- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Gran Turismo
- EAFC 24
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Alkoholista nevelde
- The First Descendant - Kizárólag PC-n lesz játszható a következő teszt
- eFootball
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
Új hozzászólás Aktív témák
-
agyarka
aktív tag
A beállított értékig merít, majd bekapcsolja a töltőt vagy a szulfátalanítót. Mellette nem kell ülni, de akkor is macera, mert pl szervizben vagy otthagyja vki napokra a kocsiját, vagy a mérés/ szulátalanítás idejére csere akkura van szüksége. Csereautó nem értékarányos opció. Otthon magamnak csinálva is matekolni kell, mikor nincs szükség az autóra.
-
csiga8
senior tag
válasz agyarka #3297 üzenetére
Köszönöm a választ.
Igazából hegefe fórumtárs válaszára lettem volna kíváncsi.
OFF a dolog, lehet nincs is igazam, de nekem a következő jött le, ha igazat ír:
Ezekhez a holmikhoz egy egész járműflottára van szükség, hogy megérje megvenni és használni otthoni viszonyok között.
Feltehetően céges gépek ezek. A témához jól és összeszedetten ír, a gépei Forexesek. Nem tartom lehetetlennek, hogy Forex alkalmazott.
Ha Forexes, akkor némi ismerettel és tapasztalattal bír, de nem láttam, hogy írta volna.
Egy átlagos autóst leginkább a gazdaságosság érdekel.
Pl: megéri-e Aldis töltőt vennem, mit nyerek vele mennyiért, vagy érdemes inkább egy Cteket venni négyszeresen áron, mert X év múlva visszahozza az árát, mert az Aldistól annyival jobb, hogy az Aldishoz képest ad az akkunak +20-30% életet.
Aztán itt a szulfátalanító, amit magánembernek nem érdemes megvenni, de a cégek sem vállalnak vele munkát, mert sokáig tart vele a meló. Így nem is igazán van létjogosultsága.
Ha tudja a szulfátalanítást a töltő, akkor minek a szulfátalanító, vagy mégsem tudja a töltő?
A kapacitásmérés mint olyan - ilyen áron - inkább csak a garis ügyek rendezéséhez jó, az autósokat az indítási képesség ( áram) érdekli leginkább.
Bocsánat, hogy egyszerű, de szerintem életszerű vagyok.
-
pjen
félisten
Ha egy két autód van ami nagyjából rendben van motorikusan és elektromosan,biztos nem éri meg.Ha nagyon keveset mész akkor egy alap töltő ami túd csepp töltést is.De egy jó állapotban lévő aku feltöltve 1-2 hetet simán átvészel.Inkább 4-5 évente,de inkább6-7 évente egy uj aksi.De szerintem ez egyfajta hobbi is.
-
Kernel
nagyúr
válasz agyarka #3299 üzenetére
Műterhelést automatikusan lekapcsoló kapacitásmérő kapható ilyen is:
https://www.aliexpress.com/item/-/32681742031.html
Hozzávaló védőplexi:
https://www.aliexpress.com/item/-/32758432097.html
Leírás:
https://syonyk.blogspot.hu/2015/10/zb2l3-v20-zhiyu-battery-tester.html
De ez legfeljebb 3 A kisütőáramra, ami a folyamat során értelemszerűen csökken, így időben jól elhúzódhat egy nagyobb akku mérése. Viszont 9999 Ah-ig mér.
Csak mire ezzel találkoztam, Li-ion akkuhoz építettem egy saját tervezésű kapacitásmérőt, így már nem volt rá szükség. A fent linkelt modul programja kalkulál az áram csökkenésével, az enyémben persze nincs szoftver, ezért a kisütőáramot stabilizáltam állandó értékre. Így már csak meg kell szorozni az óra által mutatott idővel.
De már itt is kiderült, hogy egy 18650 akku kisebb áramon (200 mA) mért Ah-kapacitása hiába több, az önmagában nem mérvadó, mert attól még nem biztos, hogy sokáig működik vele egy laptop, a belső ellenállás miatt.
Ezért 1 A-re kellett növelni a kisütőáramot, az így mért (kevesebb) kapacitás alapján már szét tudtam válogatni, hogy melyik cella jobb, például laptopban való használatra. Mert jobban kiütköztek az eltérések, amit a belső ellenállás okoz.
