatja mit lehet kraftolni az nem baj, mert a játékmenetnek erős eleme hogy magad jöjj rá."ergó nem fog egyezni, bár kérdés mi van, ha a neve egyezik.
Valahogy ugyanis hivatkozni kell"
az OOP csodája, elég egy belső azonosító (ami jellemzően com.<alkotó>.<modneve>.<valami>, ez a Javaból jön) az viszont sosem egyezni két különböző mod között. amit látsz név csak egy tulajdonsága az objektumnak, amit a játék kiír. belső azonosítóra fog mindig hivatkozni, nem a látható névre.
-
#19617792
törölt tag
válasz
mikk2000 #13986 üzenetére
ez az 50 van amikor több, mint 100 és ők már csapágyasra járatták szopórollert, hogy neked összesen kettő darab klikk legyen a játszás.
"De az is kiderül hogy végülis mire is jók ezek a modpackok. Mivel az MC fejlesztői arra sem veszik a fáradságot hogy az ütközések elkerülés végett legalább egy szabványos név adatbázis csináljanak, ezt a modpackok készítői oldják meg."
minek? nem a Mojang / MS feladata, hogy a modok számára kedvezőbbé tegyék a dolgokat. alap Minecraftba felesleges lenne, mert nincs olyan, hogy adott dologból többféle lenne benne.
"Ne piszkáld fel a fantáziám hogy még arra is figyelni kéne
Csak elszállás esetén nézegeted az ID ütközést?"
Minecraft 1.7 előtt erre is kellett ügyelni, ha modokat lapátolgattál össze. modpackok esetén ezt is megcsinálták. btw elszállni bármitől eltud, de az a logban kiderül miért történt.
"de az hogy lyukacsos lesz a föld és leesek, az már nem vicc, és elméletileg nem egy magas labda megoldani, tulajdonképp a regen ellentéte."
nem feltétlen, mert levegő blokk marad utána, és hogy különböztessek meg egy levegő blokkot a másiktól? stone helyére egyszerű bármit írni, de ha a bármit kiveszem és marad helyette semmi, akkor hogy állapítsam meg mi volt ott azelőtt? ehhez snapshot kéne előtte-utána állapotról, különbség számolás és aszerinti módosítás, de még így is problémás lenne.
a példaként hozott CoFHCore konfig a direwolf20 packból van, a többi konfigban is ugyanezen ore-ok szerepelnek, csak a srác szétszedte négyfelé, mert szórt/réteges oregenerálást szeretett volna saját packjában.
[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
meg ha egy mod nem írja, hogy támogatja-e ezt, meg kell nézni a licensz típusát (LGPL, GPL, CC, stb) és amennyiben a forrás publikus, meg tudod nézni.
[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
"(és mivel jellemzően meg van írva oreDictionary támogatás, mert talán két sor(?))" > ezért működni fog az egyik a másik copperével.
pl. Direwolf20 1.7.10 packban a CoFHCore végzi az ore generálást és json fájlokban van megírva mit hova generáljon. (négy szakaszban generáltat)
"pIron": {
"template": "normal",
"block": "minecraft:iron_ore",
"clusterSize": 8,
"numClusters": 4,
"meanHeight": 33,
"maxVariance": 3,
"retrogen": "true",
"biomeRestriction": "none",
"biomes": [],
"dimensionRestriction": "blacklist",
"dimensions": [
-1,
1
]
},"pIron" - a leíró neve
"block" - a generálandó elem
"clusterSize", "numClusters", "meanHeight", "maxVariance" - gyakoriság, elhelyezkedés
"retrogen" - globálisan engedélyezett retrogen esetén ezt is generálja újra. ha ez false, akkor nem generálja újra ezt.
"biomeRestriction": "none", "biomes" "dimensionRestriction": "blacklist", "dimensions" - megszorítások.pl. Copper esetén
"pCopper": {
"template": "normal",
"block": {"name": "ThermalFoundation:Ore", "metadata": 0},
"clusterSize": 10,
"numClusters": 2,
"meanHeight": 43,
"maxVariance": 3,
"retrogen": "true",
"biomeRestriction": "none",
"biomes": [],
"dimensionRestriction": "blacklist",
"dimensions": [
-1,
1
]
}"block": {"name": "ThermalFoundation: Ore", "metadata": 0} ez azért van így, mert a modon belül az ore-ok egy név és belső ID alatt vannak, a metadata különbözteti meg őket. ezzel a ThermalFoundation Copper Oreját generálja, ami szerepel oreDictionaryben is (ahogy többi mod copperja is), tehát elég egyet megadni. a modpack készítők csak a redundanciát csökkentik.
[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
válasz
mikk2000 #13962 üzenetére
elmented régi mapot, kitörlöd a chunkokat, majd amit kell átemelsz új mapba.
ha nincs retrogen, akkor ez a módi.
