Új hozzászólás Aktív témák

  • ZsizsiZsozsó

    tag

    Fene tudja.. A cikk jó lett, viszont ezeknél a címeknél lényegesen nagyobb és érzelem dúsabb alkotásokat is fel lehetett volna sorolni és talán nem is a mostani generációból, hanem 10-15 évvel ezelőttről. Komolyan mondom a régebbi játékok a gyengébb grafikus megjelenítésük ellenére, sokkal, de sokkal összetettebb és érzelemdúsabb történettel rendelkeztek, mint a mai címek. És ezt most nem vicc, manapság mindenki Last of Us, Heavy Rain és társait emlegeti(amit hozzá tenném nem véletlenül, teljesen megérdemelten), de ha egy kicsit vissza tekintünk a múltba, akkor rájövünk, hogy a régi PC-s, valamint a legelső kezdetleges 3D-s konzolra sokszor ugyanilyen volumenű címek érkeztek, mint pl. a Last of Us. Gondolok itt én is olyan címekre amik már akkoriban is főként a profi történetmesélésre és az érzelmekre helyezték a főhangsúlyt. Mivel ugye akkoriban még grafikailag nem igazán tudták megvalósítani azt, amit szerettek volna, ezért a fejlesztők kiélhették a fantáziájukat történet mesélés, kreativitás terén, de tették mind ezt úgy, hogy kaptunk egy remek érzelmi hullámvasutat és egy játszható élvezhető játékot, amely mechanikáját tekintve mindvégig megmaradt játéknak, nem pedig egy filmnek. Lásd Heavy Rain, amely bár egy remek már-már filmszerű történettel bír, csillagos ötös, csak mint játék nem állja meg a helyét, elfelejt játéknak megmaradni, valahogy régen ezt a két dolgot nagyon jól összhangba tudták hozni, tehát én is szigorúan a cikk író szempontjait tartottam szem előtt. Példánk okáért ott van a Shenmue a Sega egyik kult klasszikusa, ami az akkoriban úttörőnek számító interaktív világ és grafika mellett, jócskán hagyatkozott nagyszerű és érzelemdús történetmesélésre. A 18éves Ryo Hazukival két gigantikus játékon keresztül nyomozhattunk apán gyilkosa után, a mai napig nem találkoztam ennyire összetett és érzelmes dús játékkal, amellett, hogy egy hangulat bomba és végig működik, mint játék hihetetlen érzelmeket tud kiváltani az emberből, a játékatmoszférája és az egész összhatás. Végig megtudja siratni az embert, egy olyan játék ahol a főhősért tudunk izgulni, tudunk vele azonosulni, átérezzük a fájdalmát, az igazát és a lelki vívódását apja gyilkosa után. Szó szerint egy kalandos utazás egy érzelmi hullám vasút ez a játék. Vagy ott van például(nem tudom ki mennyire emlékszik vagy játszotta-e egyáltalán vele) a Sega másik nagy mára szerintem totál elfeledett és grafikailag teljesen elavult, de még is az egyik legnagyszerűbb játéksorozata a Panzer Dragoon. 4 játék készült belőle, ebből 3 vasúti shooter, arcade jellegű a negyedik pedig egy Action-Rpg, egyesek az FF7-el nem hogy egyenrangúval, de történet és érzelmek terén, talán még jobbnak is tartják. Elég meghallgatni egy-egy számot a játék zenei albumából, ha ott ráérzel a hangulatra, akkor már tudni fogod mi vár rád játék közben, érzelmileg valami leírhatatlan, hogy miként képes megérinteni ez a játék az embert, az elfedett a világ, a sárkányok, egy örök szerelem, mind-mind egy klasszikus romantikus regény főhősei is lehetnének. Aztán Pc fronton ott a sokak által emlegetett Maffia története zseniális, Tommy Angelo a tisztességes taxisofőr aki mindig kerüli a bajt, de egy véletlen folytan akarta ellenére belecsöppen a Maffia világba és felemészti, beszippantja őt is a bűn, amiért később meg is fizet(soha ilyet játékba azóta sem láttam, a Maffia 2 még csak meg sem karcolja azt a minőséget amit a nagy előd) vagy pl. a Max Payne(családja tragikus halálát fel nem tudni dolgozó zsaru története) vagy a másik sokak által nagy kedvenc Gordon Freeman kalandjai, minden idők legjobb, legötletesebb FPS-ének tartom és amellett, hogy jó játék egy igen érdekes és izgalmas történet is bontakozik ki főhősünk és a játékos szeme láttára. Vagy pl. ott a mára kult klasszikusnak számító Broken Sword legelső része vagy, ha már Metal Geart emlegettek itt egyesek, akkor mondok talán még annál, is egy jobb címet Kojimától. Ami szintén point and click játék, akár a Broken, ott a Policenauts(én is Ps emulátoron toltam végig, tegyetek vele egy próbát ti is). És ezek a fentebb általam is felsorolt címek, ahogy a cikk író is fogalmazott nem filmszerű történettel rendelkeznek(persze az elmaradhatatlan katarzis érdekében kell lenni-e egy kis Hollywoodi varázsnak, míg a cikkíró által felsorolt címek közül is), a cikk írót kijavítanám, inkább nem filmszerű játék menettel rendelkező játékokra volna igény, ahogyan a mai játékok próbálják meg eladni magukat. Hanem valóban olyan játékokat, amik mindig végig megmaradtak játéknak, viszont történetmesélésük, hősek,világuk "masszív érzelmi sokkot okoznak és könnyeket csalnak a játékos arcára."

    [ Szerkesztve ]

    The Power Is Yours!

Új hozzászólás Aktív témák