Új hozzászólás Aktív témák
-
hegeimi2
újonc
Sziasztok
Ezüst / Kalcium akkuhoz 80Ah keresek töltőt
3 töltővel szemezek, csak nem tudok dönteni melyik jó hozzá, Melyiket ajánljátok? (CTEK-re nem fussa)
1. Akkukraft
2. Carsteln12V 8A T01.80.088
3. Global CH611Köszönöm segítő válaszotok!
-
Brogyi
senior tag
válasz hegeimi2 #3753 üzenetére
Nem ismerlek, így csak ezt a néhány sort figyelembe véve a 2-es 3-as a befutó.
A hármas a legerősebb, és a mostani kedvecem. Van hátránya is. [Itt] egy picivel több információ van róla. Jó is, rossz is.
Az tény, hogy mostani akcióban elég magas az ár/érték aránya. Az extreme digital vevői véleményeket is olvass.
A 2-esről a Forex is jó véleménnyel van.
Az 1-es szintén jó csak lassú neked. -
DigitXT
félisten
Na, a hétvégén megnyekkent az MXS 7.0-ám... Supply módban volt
rajta a motoron, akksi fenntartó töltése érdekében, semmi extra terhelés.Fél napig nem is volt gond. Aztán a Battery Sense adatai szerint kezdett
merülni az akku, mintha elment volna a töltés. És valóban: egy LED sem
világított a töltőn, gondoltam, akkor biztos levághatott a kismegszakító, s
nincs a konnektorban delej. De volt, a töltő meg forró volt. Hagytam hűlni,
majd egy tuti jó konnektorban rápróbáltam. Hát, se kép, se hang. Szuper.Kérdés, hogy az 5 év garancia, amit a papírjaiban írnak érvényesíthető-e,
így alig másfél év használat után. 2016-04-07-én vettem potom 37900-ért.[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz agyarka #3758 üzenetére
Passzolom. Mindenesetre a petrollban mondta az eladó, hogy látott már ilyen
"megfőtt" 7-es töltőt. Viszont onnan visszavihettem Csepelre, ott meg kezdtek
pingvinezni, hogy hát 1 év gari jár, ők nem tudnak segíteni! Vigyem a petrollba.
Végül némi telefonálgatás után abban maradtunk, hogy az 5 év gyári gari igaz,
majd ők felviszik, onnan postázzák a svédekhez, bevizsgálják blabla: 1 hónap!Kivárom. Addig a 0.8-cal töltögetem a gépet: hihetetlen pici aranyos.
Szerk: petrollban mondták a 60 hónapot, de külön garijegy nincs, amin írnák is.Szerk: de ha tavaly tudom, hogy ilyen köröket kell futnom, ha baj van 1 év után,
nem keresem meg a legolcsóbb helyet, ahol épp akciós, megveszem többért...[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz DigitXT #3759 üzenetére
Nagy szerencse s szerencsétlenségben, hogy a legolcsóbb helyen is elismerték az 5 év garidat. Nekem az ELMÜ a 12 év gyári garanciális cuccra csak 10 et hajlandó adni, utána fordulhatok a német disztribútorhoz.
Annak idején az Optimate magyar importőre sem volt boldog amikor az olcsóbban vett töltőről érdeklődtem. Hallatszott a megkönnyebbülés, hogy nem a garancia miatt reklamálok, hanem "csak" az 5A hiánya miatt ( dobozon kisbetűvel 12V 55W) .K Norbi
Nem tiltja semmi a Supply mód hosszabb használatát, szervizben is előfordulhat, hogy szükséges lenne. Az viszont kétségtelen, hogy hosszabb távon nagyobb terhelés a töltőnek.[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz agyarka #3761 üzenetére
Még csak nem is terhelés. Egy idő után az akku már nem vesz fel gyakorlatilag semennyi áramot arról a fix 13,6 V tartófeszültségről. De kezdetben sem sokat egyébként. Az akku önkisülése a táp szempontjából szinte semmi. Ahhoz képest, hogy 7 A a terhelhetősége.
7 A-on nyilván melegszik is jobban, úgy nem lenne jó sokáig járatni, értelemszerűen erre vonatkozhat a kezelési utasítás is. De az önkisülés semmi. Ha pedig nincs terhelve, nem melegszik, akkor bármeddig maradhat áram alatt.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
válasz agyarka #3761 üzenetére
Tápellátás program felette egy könyv, jelentése az autó memória ne felejtse el a beállításokat akkucseréig.