Mindez úgy kapcsolódik az autós témához, hogy nyilván akármennyi a hosszú idejű kapacitás, ha a belső ellenállás miatt nem tud indítani az akku. Viszont a szulfátosodás felmérése szempontjából érdekes lehet, ahogy írtad is.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Brogyi
senior tag
20h-s kisütési rátával kisütött 40Ah-s akksi 12 Ah-t produkált. 300A EN mellett feltöltve olyan 96%-os 288A-s indítóáramot jelzett az elektrónikus teszter. Ez alapján rendkivül rövid ideig tudja kitartani azt a nagy áramot. A több sec-ig működő hagyományos terhelővilla talán kimutatta volna. Szóval az indítóáram nem lineárisan csökken az idővel, és ez nem csak az én tapasztalatom.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ahogy néztem az orosz emberke videóját, ez a DHC BT-280 igen rövid idő alatt
mondja meg az indítóáramot, talán ha 1 másodpercre terhel rá sokat mondtam.Mit tud még amúgy megmondani? A kapocsfeszt méri, alap... ez alapján mond
egy SOC-ot, az is viszonylag egyértelmű. SOH az indítóáramból: "fogjuk rá"!
Meg mondjuk, a valós indítózásnál megméri, hogy mi volt a legkisebb akkufesz.
De ezen kívülmit adtak nekünk a rómaiak?Mármint, mit mér még? Itt ~25K.
Kapacitásmérésre használható, bármilyen szinten, vagy azt már nem tudja?Szerk: oké, még a generátor töltőfeszültségét is méri, és annak "ingadozását",
legalábbis a linkelt második videó alapján biztosan. A manuál elérhető valahol?[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Nem tudom mennyire jók ezek az elektronikus teszterek, én a terhelővillának jobban hiszek.
Autó akkukhoz ez nagyon karcsú:
[DHC-60113] 125 A-el
Gyakorlatilag nem, vagy alig látni különbséget az új és a többéves akksi között.
Ez már kimutatja: DHC-500A2
Minél idősebb az akku, annál nagyobb a feszültség esés, illetve kettő, három mérés után az új még mindig stabilan tartja a feszültséget, a minél használtabb annál inkább engedi vissza akár már az első ( 15 mp-es etapok), vagy későbbi mérésnél.
Ez a valóságot mutatja. Nekem legalábbis.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Köszi a linket, a legkézenfekvőbbet meg sem néztem: azt írják, raktáron.
Ha tényleg így van, akkor lehet, hogy érdemes beszerezni. Nem láncfűrész,
de "miért ne" alapon. Már gondolkodtam rajta korábban, de 30K-t sokalltam. -
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #3308 üzenetére
Nekünk DHC BT301 és BT101 van. Évek óta használjuk őket, van tapasztalat. A műszer által mért eredményt nem szabad magában biztosra venni. A feszültséget már minimális terheléssel méri, tehát ha rácsíptetve rögtön esik a feszültség, akkor ott nagyon nem jó valami. A mérés ezeknél (mindegy melyik, a BOSCH BAT 121, Midtronics, stb.) ugyanúgy tajlik, rákapcsol egy fet egy terhelő ellenállást néhány másodperc alatt párszor, és a feszültségesésből a bele írt program az etalon értékekhez viszonyítva kiszámol valamit. Ha azt mondja rossz, akkor valószínűleg az, ha jónak mondja, attól még lehet rossz. Sokszor járunk úgy, hogy a jónak ítélt akkut megvillázva a feszültsége esik, de olyan is, hogy ezt csak a harmadik alkalommal teszi. Ettől függetlenül hasznos műszerek, főleg egy nagykerben, szervizben, ahol pl. a BT301 tud nyomtatni is.
Azt tudni kell, hogy minden gyártónak más elképzelése van a jó akkuról, míg a BT301 80% alatt rossznak ítéli, a BAT121 ezt még 70% alatt sem mindig teszi, nem is értettem, miért. Sokszor a mért értékben is van eltérés. Ezeket azért tudom összehasonlítani, mert a gyártónál a Bosch van, és szoktunk kapni kinyomtatott mérést tőlük.Üdv Inhouse
-
DigitXT
félisten
válasz Inhouse #3313 üzenetére
Ma ráeresztettem a cuccot a döglődő (?) akkumra. Első körben azt kellett
észrevennem, hogy a műszerfalba épített feszmérőm mennyire sz*rt sem ér:
nem közvetlenül kapja a delejt az akkuról, és a mért értékeknek nincs túl sok
köze a sarukon mérhető kapocsfeszültséghez. Egy példa. A féklámpa ~0,9A
terhelésére 0,2V feszültségesést "mér", miközben a valóságban ez 0,05V.Nade mindegy is, ezen még dolgoznom kell... Volt bekötve közvetlenül az
akkura egy relével. Csak azt meg a xenon vágta haza egy szép nyári napon.Tesztelgettem, majd feltöltöttem az akkut a CTEK MXS 7.0 AGM módjával...
