Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
válasz crissprivat #3600 üzenetére
Kiprólbáás alatt vannak, ami beválik marad, ami nem, megy a jófogásra.
Féltesó autószerelő, mire "felszerelkeztem", már kb 30 db akkut leadott a méhbe. A maradék tizen darabon kísérletezek, meg lesz folyamatosan, + a sajátok.
-
Kernel
nagyúr
Tegnap fel sem tűnt a sarkában a kis ábra:
Bár nem hinném, hogy ez a valóság, talán csak az átlagáramot szemlélteti. Olyan alakú áram létrehozásához bonyolultabb elektronika szükséges, mint a klasszikus fázishasító szabályzáshoz, ami triac vagy tirisztorral egyszerűen megoldható:
Tehát lényegében a nullátmenethez képest késleltetett bekapcsolás, a potméter a fázisszöget szabályozza. Mivel a töltés gyorsasága az áram átlagától függ, a lefedett mértani terület nagysága számít ilyen szempontból.
Ugyanezt tudja az orosz töltőm (kétféle típus is), de nem félhullámú, hanem teljes hullámú egyenirányítással:
Végfeszültséget is érzékel, viszont egyszer leáll, utána már nem indul újra.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
És tényleg ott van a sarkában...
Máshol olvastam - bár még nem mélyedtem bele - hogy 30-40 V-os akár 150 A-s "tüskét" is tudnak az akkura lőni.
Azt most már látom, hogy max 12A jön ki a szulfátoldóból, de gondolom nem 30-40V-os csúcsfeszültséggel.
Amiket magunknak építgettek hozzáértők hobbiból kondenzátoros deszulfátort, ott azért elég sok esetben segített. Van itt a "falumban" egy ex TV szerelő, szerintem beszélek majd vele.
-
csiga8
senior tag
Befejezte a töltő a munkát.
A kiírt feszültség a multiméteremhez képest 0,04-0,05 V eltérést mutatott, a töltő többet mért.
15,0V-ig végig tolta 9,9 A-al, ( addig 90%-os volt, 15,1 V-nál 95%-os lett) aztán folyamatosan csökkent az áram, folyamatosan, de kevésbé nőtt a feszültség 15,4 V-ig.
Aztán hirtelen abbahagyta a töltést, átállt csepptöltésre 14,3 V-ra.
-
Harkovz
aktív tag
Valaki írta itt,hogy merítéssel aztán töltéssel kondicionálta az akkut.Ez tényleg működik?Ha igen meddig érdemes meríteni az akksit?Az Exide Premium akkum nyugalmi feszültsége 12,1 Volt.A töltés 14,4V.Nem értem mért ilyen.Indít meg minden,csak keveslem.Szóval segíthet rajta egy merítés?Mi ennek a módja?
-
csiga8
senior tag
válasz Harkovz #3606 üzenetére
Feltételezem az autóban van az akku, ott méred a feszültséget. Lehet mérni kéne egy nyugalmi áramfelvételt, mert alacsony az a feszültség.
Ahogy én csinálom:
Ha kiveszed az akkut, töltsd fel tejesen töltővel, majd egyszerű fényszóró izzóval ( akár kettő, ha 70-80 Ah-s akkud van) meríted terhelt állapotba 11-11,5 V környékére. Ekkor terheletlenül lesz cirka 12V.
Töltővel feltöltöd.Aztán ezt megismételed. A harmadik töltés-merítés már csak kicsit dob rajta, de dob.
-
Inhouse
őstag
Sajnos nekem is ez a tapasztalatom. Nem tudni mi lett volna ha, mivel nincs kontroll akku. Már első kisütés/töltés után látható szokott lenni, hogy jó lesz-e, utána már minimálisat szokott javulni. Legalábbis én ezt tapasztaltam. Az áramszabályzás kisebb akkuknál hasznos, nem is értem miért nem került a CTEK és társai töltőkbe ilyen. 5A még hagyján, de 10A fixen? C/20-nál, de még C/10-nél is sok legtöbbször...