Viszont én hajtottam Supply ba 55W izzókat is meg se kottyant neki. Szóval küld neki ampert ebbe az üzemmódba.
A szikravédelem kikapcsolva.
Nekem eszembe nem jutott volna ebbe az üzemmódba az akkun hagyni...
Szóval nem tudom.Ilyenkor minek tölteni egyáltalán akkut? nekem 2 hét után 12,65V van benne.
És nem értem minek Supplyba fenntartó töltést végezni... Ha fel van töltve, nem igényel töltést.
Minek kell buzerálni az akkut??[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz K Norbi #3763 üzenetére
Én a memória fenntartására egy sima 6Ah riasztó akkut használok, 1-2 nap elvan vele a gép úgy, hogy nem mélymeríti az akkut.
A Ctek et és az Optimate t nyugodtan teszem rá teljesen feltöltött akkura, legalább 1x rendesen feltölti, majd őrzi. Supply ban én sem tartanám, az állandó 13+ t feleslegesnek tartom. -
Sanyo77
tag
Újra van a Lildl-ben okostöltő 3,8 A-es 5.500.- ért, ha valakinek ilyen ingerenciája van.
-
ddsteel
aktív tag
válasz Sanyo77 #3765 üzenetére
Érdekes, ahogy irtad, rögtön megnéztem a lidlis akciós újságokat a neten, de se a mostaniban, se a korábbiakban nem láttam hirdetve (vagy aug 3 előtti az akció, azelőtti újság nem volt fenn). Pont arra volt dolgom, bementem a Béke téri boltba, volt 2 még, el is hoztam.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Hamarosan indul a szezon
-
Czimby
addikt
YASO töltőt szedett már szét valaki?
Pattintős, ragasztós vagy miként van összeszerelve?
Szeretném hosszabbra cserélni a kábeleit.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Kernel
nagyúr
Ebben a hozzászólásomban látszik, ha ilyen fajta, akkor elképzelhető, hogy az oldalain, végein kell megnyomni, kiakasztani, aláfeszíteni.
Nekem nincs belőle, mert anélkül is van már sok tápadapterem, abból kettőt átalakítottam tőltőmódra. Végfeszültséget beállítottam 13,8 V-ra, áramkorlátot is igény szerint.
Lehetne úgyis, hogy 14,4 V után essen vissza 13,8 V-ra, de több időt már nem akartam ebbe fektetni. Így is csak pótcselekvés, nincs is szükségem már ennyi töltőre.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
ddsteel
aktív tag
Sziasztok, van egy Carstel 4A töltőm és egy 4 éves kb noname (talán lesti) akkum, nem tudom pontosan, nincs rajta a cetli. Folyamatosan töltögettem a töltővel az akkut, csepptöltőn is szokott lenni. 1 hét csepptöltés után is 12,7 V-ot mérek rajta (asszem 12,9-et kellene, ugye?) és egyszer ráadásul most nyáron 5 napos állás után nem indult be a kocsi. Nyilván cserés az akku, de gondoltam itt rákérdezek, hogy a Carstel villáskulcs módjával érdemes-e próbálkoznom, vagy hagyjam a fenébe? Tudom, hogy az ipari szulfátlanítókhoz képest semmi hatása, de érdemes vele próbálkozni? Egyáltán mi történik ennek a gombnak a megnyomására, mert nem találtam erről infót. Azonkívül - ha ennek semmi értelme - van olyan hely, ahol érdemes akkut szulfátlanítani vagy hagyjak mindent a fenébe és egy 4 éves akku helyett vegyek újat? Amúgy hasonló magyart néztem, asszem Electric Power van most jó áron, talán nem érdemes drágább akkut venni, ha a magyar is elmegy 4 évet...
[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
válasz Mr Bond 007 #3773 üzenetére
De azt nem tudod, hogy a szervizkulcs pontosan mit csinál? Kerestem használatit a Carstelhez, de mindegyik képen szerintem egy előző verziója van a töltőnek, mivel a jobboldali ikon nem szervizkulcs, hanem vmi más (amit nem tudok kivenni). Tehát mi akar az lenni? valami kezdetleges szulfátlanitó? És pl teljesen feltöltött akkunál inditsam el, vagy hogy? Sajnos sehol sem irják le...