14,7V-nál állította meg csúcs feszültséget, onnan csökkent az áram 7,2A-ről.
Gyanítom, hogy a 15 Ah akkunak ez a töltőáram kicsit sok, de hát ez van.
Megjegyzem, a generátor sem finomkodik: 2000 rpm körül betol 13A-t simán.
(Nyilván, amikor ennek nagy részét kapásból elviszik a fogyasztók, nem baj.)A lényeg, hogy a következő értékeket mérte a kütyü! (A névleges CCA=160.)
CCA 152A (SOH: 95%) 12,8V (SOC: 100%), 17,05 mOhm Utóbbit sokallom!
Az első tesztnél, mikor 12,46V-on volt az akku, mért 144A-t, 18.04 mOhm-ot.Aztán néztem egy valós indítózás tesztet: 57A körül zabál az indítómotor. De
csak ha már forgatja: csúcsértéknek akár 80-90A-t is bekér, ennek megfelelő
a cucc által mért feszültségesés is, azaz pl. 10,92V, és azt mondja, ez "OK".
Viszont tényleg 20 mOhm körül lehet az akku belső ellenállása: nem sok ez?
Több kísérletből is nagyjából ez az érték jött ki... (Pl. 12,48->11,05@69,7A...) -
DigitXT
félisten
Nyilván nagyobb méretben több lehetőség van. Az én motorkámba ekkora fér:
134×80×161
VS.
151×87×146
Nincs szükségem 100A fölötti indítóáramra, csak jó lenne, ha nem merülne le.
Persze, ha napi szinten járok vele, merülhet. Kap töltést 15 percig/út. Azért ha
nagyon nem nyektetem az indítómotort, összességében nem lehet baj. Akkor
deficites a dolog, amikor alapjáraton állok a lámpánál, díszkivilágítással.
Ha ebből a mutatványból kevés van, akkor van feszültség meg áram dögivel...
(Teszem hozzá, fesszabtól függően akár túl sok is: terhelés nélkül 15V sajna.)Egy példa. 3A merülés alapjáraton, de kicsit emelt fordulaton máris 3A töltés:
csak az arányokon múlik. Rajzoltam egy fordulatszám/kapocsfesz/töltőáram
grafikont, de nem különösebben izgalmas, és most már mobilról pötyögök.Egy fél-ON kérdés a BT-280-ról. Hidegen dohogós alapjáraton, terhelés nélkül
azt írta, hogy magas az ingadozás (0.48V, ~14.11-14-56V közt). Ez normális?
Kicsit egészségesebb alapjáraton, és némi terheléssel már csak 0,21V = "OK"Egyébként a névleges kapacitás érdekes. A Motobatt 10 órára írja 15 Ah-nak.
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #3314 üzenetére
Sajnos, ha a vezetékezés vékonyka, vagy van rossz kötés, akkor a terhelés függvényében nem az akkufeszültség lesz a műszeren. Küzdök ezzel a Thalia-mban is, a szivargyújtóba rakott műszer erős terhelésnél (világítás, ventilátor, hátsó ablak fűtés, féklámpa) akár 12,9V-ig is lemegy, közben az akkun 13,8V-nál nem megy lejjebb. Más kérdés, hogy közben a generátoron 14,4V van, van egy másik kontakt hibám az önindítónál is (akku plusz->önindító->generátor), alá kéne feküdni és megcsinálni rendesen, de most nem akaródzik. A belső ellenállást a mi műszereink nem mérnek, ebből nincs tapasztalatom.
Egy 15Ah-s akkunak elég sok a C/2 töltésnek, de valóban a helyén a generátornál sincs áramkorlát...Üdv Inhouse
-
Brogyi
senior tag
válasz DigitXT #3316 üzenetére
A mienk sönt, vagy párhuzamos szabályozó. Azt jelnti, hogy ha kikapcsolsz mindent akkor minden a szabályozódon fűtődik el. A nagy hullámosság az esetek nagy részében a generátor diódahid hibára utalna, vagy a túl nagy akksi ellenállás már nem tölti be a simító szerepét.