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Harkovz #3606 üzenetére
Építettem egy merítőt, ami 10,5V-ig meríti az akkut 2 áramállítási lehetőséggel, autóizzókkal. Ez alá nem szabad menni. Amikor lekapcsol, az akku feszültsége szépen visszatér 12V körülire.
A 12,1V kevés, az egy merült akku, vagy terhelés van rajta. Meg kell mérni és fel kell tölteni. 12,4V alatt megindul a másodlagos szulfátosodás, szépen vész el az aktív felület, aztán hamarabb meghal az akku, mint kellene.Üdv Inhouse
-
crissprivat
senior tag
válasz Inhouse #3608 üzenetére
CTEK-nél is van áramszabályozás automatikusan. Nem tol neki 10A áramot elejétöl a végéig. Amikor 10A tol,a feszültség alacsonyabb és amire eléri a 14,40V feszültséget már csak minimális áramot ad az akkunak. Így kíméletesen feltölti az akkut,nem csinál benne kárt.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Kernel
nagyúr
válasz crissprivat #3610 üzenetére
Ez természetesen a CC/CV karakterisztikából következik, de attól még egy kiskapacitású akkut nem jó, vagy nem is szabad 10 A árammal tölteni. A kezdeti szakaszban sem, mert kárt tehet benne. Gyakorlatilag túlmelegszik, ha túl sok az áram.
Ezért nem lehet egy telefonakkut sem gyorsabban tölteni a kelleténél (ugyanaz a CC/CV töltés).
...amire eléri a 14,40V feszültséget már csak minimális áramot ad az akkunak.
Ezt sokan nem érzik, hogy miért nem jó ez a fogalmazás.
A töltő csak a maximális áramot korlátozza és a maximális feszültséget. Amikor eléri az utóbbit, nem azért csökken az áram, mert a töltő csökkenti.
Innen kezdve csak az akkun múlik, hogy mennyi áramot vesz fel. Egyfajta kiegyenlítődési folyamatként kell elképzelni. Ahogy telítődik, egyre kevesebb áramot vesz fel.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
válasz Inhouse #3608 üzenetére
Csak össze kell dobatnom egy nagy kondis deszulfátort, hogy az vajon hogyan muzsikál.
Értem én, hogy 10 A, de az autóba általában 70-90-120-140 A-s generátor van. Na, az nem vacakol 10 amperekkel.... Ez a töltő az Orosz mínuszokban ( nálunk is télen) egy lemerült akkunál GYORSAN mutat eredményt. Nem kímélő, karbantartó. Szerintem.
-
Inhouse
őstag
válasz crissprivat #3610 üzenetére
Ott az elején tolja neki rendesen, meg van a 10A, nem kamuznak.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Igen, ez is jogos, de elvileg a generátornak csak az indítás alatt kivett energiát kellene visszapótolnia, gyorsan felmegy a feszültség és már nem folyik nagy áram. Onnantól a generátor lát el energiával mindent, az akku csak simít, pufferel, de az indításon kívül nincs olyan nagyságrendű áramfelvétel, amit ne bírna a generátor önmagában kiszolgálni.
Üdv Inhouse
-
Kernel
nagyúr
Inkább arra az esetre gondoltam, amikor adott egy 10 A-es töltő, de valaki 10-20 Ah kapacitású akkut szeretne tölteni.
10 A-os töltőhöz 100 Ah kapacitású akku illeszkedne a C/10 elv alapján, de attól még 50-100 Ah között is beleférhet éppen. Csak célszerű figyelni a melegedést, ami mindenféle akkutöltésnél kulcsfontosságú és könnyen kézzelfogható is.
Ezt a generátoros töltőáramot is félreértik többen, volt már a topikban. De erre is az vonatkozik, amit már sokszor fejtegettem. Fix feszültségről az akkun múlik, hogy mennyi áramot vesz fel, az pedig a töltöttségi állapottól, belső ellenállástól függ.