-
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #3774 üzenetére
Nekem ez a doksi van:
A jobboldali ikon egy szivargyújtó lengőaljzatot szimbolizál, tápegységmód:
Vagy parasztosan mondhatnám supply-módnak is.
Vagy még találtam egy ilyen képet is, másfajta ikonnal, de ugyanaz:
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
ddsteel
aktív tag
Kösz, ezek szerint egy majdnem jó akkuhoz, ami azért még ellátja a feladatát és - lehetőségeihez képest - teljesen fel van töltve, ne használjam ezt a módot... Kérdés, mi történne, ha mégis rányomnám. Lehet, hogy érzékeli, hogy jó az akku és nem futtatná a programot, nekem legalábbis ez a logikus, ha már egyszer intelligens a töltő.
Érdekes, ez is carstel? nekem nincs az a jobb oldali ikon, de a neten nem ilyeneket láttam, mint a tied és olyanokat sem, mint az enyém...
[ Szerkesztve ]
-
Czimby
addikt
Teszteltem a YASO töltőt, és azt tűnt fel, hogy az aksiból nagyon halk fröcsögő bugyborékoló hangok jönnek.
Új (2hetes) AGM Varta motorkerékpár akku, 11Ah-s.Ez természetes? Autó akkunál 4éves Bosch 45Ah ezt nem tapasztaltam ugyanezzel a töltővel.
14.5V körül csippant egy párat ami után rámértem de még továbbra is ugyanekkora feszültséggel töltött.
Mikor veszi vissza a feszültséget?Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
ddsteel
aktív tag
A Carstelem 13.8-9-nél sosem viszi feljebb és most úgy tűnik, képes 12.9 V-ra is feltölteni pár nap csepptöltés után is. Mondjuk nem volt még csutkára merülve sosem, lehet, hogy akkor 14V fölé is vinné. Lehet, hogy attól pezseg, hogy nem veszi vissza a feszt? Az sztem nem egészséges, de tök laikus vagyok. A Carstel nálam csepptöltésen általában 13,1V körüli, már amennyire jól mérem multiméterrel (talán nem tudom rosszul mérni). Nem tűnik egészségesnek a 14.5V
-
Czimby
addikt
válasz ddsteel #3780 üzenetére
csiga8 korábban írta, hogy nála 14.4V után átáll 13.6V-ra és ott tartja a feszt.
Én 14.47-et méretem rajta egy jobb fajta multival (Uni-T)
Van egy másik akkum majd azon tesztelem még az újat nem akarom megölni ha esetleg rossz lenne a töltőHa szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Kernel
nagyúr
Ezt a Yaso típus önmagában nem garantálja, mert ahogy a hozzászólásomban részleteztem, legalább kétféle van belőle.
Ami a rajzon szerepel, abban nincs is ilyen áramkör, ami lejjebb vinné a feszültséget a töltés végén. Sőt, még a 14,4 V feszültség sem állhat be igazán pontos értékre, mert a Zener-diódás kapcsolástechnika erre nem alkalmas.
Ha konkrétan erről a linkről vásároltad, akkor viszont illene kétlépcsős módon működnie, ahogy a leírásban is említik, különben joggal lehetne reklamálni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Czimby
addikt
Igen a Banggoodról van és tudja a 2 lépcsőt, mert a régi akkun rajtahagytam és visszavette 13.78V-ra a feszt.
Visszatettem az új akkura és 14.55V-ig rajta hagytam hátha visszább veszi, de még nem volt elég neki, arra gondolok, hogy rosszul érzékeli a feszt és később veszi vissza mint kellene, bár lehet hülyeséget irkálok.Tovább nem hagytam rajta mer megint jött a bugyogás hang.
Mekkora feszültség fölött károsodnak egyébként az ilyen AGM akkuk?A linkedről a második töltő az, az alkatrészek ekehelyezkedése alapján, viszont a 2db hűtőbordát lespórolták és a tarfó(ha jól sejtem az van középen) nagyon trógerül van beforrasztva nem fekszik fel az alja, egyik oldalon van kb 2-3mm hézag.
Közbe az egyik autó is töltőn van azt LIDL/ALDI XS Power tölti elvileg 4A-el de ott csak minimális bugyogás van néha-néha.
Azt is észrevettem, hogy ha multiméterrel akarok A-t mérni akkor személyautó állásban az XS azonnal teljesen töltöttet jelez és visszaveszi 0.8A-re a töltést. Szóval lehet csak lakatfogóval tudnám megmérni. Mennyivel is tölt az XS személyautó módban.[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Kernel
nagyúr
Valószínűleg a túl vékony műszerzsinór ellenállása hamisítja meg a mérést, illetve téveszti meg a töltőt. Főleg, ha olcsóbb fajta műszerzsinór.
