Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
-
Inhouse
őstag
Szerencsére a halogén izzó nem teljesen lineáris elem, nem teljesen úgy viselkedik, mint egy ellenállás. Egészen jól hozza magában az adott terhelő áramot kisebb feszültségváltozásnál is. Persze nem teljesen pontos, de igen olcsó eszköz.
A hosszú téli estéken lehet összehozok egy PWM-el működő, Arduino-val vezérelt 25A-es kisütőt. Vannak hozzá a terhelővillákból kimaradt ellenállásaim. Hasznos lenne, ha nem kellene annyit várni, mint C20-nál.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
csiga8
senior tag
Az akuvitről [link] mi a véleményetek, tapasztalatotok?
-
Plero
tag
Szia Mindenkinek!
Van egy AuroXS CPL 2054 akkumulátor töltőm és van vele egy kis gond. Nem tölti az akkumulátorokat csak méri a rajtuk lévő feszültséget. Nem vált át töltés üzemmódba. Több akkumulátorral is próbáltam. Javít valaki ilyet vagy mit kell megnéznem benne?
Eddig működött.
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
Harkovz
aktív tag
Na csináltam egy kis merítés-töltést az akkun.Kb. 11,4 voltig ment le másfél óra világítással.Aztán töltöttem csak sajnos kellett a kocsi,13,4 nél levettem.Érezhetően jobban indít és a nyugalmi feszültsége is nagyobb lett.Most vissza tettem még 2A-töltésre,reggelig fent lesz.Lehet ha lesz időm újra csinálom jobban lemerítem és teljesen vissza töltöm 2Amperrel.De úgy tűnik működik és használ a dolog.
-
hegefe
csendes tag
Ha nincs kapacitás mérés mindegy a sorrend. A frissítést a teljes kisütés azonnali töltés adja.
Lényeges, hogy teljes 10.5V-ot minél jobban megközelítő kisütés legyen, ne csak részkisütés. A töltő áram meg a névleges kapacitás max. 5%-a lehet (nem a szokásos 10%) a töltés kezdeti szakaszában, mert a teljesen merült kevésbé szulfátosodott akku sem vesz fel károsodás nélkül nagyobb áramot a töltés elején. Meg a vízbontási határ fölötti töltéskor - aminek elérése kívánatos ilyenkor - is kíméletesebb az 5%.Előnyös lehet még, hogy 5%-os töltő árammal a hagyományos - nem feszültségkorlátos - akkutöltők is használhatóak. A töltési idő max. 12-13 óra lehet a végfeszültséget nem ellenőrizve.
(Jobb persze egy kicsivel a gázképződési határ fölé engedni miközben a feszültséget méregetjük.) Majd a töltést IUu karakterisztikás töltővel célszerű befejezni, hogy legyen a töltés végén 13.6V-1A csepptöltéses szakasz is. (Csak a teljes töltés biztos ami biztos elérése alpon.)Ha meg "hagyományos" impulzus töltőnk van, akkor már szinte Forexes szulfátoldást végzünk. Ilyenkor mehet a max töltőfesz 15V-ig (AGM 16V).
Mindezek vonatkoznak a teljesen gondozásmentes, szivárgásmentesen zárt akkukra is a 'túlnyomás lyuk dugó'-jának eltávolítása után.
[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
Csak érdekességként említem meg, vitát nem szeretnék generálni ezzel.
Akku technikában tapasztalt, sokat látot szakik állítják. Az IUu meg a hasonló katakterisztika elvű feszültségkorlátos, gázképződési határ fölé sosem töltő akkumulátor töltők tönkreteszik a teljesen zárt gondozásmentes akkukat. Ha mindig csak ezeket használják, és elmarad az évenkénti 1-2 gázképződési határ fölé töltés.Ez azért különösen érdekes, mert normál akku üzemben - minden közel ideális esetben - nem merül fel ennél gyakoribb ukku töltés igény és szükségesség.
-
hegefe
csendes tag
válasz Harkovz #3905 üzenetére
A minél jobbani kisütéses frissítést az autóból kiszerelt akkun célszerű elvégezni. Hogy még véletlenül se legyen ilyen, mint amit leírtál. - Kell közben az autó, ezért a kis áramú töltést megszakítjuk. A generátor meg nagy árammal tölti tovább a valamennyre részben töltött akkut.