Kétségtelen, ha van egy lemerült akku, ami már nem indít, de az autót betolják, a generátor azonnal rányomja a stabilizált feszültséget. De az nem biztos, hogy 14,4 V, típusfüggő. Lehet kevesebb is, ami már kímélőbb töltésnek számít.
Ilyenkor kezdetben alacsonyabb áram is folyhat, mert a túlmerült akkunak megnő a belső ellenállása, de ahogy tér magához, egyre többet vesz fel. Majd egy idő után csökkenni kezd az áram, a telítődés miatt.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
Értem, értelek.
Nehezebben induló és/vagy dízelekre gondoltam ( 4 dízel van a családban).
Azért egy idősebb pl II Golf 1.6 TD esetén egy kétszer 15 mp-es izzítás + kétszer 6-8 mp-es indítás után azért kajál az akku - szerintem -, a start-stoppos, minden piros lámpánál leállító új autókról nem is beszélek. Ott 1-2 év és kinyiffan az akku. Azoknál van 140 A generátor, de már az Octavia II-be is 120 Avagy 140 A generátor van pont ezért (is), hogy a sok leállítás miatt vissza tudja tölteni. Persze a sok extra is odaver, pl ablakfűtés, ülésfűtés, fűtésventillátor, elektromos fűtésradiátor.
Nem vitatkozom, nem vagyok villamossági, csak én ezekre gondoltam.
Viszont ha jól értelek, akkor az akku töltőnél nem a töltő, hanem az akku szabályoz, hogy mennyi ampert vesz fel?
Én kíváncsiságból ez egyik lemerült (" játszós") akkura ráakasztottam az itthoni összes töltőt, és tolta mind maxon. Nagyjából 20-22 A lehetett egy 60 Ah körüli akkun. Nem melegedett, de egy idő után pezsgett, de még messze nem volt 14,4 V. Ebből gondoltam, hogy a generátor az 14,4 V-al és akár max A-el is tolhatja.
Emiatt van, hogy az autó életében a második-harmadik akku már általában sosem bír annyit, mint az első. Ahogy idősödik az autó, egyre csak kopik minden, romlik a kontakt, jobban igénybe van véve az akku, ergo kevesebbet bír. Kivéve tán a Japánt, azoknál híresen jó a generátor töltése, karakterisztikája.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
A CV-szakaszban (állandó feszültség) már csak az akkun múlik, előtte a töltő korlátozza az áramot (CC-szakasz). Vagy szabályozza, ha manuálisan szabályozható töltőről beszélünk.
Ha a generátor ráerőlteti a 14,4 V-ot egy lemerült akkura, akkor sem lesz annyi áram, amit a generátor maximálisan le tudna adni. Az akku belső ellenállása valamilyen szinten korlátoz. Lehet, hogy jól odapörköl neki, több-kevesebb ideig, de azalatt még nem bír annyira túlmelegedni, hogy gond legyen.
De az elképzelhető, hogy lemerült akku --> betolt autó --> emiatt gyors rátöltés nem tesz olyan jót az akkunak.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
Én azért vettem 10A töltőt, mert ha gyorsan indítani kell, akkor számíthatok rá.
Erre volt már példa. 5 Amperos semmit nem ért. -
Brogyi
senior tag
Van még egyszerű fizikai tünet amit mindenki észrevehet egy beindult/betolt autónál. A nagy töltőáram miatt a generátor sípolni fog a szabályzás miatt. Ha a sípoló hang nem szünik meg akkor az már szívás. A jelenség hasonló ha sokáig indítózol, vagy minden lámpát, fűtést, légkondit bekapcsolsz. Gázadásra szegény generátor sípolni fog.
Bizony még nekem se esett le a tatunsz mikor néha-néha sípolt a generátorom. Olyan volt mint a villamos. Később meg is halt az akksi. Néha nehéz összekötni a kapott információkat. -
csiga8
senior tag
Tennék fel képet, de nincs szabad helyem. Azt hittem havonta/20 MB tárhely van. Hogyan tudok helyet csinálni és/vagy régi több éves képeket törölni?