Ilyenkor minél rövidebb és vastagabb vezetékből, banándugóval lehet barkácsolni valamit.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Brogyi
senior tag
"Mekkora feszültség fölött károsodnak egyébként az ilyen AGM akkuk?"
A biztos a 14,4V, de újabban többet is tudnak. A CTEK, és a többi neves gyártó a 14,7V-ot jelöli meg az AGM határának. Sokszor AGM/* az-az "hópihe" üzemmód azonos gomb.
+14,4V Standard,wet, hagyományos
+14,7V AGM, hópihe mint a hidegben való emelt feszültséggel való töltés.
Létezik még több szint, de most csak az idevágóakat írtam.
Lényeges lehet még az akksi gyártója mit enged meg. Némelyik új technológiás akksi nem megy tönkre a 15-16V-os sávban sem.
Azért óvatosságra intenélek, mert a 11Ah-ás kisméret, érzékeny. A méretéből fakadóan könnyű kinyírni.
7 év alatt a harmadik 12Ah-ás akksinál tartok úgy, hogy a szabályozóm jó, és télen rendesen odafigyelek rá.
+22°C-ban tárolotam őket. A lényeg, hogy a robogó akksi azért érzékenyebb mint egy autó akksi. Nem egy kategória.
Némi zavart érzek az erőben, mert az AGM nehezen bugyoghat mivel a szöveg azt jelentené, hogy felitatott. Azonfelül még alkalmaznak valamilyen gázrekombinációs technikát. Ettől még hallhattál valamit csak így vakon azért nehéz innen a székből. -
Czimby
addikt
Köszi az infót!
Valóban itt egy gagyi műszert használtam, mert az Uni-T a másik garázsban volt.
Visszatérve a hsz.-em első felére amiben még a YASO töltőről írtam.
Szóval 14.%%V -ig hagytam rajta, mehetne még tovább is? Mekkora fesznél károsodna egy ilyen AGM akku?
Valamint szétkaptam a töltőt, és írtam, hogy ugye hiányzik 2db borda + a trafó és trógerül van benne.
Ezeket, pótoljam kijavítsam, ha már cserélem a betáp kábelt.Valamint arra lenen lehetőség, hogy a töltő az evileg 14.4V(ami 14.55 fölött van valahol) már korábban pl 14-14.2V nál visszább vegye a feszt? Valami alkatrész cseréjével ez beállítható lenne?
A kimentél van egy trimer ha jól sejtem? Vagy mi az a téglatest alkatrész amin van egy furat?Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Ilyen akkuról van szó konkrétan.
A hang mint írtam is nagyon-nagyon halk enyhe bugyogás némi gázszivárgás hanggal keverve.
De lényeg a lényeg a 14.55V-tól nem lehet baja.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Miután az autós aksi is felmentt 14V fölé abból is hallható volt a pezsgés, így gondolom nem jelent ez problémát.
A Varta 14.8V-ig ajánlja a töltést AGM esetén.
Szóval túlizgultam a dolgot.
Viszont ha már szét volt szedve lőttem pár képet a YASO beléről.
A kispórolt bordákat pótoljam szerintetek?
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Kernel
nagyúr
A másik fotót az Aliexpressről mentettem le, szerintem a vásárló barkácsolt rá hűtést. Csodálkoztam is, hogy milyen gány módon néz ki, de akkor ez lehet az oka. Csak az orosz szövegből nem értettem valószínűleg, hogy mit akar magyarázni a hűtéssel kapcsolatban.
A primer oldali tranzisztornak nem is árt a hűtés, főleg ha forrónak érzed, márpedig szokott is melegedni ez a fajta áramköri megoldás, ami nem olyan jó hatásfokú, mint az IC-s tápvezérlések, FET-tel.
Szekunder oldalon az LM358 IC viszont nincs nagy terhelésnek kitéve, szerintem arra felesleges a hűtés, nem is szokás. De majd figyeld meg.
Van egy módszerem erre, az egyik oldali képet tükrözöm, így össze lehet nézni a kettőt. Az alkatrészoldalt kinyomtatva rárajzoltam a huzalozást, utána felvázoltam papíron a kapcsolást. Kíváncsi is voltam a felépítésére, mert hasonlóan gondoltam én is megoldani a kétlépcsős váltást, amikor korábban gondolkodtam rajta, csak azután annyiban hagytam.