Nálad a nagy fogyasztás miatt nem is baj a magasabb feszültség. Ha messzire mész mindig kapcsold be az összes lámpádat. Jobban jársz. Nálam ki se lehet kapcsolni. Először furcsa volt, de rájöttem a sönt miatt jobb az úgy. Na persze én 30 évvel ezelőtt is felkapcsoltam nappal a tompítottat. -
véregér
csendes tag
Sziasztok!
Vettem egy használt Ctek multi xs 3600 töltőt,hogyan tudom le ellenőrizni hogy hibátlanul működik-e?
Motor akksit kezdtem el vele tölteni de nekem kicsit furcsa.12,3v ról kezdtem a töltést ez lassan felment kb 2óra alatt 14,1 re és ott átváltott zöldre a visszajelző hogy 100% ekkor a feszültség elkezdett visszaesni folyamatosan kb fél óra alatt lement 12,71v ra amikor a töltő visszaváltott töltésre,narancssárga ikon és megküldi 14,1v ig itt már elég neki kb2-3 sec és jelzi tele és elkezd leesni a fesz megint 12,71v ig és ez tud ismétlődni a végtelenségig.
Nem kellene csepptöltésnek működnie vagy ez így teljesen ok? -
véregér
csendes tag
Rendben köszönöm. Pulzáló töltést akkor ez nem is tud? Mert ez így olyan mintha bizonyos feszültségeknél csak ki be kapcsolna 14,1 nél kikapcsolja a töltést 12,7 körül meg be.Multimeterrel néztem végig a folyamatot és ott nem látszott semmi,igaz ampert nem néztem csak a feszültség változásokat.
-
-
Kernel
nagyúr
válasz véregér #3323 üzenetére
A másik Cteknél 13,6 V tartófeszültséget alkalmaz, 10 napig. Utána jön a pulzálás.
Számomra ez mondjuk annyi információt hordozott, hogy a fix feszültségre állítható töltőmet belőhetem ilyen szintre és rajta hagyhatom 10 napig (ameddig úgysem szoktam). Ha a Ctek szerint ez jó az akkunak, akkor én is megtehetem, a saját töltőmmel.
Ettől függetlenül a pulzáló töltés szimpatikusabbnak tűnik, az akkunak talán jobb, hogy nem állandó szinten van, hanem áramlanak benne a töltések, oda-vissza. Vagy lehet, hogy teljesen mindegy.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
véregér
csendes tag
Köszi.
-
DigitXT
félisten
Persze, nálam is alap, hogy megy a világítás. Csak pont a visszatöltés*, meg
az akku gyengélkedése miatt szoktam mostanában néha helyzetjelzővel menni.
Amúgy megtaláltam az ellentmondást a motor leírásában: kifejezetten 230W-os
a generátor, nem tudom, hogy az a 85W honnan jött ki nekik ugyanott korábban.
Viszont az indítómotor meg névlegesen 650W, így reális a mért 57A körüli érték!*: megjegyzem, amikor pöcc-röff indul, sokat nem vehet ki az indítómotor sem...
Ami nem tetszik, az az, hogy péntek estétől hétfő délelőttig 0,5V-ot csökkent az
akkufesz. Nem tudom a 20-25mA nyugalmi fogyasztás miatt, vagy sz.r az akku?Tesztnek beállítottam figyelmeztetést 14,7V-ra az UTCOMP-on: nulla világítással
elég hamar becsipogott. Aztán helyzetjelzőkkel visszaesett, majd idővel úgy is...
Viszont ha megy a világítás, soha nem fogja túltölteni. Tehát maradhat a fesszab.Annyit még megteszek, hogy az órába épített feszmérőt lecserélem egy olyanra,
ami bírja az esetleges túlfeszültséget: bekötöm az akkura és pontos lesz az is...
Most "alámér" jó 2 tizedet, de ha fékezek, akkor már 4-et is, ami röhejes. -
Brogyi
senior tag
válasz DigitXT #3327 üzenetére
Azt felejtettem még el leírni, hogy a diódahid nálunk a szabályozóban van. Te szeretsz barkácsolni. Keresd ki melyik Yamaha, vagy Honda szabályozó FET-es. No, azt érdemes berakni.(SHINDENGEN MOSFET FH020AA REGULATOR/RECTIFIER). Sajnos ezt is hamisítják. Bocsi, biztos írtam.
Ezek nagyságrendekkel gyorsabbak, és így pontosabbak. Természetesen kisebb mértékben melegednek.[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Gyorsaság még nem is lenne probléma, a félvezetők világában igen csekély frekvencia, amit egy ilyen generátor produkálni tud, arra jó bármelyik mai dióda.