-
csiga8
senior tag
válasz Mr Bond 007 #3622 üzenetére
Köszi, ha lesz időm regisztrálok rá.
-
csiga8
senior tag
Azt hiszem megtaláltam, amit kerestem az Akkukraft személyében:
A műszer nagyjából 0,1 V-al többet mér.
Miután befejezte a töltést, direkt a központi zárat nyitottam-zártam többször. A feszültséget 12,7-ig is engedte a 10-ik nyitás-zárás után, de utána szépen egyből "csepegtette" vissza.
Szépséghiba, hogy nincs LCD, de annyi még belefér....
szerkesztve
Az Optimate6-al kíváncsiságképp újból feltöltöttem ( merítés után) a 100 Ah-s akkut, és érdekes, de a műszer szerint "erősebb" lett az indító árama. Elsőre 40 A ( EN) többletet adott a kínai 10A-es töltőhöz képest. Egyenlőre ennyi.[ Szerkesztve ]
-
szatocs1981
aktív tag
Sziasztok,
tudnátok olyan helyet mondani, ahol vasárnap be tudok szerezni egy normális autós- akkumulátortöltőt elfogadható árban?
Normális: valami hasonló, ami a topik elején tárgyalt, Lidl ben néha kapható.
Ár : < 10 000 FtElőre is köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz szatocs1981 #3626 üzenetére
Tesco,Botari 10K alatt.Buta töltő.Semmi mást nem tud,csak feltölti az akut.Viszont azt jól tudja.
[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
Forex-es szulfátoldóval a használati tapasztalatom.
Ha mindent úgy csinálsz, ahogy a használati utasítása írja, eléred vele az akku teljes töltöttségét.Egy kis kitérő gondolat ezzel kapcsolatban. (Már mint miért említem, hogy teljes töltöttséget érsz el vele.)
Az abszolút gondozásmentes akkumulátorok töltését olyan automata töltőberendezéssel célszerű elvégezni, amely a töltést a vízbontási határ kapocsfeszültségnél megszünteti, majd ezt követően csökkenő áramra átállással a vízbontási határ feszültség alatt marad. Ez a vízbontási feszültség határ akku típustól függően 14,2 - 14,4 - 14,8 V. Ezzel nem mondtam semmi újat, szinte mindenkinek ismert.Az már viszont nem, hogy a szakirodalom szerint, minden olyan töltési módszernél v. karakterisztikánál, ahol nem lépjük túl a vízbontási határ feszültséget a teljesen lemerült akkumulátort - mélykisütési hátárig 10,5 v-ig merített akkumulátort - 65-80%-os töltöttségi állapot szintre tudunk csak hozni.
Ezért is van pld. a CTEK töltők Recond üzemmódja! Nem csak a savrétegződést szünteti meg az enyhe buborékoltatással a lötyögős elektrolitban! Hanem a kötött elektrolitos AGM és zselés aksikat is igyekszik teljesen feltölteni a vízbontási határ fölötti emelt feszültségen.Ezt a nagyon lényeges tényt nem említette itt eddig még senki. Mindenki garantáltnak veszi a töltője 100 %-ra töltési képességét normál töltéssel. Pedig nagyon nem így van. (Amit pld. egy Forex processzoros akku teszterrel nagyon szépen lehet látni.)
Vissza térve a Forex szulfátoldó készülékre.
User manual szerint lemeríted a kezelendő aksit 10,5 V-ra. Nem mindegy hogy közben tényleges C20 kapacitás mérésnek megfelelően állandó áram terheléssel a névleges kapacitás 20-ad részével meríted. Vagy fix 25A-rel tartalék tárolóképességet mérsz.
Az előbbire van tervezve az akkumulátor, ez a legjobb merítés neki, bármennyire macerás a hosszú merítési idő. Ezzel mérhetően a leghatékonyabb a regeneráció.A kettő mérés között 20 C fokon az effektív kapacitásban 5%-os mérés eltérés figyelhető meg. (A tartalék tárolóképesség mérés ennyivel nagyobb kapacitást mutat.)