Tehát megvan papíron az egész szekunderoldal, de kézi firkálmányként nem szalonképes, majd átviszem rajzprogramba, ha lesz rá több idő.
Mindenesetre ezt már a TL431 söntstabilizátorral oldották meg, ami maximális pontosságot tesz lehetővé (ugyanezt alkalmazzák a PC-tápoktól kezdve, rengeteg stabil tápegységben, dugasztápban is).
Úgyhogy most csak egy részletet emelnék ki, a TL431 ellenállásosztói határozzák meg a kimeneti feszültség értékét:
A felső tag két párhuzamos ellenállásból van összerakva, mert így tudták a kívánt értéket pontosan beállítani. Tehát a feszültség módosítása az osztó alkatrészeinek cseréjével lehetséges.
A diódán keresztül pedig beavatkozik a szabályzásba a műveleti erősítő, amikor a végén lejjebb viszi a feszültséget.
A dupla műveleti erősítő másik fele a kimenetnél lévő kapcsoló FET segítségével a negatív ágat megszakítva a fordított polaritás elleni védelmet valósítja meg.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Elvileg így nézne ki a szekunderoldal, az alkatrészek értékeit nem vittem fel, mert csak a működési elv érdekes ezúttal. Meg az sem biztos, hogy mindenkinek érdekes, de talán arra rávilágít, hogy nem mindenhez szükséges processzor, régen nagyon sok minden elment anélkül is.
Ha mindent jól sikerült levenni, akkor alaphelyzetben, terhelés nélkül az R ellenálláson nem esik feszültség, az U1a komparátor kimenete magas szinten van, a dupla LED egyik színe (D3) nem világít.
D4 világít, valamint a D2-n keresztül egy kis áram folyik a TL431 kapuelektródája felé, ami a kimenőfeszültséget az optocsatolón keresztül leszabályozza mondjuk 13,8 V-ra.
Terhelés hatására az R ellenálláson eső feszültség miatt, az U1a invertáló bemenete a noninvert szintje fölé emelkedik, a kimenet alacsony szintre vált, D3 világít, a D4 kialszik vagy csökken a fénye.
Az értékek úgy vannak belőve, hogy a D2 felé ilyenkor ne folyjon áram, emiatt a kimenet 14,4 V-ig képes emelkedni, az akku lassú töltődését követve. A töltőáramot a primer kapcsolótranzisztor emitterellenállása állítja be, illetve korlátozza.
14,4 V-nál behatárol, onnan kezdve az akku egyre kevesebb áramot vesz fel. Bizonyos értéknél az R ellenálláson csökkenő feszültségesés miatt, a kimenet visszaesik 13,8 V-ra. Ha az akku árama nem csökken le (hiba, átvezetés, cellazárlat), akkor persze nem.
Az U1b komparátor a T1 FET segítségével, fordított polaritású bekötésnél megszakítja az áramkört.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Czimby
addikt
Köszi szépen a mindenre kiterjedő leírást, szerencsére nagyrészt sikerült is megértenem.
Elvégzek majd még pár tesztet és mérést, mert kicsit fura nekem, hogy ez a töltő 14.6V fölött sem vette még visszább a feszt, és csak ezzel bugyog a motor aksi, a Lidls töltő szépen felnyomta 14.4-re majd 13.1-14.4 között járt a fesz. Áramerősséget is fogok mérni, mert valami nem gömbölyű vele az tuti.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
BG-n Akciós a 6A-es töltő, a youtube hsz.-ek között pedig a megoldás arra, hogy ne 15-16V-al főzze szét az aksit. (R35 ellenállás cseréje )
https://www.banggood.com/12V-6A-Smart-Fast-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-LCD-Display-p-1088066.html?rmmds=detail-top-buytogether-auto
https://www.youtube.com/watch?v=XYyI8ttkChM
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Brogyi
senior tag
Az idiótaság nem ismer határokat. Itt a topikban is volt szép számmal hasonló vélemény. Ezektől lehet olvasni, hogy sz@r a "Lidl" töltő, mert "hip-hop" tele. A csatolt videóban is a töltőt hibáztatja a barom, mert eszébe se jut, hogy szulfátos, és a belső ellenállás az egekben.
[link]