Hajszálpontos feszültséget is jól be lehetne állítani egy normálisabb söntszabályzóval, a diódák meghagyása mellett, nem azon múlik.
Ami a fő gond, az elavult, tirisztoros technika. A tirisztor eleve butább kapcsolóeszköz, mint egy FET (egyszer begyújt, utána úgy marad, míg az áram meg nem szűnik rajta).
A FET viszont megfelelő vezérléssel bármikor ki is kapcsolható, PWM is szabályozható. Amellett bekapcsolt állapotban minimális rajta a feszültségesés, ezáltal a teljesítményveszteség, melegedés is.
Rákeresve a netes rajzokra, az alapelv majdnem ugyanaz. Háromfázisú generátor esetében van a hatdiódás egyenirányító, azon belül hármat ellenirányban átkötnek tirisztorokkal, ami a megfelelő pillanatban bekapcsolva söntöt / zárlatot képez, leterheli a generátort:
A FET-esnél három dióda helyett FET van, ami egyrészt kapcsolható diódaként, vagy időzítés függvényében rákapcsolható a másik félperiódusra is (PWM-módban is), akkor már söntöt képez:
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Quattro
tag
Akkor ez teljesen ugyanazt tudja mint a "normál" Optimate 6 csak a kinézete ennek ilyen dizájnos?
-
numera007
tag
Szia. Pikk pakk megjött kínából a cucc. Mivel van ithhon döglött aksi, meg van itthon használt aksi meg vettem egy vadi új TAB 600(EN) aksit, le is teszteltem velük a műszert. Azt, hogy a pontossága mennyi, nem megállapítható, de egyértelműen azonosította a döglött a használt és a vadi új akkor vásárolt aksit. Nekem tetszik.
-
-
Inhouse
őstag
válasz numera007 #3335 üzenetére
Az ebay-es képen van mellette egy USB csatlakozó. Át lehet küldeni az adatokat PC-re?
Kerestem volna hozzá leírást, de a gyártó is letagadja az oldalán, csak a 100 és 300 típusok vannak fenn.
De már a 100-as is többet tud elvileg, mint a DHC BT301 és 8-10-szer kevesebbe kerül. Elképesztő...Üdv Inhouse
-
őstag
Sziasztok!
A mi kocsink általában havonta 1-2 alkalommal van használva, rövidebb utakra, 20-50km. Egy Megane 1-es 96' os modell, 1.4 benzines. Eddig még ritkán fordult elő hogy probléma volt az indítással. Általában akkor merül csak le ha égve marad a világítás(nyitva maradt ajtó). A kérdésem az hogyha vennék egy carstel/extol 8A töltőt, az viszonylag rövidebb idő alatt indítóképesre hozná e az akkut? Vagy erre csak a buta töltők alkalmasak? Egy csutkára merült akkuval még a nagyáramú okostöltők sem tudnak mit kezdeni? Nektek mi a tapasztalatotok 10v vagy az alá merült akkut feltámasztana egy 10A ctek vagy egy 8A carstel/extol?[ Szerkesztve ]
-||- Asrock B660M HDV -II- G.Skill Aegis 2x16GB DDR4 -II- - i3 12100f -||- Sapphire RX550 4GB -||- AOC Q27V4EA 1440p -||-
-
őstag
válasz DigitXT #3342 üzenetére
Ez jó! Nagyjából végignéztem a topikot és azt olvastam hogy sokaknak volt problémája okostöltő vs túlmerült akku témakörben, bár ezt kisáramú okos töltőkkel tapasztalták.
Várom a további tapasztalatokat túlmerült akku vs nagyáramú okostöltő témakörben. Különösen az olcsó nagyáramú okostöltők érdekelnek, pl carstel/extol 8A.-||- Asrock B660M HDV -II- G.Skill Aegis 2x16GB DDR4 -II- - i3 12100f -||- Sapphire RX550 4GB -||- AOC Q27V4EA 1440p -||-
-
Kernel
nagyúr
válasz attilav2 #3341 üzenetére
Különbséget kell tenni, van az a merülés, amikor az önindító megmozdul, majd elhallgat. Ilyenkor még általában hajlandó áramot felvenni egy erősebb töltőről, amivel 10-20 perc után el lehet indulni.
Másik, amikor bekapcsolt fogyasztó teljesen lenullázta, illetve nagyon sokáig állt.