""Modpack" nem szimpatikus, egy mod önmagában kéne tudja azt amire ki lett találva, egyszerűbb lett volna a neveket egységesíteni, mint modpack használatára kényszerítsék azt, ki ezt az áldozatot bevállalja."
a mod azt tudja, amire ki van találva, mert alapból aki modot fejleszt, az egy platformra épít: vanilla Minecraft + Forge. megírja a saját ore-ját (nevestül, generálási algoritmusostól, stb.), a többiről honnét tudjon.
a nevek / ore-ok egységesítését maga a Forge intézi ha te a mododban a PreInit részben megírod, hogy regisztrálja be a te ércedet oreValami néven (konvenció kialakult magától, hogy oreCopper, gemDiamond, stb). innentől a te modod támogatni fogja az egységesítést. és minden más mod is, amelyik megteszi ezt a regisztrációt. mondom, ha egy mod nem támogatja az OreDictionaryt, akkor szinte biztos a kövi updatebe benne lesz. legutóbb BigReactors volt rá példa. volt egy oreja a Yellorite, csak ez használta semmi más, de koncepcióból kiindulva uránként kezelendő. kérték a fejlesztősráctól, hogy legyen opció hogy a Yellorite szerepeljen az oreDictionaryben Uraniumként, egy-két update-re rá szerepelt is.
az, hogy te beraksz X modot, ami generál Coppert, majd később Y modot, ami szintén generál Coppert az rendben is van. ők ketten csak teszik a saját dolgukat, neked kell konfigban módosítani melyiknek a Copperét akarod használni. (és mivel jellemzően meg van írva oreDictionary támogatás, mert talán két sor(?))"Tudsz nekem olyan érces modot mondani (nem modpackot) ami tuti ezt használja?"
nagyon sok használja, különben epic káosz lenne a sokféle Tinből, Copperből és egyébből. IndustrialCraft, Forestry, Thermal Foundation / Expansion, EnderIO, Mekanism, sorolhatnám napestig. a modok egyenként mind beregisztrálják a saját Copperüket oreDictbe (oreCopper-ként). igaz alapból mind spawnolná őket, ezért neked kell kiválasztani melyiket akarod használni (konfig írkálás).
a CoFHCore mod az (nem ad semmi tartalmat a játékhoz, csak egy eszköz / library működik), amelyik jelenleg képes függetlenül és részletesen paraméterezhetően kezelni / generálni az ore-okat, csak konfigból meg kell mondani neki melyik ore-t, hova, milyen sűrűséggel generálja.
mondjuk igaz, nem írják hogy támogatják-e ezt, de van unofficial lista. illetve itt egy guideline, hogy ez alapján használd az Ore Dictionaryt, ha olyat írsz meg a modban, ami már szerepelhet másikban is.[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
válasz
mikk2000 #13957 üzenetére
" Kezdjük azzal hogy új érc csak akkor lesz, ha az ember felfedezetlen területre megy a mod installja után (mennyire élethű ez?)"
ha nincs retrogen, akkor muszáj felfedezni. ha van retrogen, akkor ugyanazzal a szabályrendszerrel (Y koord és chunkon belül (X és Z koord) rng alapján, illetve megnézi van-e azon a koordinátán stone block) bele tudja generálni a már meglévő területbe.
MCedittel lehet úgy "resetelni" a mapot, hogy minden építményed megmarad. törlöd az építményeiden kívüli összes chunkot. "újra lesz generálva" a map, és ugyanúgy fog kinézni mint előtte, mert seed alapján generálja azt, az pedig szerepel a level.dat-ban (ha nem adtad meg akkor random). legfeljebb abban lesz eltérés, ha egy mod másképp populálja a worldöt (saját maga utólag randomgenerál, ilyen pl. ProjectRedes vulkánok, vagy Thaumcraftos dungeonök).
"vagy van 1 azaz egy darab mod ami képes újragenerálni az érceket."
ezért vannak úgy megírva a konfigok modpackokban, hogy ~minden ércgenerálás erre az egy modra van bízva. 1.7.10-től kezdve már annál se látsz ID-t, csak oreDict bejegyzést.
"De a legnagyobb gond az, hogy mint írtam nincs egységesség, tehát az egyik mod érckőzetét/ércét a másik mod nem biztos hogy ismeri, mert egyszerűen más a neve, sőt lehet még ID-je is van, ami persze megint nem egyezik."
erre van a Forge OreDictionary feature, az ore-k, gemek, egyebek be vannak regisztrálva ide, így mindegy mi a neve, ID-je, mert ha az oreDict bejegyzésben szerepel, akkor lehet rá azzal hivatkozni. pl. DW20 packban van legalább 3 mod, ami generál Tint, de mindegy melyik mod Tinját bányászod / olvasztod, stb. működni fog a többi mod recepjeiben (mert oreDict bejegyzésre hivatkozik, nem konkrét ID-re). a modok jellemzően használják is. amelyik nem, az majd fogja, mert hamar tele lesz spamelve a github, reddit, fórumpost, stb.