A terhelt 10,5 v kapocsfeszültségig lemerített akkut azonnal töltöd a szulfátoldóval az effektív (mért) kapacitás 20-ad részével (0,05*mért kapacitás). 25-30 órán keresztül vagy a beállított 15V v. 16V fesz. korlátig.
Hibátlan v. új akkuknál évente 1-2 szer. (Mint CTEK Recond-ot ahogy használni kell.) Magára hagyott, elhanyagolt akkukat akár több ciklusban, amig mérhető C20 kapacitás növekedés.A szulfátoldó azt az áram karakterisztikát tudja, amit az előlaján feltüntettek.
A töltő úgy működik, mint egy hagyományos trafós töltőberendezés amely az állandó feszültségű töltést nem teszi lehetővé. Ezért kell 0,05*effektív kapacitást töltő áramnak választani. Illetve csak teljesen kisütött gondozás mentes akkukat szabad így tölteni.
Ennyit tud a készülék alapból, ipari kivitelben. Csodát nem kell várni tőle.
(Extra funkciója a totál döglött akkuknál az áram felvétel megindítási képesség, feszkorlát nélkül - kb. 25V-ig.)A vízbontási hátár feszültség kapcsán említve lett régebben a T1232 Forex töltők felezős (lépcsős áram) karakterisztikája.
Értetlenkedést olvastam itt ezzel kapcsolatban.
A funkció fő lényege: ahelyett, hogy a bizonytalan értékű vízbontási határfeszültségen töltődő akkumulátor szabályozná a felvett töltő áramot. Ami ugye az akkumulátor öregedésével jóval kevesebb is lehet, mint a névleges állított pld. 14,4 V.
Ezt a névleges értéket elérve több lépcsőben felezi a töltő áramot. Jóval kevesebb ideig lép fel így gázképződés.Az, hogy hoszabb lesz-e ezzel a töltési karakterisztikával az akku élettartama a fene tudja. De az akkuk a 15,5 V-os határfeszültségű regeneráló pulzus töltéses módban 100%-osan feltöltődnek, az biztos.
(Pld. Rocket kalciumos 110 Ah-ás munka akku hetek óta tartja a 13,3 V körüli nyugalmi kapocs feszültséget. Úgy hogy mindig csak 14,8 V-ig engedtem a töltő feszültség lépcsőket - menübe belépve kézzel feleztem itt a töltő áramot.)[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Rendben, értem. Kipróbáltam a C/10, C/20 merítést is, alig mérhető lesz a változás.
Ami jobban érdekelne, hogy milyen eredményeket, javulást érsz el vele mennyi töltés-merítés ciklussal, illetve a leszulfátosodott akkuhoz nem jobb-e egy erősebb áamatüskéket "lövő" kondis eszköz.
-
csiga8
senior tag
Hátha valakit érdekel olcsón csepptöltő
Kipróbáltam. Nagyjából 14,5V után átáll 13,5V-ra és ott tartja a 68Ah-s akkut. A dugvillát kell kicserélni rajta. 1.500 Ft. Ettől olcsóbb csepptöltőt még nem találtam.
-
agyarka
aktív tag
"A töltő úgy működik, mint egy hagyományos trafós töltőberendezés amely az állandó feszültségű töltést nem teszi lehetővé. Ezért kell 0,05*effektív kapacitást töltő áramnak választani. Illetve csak teljesen kisütött gondozás mentes akkukat szabad így tölteni."
Miért nem lehet nem teljesen kisütött akkut tölteni, illetve miért csak gondozásmentes akku tölthető vele?
A T1232 regeneráló módja ugyanolyan impulzusos mint a deszulfátalanitóé?
Az a magas kapocsfeszültségű kálciumos akku nem folyadékhiányos?
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
" Recond üzemmódja! Nem csak a savrétegződést szünteti meg az enyhe buborékoltatással a lötyögős elektrolitban! Hanem a kötött elektrolitos AGM és zselés aksikat is igyekszik teljesen feltölteni a vízbontási határ fölötti emelt feszültségen."
A zselés akkuknak legjobban úgy lehet ártani, ha a vizbontási feszültséget, vagy még magasabbat engedünk rá. A kocsonyásított elektrolitnak nem tesz jót a légbuborék. Arról sem vagyok meggyőződve, hogy a felitatottnak nem árt a 16V ( ami a Forexes deszulfátalanítónál még több is).
Amennyiben vizet veszt, akkor azt nem lehet pótolni.Nem keverem a kocsonyásított (zselés) és a felitatott fogalmát. A T1232 nél kifejezetten tetszik, hogy azon kevés töltők közé tartozik amelyeknél manuálisan választható a zseléshez az alacsonyabb töltési végfeszültség.
[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
válasz agyarka #3633 üzenetére
Egyetértek veled a kötött elektrolitos zselés akku kapcsán írt megjegyzéseddel. A hozzáértők szerint a gázrekonbinációs technológia védi az ilyen akkukat impulzus töltéses vízbontási határ átlépése esetén. Ez főleg AGM akkuk esetén igaz.
Zselés munka akkut nem illik teljesen kisütni a töltési ciklus jelentős csökkenése miatt. Tipikusan max 50%-ig merítik emiatt őket. Ezért nálam is a vízbontási határ fölé töltésük kizárt.
Kösz a pontosítást!A 13.3V nyugalmi kapocs feszültség egy Rocket kalciumos akkun teljesen normális.
Az én említett ilyen munka akkum még garanciális, és emelt elektrolit szintű (+ 1 cm a cellák felett).
Tehát biztosan nem elektrolit hiányos.Bosch (Johnson Controls) S4-S5 2 éves akkuim is simán tartják ~két hétig a 13 V fölötti nyugalmi kapocs feszültséget a regeneráló teljes töltés után. Lehet, hogy az elektrolit szintet vesztett akkuk is produkálnak ilyet, de a teljesen feltöltött új kalciumos akkuknál ez biztosan normális.
(CTEK MX5 töltövel Recond után sosem tudták ezt a nyugalmi kapocs feszültséget tartani.)A Forex szulfát oldójával én egy 16 éves hibátlan gyári BMV akkut 53%-os kapacitásról hoztam fel 75%-ra. Mivel 80%-nál csere ajánlott az akku, ez is cserélve lett. De azóta is tölthető 75% kapacitásra. Semmi baja.
Másik Várta Ezüst technológiás akku cella zárlatos gyanús volt. Szulfátlanítóval töltve rögtőn az elején megindult két cellában a vízbontás. CTEK töltő előtte még vidáman töltögette, de mint halottnak a csók annyit ért.
Ha egy akku hibás, akkor rögtön látszik a Forex szulfátoldóval töltve. Ezt megerősíthetem.Nálam nem az a szulfátoldó funkciója, hogy elhanyagolt akkukat visszahozzak vele. Mert szerintem ez 80% kapacitás fölé csak nagy ritkán sikerülhet. Hanem karbantartás szerűen a teljes töltöttség elérése.
Hogy eközben tényleg regenerál-e nem különösebben érdekel. 10.5V-ra merítés majd az ezt követő teljes feltöltés biztosan visszaállítja a névleges kapacitás körüli értéket nem elhanyagolt akkuk esetén.
Ezt tapasztaltam a Forexes processzor vezérelt kisütés-regeneráló töltésre képes eszközökkel. -
agyarka
aktív tag
Nem pontosításnak szántam, hanem kérdés akart lenni. Köszönöm a választ!
A zárt akkuknál honnan tudod, hogy 2 cellában is megindult a vízbontás?
Egyszer egy S4 el szívtam, annál nem hallatszott.Édesapámnak van egy Yuasa akkuja. Az rendesen túl van tervezve, alul 2cm hely van, felül 3cm a max szint jelölés.
[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
válasz agyarka #3632 üzenetére
Ha a teljesen gondozás mentes akkut nem lemerített állapotból töltöd így, akkor nem sokat ér az impulzusos akku regeneráló töltés. Mert gyorsan elérjük a beállított határ feszültséget
Ill. hagyományos töltőberendezés alkalmazásakor - állandó C20 áramú töltő használatakor - amely állandó feszültségű töltést nem tesz lehetővé a töltést max. 12-14 órán át szabad folytatni. Ezt a töltési módot csak teljesen kisütött teljesen zárt akkunál szabad megtenni, mert ált. nincs feszültség határ kontrol sem az ilyen töltő készülékekben.
Tehát, ha előtte kisütötted 10.5V-ra, majd feszkorlát nélkül töltöd max. 14 órát, a gondozás mentes akkut sem tudod túltölteni. (Teljesen feltölteni sem lehet így.)A Forex szulfát oldó a két elvet ötvözi, állandó effektív C20 impulzus árammal tölt a beállított fesz határig. Lehetőleg 25-30 óráig, mivel impulzus áram töltő mehet ennyi ideig is, ill. ez kell a teljes töltöttség eléréséhez.
Természetesen hagyományos gondozást igénylő - elektrolit szinten tartást - igénylő akku is tölthető vele, de hát ezzel semmi gond nem adódhat a vízbontási határ kapcsán. Ezért nem is említettem.
A T1232 és T1232TFT nem ugyan olyan impulzusos töltést valósít meg szerintem. (Én az utóbbit használom, mert sokkal jobban paraméterezhető.)
És írtam, a Rocket akkum biztosan nem elektrolit hiányos.
-
agyarka
aktív tag
Ezek szerint rosszul olvastam a két T1232 leirását, mert én nem vettem észre papírból a különböző paraméterezhetőséget. Eddig úgy tűnt, hogy csak dizájnban térnek el. Köszi!
Az ára mellett azért is szinpatikusabb a kijelző nélküli, mert szükség esetén olcsóbban javítható. Más készülékkel jártam úgy, hogy 100 ezres nagyságrendű számla volt egy alacsony felbontású kijelző csere. -
Kernel
nagyúr
Ezt a nagyon lényeges tényt nem említette itt eddig még senki. Mindenki garantáltnak veszi a töltője 100 %-ra töltési képességét normál töltéssel. Pedig nagyon nem így van.
De miért kell hajhászni a 100 % töltöttséget? Miért kell mindenáron überelni az autó saját töltési rendszerét is?
Ha nem áll sokat az autó, tölteni sem szükséges (külsőleg) egyáltalán, mégis megy a szekér.
Li-ion akkuknál kimutatták, hogy ha nem töltjük 100 %-ra, még nő is az élettartam. Az elektromos autók celláit nem is töltik maximumra, mert akkor nem lehetne rá sok éves garanciát vállalni.
Mi van akkor, ha ezzel a maximalizmussal csak kinyírják egyesek az akkujukat?
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
hegefe
csendes tag
A kénsavas ólom aksik kémiája egész más mint a Li-Ion akkuké.
Ha egy ólom aksit nem töltesz fel teljesen, akkor a maradék vissza nem alakított ólom szulfát indító alapja lesz az önkisülés melletti gyors szulfátosodásnak. Amit egy idő és feszültség szint elérése után már nem lehet ólommasszáva visszaalakítani.
Ezzért szükséges ezeknek a töltési karbantartás, ami az effektív elérhető legnagyobb kapacitás megóvását jelenti. Nem a névleges kapacitást, amit az akkura írtak.A töltési karbantartással nem az akku 100%- os kapacitását hajkurásszuk, hanem azt őrizzük ami még rendelkezésre áll. Ha ez 105% a névleges kapacitáshoz képest, akkor azt. Ha már csak 80% akkor azt.
A töltési karbantartás az akku használatától és technológiájától függően mindenkinél más lehet. De évente egyszer minden akkut fel kell tölteni teljesen.
-
Kernel
nagyúr
Tisztában vagyok az elmélettel, csak a gyakorlat mintha mást mutatna. Akár saját tapasztalataimra gondolva, akár fórumon időnként megjelenő esetekre, azokban leírt körülményekre.