Jobb akkuk is max pár ilyen töltést élnek túl! Kerülendő az ilyen nem ellenőrzött körülmények között végzett, akku frissítésnek gondolt kivitelezés![ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Ez a kisütés érdekes.
Nézem ezt a 25A-s táblázatot: Forex 25A terhelés
Nekem izzóim vannak. 5*60W halogén +1db 40W hagyományos izzóval ( ez 28 A lenne) egy szűz, új 77Ah 760A indítójú akku, Optimate 6 töltővel feltöltve, majd 10,5 V-ig kisütve 95 percet bírt.
Ok, elnéztem a számokat, a +1 db izzó nem kellett volna, de akkor sem ment volna 125-130 percig.
Megvétel után rámértem, 705A volt az indító árama, töltés után 715. Most mértem egy kapacitást, az sem stimmel. Jelenleg lóg rajta az Optimate6.
Gariztatni sem tudom, hisz működik. Bosszant a dolog egy kicsit.
Legalább az indító árama térne észhez. Az ellenállásra már újként is 3,83 mOhmot írt, ami szerintem sok a többi új 3,3 mOhm körüliekhez. Gravírozása szerint 2017. júliusi, tehát nem régi.
A DHC-500 teszterrel sem bírta a 380A terhelést fesz. esés nélkül, nagyjából a 350-ig bírta.
Ha "egyszerű" user lennék, akkor mindenféle mérés nélkül most boldog lennék, hogy van egy új akkum.
-
csiga8
senior tag
Ugye én nem vagyok napi szinten akku témában, de régen, ha sokat állt az akku, fejére fordították egyszer-kétszer, és azzal megszüntették a sav-víz rétegződést.
Lehet, hogy ma már inkább pezsegtetjük az akkut, hogy a rétegződés megszűnjön? Esetleg ezzel a még nem erősen kirakódott szulfátréteget meglazítja, ledobja?
-
csiga8
senior tag
Az egyébként is haldokló Exide excell akkut azt hiszem sikerült végleg kinyírnom.
A szulfátoldóval szultátoldó hiába próbáltam 0-1 A közé állítani, eleinte egy napig, aztán bő fél napig, aztán egyre rövidebb ideig szulfátalanította.
Szerintem sok volt neki.
Ezzel a szulfátoldóval kicsit odavertem a az Electric Powernek is, ugye én nagyobb árammal toltam, mint a TÉNYLEGES kapacitása. Félre is tettem.
Most jön próbára a Global CH611 recond módja. Ahogy nézem az 2A-el tolja majdnem végig 16V-ig, de a végén szépen tizedenként veszi vissza az áramot.
Kíváncsi leszek lesz-e valami.
-
hegefe
csendes tag
Az elektrolit rétegződés finom akku mozgatással, óvatos billegtetéssel is megszűnik, egy-két perc alatt. Nem kell a fejére állítani az akkut.
Gázképződés határ fölött töltve inkább a magasabb feszültség szinten töltés adja a nagyobb töltődést - szerintem. A buborékok okozta finom keveredés az elektrolitban AGM akkuknál nincs. (AGM is jobban töltődik ilyenkor.)A kemény másodlagos ólomszulfátot nem ledobatni kell, hanem visszaalakítani elsődleges ólomszulfáttá, majd ezt ólomdioxid masszává - a másik póluson meg ólommá.
[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
A Forex Szulfátoldó 2 egy műhely készülék, hozzáértőknek. A működési és töltési elvével tisztában kell lenni.
Nem lehet az alap ismeretek nélkül rajta tekergetni meg kapcsolgatni. Figyelembe véve az impulzus csúcsokat, töltési feszültségeket - tudja a szinte korlátlan 25V-ot is - gyorsan ki lehet nyírni vele bármilyen akkumulátort.Alapvetően egy hagyományos - nem automata - impulzus tőltőként kezelendő. Aminek szerencsére van állítható 15V v. 16V-on kikapcsoló feszültség korlátja.
(A töltési tudnivalókat már említettem.)A tanulópénzt megfizetted, szerencsére régi akkukon.
[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
A szabvány szerint 25 C fok környezeti hőmérsékletre adottak az adatok. Ha 20 C alatt végezted a mérést, ez okozhat jelentősebb eltérést.
Plusz közel állandó terhelésnél ahogy csökken a feszültség változik a terhelő áram. Ez is jelentős kapacitás mérés pontatlanságot okozhat.
Plusz nem pontosan 25A-rel terhelted még névlegesen sem ...[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Igazából semmilyen anyagi kér nem ért, nem fizettem tanulópénzt, ( az eszköz árát leszámítva) igaz még akkut se állítottam ( ezzel) talpra.
Azért nem össze-vissza kapcsolgattam, tekergettem. Előszőr próbáltam kis árammal, és ha nem volt változás, mentem a nagyobb felé. A 16V-ot pedig nem használtam.
Azért kérdeztem a fesz. korlátot, mert pl a CH611 a normál akkunál is 16V feszültség korlátot használ.
( sőt, gond nélkül le is futott)Ha visszagondolok, akkor nem is alkalmas egyetlen ( nálam járt) akku talpraállítására sem, ha a tényleges amperóra kapacitás huszadával kell használni. Nincs rajta olyan finom beállítási lehetőség, meg 1A alá is nehéz menni.
-
-
hegefe
csendes tag
Egy berendezés pillanatnyi villamos P teljesítménye:
P ( t ) = U ( t ) ⋅ I ( t )
P(t) a pillanatnyi teljesítmény wattban (W),
U(t) a feszültség (potenciálkülönbség) voltban (V),
I(t) a berendezésen átfolyó áram áramerőssége amperben (A).Ha a berendezés egy ellenállás, akkor:
P = I2 ⋅ R = U2 / R
(P=I a második hatványon X R =U a második hatványon / R)
ahol:
R = U / I, az elektromos ellenállás ohmban (Ω).Ha a halogén izzó nem tisztán ellenállás, a feszültség eséskor szerintem nő az átfolyó pillanatnyi áram. (Hozzáértők kérem javítsanak, ha sántít a dolog.)
-
Kernel
nagyúr
A halogénizzó is tisztán ohmos ellenállás, sem induktivitással, sem kapacitással nem kell számolni. Hiába van tekercselve az izzószál, az induktivitás elhanyagolható, különben is itt egyenáramról van szó. Ha egy tekercs lenne a műterhelés, annak is csak az ohmos ellenállása számítana, egyenáramon.
Fennáll viszont a hőfokfüggés jelensége, vagyis izzó állapotban nagyobb a volframszál (németesen wolfram, gyakran keverjük ezt is) fajlagos ellenállása is. Mint más fémeké is. Hidegen kevesebb.
Akku kisütése közben ez járhat olyan hatással, hogy a kevésbé izzó szál kisebb ellenállást képvisel, ami itt hasznos, mert egyébként fix ellenállás esetén, a feszültségeséssel négyzetesen csökken a teljesítmény.
A hidegellenállást műszerrel lehet mérni, a meleget is nyilván, csak azt üzem közben, az áram és feszültség mérése után kiszámolni.
A halogén gáztöltés esetünkben (kisütés) nem befolyásol semmit, azt "csak" az izzószál élettartamának növelésére alkalmazzák. Halogéntöltésű izzót magasabb hőmérsékletre lehet hevíteni anélkül, hogy hamarabb elégne. Halogén körfolyamat.
A magasabb színhőmérséklet nem csak fehérebb fénnyel jár, hanem az üvege is kvarcüveg, mert a normál üveg kilágyulna, megolvadna a melegtől.
Mindezt pedig végeredményben azért csinálják, mert minél magasabb hőfokon izzik, annál jobb a fényátalakítás hatásfoka. A halogénizzók energiatakarékosabbak, mint a normál izzók.
----------------------------------------------------------
Fórumokon, illetve általában a laikusok gyakran nem értik a teljesítmény (W) és a fogyasztás, energiamennyiség (Wh) közötti alapvető különbséget.
A teljesítmény mindig csak egy pillanatnyi érték, pillanatnyi állapot, mint a sebesség például. Lehet egyik pillanatban ennyi, máskor annyi, vagy lehet változatlan is.
A Wh viszont mennyiség, mint a liter vagy köbméter stb., csak annál kicsit "elvontabb", nem annyira kézzelfogható. De nem véletlenül fizetjük ez alapján a villanyszámlát.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
Erre emlékszem régről:
Ami miatt a C/10 a 25A-nél - szerintem is - a jobb:
"Minél kisebb a terhelő áram, annál nagyobb a határfeszültség eléréséig leadott töltés mennyiség érthető, ha arra gondolunk, kis áramerősségnél az elektrokémiai folyamat lassan játszódik le, tehát a hatóanyag belseje is át tud alakulni, míg nagy terhelésnél a felszínen létrejövő átalakulás reakció terméke elzárja a belső aktív anyagot a további reakcióba lépés elől."
-
hegefe
csendes tag
"Ami miatt a C/10 a 25A-nél - szerintem is - a jobb:"
Ez így van amit leírtál. De a Forex-es tartalék tárolóképesség táblázat (25A-rel kisüt 10,5V-ig) a Poukert összefüggés alapján lett kiszámolva. Magyarul tartalmazza azt a "jóságot" amit leírsz.
Több mérés után a tapasztalatom: Ugyan azon a hőmérsékleten és ugyan azon az akkun, ugyan azzal az akku teszterrel mérve a C20 kapacitást és a tartalék tároló képességet, eltérés mutatkozik.
kb. 60AH akku kapacitásnál kb. 3 Ah-val kisebbet mutat a C20 kapacitás mérés.
Persze minden nem lehet ugyan olyan - ezért a kb. -, de zsinórban ekkora nagyságrendű eltéréseket mértem minden esetben.
Általánosan 5%-al kisebb C20 kapacitásokat méregettem, mint a táblázatban átszámolt 25A-es merítésssel.A műszer terhelő konstans áram eltérése 0,3A - 25A között +-1%.
Az eltérések előjel helyesen összegződnek a mérés folyamán, és elvileg okozhatnak pár százalék kapacitás mérés pontatlanságot.
C/20 mérés ideális esetben ugye a 20 óra is lehet - tehát minden esetben jóval hosszabb - ebből is adódhat az 5 % mérés különbség a kétféle kapacitás mérés között - szerintem.[ Szerkesztve ]
-
-
Kernel
nagyúr
Attól függ, mi célból, mert amúgy a teljesítményen nincs mit átlagolni, hacsak valaki nem kíváncsi az átlagértékre.
Ez csak annyi, hogy van 100 W-os izzó, az minden időpillanatban 100 W teljesítményt vesz fel. Van egy motor, annál meg terhelésfüggő stb. Adott egy TV, legyen ráírva 100 W, de az csak felső érték, amit mondjuk max. háttérvilágítás esetén vesz fel. Máskor meg kevesebbet.
Ah-mérésnél válik érdekessé a dolog: nem tudom simán megszorozni az áramot az idővel, mert csökken az áram. De ezt megoldják valamilyen processzorral, az Ah-mérő szerkezetekben, hogy folyamatosan követi az áramot, kalkulál.
De hasonló a helyzet a Wh energiamennyiség mérésénél is. A lakossági villanyóra (szakszerűbben: fogyasztásmérő) méri a pillanatnyi feszültséget, áramot, meg az idővel is szorzatot képez.
Magam úgy oldottam meg a Li-ion kapacitásmérést, hogy építettem egy áramgenerátort, ami pontosan 1 A árammal terhel, az egész tartományban (4,2V --> 2,5V). Ezt már csak meg kellett szorozni az idővel:
https://prohardver.hu/tema/hobby_elektronika/hsz_51307-51307.html
A linken még csak 200 mA szerepel, de ez később kevésnek bizonyult a 18650 akkuk teszteléséhez. Ilyen kis áramon ugyanis túl egyformának, túl jónak mutatkoztak.
Ha nagyobb árammal terhelem, akkor viszont jobban kijönnek a különbségek, mert az elhasználódott akkunak nagyobb a belső ellenállása, emiatt hamarabb beesik a feszültség a kritikus 2,5 V alá. Vagyis a nagyáramú terhelés jobban utánozza a valós körülményeket, hiszen normál üzemben is ez a gond, hogy túl hamar "összeesik" az öreg akku.