"Külön modok vannak arra, amivel az egyik ércből ugyanazt az ércet lehet előállítani (!), amit a másik mod megeszik."
ez jellemzően azért van, hogy pl. helyet spórolj chesten belül. mert hiába oreDict mondjuk a Copper, chesten belül ez nem érvényes és aminek más a neve / ID-je van, az külön slotba / stackbe kerül. de van pl. a JABBA mod hordói, belerakod az egyik Coppert és ha másikat raksz bele magától konvertál. tehát amíg van lehetőség n-féle Coppert keverve használni bárhol, addig mindegy mennyi az n.
[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
válasz
Mottie #13927 üzenetére
hibásan jött le a pack. ez ForgeMultiPart konfig probléma (nem egyezik a kliens és szerver konfigja), alapból mennie kellene, vagyis ezekben az dolgoknak benne kéne lennie a konfigban. töltsd le újra, akár FTB-ről, de inkább Technicről, ott asszem fájlonként van checksum ellenőrzés.
-
#19617792
törölt tag
válasz
Buster17 #13899 üzenetére
úgy keress rájuk, hogy Adventure Maps
-
#19617792
törölt tag
válasz
mikk2000 #13866 üzenetére
"Nekem 1GB szokott lenni megadva 4GB memória mellett, és nem tudom hogy csinálja de ezzel memória általában full tele van, virtuális memória nélkül el is hasalna."
na pont emiatt nem érnek sokat az F3-ban kiírt dolgok.
amúgy igen, a túl kevés RAM se jó, pont emiatt. sőt, nagyon kevéssel el se indul.
ott nekem azt mondja a játék, hogy elmegy 2.5GB-ig, majd leesik és kezdi elölről, közben meg látom, hogy 5GB felett jár.
-
#19617792
törölt tag
egyértelműen default res pack és vanilla Minecraft. de a 350-nek se füle se farka. fél GB azért kell neki. és a launcher mondja meg a Java VM-nek, hogy mennyi legyen a heap, alapból lehet 1GB-re írták meg Mojangék. és utólag írják be launcherben, hogy mennyi legyen az annyi. a Java pedig két azonos paraméter közül azt használja, amelyik a sorban később jön.
"mert ha túl sokat adunk akkor állandóan swappelni fog a lemezre, ami laggot okoz."
maga a Java nem swappel, az OS teszi, amennyiben szükséges és akkor is csak azt dobálja ki lemezre, amire nincs közvetlen szükség. amit a Java csinálhat (feltéve ha Minecraft utasítja, vagy magától rájön hogy kéne), az garbage collection, nem használt osztályokat, objektumokat, amikre nincs már hivatkozás, pl. ami látóhatárodon / chunk loaderen kívül esik, azt ki kellene dobnia RAMból, de nem teszi. ez a garbage collection külön szálon futhat és intenzív feladat lehet, emiatt laggolhat, de ez mind szituáció függő. az viszont igaz, hogy minél többet adsz, annál többet (indokoltnál is többet) eszik, ekkor a garbage collectionnek több lesz a dolga. moddolt Minecraftnál érdemes 2-4 GB között próbálgatni a JVM heap beállítást.
az, hogy egy modpack felzabálja az összes RAMot, hát, ezvan.
mert muszáj rusholni az új minecraft verziókkal, ahelyett, hogy SOKÁIG tesztelnék és debuggolnák a kódot.
[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
válasz
Buster17 #13831 üzenetére
Sphax PureBDCraft, szerintem 64x64-ben érdemes, az még nem eszi az erőforrást, szép, rajzfilm-szerű. az üveg áttetsző és vékony keretű.
Soartex Fanver másik nagyon szép, sima, éles textúra pack, ebből is 64x64-est.
Új hozzászólás Aktív témák
gp Emlékeztek azokra az időkre, amikor nem a grafika volt minden? Amikor még a játékélmény egymagában adta el a játékokat?
- Projektor topic
- Rendszergazda topic
- Helytakarékos rackmount NAS sziluettje bontakozott ki a QNAP felségvizein
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- PR-Telecom
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- TCL LCD és LED TV-k
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
- Új Unifi Dream Router (UDR) eladó
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 4 Slim 500GB fekete játékkonzol extra játékokkal, extra kontrollerrel
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 4 Pro 1TB fekete játékkonzol extra játékkal garanciával hibátlan
- BESZÁMÍTÁS! POWERCOLOR RED DEVIL RX 6800XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASRock Challenger OC RX 7800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest