2017. június 22., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) .mf


.mf
(PH! kedvence)

"A hosszabb távú szórakozás lehetősége miatt a Nintendo Switch összes részegysége szokatlanul alacsony órajelen üzemel. Valószínűleg bírna a lapka többet is, de a hírek szerint 3 wattnál tetőzik a fogyasztás, ami áldozatokkal jár. Csak összehasonlításképpen a fentebb említett NVIDIA Tegra X1 és Qualcomm Snapdragon 821 fogyasztása elérheti a 8-9 wattot is, ha az adott gyártópartner nem limitálja mesterségesen a lehetséges skálázódást."

Ez azért kicsit meglepett. Kicsit energiahatékonyabbnak és alacsonyabb fogyasztásúnak gondoltam még mindig az ARM SoC-eket. Ez már ULV x86-ok területe.

(#2) Abu85 válasza .mf (#1) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Ha a max fogyasztást nézzük, akkor az ULV x86-ok bőven 10 watt fölött vannak. A TDP és az SDP értékek nagyon csalókák. Persze a munkamenet nagy részére ezek az igazak, nem a maximális fogyasztás.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#3) ldave


ldave
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Ha csak egy 3DS Pro lenne a gép, nekem az is elég. Kérdés, hogy mennyire lesz eladható a nagyközönségnek TV-re egy Bravel Default látványú játék 60$-ért.

A Slime draws near. Command?

(#4) Cassi


Cassi
(fanatikus tag)

Honnan jön az a 20%-os szám? Jó lenne linkelni valamilyen cikket egy ilyen szám mellé.

Milyen energiasémát tud bekapcsolni pl. a Skyrim, ami egy teljesen dinamikus környezetű játék? Talán a Marionál még el lehet képzelni, hogy elfut egy energiatakarékos sémával, de nehéz elhinni, hogy egy átlagos komplexitású mai játéknál ez hatékony lehet. Majd meglátjuk.

(#5) Cifu válasza Cassi (#4) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Nekem is a Skyrim jutott az eszembe, amivel a Switch-et promózták. Oké, hogy más a Windows alatt futó Skyrim és egy dedikált HW-re optimalizált Skyrim-verzió hardver-igénye, de azért nekem nem picit meredek, hogy mobil hardveren futna ugyan az a játék.

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#6) rodrigez válasza Cifu (#5) üzenetére


rodrigez
(senior tag)

Ahogy egy Bioshock elfutott egy most már évekkel ezelőtti iphone-on (nyilván lebutított grafikával), úgy elfut egy Skyrim is egy mostani, messze-messze erősebb HW-n. Az otthoni 2. PC-mben még mindig a most már vagy 8 éves GTX260 ketyeg, ami simán 1 TFlops alatti kártya. Ennek ellenére röhögve vitte 1680x1050-ben a DX9-es módban fullra húzott Tomb Raider 2013-at. 40-60fps simán megvolt. FullHD is okés volt, de akkor már sokszor beesett a 30-as régió aljára. :) Szóval ügyes programozók kezében sok mindenre elég lehet egy ilyen SoC. :)

(#7) tecsu válasza rodrigez (#6) üzenetére


tecsu
(őstag)

Ezeket nem érdemes összehasonlítani, mert kb. két különböző játék. A "lebutított grafika", egyszerűsített játékmenetet, fizikát stb. is jelent.

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#8) Felhőtakaró


Felhőtakaró
(lelkes újonc)

MARIO Forever :D

a byte elszáll... a paraszt marad

(#9) .mf válasza Abu85 (#2) üzenetére


.mf
(PH! kedvence)

Az a része tiszta, én az ARM oldalon lepődtem meg, még ott voltam leragadva, hogy pár, max 5 W

Bezzeg amikor elkezdtem mobil-alkalmazás fejlesztő cégnél dolgozni, még Win CE 4.2 volt, az akkoriak nem melegedtek, a maiakhoz képest szinte termelték az áramot :DDD

Cifu & többiek: nem azt mondták utána, hogy a Skyrim csak random rá volt vágva, de valójában nem lesz (vagy legalábbis sok volt a kérdőjel, és ők sem erősítették meg)?

(#10) tuki2200


tuki2200
(tag)

Ezt mondtam.. vagy gyenge lesz elfogadható akku idővel, vagy normális hardver óránkénti toltogetessel.. a Nintendo sem tud csodát tenni sajnos ez megint nem jo húzás..20 év múlva majd talán ahogy a vr-ral is megeloztek a korukat, de nagyon gyanús h ez most megint bukta lesz

[ Szerkesztve ]

PS4-PSN ID.: Tuki2200

(#11) Necroman_Mk2


Necroman_Mk2
(senior tag)

Én bízom a Switch-ben, hogy egy elsőrangú hordozható gaming platformmá válik. Ha a 3rd party-k részéről is kellően támogatva lesz, akkor jó esélye van a sikerre.
A téma meg érdekes, de hát ugye a hordozhatóság miatt szükséges bizonyos áldozatokat hozni a teljesítményt illetően. Arra azért kíváncsi leszek, hogy a játékok vajon ugyanúgy fogyasztják-e az aksit, vagy ez a grafikai komplexitásuktól is függ.

"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

(#12) daa-raa


daa-raa
(Jómunkásember)

Érdekes gondolatmanet a Nintendo részéről: nem használunk gyártóspecifikus magokat, mert arra nem optimalizálnak. Használunk helyette gyártóspecifikus API-t, mert arra biztosan fognak.

Vannak olyan fallal körülvett városok, melyeket nem szabad megostromolnod. - Szun-ce

(#13) Hunpriest válasza daa-raa (#12) üzenetére


Hunpriest
(fanatikus tag)

Hát az APIt nem tudják megkerülni, mivel azon lesznek kikínálva a funkciók.

(#14) daa-raa válasza Hunpriest (#13) üzenetére


daa-raa
(Jómunkásember)

Nem a megkerülésről, hanem az optimalizálásról van szó. Még generikus API-kra sem képes értelmes kódot írni a legtöbb fejlesztő. Ahogy a konzolos kódok nagyrésze is messze van az optimalizálttól.

Vannak olyan fallal körülvett városok, melyeket nem szabad megostromolnod. - Szun-ce

(#15) Cassi válasza daa-raa (#12) üzenetére


Cassi
(fanatikus tag)

Annak szerintem nincs is értelme, hogy "nem akartak gyártóspecifikus magokat". A72/A73 magokat akarnak vagy pontosan mit?

Bármit is csinálnak, főleg a speciális energiakezelés miatt lényegében hosszú távon összebútoroznak az Nvidiával, más gyártóval mindenképpen borulnának a beépített speciális funkciók.

Az egyik dolog, ami érdekelne, hogy milyen módon próbálják upgrade-elhetővé tenni a platformot, ugyanis a mobil fronton bármit is használnak, az három év múlva reménytelenül elavult lesz. Tehát várhatóan olyan architektúra és API készül, ami simán le tud kezelni mondjuk 3 év múlva egy újabb Tegrával való frissítést.

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.