Ha kis árammal terhelem az akkut, akkor ki tudom venni belőle a maximális Ah-kapacitást, csak az nem minden alkalmazásnál életszerű. Így többnyire mit sem ér, benne marad az akkuban.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
hegefe
csendes tag
Elég fura, hogy az első három kisütés után mindig emelkedett egy picit, aztán 8 kisütésben teljesen egyforma, majd a továbbiakban egyértelmű kapacitás növekedés, ami tartósan megmaradt.
Ez van, nem tudom miért alakult így.
Nem kíméltem az öreg akkut, kiváncsi voltam mi lesz.
Most is ez van az autóban. Tökéletesen működik, nem tettem tönkre.Hogy hány kisütési ciklust bír ki egy indító akku nem tudom.
Ezek az indító akkuk a minél nagyobb indítóképesség és tartósság alap ellentmondásnak akarnak megfelelni. A szerkezetük ezen kívánalmaknak akar valohol közép úton megfelelni.A mélykisütés 10.5V alá biztosan károsítaná őket. De a kisütési ciklusokban ilyet nem teszünk. Az biztos, hogy precízen kell merítgetni meg töltögetni a ciklusokban, hogy legyen valami eredménye.
-
csiga8
senior tag
A konkrét kérdéshez itt a felvetés: [ólom akku GYIK]
Itt van egy diagramm, ami ugyan AGM akkuhoz van, de -lehet rosszul- úgy tudom a Ca akkuk sem szeretik ugyanígy a merítést.
A diagramm szerint, ha egyszer 100% meríted, akkor lesz az 5000 ciklusból 300, vagy összesen 300-szor lehet 100%-ra lemeríteni, és ha 50%-ra merítve használod állandóan, akkor 1000 ciklus?
Régen, a PbSb akkunál kifejezetten jó volt, ha lassan kisütötted és lassan visszatöltötted. Most a Ca ötvöző és vékonyabb rácsszerkezet miatt nem tudom mi a jó.
[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
válasz Harkovz #3927 üzenetére
A 12.5V nyugalmi kapocs feszültség ~70% töltöttséget jelent. Teljes töltöttség 12.75 körül lenne valahol.
Az irányodó indító akku fesz szintek:
11.8V mélykisütött
12.0V kisütött
12.2V alacsonyan töltött
12.4V közepesen töltött
12.7V teljesen töltöttAz alapszabály az, hogy ha 12.4V alá esik, rögtön tölteni kell.
-
hegefe
csendes tag
"A diagramm szerint, ha egyszer 100% meríted, akkor lesz az 5000 ciklusból 300, vagy összesen 300-szor lehet 100%-ra lemeríteni, és ha 50%-ra merítve használod állandóan, akkor 1000 ciklus?"
Ez az AGM munka akkukra vonatkozik. Az indító akkuk nem a minél nagyobb kapacitás ciklusra vannak kihegyezve, egész más - jóval vékonyabb és kisebb tömegű aktív elemeket tartalmaznak.
A kisütési ciklusok számát egyik indító akku gyártó sem adja meg.
Az biztos, hogy ha egy indító akkut munka akkumulátorként használsz, az gyorsan megadja magát. (Főleg, ha mélykisütésbe kerül, amit a munka akkuk elég jól elviselnek.)[ Szerkesztve ]
-
Kija
aktív tag
Sziasztok!
Szeretnék vásárolni egy akkumulátor mérőműszert, természetesen nem profi műszerre gondoltam.
Csak annyit szeretnék, hogy egy-egy akkumulátor állapotát állapítsa meg.
Az olcsóbbak közül az ebay-en ezt a kettőt nézegetem.
Mi a különbség a kettő között? Megéri azt a plusz háromezer Forintot a drágább? Hasonló árfekvésben tudtok még megfelelőt?
AE300
Micro-200 -
L1m1
tag
Szia, a legolcsóbb a neten... free shipping-el...
http://www.hobdii.com/wholesale/battery-analyzer.html
Videó https://www.youtube.com/watch?v=ms4-W-_Udk4 -
DeFranco
nagyúr
sziasztok, vettem ma egy exide premium 47AH-s akksit, ami a kódja szerint 2016 év végi (nov-dec) gyártású
ez jól gondolom, hogy még nem számít túltároltnak, ugye? (bár nem is ropogósan friss, de ez van, leszállítás után találtam meg én is a korát)
van egy ilyen akkumulátor töltőm, az lenne a kérdésem, hogy ezzel tudom-e ellenőrizni instant az akkumulátor állapotát? (gondolok itt arra hogy pl. ahogy rákötöm, kiírja az aktuális feszültséget és ebből következtetek, vagy valami ilyesmi)
egy teljes töltési ciklust valószínűleg nem tudok végigcsinálni vele azonnal, mert annyi ideig nem tudom felügyelni (felügyelet nélkül meg nem szeretem hagyni), mi van akkor, ha (feltéve hogy nem tudom megállapítani az állapotát, vagy tölteni kell) 2-3 órás részletekben töltöm? okoz-e valami gondot az akkunak vagy a töltőnek?
egyáltalán nem értek sem az akkukhoz sem a töltőkhöz. úgy magyarázzatok mintha hat éves lennék pls
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz DeFranco #3943 üzenetére
Sokáig tárolt akkunál leglényegesebb információ szerintem a feszültség. De ha töltőt raksz rá, az már rögtön feljebb húzza, így nem tudod meg az igazságot.
Amikor szétbontok egy laptopakkut, ott is rögtön a cellafeszültségeket szoktam ellenőrizni és ráírni, mert az sokat elárul az állapotáról, hogy mire tudom felhasználni a későbbiekben. Persze, nem mindent, de általában jelzésértékű (csak ott 2,5 V a kritikus szint).
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
válasz DeFranco #3943 üzenetére
Ha jól értem új akkuról van szó. Általában a gyártástól számított 3-4 hónap még frissnek mondható, a 6 hónap még elfogadható, utána már nem friss... Nagy baj nincs, nem rossz az, csak már el kezdett öregedni.
Ahogy előttem is írták, rá kellett volna mérni a feszültségre.
A töltőt hagyd rajta éjszakára, nem kell izgulni. Ha nincs semmilyen eszközöd, ne bánkódj, az akku úgy is működni fog.
Ha többet szeretnél tudni róla, akkor az akku árát, vagy akár annak többszörösét is költheted különféle eszközökre.
A legolcsóbb és leghatékonyabb megoldás, hogy időnként ráteszed a töltőd,( az pont elég, ami van neked) aztán 4-5 év múlva cseréled az akkut.
-
Brogyi
senior tag
válasz DeFranco #3945 üzenetére
A legtöbb mai töltő rendelkezik feszültségmérési funkcióval. Értelemszerűen nem dugod be a ~230V-os hálózatba, és így kapcsolod az akksira. Ha szerencséd van akkor ez az olcsóság is tudja ezt.
Próbáld ki, és lássuk mi az eredmény.
Azért írom ezt, mert csak körülnézek itt, és kettő töltő is tudja ezt. Az egyik CH611, a másik ruszki. -
S. Laci
tag
Üdv Mindenkinek! Elnézést a láma kérdés miatt, de nem vagyok szakmabeli, csak egy autós műszaki emberke. A közelmúltban vettem én is egy itt linkelt Lancol Micro-200 akkutesztert. Az kérdezném elsősorban a tulajoktól, hogy mi a mérés menete, ha nem ismert az akku hidegindító árama? Pl a matricák megsemmisültek már az idők folyamán. Jöhet válasz privátban is, ha itt ez nagyon off.
-
csiga8
senior tag
válasz S. Laci #3948 üzenetére
Részemről 680-720-760 A indító áramú akkuval találkozom leginkább.
Sokáig 720A-ra volt állítva, aztán valaki kölcsönkérte és most 680A-on áll. Mindegy, mert ugyanazt méri, csak a százalék számításnál, hogy hány százalékos az akku, meg hogy kiírja hogy cserés, vagy jó, akkor számít.
Én az indító áramát ( amit mér) meg a mOhmot nézem. Nekem elég.