Ekkor hiába kötsz rá akármilyen erős töltőt, az akku belső ellenállása úgy megnőtt, hogy már áramot sem vesz fel. Egy buta töltőnél ez azt jelenti, hogy a feszültség felszalad (mert nincs leterhelve), de hiába tol rá mondjuk 16 V-ot, még sincs töltőáram.
Lassan kezd magához térni és áramot felvenni. Viszont ilyenkor nem is szabadna, csak kisebb, kímélő áramot engedni rá, ezért egy nagyáramú töltőt nem is tanácsos. Okostöltőnél mondjuk más a helyzet, ha annak programja ezt az esetet jól kezeli.
Másik dolog, amikor én olyat írok a topikban, hogy sürgős esetben 5-10 A közötti árammal megtolom, azt úgy kell érteni, hogy orosz töltő, de védelemmel ellátott, tehát nem szalad fel a feszültség (nem is kötöm le a sarukat).
Esetleg a multimétert is ráakasztom, figyelem közben, még a feszültségküszöb előtt lejjebb veszem az áramot, hogy ne kapcsoljon le a töltő (olyankor persze újra lehet indítani).
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz numera007 #3335 üzenetére
1 éve vittem egy aksit bevizsgálásra! Ilyes műszere volt. Azt mutatta, hogy tölteni kell az aksit! Nah pont akkor vettem le töltőről, és 1 start volt benne, utána 15km! Alig akarta indítani a kocsit. Töltés után bár forgatta a motort, de nem volt benne erő! Azt írta a műszer, hogy az aksit tölteni kell!
A terheléses teszt tuti kidobta volna, hogy xar! De az nem volt neki, pedig akkuspecialista és árus!
Az a gyanúm, hogy ahogy itt sokkal sokkal régebben írták, az ilyen eszköz max arra jó, hogy kiírja, xar az aksi! ha azt írja, hogy jó, attól az még lehet xar! De azt érzi az ember akkor is, ha nem teszi rá ilyen tetrisre!
szerk.: az csak hasonlóvolt, de feltételezem a dolgon ez sajna nem változtat!
[ Szerkesztve ]
-
numera007
tag
válasz tibcsiworld #3345 üzenetére
A képen szereplő aksit amire kiírtra, hogy csere, azt a kocsimból vettem ki, 6 éves már, és gond nélkül indította a kocsit még most is. De ugye abban még 415 CCA volt. A gyári aksija (amit kérnek) az SX4-nek 360 CCA. Tehát ha így nézem még egy darabig elment volna a kocsi vele, főleg mert garázsban áll. De mi van, ha jövőre valamiért már a mínusz 15 fokban állna kint? Akkor is beindítaná? Ráadásul ami nem látszik a műszereken, hogy a FIAMM aksi két külső cellája fel volt oldalt púposodva. De igazad van ez a műszer egy referencia értékhez képest nézi kis terheléssel a belső ellenállását az aksinak, és abból számol (nem a legjobban). Ettől a műszertől nem lett jobb az aksim, de a CTEK töltő sem tett csodát az aksival. Ugyanakkor van otthon 4 akkumulátor amit használok, így jó ha rájuk tudok nézni, és amikor úgy döntök csere éretté válik valamelyik, akkor ezt a gond bekövetkezése előtt meg tudom tenni.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz DigitXT #3342 üzenetére
A fétis oldalán az mxs 7.0-ra azt írják hogy 10 perc alatt feltölti a lemerült akkut:
https://www.fetis.hu/ctek_mxs_70_akkumulatortolto_11003?utm_source=arukereso&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_link Akkor ebben a marketingszövegben lehet valami igazság.-||- Asrock B660M HDV -II- G.Skill Aegis 2x16GB DDR4 -II- - i3 12100f -||- Sapphire RX550 4GB -||- AOC Q27V4EA 1440p -||-
-
őstag
válasz DigitXT #3342 üzenetére
Ezek szerint a nagyáramú ctek töltőknek más lehet a programja mert a túlmerült akkukkat is töltik. Lehet h nem is annyira "best buy" az mxs 5.0, hanem inkább a 7.0-át kellene itt a fórumon ajánlani(vagy aki megengedheti magának annak a 10-est, ha gyors sos töltés kell)? Már ha valóban visszahozza a túlmerült akkukat. Több mélykisült akkun is tesztelni kellene... Kíváncsi vagyok.
-||- Asrock B660M HDV -II- G.Skill Aegis 2x16GB DDR4 -II- - i3 12100f -||- Sapphire RX550 4GB -||- AOC Q27V4EA 1440p -||-