Amikre én fel szoktam figyelni, sokan észre sem veszik, vagy mintha szelektíven néznének. Pedig részekből áll össze az egész.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
EU zsinórral nem találtam, meg meg csináltam volna a régi, elromlott vasalónk dugójával!
Én nem piszkálódom bele, nem értek hozzá.
Viszont tetszik, hogy szerény igényeimnek megfelel, fixen tartja már harmadik napja a 13,5 V-ot az akkun úgy is, hogy egy 20mA-s fogyasztású LCD-s feszültségmérő állandóan rajta van. ( innen tudom, hogy fixen tatja a csepptöltős feszültséget)
-
csiga8
senior tag
"Bosch (Johnson Controls) S4-S5 2 éves akkuim is simán tartják ~két hétig a 13 V fölötti nyugalmi kapocs feszültséget a regeneráló teljes töltés után. Lehet, hogy az elektrolit szintet vesztett akkuk is produkálnak ilyet, de a teljesen feltöltött új kalciumos akkuknál ez biztosan normális."
Ezek szerint mondjuk évente egyszer érdemes lenne az akkujaimat regenerálni? Mi a tapasztalat, hogy egyszer, kétszer, hármomszor /alkalmanként(évenként)?
"A Forex szulfát oldójával én egy 16 éves hibátlan gyári BMV akkut 53%-os kapacitásról hoztam fel 75%-ra. Mivel 80%-nál csere ajánlott az akku, ez is cserélve lett. De azóta is tölthető 75% kapacitásra. Semmi baja."
Ok, visszahoztad. Hányszor kellett tölteni-meríteni, mennyi volt műszer szerint az ellenállása előtte és utána?
"Nálam nem az a szulfátoldó funkciója, hogy elhanyagolt akkukat visszahozzak vele. "
Ezért vettem én is, de nem sok sikert értem el eddig vele. Nem hozott többet, mint az egyszerű töltés-merítés többszöri ismétlése egy olcsó Aldis töltővel....
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Itt látszik a belseje:
https://mysku.ru/blog/ebay/31012.html
A kommentek között van egy rajz a szekunder körről, amiből kiderül, amit korábban félreértettem (máshol talált fotók alapján), hogy miért van két optocsatoló, valamint külön egy dióda és egy hűtőbordás "valami".
Alapesetben ugyanis egy dióda és egy optocsatoló elég lenne. De úgy néz ki, a további alkatrészekkel a véletlen fordított polaritású csatlakoztatás elleni védelmet oldották meg.
Pedig nincs rá szükségem, csak a szakmai kíváncsiság miatt néztem.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
Igen van, azért mertem ajánlani.
Mellette ( illetve párhuzamosan) egy LCD-s fesz. mérő. Ahányszor elmegyek mellette, ránézek, és a feszültség ugyanaz 13,5 V. Ha kihúzom a konnektorból, visszadugom, akkor felkúszik 14,5 V-ra, majd visszaesik 13,5V-ra.
Röhejes, de ez tudja 1.500 Ft-ért.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
-
DigitXT
félisten
Ha indítózáskor beesik a fesz 8V alá, kezdhetek aggódni, hogy vége az akksinak?
(Még mindig ugyanarról van szó, ami gyorsan merül, és döglődés jeleit mutatja.) -
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #3649 üzenetére
Nem szoktam indítófeszültséget mérni, ha mértem is, nem jegyeztem meg. Ezt egyszerűen lehet érezni, hogy pörög rendesen az indítómotor, vagy nem. Vagy a kettő közötti árnyalatok.
Amikor tönkrement, azt is lehetett érezni, hogy szokatlanul hamar lemerült, majd rohamosan egyre kevésbé tartotta a töltést (noha csak egy cella hibája miatt, de ez már mindegy).
Ha nálad tartósan fennáll a csökkent kapacitás, az persze lehet más természetű, minden cellára kiterjedő is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Xbox Series X|S
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Horgász topik
- Spórolós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Óra topik
- Két fontosabb újítással megjelent az iOS 17.5
- Hővezető paszták
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs